Mitä jäi mieleen vuodesta 2005?

Suomi24toimitus

200

29785

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vibiiiii :)

      Mutta 2004 oli selvästi tsunami, ja veikkaan että monelle muulle myös :(

      • vibiili:)

        tämä oli hirvein katastrofi....


      • esko

        Eli vaikuttihan tuo tsunami myös tietenkin vuoteen 2005! Ei olisi vuosi huonommin alkaa...


      • mm..
        vibiili:) kirjoitti:

        tämä oli hirvein katastrofi....

        Kyllähän tsunami kosketti, mutta se oli vuonna 2004 kun siis tapahtui.


      • pauline
        vibiili:) kirjoitti:

        tämä oli hirvein katastrofi....

        Miksi se tsunami nousee aina esiin kun puhutaan hirveimmistä asioista? Siksi kai, että siinä meni niin monia suomalaisia. Minusta on kuitenkin merkillistä, että kun Pakistanissa sattui lokakuussa suuri maanjäristys, jonka vuoksi satoja tuhansia ihmisiä jäi kodittomiksi, jonka vuoksi nämä ihmiset edelleen asuvat teltoissa ja palelevat, ketään ei tunnu kiinnostavan; siis suomalaisia ainakaan. Näyttää melkein siltä, että monen suomalaisen mielestä vain suomalaiset ovat tuntevia olentoja...ja että vain suomalaisten kärsimyksellä on väliä. Siitä kertoo jo se, että muutama viikko sitten osa ihmisistä jopa veti tsunami-katastrofiin antamansa rahat pois, kun kävi ilmi ettei niillä autetakaan vain suomalaisia uhreja vaan myöskin paikallisia, joilta meni tsunamissa kaikki, totaalisesti kaikki! Mikä ihmisiä vaivaa, kun he käyttäytyvät noin itsekkäästi. En väheksy suomalaisten tsunamiuhrien kärsimyksiä. Totuus on kuitenkin se, että meillä suomessa sosiaaliturva pelaa, kaikilla matkaan lähtevillä on vakuutukset... Paikalliset ihmiset Thaimaassa menettivät pahimmassa tapauksessa kaiken, kodin, perheen, elinkeinon.
        Saan varmasti monet tällä kirjoituksella vihaiseksi, mutten todellakaan suostu ymmärtämään mikä suomalaisten kärsimyksestä tekee niin paljon kamalampaa kuin esim. Pakistanin maanjaristyksen uhrien. Puhukaa tasapuolisesti kaikkien olentojen kärsimyksestä!


      • matti
        pauline kirjoitti:

        Miksi se tsunami nousee aina esiin kun puhutaan hirveimmistä asioista? Siksi kai, että siinä meni niin monia suomalaisia. Minusta on kuitenkin merkillistä, että kun Pakistanissa sattui lokakuussa suuri maanjäristys, jonka vuoksi satoja tuhansia ihmisiä jäi kodittomiksi, jonka vuoksi nämä ihmiset edelleen asuvat teltoissa ja palelevat, ketään ei tunnu kiinnostavan; siis suomalaisia ainakaan. Näyttää melkein siltä, että monen suomalaisen mielestä vain suomalaiset ovat tuntevia olentoja...ja että vain suomalaisten kärsimyksellä on väliä. Siitä kertoo jo se, että muutama viikko sitten osa ihmisistä jopa veti tsunami-katastrofiin antamansa rahat pois, kun kävi ilmi ettei niillä autetakaan vain suomalaisia uhreja vaan myöskin paikallisia, joilta meni tsunamissa kaikki, totaalisesti kaikki! Mikä ihmisiä vaivaa, kun he käyttäytyvät noin itsekkäästi. En väheksy suomalaisten tsunamiuhrien kärsimyksiä. Totuus on kuitenkin se, että meillä suomessa sosiaaliturva pelaa, kaikilla matkaan lähtevillä on vakuutukset... Paikalliset ihmiset Thaimaassa menettivät pahimmassa tapauksessa kaiken, kodin, perheen, elinkeinon.
        Saan varmasti monet tällä kirjoituksella vihaiseksi, mutten todellakaan suostu ymmärtämään mikä suomalaisten kärsimyksestä tekee niin paljon kamalampaa kuin esim. Pakistanin maanjaristyksen uhrien. Puhukaa tasapuolisesti kaikkien olentojen kärsimyksestä!

        mä luulen että täällä ihmisiä tsunamissa järkytti ne tuhot. eikä se että muutama suomalainen kuoli. mutta olen siitä samaa mieltä että aina jos maailmalla kuolee suomalaisia niin kaikki on ihan et omg mut sit ei välitetä parista sadasta tuhannesta ulkomaalaisesta. sama se on jenkkien kanssa. mihin tää maailma on oikein menossa?


      • pauline
        matti kirjoitti:

        mä luulen että täällä ihmisiä tsunamissa järkytti ne tuhot. eikä se että muutama suomalainen kuoli. mutta olen siitä samaa mieltä että aina jos maailmalla kuolee suomalaisia niin kaikki on ihan et omg mut sit ei välitetä parista sadasta tuhannesta ulkomaalaisesta. sama se on jenkkien kanssa. mihin tää maailma on oikein menossa?

        Jos ne tuhot järkytti, niin miksei Pakistanin tuhot näytä järkyttävän. Se paikka on ihan mullin mallin. Saman verran ihmisiä uhreina kuin tsunamissa. Ja mahdollisesti pahempaa tuhoa sikäli, että siellä ihmiset menetti kotinsa, ehkä perheensä... Moni tsunamista selvinnyt suomlainen palasi Suomeen, koti on tallella, työpaikka jne... psyykkiset tuhot on asia erikseen, mutt samanlaiset ne on mahdollisesti siellä Pakistanissa. Tai missä vaan missä ihminen kohtaa yllättäen järkyttäviä 'yllätyksiä'


      • Donnerwetter
        pauline kirjoitti:

        Jos ne tuhot järkytti, niin miksei Pakistanin tuhot näytä järkyttävän. Se paikka on ihan mullin mallin. Saman verran ihmisiä uhreina kuin tsunamissa. Ja mahdollisesti pahempaa tuhoa sikäli, että siellä ihmiset menetti kotinsa, ehkä perheensä... Moni tsunamista selvinnyt suomlainen palasi Suomeen, koti on tallella, työpaikka jne... psyykkiset tuhot on asia erikseen, mutt samanlaiset ne on mahdollisesti siellä Pakistanissa. Tai missä vaan missä ihminen kohtaa yllättäen järkyttäviä 'yllätyksiä'

        En tiedä mikä mua vaivaa, mutta mua ei liikuttanut kovinkaan paljon koko tsunami. Onhan se tietysti harmi kun ihmisiä kuolee, mutta kun en tuntenut ketään siellä olleista, niin on jotenkin hankala olla surullinen. En myöskään aio olla mitenkään tekopyhä. Paaveja kuolee, tsunameita ja maanjäristyksiä tulee, mutta minua ei vaan yksinkertaisesti liikuta.

        Rosa Parks muuten kuoli myös tänävuonna.

        Kioton sopimus

        Uusi paavi valittiin

        Lontoon terrori-iskut

        Helikopteriturma (14 kuoli)

        Rovajärvi

        Polio poistettu maailmasta

        Paavo Liski kuoli

        Simon Wiesenthal kuoli

        Tamara Lund kuoli

        Luther Vandross kuoli

        Jukka Kajava kuoli

        Arto Melleri kuoli

        Veikko Hursti kuoli

        Siinä oli lähinnä edesmenneitä... kaikkea löytää kun selaa wikipediaa =)


      • Joo
        pauline kirjoitti:

        Jos ne tuhot järkytti, niin miksei Pakistanin tuhot näytä järkyttävän. Se paikka on ihan mullin mallin. Saman verran ihmisiä uhreina kuin tsunamissa. Ja mahdollisesti pahempaa tuhoa sikäli, että siellä ihmiset menetti kotinsa, ehkä perheensä... Moni tsunamista selvinnyt suomlainen palasi Suomeen, koti on tallella, työpaikka jne... psyykkiset tuhot on asia erikseen, mutt samanlaiset ne on mahdollisesti siellä Pakistanissa. Tai missä vaan missä ihminen kohtaa yllättäen järkyttäviä 'yllätyksiä'

        Eiköhän tsunami koskettanut suomalaisia lähinnä siksi että thaimaan rannat oli monelle tuttuja lomailupaikkoja. Olen itse monesti miettinyt että olisiko koko tsunamista uutisoitu paljon mitään jos ei olisi iskenyt lainkaan thaimaahan vaan pelkastään esimerkiksi indonesiaan.


      • iceQB

        En haluais...tai no kyllä haluan kuulostaa törkeältä ja itsekkäältä. Voisiko sen tsunami-asian vihdoin antaa olla...SHIT HAPPENS sille ei voi mitään. Ihmiset on aiva ylidramaattisia. Jatketaan elämää kuin sitä ei olit tapahtunutkaan, ja pidetään huoli OMISTA asioista


      • Bianca
        pauline kirjoitti:

        Miksi se tsunami nousee aina esiin kun puhutaan hirveimmistä asioista? Siksi kai, että siinä meni niin monia suomalaisia. Minusta on kuitenkin merkillistä, että kun Pakistanissa sattui lokakuussa suuri maanjäristys, jonka vuoksi satoja tuhansia ihmisiä jäi kodittomiksi, jonka vuoksi nämä ihmiset edelleen asuvat teltoissa ja palelevat, ketään ei tunnu kiinnostavan; siis suomalaisia ainakaan. Näyttää melkein siltä, että monen suomalaisen mielestä vain suomalaiset ovat tuntevia olentoja...ja että vain suomalaisten kärsimyksellä on väliä. Siitä kertoo jo se, että muutama viikko sitten osa ihmisistä jopa veti tsunami-katastrofiin antamansa rahat pois, kun kävi ilmi ettei niillä autetakaan vain suomalaisia uhreja vaan myöskin paikallisia, joilta meni tsunamissa kaikki, totaalisesti kaikki! Mikä ihmisiä vaivaa, kun he käyttäytyvät noin itsekkäästi. En väheksy suomalaisten tsunamiuhrien kärsimyksiä. Totuus on kuitenkin se, että meillä suomessa sosiaaliturva pelaa, kaikilla matkaan lähtevillä on vakuutukset... Paikalliset ihmiset Thaimaassa menettivät pahimmassa tapauksessa kaiken, kodin, perheen, elinkeinon.
        Saan varmasti monet tällä kirjoituksella vihaiseksi, mutten todellakaan suostu ymmärtämään mikä suomalaisten kärsimyksestä tekee niin paljon kamalampaa kuin esim. Pakistanin maanjaristyksen uhrien. Puhukaa tasapuolisesti kaikkien olentojen kärsimyksestä!

        Olen samaa mieltä kanssasi "pauline".


      • Anita
        pauline kirjoitti:

        Miksi se tsunami nousee aina esiin kun puhutaan hirveimmistä asioista? Siksi kai, että siinä meni niin monia suomalaisia. Minusta on kuitenkin merkillistä, että kun Pakistanissa sattui lokakuussa suuri maanjäristys, jonka vuoksi satoja tuhansia ihmisiä jäi kodittomiksi, jonka vuoksi nämä ihmiset edelleen asuvat teltoissa ja palelevat, ketään ei tunnu kiinnostavan; siis suomalaisia ainakaan. Näyttää melkein siltä, että monen suomalaisen mielestä vain suomalaiset ovat tuntevia olentoja...ja että vain suomalaisten kärsimyksellä on väliä. Siitä kertoo jo se, että muutama viikko sitten osa ihmisistä jopa veti tsunami-katastrofiin antamansa rahat pois, kun kävi ilmi ettei niillä autetakaan vain suomalaisia uhreja vaan myöskin paikallisia, joilta meni tsunamissa kaikki, totaalisesti kaikki! Mikä ihmisiä vaivaa, kun he käyttäytyvät noin itsekkäästi. En väheksy suomalaisten tsunamiuhrien kärsimyksiä. Totuus on kuitenkin se, että meillä suomessa sosiaaliturva pelaa, kaikilla matkaan lähtevillä on vakuutukset... Paikalliset ihmiset Thaimaassa menettivät pahimmassa tapauksessa kaiken, kodin, perheen, elinkeinon.
        Saan varmasti monet tällä kirjoituksella vihaiseksi, mutten todellakaan suostu ymmärtämään mikä suomalaisten kärsimyksestä tekee niin paljon kamalampaa kuin esim. Pakistanin maanjaristyksen uhrien. Puhukaa tasapuolisesti kaikkien olentojen kärsimyksestä!

        Itse olen juuri tällainen,joka surin ja olin kovin järkyttynyt tsunamin uhreista, ihan niistä kaikista, ei vain suomalaisista. Eikä minulla ollut siellä ketään tuttua.

        Ja nyt nämä pakistanin maanjäristykset ja muut.. Olen kuullut ja kuunnellut niistä ja tuntuuhan ne pahalta, mutta rehellisesti sanottuna en sure niitä asioita kauaa. Ja miksi? Varmaan tsunamissa järkytti juuri se, kun siellä kuoli niin paljon euroopalaisia. Luonnonkatastrofi tuli niin lähelle. Tietyllä puolella maailmaan, on ns. normaalia, että luonnonkatastrofeja sattuu enemmän kuin esim Pohjolassa.

        Kauheita asioita sattuu muutenkin koko ajan ympäri maailmaa, en niihin kuitenkaan kauheasti reagoi. Järkytyn kyllä jonkin verran, kun kuulen uutisen, mutta pian en enää asiaa ajattele. En myöskään jaksa kokea tästä tunteettomuudestani kovin huonoa omaatuntoa. Itse ajattelen asian niin, että maailmassa on niin paljon kaikkia kauheita asioita, ihmisten tekosia ja luonnonkatastrofeja, missä kuolee suuria määriä viattomia ihmisiä, lapsia myös. Jos alan suremaan kaikkia yhtä paljon kuin tsunamin uhreja, en kohta enää jaksaisi elää. Vaikuttaisi vähän, että minuun on ainakin sisäänrakennettu tällainen valikoiva suremissäädin, tai miksikä sitä sanoisi. Ei vaan pysty kaikkia maailman vääryyksiä suremaan.

        Hattua nostan niille, jotka jaksavat kaikista katastrofeista ja vääryyksistä barrikadeille nousta, minä en siihen kykene. Ja tämä ei tarkoita, että en pitäisi kaikkia ihmisiä yhtä arvokkaina tai mitään sellaista. Surra en vain jaksa kaikkien puolesta.


      • on se
        Joo kirjoitti:

        Eiköhän tsunami koskettanut suomalaisia lähinnä siksi että thaimaan rannat oli monelle tuttuja lomailupaikkoja. Olen itse monesti miettinyt että olisiko koko tsunamista uutisoitu paljon mitään jos ei olisi iskenyt lainkaan thaimaahan vaan pelkastään esimerkiksi indonesiaan.

        Olis uutisoitu... Mutta jos siellä ei olis ollu suomalaisia nii meitä ei ois kiinnostanu koko juttu... Onhan nekin ihmisiä... niinku sillon ku tsunamista kuultiin ekakerran, nii ei palijo kukkaan kiinnittäny huomiota... mutta sitte ku kuultiin että suomalaisia oli kuollu muutama, nii voi kauhia ku se levis joka paikkaan, että tsunamikin on jossain iskeny...


      • Anni
        on se kirjoitti:

        Olis uutisoitu... Mutta jos siellä ei olis ollu suomalaisia nii meitä ei ois kiinnostanu koko juttu... Onhan nekin ihmisiä... niinku sillon ku tsunamista kuultiin ekakerran, nii ei palijo kukkaan kiinnittäny huomiota... mutta sitte ku kuultiin että suomalaisia oli kuollu muutama, nii voi kauhia ku se levis joka paikkaan, että tsunamikin on jossain iskeny...

        Aluksi ei tiedetty, että juuri kukaan olis loukkaantunu. Ei kyse ollu siitä, oliko suomalaisia vai ei. Älä vääristele asioita! Mutta niinhän se on, kun "omia" menee, tässä tapauksessa lasketaan eurooppalaiset omiks, niin pahemmaltahan se tuntuu. Sellanen vaan on ihmisluonto, enkä tiedä onko niin paha asia. Oon ton Anitan kanssa samoilla linjoilla, että ei kaikkia voi surra. hulluks siinä tulee.


      • risti keräs taas
        Anni kirjoitti:

        Aluksi ei tiedetty, että juuri kukaan olis loukkaantunu. Ei kyse ollu siitä, oliko suomalaisia vai ei. Älä vääristele asioita! Mutta niinhän se on, kun "omia" menee, tässä tapauksessa lasketaan eurooppalaiset omiks, niin pahemmaltahan se tuntuu. Sellanen vaan on ihmisluonto, enkä tiedä onko niin paha asia. Oon ton Anitan kanssa samoilla linjoilla, että ei kaikkia voi surra. hulluks siinä tulee.

        johtoportaan mersuihin rahnaa.


      • jääQB
        iceQB kirjoitti:

        En haluais...tai no kyllä haluan kuulostaa törkeältä ja itsekkäältä. Voisiko sen tsunami-asian vihdoin antaa olla...SHIT HAPPENS sille ei voi mitään. Ihmiset on aiva ylidramaattisia. Jatketaan elämää kuin sitä ei olit tapahtunutkaan, ja pidetään huoli OMISTA asioista

        .............


      • Sanni1984
        Anita kirjoitti:

        Itse olen juuri tällainen,joka surin ja olin kovin järkyttynyt tsunamin uhreista, ihan niistä kaikista, ei vain suomalaisista. Eikä minulla ollut siellä ketään tuttua.

        Ja nyt nämä pakistanin maanjäristykset ja muut.. Olen kuullut ja kuunnellut niistä ja tuntuuhan ne pahalta, mutta rehellisesti sanottuna en sure niitä asioita kauaa. Ja miksi? Varmaan tsunamissa järkytti juuri se, kun siellä kuoli niin paljon euroopalaisia. Luonnonkatastrofi tuli niin lähelle. Tietyllä puolella maailmaan, on ns. normaalia, että luonnonkatastrofeja sattuu enemmän kuin esim Pohjolassa.

        Kauheita asioita sattuu muutenkin koko ajan ympäri maailmaa, en niihin kuitenkaan kauheasti reagoi. Järkytyn kyllä jonkin verran, kun kuulen uutisen, mutta pian en enää asiaa ajattele. En myöskään jaksa kokea tästä tunteettomuudestani kovin huonoa omaatuntoa. Itse ajattelen asian niin, että maailmassa on niin paljon kaikkia kauheita asioita, ihmisten tekosia ja luonnonkatastrofeja, missä kuolee suuria määriä viattomia ihmisiä, lapsia myös. Jos alan suremaan kaikkia yhtä paljon kuin tsunamin uhreja, en kohta enää jaksaisi elää. Vaikuttaisi vähän, että minuun on ainakin sisäänrakennettu tällainen valikoiva suremissäädin, tai miksikä sitä sanoisi. Ei vaan pysty kaikkia maailman vääryyksiä suremaan.

        Hattua nostan niille, jotka jaksavat kaikista katastrofeista ja vääryyksistä barrikadeille nousta, minä en siihen kykene. Ja tämä ei tarkoita, että en pitäisi kaikkia ihmisiä yhtä arvokkaina tai mitään sellaista. Surra en vain jaksa kaikkien puolesta.

        Olen täysin samaa mieltä sun kans!!!!!!!!!!!


      • Sanni84
        Anita kirjoitti:

        Itse olen juuri tällainen,joka surin ja olin kovin järkyttynyt tsunamin uhreista, ihan niistä kaikista, ei vain suomalaisista. Eikä minulla ollut siellä ketään tuttua.

        Ja nyt nämä pakistanin maanjäristykset ja muut.. Olen kuullut ja kuunnellut niistä ja tuntuuhan ne pahalta, mutta rehellisesti sanottuna en sure niitä asioita kauaa. Ja miksi? Varmaan tsunamissa järkytti juuri se, kun siellä kuoli niin paljon euroopalaisia. Luonnonkatastrofi tuli niin lähelle. Tietyllä puolella maailmaan, on ns. normaalia, että luonnonkatastrofeja sattuu enemmän kuin esim Pohjolassa.

        Kauheita asioita sattuu muutenkin koko ajan ympäri maailmaa, en niihin kuitenkaan kauheasti reagoi. Järkytyn kyllä jonkin verran, kun kuulen uutisen, mutta pian en enää asiaa ajattele. En myöskään jaksa kokea tästä tunteettomuudestani kovin huonoa omaatuntoa. Itse ajattelen asian niin, että maailmassa on niin paljon kaikkia kauheita asioita, ihmisten tekosia ja luonnonkatastrofeja, missä kuolee suuria määriä viattomia ihmisiä, lapsia myös. Jos alan suremaan kaikkia yhtä paljon kuin tsunamin uhreja, en kohta enää jaksaisi elää. Vaikuttaisi vähän, että minuun on ainakin sisäänrakennettu tällainen valikoiva suremissäädin, tai miksikä sitä sanoisi. Ei vaan pysty kaikkia maailman vääryyksiä suremaan.

        Hattua nostan niille, jotka jaksavat kaikista katastrofeista ja vääryyksistä barrikadeille nousta, minä en siihen kykene. Ja tämä ei tarkoita, että en pitäisi kaikkia ihmisiä yhtä arvokkaina tai mitään sellaista. Surra en vain jaksa kaikkien puolesta.

        Oot kyl asian ytimessä!Ei sitä tarvi montaa vuotta surra ja varsinki jos ei oo koskenu ketään lähimmäistä(esim omainen on uhrina)! Itseeni tsunamissa eniten kohahdutti se että niin paljon ihmisiä jäi orvoiksi ja ilman mitään toimeentuloa!! Mutta nyt siellä on taas turistitoimintaa ja paikat ihan ok kuosissa, mitä sitä nyt enää suremaan!!!


      • Jiimmi
        esko kirjoitti:

        Eli vaikuttihan tuo tsunami myös tietenkin vuoteen 2005! Ei olisi vuosi huonommin alkaa...

        Pelasti jonku hengen laivalla!


      • se jostakin
        vibiili:) kirjoitti:

        tämä oli hirvein katastrofi....

        Eikai siinä nyt mitää nii pahaa ollut, saatii hyvät death metal festarit, "Tsunami after-party" :D


      • Elämä lyhyt, Rytkönen pitkä!
        risti keräs taas kirjoitti:

        johtoportaan mersuihin rahnaa.

        Kysymys kuului suurinpiirtein näin:"Mikä jäi parhaiten mieleen vuodesta 2005?". Melkein kaikki vastaukset käsittelee tsunamia! tsunami tsunami tsunami!!! Se oli vuonna 2004!! Lukekaa se kysymys. En nyt tarkoita viestiä johon näköjään vastasin, koska sen kirjoittaja on itsekin tajunnut sen, että se helkkarin tsunami oli tosiaan 2004 vuoden juttuja.

        Ja sitten:
        Eikö ihmisiä kiinnosta mikään muu kuin luonnonmullistukset!?!? Kysymys ei ollut "mikä järkytti eniten vuonna 2005?", vaan mikä jäi parhaiten mieleen!! Listasin jo aiemmin jotain asioita jotka saattoivat olla ihan mieleenpainuvia joillekin. Siellä listassa oli polion poistuminen maailmasta... mielestäni se on merkittävää ja hienoa. Kenellekään muulle se ei ole tullut mieleen. En tarkoita, että sen kaikkia tulisi kiinnostaa, mutta kun tämä koko ketju on nyt pelkkää tsunamia!! Eräs keskustelija sanoikin hyvin kirjoittaessaan tsunamista; "shit happens!"


      • siruliini_92
        vibiili:) kirjoitti:

        tämä oli hirvein katastrofi....

        Tsunami oli pahin, mutta on kyllä edelleen!
        Jälleenrakentaminen kestää kamalan kauan, ja tuhannet ruumit hautautuivat jonnekkin päin Sri Lankan,Phuketin ym. Thaimaan rantojen meriä.


      • Tsunami
        vibiili:) kirjoitti:

        tämä oli hirvein katastrofi....

        en ole koskaan lahjoittanut avustus rahaa muihin tapahtumiin mutta tsunamin uhreille meni 50 € suosiolla koska se oli järkkyttävin tapahtuma ikinä mitä luonnonäiti on tehnyt mun aikana


      • Myth€
        vibiili:) kirjoitti:

        tämä oli hirvein katastrofi....

        Surullistahan on että Tsunamissa kuoli ihmisiä aika paljon, mutta kuoleehan niitä ihmisiä enemmänkin kaikkiin sairauksiin ja muihin vastaaviin.. Menneet täytyy unohtaa ja mennä kohti tulevaa... Ja kyllähän kuolleita saa muistaa, mutta liika on aina liikaa


      • typy000000
        vibiili:) kirjoitti:

        tämä oli hirvein katastrofi....

        Se oli kauhein ;((;(;(;(


      • asia
        vibiili:) kirjoitti:

        tämä oli hirvein katastrofi....

        tsunami oli vuonna 2004..


      • kuningas!!!
        iceQB kirjoitti:

        En haluais...tai no kyllä haluan kuulostaa törkeältä ja itsekkäältä. Voisiko sen tsunami-asian vihdoin antaa olla...SHIT HAPPENS sille ei voi mitään. Ihmiset on aiva ylidramaattisia. Jatketaan elämää kuin sitä ei olit tapahtunutkaan, ja pidetään huoli OMISTA asioista

        tuskinpa!! se kosketti kaikkia!!! sä et kans ajattele mitä muuta ku omaa napaas!!


      • suomalainen
        pauline kirjoitti:

        Miksi se tsunami nousee aina esiin kun puhutaan hirveimmistä asioista? Siksi kai, että siinä meni niin monia suomalaisia. Minusta on kuitenkin merkillistä, että kun Pakistanissa sattui lokakuussa suuri maanjäristys, jonka vuoksi satoja tuhansia ihmisiä jäi kodittomiksi, jonka vuoksi nämä ihmiset edelleen asuvat teltoissa ja palelevat, ketään ei tunnu kiinnostavan; siis suomalaisia ainakaan. Näyttää melkein siltä, että monen suomalaisen mielestä vain suomalaiset ovat tuntevia olentoja...ja että vain suomalaisten kärsimyksellä on väliä. Siitä kertoo jo se, että muutama viikko sitten osa ihmisistä jopa veti tsunami-katastrofiin antamansa rahat pois, kun kävi ilmi ettei niillä autetakaan vain suomalaisia uhreja vaan myöskin paikallisia, joilta meni tsunamissa kaikki, totaalisesti kaikki! Mikä ihmisiä vaivaa, kun he käyttäytyvät noin itsekkäästi. En väheksy suomalaisten tsunamiuhrien kärsimyksiä. Totuus on kuitenkin se, että meillä suomessa sosiaaliturva pelaa, kaikilla matkaan lähtevillä on vakuutukset... Paikalliset ihmiset Thaimaassa menettivät pahimmassa tapauksessa kaiken, kodin, perheen, elinkeinon.
        Saan varmasti monet tällä kirjoituksella vihaiseksi, mutten todellakaan suostu ymmärtämään mikä suomalaisten kärsimyksestä tekee niin paljon kamalampaa kuin esim. Pakistanin maanjaristyksen uhrien. Puhukaa tasapuolisesti kaikkien olentojen kärsimyksestä!

        No tietenkin meitä suomalaisia kiinnostaa oma kansamme ennen muita. Ei minun mielestä siinä ole mitään ihmeellistä.


    • pani usa:n polvilleen

      Hirmumyrsky Katrina oli ehkä vuoden vaikuttavin uutinen. Sitä seurattiin lähes reaaliaikaisena, eikä kukaan ollut varautunut siihen, miten tuhoisa myrsky se oli. Katrina näytti myös maailmalle, miten haavoittuva maa Yhdysvallat on. USA käyttää niin valtavasti rahaa ja voimia terrorisminvastaiseen sotaansa, ettei se pysty suojelemaan omia kansalaisiaan luonnontuhoilta. New Orleans on muuttunut osittain autioituneeksi jätemaaksi. Kaupunki on saastunut, eikä jälleenrakennusta ja siivousta ole vieläkään saatu kunnolla käyntiin. USA:lla ei ole infrastruktuuria selvitä noin suurista luonnonkatastrofeista. Valtio, joka ei kerää veroja, ei pysty yhtäkkiä ammentamaan mistään kassasta rahaa köyhiensä auttamiseksi.

      • punikki taistolainen

        jaksa vaan.


      • myrsky

        todellakin osoitti 'lännenkin' voimattomuuden luonnonvoimien edessä. Ja kun kaikki voimavarat oli ja on keskitetty sotimiseen, ei omalle kansalle ole tarjota tukea ja turvaa tai sitä kaikkea apua mitä se tarvitsisi. Kyllähän siellä jälleen rakentaminen ym. hoituu nopeammin kuin esim Aasiassa tsunamien ja järistysten jälkeen, mutta... Toivottavasti G W Bush nyt miettii mitä tuli tehtyä...tai sitten ei.


    • Kisuliini

      Tsunami oli kauhea jäi mieleen. Jengihän jäi sitä oikeen ihastelemaan ja sitten se veikin ne mennessään >:/ .. Aki Sirkessalon muistoa kunnioittaen..

      • mutta...

        Hyvä kysymys, mikä kohahdutti vuonna 2005. Kyllä minua kosketti yhä tänäkin vuonna tuo joulun 2004 tsunami. Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :(


      • ikävät jutut
        mutta... kirjoitti:

        Hyvä kysymys, mikä kohahdutti vuonna 2005. Kyllä minua kosketti yhä tänäkin vuonna tuo joulun 2004 tsunami. Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :(

        Uutisissa on vaan kaikkea ikävää. Eli ei jää muuta mieleen että surkea vuosi oli sekä 2004 ja 2005. Maailmassa vaan tapahtuu kaikkea ikävää ;(. Maailma on valoisampi jos et katsele ja kuuntele uutisia.


      • ei saatanalle
        ikävät jutut kirjoitti:

        Uutisissa on vaan kaikkea ikävää. Eli ei jää muuta mieleen että surkea vuosi oli sekä 2004 ja 2005. Maailmassa vaan tapahtuu kaikkea ikävää ;(. Maailma on valoisampi jos et katsele ja kuuntele uutisia.

        uutisten nimi pitäisi muutta muotoon "saatanan saavutukset"


      • jaassoo
        mutta... kirjoitti:

        Hyvä kysymys, mikä kohahdutti vuonna 2005. Kyllä minua kosketti yhä tänäkin vuonna tuo joulun 2004 tsunami. Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :(

        >>>Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :(


      • pilailla
        mutta... kirjoitti:

        Hyvä kysymys, mikä kohahdutti vuonna 2005. Kyllä minua kosketti yhä tänäkin vuonna tuo joulun 2004 tsunami. Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :(

        vakavalla asialla? Ainakaan et voi olla tosissasi, ei niin idiootti osaisi edes kirjoittaa.


      • Elämä lyhyt, Rytkönen pitkä!
        mutta... kirjoitti:

        Hyvä kysymys, mikä kohahdutti vuonna 2005. Kyllä minua kosketti yhä tänäkin vuonna tuo joulun 2004 tsunami. Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :(

        Mites maailmansodat 1 ja 2!?!?! Hiroshiman ja Nagasakin pommitukset!?!?!? Mustasurma joka tappoi kolmanneksen Euroopan väestöstä 1300-luvulla!?!?!? HIV!?!?! Kasvihuoneilmiö!?!?!? Eikö ne ole mitään tsunamin rinnalla??


      • on ihmeellisiä
        Elämä lyhyt, Rytkönen pitkä! kirjoitti:

        Mites maailmansodat 1 ja 2!?!?! Hiroshiman ja Nagasakin pommitukset!?!?!? Mustasurma joka tappoi kolmanneksen Euroopan väestöstä 1300-luvulla!?!?!? HIV!?!?! Kasvihuoneilmiö!?!?!? Eikö ne ole mitään tsunamin rinnalla??

        Pelkästään liikenneonnettomuudet on jo vuodessa tappaneet enemmän ihmisiä kuin tuo hyökyaalto (suomessa n.400 vs. 170). Ihmiset vaan reagoi tollasiin suuriin uutistapahtumiin kollektiivisesti eri tavalla. Tuntuu kuin uutisten tarkoitus olisi nykyään sama kuin kauhuelokuvilla, maksimaalinen ihmisten järkytys ja jonkun "suuren pahan" revittely joka paikassa. Ikäänkuin yksilön ja omaisten kannalta olisi eroa sillä menehtyykö yksin vai tuhansien muiden kanssa samaan aikaan samasta syystä. Miksi ylensäkin tuntemattomien kuolema on muille uutinen? Saako siitä kauhistelusta sitten jotain tunteita?

        Malariaan kuoli tänäkin vuonna varmaan miljoona ihmistä, mutta ei länsimaissa. Kiinnostaako, järkyttääkö ketään? Epäilen.

        Kasvihuoneilmiö ja sen tajuaminen jäi parhaiten mieleen tänä vuonna.


      • pauliina
        mutta... kirjoitti:

        Hyvä kysymys, mikä kohahdutti vuonna 2005. Kyllä minua kosketti yhä tänäkin vuonna tuo joulun 2004 tsunami. Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :(

        "Hyvä kysymys, mikä kohahdutti vuonna 2005. Kyllä minua kosketti yhä tänäkin vuonna tuo joulun 2004 tsunami. Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :("
        Piti sun varmaan sanoa, että "hirveintä mitä ihmiskunnalle on sodan jälkeen tapahtunut, vai?"

        eikös sota kuitenkin ole ollut hirveintä mitä on tapahtunut ihmiskunnalle??

        Viime vuodesta en juuri muista ajatelleeni mitään katastrofaalista, mutta kyllä minuakin aina itkettää kun tsunamista puhutaan. Minua ei se koskettanut ollenkaan henkilökohtaisesti. En tuntenut ketään siellä olleista. Mutta on ne ihmiskohtalot vaan niin kauheita. Niiden paikallistenkin asukkaiden menetykset ja kärsimykset. niin paljon kyyneliä, menetyksiä, orpoja lapsia, ihmisiä jotka ovat menettäneet koko perheensä, elantonsa, kotinsa.


      • minä minä minä!

        Niitä pitäin kaikkii niinku sille muistaa tai ottaa vakavasti koska ne kaikki kärsi =(


      • siinä ny nii hirveetä oli
        mutta... kirjoitti:

        Hyvä kysymys, mikä kohahdutti vuonna 2005. Kyllä minua kosketti yhä tänäkin vuonna tuo joulun 2004 tsunami. Mielestäni se on hirveintä mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut. :(

        vähän aikasemmin kiinalaisia meni 100 tuhatta enemmän ku tsunamissa
        ja sen jälkeenkin on tapahtunu samanlaisia tilastoruumiskasoja.
        höh.


      • hyvä että
        siinä ny nii hirveetä oli kirjoitti:

        vähän aikasemmin kiinalaisia meni 100 tuhatta enemmän ku tsunamissa
        ja sen jälkeenkin on tapahtunu samanlaisia tilastoruumiskasoja.
        höh.

        luonto alkaa karsiin ihmiskuntaa.


      • Arska
        hyvä että kirjoitti:

        luonto alkaa karsiin ihmiskuntaa.

        eipä se paljon karsi. Esim tsunami teki 8 tunnin loven maailman väkimäärään, eli ei juuri mitään vaikutusta... (Siis 8 tuntia tsunamin jälkeen oli ihmisiä taas yhtä paljon ku ennen tsunamia.)


    • Erismies

      niin lintuinfluenssa ja Fortumin optiot.
      En osaa sanoa vielä, kumpi kammottavampi.

    • aivan järkyttävä uutinen, ja ei sitä aluks ees tajunnu kuinka iso juttu se oli, ajatteli vaa että tavan hyökyaalto on iskeny..

      ja oli niitä muitaki, esim kaikki maanjäristykset jotka on vieny niin paljon ihmishenkiä, ja jättäny kodittomiksi..

      • morey

        tsunami, ehdottomasti. se oli jotenkin odottamaton, ja kuitenkin heti kaikki uutiset julisti sitä tsunamia x__x


    • Elwistelijä

      Parasta antia oli hirmumyrskyt USAssa. Vaikkei niistäkään juuri ollut pahan tappajaksi..
      Tulisipa pian uusi WTCn tyylinen tapahtuma. Se on parasta viihdettä.
      Etenkin korkealta hypätyt extremesyöksyt ilman varjoa huvittavat.

      • fghfddgjf

        huh huh.. :/


    • fanittaja)(!"N

      Se kosketti. Oli pakko ostaa kaikki lehdet missä puhuttiin tästä aiheesta.
      Olihan niitä muitakin, tuo oli päälimmäisenä mielessä.

      • nightwish-fan

        mullekkin tulee ekana mieleen tarja turusen potkut..
        onhan muutakin mut ekana mieleen tulee tämä.. :/


      • pasanderi

        Mie leikkasin kaikki kuvat lehdistä joissa oli juttua Tarjan potkuista. Se kosketti aika lailla mua.


      • meitsi

        Sä kyllä olet varsinainen taliaivo jos Tarjan potkut heilautti sua enemmän ku yli 200000 ihmisen kuolema tsunamissa. Jos tapaisin sut ni hukuttaisin paljan käsin vitun apina.


      • Kootti
        meitsi kirjoitti:

        Sä kyllä olet varsinainen taliaivo jos Tarjan potkut heilautti sua enemmän ku yli 200000 ihmisen kuolema tsunamissa. Jos tapaisin sut ni hukuttaisin paljan käsin vitun apina.

        Tsunami on pikkujuttu verrattuna oikeisiin katastrofeihin. Siksi on paljon rehellisempää liikuttua Turusen potkuista kuin jeesustella muutaman ökyturistin varpaitten kastumista.


      • SisterOfNoMercy
        meitsi kirjoitti:

        Sä kyllä olet varsinainen taliaivo jos Tarjan potkut heilautti sua enemmän ku yli 200000 ihmisen kuolema tsunamissa. Jos tapaisin sut ni hukuttaisin paljan käsin vitun apina.

        tsunamitapahtui 2004-vuoden puolella, joten miksi surra enää? mielestäni luonnonkatastrofit eivät sovi uutisaiheiksi...onneksi vitun apinat selvisivät tsunamista paremmin kuin ihmiset, jotka joutivatkin kuolla. tarjasta ois ollut enemmän iloa meille kuin niistä turisteista...


      • HolyCow
        SisterOfNoMercy kirjoitti:

        tsunamitapahtui 2004-vuoden puolella, joten miksi surra enää? mielestäni luonnonkatastrofit eivät sovi uutisaiheiksi...onneksi vitun apinat selvisivät tsunamista paremmin kuin ihmiset, jotka joutivatkin kuolla. tarjasta ois ollut enemmän iloa meille kuin niistä turisteista...

        samaa mieltä. apinat olivat niin fiksuja että pakenivat...


      • Fani69
        meitsi kirjoitti:

        Sä kyllä olet varsinainen taliaivo jos Tarjan potkut heilautti sua enemmän ku yli 200000 ihmisen kuolema tsunamissa. Jos tapaisin sut ni hukuttaisin paljan käsin vitun apina.

        Hei mitä se Sulle kuuluu, jos jotain kosketti enemmän Tarja Turusen potkut? Se oli Hänen oma mielipide ja jos menisit hukuttaa toisen oman mielipiteen takia niin mä Hakkaisin sut sairaalakuntoon niin, ettet enää kävelisi koskaan.

        Kukaan ei ole täällä Taliaivo eli lopeta LAPSI TUOLLAINEN hukuttamisella uhkailu!


      • tyttö
        Kootti kirjoitti:

        Tsunami on pikkujuttu verrattuna oikeisiin katastrofeihin. Siksi on paljon rehellisempää liikuttua Turusen potkuista kuin jeesustella muutaman ökyturistin varpaitten kastumista.

        Onhan se varmaan mukavaa kun paikalliset varattomat ihmiset menettivät henkensä, ihmisiä kuoli monta miljoonaa pieniä lapsia, vauvoja kuoli. Sekö on muka yliammuttua? Katsoppa peiliin, ja tarkastele, onko arvomaailmasi hieman vinksallaan.


      • mitali sade
        meitsi kirjoitti:

        Sä kyllä olet varsinainen taliaivo jos Tarjan potkut heilautti sua enemmän ku yli 200000 ihmisen kuolema tsunamissa. Jos tapaisin sut ni hukuttaisin paljan käsin vitun apina.

        Mikä uutinen kohahdutti, kosketti, vaikutti vuonna 2005?


      • late

        aika säälittävää jos vuoden tärkein uutinen on tämä... Yksi bändi ja sillä hyvä. Pidän itsekin mutta joku raja. Eikö olisi hiukan tärkeämpää ajatella esim. ilmastonmuutosta, tsunamia tai lintuinfluenssaa???


      • Ande
        nightwish-fan kirjoitti:

        mullekkin tulee ekana mieleen tarja turusen potkut..
        onhan muutakin mut ekana mieleen tulee tämä.. :/

        Tarja Turusen potkut ihanasta kotimaisesta suosikkiyhtyeestäni... :( Se kosketti..


      • konkkis
        Kootti kirjoitti:

        Tsunami on pikkujuttu verrattuna oikeisiin katastrofeihin. Siksi on paljon rehellisempää liikuttua Turusen potkuista kuin jeesustella muutaman ökyturistin varpaitten kastumista.

        olkaa hiljaa .. ei ole oikein paheksua tsunamia ja kannatan että tarjalle vaikka 15 potkua samaan aikaan..tsunami on silti pikkujuttu konkkiksen rinnalla..!!!!!!! sitä mieltä minä olen!!!!


      • murmeli89

        mäki ostin kaikki lehet niist potkuist mulla on nyt iso laatikko täynnä niit
        se oli koskettavinta mitä tänä vuonna on tapahtunu.
        törkeetä ku se potkitttiin maailman parhaasta bändistä..


      • Palle
        meitsi kirjoitti:

        Sä kyllä olet varsinainen taliaivo jos Tarjan potkut heilautti sua enemmän ku yli 200000 ihmisen kuolema tsunamissa. Jos tapaisin sut ni hukuttaisin paljan käsin vitun apina.

        mua ei vois pierun vertaa hetkauttaa parisataatuhatta kuollutta , taikka jonkun laulajan erottaminen.
        mutta se kosketti ja viilsi sydäntäni että melkein uusi crossipyöräni etukumi otti ja puhkesi valmistusvirheen takia. siinä meni hyvä kumi hukkaan ja jouduin odottamaan uuttaa melkein viikon ;(


      • koskettaa tarjan
        pasanderi kirjoitti:

        Mie leikkasin kaikki kuvat lehdistä joissa oli juttua Tarjan potkuista. Se kosketti aika lailla mua.

        tuleva raiskaus. ei pääse pressaks ei.


      • on ruma eikä osaa
        Fani69 kirjoitti:

        Hei mitä se Sulle kuuluu, jos jotain kosketti enemmän Tarja Turusen potkut? Se oli Hänen oma mielipide ja jos menisit hukuttaa toisen oman mielipiteen takia niin mä Hakkaisin sut sairaalakuntoon niin, ettet enää kävelisi koskaan.

        Kukaan ei ole täällä Taliaivo eli lopeta LAPSI TUOLLAINEN hukuttamisella uhkailu!

        laulaa.


      • kyl jo
        Palle kirjoitti:

        mua ei vois pierun vertaa hetkauttaa parisataatuhatta kuollutta , taikka jonkun laulajan erottaminen.
        mutta se kosketti ja viilsi sydäntäni että melkein uusi crossipyöräni etukumi otti ja puhkesi valmistusvirheen takia. siinä meni hyvä kumi hukkaan ja jouduin odottamaan uuttaa melkein viikon ;(

        aikas paha juttu :(


      • juttujen on väliä?
        late kirjoitti:

        aika säälittävää jos vuoden tärkein uutinen on tämä... Yksi bändi ja sillä hyvä. Pidän itsekin mutta joku raja. Eikö olisi hiukan tärkeämpää ajatella esim. ilmastonmuutosta, tsunamia tai lintuinfluenssaa???

        pääasia ettei kossu lopu.


      • Kuka?

        Ei täällä maailmalla tiedetä mitään Turja Tarusesta. En ymmärrä?


      • jösses....
        meitsi kirjoitti:

        Sä kyllä olet varsinainen taliaivo jos Tarjan potkut heilautti sua enemmän ku yli 200000 ihmisen kuolema tsunamissa. Jos tapaisin sut ni hukuttaisin paljan käsin vitun apina.

        Maailmas kuolee ihmisii sellast tahtii jot yhtenä tapanina tollanen parisataa tuhatta enemmän jonki katastrofin tappamana ei oo paljoo... Ja ollaanhan sitä jo niin paljo yli kansoitettu maailma jot olis saanu mennä 5 kertaa enemmän kerralla. Hyvä vaan jot harvennusta tapahtuu... ja tapahtuhan sitä tossa just pakistanissakin kun sielki vähä jurisi ja ja... jot voi noin vuoden ajalle miljoona kuollutta kirjata luonnon katastrofeille.. ei paha!


    • juissi

      ilmoitti olevan työväen presidentti ehdokas,mää oli kuin klapill pähä lyöyty,kui niinistö voi olla TYÖVÄEN EHOKAS,MÄÄ OON KAUHIA HÄMMÄSTYNY.sehä on kuin tuntemattoman sodan ltn.lammio.ei ei suomalaiset ruppee pokkuroimmaan.

    • junnu H

      No siis ihan ehdottomasti kaikki nämä uudet lakiesitykset ja voimaan tulleet.
      Esim. Raketti sakot alaikäisille.
      Mopokortin ja mopon tehojen vaihtamis suunitelmat huonompaan suuntaan...
      Ja kehnot MM kisat.

      • jammi..

        Ettekö koskaan ajattele? Olihan tsunami kauhea, mutta jenkit tiesivät siitä mutta eivät kertoneet. JOS lähimmäisiä ei kuollut, miksi itkeä? Maailmassa sattuu ja tapahtuu.

        IHAN alussa kysyttiin mikä KOHAUTTI vuonna K-A-K-S-I-T-U-H-A-T-T-A-VI-I-S-I ! Siis 2oo5. Miksi elää menneessä kun voi elää nykyhetkeä?
        Eläkää päivä kerrallaan, katsokaa tulevaisuutta!


        ANTEEKSI jos loukkasin..
        Hirmumyrsky Katariina aiheutti paljon tuhoja, miljoonia ihmisiä kuoli, kukaan ei edes silmää räpäyttänyt. Maailmassa sattuu pahoja asioita, kukaan ei voi sille mtn!


      • nykyää ajaa

        likat karvat.


    • FAnZuikkeli

      Kyllä se Tarja Turusen potkut oli selvästi suurin uutinen!

    • qwrr

      WWE:n tähden, Eddie Guerreron kuolema.

    • Jimmi..

      Eikö parempia aiheita keksitä enää? Mitä jäi mieleen???? HUHHUH.
      Oisko Kikan kuolema?
      Tsunami tietenkin!
      Toimitus voisi keksiä fiksumpia kysymyksiä!

      • hmmm...

        Tsunami tapahtui viime vuonna.


      • sussi

        Etkö tajuu, et tsunami tapahtu vuonna 2004!
        vuoden lopussa kylläkin...

        T. Pikkutarkka


      • eikös

        tsunami ollut 26.12.2004...


      • tyttö

        Ei näihin aiheisiin tarvitse vastata jos ei niist pidä. Luulisi ihmisten, sinunkin ymmärtävän sen.


    • soppa

      Niinistön presitentti vaalin iskulause "työläisten presitentti"Joka on huuhaata,Niinistö näkee tavalliset työläiset tyhminä,joille voi uskotella mitä vain.

      • ne.........

        onkin.


      • olettekin.

        Ette ymmärrä että tämä maa pitäisi saada nousuun. Kulupuolelta pitäisi saada ilmat pois. Jotain on pielessä kun kannattaa olla joutilaana sosiaaliavun varassa. Melkein toivon että Adolf olisi aikoinaan voittanut. Olisi meilläkin vähän ryhtiä tässä touhussa. Eikun oikeasti, ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni ja ruvetkaa töihin, tarkoitan ihan kaikilla tasoilla. Mädännäisyys haisee tänne parintuhannen kilometrin päähän sakka.


    • jäi...

      suuri määrä lentokoneiden onnettomuuksia sekä Copterlinen alas putoaminen...

    • alastulo

      kosketti, koska itsekkin olin juuri lentänyt sillä Tallinnaan ja takaisin kaksi viikkoa ennen onnettomuutta.

    • ---

      TIETTY NOI JÄI!!

      • qpo

        se on vifti siksti ehkä join ehkä em


    • sopimus

      Alkaa vaikuttaa Suomessa korkeana sähkön hintana ja kiihtyvänä teollisuuden pakona savuttomiin maihin. Elintaso tulee laskemaan odottamattoman paljon, valitettavasti.

    • rajavartija

      ...suomalaisessa työmarkkinasopassa.

    • Kolmannen sukupolven matkapuhelinten myynti kaksinkertaistuu vuonna 2006. Arvion esitti Nokian rahoitusjohtaja Rick Simonson CNBC-televisiokanavan haastattelussa perjantaina.

      Tämä on tietenkin aprillijuttu [toim.huom.]

    • Juipe

      Savolaisen feikaamiset ja multipellelyt ja kyykkimiset ovat jääneen varmaan kaikkien mieleen. Suomi 24 kaikkien aikojen tyhmin on jo legenda.

    • rokkitsikki

      Eniten tänä vuonna kohauttanut (ja edelleen kohauttava) on ehdottomasti Kaakkois-Aasian tsunami. Lisäksi katastrofissa menehtyi kolme ihmistä samalta paikkakunnalta, tiesin heidät mutten tuntenut hyvin. Katastrofi järkyttää etenkin näin vuosipäivänä edelleenkin.
      Myös hirmumyrsky Katrinan tuhot ovat vaikuttaneet syvästi. Kyllä se luonto tuntuu kostavan ihmisen jatkuvat hölmöilyt.

      • joulu kiinnosta

        kotimaassa niin hukkukoot tsunameihinsa. kuinka paljon ne jo tuhoo lennoillaan luontoo päästäkseen rasvaan itteensä rannoille ja toiset alaikästen poikien perseitä. ei sit hetkauta yhtää noi turistihukkuneet.


      • nimimmm
        joulu kiinnosta kirjoitti:

        kotimaassa niin hukkukoot tsunameihinsa. kuinka paljon ne jo tuhoo lennoillaan luontoo päästäkseen rasvaan itteensä rannoille ja toiset alaikästen poikien perseitä. ei sit hetkauta yhtää noi turistihukkuneet.

        no nii ja sitte nämä viherpiiperot hilijaa nyt sitte
        saatana! vittu mua vituttaa tuallaset saatanan hippi myssypäät!!!!tekopyhät paskat!


    • Nokia on päättänyt luopua amerikkalaisen jalkapallon Sugar Bowl –mestaruusottelun sponsoroinnista 12 vuoden jälkeen. Televisiointioikeudet ensi vuonna haltuunsa saava Fox–mediayhtiö joutuu hakemaan uuden pääsponsorin.

    • Tyhjiä tunteita

      Ihmiset väittävät, että Tsunami kosketti, vaikka harvempien sukulaisia tai tuttavia menehtyi siellä. Ihmiset haluavat löytää vain voimakkaita tuntemuksia kaukana tapahtuvien katastrofien kustannuksella. Aina on ollut luonnonkatastrofeja ja tulee olemaan vastaisuudessakin. Kaikki kuolevat joskus ja kuka määrittelee, mikä on järkyttävin tapa kuolla? Ketä kiinnostaa kuinka perheeni on selvinnyt sisarukseni tekemästä itsemurhasta? Kuka on laskenut kyyneleet, jotka vuotivat syöpään kuolleen laspsen omaisilta? Kuka pitää sitä katastrofina, että mieheni joutuu ns. orjatöihin pitkän koulutusputken päätteeksi?

      • oho!

        Palsta : vuoden 2005 merkittävimmät ja koskettavimmat asiat.. Ni eiköhän joku vetäse jonku tsunamin viime vuodelta. Ton asian pitää olla jo. Eikö ikävät asiat pidä jättää taakse?


      • jeeh
        oho! kirjoitti:

        Palsta : vuoden 2005 merkittävimmät ja koskettavimmat asiat.. Ni eiköhän joku vetäse jonku tsunamin viime vuodelta. Ton asian pitää olla jo. Eikö ikävät asiat pidä jättää taakse?

        joo ehkä, mut toi on ihan totta..aika vitusta.. :/


      • Still...

        Ystävä hyvä, puhut todellakin asiaa. Median valta on liian suuri, ja ihmiset itse ruokkivat sitä. En sano, että eikö tsunami olisi ollut järkyttävä uutinen, ja monet muut katastrofit. Viime päivinä esim. IS on suorastaan herkutellut junan eteen menneiden italialainuorten kohtalolla. Järkyttävä uutinen, mutta kukaan ei puhu niistä kymmenistä suomalaisista nuorista jotka vuosittain kävelevat itse junan alle... Niin, siinä ei ole tarpeeksi hohtoa mädäntyneenlle medialle...


    • uhka jää aina

      mieleen t:timantti

    • Tarja-fani

      Tsunami kosketti todellakin ja samoin Tarja potkut Nightwishista.Tsunami alueella oli kaverini mutta hänelle ei tapahtunut mitään...Eli hän oli tosi onnekas.Ja Tarjan potkut oli mulle nii katastrofi että...huh huh.

      • ...

        kyllä noi kaks on ne, mitkä muistaa. tarjan potkut on sellanen juttu että vieläki suututtaa/itkettää.. ): but life goes on


    • Oli se vain niin järisyttävää kun Berlusconi ja Chirac haukkuivat suomalaista ruokaa!!! Onneksi vuoden 2012 olympialaiset menivät Lontooseen! Oikein niille!
      Tsunami oli tietenkin paha juttu, mutta siinäkin on se, että mullistuksia tapahtuu koko ajan... Pakistanissa on kuollut ihmisiä vaikka kuinka paljon ja tuskin on uutiskynnystä ylittänyt... Näkee kyllä ihmisten eriarvoisuuden. Sitä minäkään en voi ymmärtää että jotkut vetivät avustusrahat pois kun paljastui että niitä menee paikallisille - joo! Mitäpä ne niillä rahoilla olisi tehnyt kotinsa, omaisuutensa ja läheisensä menettäneet ihmiset...

    • ehkäpä nämä

      maanjäristykset( Pakistan), hirmumyrskyt, lintuinfuenssa, Tommi Evilän mitali... ;) Pitää edes jotain hyvää mainita!

    • IDOLI TUOMARI

      Se kun oli semmoinen pannukakku ettei pahemmasta väliä,varsinkin loppuhuipennus en olisi ikinä uskonut että ilman minkäänlaisia lahjoja voitetaan kilpailu. Hyi hyi suomen kansa (karvattomat) miten menitte äänestämään.

    • Jussi

      Tosiaan poliisin alkometri näytti minulle lukemaa 2.61 promillea. Sitä tuli määrättyjä seuraamuksia, kun olin autolla liikenteessä.

      Suuri uutinen, koska en tuntenut oloa promillijien mukaiseksi.

      • silleen

        Niin että otit ja menit juovuksis auton rattiin ku ei oikeen niinku tuntunu siltä että olish kovashtikkaa pöhnäs...
        Hohhoijaa


    • Roulette

      Vapaapainija Eddie Guerreron kuolema. Pisti miettimään.

    • urheilija

      Helsingin MM-kisoissa oli juoksijoiden takana lähtötilanteessa rillipäinen poika, joka monesti vilkuili urheilijoihin päin ja hymyili halveksivasti. Vieläkin toisinaan öisin herään hiestä märkänä painajaisesta, jossa näen tuon virneen. Onneksi vuosi vaihtuu. Ehkä se helpottaa.

    • Nimetön

      Omat potkut

      • lopputilin sain töistä

        yritä nyt tässä sitten elää !


      • päättäny lopettaa

        runkkaamisen vuodenvaihtees. (saas nähdä onnistuuko).


    • Bodom träsk

      Entäs Nils Gustafssonin oikeudenkäynti, jota seurattiin ja polemisoitiin koko loppukesä? Ainakin palstamillimetrien ja lööppien perusteella Suomen suurimpia uutisia päättyvänä vuonna...

    • blackmagictiger

      nightwish
      yms

    • uudesta vuodesta

      etteko te ymmärrä sitä , että aina kun ihmiset juhlivat uuttavuotta räiskyen, he juhlivat todellisuudessa maailmanloppua, nyt kun tulee uusivuosi 06 olemme lähempänä maailman loppua olemme lähempänä loppua sitäkö te juhlitte suomalaiset?

      • tyttö

        Älä naurata. Sinulle tässä ensimmäiseksi määräisin menoa lääkäriin ja päänselvittelyä. Maailman loppu ei tule vielä, ei vielä pitkään aikaan. *nauraa* Fannaattisia ihmisiä tuntuu löytyvän joka kulmasta..


      • heissari

        vähän sama kuin jonkun lasi on puoliksi tyhjä ja toisen puoliksi täysi. Voihan sen katsoa miten päin haluaa. Mä en ole koskaan edes tajunnut ajatella noin, että maailmanloppu tulee. Uusi vuosi on aina uusi yritys.


      • pega

        Mieleeni vuodesta 2005 jäi RAKKAUS.


      • vain mari rantasila
        pega kirjoitti:

        Mieleeni vuodesta 2005 jäi RAKKAUS.

        mieleen.


      • pelottaa

        Jokohan ensi vuonna vai elänkö vielä 40 vuotta. Hitto kun ei tiedä, ehdinkö kuolla ennen maailmanloppua vai näenkö sen. Silloin pistetään kyllä haisemaan, eikö vain.


      • JUMALA
        tyttö kirjoitti:

        Älä naurata. Sinulle tässä ensimmäiseksi määräisin menoa lääkäriin ja päänselvittelyä. Maailman loppu ei tule vielä, ei vielä pitkään aikaan. *nauraa* Fannaattisia ihmisiä tuntuu löytyvän joka kulmasta..

        MINÄ KUN OLEN SITÄ MIELTÄ,ETTÄ SITÄ EI TIEDÄ KUKAAN MILLOIN SE MAAILMANLOPPU TULEE. TULKOON HUOMENNA TAI VUOSISATOJEN PÄÄSTÄ, EI SIINÄ SITTEN MUU AUTA KUN OTTAA KOHTALO VASTAAN.


    • _-_

      Tarja Turusen heittäminen pellolle.

    • jarspa85

      Mieleeni jäi se vuonna 2004 tapahtunu tsunami. Se oli kauhee uutinen.

    • "Lillukka"12milj,...

      Hampaaton halintoneuvosto,Kuluttajat kaiken maksaa,EUROT!

    • JK88

      Minulle jäi parhaiten mielen NightWish kun Tarja Turunen loppetti

      • Rölläri

        Tarja ei itse lähtenyt... Se heitettiin pihalle.... :'(
        Mutta parhaiten vuodesta 2005 jäi mieleen Tarja Turusen potkut ja hänen joulukonserttinsa Savonlinnassa.


      • tosiaankin sillon
        Rölläri kirjoitti:

        Tarja ei itse lähtenyt... Se heitettiin pihalle.... :'(
        Mutta parhaiten vuodesta 2005 jäi mieleen Tarja Turusen potkut ja hänen joulukonserttinsa Savonlinnassa.

        järkytti, olkoon sitte vaikka v.2004, mutta kyllä siitä tänävuonnakin vielä puhuttiin....


    • johanna

      kyl se oli se tsunami...

    • mtt

      Ulkomaat:
      Kiina ottamassa käyttöön uuden lintuinfluennsarokotteen
      26.12.2005 12:25

      Uuden rokotteen uskotaan voivan auttaa myös ihmisiä suojaavan rokotteen kehittämisessä.

      Kiina on aloittamassa siipikarjalle tarkoitetun uuden lintuinfluenssarokotteen massatuotannon vielä tässä kuussa, kertoivat viralliset tiedotusvälineet tänään. Uuden rokotteen uskotaan voivan auttaa myös ihmisiä suojaavan rokotteen kehittämisessä.

      Uutta rokotetta käytetään vanhojen rinnalla ensi vuoden alusta, kertoi China Daily -lehti eläinlääkintäviranomaisia lainaten. Sitä odotetaan olevan piakkoin saatavilla miljardi annosta.

      Rokotteessa on elävää virusta ja se tehoaa lehden mukaan myös toiseen siipikarjaa koettelevaan sairauteen eli Newcastlen tautiin. Rokote voidaan antaa pistoksena, mutta myös ottaa suun tai nenän kautta tai suihkuttamalla.

      Kiinalaismedian mukaan viimeaikainen tehorokotuskampanja on osoittautunut tulokselliseksi lintuinfluenssaa vastaan. Kiinassa on lokakuusta lähtien rokotettu yli viisi miljardia lintua.

      (MTV3-STT-Reuters-AFP)

      Raportti: Beslanin kriisi oli estettävissä 28.12.2005 19:42
      Lumipyry sekoitti Keski-Euroopan 28.12.2005 19:33
      Bagdadin vankilapakoyrityksessä useita kuolonuhreja 28.12.2005 19:22
      Gazan puskurivyöhyke käyttöön illalla 28.12.2005 17:47
      Galileo-satelliitti laukaistu matkaan 28.12.2005 17:33
      Poliisi puhallutti yli 700 000 suurratsiassa 28.12.2005 13:37
      Saasteet tuhoavat Kiinan pohjavesiä 28.12.2005 09:24
      New Yorkin kuljetustyöläisille alustava sopu 28.12.2005 07:53
      Intiassa raju bussin ja säiliöauton kolari 28.12.2005 07:18
      Irakin Kerbalasta löytynyt joukkohauta 28.12.2005 05:49
      Acehin GAM-liike vahvisti aseellisen siipensä hajottamisen 27.12.2005 20:02
      Brasilialaisessa vankilassa panttivankina parisataa ihmistä 27.12.2005 19:46
      Venäjän parlamentin ylähuone hyväksyi järjestölain 27.12.2005 18:57
      Arabimaiden parlamentti ensi kertaa koolla Kairossa 27.12.2005 17:38
      Amerikkalaissotilaita syytetään raiskauksesta Filippiineillä 27.12.2005 17:12
      Tsunami kuihdutti Sri Lankan ja Malediivien turismia 27.12.2005 16:01
      Puola siirtyy valvomaan Baltian ilmatilaa 27.12.2005 14:45
      Beslan-raportti puolustaa Venäjän viranomaisia 27.12.2005 14:32
      Kiina rakentaa lisää ydinvoimaloita 27.12.2005 13:01

      >Takaisin

      joulu kuussa tapahtu marraskuulle mennään huomenna

    • BarbieGirl2

      Tsunami oli varmasti meille kaikille suuri järkytys. Suuri määrä suomalaisiakin jäi aallon alle. Itse en menettänyt siellä sukulaisia tai tuttuja, mutta oli se aikamoista katsottavaa kotiruudusta käsinkin.

    • Osallistunut

      KAPITALISTI näytti mistä kana pisii..Pani monen kuntatalouden liriin,Että näin..

    • rautakaNnel

      ..oli Ollilan pääsy Shellin aatelistoon (oli yllätys ja ei ollut)! Siinä miehessä on munaa!

    • Still...

      19.11. SDP asettaa Tarja Halosen virallisesti presidenttiehdokkaaksi.

    • Late

      Joo, tsunami oli kauhee!! Maailman kaikkien aikojen katastrofi kamalaa!!

    • ruusu

      minusta seuraava Night wishin bändiin sopisi Idolsin Pauliina koska hänellä on korkea ääni..... harmittaa kauheesti että pojat potkas Tarjan pihalle.... :( :(

    • JA PÄTKÄTYÖT

      Halonen puhuu paskaa miksi ei poistanut työttömyyttä eikä pätkätyötä ! se on laiton kiusa ihmiselle ! 200.000 tuhatta ihmistä ei ole paljon kun heille todella etsitään työt ! Halonen on huono pomo paskanjauhaja ! mitä se hilluu matin duuneissa eu:ssa kun täällä on työt huvan hajan niin kuin sikalassa ! sekä asunnot ei riitä ! mutta Tarja ei osaa poistaa edes 1 ongelmaa niin haistakoon pitkan paskan !! resusseja on ja oli !!! sika on sika tarja on tarja ehkä eu prinsessa ? hölmö tantta !!

      • Milkkis

        Eihän se pressa sinun työhaastattelussa käy,eikä laita hakemuksiasi. Kun sinun pitäisi itse se tehdä ja sitten vielä tehdä niitä töitäkin . Kyllä avoimia paikkoja on lehdet täynnä,ei kuuleman mukaan ole hakijoita? Miksei,onhan työttömiä? Minä en ymmärrä sanaa työtön,aina olen saanut töitä,otan sen minkä saan,en valkkaa,siinä sitten samalla,kun on töissä voi katsella parempaakin työtä. Mutta armopaloilla,työssäkäyvien rahoilla eläminen ja juhliminen on typerää,minusta. Laki meille sen oikeuden suo,onneksi se kiristyy ja keinottelijat putoo pois. Teet vain hyvin työn ja unohda sana työttömyys. Työtä on. Missä tekijät?????


      • SANOPAS TIETÄVÄINEN
        Milkkis kirjoitti:

        Eihän se pressa sinun työhaastattelussa käy,eikä laita hakemuksiasi. Kun sinun pitäisi itse se tehdä ja sitten vielä tehdä niitä töitäkin . Kyllä avoimia paikkoja on lehdet täynnä,ei kuuleman mukaan ole hakijoita? Miksei,onhan työttömiä? Minä en ymmärrä sanaa työtön,aina olen saanut töitä,otan sen minkä saan,en valkkaa,siinä sitten samalla,kun on töissä voi katsella parempaakin työtä. Mutta armopaloilla,työssäkäyvien rahoilla eläminen ja juhliminen on typerää,minusta. Laki meille sen oikeuden suo,onneksi se kiristyy ja keinottelijat putoo pois. Teet vain hyvin työn ja unohda sana työttömyys. Työtä on. Missä tekijät?????

        et mistä sinä sen palkka vastaan tehtävän työn löydät,en nyt tarkoita etelä suomea vaan vähän pohjoisempaa,oulun seutua missä kyllä on asukkaita ja firmoja huru myjjet mut ei vaan töitä,sanopas missä niitä on tarjolla? ite en kyllä ole löytänyt vaik kouluja olen käynyt ja muutenkin ihan ok.lähtö kohdat olis.


      • loppuun
        SANOPAS TIETÄVÄINEN kirjoitti:

        et mistä sinä sen palkka vastaan tehtävän työn löydät,en nyt tarkoita etelä suomea vaan vähän pohjoisempaa,oulun seutua missä kyllä on asukkaita ja firmoja huru myjjet mut ei vaan töitä,sanopas missä niitä on tarjolla? ite en kyllä ole löytänyt vaik kouluja olen käynyt ja muutenkin ihan ok.lähtö kohdat olis.

        Opettele lukemaan ja kirjoittamaan niin mahdollisuudet työnsaantiin paranevat. Oikein hiiret juoksee selässä kun lukee tuollaista tekstiä.


    • Kiki

      Kyytsäämiespakko poistui mopoilta

      Ja toinen se että sain persettä mun poikaystävältä

    • ja mervi

      puukkosarja tuli markkinoille . voi voi että se pisti sydämeen . ai oli se hjuva

      • konkkis

        2005 vuodesta mieleen painuvin ja mielenkiitoisin asia on että konkkikselle pääsi jo marraskuussa ja ihan oikeastaan sen loppu puolella laskemaan ja nyt on todettavaa että sieltä isostakin pääsee jo hyppimään ihan hanalla... tuntuu että 2006 on onnistunut vuosi. ei muuta sanottavaa enää! paitsi että nyt on jo aika siirtyä joulu mahasta eroon ja onnellista uuttta vuotta konkkikselle ja sen laskijoille... en minä muille toivota mitään huonoa vaan en hyvääkään.. aamen. hyvää joulua...piste. loppu...


    • uskomatonta laittaa taas tu...

      Eikö toimituksella ole minkäänlkaista harkintaa asioissa?

      • Tarja on ihana

        tuntevat syvää myötätuntoa Tarja Turusta kohtaan. Sinä et selvästikään edusta ihmisrodun huippua, vaan mitä ilmeisemmin sitä sivistymätöntä pohjasakkaa ^_^


    • arin paskanen

      perse

      • Kuka on

        leinosen ari. Mistä päin suomea mikkelistäkö?


    • Aapo
    • heppahöperö
    • sillä

      Oli hyvin keskinkertainen vuosi minulle

    • tosi avaus

      Oddasat-uutiset

    • Tarja on ihana

      Muut uutiset olivat yhtä tyhjän kanssa. Kokoajan ihmisiä syntyy ja kuolee jossainpäin maailmaa enemmän ja vähemmän. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, toisinkuin ihanan laulajattaren potkuissa.

      Sydäntä riipaisee Tarjan vuoksi... :(

      • Rölläri

        Tarjan potkuthan ne oli tosi kova paikka! En vieläkään usko että se on totta... Toivon vaan että tää olis joku mainoskikka, mutta tuskin... Toivossa on hyvä elää ja aika näyttää mitä tapahtuu.


    • TPP

      Tsunami viimevuoden lopulla painu mieleen.

    • Karol Wojtyla

      Ehdottomasti paavin kuolema oli sensaatiomainen uutinen, vuodesta 1978 asti hallinnut paavin poismeno on iso asia, paaveja on vain yksi maailmassa ja virka ainutlaatuinen, myös tällainen, niin loistavan kirkonmiehen kuin ihmisenkin poismeno oli järkyttävää, joskin odotettavaa jo lopulla :(

    • kirjaimellisesti

      Tapahtunut niin paljon, etten jaksa kirjottaa ja niin paljon paskaa, että kirjottaminen sattuisi liikaa. No, vuosi on jäänyt mieleen jokatapauksessa. Uutisista en tiedä, enkä välitä.

    • Santeri

      Kyllä se oli se tsunami, vaikka siel ei ollu ketään tuttuja paikalla, mut silti oli hirveetä katsoo uutisista niitä surullisia aikuisia ja lapsia jotka jäi yksin ja kuinka talot oli tuusan nuuskana ja kaikki ihan hyrskyn myrskyn. Aivan järkyttävää!!!!

      • Milkkis

        Kyllä luontokin meitä kovin kurittaa,mutta entä ihmisen pahuus? Lyödään,rikotaan perheet,potkitaan ja minkä ihmeen vuoksi? Sen kun oppisin ymmärtämään olisi se askel parempaan. Tiedän jonkun on paha olla,piru riivaa,pitää jotakin tehdä,jos sitten joku huomaisi. Yksinäisyys,mutta sitähän saattaapi huitasta aivan yhtä yksinäistä?Mitä se vaikuttaa mihinkään? Ei mitään oma käsi vain sattuu. Pahuus,välinpitämättömyys,luonnon tuhot,eläinten rääkkäys ja ihmisten heitteillejättö,johon virkakuntakin syyllistyy. Mielenterveyspotilaat jätetään yksin. Ei ihmistä saa kohdella huonommin,kun eläintä,mut niin tehdään. Itse ihminen on kyllä siihen syypää. Sotia on,niitä on aina ja tulee olemaan. Varkaita on aina. Ajatelkaa Millainen on ihminen? Suurin ja pahin peto. Tuhoaa oman sukukuntansa ja hävittää saasteilla veden ja ruokansa.Saisimmeko vuodesta 2006 paremman? Viitsitäänkö edes yrittää?


    • tomppa

      kun tänne tulee turvapaikan hakioita ja ne muodostaa rikollis liigoja. suomen valtio antaa niille sosiali turvaa, vaikkei niillä ole edes henkilöllisyys todistusta.
      onks oikein veronmaksajia kohtaan??

    • Jiimmi

      Pelasti jonku hengen laivalla! Ihania typyköitä!

    • Lepe

      Pienen miettimisen jälkeen:

      -Bodom-oikeudenkäynti
      -Lontoon pommi-iskut
      -Ranskan mellakat
      -Hurrikaani Katrina ja New Orleans
      -Copterline-onnettomuus Suomenlahdella
      -Uuden Paavin valinta
      -Turusen potkut

      • sinä

        taidat olla fixu kaveri, kun noin hienon ja asiallisen listan olit tehnyt. Kyllähän viime vuonna siis tapahtui paljon muutakin kuin TSUNAMI, joka sekin oli jo EDELLISENÄ vuonna. JA vielä haluaisin lisätä, että kyllä KIKAN kuolema on vielä tuoreessa muistissa...Nooh. Tsemppiä sulle Lepe...toivottavasti pääset elämässäsi pitkälle.


    • tangentiina

      Itselleni jäi:

      `bodom-oikeudenkäynti
      `paljon haukutut MM-kisat Suomessa
      `Tommi Evilän mitali, se oli hieno hetki

    • Jussipussi

      Minua järkytti kuinka paperiliittolaisia kohdeltiin. Ei edes tsunami järkytä paperiliittolaista niin paljon kuin työsulku.
      Sehän on niin väärin heitä kohtaan kun kaikkia voittoja ei jaeta heille.

    • jeps

      Tsunami, Katrina hirmumyrsky, lintuinfluenssa, bodom oikeudenkäynti ja nightwishin hajoaminen.

    • IHMISIÄ KOHTAAN JA

      yleensäkin se saamattomuus,nyt meidän pitäis olla tosi rikas maa ja silti jätetään nopeampaa tahtiin heitteille poikkeuksetta kaikki alle 3000e/KK:ssa tienaavat.

      • Kiira

        Tsunami ja Kikan kuolema


    • OI INTIA

      Minä kävin intiassa. Unohtumaton kokemus. Sinne uudelleen. Olen pakahtua onnesta, kun vain ajattelenkin niitä ihania ihmisiä joihin siellä tutustuin. Onneksi ensi vuonna uudelleen. Oi Intia...

    • 11.9

      WTC iskut!!!

      • firstchild

        Lisää: www.11syyskuu.org


    • arew

      Tsunami tietenki.. Sen suuri suru ja 300 000:nen uhrien suru..

    • kjja

      tsunami tapahtui vuonna 2004. sen voisi jo koittaa unohtaa, kamalaahan se oli mutta kun sitä veivataan ja veivataan niin se ei jää ikinä unholaan,.

      • ninni

        Ei ikinä, eikä se jääkään, ei ainakaan niiden ihmisten mielestä, ketkä olivat siellä järkyttävässä katastrofissa mukana, ja menettivät sinne äitinsä, lapsensa jne...

        Mutta totta: se tapahtui jo vuonna 2004.

        Mulla päällimmäisenä TÄMÄN vuoden uutisoinnista jäi mieleen tuo BODOM-oikeudenkäynti.


    • puppy90

      Turusen potkut järkytti minua, mutta toisaalta ymmärsin asian. Jään kaipaamaan Nightwishiä jossa on myös Turunen.

    • väittelijöille

      Tsunami jäi mieleen päällimmäisenä. Tsunami tapahtui 26.12.2004, mutta todellisuus kaameudessaan tuli lopullisesti tietoon vasta uudenvuoden vaihteen jälkeen(vieläkään ei tiedetä todellisia uhri lukuja), joten mieleen painuvin uutinen oli/on TSUNAMI!

    • Nasu

      Tarja Turusen erottaminen Nightwish-bändistä tuntui uskomattomalta. Miten bändin nyt käy oli ensimmäinen ajatukseni alkujärkytyksen jälkeen.. Toivottavasti suosio ei hiivu... Minusta Nightwish on kuitenkin yli muiden, vaikka Tarjaa ei enää olekkaan. Vaikka kyllä olisin toivonut Tarjan voivan jatkaa bändissä.

    • Tim

      Tänä vuonna oli se vuosi jot tuli 100 sängyn kautta testattua naista täyteen! eli ihan kiva juhlavuosi!

    • ex-opas

      Itseä menneenä vuonna on koskettanut kovasti helios-koneen maahansyöksy kreikassa. Olin aikanaan töissä Kyproksella ja voin kuvitella, miten suurta surua kyseinen onnettomuus aiheutti paikallisissa ihmisissä. Se ehkä hätkähdytti eniten tänä vuonna.

    • voi että juo vettä

      Suomi pärjäs urheilusa yhtä hyvi ku jokerit SM-Liigasa!MM-Kisat yks pronssi vaa!!!!ei varmaa koskaa oo menny näi surkeesti.Torinosta ei suomelle tuu yhtää mitalia!

    • Alli Elma

      Meteoriitti iskeytyy maahan! 2036! En saa enään unta,miten minun silloin käy??? Olen silloin 98 vuotias!

    • Hihuli huu

      Meteoriitti iskeytyy maahan! 2036! En saa enään unta,miten minun silloin käy??? Olen silloin 98 vuotias!

      • *ysk*

        mistä voit tietää että se iskeytyy maahan v 2036?? ihan hyvin se voi tulla tunninkin päästä. mut ei sitä nyt tartte murehtii :).


    • annuli

      tsunami!
      se oli ihan hirveetä!
      käy sääliksi! siellä menehty niin paljon ihmisiä!
      tv.ssä näytettiin ku ne löysi puiden alta ihan pienen kuolleen vauvan!!:(:(:(


      HIRVEETÄ!!!


      otan osaa..

    • höpsö

      jaa a ehkä tsunami se oli niin surullinen kun siinä kouli niin paljon ihmisiä ja etenkin aki sirkesalo!tsunami oli niin raaka sitä ei hevillä unohda!mutta toisaala on siinä positiivitä kun se ei tapahtunu suomessa!mutta oli se silti niin niin traakinen!mutta en nyt enempää viitsi paasata tässä ! mutta tsunami se on!

      • no mieleeni on jäänyt nuo luonnonkatastrofit ja tietty turusen potkut!


    • äiti

      2005 vuodesta jää mieleeni tyttäreni ja vävyni häät.
      Toivon, että tulevana vuonna minusta tulisi mummi.

    • Krizze

      *otsikko*

    • ihimisyys

      voi jumaliste sen tarja turusen potkut ei oo mitää tsunamii verrattuna!!

      • ajattele ja puhu sitten

        tsunami oli vuoden 2004 ehkä tai varmasti kauhein asia mutta älkää sekoittako sitä vuoteen 2005! tänä vuonna olin aivan järkyttynyt kun kuulin turusen potkuista ja sitten kun turusen tilalle ehdotettiin kaiken maailman hanna pakarisia ja niin edelleen.eli unohtakaa tsunami näissä keskusteluissa!


    • stareyes1

      Michael Jacksonin vapautus!

    • fartuugi

      konginkangkaan onnettomuus pisti miettimään, mua alkaa vituttaa ku sen tarja turusen pärstä o ylipäätänsä laitettu tuahon etusivulle!!! tuallaaset
      potkut merkkaa mitää tällaasii verrattuna!!!!!vittu
      mulla alakaa keittää ku mä luen täälä näitä voi että ku tarja sai potkut!!se ny on nii piäntä!

      • Koira-Fanta-94

        mullakin jäi kaaliin konginkankaan homma


      • Nimetön

        Haloo, konginkankaan onnettomuus tapahtui viime vuonna!!


    • tarja turunen..

      no varmaa se ku tarja erotettiin!! tai tsunami!! mutta se tapahtu kyllä 2004!! joten päädyn tarja turusen erotukseen!!

    • Hullu

      Olen ollut Nightwish fani monta vuotta ja kyllä ne
      potkut pisti aattelemaa mut ihan oikein ne sille
      diivalle oli! Itsekkin ajatellut samaa jo 2001..

      Ja sattumoisin olen myös seurannut WWE'n
      pellepainia jo muutaman vuoden että saa nauraa!

      Kylhän se oli koskettava et ns 'paras' 'painija'
      heittää veivit mut kyl noi on aika pieniä juttuja!

      Tsunami vai? Infact se menijo2004.. Mut olihan se aika iso juttu???

      Mut tosiasia onse että tuollaisia saisi olla paljon enemmän 'ns' köyhissä maissa.
      Korjaisi liika ihmiset pois jotta kaikille jäisi
      työpaikka ja mahdollisuus!

    • blackmagictiger

      NIGHTWISH
      YMS

    • surkeus

      oli huomata ettei ihmiskunta ole muuttunut fiksummaksi vieläkään. Toki suurin osa maailman ihmisistä on ihan mukavaa ja asiallista väkeä,tykkään teistä : ) Sääli kun jotkut itsekäät ja pahikset sitten saavat rellästää ja tyranisoida pienempiään,heikompiaan ja vielä taitavat nauttia saadessaan olla sellaisia. Kuinka suuri olet,sen osoittaa kuinka kohtelet pienempiäsi. Hyvää ja onnellista uutta vuotta mukavat ihmiset ja älkää paukutelko silmiänne sokeiksi !

    • Nimetön

      ...kun Kikka kuoli :´(

      • tauvolle

        Vuoden pahin uutinen oli että Karpo jäi tauvolle.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe