Huolto ilmaisimen nollaus

kartelli

Fiat stilon huoltovälin ilmaisinta ei pysty nollaamaan muualla, kuin Delta-Autossa. Ainakin Porissa ko.toimenpide maksaa 65 euroa. Kyllä siinä tulee hintaa öljynvaihdolle.

Moni varmaan huollattaa autonsa merkkiliikkeessä uutena, mutta vanhemmassa autossa tuollaisesta ylimääräisestä nollauksesta tulee riesaa ja turhia kustannuksia.

Pelkkä öljynvaihto muualla maksaisi vain 45€. Delta auto ryöstää pelkästä nollauksesta 65€. Mielestäni kyseessä on määräävän markkina-aseman väärinkäyttö ja asiakkaan rosvous, jos 10min turhasta työstä pitää maksaa liki 400 mummon markkaa.

Ko. kustannuserä vaikuttaa varmasti myös jälleenmyyntihintaan. Ostaisitko itse pesukoneen, johon voi laittaa vain Delta pyykinpesuainetta 65€/500grammaa. Jos laitat jotain muuta, niin koneessa vilkkuu valot, kuin joulukuusessa ja naapurit kyselevät, mitkä juhlat teillä oli?

14

13300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JiiJii

Huoltoväli on 20tkm ja sihien kuuluu kyllä paljon muutakin kuin pelkkä öljynvaihto. Ja kyllä niitä huoltoja nollauksineen tekee moni muukin kuin Delta.

• asko

sillä en näe huoltoilmaisimen nollauksella olevan mitään merkitystä. Vai pysähtyykö auto, jos sitä ei ole nollattu? Tosin omalta kohdaltani Delta-Auto on laiminlyönyt työn, koska viimeisin huoltaja ilmoitti, ettei nollausta oltu tehty yhtään kertaa. Olin huollattanut autoni kaksi kertaa merkkihuollossa. Totta, että Delta-Auto käyttää määräävää markkina-asemaansa kyseisen asian osalta väärin ja siitä lienee syyntä jonkun laittaa asia tutkittavaksi kilpailuvirastoon.

• Einska

Kyllä se todellakin onnistuu muuallakin kuin Delta-autossa, ei siinä mitään väärinkäytöksiä ole!

Ja se tosiaan on huoltoilmaisin.

• asko
        Einska kirjoitti:

Kyllä se todellakin onnistuu muuallakin kuin Delta-autossa, ei siinä mitään väärinkäytöksiä ole!

Ja se tosiaan on huoltoilmaisin.

minun tapauksessani Auto-Milanossa. Auto ei ole kuitenkaan mitenkään herjannut huoltoilmaisimen nollauksen puutteesta mitenkään. Mitä auton pitäisi ilmoittaa,kun tulee huollon aika?

• JiiJii
        asko kirjoitti:

minun tapauksessani Auto-Milanossa. Auto ei ole kuitenkaan mitenkään herjannut huoltoilmaisimen nollauksen puutteesta mitenkään. Mitä auton pitäisi ilmoittaa,kun tulee huollon aika?

No kyllä minulla on onnistunut. Ajotietokoneen valikoistahan näkee kuinka paljon on seuraavaan huoltoon matkaa. Kun edellisestä huollosta on kulunut 20tkm ja huoltoväli siis ylitetty tulee näyttöön aina käynnistettäessä teksti "Service due". Ei s eole siinä kun pari sekuntia eikä siitä juuri siis haittaa kyllä ole. Toisaalta jos huoltoilmaisinta ei ole nollattu niin antaa se hieman erikosien kuvan auton huollosta ja ylläpidosta...

• takla
        asko kirjoitti:

onnistuu Porin Ykköshuollossa satakunnankadulla.Stilo 60000km huolto ja jakohihnan vaihto kaikkine vermeineen 570 euroa en pidä pahana hintana koska jakopään osuus n.350 euroa.tunti liksa n.50 euroa.Muutenkin erittäin asiantunteva ja miellyttävä paikka asioida.Se pitää mikä sovitaan!

• wsryjdguk
        takla kirjoitti:

onnistuu Porin Ykköshuollossa satakunnankadulla.Stilo 60000km huolto ja jakohihnan vaihto kaikkine vermeineen 570 euroa en pidä pahana hintana koska jakopään osuus n.350 euroa.tunti liksa n.50 euroa.Muutenkin erittäin asiantunteva ja miellyttävä paikka asioida.Se pitää mikä sovitaan!

Joo, elämä on. Lasketaanpa hiukan:
        570€*5,94mk/€=3385,8 mk. Ei mikään paha hinta??

Jos kuvitellaan tarvikkeiden maksavan 170€ (tuolla rahalla pitäisi saada öljyt, suodattimet, hihna&kiristin). Työn osuudeksi jää 400€. Tekivätkö 8h töitä? En usko.

Tuolla rahalla pitääkin asiantuntevuuden ja miellyttävyyden ollakin kohdallaan.

• hinnoista
        wsryjdguk kirjoitti:

Joo, elämä on. Lasketaanpa hiukan:
        570€*5,94mk/€=3385,8 mk. Ei mikään paha hinta??

Jos kuvitellaan tarvikkeiden maksavan 170€ (tuolla rahalla pitäisi saada öljyt, suodattimet, hihna&kiristin). Työn osuudeksi jää 400€. Tekivätkö 8h töitä? En usko.

Tuolla rahalla pitääkin asiantuntevuuden ja miellyttävyyden ollakin kohdallaan.

jos hommat tehdään kunnolla ja kaikki esim fiatin 60 th huollon kohdat tehään ja vaihdetaan niin hintaa kertyy yli viis sataa varmasti varsinkin kun autoon tehään vielä ilmastointihuolto 60 th kohalla.
        osat: 290€, alkup.. vastaavat osat( jakohihna sarja, vesipumppu, laturinhihna, 0w öljyt, öljysuod, ilmasuod, raitisilmas, uudet pakkasnesteet ja jarrunesteet. eikä käytetä motonetin sontaa
        ilmastointihuolto:100€
        työ:200-250€
        ni kyllä se Porin hinta on ihan oikein kysykääpä Deltasta 700€ ei varmaan riitä.
        tottahan kaikki kannattaa huoltaa itse eikä viedä korjaamoon ja ostaa osat joko Biltemasta tai motonetista ni jo on halpaa eikö!!??

• Oli että

No Kyllä kyllä.
      Huollon yhteydessä ne nollaavat sen ihan ilmaiseksi.

Huolto vaan maksaa 385€ (40000km). Täysin saman huolto-ohjelman mukaisen huollon saa muualta kaikkine vaihtoineen ja tarkastuksineen 140€:lla. Ja löysin vielä firman jossa saavat sen huoltoilmaisimen nollattuakin. ( AD ketjun korjaamo ) osat ko. huoltoon maksavat n.80€(oma arvio). aikaa ko.huoltoon menee 1,6 tuntia/1 hlö. vaihdettavat osat ovat tulpat, sisäilmasuodatin, öljy ja öljynsuodatin. loput 2341 kohdan huolto-ohjelmasta ovat tarkastuksia, kuten ovien toiminnan tarkastus, polttimoiden toimintojen tarkastuksia.... ym.

delta auto siis laskuttaa 200e/tunti työstä, tai heillä menee reilusti enemmän aikaa noihin tarkastuksiin.

Kyse ei olekaan siitä, että pitäisikö autoa huoltaa, vai ei. Useimmissa autoissa ko huoltoilmaisimen saa nollattua itse.

Mitään ongelmaahan ei ole, jos haluaa huollattaa autonsa Deltalla. Mutta jos minulle riittäisi se, että vaihtaisin itse öljyt, öljynsuodattimen, tulpat ja sisäilmasuodattimen naapurin rasvamontussa tai vaidattaisin ne vaikka jossain pikahuollossa ja tarkkailisin tuulilasinpyyhkijöiden toiminnan muun ajelun yhteydessä.

Miksi pitää olla sellainen huolto-ilmaisin, jota ei saa nollattua? Kysehän ei ole isosta harmista, mutta kuitenkin. Auton vanhentuessa harva viitsii kuskata enää deltan 2300 mummon "öljynvaihdossa".

Menepä myymään 210000km ajettua vuoden 91 Fiat puntoa ja sano, että tuon koelaudassa vilkkuvan valon ja piipityksen saa pois vain viemällä sen 385€:n huoltoon, jossa vaihdetaan öljyt ja tarkistetaan pissapojan nesteen täyttöaste.

Totuus on, että valo jatkaisi vilkkumistaan ko. autossa, kunnes auto ympäriltä ruostuisi pois. Eikä varmasti ärsytä yhtään enempää, kuin radio, joka piippaa kerran päivässä ja sekoittaa esiasetetut kanavat. Ei vika, vaan ominaisuus.

• kerrot

missä tekevät huollon tuohon hintaan?????

• Täällä
        kerrot kirjoitti:

missä tekevät huollon tuohon hintaan?????

A&H Autohuolto Ay Pori

Meinaatko tosissasi, ettei 385€ hintoja pysty "polkemaan" ? tuossa deltan hinnassa on työn osuutta yli 300€. sillä rahalla saa insinööritoimistosta diplomi insinöörin 5 tunniksi. alveineen kaikkineen. Tietokone kalliine suunnitteluohjelmineen tulee samaan hintaan viereen surisemaan.

Jää ensi kerralla odottamaan autosi valmistumista ja ota aikaa. laske siitä huoltomiehen tuntilaskutus. voit yllättyä.

• xxx

Onkohan se nyt aivan varmaa.
        Onko varmaan sama huolto ja varmaan katsotaan kaikki paikat.
        Minä olen itse huoltanut, vaihtanut öljyt, suodattimet ja tulpat.
        En ole koskaan katsonut alle, sen tekee katsastusmies.

Eli POITTINI, kyllä niitä huoltoja kuten ruosteensuojauksiakin voi tehdä monella lailla.
        Ja hyvin harvoin auto siihen hajoaa, siis siihen huollon laatuun vuoden aikana.

Toki Deltan hinnat ovat tosi kovia, mutta kyllä huoltoja riittää kun myyvät autoja niin halvalla.

Se on Fiiatin liike idea.
        Myydään auto, kyllä huollettavaa on.

• kulut
        Täällä kirjoitti:

A&H Autohuolto Ay Pori

Meinaatko tosissasi, ettei 385€ hintoja pysty "polkemaan" ? tuossa deltan hinnassa on työn osuutta yli 300€. sillä rahalla saa insinööritoimistosta diplomi insinöörin 5 tunniksi. alveineen kaikkineen. Tietokone kalliine suunnitteluohjelmineen tulee samaan hintaan viereen surisemaan.

Jää ensi kerralla odottamaan autosi valmistumista ja ota aikaa. laske siitä huoltomiehen tuntilaskutus. voit yllättyä.

Mitenkähän on tuo kulupuoli insinööritoimistolla ...30-40 neliön toimisto ja siihen ohjelmat päälle, pc laitteistot ei kovinkaan kalliita ole nykypäivänä. Mutta meneppä vuokraamaan/ostamaan/rakennuttamaan kiinteistö jossa voi tehdä autohuoltoa/korjausta, osta erikoistyökalut johonkin automerkkiin, sen lisäksi ko merkkiin testerit ym. (esim. tehtaan tai maahantuojan vaatimat) tarvittavat ohjelmistot, kouluta henkilökuntaa muutaman kerran vuodessa ... kyllä ne kulutkin täytyy saada jostain katettua. Ja kyllä korjaamoiden hinnatkin sisältää sen alv:n. Niin, ja mitähän se DI osaisi tehdä sun autolles viiden tunnin aikana ???

• karte

Voit tehdä sen myös itse, joka autoon löytyy ohjeet Bosch autosähkö tai muilta korjaamoilta heidän testereistä.Itse kävin hakemassa autooni rover 75 ohjeen, onnistui kotona hyvin laitan ohjeen kotisivulleni www.slayer66.com Rooverin osalta.Kannattaa olla kuitekin tarkkana ettei kytke väärää johtoa.Pistoke kuva saattaa olla väärin päin elikä peilikuva kuten rooverin osalta kävi, Kotisivulla oleva kuva on käännetty oikein päin.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4799
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3165
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2655
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1565
    Aihe