tyhmiä nuo elokuvien tekijät!!!

lingguli

musta on tosi tyhmää mennä tekemään elokuvaa hevosista, jos ei niistä mitään tiiä (hevoselokuvat siksi, että niitä oon nähny paljon, enkä oo tyytyväinen!!!)
eli miks pitää tehä niin jääräpäisiä hevso elokuvia, hevosista tietävät ihmiset saa koko ajan miettiä et, "vitsi toi tekee väärin", "mitä ti okein söheltää" tms.....
aina pitää olla semmonen "epäaitoa"?!?

miks ei ekrranki vois tehä elokuvaa, ihan tavallisesta tallielämästä.
Talli jengi on sit maailman huonoin esimerkki siitä!!!
musta pitäis mennä jonnekki maalle, ihanalle pikku tallille, sillä sit vaan kuvattais ku "tavikset" ei näyttelijät!!!
tekis tavallisii talli hommii.....
ja tietty jotain pientä jännitystä;)

mut ei mitään tyhmää eikä semmosta mahdotonta, eli semmosta et hevonen hyppää rotkon yli tms...

kaikkia vastoinkäymisiä mitä vois oikeestikki tapahtuu....
semmsota siis.
ja tärkeintä on: ei mitään Aleksi Sriolaa ( ei millään pahalla Aleksi mut siit ei van tulis mitään :( )
asiantuntijat, teijän pitäis olla mukana tämmösissä eläin elokuvissa!

yhessäkin elokuvassa tytön piti nostaa laukka, ja se kevensi eihän hevonen nosta laukkaa kevyestä ravista!!!

ottakaa kantaa !!!! :D

13

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otto.

      sekavaa ja turhaa lässytystä.

      • lingguli

        mun mielestä suomi24 on just tätä "turhaa lässytystä" varten!
        kerron vaan oman mielipiteeni asiasta, kai se on sallittua, sitä paitsi toi ilmotus oli niin aiheellinen ja "kaikkea muuta ku turha"!!!
        jaahas.


    • Elon mies

      Toisille eläinaiheidet näyttäytyvät nimenomaan eläinten kautta ja he samaistuvat niiden näkymisen kautta elokuvan tunnelmiin. Toiset seuraavat draamaa muiden henkilöiden kautta ja samaistuvat muihin hahmoihin. Eli paljon on kiinni myös katsojan silmästä.

      Olisi kovin vaikea tehdä suurta yleisöä ja hevosista vähemmän kiinnostuneille mielenkiintoista elokuvaa pelkästään hevosen hoitamisesta. Pienet yksityiskohdat kun eivät kankaalla näkyvänä¨toimintana pidä kuitenkaan sisällään sitä samaa tunnetta ja omakohtaista kokemusta kuin esimerkiksi sinä lingguli koet touhutessan hevosten kanssa.

      Tunteen ja tunnelmat elokuvassa on esitettävä aina elokuvan henkilöiden kautta ja saatava katsoja samaistumaan sen henkilön tunnetilaan ja kokemukseen. Silloin eivät kaikkik pienet yksityiskohdat ole tärkeitä ainakaan tekijöille. Tavoite on saamaan ihminen tuntemaan, ei pelkästään tarkkailemaan toimintaa.

      • lingguli

        mä tosin oon tämmönen et sorrun enemmän tarkkailemaan elokuvan "aitoutta" jms.......
        enkä taida keskittyä elokuvaan itseensä...


      • Olen
        lingguli kirjoitti:

        mä tosin oon tämmönen et sorrun enemmän tarkkailemaan elokuvan "aitoutta" jms.......
        enkä taida keskittyä elokuvaan itseensä...

        Äläkä yleistä niin että "kaikki elokuvantekijät".


      • gero

        Yksityiskohtien olisi silti syytä olla kohdallaan, tai edes sinne päin, että elokuvasta voi nauttia myös sellainen, joka tietää aiheesta (luultavasti hevoselokuvaa katsovat myös hevosihmiset, vai mitä luulet? ;) )
        Hevoselokuvissa on niin räikeitä mokia, ettei sellaista pitäisi hyväksyä. Ei niitä yksinkertaisesti voi katsoa kettuuntumatta, aloittaja ja minä emme ole ainoita joita asia häiritsee. On vaikea "tuntea" jos huomio jatkuvasti kiinnittyy mokiin.


      • gero
        lingguli kirjoitti:

        mä tosin oon tämmönen et sorrun enemmän tarkkailemaan elokuvan "aitoutta" jms.......
        enkä taida keskittyä elokuvaan itseensä...

        Vaikeahan se on keskittyä, jos jatkuvasti mokat hyppii silmille..


      • Jumbox
        gero kirjoitti:

        Yksityiskohtien olisi silti syytä olla kohdallaan, tai edes sinne päin, että elokuvasta voi nauttia myös sellainen, joka tietää aiheesta (luultavasti hevoselokuvaa katsovat myös hevosihmiset, vai mitä luulet? ;) )
        Hevoselokuvissa on niin räikeitä mokia, ettei sellaista pitäisi hyväksyä. Ei niitä yksinkertaisesti voi katsoa kettuuntumatta, aloittaja ja minä emme ole ainoita joita asia häiritsee. On vaikea "tuntea" jos huomio jatkuvasti kiinnittyy mokiin.

        Yksityiskohdat ovat tärkeitä uskottavuuden kannalta, mutta elokuvantekijöiden todellisuudessa uskottavuuden rajat menevät siinä, mihin uskoo se suurin katsojaryhmä. Hevosihmiset katsovat hevoselokuvia, mutta enemmän katsojissa on vähemmän hevosista, enemmän draamasta kiinnostuneita ihmisiä. Liiat yksityiskohdat kun taas alkavat helposti syödä tehoa henkilötarinoilta ja siltä draamalta. Esittelyvideot ovat eri asia.


    • Poliisi

      Täysin sama asia että poliisielokuvissa pitäisi kertoa mitä poliisit tekee oikeasti (=pamputtaa känniläisiä ja juo huolsikan baarissa kahvia), mutta ei kun ne on joko jotakin dirtyharryja (=ammunkaikkipaskaksijosetteeniinkuinminäsanon!) taikka sitten alastomiaaseitajamiehiä (hehhehkunonhauskaaampuakaikkipaikatpaskaksimuttasejohtuuvainjaainoastaanpoliisienälykkyydenpuutteesta!). Eli esimerkiksi poliisielokuviin nähden ovat hevoselokuvat varsin uskottavaa tavaraa vaikkakin dramaturgiallakin siinä on toki oma osuutensa. Ole siis tyytyväinen heppoinesi..

      • lingguli

        pakko kai tyytyä siihen mitä telkkarista tulee :(


    • enya

      Entäpäs Tv-sarjat, joissa ollaan muka jossain collegessa tyyliin BH 90210! Olen itse opiskellut collegessa Kaliforniassa, ja kyllä olisi pitänyt tehdä todenmukainen draama tyyliin luetaan tenttiin klo 2:00 aamulla, asutaan halvassa murjussa kun ei parempaan ole varaa ja juostaan suoraan luennolta osa-aikaduuniin laittamaan kirjaston kirjoja aakkosjärjestykseen hyllyyn.

      • Bambi_Sakke

        Oon samaa mieltä liggulin kans. En oo viel nähny paljo tollasii elokuvii, mut täs esimerkki: Elokuvassa Horsecrasy, pari kakaraa lähti pyydystää villihevosia. Siel erämaas vähän matkan pääs tiest,ne törmäs just vapaaks päässeeseen hevoseen, ja sai sen kiinni ku se tuli syömää jotaa lihavoileipii. Ja sitte ne vaa ratsasti siel... Kaiken kukkuraks hevonen oli niin selväst koulutettu että aitoutta ei ollu yhtää


    • Bambi_Sakke

      Kommentoin tohon ekaan viestiin mut meni vähä väärää paikkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe