Hei! Mulla on lämminveriheppa joka yskii pahasti nykyään. käytin sitä joku aika sitten eläinlääkärissä ja sillä oli pölyjen takia ärtyneet keuhkoputket. tämä yskä ei kuulosta samanlaiselle mikä sillä oli ennen eläinlääkärillä käyntiä, vaan nykyään valuu paksua limaa sieraimista aina lenkin jälkeen yms. Olen höyryttänyt sitä ennen lenkkeilyä ja aina lenkin jälkeen limaa valuu todella paljon. Tiedustelenki tietääkö joku onko hepoille olemassa limaa irrottavaa yskänlääkettä ja saako sitä ilmabn reseptiä? Tämän alueen eläinlääkärisaanti hevoselle on todella huono! joutuu lähtemään kauemmas että saa kunnon hoitoa. Mutta tottakai hepan terveys laitetaan etusijalle.. :) Me lähdetään vaikka Ruotsin puolelle että saahaan rakas polle kuntoon! kiitti vastauksista!
limaa irrottavaa yskänlääkettä?
4
3920
Vastaukset
- innku
heips! joo aika pahalta kuulosti ja onkin. Mun tammallani oli kanssa yskä ja kaveri suositteli sipulin kynttä ja kappasvaan se auttoi!
- Yskä
Kokeile syöttää hevosellesi graniloitua valkosipulijauhetta, syötin sitä omalle hevoselleni ja limat yskä lähti kuin lentämällä.
Mä oon ostanu sitä Vaasan raveista(Kauhavan hevostarvike autosta) ja kyllä sitä varmaan muualtakin saa ostettua kun vain kyselee,
1 kg purkki on maksanu n. 10 € ja 3 kg purkki maksoi 20 €- minä vaan
Kiitos erittäin paljon asiallisista vastauksista! :) sain hyviä vinkkejä ja koitan ehdottomasti tuota valkosipulijauhetta. Kuulin myös että on sellainen lääke kuin equivent. olikohan tuon niminen? :) Kuulemma tosi hyvä ja tehokas lääke ja laitoin sitäkin heti tilaukseen.. :)
- Emmix
minä vaan kirjoitti:
Kiitos erittäin paljon asiallisista vastauksista! :) sain hyviä vinkkejä ja koitan ehdottomasti tuota valkosipulijauhetta. Kuulin myös että on sellainen lääke kuin equivent. olikohan tuon niminen? :) Kuulemma tosi hyvä ja tehokas lääke ja laitoin sitäkin heti tilaukseen.. :)
Hei! Omall avnhalla ruunallani oli kovasti talvisin ongelmia hengitysteiden kanssa. Heppa söi limaa irroittavia lääkkeitä kuurin pari talvessa. En ole kuullut kuin kahdesta merkistä, ventipulvin ja eQuimysin. Vantipulvinia annetaan kahden viikon kuuri aamuin illoin ja lima todella irtoaa, ihan halpaa ei ole mutta auttaa varmasti (48€/kuuri) Equimysin oli muistaakseni halvempaa, se on valmiiksi annosteltu pusseihin jotka annetaan myökin rehujen seassa.
Sitten on paljon käytännön vinkkejä jotka meillä auttoivat liman irtoamisessa..Meillä lima alkoi irtoamaan erityisesti liikutuksen jälkeen, ja siksi annettiin joka kerta liikutuksen jälkeen hepalle heinää ja porkkanoita maahan niin lima pääsi valumaan pois. Toinen hyvä keino on antaa myös lämmintä vettä heti liikutuksen jälkeen, meillä tosin ei oikein suostunut juomaan, joten laitettiin omenamehua veden sekaan niin jo alkoi kummasti maistumaan. Valkosipulin lisäksi on ihan yskää varten tehtyjä yrtti valmisteita jotka auttavat yskään, kotikonstina kuultiin että timjami lämpimään veteen ja kauraan sekotettuna auttaa, ja siitä todella oli apua. Hyviä yskään auttavia rehuja on hippolax(pellava pohjainen raemainen rehu, 10kg ämpäreissä myydään ja maksaa n.30€ riippuen paikasta) hipposportissa myydään hustex nimistä jauhetta joka myös toimi (katso lisätietoja sivuilta), tehtiin myös niin että sekoitettiin tuoretta pilkottua valkosipulia ja hunajaa kauroihin ...kaikilla näillä konsteilla saatiin pysymään yskä kuosissa. Kannataa kokeilla , ovat kaikki mielestäni sen arvoisia ja toimivat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783