mitä tapahtuu helvetissä

varmuutta etsimässä

Niin, minä halusin tietää, että mitä ihmiselle tapahtuu helvetissä? Miten häntä siellä kohdellaan ja pääseekö sieltä koskaan pois? Kun osa väittää, että se on vain hetken piina ja osa taas että siellä ollaan ikuisesti. Jos tähän saisi vastausta. Niin ja sitten tietenkin vielä siihen, että mitä siellä ihmiselle tehdään? Kun asia on vaivannut päätäni kovasti viime aikoina.

43

2874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zarathustra.,.

"Helvettiä" ei ole olemassa muualla, kuin tässä elämässä. Kun kuolet niin se on ohi. Kaput, slut, the end. Kuoleman jälkeen voit itse päättää mitä duunaat.

• TULE PUSKASTA POIS

haloo, onko ketään kotona (epäilen), kun kirjoitat ensin että kaikki on ohi kun kuolemme ja sitten "Kuoleman jälkeen voit itse päättää mitä duunaat".

• armahdettu syntinen

Tiedä häntä. Näin ihmisenä en uskalla mennä sanomaan niin tai näin.

Ajatella voi aina. Helvetti saattaa olla jo täällä maanpäällä ja sitten kuolema tuo helpotuksen tai sitten synnytään uudelleen elämään tätä elämää kunnes sen onnistuu elämään oikein.

Nämä on niitä asioita joita ihmiset kelaavat kokoajan ja vastausta ei yksikään ihminen tiedä.

Raamatussa myös sanotaan, että millä mittaat sillä sinulle mitataan, siksi en uskaltaisi mennä sanomaan että kukaan joutuu ikuiseen tuleen sillä jos näin mittaan eli vastaan niin myös saattaa minulle käydä, joten mielummin ajattelen, että ikuinen tuska on joskus poissa ja rauha ja lepo kaikille sieluille.

Eli se hyvä mitä toivon tapahtuvan kuoleman jälkeen kaikille taphtuu myös minulle ja päinvastoin.

Jumala on rakkauden Jumala, enkä jaksa uskoa, että Hän heittäisi ketään ikuiseen "kidutukseen".
      Hänen armossaan on kyllin ja tuo armo koskee jokaista ihmistä ei vain ns "parannuksen" tehneitä.

Siunattua uutta vuotta kaikille ;))))

• LapinM

Kyllä sinne Helvettiin jos joutuu,ei sieltä Tai-
      vaa iloihin ennää ihmistä lasketa,kyllä se on pysyvää ja ikuista.
      Kohtelun voi vain kuvitella, ei ainakaan päätä
      silitellä, kai se kohtelu on sen mukasta mitä on
      täälä maan päällä saanu aikaseks.
      Kovasti itteäni mietityttää myöskin nämä asiat,
      milteimpä päivittäin,kun tämä uskon vaellukseni
      ei mitenkään ole mallikelpoista on semmosta vaja-
      vaista räpeltämistä.
      ps.muistetaan rukouksin toisiamme.

• Työmies2

Kaikki, jotka kyseenalaistavat hihhulien jumalallisia valtuuksia ja totuuksia, joutuvat Helvettiin. Myös ne, jotka eläessään ovat rakastaneet lähimmäisiään mielikuvitusjeesuksen sijaan, ovat joutuvat sinne. Helvetissä on helppo löytää fiksua juttuseuraa. Kenenkään ajattelua ei ole kahlittu vaan asioita voi kaikessa rauhassa selvitellä ja setviä ilman minkään valtakunnan vanhimmistojen ja paimenten painostusta.

Helvetissä rakastamista, oli se sitten lähimmäisen- tai eroottista rakkautta, ei ole tuomittu synniksi. Kaikki, mikä on aidosti hyväksi toiselle ihmiselle, on sallittua. Eikä kenenkään tarvitse kadehtia toistensa onnea. Rakastava puoliso on mahdollista jokaisen löytää.

Helvetissä pelataan korttia, soitetaan haitaria ja jopa tanssitaan. Väkijuomaakin saa kohtuudella nauttia. Sitä on myös helposti saatavilla.

Eikä siinä vielä kaikki! Lippuja Helvettiin on yllin kyllin jaossa. Tällä palstalla kirjoittavien hihhulien puoleen kääntymällä sellaisen saa lunastettua. Imaiseksi! Paikkoja ei todellakaan ole rajoitettu.

Tuumasta toimeen! Let's sign: This is the road to Hell...

• Murhaajia ja muitakaan höiköläisiä ei Helvetissä ole ainuttakaan. Monet heistä ovat eläessään kääntyneet helluntaiuskoon, syntyneet uudestaan ylhäältä ja jou...siis päässeet Taivaaseen eikä ne loputkaan ole Helvettikelpoisia. Turvallisuutensa puolesta ei siis tarvitse kenenkään pelätä.

Kaikki tämä tarjolla siis ilmaiseksi! Lippuja jakavat:
        HansuTuulia, RitariOlevainen(lomalla), Frihet, mrx(lomalla), Sydämmen.usko.pelasta sekä muut valtuutetut edustajat. Ota yhteyttä!

• LapinM

Helvetti,taitaa se olla pahin paikka mihin ihminen vain
        voi joutua.
        Ne ilot sun muut ajan vietteet saattaa olla aika
        rajotettuja,että tuskin kortin lehtisiä jaellaan,
        mutta luulen sen itte hiilihankomiehen ja sen
        apurien kanssa saapi seurustella varmasti kylläk-
        seen asti.

Taivas on tietenkin vastakohta,ihan syvän keven-
        ty ku aloin ajattelemaankin Taivaasta.
        Siis kannatta kilvoitella sinne Taivaan iloihin
        tässä ajassa, kun siihen on kerta annettu meille
        jokaiselle mahdollisuus.

• öinen näky
        Työmies2 kirjoitti:

Murhaajia ja muitakaan höiköläisiä ei Helvetissä ole ainuttakaan. Monet heistä ovat eläessään kääntyneet helluntaiuskoon, syntyneet uudestaan ylhäältä ja jou...siis päässeet Taivaaseen eikä ne loputkaan ole Helvettikelpoisia. Turvallisuutensa puolesta ei siis tarvitse kenenkään pelätä.

Kaikki tämä tarjolla siis ilmaiseksi! Lippuja jakavat:
        HansuTuulia, RitariOlevainen(lomalla), Frihet, mrx(lomalla), Sydämmen.usko.pelasta sekä muut valtuutetut edustajat. Ota yhteyttä!

Uskoisin, että ko. iesti kumoaa joitain esittämiäsi premissejä.

• vonb

Raamattu sanoo. Mites luet? Vastaus siellä annettu. Useampaankin kertaan. Ihminen ei voi siitä enempää kertoa.

• varmuutta etsimässä

Ei kun minä haluaisin kunnon vastauksia. Miksi kukaan ei vastaa tähän kunnolla? Tunnen Raamattua niin huonosti, että sen vuoksi minä lähdin tätä kysymään. Eli voisiko joku (tai mieluummin jotkut) kertoa, että mitä siis helvetissä minulle tapahtuu jos joudun sinne? Kiitos jo etukäteen.

• vonb

joka ei ole hyväksynyt kohdalleen Kristuksen sovitustyötä, joutuu iankaikkiseen kadotukseen. Näin Raamattu sen ilmoittaa. Se on iankaikkinen ero Jumalasta. Raamattu ilmoittaa, että siellä kadotuksen lasta kohtaa iankaikkinen kidutus. Itku ja hammasten kiristys, niin Raamattu sen myös ilmaisee. Kukaan ei ole helvetissä käynyt,eikä ole vielä sinne joutunut. Enempää ei voi kukaan ihminen helvetistä kertoa. Raamattu ei enempää ilmoita. Sen ylitse ei kukaan muuta voi siten myöskään ilmoittaa tai kertoa. Tähän on tyytyminen - jokaisen. Kristukseen uskovan ei tarvitse sinne joutumista pelätä. Jumalan kaikkivaltiaissa käsissä on kaikki. Hän antaa jokaiselle, niin kuin hän on oikeudenmukaisesti päättänyt. Siihenkin asiaan voimme turvallisesti nojata. Vastausten inttäminen ei tähän kannata koska kenelläkään ei ole tähän valmiimpia vastauksia. Parempi niin.

• LapinM
        varmuutta etsimässä kirjoitti:

Ei kun minä haluaisin kunnon vastauksia. Miksi kukaan ei vastaa tähän kunnolla? Tunnen Raamattua niin huonosti, että sen vuoksi minä lähdin tätä kysymään. Eli voisiko joku (tai mieluummin jotkut) kertoa, että mitä siis helvetissä minulle tapahtuu jos joudun sinne? Kiitos jo etukäteen.

Jos Helvetti noin kiinnostaa,esitän sinulle seu-
        raavaa,en tosin tiedä oletko vakavamielinen kris-
        titty, toivottavasti et lakihenkinen.
        Onhan mahdollisuus kysyä Jumalalta asiaa,minkä-
        laista on olla helvetissä,en kuitenkaan kehoita
        sinua kysymään.
        Minäkin olin ennen nuori ja raisu,kysyin Jumalal-
        ta,itsepintaisesti, näytä minulle kuolema.
        Jumala ei tietenkään näyttänyt,jatkoin itsepin-
        taisesti pyyntöäni,sitten alkoi tapahtumaan.
        Kuukauden aikana olin 3.sti lähellä kuolla,tapa-
        turmaisesti,toisen käden kautta ja oman käden
        kautta,pelastuin henkiin näistä täpärästi.
        Jatkoin silti Jumalalta pyyntöäni,näytä minulle
        kuolema,sitten Jumala näytti minulle mitä on kuo-
        lema todellisuudessa.
        Kävin "rajan"tuolla puolen,siitä en puhu sen
        enempää mitä siellä sanottiin ja mitä näin.
        Kerroin siksi koska tapahtummat ovat eletty
        "edellisessä elämässä",nykyään saan olla uudes-
        tisyntynyt.

Ps.jos kiinnostaa,lue vaikka Wiljam Jokisen
        kirja Näky.

• varmuutta etsimässä kirjoitti:

Aloituksessasi kyselet kadotustuomiosta ja sen täytäntöönpanosta. Tässä kysyt "Miksi kukaan ei vastaa tähän kunnolla?".

Kysyt asiaa, josta Raamatusta ei löydy paljonkaan apua. Joku on tosin laskenut, että Jeesus puhui kadotukseen joutumisesta 7 kertaa useammin kuin taivaaseen pääsemisestä -mistä voimme tehdä sen varman johtopäätöksen, että kadotustuomio on totta- mutta Hänkään ei kuvannut kadotusta tarkemmin kuin että "siellä on oleva itku ja hammasten kiristys".

Jesajan kirjassa löytyy ehkä vakavin kuva kadotuksen kauhuista (muistaakseni luvusta 34). Minua on järkyttänyt tuo kohta.

Olen tutkinut Jumalan Sanaa monen vuoden ajan. En ole löytänyt sieltä opetusta, jossa annettaisiin ymmärtää, että kadotustuomio sen täytäntöönpanon alkamisen jälkeen voitaisiin keskeyttää pyytämällä, katumalla tai Jumalan armosta. Kysymys on siis mitä vakavimmasta asiasta vaikkakaan emme tiedä tuomion täytäntöönpanon yksityiskohtia (kuten emme tiedä taivaan tulevien tapahtumienkaan yksityiskohtia).

Tiedämme, että kadotustuomio on ikuinen ja sen täytäntöönpanija ja toteuttaja on Herra itse. Kadotustuomio on Herran säätämä ja Hän langettaa sen. Tuomiosta ei voi valittaa koska se on "Korkeimman Oikeuden" päätös ts. se luetaan viimeisellä tuomiolla, ei sitä ennen. Toiset opettavat ihmisen sielun olevan kuolematon ja siksi kadotustuomionkin jatkuvan iankaikkisesti kadotetun kohdalla. Tähän päätökseen onkin tultava ainakin suomalaisten raamatunkäännösten perusteella. Eräät opettavat, että sielu kadotuksen tulessa palaa loppuun ja katoaa. Tätä puoltaa Hesekielin kirjan sanat (eräältä puolen katsottuna), että "sen sielun, joka syntiä tekee, on kuoltava".

Itse käsitän kadotustuomion iankaikkiseksi samalla tavoin kuin iankaikkisen elämän, mutta se on vain oma mielipiteeni, joka on syntynyt Raamattua tutkiessani.

En siis voi antaa Sinulle tyhjentävää vastausta kysymyksiisi mutta neuvon etsimään Herraa, joka pelastaa kadotustuomiosta. Hän on sovittanut syntisi ja noussut kuolleista antaakseen kaikille ihmisille mielenmuutoksen elämäksi. Joka uskoo Herraan Jeesukseen sitä ei tuomita, joka ei usko Häneen on jo tuomittu, vaikka tuomio luetaan vasta ajan rajan tuolla puolen julkisesti.

• jos kerran tiedät
        LapinM kirjoitti:

Jos Helvetti noin kiinnostaa,esitän sinulle seu-
        raavaa,en tosin tiedä oletko vakavamielinen kris-
        titty, toivottavasti et lakihenkinen.
        Onhan mahdollisuus kysyä Jumalalta asiaa,minkä-
        laista on olla helvetissä,en kuitenkaan kehoita
        sinua kysymään.
        Minäkin olin ennen nuori ja raisu,kysyin Jumalal-
        ta,itsepintaisesti, näytä minulle kuolema.
        Jumala ei tietenkään näyttänyt,jatkoin itsepin-
        taisesti pyyntöäni,sitten alkoi tapahtumaan.
        Kuukauden aikana olin 3.sti lähellä kuolla,tapa-
        turmaisesti,toisen käden kautta ja oman käden
        kautta,pelastuin henkiin näistä täpärästi.
        Jatkoin silti Jumalalta pyyntöäni,näytä minulle
        kuolema,sitten Jumala näytti minulle mitä on kuo-
        lema todellisuudessa.
        Kävin "rajan"tuolla puolen,siitä en puhu sen
        enempää mitä siellä sanottiin ja mitä näin.
        Kerroin siksi koska tapahtummat ovat eletty
        "edellisessä elämässä",nykyään saan olla uudes-
        tisyntynyt.

Ps.jos kiinnostaa,lue vaikka Wiljam Jokisen
        kirja Näky.

Siis jos todella tiedät ja olet "paikan päällä" käynyt, niin kerro nyt että saan varmuuden tästä asiasta?

• LapinM
        jos kerran tiedät kirjoitti:

Siis jos todella tiedät ja olet "paikan päällä" käynyt, niin kerro nyt että saan varmuuden tästä asiasta?

Enhän maininnut että olen helvetissä käynyt,
        vaan "rajan"tuolla puolella.

• miltä siellä
        LapinM kirjoitti:

Enhän maininnut että olen helvetissä käynyt,
        vaan "rajan"tuolla puolella.

näytti? Jos sinulle tälläinen oikeus on kerran myönnetty, niin käsittääkseni se on myönnetty nimenomaan siksi, että voit kertoa kokemastasi muilla? Siis kerro mitä näiT?

• LapinM
        miltä siellä kirjoitti:

näytti? Jos sinulle tälläinen oikeus on kerran myönnetty, niin käsittääkseni se on myönnetty nimenomaan siksi, että voit kertoa kokemastasi muilla? Siis kerro mitä näiT?

Olen siitä joskus kertonut jukisestikin,mutta nyt
        tunnen että vaikeneminen on enemmän kuin kultaa.
        Uskovaisilla on paljon "raja"kokemuksia, niistä
        aika paljon vaijetaan ja niin on hyvä.
        Tälläiset kokemukset ovat siltikin aika tavalli-
        sia siis ei mitään sen kummallisempaa,täysin
        raamatullisia.

• tärkeästä asiasta
        LapinM kirjoitti:

Olen siitä joskus kertonut jukisestikin,mutta nyt
        tunnen että vaikeneminen on enemmän kuin kultaa.
        Uskovaisilla on paljon "raja"kokemuksia, niistä
        aika paljon vaijetaan ja niin on hyvä.
        Tälläiset kokemukset ovat siltikin aika tavalli-
        sia siis ei mitään sen kummallisempaa,täysin
        raamatullisia.

Niin kerro minulle miksi teet näin? Pyydän että kerrot mitä siellä siis näit? Nyt kun kerrankin olisi saatavilla konkreettista ja suoraa tietoa, niin ei sitä voi näin pimittää! Tämä lisää vain ahdistuksen jatkuvaa määrää!!!! Kerro, ole ystävällinen. Kerro mitä näit.

• LapinM
        tärkeästä asiasta kirjoitti:

Niin kerro minulle miksi teet näin? Pyydän että kerrot mitä siellä siis näit? Nyt kun kerrankin olisi saatavilla konkreettista ja suoraa tietoa, niin ei sitä voi näin pimittää! Tämä lisää vain ahdistuksen jatkuvaa määrää!!!! Kerro, ole ystävällinen. Kerro mitä näit.

Kun kysyit miksi teen näin,jos kertoisin se ai-
        heuttaisi varmaankin pahennusta ,eikä olisi lain-
        kaan viisasta.Niin kuin sanoin tälläisiä koke-
        muksia on, mutta ne eivät taida kuulua tänne
        helluntalaisien palstalle.
        Meidän täytyy vaeltaa oikeassa uskon hengessä,
        mainitsin kokemastani aijemmin,ne on koettu ai-
        kaisemmassa elämässäni,nykyään saan elää täysin
        Jeesuksen veren ja armon suojassa,suosittelen
        myöskin samaa niille jotka eivät vielä tunne
        Jeesusta, kolkuttakaa niin teille avataan.

• vaan kerro
        LapinM kirjoitti:

Kun kysyit miksi teen näin,jos kertoisin se ai-
        heuttaisi varmaankin pahennusta ,eikä olisi lain-
        kaan viisasta.Niin kuin sanoin tälläisiä koke-
        muksia on, mutta ne eivät taida kuulua tänne
        helluntalaisien palstalle.
        Meidän täytyy vaeltaa oikeassa uskon hengessä,
        mainitsin kokemastani aijemmin,ne on koettu ai-
        kaisemmassa elämässäni,nykyään saan elää täysin
        Jeesuksen veren ja armon suojassa,suosittelen
        myöskin samaa niille jotka eivät vielä tunne
        Jeesusta, kolkuttakaa niin teille avataan.

Jos kerran tämän kautta mitä näit, niin pääsit "paremmalle" puolella, niin miksi ihmeessä et soisi sitä samaa myös muille ihmisille? Tuo kokemasi on nimittäin varmasti vaikuttanut sinuun juuri tällä tavalla. Pyydän vielä kerran että kertoisit mitä siellä näit?

• LapinM
        vaan kerro kirjoitti:

Jos kerran tämän kautta mitä näit, niin pääsit "paremmalle" puolella, niin miksi ihmeessä et soisi sitä samaa myös muille ihmisille? Tuo kokemasi on nimittäin varmasti vaikuttanut sinuun juuri tällä tavalla. Pyydän vielä kerran että kertoisit mitä siellä näit?

Hyvä ystävä.
        Jos meillä olisi mahdollista keskustella,siis
        naama naamaa vasten,tai tuntisin sinut,en epäröi-
        si hetkeäkään vaan kertoisin.
        Sen voin sanoa vaikutusta on ollut tällä,yleensä
        uskonalueella.

• Mona-Henrika

ketjua.

• öinen näky

Vaimoni ja tyttäreni näkivät samana yönä samaa unta. Oli kyse helvetistä. Se oli maan alla ja sinne meno kesti todella pitkän ajan. Siellä oli sysimustaa, ei valon hiventäkään. Sitten silmät tottuivat ja alkoi erottaa kuin mustaa laavaa joka puolella ja siellä aina noin metrin välein kuoppia joissa oli ihmisen pääkälloja. Paikka oli täysin lohduton ja sieltä ei ollut enää mitään paluuta.

Helvetti on sellainen paikka missä ihmistä vaivataan iankaikkisuus ja vielä kerran iankaikkisuus. Hän on siellä yksin vaikka joku luuleekin, että helvetissä on "kivaa kun voi bailata pirun kanssa." Helvetistä ei koskaan pääse pois ja siellä on sietämätöntä olla. Pimeys, kipu, itku, tuska ja hampaiden kiristys. Evankeliumeissa myös kerrotaan hevetistä ja siitä millainen paikka se on.

Älä siis menen helvettiin!

• XTale

Ihminen saa iankaikkisen elämän, mutta missä se vietetään on eri asia. Eli helvettiin jos joutuu, niin siellä ollaan iankaikkisesti. Siellä ei saatana tai kukaan muukaan ole pomona tai johtajana, vaan siellä kaikki kärsii iankaikkisessa tulessa ja ilman apua antavaa Jumalaa. Jos se olisi väliaikainen paikka, "mihin en usko" niin hyvittääkö ihminen Jumalalle jotakin kärsimällä itse liekeissä? Epäilen tuota enemmän, kuin pikkusen. Saatanakaan ei siellä ole minään pomona kiduttamassa, vaan raamattukin sanoo sen selkeesti, että se paikka on tuomio saatanalle ja hänen enkeleilleen ynm...
      Eli se liekki palaa jo nyt ja jos sinne joskus joutuu, niin kukaan ei tee siellä mitään kenellekkään, koska liekki hoitaa homman.

Jumala sinua siunatkoon.
      Ps. Älä tee Jeesuksen sovitustyötä turhaksi elämäsi kohdalle, vaan ota tämä suuri rakkauden ja armon osoitus vastaan lahjana †

• kuka sitten vartioi

Jos helvetti tosiaan on ihan konreettinen paikka, niin kyllä siis siellä pitää olla myös vartijat paikalla. Siis ketkä siellä toimivat vartijoina?

• XTale
        kuka sitten vartioi kirjoitti:

Jos helvetti tosiaan on ihan konreettinen paikka, niin kyllä siis siellä pitää olla myös vartijat paikalla. Siis ketkä siellä toimivat vartijoina?

tuo oli hauska kysymys, vaikka on vakava aihe! Jos olet liekeissä kokoajan, niin en usko, että siinä kivun ja hammasten kiristelyn keskellä on voimia edes suunnitella pakoa saati sitten juoksemaan ja karkailemaan. Jos tämä on mahdollista, niin en nyt suorilta käsin muista sanottiinko sanassa, että siellä olisi kerubit vahteina. Tuota en sano varmaksi, kun en muista!

• silloin on
        XTale kirjoitti:

tuo oli hauska kysymys, vaikka on vakava aihe! Jos olet liekeissä kokoajan, niin en usko, että siinä kivun ja hammasten kiristelyn keskellä on voimia edes suunnitella pakoa saati sitten juoksemaan ja karkailemaan. Jos tämä on mahdollista, niin en nyt suorilta käsin muista sanottiinko sanassa, että siellä olisi kerubit vahteina. Tuota en sano varmaksi, kun en muista!

voimia yrittää päästä pois kivun keskeltä. totta kai se näin on. ainakin hammaslääkärin tuolissakin aina toivoo että voi kun täältä pääsisi pois mutta kun ei pääse kun siinä on se lääkäri ja hänen apulaisensa koko ajan paikalla. niin kysyn siis uudestaan: kuka helvettiin joutuneita vartioi? olkaa hyvä ja vastatkaa. niin ja edelleen myös kysyn että millaista siellä helvetissä oikein on? kun minä en ole vielä tähänkään saanut yhtäkään kunnon vastausta.

• veli riepu
        silloin on kirjoitti:

voimia yrittää päästä pois kivun keskeltä. totta kai se näin on. ainakin hammaslääkärin tuolissakin aina toivoo että voi kun täältä pääsisi pois mutta kun ei pääse kun siinä on se lääkäri ja hänen apulaisensa koko ajan paikalla. niin kysyn siis uudestaan: kuka helvettiin joutuneita vartioi? olkaa hyvä ja vastatkaa. niin ja edelleen myös kysyn että millaista siellä helvetissä oikein on? kun minä en ole vielä tähänkään saanut yhtäkään kunnon vastausta.

Taidat olla sama kaveri,joka aina lämpimiksesi kyselet kaikenlaista,etkä ole koskaan ymmärtävinäsi?Voin tietysti erehtyäkin suhteesi.
        Ei sen puoleen,tärkeitä asioita tässä on käsitelty,ei mitään himphumppaa tai lässynläätä,mutta jos tosissasi tahdot vastauksia elämän perimmäisiin asioihin,niin rukoile totisella sydämellä Jumalaa ja etsi Hänen Sanastaan kysymyksiisi vastauksia."Etsikää Herraa silloin,kun hänet löytää voidaan;huutakaa häntä avuksi,kun hän läsnä on".

• sitten vastaa
        veli riepu kirjoitti:

Taidat olla sama kaveri,joka aina lämpimiksesi kyselet kaikenlaista,etkä ole koskaan ymmärtävinäsi?Voin tietysti erehtyäkin suhteesi.
        Ei sen puoleen,tärkeitä asioita tässä on käsitelty,ei mitään himphumppaa tai lässynläätä,mutta jos tosissasi tahdot vastauksia elämän perimmäisiin asioihin,niin rukoile totisella sydämellä Jumalaa ja etsi Hänen Sanastaan kysymyksiisi vastauksia."Etsikää Herraa silloin,kun hänet löytää voidaan;huutakaa häntä avuksi,kun hän läsnä on".

niin että sen todella ymmärtää? siis normaalilla järjellä ja logiikalla?

• tuska ja

hammasten kiristys.
      Kuumaa on joka puolella ja pirut heittävät jatkuvasti pötköä pesään jotta helvetin asukkaille ei vaan tule kylmä.
      On siellä silti kylmäkin kellari. Se on tarkoitettu lähi-idän joukoille jotka elämässään ovat jatkuvasti kuuman auringon alla.
      Eskimot joutuvat kaikkein kuumimpaan kerrokseen. Siellä he kaipailevat iglujensa suojaa ja viileyttä.

Kaikenkaikkiaan totiset paikat siellä kaikilla on.
      Poies sieltä ei kukaan pääse ennenkuin taas kaikki alkaa alusta ja tapahtuu se suuri uusi pamaus joka kaiken voi uudeksi muuttaa.
      Siinä pamauksessa syntyy uusi jumalakin ja uusi helvetti noin niinkuin ensimmäiseksi ja sinne sitten johtaa taas uusien aatameiden ja eevojen mainen polku.
      Mooseskin ilmestyy kuin tyhjästä tarinoineen ja kivitystuomioineen, joita kaikki kunnon juutalaiset pelkäävät sydän kurkussa.
      Näin helvettikin jatkaa kiertokulkuaan kuin tähdet ikään.

• lannenhunttari,se orikinelli

siina on jonkunverran 'tietoa' tuosta pahasta paikasta..

• Anonyymi

sieltä ei ikimä pääse pois eikä koskaan kuole jos joudut helvettii sua kidutetaa siel koko aja mm. palat laavas raiskataan jne sua satutetaa siel mut sä et koskaa kuole

• Anonyymi

KirkkoRaamattu 1933/-38 kertoo tuosta paipasta hiukan: Jes 66:22-24
        Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa,
        jotka minä teen,
        pysyvät minun kasvojeni edessä,
        sanoo Herra,
        niin pysyy teidän siemenenne
        ja teidän nimenne.
        Joka
        kuukausi
        uudenkuun
        päivänä
        ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua,
        sanoo Herra.
        Ja he käyvät ulos
        katselemaan
        niiden
        miesten
        ruumiita,
        jotka
        ovat
        luopuneet
        minusta;
        sillä heidän matonsa ei kuole,
        eikä heidän tulensa sammu,
        ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

[sillä heidän matonsa ei kuole,=esim. viinan himo ei kuole, vaan tuo viinan himo kestää ikuisuuden, mutta koska kuoltuasi sinä menetät ruumiisi, et enää pysty tuota himoasi tyydyttämään. Sen vuoksi Jeesus sanoi Tehkää parannus ja kääntykää
        KR 1933/-38, Ap.t. 2:38-43
        Niin Pietari sanoi heille:
        "Tehkää parannus
        ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille
        ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu
        ja kaikille,
        jotka kaukana ovat,
        ketkä ikinä Herra,
        meidän Jumalamme,
        kutsuu."
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti;
        ja hän kehoitti heitä sanoen:
        "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
        ne kastettiin,
        ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa
        ja keskinäisessä yhteydessä
        ja leivän murtamisessa
        ja rukouksissa.
        Ja jokaiselle sielulle tuli pelko;
        ja monta ihmettä
        ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta

KR 1933/-38, 1Joh. 1:9
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KirkkoRaamattu 1933/-38 kertoo tuosta paipasta hiukan: Jes 66:22-24
        Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa,
        jotka minä teen,
        pysyvät minun kasvojeni edessä,
        sanoo Herra,
        niin pysyy teidän siemenenne
        ja teidän nimenne.
        Joka
        kuukausi
        uudenkuun
        päivänä
        ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua,
        sanoo Herra.
        Ja he käyvät ulos
        katselemaan
        niiden
        miesten
        ruumiita,
        jotka
        ovat
        luopuneet
        minusta;
        sillä heidän matonsa ei kuole,
        eikä heidän tulensa sammu,
        ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

[sillä heidän matonsa ei kuole,=esim. viinan himo ei kuole, vaan tuo viinan himo kestää ikuisuuden, mutta koska kuoltuasi sinä menetät ruumiisi, et enää pysty tuota himoasi tyydyttämään. Sen vuoksi Jeesus sanoi Tehkää parannus ja kääntykää
        KR 1933/-38, Ap.t. 2:38-43
        Niin Pietari sanoi heille:
        "Tehkää parannus
        ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille
        ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu
        ja kaikille,
        jotka kaukana ovat,
        ketkä ikinä Herra,
        meidän Jumalamme,
        kutsuu."
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti;
        ja hän kehoitti heitä sanoen:
        "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
        ne kastettiin,
        ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa
        ja keskinäisessä yhteydessä
        ja leivän murtamisessa
        ja rukouksissa.
        Ja jokaiselle sielulle tuli pelko;
        ja monta ihmettä
        ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta

KR 1933/-38, 1Joh. 1:9
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. (Jes 66:23-24)

Ketä tämä lausuma koskee?

• Anonyymi

Youtubessa on videoita ihmisistä, jotka kertovat, kun ovat olleet hetken kliinisesti kuolleita ja käyneet rajan toisella puolella. Markku Veilon saarnassa kertoman mukaan maailmassa on/on ollut 13 miljoonaa, jotka ovat kertoneet kokemuksestaan joutuessaan helvettiin, mutta ovat selvinneet hengissä elvytyksen ansiosta.

• Anonyymi

Ehkä ei olisi kannattanut elvyttää, koska näitä helvetistä haalittuja on suomessakin jopa aivan ministereinäkin.

• Anonyymi

Kuollut on vasta sitten, kun kuollut haisee, luin Lasarus.
        Jeesus viivytteli - että kuollut on tosissaan kuollut, eikä elvytettävissä.
        Ihminen ei ole kuollut, kun kuoleman tuomat elintoiminnot on vielä puuttuu.
        Ruumis kuolee tavallaan monivaiheisesti. Jopa määrätyssä kylmyydessä ihminen selviää vaikka on sydänpysähdys. Jopa on leikkauksia tehty syväkylmyydessä, jossa sydän pysäytetään se on jo vanhaa kauraa - entisessä Neuvostoliitossakin. Myös länsimaissa.
        Siksi on ennenaikaista puhua siitä, että on kuollut, jos ei kuitenkaan ole, vaan elvytys saa ihmisen elämään niin, että reakoi tämänpuoleisuudessa.
        Onhan jopa monen vuoden koomasta palattu - saati sitten tajuttomuuden syvästä unesta.

• Jeesus ei puhunut "helvetistä" kuten käännöksissä väärin käännetään. Helvetti oli pakanallinen uskomus. Jeesus puhui Gehennasta eli paikallisesta jätteen kierrätyksestä ja antoi näin ymmärtää, että mahdollisessa henkimaailmassakin vallitsee samantyyppinen kiertokulku.

• Anonyymi

Riippuu minkä kirkkokunnan teologiaa uskot. Vai uskotko ihan vain puhtaasti, mitä Raamatun tutkijat sanovat Raamatun ajan ihmisten uskoneen.

Jotkut kirkkokunnat väittävät, että helvetti on paikka, jossa sielut kituvat tulessa määräämättömän ajan eli iankaikkisesti. Tästä herää heti kysymys, että kun ihminen on kuollut ja ruumis mädäntynyt, niin millä sielu voi tuntea kipua ja kärsimystä kun kipuun tarvittavat kipureseptorit, hermoradat ja aivotkin ovat tuhoutuneet ruumiin maatuessa? Uskokoon ken tahtoo.

Vanha testamentti taas ei tunne koko helvettiä. Vanhan testamentin heorealaiset käyttivät sanaa sheol, joka on meidän Raamatussamme käännetty helvetiksi mutta joka ei tarkoita todellisuudessa helvettiä vaan maakuoppaa, hautaa. Se on paikka, jonne kaikki kuolleet joutuivat, niin vanhurskaat kuin jumalattomatkin. Ylösnousemus ja Uuden testamentin opettama helvetti, joka sekään ei ole todellisuudessa helvetti vaan gehenna, alkoi ilmenemään Raamatussa vasta Hesekielin ja Danielin kirjoissa. Gehenna on myös hauta mutta se oli myös yksi tietty kukkula Israelissa, kaatopaikka, jossa poltettiin mm ruumiita.

Mutta katsotaas mitä se Raamattu oikein helvetistä sanoo.

Kun Jeesus puhui ruumiin ja sielun hukuttamisesta helvettiin, alkutekstissä käytetään kreikan kielen apollymi-verbiä. Sana vastaa heprean kielen teonsanaa ābad, joka käännetään kreikankielisessä Vanhan testamentin muinaisessa Septuaginta-käännöksessä apollymi-sanalla. Molemmat sanat tarkoittavat täydellistä tuhoamista, peruuttamatonta hävittämistä, jonka kohteesta ei jää mitään jäljelle.

Vanhan testamentin käsite sammumattomasta tulesta ei tarkoita tulta, joka ei koskaan sammu, vaan tulta, jota ei kyetä sammuttamaan. Se polttaa tulen kohteen poroksi ja sammuu sitten itsestään. Jerusalemin portit ja palatsit tuhoutuivat sammumattomassa tulessa. Nämä Jeremian sanat toteutuivat juutalaisten joutuessa Babylonin pakkosiirtoon 587/586 eaa. Tuli ei pala enää, vaan se sammui, kun portit ja palatsit olivat palaneet. Sitä vain ei voitu sammuttaa. (Jer. 17:27). Samoin ikuinen tuli ei tarkoita tulta, joka palaa ikuisesti, vaan tulta, joka tuhoaa kohteensa ikuisiksi ajoiksi.

Raamattu onkin itse itsensä paras selittäjä.

Valitusvirret 4:6
      "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

Juudaksen kirje 7:
      "Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään IKUISEN TULEN RANGAISTUSTA."

He saivat tekojensa mukaan mutta palaako siellä vielä tuo ikuinen tuli? Ei pala ja Raamattu sanookin, että tuo ikuinen tuli paloi hetkessä. Raamatussa sana ikuinen ei siis tarkoita päättymätöntä ajanjaksoa.

Niin, Jumala tuhosi Sodoman ja Gomorran ikuisella tulella. Se ei pala enää, vaan palamisen lopputulos on ikuinen. Noita kaupunkeja ei enää ole, vaan ne kärsivät ikuisen tulen rangaistusta, olemattomuutta. Tästä syystä Jeesuksen sanat ikuisesta rangaistuksesta eivät tarkoita ikuista piinaa, vaan tuhoutumista ikuisiksi ajoiksi. (1. Moos.19:24–28; 2. Piet. 2:6; Juud. 7 RK 2012).

Ilmestyskirja piirtää eteemme kuvan jumalattomien hävittämisestä tulella ja tulikivellä. Sitä kutsutaan toiseksi kuolemaksi, ja kuvaus muistuttaa juuri Jeremian ja Jesajan kuvauksia jumalattomien tuhoamisesta. (Ilm. 20:9–15; 21:8).

Näiden tosiasioiden valossa ajatus ikuisesta piinasta on väärä. Jumala hävittää kadotustuomion alaiset ihmiset kokonaan, eikä heistä jää mitään jäljelle. Malakian mukaan jumalattomat ovat kuin oljenkorsia, jotka poltetaan tulessa, eikä heistä jää jäljelle juurta eikä vartta. Obadja taas näki oman aikansa kansakuntien hävittämisessä esimaun lopullisesta jumalattomia kohtaavasta tuomiosta. Obadjan mukaan jumalattomat tulevat olemaan kuin heitä ei olisi koskaan ollut olemassa. (Mal. 3:19; Ob. 16).

Kyseessä on iankaikkinen kuolema, josta ei ole paluuta. Iankaikkinen ero Jumalasta onkin melkoinen rangaistus:

2. Tessalonikalaiskirje 1:9-10
      "9. He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen kadotuksen erossa Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, 10. kun hän tulee, että hän sinä päivänä kirkastuisi pyhissään ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa. Olettehan te uskoneet meidän todistuksemme."

Siksi helvetti ei olekaan mikään erityisen pelottava paikka eikä kuolemassakaan ole mitään erityistä pelättävää. Kun ihminen kuolee, seuraavaksi on edessä joko elämä ennallistetussa paratiisissa taikka pienen kärsimyksen jälkeen ikuinen uni. Lohdullista eikö totta?

• Anonyymi

Jumala antoi minun kurkistaa helvettiin.

Helvetti on täynnä kilttejä ja viisaita ihmisiä. He eivät enää halua lisätä tuskaansa ja siksi kukaan ei edes harkitse mitään synnin tekemistä. Jos pääsisit haastattelemaan heitä, he kertoisivat rehellisesti kaiken elämästään. Kukaan ei halua puhua siellä eikä olla tekemisissä toisten kanssa sillä heitä hävettää oma tilansa niin paljon. He tietävät, että he olisivat päässeet pois helvetistä pyytämällä ajoissa anteeksi syntejään ja uskomalla Jeesukseen. Ne synnit, joita he ovat tehneet, kulkevat jatkuvasti heidän mielensä läpi ja he tuntevat kovaa tuskaa niiden takia. Välillä he puraisevat kieltään saadakseen edes pienen helpotuksen olotilaansa. Kyyneleitä valuu heidän poskelleen mutta ne kuivuvat ennenkuin ne ehtivät suun kohdalle.

• Anonyymi

Niin ja näitä näkyjä on, jotkut syövät jäseniään, siellä helvetissä, oksentavat ja jäsenet kasvavat uudelleen, ja syödään ja oksennetaan päättymättömästi.
        Myös helvetin yläpuolella on lappu - tervetuloa jne.
        Siellä Jeesus käyskentelee ja tuskissaan kituville hän sanoo, että olisit ajoissa tehnyt parannusta. jne. Tampereen suurhallissa eräs parantumiskokouksessa puhui helvetistä ja porukka oli naama totisena, eikä iloa ollenkaan välitauolla, siis näitä helvettikirjoja ja juttuja, sekä maalaajia on kirkkoväessä.
        Eli iankaikkinen elämän armolahja on helveti tuli. Ja ihminen ei voi kuolla, sielu ei voi kuolla, Jumala ei voi mitään sielulle, koska hän on sen luonut iankaikkiseksi.
        Ei hänellä ole voimaa tappaa syntiä tekevä sielu, se elätetään uskonnollisesti iankaikkisesta iankaikkiseen ja taivaasta vieläpä tullaan katsomaan niitä ruumita ,jotka kituvat, että pysytään taivaassa ojennuksessa. Näinhän se jo täälläkin on tullut esille.
        JOka sapattina mennään katsomaan niitten ruumitta ja matoja, jotka kiten elätetään.
        Se vasta onkin taivas, että kristillisen iankaikkisen elämän syy toteutuu.
        Jokuhan taannoin sanoi, että ei voi olla iankaikkista taivasta, jos ei ole helvettiä.
        Totta, pitäähän siinä mielipiteessä ollakin se paikka, jossa päästään käymään viikoittain helvettikokouksiin.
        SEn jälkeen kukaan ei lankia taivaassakaan. Maanpäälliset tottelemattomat on varoittava esimerkki se on kauhistus taivasväelle.

Uskottehan te oman opin merkityksen, peukalopaikat sen todistaa, kokonaisvaltaista raamatunilmoitusta ei kannata ottaa huomioon, että se elämä olisikin armolahja ja syntiä tekevä sielu tapetaan eikä elämänpuulle enää syntisenä ole asiaa, että eläisi.
        Jumalallahan ainoalla on elämä hallussaan antaa sen kelle tahtoo ja tappaa syntiä tekevän sielun, sekä tuli on työkalu, joka muuttaa olkiukot tuhkaksi jalkojen alle ja se on iankaikkisesti tosi. He tallaantuvat jalkojen alla.

Perkele ja hänen enkelinsä, jotka ovat tuonpuoleisuudesta, he elävät iankaikkisesti, mutta taivaasta ulkona ja se on heille se tuli. Ei ole langettavia olemassa, eikä heillä ole sitä elämää, minkä menettivät. ..... Tämänpuoleisuuden luodulla on taas Jumalan määräyksestä eri päämäärä. - kirjoitusten mukaan, se on toinen kuolema - viimekädessä.

Elämä se on Elämänantajan toimivallan alla. Sitä me emme arpapeleillä arvo, että tänään noin ja huomenna näin, oman pään mukaan.
        Elämä on Kristuksessa armolahja, uskon kautta sijaisuhriin.

• Anonyymi

Pelolla, pakolla ja traumoila hallitaan. munat ja pilut ympärileikataan, lapset naidaan, jne kulttuurista kehitysmaa kehitystä... Turun torilla oli jo joukko teurastus ja Oulussa lapset raiskattiin, niin alussa on jo. Onkos Oulun ja Turun kiihotus imaamit karkoitettu maasta jo, vai jatkavat yllytys toimiaan vapaasti ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe