Uskovaiset!

JSS

Kun sitten (teidän mukaan) pääsette taivaaseen, kuinka voitte kestää sen ikuisen elämän, kun tiedätte, että niin moni, myös moni teidän tuttunne ja sukulaisenne, kituvat helvetissä iänkaikkisesti?

Vuoden 2006 ensimmäinen avaus tällä palstalla (

27

1621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hande

      kaikki kyyneleet pyyhitään pois.

      • JSS

        ei siis liikuta tippaakaan, että esimerkiksi heidän ei-kristittyjä lapsiaan kidutetaan ja poltetaan helvetissä iät ja ajat, kun he itse makoilevat mukavasti taivaassa.

        Haluaisitko sinä olla välittämättä läheistesi tuskasta?


      • kobra
        JSS kirjoitti:

        ei siis liikuta tippaakaan, että esimerkiksi heidän ei-kristittyjä lapsiaan kidutetaan ja poltetaan helvetissä iät ja ajat, kun he itse makoilevat mukavasti taivaassa.

        Haluaisitko sinä olla välittämättä läheistesi tuskasta?

        Kuinka niin ei-kristittyjä kidutetaan? Kuka niin väittää?


      • JSS kirjoitti:

        ei siis liikuta tippaakaan, että esimerkiksi heidän ei-kristittyjä lapsiaan kidutetaan ja poltetaan helvetissä iät ja ajat, kun he itse makoilevat mukavasti taivaassa.

        Haluaisitko sinä olla välittämättä läheistesi tuskasta?

        moraalin ja ihmisrakkauden sijalle tulee olemattoman Jeesuksen palvonta.


      • aleksanteri
        Työmies2 kirjoitti:

        moraalin ja ihmisrakkauden sijalle tulee olemattoman Jeesuksen palvonta.

        Hyvä ystäväni työmies kakkonen, hyvää uutta vuotta!


      • l-h

        'lampoisemmalla' puolella..joten alkoon kukaan vapaa-ehtoisesti halua sinne..


      • JSS
        kobra kirjoitti:

        Kuinka niin ei-kristittyjä kidutetaan? Kuka niin väittää?

        49 Samoin käy maailman lopussa: enkelit tulevat, erottavat pahat vanhurskaista 50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin. Siellä itketään ja kiristellään hampaita." (Matt. 13:49-50)

        Eli Raamattu väittää niin.


      • kobra
        JSS kirjoitti:

        49 Samoin käy maailman lopussa: enkelit tulevat, erottavat pahat vanhurskaista 50 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin. Siellä itketään ja kiristellään hampaita." (Matt. 13:49-50)

        Eli Raamattu väittää niin.

        No niin näköjään väittää. Samperi, asettaa ihan uuteen valoon koko kristillisyyden. Kyllä tuo ikuinen tulinen pätsi on sentään liikaa, jopa Hitlerille.


      • käärmelahti
        JSS kirjoitti:

        ei siis liikuta tippaakaan, että esimerkiksi heidän ei-kristittyjä lapsiaan kidutetaan ja poltetaan helvetissä iät ja ajat, kun he itse makoilevat mukavasti taivaassa.

        Haluaisitko sinä olla välittämättä läheistesi tuskasta?

        itse välitä....


      • JSS
        käärmelahti kirjoitti:

        itse välitä....

        Tietysti välittäisin, jos helvetti olisi olemassa. Mitä oikein tarkoitit?


    • Jumalattomien ei tarvitse kitua ikuisesti, joten ehkä pääsevät "helpommalla". Mä itse haluan mieluummin elää ikuisesti rakastavan Jumalan kanssa, kuin kuolla ja hävitä olemattomiin.

      • totutellen

        Ei kai helvettiin suin päin syöksytä. Olen ymmärtänyt, että olisi ensin joku harjoittelujakso, vähän kuin työelämässä. Eikös se laskeutuminen tapahdu vähitellen. Ensin helvetin esikartano, sitten kiirastuli ja vasta kunnolla karaistuna helvetin pätsiin. Eikä siellä helvetissä ikuisuutta vietetä. Rangaistusajasta vähennetään tietojeni mukaan ainakin tuo kiirastulessa vietetty aika.
        Saatan kyllä olla väärässäkin, täsmällisiä tietoja ei löydy raamatustakaan ja muita tietolähteitä pidän epäluotettvina.


      • påhdiskelija

        Jos alla olevat jakeet eivät tarkoita sitä mitä niissä lukee, niin siinä tapauksessa Raamatun kirjoittajat olivat ääliöitä, jotka eivät osanneet ilmaista asiaansa ollenkaan.

        "Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti." (Ilm.20:10)

        "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä," (Ilm.14:9-11)

        Sem kyllä myönnän, että ikuinen helvetti ei mielestäni ole koko Raamatun yhtenäinen opetus, vaan ajan myötä kehittynyt oppi.


      • påhdiskelija kirjoitti:

        Jos alla olevat jakeet eivät tarkoita sitä mitä niissä lukee, niin siinä tapauksessa Raamatun kirjoittajat olivat ääliöitä, jotka eivät osanneet ilmaista asiaansa ollenkaan.

        "Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti." (Ilm.20:10)

        "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä," (Ilm.14:9-11)

        Sem kyllä myönnän, että ikuinen helvetti ei mielestäni ole koko Raamatun yhtenäinen opetus, vaan ajan myötä kehittynyt oppi.

        Asiaa on paljon tutkittu vertailemalla eri raamatunkäännöksia ja alkukielisiä kirjoituksia. Tämä ei ole selvästikään kovin yksiselitteinen juttu, koska käsityksiä on edelleen monenlaisia.

        Raamattua pitää muistaa tutkia myös kokonaisuutena ja minusta Jumala joka on rakastava isä, ei voi nauttia siitä, että jotkut luodut olennot kituisivat ikuisesti. Rangaistuksesta raamattu toki kyllä puhuu ja jumalattomien tuhoamiseta tulessa.

        Siihen millainen helvetin käsitetään olevan vaikuttavat katolisestakirkosta ja keskiajalta peräisin olevat ei-raamatulliset käsitykset.

        Kukapa tietää mikä sitten on lopullinen totuus asiassa, mutta minä luotan täysin siihen, että Jumala kuitenkin tietää mitä tulee tekemään. On vaan hyväksyttävä se mitä tuleman pitää.


      • Nasse
        nettihiiri kirjoitti:

        Asiaa on paljon tutkittu vertailemalla eri raamatunkäännöksia ja alkukielisiä kirjoituksia. Tämä ei ole selvästikään kovin yksiselitteinen juttu, koska käsityksiä on edelleen monenlaisia.

        Raamattua pitää muistaa tutkia myös kokonaisuutena ja minusta Jumala joka on rakastava isä, ei voi nauttia siitä, että jotkut luodut olennot kituisivat ikuisesti. Rangaistuksesta raamattu toki kyllä puhuu ja jumalattomien tuhoamiseta tulessa.

        Siihen millainen helvetin käsitetään olevan vaikuttavat katolisestakirkosta ja keskiajalta peräisin olevat ei-raamatulliset käsitykset.

        Kukapa tietää mikä sitten on lopullinen totuus asiassa, mutta minä luotan täysin siihen, että Jumala kuitenkin tietää mitä tulee tekemään. On vaan hyväksyttävä se mitä tuleman pitää.

        kaikki on mahdollista.

        PS. Jumalsi elää korkeintaan harhaisessa mielessäsi


      • Pappa-Raamatun
        nettihiiri kirjoitti:

        Asiaa on paljon tutkittu vertailemalla eri raamatunkäännöksia ja alkukielisiä kirjoituksia. Tämä ei ole selvästikään kovin yksiselitteinen juttu, koska käsityksiä on edelleen monenlaisia.

        Raamattua pitää muistaa tutkia myös kokonaisuutena ja minusta Jumala joka on rakastava isä, ei voi nauttia siitä, että jotkut luodut olennot kituisivat ikuisesti. Rangaistuksesta raamattu toki kyllä puhuu ja jumalattomien tuhoamiseta tulessa.

        Siihen millainen helvetin käsitetään olevan vaikuttavat katolisestakirkosta ja keskiajalta peräisin olevat ei-raamatulliset käsitykset.

        Kukapa tietää mikä sitten on lopullinen totuus asiassa, mutta minä luotan täysin siihen, että Jumala kuitenkin tietää mitä tulee tekemään. On vaan hyväksyttävä se mitä tuleman pitää.

        kuin kansallissosialistit. He pitivät juutalaisia alempiarvoisina ja vaarallisina, vähän niin kuin uskovaiset ajattelevat ateisteista. Kansallissosialistien idea oli, että kun näillä laiskoilla juutalaisilla teettää työtä se tulee tappamaan heidät. Juutalaiset joutuivat sitten näiden kansallissosialistien keskitys- ja työleireille jossa kärsivät kunnes kuolema heidät vapautti.

        Kristittyjen helvetti uskonnottomille on hieman samanlainen paitsi, että siellä ei kukaan vapaudu kuoleman kautta.


      • påhdiskelija
        nettihiiri kirjoitti:

        Asiaa on paljon tutkittu vertailemalla eri raamatunkäännöksia ja alkukielisiä kirjoituksia. Tämä ei ole selvästikään kovin yksiselitteinen juttu, koska käsityksiä on edelleen monenlaisia.

        Raamattua pitää muistaa tutkia myös kokonaisuutena ja minusta Jumala joka on rakastava isä, ei voi nauttia siitä, että jotkut luodut olennot kituisivat ikuisesti. Rangaistuksesta raamattu toki kyllä puhuu ja jumalattomien tuhoamiseta tulessa.

        Siihen millainen helvetin käsitetään olevan vaikuttavat katolisestakirkosta ja keskiajalta peräisin olevat ei-raamatulliset käsitykset.

        Kukapa tietää mikä sitten on lopullinen totuus asiassa, mutta minä luotan täysin siihen, että Jumala kuitenkin tietää mitä tulee tekemään. On vaan hyväksyttävä se mitä tuleman pitää.

        "Asiaa on paljon tutkittu vertailemalla eri raamatunkäännöksia ja alkukielisiä kirjoituksia."

        Näinhän se on. Ja olen minä tätä asiaa itsekin tutkaillut, mm. Jehovan todistajien kanssa keskustellut ja heidän juttujaan lueskellut. (Hehän eivät ikuiseen helvettiin usko.)

        "Tämä ei ole selvästikään kovin yksiselitteinen juttu, koska käsityksiä on edelleen monenlaisia."

        Juuri siksi asia ei mielestäni ole yksiselitteinen, kun toinen Raamatun jae näyttää opettavan toista ja toinen toista. Sitten joku kuppikunta tahtoo taivuttaa tietyt jakeet samalle kannalle päinvastaista opettavien jakeiden kanssa, ja toinen kuppikunta taas tekee päinvastoin. Siinä on sitten kaksi erilaista oppia, jotka ovat kumpikin ristiriidassa joidenkin Raamatun jakeiden kanssa. Ei oo helppoo tämä teologia :)

        "Raamattua pitää muistaa tutkia myös kokonaisuutena"

        Mutta jos kokonaisuus ei tutkimisen jälkeen tunnu ollenkaan yhtenäiseltä, niin vaikea siinä on sitten yhtenäistä oppia muodostaa. Ja mainitsinhan minä aiemmassa viestissäni sen, etten pidä helvettioppia koko Raamatun opetuksena - vaan enpä pidä sellaisena adventistien ja jehovalaisten ynnä muiden tyhjiinhävitysoppiakaan.

        "ja minusta Jumala joka on rakastava isä, ei voi nauttia siitä, että jotkut luodut olennot kituisivat ikuisesti."

        Totta puhut. Siinäpä onkin minulle suuri syy olla uskomatta sellaiseen olentoon. Katsos jos tahtoo uskonsa perustuvan Raamattuun, niin silloin sen on perustuttava siihen, eikä suinkaan tunteisiin. Mistäs tiedät, vaika ilmestyskirjan kirjoittaja olisi kiihkoissaan ja vainojen takia kostonhimoissaan oikein sydämestään halunnut pakanoiden kituvan ikuisesti? Kaikkien ihmisten ajatuksenjuoksu ja tunteet kun eivät ole samanlaisia. Ilm.6:9-10 manitsee marttyyrien sielujen vaativan kostoa pakanoille. Saanko kysyä sinulta, että vaatisitko sinä samalla lailla kostoa kristittyjen tappajille? Teen varovaisen arvauksen, että et vaatisi. Yhtä lailla et tahtoisi pakanoiden kituvan ikuisesti, mutta ilmeisestikin joku muu tahtoi.

        "Siihen millainen helvetin käsitetään olevan vaikuttavat katolisestakirkosta ja keskiajalta peräisin olevat ei-raamatulliset käsitykset."

        Niin, onhan niitä kaikenlaisia ihmekäsityksiä tyyliin pirut tökkivät kadotettuja hiilihangoilla jne. Mutta en usko helvetintuliopin sinänsö olevan katolisesta kirkosta peräisin. Sitä opetusta kun löytyy Raamatustakin, ja myös sellaisista juutalaisten apokryfisistä kirjoista kuin Eenokin kirja ja Toinen Esran kirja. (Ne löytyvät googlella jos huvittaa vilkaista.) Ainakin Eenokin kirjan luettuani en voinut olla huomaamatta yhtymäkohtia Uuden Testamentin kanssa. Úskonkin, että Uuden Testamentin kirjoittajat saivat siitä suuria vaikutteita, myös helvettiopin suhteen.

        "Kukapa tietää mikä sitten on lopullinen totuus asiassa, mutta minä luotan täysin siihen, että Jumala kuitenkin tietää mitä tulee tekemään. On vaan hyväksyttävä se mitä tuleman pitää."

        Niin. Minun on kuitenkin hyvin vaikea uskoa Raamatun epäoikeudenmukaisina pitämiini oppeihin ja samalla vakuutella itselleni, että kyllä se Herra tietää mikä hyvää on. Jos kristinuskon Jumala kaikista epäilyksistäni huolimatta on olemassa ja laittaa minut sitten helvettiin kiehumaan, kun en ole pystynyt uskomaan Hänen ristiriitaisiin ja omituisiin kertomuksiinsa, niin ei vaan kertakaikkiaan mahda mitään. Jos taas käy niin, että Jumala hävittää minut olemattomiin ja menetän sillä tavalla ikuisen elämän, niin minkäs sillekään voi. Kun ei osannut Herra sen vertaa palvelijoitaan opastaa, että olisivat kirjoittaneet kirjan josta edes jotain tolkkua saisi sotkeutumatta alituisiin ristiriitoihin.

        Hyvää päivänjatkoa ja onnea ja menestystä Raamatun tutkimisessa.


    • kasi

      Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä.
      Koko kiduttamisen usko on yksi suuri väärin käsitys. Voi vain ihmetellä miksi ? Raamatussa ei edes sanota että ihmisen sielu on kuolematon.
      Jos on uskomista adventistien netti sivuun mainitaan sana sielu raamatussa noin 1600 kertaa mutta ei kertaakaan ainakaan siinä yhteydessä sanota että sielu olisi kuolematon. Mutta myös monet ateistit uskovat että sielu on kuolematon ??
      Jumala on elämän lähde ja - ilman Jumalaa ei elämää.

      • JSS

        påhdiskelijan viestin jakeet, "heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."...

        Muuten, jos sielu EI ole kuolematon, tatkoittaako se, etteivät uskovaisetkaan elä taivaassa ikuisesti?


      • elämä..
        JSS kirjoitti:

        påhdiskelijan viestin jakeet, "heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."...

        Muuten, jos sielu EI ole kuolematon, tatkoittaako se, etteivät uskovaisetkaan elä taivaassa ikuisesti?

        Yleensä en tykkää Raamatun lauseiden copy-pastemisesta, mutta raamattu.uskonkirjat.net -mukaan taitaisi olla niin, että on olemssa ikuinen elämä



        Joh. 3:36 Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.

        Joh. 6:40 Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."


        Joh. 6:47 Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä.

        Joh. 6:54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

        Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.


      • JSS
        elämä.. kirjoitti:

        Yleensä en tykkää Raamatun lauseiden copy-pastemisesta, mutta raamattu.uskonkirjat.net -mukaan taitaisi olla niin, että on olemssa ikuinen elämä



        Joh. 3:36 Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.

        Joh. 6:40 Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."


        Joh. 6:47 Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä.

        Joh. 6:54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

        Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

        Joten kuinka voisi olla ikuista elämää taivaassa, jos sielu EI olisi kuolematon?


      • kasi
        JSS kirjoitti:

        påhdiskelijan viestin jakeet, "heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."...

        Muuten, jos sielu EI ole kuolematon, tatkoittaako se, etteivät uskovaisetkaan elä taivaassa ikuisesti?

        Joka luulee voivansa elää ikuisesti omin voimin - hän ei koskaan tule onnistumaan. Jotta voisi elää tarvitsee nimittäin selaiset ominaisuudet ja muut tekijät jotka takaavat elämisen jatkuvuuden. Vain Jumalan tapa elää on ikuinen. Hän on luvannut auttaa halukkaita ikuiseen elämään opettamalla heitä kuinka hankkia ne kestävät ominaisuudet. Tämä on pitkä processi joka alkaa kuoleman jälkeen niille jotka ottavat vastaan Jumalan armon Herran Jeesusuksen uhrin kautta. Ne jotka eivät halua olla mukana eivät myöskään halua sitä elämään johtavaa oppia jonka voi saada vain Jumalalta ja Hänen valitultaan opettajalta Jeesukselta. Ne jotka sitten oppivat elämään siten että elämä säilyy ikuisesti ovat saavuttaneet sen vain Jumalan avulla oli sitten kyse henkisistä tai muista elämää yllä pitävistä edellytyksistä.

        Ikuisen elämän edellytykset ovat "ne kuin ovat" ja niitä ei puhumalla muuteta. Vaikka en luonnollisesti tiedäkkään kaikkea voin kuitenkin ymmärtää että sen joka haluaa elää ikuisesti täytyy olla "ehyt" kaikin puolin jos menee "rikki" ei voi elää ikuisesti jollei joku joka voi sinut eheyttää tee sitä. Tämä joku on ainoastaan Jumala joka on elämän lähde. Siis kaikenlainen Jumalan ja Jeesuksen pilkkaaminen ja heidän motiiviensa vääristeleminen on ERITTÄIN TYHMÄÄ KOSKA SE JOHTAA OMAN ELÄMÄN LOPPUMISEEN.

        Ikuisen elämän henkisiin edellytyksiin kuuluu esimerkiksi lähimmäisen rakkaus, okeudenmukaisuus ja paljon muuta jonka Jumala viisaudessaan opettaa tarpeelliseksi katsomallaan tavalla ja määrällä.

        Se yhteys minkä Jeesus "rakentaa ihmisen ja Jumalan välille" on Jumalan Pyhä Henki. Tämän takia se joka pilkkaa Pyhää Henkeä ei voi saada anteeksi sitä koska se joka niin tekee katkaisee samalla yhteyden "ikuisen elämän läteelle".

        Jeesuksen tarjous on voimassa jokaiselle kuolin hetkeen saakka, mutta Jumala näkee ihmisen rahellisyyden ja minkäänlainen tekopyhyys ei luonnollisesti tule kysymykseen vaan se mitä vaaditaan on että antaa anteeksi muille ja pyytää anteeksi muilta ja Jumalalta. Niiden jotka saavat mahdollisuuden ikuiseen elämään täytyy ymmärtää että ikuinen elämä ei ole mahdollista sille joka kantaa kaunaa muita kohtaan koska sellainen sielu ei tule ehyeksi ei ainakaan ennen kuin sovitus on tehty. Kaikki tämä on niin luonnollista ja helppoa ymmärtää - vai mitä. Taivaan "koulussa" tulee olemaan paljon lapsia - siitä voi olla varma - Herra armahtaa ne mitkä hän haluaa ja kaikki lapset tulevat saamaan armon.

        Siis mitään ikuista kidutusta ei ole - ne jotka ovat ulkopuolella eivät voi elää ikuisesti - ja se joka ei elä kuolee luonnollisesti..

        Kehoitan sinuakin ottamaan vastaan anteeksi annon ja opettelemaan jo nyt niitä hyveitä mitkä johtavat ikuiseen elämään. Sillälailla olet sitten hyvällä alulla tämän maallisen kuolemasi jälkeen..


    • Today

      ..osuit asian ytimeen. Tuota olen itsekin pohtinut ja se on suurin syy siihen miksi kiellän Jumalan oikeudenmukaisuuden.

      Henkilökohtaisesti toivon että ateistit ovat oikeassa. Kaikki saisivat elämänsä aikana uskoa mihin haluavat ja kuoleman jälkeen ei ole odotettavissa mitään. Muutoin vääräuskoisilta ei voida välttyä ja ihmisiä joutuisi pakostakin helvettiin..jos kyseistä paikkaa nyt edes onkaan.
      Helvetti ei ole mielestäni oikeudenmukainen paikka kenellekään.

    • ei ole

      kärsimystä, siis uskossa kuolleilla.

      • Jeesus

        saarnaa myös tuonelassa oleville. Jos olet siellä niin muista se...


      • JSS

        Ei-uskovien kärsimyksestähän tässä olikin kyse.


    • ..........

      Eikö ikuisuus ole aluton ja loputon? Sehän tarkoittaisi sitä, että olemme jo aina olleetkin joko helvetissä tai taivaassa... ? Koska eihän ikuisuus voi alkaa vaikkapa 42 vuoden kuluttua. Eihän se silloin olisi ikuisuus, vai olisiko?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko nainen siis

      Ihastunut vai rakastunut?
      Ikävä
      75
      2403
    2. Sointu Borg keikistelee vartaloa nuolevassa mekossa -Kohukaunotar Marika Fingerroos kuittaa "Mikä.."

      Sointu Borg ei jätä kylmäksi edes aikansa kohukaunotarta, Marika Fingerroosia. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      2234
    3. Mies rakkain

      Meidän rakkaus ei pala tulessakaan❤️‍🔥
      Ikävä
      49
      2103
    4. Sinulle kaunis ihana yh...

      Kerro jotain lisää elämäntilanteestasi ja itsestäsi. 😊
      Ikävä
      74
      1989
    5. Karpo kujalla

      PrimeTimessä joku demari pyörittää Karpoa 100-0.
      Ähtäri
      53
      1942
    6. Näytit minulle

      aivan uudenlaisen maailman. Sellaisen, jossa peilien pinta ei ole säröillä. Ihastuin sinuun mitä paremmin opin sinut tun
      Ikävä
      50
      1558
    7. Kuka huijasi Suomea hakemaan NATO jäsenyyttä?

      Huh huh huh… Nuoret sotaintoilijat eivät ymmärrä mitä kirjoittavat. Suomella on mennyt aina hyvin, kun suhteet itäiseen
      Maailman menoa
      518
      1481
    8. Persut eivät lähde mukaan hallituksen rasisminvastaiseen kampanjaan

      Ja sekö on sille yhdelle hallitusta johtavalle töppöselle ihan ok? 🤪 https://www.is.fi/politiikka/art-2000010657169.htm
      Maailman menoa
      312
      1467
    9. Autolla markettiin

      Kiire ollut ku ovista läpi tyhjään kauppaan. Liekö sairauskohtaus.
      Kajaani
      58
      1388
    10. Lapinlahtelaisessa koulussa laulettiin virsiä ja ruokarukouksia, rehtorille vakava huomautus

      Suomen kulttuuriin kuuluu jo kristillisyys. Käsittämättömäksi on aika muuttunut. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/la
      Helluntailaisuus
      183
      1383
    Aihe