Yhteiskristillisyydestä :)

XTale

Kuinka moni täällä on juttelemassa nimenomaan helluntalaisuudesta?
Minä keskustelen täällä vain uskon asijoista, en niinkään helluntalaisuudesta.
Minä laitoin suomi24 palautteeseen ehdotuksen yhteiskristillisestä palstasta, kun ajattelin sen olevan hyvä sille meidän tekemälle muurille mikä meidän välissä on.
Mitä mieltä olette edotuksestani suomi24 palautteeseen? Tykkäisitkö sinä käydä semmoisella palstalla, vai onko tästä jo kehkeytynyt "kotisi"?

Jumalan siunattua viikkoa kaikille †

10

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan hyvä ehdotus XTale :)

      Kirjoitan monilla palstoilla
      en ole helluntalainen
      ja uskon Jeesuksen rakkauden yhdistävän meitä
      kirkkokuntaan katsomatta.


      Minä ole viinipuu, te olette oksat.
      Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn
      tuottaa paljon hedelmää.
      Ilman minua te ette saa aikaan mitään.
      Joh.15:5

      Jeesuksen ihanat sanat!

      *
      siunaten,
      runis

    • tuttan

      Minulla ei ole ainakaan mitään kotia, kirjoitan sinne missä kykenen vastaamaan ja otsakkeet sellaisiin palstoihin jotka eivät valu vauhdilla.

      Yhteiskristillinen palsta on ihan kiva mauste näiden muiden lisäksi, itseasiassa jos rankkaan ajatellaan yhteiskristillisyys on pohjimmiltaan ainoa oikea suunta yhteydelle.

    • sun-glasses

      Kuulostaa hyvältä ajatukselta tuo ehdotuksesi yhteiskristillisestä keskustelupalstasta. Käyn muillakin palstoilla kuin täällä, en ole nykyisin helluntailainen, mutta helluntailaisuus on aika tuttu asia ja varmaan sen vuoksi olen täällä aika usein ollut.

      Siunausta kaikille.

      • l-h

        kun maissi on kypsaa---ei raja-aidat nay.


    • aidat nurin

      On ainoastaan yksi lauma "Jeesuksen Seurakunta"
      siihen kuulun,siis yhteiskristillinen palsta il-
      man muuta,eikä mitään "aitoja tai muuria" kaa-
      dettava heti.

    • raja.

      helluntailaiset, jehovat ja mormonit ei ole kristittyjä

      • Mielestäni Sinun ei tulisi verrata helluntailaisia jehovantodistajiin ja mormooneihin. Jälkimmäiset kieltävät pelastuksen ydinsanoman, ristin, jota helluntailaiset eivät tee. Lahkolaisuudelle on tunnusomaista, että se kieltää Jumalan Pojan Ristin, ei välttämättä sanoissa, mutta aina voimassa. Tästä seuraa, että opit ja muotomenot muodostuvat tärkeämmiksi kuin Jeesuksen Kristuksen persoonan tunteminen ja tällä tiellä eristäydytään ja "omasta suunnasta" tulee ainoa oikea ja autuaaksi tekevä joukko eli liittouma. Tällä tiellä ei ole Jumalan siunausta eikä tulevaisuuden lupausta ja se on jyrkässä ristiriidassa Herramme Isälleen osoittaman rukouksen kanssa, jossa Hän pyysi, että "he kaikki olisivat yhtä niinkuin me Isä olemme yhtä".


    • Niin, kysymykseesi vastaan, että luullakseni viihtyisin sellaisella palstalla.

    • mamabeard

      Oikein hyvä. Olen viisi tai kuusi kertaa lähettänyt palautteeseen saman ehdotuksen. Että avattaisiin palsta kristittyjen yhteydestä, keskustelua siitä mikä meitä yhdistää ja missä määrin voimme käytännössä harrastaa yhteyttä keskenämme, mihin se perustuu ja mitä meiltä edellyttää. Viimeksi lähetin ehdotukseni joulun ja uudenvuoden välissä ja toivoin ylläpidolta tällaista uudenvuodenlahjaa meille kristityille. :)

    • Mona-Henrika

      siirtyisin sinne. Tosin en ehkä hylkäisi täysin tätäkään palstaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      58
      4585
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      72
      3376
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      97
      2920
    4. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2751
    5. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      147
      2352
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      154
      2093
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      168
      1791
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      614
      1695
    9. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      150
      1580
    10. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      94
      1485
    Aihe