Yhteiskristillisyydestä :)

XTale

Kuinka moni täällä on juttelemassa nimenomaan helluntalaisuudesta?
Minä keskustelen täällä vain uskon asijoista, en niinkään helluntalaisuudesta.
Minä laitoin suomi24 palautteeseen ehdotuksen yhteiskristillisestä palstasta, kun ajattelin sen olevan hyvä sille meidän tekemälle muurille mikä meidän välissä on.
Mitä mieltä olette edotuksestani suomi24 palautteeseen? Tykkäisitkö sinä käydä semmoisella palstalla, vai onko tästä jo kehkeytynyt "kotisi"?

Jumalan siunattua viikkoa kaikille †

10

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan hyvä ehdotus XTale :)

Kirjoitan monilla palstoilla
      en ole helluntalainen
      ja uskon Jeesuksen rakkauden yhdistävän meitä
      kirkkokuntaan katsomatta.

Minä ole viinipuu, te olette oksat.
      Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn
      tuottaa paljon hedelmää.
      Ilman minua te ette saa aikaan mitään.
      Joh.15:5

Jeesuksen ihanat sanat!

*
      siunaten,
      runis

• tuttan

Minulla ei ole ainakaan mitään kotia, kirjoitan sinne missä kykenen vastaamaan ja otsakkeet sellaisiin palstoihin jotka eivät valu vauhdilla.

Yhteiskristillinen palsta on ihan kiva mauste näiden muiden lisäksi, itseasiassa jos rankkaan ajatellaan yhteiskristillisyys on pohjimmiltaan ainoa oikea suunta yhteydelle.

• sun-glasses

Kuulostaa hyvältä ajatukselta tuo ehdotuksesi yhteiskristillisestä keskustelupalstasta. Käyn muillakin palstoilla kuin täällä, en ole nykyisin helluntailainen, mutta helluntailaisuus on aika tuttu asia ja varmaan sen vuoksi olen täällä aika usein ollut.

Siunausta kaikille.

• l-h

kun maissi on kypsaa---ei raja-aidat nay.

• aidat nurin

On ainoastaan yksi lauma "Jeesuksen Seurakunta"
      siihen kuulun,siis yhteiskristillinen palsta il-
      man muuta,eikä mitään "aitoja tai muuria" kaa-
      dettava heti.

• raja.

helluntailaiset, jehovat ja mormonit ei ole kristittyjä

• Mielestäni Sinun ei tulisi verrata helluntailaisia jehovantodistajiin ja mormooneihin. Jälkimmäiset kieltävät pelastuksen ydinsanoman, ristin, jota helluntailaiset eivät tee. Lahkolaisuudelle on tunnusomaista, että se kieltää Jumalan Pojan Ristin, ei välttämättä sanoissa, mutta aina voimassa. Tästä seuraa, että opit ja muotomenot muodostuvat tärkeämmiksi kuin Jeesuksen Kristuksen persoonan tunteminen ja tällä tiellä eristäydytään ja "omasta suunnasta" tulee ainoa oikea ja autuaaksi tekevä joukko eli liittouma. Tällä tiellä ei ole Jumalan siunausta eikä tulevaisuuden lupausta ja se on jyrkässä ristiriidassa Herramme Isälleen osoittaman rukouksen kanssa, jossa Hän pyysi, että "he kaikki olisivat yhtä niinkuin me Isä olemme yhtä".

• Niin, kysymykseesi vastaan, että luullakseni viihtyisin sellaisella palstalla.

• mamabeard

Oikein hyvä. Olen viisi tai kuusi kertaa lähettänyt palautteeseen saman ehdotuksen. Että avattaisiin palsta kristittyjen yhteydestä, keskustelua siitä mikä meitä yhdistää ja missä määrin voimme käytännössä harrastaa yhteyttä keskenämme, mihin se perustuu ja mitä meiltä edellyttää. Viimeksi lähetin ehdotukseni joulun ja uudenvuoden välissä ja toivoin ylläpidolta tällaista uudenvuodenlahjaa meille kristityille. :)

• Mona-Henrika

siirtyisin sinne. Tosin en ehkä hylkäisi täysin tätäkään palstaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe