Gallupit ovat aina GALLUPPEJA

Anti-Gallup

Pitää muistaa että Gallupit ovat aina Gallupeja! Esim. Helsingin Sanomien, Aamulehden jne. tekemiin gallupeihin vastaavat pääasiassa Etelä-Suomen äänestäjät, joissa korostuvat Halosen ja Niinistön kannattajat enemmän kuin muiden!
Soini, Kallis tai Vanhanen voittakoon!

11

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JormaKKorhonen

      Kahdessakin mielessä.

      Ensinnäkään et näy tuntevan noiden gallupien laadintamenetelmiä; kyllä niissä haastateltavat edustavat maatamme sekä alueellisesti että ammatillisesti niin hyvin kuin vain suinkin mahdollista.

      Toiseksi sanomasi lienee tarkoitettu huuleksi. Ainakin Soinin ja Kalliksen jääminen korkeintaan parin prosentin kannatukseen on selviö - harmi mielestäni Kalliksen osalta - ja Vanhasenkin jääminen alle 20 %:n ja kolmanneksi alkaa olla jo täysin varmaa.

      Muista sitten vaalien jälkeen minun sanoneen tämän!

      • kuin tipahtaa

        Eivät ole ennenkään gallupit pitäneet. Mites kävi viime eduskuntavaaleissa Lipposen johtamalle sdp:lle. Kyllä kansa tietää.
        Ps. Ja nyt alkaa sitten selitykset...


      • JormaKKorhonen
        kuin tipahtaa kirjoitti:

        Eivät ole ennenkään gallupit pitäneet. Mites kävi viime eduskuntavaaleissa Lipposen johtamalle sdp:lle. Kyllä kansa tietää.
        Ps. Ja nyt alkaa sitten selitykset...

        ...olen vain esittänyt mielipiteeni, joka perustuu noihin gallupeihin, joihin minä kyllä uskon melko vahvasti; ovat olleet lähes aina ennenkin kiusallisen oikeassa!

        Minä ainakaan en ole kuullut kenenkään ilmoittavan äänestävänsä Timo Soinia, enkä myöskään Vanhasta, mikä täällä Helsingissä ei liene ihmeellistä. Kalliksesta kuulin parin mummon puhuvan myönteisesti Paloheinän S-marketissa.

        Ihmiset ovat kuitenkin täällä ruuhka-Suomessa, ja heidän mielipiteensä ratkaisevat, kun ne Karpelan sudet eivät äänestä.

        Toistan tuon edellisessä sanomani: muista sitten vaalien jälkeen minun sanoneen tämän!

        Ps.

        Kun Karpelasta tuli puhe, niin kuinka hän tulikaan mieleeni lukiessani aamun Hesarin sarjakuvan Valtiaat! Jos et ole lehden tilaaja, niin kannattaa ostaa ihan sen takia!


      • taaskaan
        JormaKKorhonen kirjoitti:

        ...olen vain esittänyt mielipiteeni, joka perustuu noihin gallupeihin, joihin minä kyllä uskon melko vahvasti; ovat olleet lähes aina ennenkin kiusallisen oikeassa!

        Minä ainakaan en ole kuullut kenenkään ilmoittavan äänestävänsä Timo Soinia, enkä myöskään Vanhasta, mikä täällä Helsingissä ei liene ihmeellistä. Kalliksesta kuulin parin mummon puhuvan myönteisesti Paloheinän S-marketissa.

        Ihmiset ovat kuitenkin täällä ruuhka-Suomessa, ja heidän mielipiteensä ratkaisevat, kun ne Karpelan sudet eivät äänestä.

        Toistan tuon edellisessä sanomani: muista sitten vaalien jälkeen minun sanoneen tämän!

        Ps.

        Kun Karpelasta tuli puhe, niin kuinka hän tulikaan mieleeni lukiessani aamun Hesarin sarjakuvan Valtiaat! Jos et ole lehden tilaaja, niin kannattaa ostaa ihan sen takia!

        Eivätkö kehä kolmosen takana muut äänestäneet viime eduskuntavaaleissa, kuin Kapi?
        Olet aika köyhä käymään keskustelua AIHEESTA?


      • JormaKKorhonen
        taaskaan kirjoitti:

        Eivätkö kehä kolmosen takana muut äänestäneet viime eduskuntavaaleissa, kuin Kapi?
        Olet aika köyhä käymään keskustelua AIHEESTA?

        ...mitä halunnet tuossa sanoa. Ei kai se mitään haittaa, sillä et sinäkään näköjään ymmärtänyt minua yhtään paremmin.


    • Tunnetkos lainkaan tilastollisia menetelmiä?

      Gallupit tehdään niin, että niihin haastatellaan edustava otos suomalaisia. Otos valitaan niin, että siinä on kaikki väestöryhmät eri alueilta edustettuna siinä suhteessa kuin heitä suomalaisista on.

      Jos galluppiin haastatellaan 1500-2000 suomalaista, se edustaa jo erittäin hyvin koko kansan mielipiteitä. Tulosten yhteydessä ilmoitettu virhemarginaali kertoo siitä miten edustava otos tutkimukseen on löydetty.

      • etelän äänestäjä

        Voimassa oleva eduskuntavaalitulos osoittaa, että myös etelän äänestäjät osaavat erottaa hyvän pahasta.


    • Anneller Avfallsbacka

      tulivat minulle yllätyksenä....joten en kommentoi niitä sen enempää, mutta Vanhanen on MIES paikallaan ja minä vain nainen...

    • valehtelet?

      Kyseessä on Aamulehden ja Turun Sanomien yhteinen, tutkimustoimisto MC-Info Oy:ltä tilaama tutkimus, jota varten haastateltiin 1500 yli 18-vuotiasta suomalaista, eri ammattiryhmistä ja eri puolilta Suomea( Ahvenanmaata lukuunottamatta).

      • Turun sinappimies

        On kyllä kaikkea muuta kuin todesta otettava gallupin tekijä! " Sen lauluja laulat kenen leipää syöt"


      • Utelias

        Esim se miten ja koska heitä haastateltiin ja mikä tämä uutena gallupin tekijänä kunnostautuva Mc-Info oikein on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe