Vanhanen muni maataloustuet

"Ökyisäntä" yrittää epätoivossaan selitellä Matti Vanhasen tekosia.

Tosiasia kuitenkin on, että Matti Vanhanen joulun alla Brysselissä käydyissä EU:n budjettineuvotteluissa teki ratkaisun, joka pudottaa Suomen maataloustukea 30 %.

Myös kepulaisten kannattaa pitää kirkkaana mielessä, että MATTI VANHANEN EI SAANUT LÄPI EDES SUOMEN MINIMITAVOITTEITA budjettineuvotteluissa.

Vanhanen hyväksyi siis joulun alla budjettiratkaisun, joka oli vielä paljon huonompi kuin Luxembourgin kesällä tekemä esitys. Tämän Matti Vanhanen hylkäsi siksi, että hän mielestään tarvitsi imagon kohotusta. Vanhasen piti kesällä esittää "kovaa jätkää".

Nyt Suomen maksuosuus Matti Vanhasen ansiosta siis nelinkertaistuu ja maatalouden tuet putoavat 30 %.

Pettääkö KEPU aina?
Mietitään sitä...

13

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hc-c

vaan maaseudun kehittämisrahoja, joka ei ole suora tuki maataloudelle vaan maaseudun kehittämiselle. Puhutaan oikeilla termeillä.

• se on Korhonen

Se on tuo Känä yhtä pihalla kaikesta kuin kalkkiaivo ja ginillä päänsä liottanuyt Korhonen. Ettei vaan olisi sama henkilö.

• maatalouskeskusteluja
        se on Korhonen kirjoitti:

Se on tuo Känä yhtä pihalla kaikesta kuin kalkkiaivo ja ginillä päänsä liottanuyt Korhonen. Ettei vaan olisi sama henkilö.

...mutta sitten ilmaantuu KÄNÄ, joka muuten on Kekkosen nimimerkkejä, räksyttämään maataloudesta.

Korhonen on sen verran sekoillut Kekkosen historian kanssa, että on saattanut kopioda tuon nimimerkin.

Ei sen puoleen. Korhonen on vanha ja kuoleva mies, joten ei pitäisi pilkata. Huru-ukko tuhlaa viimeiset päivänsä nettipalstoilla vaikka voisi elää oikeasti.

• ahti
        maatalouskeskusteluja kirjoitti:

...mutta sitten ilmaantuu KÄNÄ, joka muuten on Kekkosen nimimerkkejä, räksyttämään maataloudesta.

Korhonen on sen verran sekoillut Kekkosen historian kanssa, että on saattanut kopioda tuon nimimerkin.

Ei sen puoleen. Korhonen on vanha ja kuoleva mies, joten ei pitäisi pilkata. Huru-ukko tuhlaa viimeiset päivänsä nettipalstoilla vaikka voisi elää oikeasti.

...vaan joukko kokoomusnuoria. Mitä muuta Korhoseen tulee, niin toivotetaan hänelle vaan rattoisaa kiikkus-tuoli-aikaa. Ennustan, että kevään korvalla rekisteröi parisuhteensa erään kiivaan anti-teesinsä kanssa.

• JormaKKorhonen
        maatalouskeskusteluja kirjoitti:

En juurikaan osallistu maatalouskeskusteluihin, kun en ymmärrä maataloudesta muuta kuin että kahta kanaa pienempi karjatalous lienee heikosti kannattavaa.

Olen kyllä joskus todennut, että noissa tukiaisasioissa olen enemmän Oiva Härkösen kuin esim. mielipidepankin kannalla. Varmaan siksi, että en ymmärrä tarpeeksi asiasta - kuten ei kai siis Oivakaan.

Tuohon

>> Korhonen on vanha ja kuoleva mies

• JormaKKorhonen
        ahti kirjoitti:

...vaan joukko kokoomusnuoria. Mitä muuta Korhoseen tulee, niin toivotetaan hänelle vaan rattoisaa kiikkus-tuoli-aikaa. Ennustan, että kevään korvalla rekisteröi parisuhteensa erään kiivaan anti-teesinsä kanssa.

...ja muu kaikki väärin.

En todellakaan ole Känä.

Ja minun parisuhteistani sinun ei tarvitse huolehtia. Minulla on ollut kolme avioliittoa, joista viimeinen - 21 vuotta kestänyt ja viime syksynä vaimoni kuolemaan päättynyt - oli niin onnellinen, että saatan hyvinkin elää sen muistoissa koko loppuelämäni, vaikka eläisin vanhaksikin.

Ja onhan minulla kolme aikamiespoikaa (joista yksi poikapuoli), paljon lapsenlapsia, paljon hyviä ystäviä, melko laaja kaveripiiri ja kivasti harrastuksia ja tarpeeksi rahaakin, joten aikani kyllä kuluu, mutta kovin ikävä minulla yhä vain on menettämääni rakkaintani.

Toki minulla on myös naisystäviä, mutta ei "siinä mielessä", eikä ole aikomuksia sellaisten hankkimisestakaan.

- - -

Mutta voitkohan toivotella minulle rattoisaa kiikkustuoliaikaa varmana siitä, ettei itsellesi tule sitä ennen rullatuoliaika?

• Ökyisäntä

kun totuus tuli esille. Kumpoaako sinä nyt kkannatat? Maatalouden tukien korottamista vai alentamista? Suomalaisten maanviljélijäiden on syytä onnitella itseään, kun ennen EU-päätöksiä jo koko oppositio on luvannut suuren poliittisen tuen tulojemme turvaamiselle ja jopa nostamiselle!! Kiitos siitä!

Tosiasiaksi jää, että Suomen maanviljelijöiden maataloustukeen ainoan todellisen leikkauksen on tehnyt vuonna 1995 Sauli Niinusto 750 Mmk:n kertarysäyksellä. Ehkäpä hän voisi kertoa, aikooko presidenttinä antaa sen meille takaisin?? Vaikka sitten valtion eläkekassasta, kuten ennen vanhaan, tuo taitava talousmies.

• Tapansa mukaan "Ökyisäntä" on aivan pihalla tosiasioista.

Sauli Niinistö ei ollut vuonna 1995 valtiovarainministeri eikä maatalousministeri.

"Ökyisäntä" yrittää kertoa nk. muunneltua totuutta. Ymmärränhän sen toki, sillä kova on Vanhasen taustavoimien epätoivo.

• muistaako joku
        Känä kirjoitti:

Tapansa mukaan "Ökyisäntä" on aivan pihalla tosiasioista.

Sauli Niinistö ei ollut vuonna 1995 valtiovarainministeri eikä maatalousministeri.

"Ökyisäntä" yrittää kertoa nk. muunneltua totuutta. Ymmärränhän sen toki, sillä kova on Vanhasen taustavoimien epätoivo.

Ei ollut vaan
        Viinanen, Iiro Tahvo Juhani    13.4.1995 -    2.2.1996    Kok.

Niinistö, Sauli Väinämö    2.2.1996 -   15.4.1999    Kok.

Muistaako joku, miksi Viinanen lähti hallituksesta? Sauli-kukolle piti saada paikka. Ei tullut kukkoa vaan tuli Sailaksen papukaija.

• muistaako joku kirjoitti:

Ei ollut vaan
        Viinanen, Iiro Tahvo Juhani    13.4.1995 -    2.2.1996    Kok.

Niinistö, Sauli Väinämö    2.2.1996 -   15.4.1999    Kok.

Muistaako joku, miksi Viinanen lähti hallituksesta? Sauli-kukolle piti saada paikka. Ei tullut kukkoa vaan tuli Sailaksen papukaija.

Valtiovarainministerin paikka vapautui sen takia, että Iiro Viinanen nimitettiin vakuutusyhtiö Pohjolan johtoon.

• heh heh
        Känä kirjoitti:

Valtiovarainministerin paikka vapautui sen takia, että Iiro Viinanen nimitettiin vakuutusyhtiö Pohjolan johtoon.

niinpä niin.

• timo
        Känä kirjoitti:

Tapansa mukaan "Ökyisäntä" on aivan pihalla tosiasioista.

...vastusti kauheesti Viinasta...kuten koko muukin sekoomus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      79
      5417
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      82
      4361
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      384
      4346
    4. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      511
      3950
    5. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      152
      3428
    6. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      62
      3126
    7. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3079
    8. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2748
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2326
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      52
      2221
    Aihe