Perustakaa tuolle sideeriselle astrologialle oma keskustelu palsta!
Ylläpito hoi!
55
2397
Vastaukset
- tarkat vaatimukset
En itse ole sideerisen koulukunnan kannattajia, mutta ei se nyt noin paljon voi häiritä, jos ihmiset haluavat keskustella astrologiasta laaja-alaisesti. Ne keskustelut, mitkä eivät miellytä, voi hyvin skipata.
- Triton
Alkaa käydä varsin rasittavaksi kun tulee yhä uusia avauksia kuinka "uuden jaon mukan olenkin Heinäsirkka" ja sitten näille pitäisi osata selittää että EI ole mitään "uutta" jakoa...
Miksi ihmeessä jokainen kommentti pitäisi käsitellä erikseen trooppiselta ja sideeriseltä kannalta, kun kuitenkin sideerinen lähtee niin epämääräiseltä pohjalta että sen 12 merkkiä ovat 30 asteen pituisia vaikka tähtikuviot joihin se väittää perustuvansa ovat ERIkokoisia?
Tämän opin vasta taannoin itse jonkun kommentista, en nyt muista kenen, mutta kiitos hänelle!
Pitää olla sideerisen järjestelmän kannattaja mieltääkseen siinä olevan jujun, minulle se tuskin aukeaa enkä ymmärrä minkä takia aloittelijoiden päätä pitäisi sekoitella höpöttämällä kahdesta eri järjestelmästä.
Sideerinen todellakin kaipaa omaa palstaansa!!!- EWAN
"Alkaa käydä varsin rasittavaksi kun tulee yhä uusia avauksia kuinka "uuden jaon mukan olenkin Heinäsirkka" ja sitten näille pitäisi osata selittää että EI ole mitään "uutta" jakoa... "
Voi kuule hyvä ystävä pieni. Tämä palsta ja kaikki rikas astrologian keskustelu ei valitettavasti toimi sinun rasituksen sietokyvyn mukaan. Mistä SINÄ muuten TIEDÄT ihan varpisti että mitään uutta jakoa ei ole.
Se että sideeriset merkit ovat erikokoisia on juuri sen vahvuus. Se kuvaa parhaiten juuri luonnon luonnetta, sen inhimillistä mutta samalla tarkoituksenmukaista epätäsmällisyyttä. On täysin keinotekoista yrittää pakottaa luontoa joihinkin 30 asteen sektoreihin, ei onnistu. En voi ymmärtää parhaalla sydämellänikään kuka moisen ajatuksen on alunperin edes voinut keksiä ja miksi.
Aloittelijoiden pää ei sekoa sideerisestä vaan päin vastoin se rikastuu. Annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä olla toistemme osaamisesta kateellisia - Triton
EWAN kirjoitti:
"Alkaa käydä varsin rasittavaksi kun tulee yhä uusia avauksia kuinka "uuden jaon mukan olenkin Heinäsirkka" ja sitten näille pitäisi osata selittää että EI ole mitään "uutta" jakoa... "
Voi kuule hyvä ystävä pieni. Tämä palsta ja kaikki rikas astrologian keskustelu ei valitettavasti toimi sinun rasituksen sietokyvyn mukaan. Mistä SINÄ muuten TIEDÄT ihan varpisti että mitään uutta jakoa ei ole.
Se että sideeriset merkit ovat erikokoisia on juuri sen vahvuus. Se kuvaa parhaiten juuri luonnon luonnetta, sen inhimillistä mutta samalla tarkoituksenmukaista epätäsmällisyyttä. On täysin keinotekoista yrittää pakottaa luontoa joihinkin 30 asteen sektoreihin, ei onnistu. En voi ymmärtää parhaalla sydämellänikään kuka moisen ajatuksen on alunperin edes voinut keksiä ja miksi.
Aloittelijoiden pää ei sekoa sideerisestä vaan päin vastoin se rikastuu. Annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä olla toistemme osaamisesta kateellisiaTäältä minä sen näin että sideerikotkin käyttävät 30 astetta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=4500000000000611&posting=22000000013028141
Jos olet eri mieltä, kertonet kantasi siellä? Minähän en osaa tähän sanoa varsinaisesti mitään kun en ole sideerikko. Minusta se vain oli yksi esimerkki siitä että sideerinen ei eroa TARPEEKSI trooppisesta voidakseen ylvästellä olevansa se ainoa oikea.
Odotan edelleen sideeriselle omaa palstaa, että siellä voidaan sitten käydä asiallista keskustelua, ei tarvitse enää riidellä siitä mikä on oikea järjestelmä, eikä tarvitse sekoittaa aloittelijoiden päitä.
Olen varttialoittelija itse siinä mielessä että en ole ihan kauhean pitkälle päässyt kartan parissa, ja kyllä minua ainakin hämää kun aletaan joka kommentissa ränätä niistä aurinkomerkeistä. Minusta siitä tulee huonoa mainosta astrologialle. - EWAN
Triton kirjoitti:
Täältä minä sen näin että sideerikotkin käyttävät 30 astetta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=4500000000000611&posting=22000000013028141
Jos olet eri mieltä, kertonet kantasi siellä? Minähän en osaa tähän sanoa varsinaisesti mitään kun en ole sideerikko. Minusta se vain oli yksi esimerkki siitä että sideerinen ei eroa TARPEEKSI trooppisesta voidakseen ylvästellä olevansa se ainoa oikea.
Odotan edelleen sideeriselle omaa palstaa, että siellä voidaan sitten käydä asiallista keskustelua, ei tarvitse enää riidellä siitä mikä on oikea järjestelmä, eikä tarvitse sekoittaa aloittelijoiden päitä.
Olen varttialoittelija itse siinä mielessä että en ole ihan kauhean pitkälle päässyt kartan parissa, ja kyllä minua ainakin hämää kun aletaan joka kommentissa ränätä niistä aurinkomerkeistä. Minusta siitä tulee huonoa mainosta astrologialle.Ei sideerinen ole ainoa oikea mutta kuulkaapas se on nyt tunnetuista silti paras ja tarkin, jokainen voi tottakai käyttää siltikin mitä haluaa.
Kumpi on sitten parempi aloittelijoille, olla hieman hämillään erilaisten astrologisten rikkauksien äärellä vai elää tropikaalisessa valheessa.
Huonoa mainosta tulee vain siitä, jos lähdetään tuomitsemaan. Jos tropikalistit vain tunnustavat erehtyneensä, kuten astrologiassa on tapana, niin mitään kielteistä ränää ei voikaan syntyä.
Toivotan sinulle hyvää sideeristä vuotta 2006. - Triton
EWAN kirjoitti:
Ei sideerinen ole ainoa oikea mutta kuulkaapas se on nyt tunnetuista silti paras ja tarkin, jokainen voi tottakai käyttää siltikin mitä haluaa.
Kumpi on sitten parempi aloittelijoille, olla hieman hämillään erilaisten astrologisten rikkauksien äärellä vai elää tropikaalisessa valheessa.
Huonoa mainosta tulee vain siitä, jos lähdetään tuomitsemaan. Jos tropikalistit vain tunnustavat erehtyneensä, kuten astrologiassa on tapana, niin mitään kielteistä ränää ei voikaan syntyä.
Toivotan sinulle hyvää sideeristä vuotta 2006.>paras ja tarkin
???
>tropikaalisessa valheessa
Et ilmeisesti ole ymmärtänyt että tropikaalinen ei suinkaan väitä perustuvansa tähdistöihin, vaan vuodenaikoihin. Laskenta alkaa kevätpäiväntasauksesta. Minkäpä sille voimme jos ihmiset 4000 v sitten nimittivät nuo kyseiset vuodenajat/kaudet sillä hetkellä taivaalle kuviteltujen tähdistöjen nimillä?
>tropikalistit vain tunnustavat erehtyneensä
Jos ei koe erehtyneensä, ei voi mitään tunnustaakaan.
Voit puolestani vapaasti pitää sideeristä erinomaisena järjestelmänä, mutta ette voi ottaa merkkien kuvauksia tropikaalisesta järjestelmästä.
Esim. 1.5. syntynyt ei muutu luonteeltaan muuksi sen mukaan vaihdetaanko hänen nimityksensä. Merkkien luonnekuvaukset valitettavasti menevät trooppisen järjestelmän mukaan. Voisimme toki puhua 1.5.-mäisestä ihmisestä "härkämäisen" tai muun sijaan... - Kulkija*
EWAN kirjoitti:
Ei sideerinen ole ainoa oikea mutta kuulkaapas se on nyt tunnetuista silti paras ja tarkin, jokainen voi tottakai käyttää siltikin mitä haluaa.
Toivotan sinulle hyvää sideeristä vuotta 2006."Ei sideerinen ole ainoa oikea mutta kuulkaapas se on nyt tunnetuista silti paras ja tarkin..."
Millä perusteella paras ja tarkin?
"Kumpi on sitten parempi aloittelijoille, olla hieman hämillään erilaisten astrologisten rikkauksien äärellä vai elää tropikaalisessa valheessa.
Huonoa mainosta tulee vain siitä, jos lähdetään tuomitsemaan."
Ensin väität tropikaalista systeemiä valheeksi, sitten sanot, että tulee huonoa mainosta, jos lähdetään tuomitsemaan. Niinpä. - Kulkija*
"Tämän opin vasta taannoin itse jonkun kommentista, en nyt muista kenen, mutta kiitos hänelle!"
Se olin minä. En kylläkään halua väittää olevani mikään sideerisen asiantuntija, sanoin vain että tällaisen käsityksen olen saanut, että merkkirajoista on kiistaa ja siksi käytettäisiin tasajakoa sideerisessäkin. Asia jäi mieleen, koska se töksähti itselleni korvaan sitä taustaa vasten, että sideerisen käyttöä perustellaan jotenkin enemmän "todellisuuteen perustuvana".
En siis väitä tietäväni varmasti, käyttävätkö kaikki sideerikot tätä 30 asteen jakoa, vai miten heillä kartta määräytyy. Joku asiaa tunteva voisi valaista, kun heitä ainakin kirjoitusten perusteella täällä kovasti on. - mars mars
Kulkija* kirjoitti:
"Tämän opin vasta taannoin itse jonkun kommentista, en nyt muista kenen, mutta kiitos hänelle!"
Se olin minä. En kylläkään halua väittää olevani mikään sideerisen asiantuntija, sanoin vain että tällaisen käsityksen olen saanut, että merkkirajoista on kiistaa ja siksi käytettäisiin tasajakoa sideerisessäkin. Asia jäi mieleen, koska se töksähti itselleni korvaan sitä taustaa vasten, että sideerisen käyttöä perustellaan jotenkin enemmän "todellisuuteen perustuvana".
En siis väitä tietäväni varmasti, käyttävätkö kaikki sideerikot tätä 30 asteen jakoa, vai miten heillä kartta määräytyy. Joku asiaa tunteva voisi valaista, kun heitä ainakin kirjoitusten perusteella täällä kovasti on.Onko joku keskustelijoista erehtynyt vilkaisemaan eläinradan merkkejä tähtitieteen kirjoista. Kannattaa, sillä sieltä se selviää. Kun katsotaan tähtikuvioita niin havaitaan, että on vallalla kaksi tapaa määrittää eläinradan merkki. Sideerikoilla se on kuten virallinen tähtitiede sanoo. Esimerkiksi käärmeenkantajalla on ekliptikalla vain jalat, jotka se leikkaa (amputoi ;P). Sen laajuus on n. 20 ast. Siten skorpionille jää n. 10 ast. Mutta kaloilla se on peräti 40 ast. Trooppinen tapa on yhtä hyvä. Kukin eläinradan merkki vie noin 30 astetta, kun otetaan huomioon merkin laajuus ekliptikan läheisyydessä. Sideerikot ottavat eläiradan merkit kirjaimellisesti, jopa fundamentalistisesti. Minne on hävinnyt astrologian alkuperäinen merkitys "katsoa tähtiin". En ole aivan varma, mutta käärmeenkantaja on tuotu sinne "ajan hengen" vuoksi. Käärmehän edustaa lääketiedettä ja koska käärme ei osunut ekvaattorille, niin kehiteltiin sinne käärmeenkantaja. Toki se on merkittävä siksikin, että siellä tapahtui viimeinen supernova räjähdys aurinkokunnassamme.. Ja on se elävä muutenkin. Käärmeenkantaja on eräänlainen nurkanvaltaaja. Se siitä, mutta miksi jauhaa PA....AA ilman perusteluja. Tulee mieleen lapset hiekkalaatikolla: "Minunpa äiti tekee kaikkien teidän äitien ruuat!"
Huutamalla tämä ei parane. Kokeilkaa kykyjänne, testatkaa ne lukijoilla. Vastatkaa kun teiltä kysytään.
Terveisiä oikeille astrologeille! - edell
mars mars kirjoitti:
Onko joku keskustelijoista erehtynyt vilkaisemaan eläinradan merkkejä tähtitieteen kirjoista. Kannattaa, sillä sieltä se selviää. Kun katsotaan tähtikuvioita niin havaitaan, että on vallalla kaksi tapaa määrittää eläinradan merkki. Sideerikoilla se on kuten virallinen tähtitiede sanoo. Esimerkiksi käärmeenkantajalla on ekliptikalla vain jalat, jotka se leikkaa (amputoi ;P). Sen laajuus on n. 20 ast. Siten skorpionille jää n. 10 ast. Mutta kaloilla se on peräti 40 ast. Trooppinen tapa on yhtä hyvä. Kukin eläinradan merkki vie noin 30 astetta, kun otetaan huomioon merkin laajuus ekliptikan läheisyydessä. Sideerikot ottavat eläiradan merkit kirjaimellisesti, jopa fundamentalistisesti. Minne on hävinnyt astrologian alkuperäinen merkitys "katsoa tähtiin". En ole aivan varma, mutta käärmeenkantaja on tuotu sinne "ajan hengen" vuoksi. Käärmehän edustaa lääketiedettä ja koska käärme ei osunut ekvaattorille, niin kehiteltiin sinne käärmeenkantaja. Toki se on merkittävä siksikin, että siellä tapahtui viimeinen supernova räjähdys aurinkokunnassamme.. Ja on se elävä muutenkin. Käärmeenkantaja on eräänlainen nurkanvaltaaja. Se siitä, mutta miksi jauhaa PA....AA ilman perusteluja. Tulee mieleen lapset hiekkalaatikolla: "Minunpa äiti tekee kaikkien teidän äitien ruuat!"
Huutamalla tämä ei parane. Kokeilkaa kykyjänne, testatkaa ne lukijoilla. Vastatkaa kun teiltä kysytään.
Terveisiä oikeille astrologeille!korjaus kohtaan......
.....koska käärme ei osunut ekvaattorille....
pitää olla ekliptikalle... - Triton
Kulkija* kirjoitti:
En siis väitä tietäväni varmasti, käyttävätkö kaikki sideerikot tätä 30 asteen jakoa, vai miten heillä kartta määräytyy. Joku asiaa tunteva voisi valaista, kun heitä ainakin kirjoitusten perusteella täällä kovasti on.No niinpäs sitten myöhemmin arvelinkin.
Viime aikoina keskustelussa on ollut kaikenlaisia väitteitä sideeriseen liittyen. Olen yrittänyt, vaikka huono selittäjä olenkin, selventää mistä on kyse länsimaisessa/trooppisessa järjestelmässä. Kukaan ei kuitenkaan tunnu oikeasti vaivautuvan selvittämään mikä on se sideerisen "ylivoimaisuuden" juju, kunhan vain heittelevät kaikenlaista ihan kiusamielellä.
Alan jo kohta epäillä että yksikään täällä sideeristä ylistävä ei edes ole mikään sideerikko, vaan skeptikko jolle on nyt tullut tällainen idea että hajotetaanpa astrologien rivit.
Taitaa olla parempi että lopetan omalta osaltani asian käsittelyn, kun eihän tässä edes oikeasti mitään KÄSITELLÄ. Toivon vain edelleen sideerikoille omaa palstaa, jos AITOJA heikäläisiä täällä sattuu liikkumaan. Voisivat siellä sitten ehkä jo viimein selventää että miten se homma oikeasti menee. - Kulkija*
Triton kirjoitti:
No niinpäs sitten myöhemmin arvelinkin.
Viime aikoina keskustelussa on ollut kaikenlaisia väitteitä sideeriseen liittyen. Olen yrittänyt, vaikka huono selittäjä olenkin, selventää mistä on kyse länsimaisessa/trooppisessa järjestelmässä. Kukaan ei kuitenkaan tunnu oikeasti vaivautuvan selvittämään mikä on se sideerisen "ylivoimaisuuden" juju, kunhan vain heittelevät kaikenlaista ihan kiusamielellä.
Alan jo kohta epäillä että yksikään täällä sideeristä ylistävä ei edes ole mikään sideerikko, vaan skeptikko jolle on nyt tullut tällainen idea että hajotetaanpa astrologien rivit.
Taitaa olla parempi että lopetan omalta osaltani asian käsittelyn, kun eihän tässä edes oikeasti mitään KÄSITELLÄ. Toivon vain edelleen sideerikoille omaa palstaa, jos AITOJA heikäläisiä täällä sattuu liikkumaan. Voisivat siellä sitten ehkä jo viimein selventää että miten se homma oikeasti menee.Aina tämä aihe jostain pompahtaa esiin, ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta tällä(kään) foorumilla. :-)
Ylivoimaisuuden jujua en ole minäkään vielä löytänyt, sillä ainakin "todella todellisiin tähdistöihin" perustuvan sideerisen astrologian täytyisi minusta silloin myös käyttää tähdistöjen oikeita kokoja. Myöskään en ihan ymmärrä tuota vouhotusta Käärmeenkantajasta, koska kun niitä oikeita tähdistöjä kuitenkin on 88 kappaletta (ks. http://www.astronetti.com/astro/tahdisto.htm), niin millä perusteella juuri Käärmeenkantaja (Ophiuchus) pitäisi lisätä 13. merkiksi?
No, onhan se jo nähty, että tämäkin aihe viehättää yleensä ihmisiä tasan niin kauan, kuin pitäisi alkaa paremmin perehtyä asiaan. ;-)
- sidr
siis siideriselle omat sivut.
puhut vähän mutta asiaa.
olutkin menee mutta zidukka on makeatn hyvää varsinkin kesällä.
sidukka eläköön- Jussi
Mieluiten juon tropical juicea., niin ei näy ylimääräisiä tähtiä afdö dei. Eikä myöskään tule liskojen yötä.
- final truth
Tropikalistit tarvitsevat oman palstan, jätetään tämä sideristeille, joita on kuitenkin enemmistö ja jotka jo muutenkin viihtyvät niin hyvin täällä
- pustiina
hei,oon ihan samaa mieltä =}. ne jotka kannattaa vanhaa tai trooppista ajatustapaa luonteissa vois avata ihan oman palstan (tai siis niille voitais avata johkin salaiseen paikkaan. heh).sideerisessä on kuitenkin aikas paljon rankemmat perusteet eli väittelyy on...aika vaikeaa täälä käydä!!!!!
- Triton
pustiina kirjoitti:
hei,oon ihan samaa mieltä =}. ne jotka kannattaa vanhaa tai trooppista ajatustapaa luonteissa vois avata ihan oman palstan (tai siis niille voitais avata johkin salaiseen paikkaan. heh).sideerisessä on kuitenkin aikas paljon rankemmat perusteet eli väittelyy on...aika vaikeaa täälä käydä!!!!!
Täällä on aika moni vihjaillut että sideerisellä on sitä ja tätä ja tuota, joten kuvailkaa tässä mikä siinä on niin pirun hyvää.
Uusi järjestelmä se ei ole, kysykää vaikka Intiasta... - EWAN
Triton kirjoitti:
Täällä on aika moni vihjaillut että sideerisellä on sitä ja tätä ja tuota, joten kuvailkaa tässä mikä siinä on niin pirun hyvää.
Uusi järjestelmä se ei ole, kysykää vaikka Intiasta...On aivan itsestään selvää ja ihanan luontevaa kokea sideerisen todellinen toimivuus ja totuudellisuus omassa elämässäni kera lukuisten ystävieni, joita sivumennen sanoen ei olekaan vähän.
Olen alkusyksyn kuulas lapsi. Elämänjanoni ja räiskyvä, riemukas minuuteni ei sovi millään tropikalistiseen neitsyt-konseptioon. Olen Leijona, sideerinen Leijona.
Tässä sen erinomaisuus ja voima, teille ystävät, pelkistettynä.
Joku viisas on joskus meille sanonutkin: "Tärkeintä on kokemus eikä mitkään hemmetin teoriat"
Uskokaa vaistoonne. Tropikalistit esiintyvät mielellään ainoan totuuden haltijoina hienoine kaavoineen ja asteineen, akateemisen kuuloisine puheenparsineen. Mutta minä kysyn ylpeänä: "Kuinka paljon oikeastaan tiedät sideerisestä ?"
Ja hijaisuus tuli epäilijöiden keskuuteen. - Triton
EWAN kirjoitti:
On aivan itsestään selvää ja ihanan luontevaa kokea sideerisen todellinen toimivuus ja totuudellisuus omassa elämässäni kera lukuisten ystävieni, joita sivumennen sanoen ei olekaan vähän.
Olen alkusyksyn kuulas lapsi. Elämänjanoni ja räiskyvä, riemukas minuuteni ei sovi millään tropikalistiseen neitsyt-konseptioon. Olen Leijona, sideerinen Leijona.
Joku viisas on joskus meille sanonutkin: "Tärkeintä on kokemus eikä mitkään hemmetin teoriat"
Uskokaa vaistoonne. Tropikalistit esiintyvät mielellään ainoan totuuden haltijoina hienoine kaavoineen ja asteineen, akateemisen kuuloisine puheenparsineen. Mutta minä kysyn ylpeänä: "Kuinka paljon oikeastaan tiedät sideerisestä ?"
Ja hijaisuus tuli epäilijöiden keskuuteen.Tiedän tämän näiltä palstoilta:
- ette käytä oikeita tähdistöjä jotka ovat erikokoisia, vaan samaa matemaattista jakoa 30 asteen sektoreihin
- tungette 1920-luvulla keksittyä tähdistöä muiden sekaan jotta saatte 13 merkkiä (kuuluuko tämä ihan tosiaan siderologiaan???)
- ette ajattele ajanlaatua laatuna joka ei siitä muuksi muutu että merkin nimi vaihdetaan, ts. otatte merkkien merkitykset suoraan trooppisesta järjestelmästä ja vain siirrätte ne väärään paikkaan
Jos ja kun noin on kuin täällä on opetettu, ei todellakaan sideerinen aukene minulle. Minä koen itseni Kalaksi, trooppisen Kala-kuvauksen mukaisesti, ja samoin koen tuttuni niiden merkkien kaltaiseksi kuin heille on syntymäajan mukaan määräytynyt.
Minkä vuoksi tropikalistin kokemus olisi vähäarvoisempi kuin sideerikon?
Ei minkään. Tämä väittely sen ja sen järjestelmän paremmuudesta perustuu siis mutu:lle. Ei mikään ihme että skeptikot nauravat astrologialle... - mars mars
EWAN kirjoitti:
On aivan itsestään selvää ja ihanan luontevaa kokea sideerisen todellinen toimivuus ja totuudellisuus omassa elämässäni kera lukuisten ystävieni, joita sivumennen sanoen ei olekaan vähän.
Ja hijaisuus tuli epäilijöiden keskuuteen.Samoin minä tunnistan itsessäni leijonan, jossa on venus ja merkurius. Olen neitsyt ja nousevamerkki myös on neitsyt. Miksi tunnen olevani leijona? Siksi että karma - astrologian mukaan jokainen kantaa mukanaan edellisen elämän siis huoneen 12 ominaisuuksia. Mulla se tarkoittaa leijonaa. Niistä minun on päästävä pois. On opittava neitsyen tavoille.
Jos ratkaisun tuo sideerinen astrologia niin hyväksyn sen.
Astrologia pitää sovittaa tänne tuohivirsujen maahan., jonka kulttuuriperintönä on Kalevala. mars mars kirjoitti:
Samoin minä tunnistan itsessäni leijonan, jossa on venus ja merkurius. Olen neitsyt ja nousevamerkki myös on neitsyt. Miksi tunnen olevani leijona? Siksi että karma - astrologian mukaan jokainen kantaa mukanaan edellisen elämän siis huoneen 12 ominaisuuksia. Mulla se tarkoittaa leijonaa. Niistä minun on päästävä pois. On opittava neitsyen tavoille.
Astrologia pitää sovittaa tänne tuohivirsujen maahan., jonka kulttuuriperintönä on Kalevala."Samoin minä tunnistan itsessäni leijonan, jossa on venus ja merkurius. Olen neitsyt ja nousevamerkki myös on neitsyt. Miksi tunnen olevani leijona? Siksi että karma - astrologian mukaan jokainen kantaa mukanaan edellisen elämän siis huoneen 12 ominaisuuksia. Mulla se tarkoittaa leijonaa. Niistä minun on päästävä pois. On opittava neitsyen tavoille.
Astrologia pitää sovittaa tänne tuohivirsujen maahan., jonka kulttuuriperintönä on Kalevala."
Täytyypä katsoa tuo 12.huone..- EWAN
Triton kirjoitti:
Tiedän tämän näiltä palstoilta:
- ette käytä oikeita tähdistöjä jotka ovat erikokoisia, vaan samaa matemaattista jakoa 30 asteen sektoreihin
- tungette 1920-luvulla keksittyä tähdistöä muiden sekaan jotta saatte 13 merkkiä (kuuluuko tämä ihan tosiaan siderologiaan???)
- ette ajattele ajanlaatua laatuna joka ei siitä muuksi muutu että merkin nimi vaihdetaan, ts. otatte merkkien merkitykset suoraan trooppisesta järjestelmästä ja vain siirrätte ne väärään paikkaan
Jos ja kun noin on kuin täällä on opetettu, ei todellakaan sideerinen aukene minulle. Minä koen itseni Kalaksi, trooppisen Kala-kuvauksen mukaisesti, ja samoin koen tuttuni niiden merkkien kaltaiseksi kuin heille on syntymäajan mukaan määräytynyt.
Minkä vuoksi tropikalistin kokemus olisi vähäarvoisempi kuin sideerikon?
Ei minkään. Tämä väittely sen ja sen järjestelmän paremmuudesta perustuu siis mutu:lle. Ei mikään ihme että skeptikot nauravat astrologialle..."""- tungette 1920-luvulla keksittyä tähdistöä muiden sekaan jotta saatte 13 merkkiä (kuuluuko tämä ihan tosiaan siderologiaan???)"""
Haluaisin hyvin ystävällismielisesti vain kertoa sinulle pikku ystäväiseni ja kaikille muillekin että tähdistöjä ja tähtiä yleensäkään ei ole kyllä keksitty 1920-luvulla. Taitaapa suurin osa niistä ollakin satoja miljuunia vuosia vanhoja.
Mutta, mitäpä tämä teitä Tropikalisteja kiinnostaiskaan, teillähän kun ovat ne niin rakkaat auringonkierron sektorinne. Jotka on muuten keksitty, niin koskahan ??
Nämä skeptikot, nuo mainiot miehet pullonpohjalaseissaan, nauravat kyllä vain Tropikalisteille, sillä heiltähän ovat valitettavasti menneet jo ihan fysiikan perusasiatkin hukkaan.
Mutta mitäpä näistä. Me siirrämme omat merkityksemme, ei suinkaan väärään paikkaan, ei suinkaan. Jokainen joka arvostaa ja kokee kosmoksen tietää miten merkityksiä ja symboleja avataan sideerisesti. - mars mars
Leena kirjoitti:
"Samoin minä tunnistan itsessäni leijonan, jossa on venus ja merkurius. Olen neitsyt ja nousevamerkki myös on neitsyt. Miksi tunnen olevani leijona? Siksi että karma - astrologian mukaan jokainen kantaa mukanaan edellisen elämän siis huoneen 12 ominaisuuksia. Mulla se tarkoittaa leijonaa. Niistä minun on päästävä pois. On opittava neitsyen tavoille.
Astrologia pitää sovittaa tänne tuohivirsujen maahan., jonka kulttuuriperintönä on Kalevala."
Täytyypä katsoa tuo 12.huone..Kerron lyhyesti sen. Siihen kuuluu ihmisen kyky integroida toiveet ja todellinen elämä. Se vastaa kaloja ja Neptunusta. Noista voi jo päätellä jotakin. Se on se tunnepuoli, jota kaikki tarvitsee ratkaistaessa asioita tunteella (toinen puoli on järki), vaistot toimiessa lasten kanssa. Siihen liittyy haaveilu, hyväntekeväisyys, itsesääli, intohimot, mystiikka.sairaalat, mulla on aurinko huoneessa 12 ja tunnen sen.
- Triton
EWAN kirjoitti:
"""- tungette 1920-luvulla keksittyä tähdistöä muiden sekaan jotta saatte 13 merkkiä (kuuluuko tämä ihan tosiaan siderologiaan???)"""
Haluaisin hyvin ystävällismielisesti vain kertoa sinulle pikku ystäväiseni ja kaikille muillekin että tähdistöjä ja tähtiä yleensäkään ei ole kyllä keksitty 1920-luvulla. Taitaapa suurin osa niistä ollakin satoja miljuunia vuosia vanhoja.
Mutta, mitäpä tämä teitä Tropikalisteja kiinnostaiskaan, teillähän kun ovat ne niin rakkaat auringonkierron sektorinne. Jotka on muuten keksitty, niin koskahan ??
Nämä skeptikot, nuo mainiot miehet pullonpohjalaseissaan, nauravat kyllä vain Tropikalisteille, sillä heiltähän ovat valitettavasti menneet jo ihan fysiikan perusasiatkin hukkaan.
Mutta mitäpä näistä. Me siirrämme omat merkityksemme, ei suinkaan väärään paikkaan, ei suinkaan. Jokainen joka arvostaa ja kokee kosmoksen tietää miten merkityksiä ja symboleja avataan sideerisesti....on todellakin hahmoteltu taivaalle vasta 1920-luvulla. Olisiko ollut 1928. Tutki vaikka.
SIITÄ tähdistöstä minä puhuin tämän 13. suhteen.
Käytättekö te sideerikot sitä vai ette? Käytetäänkö sitä Intiassa? Näillä palstoilla kun on joku/jotkut välillä meuhkanneet että Käärmiskin pitää änkeä sinne sekaan... - mars mars
Leena kirjoitti:
"Samoin minä tunnistan itsessäni leijonan, jossa on venus ja merkurius. Olen neitsyt ja nousevamerkki myös on neitsyt. Miksi tunnen olevani leijona? Siksi että karma - astrologian mukaan jokainen kantaa mukanaan edellisen elämän siis huoneen 12 ominaisuuksia. Mulla se tarkoittaa leijonaa. Niistä minun on päästävä pois. On opittava neitsyen tavoille.
Täytyypä katsoa tuo 12.huone..joo taas nuo yhteydet reistaili ja tuli vhän kiire saada se läpi netissä.
Tuo huone 12 liittyy karma-astrologian mukaan meihin siten, että sen mukaan huoneen 12 kärki on edellisen elämän askendantti. Se pätee myös kyseiseen aurinkomerkkiin. Jos vaikka ac, joka on 1. huoneen kärki, on nyt vaikkapa kaksosissa, niin silloin muistoja on härän merkistä, joka on on ollut silloin huoneessa 12. Nämä yhdistettynä mukana kulkee edellisen elämän kaksospiirteitä ja huoneen 12 ominaisuuksia. mars mars kirjoitti:
joo taas nuo yhteydet reistaili ja tuli vhän kiire saada se läpi netissä.
Tuo huone 12 liittyy karma-astrologian mukaan meihin siten, että sen mukaan huoneen 12 kärki on edellisen elämän askendantti. Se pätee myös kyseiseen aurinkomerkkiin. Jos vaikka ac, joka on 1. huoneen kärki, on nyt vaikkapa kaksosissa, niin silloin muistoja on härän merkistä, joka on on ollut silloin huoneessa 12. Nämä yhdistettynä mukana kulkee edellisen elämän kaksospiirteitä ja huoneen 12 ominaisuuksia.Trooppisen kartan mukaan tuo 12.huone sijaitsisi kaloissa ja sideerisen mukaan vesimiehessä.
Trooppisessa olisin nouseva/kuu kaksonen ja aurinko olisi vesimiehessä.Sideerisessä aurinko olisi vesimiehessä ja nouseva/kuu olisi härässä.Itseasiassa kummatkin kartat vaikuttavat hyvin identtisiltä!Mitä lie sitten tarkoittaakaan..- Ruben Van Mast
Triton kirjoitti:
...on todellakin hahmoteltu taivaalle vasta 1920-luvulla. Olisiko ollut 1928. Tutki vaikka.
SIITÄ tähdistöstä minä puhuin tämän 13. suhteen.
Käytättekö te sideerikot sitä vai ette? Käytetäänkö sitä Intiassa? Näillä palstoilla kun on joku/jotkut välillä meuhkanneet että Käärmiskin pitää änkeä sinne sekaan...Taustalla killuvalla tähdistöllä on suuri merkitys, koska sieltä se vaikutus tulee. Tähdistöt ovat meitä ympäröivän galaksimme alueita. Idea on, että juuri aurinkokuntaamme ympäröivät aurinkokunnat luovat nuo ajan laadulliset ominaisuudet, eikä suinkaan vuodenajat. Elämämme on yhteydessä maailmankaikkeuden (galaksimme) elämään ja laatuihin. Ne eivät tule maapallon asennosta auringon suhteen, niinkuin astrologimme kuvittelevat. Kuulosti ehkä hienolta, mutta näin se on. Voisin tietysti perustella kaiken suorempaan tapaan kuten "että tähdistöt kuvaa paremmin ihmistä", siis mitä astroa se on, että tähtikuviot eivät vaikutakaan? Mikä on "tähtikartta"? Voisiko joku vastata tähän.
Esim. astrologia on luonnollinen astronomian kylkiäinen, joka lainailee isoveljensä oppeja, sillä astrologia ja astronomia olivat alunperin yksi ja sama tiede. Muistelisin että vallan Keplerkin teki vielä astrologisia karttoja. Mielestäni tulee muistaa että astrologia on esoteriaa, jota vähän kaikki tuppasi olemaan alunperinkin.
Uskokaa nyt jo, että sillä on tavattoman suuri merkitys mikä tähdistö siellä taustalla killuu. Koko astrología on täynnä epärehellisiä petkuttajia ja ne käyttää tropikalisteja äänitorvinaan vuosikymmenestä toiseen. Koska tulee muutos?
Miksi joitakin pikkuplaneettoja tällä hetkellä huomioidaan, mutta kymmeniä suurempia kappaleita jätetään huomiotta, niin asteroideissa kuin isojen kaasuplaneettojen kuissakin? Ja eikö ajan laadun mittarina esimerkiksi maailmankaikkeuden laajenemisen kiihtyminen toistaiseksi tuntemattoman pimeän energian ansiosta ole huomattavasti mielenkiintoisempi ilmiö kuin oman planeettakuntamme säännöllinen elämä?
Puuttumatta sen kummemmin ajatukseen, että miltei käsittämättömien etäisyyksien takana olevat tähdet, auringot, voisivat vaikuttaa kohtaloihimme, tiesitkö että näitä horoskooppikuvioita on nykyisin 13.
Tarkemmin tietenkin tähdistöjä, sillä astrologia ei tietenkään seuraa nykyaikaa ja luovu vanhasta, hyväksi todetusta jaotuksesta. Pari tuhatta vuotta sitten se pitikin paikkansa ja tähtitaivas vastasi horoskooppien jaotusta.
Mutta tähtitaivas jätättää jne... kaikki muuttuu - on tullut Käärmeenkantajan -tähtikuvio meidän taivaallemme.
Tässä vähän faktaa - jos uskallat lukea.
Oletko uskonnut väärään horoskooppiin? Jospa oletkin naapurimerkki? Oletko psyykannut itsellesi ´väärän´ luonteen?
Oletkin todennäköisesti syntynyt eri tähtikuvion alla, kuin mitä olet uskonut...Jonkin sortin idealistisena egoistina havannoin ja tutkin silti mielelläni maailmaa ihan päivittäisen kalenterin muodossa, eli lähden itsestäni liikkeelle, sisäisestä kokemusmaailmasta verrattuna astrologiaan ja tähän päivään. Seuraavana tulee toiset läheiset ihmiset, parisuhde ja ulkomaailman kanssa pärjääminen.
Toisin sanoen, seuraan suoraan efemeridikalenterista tähtien asentoja, mikä monen mielestä hullulta voi kuulostaa, mutta sellaiseksi olen syntynyt. Näen sieltä myös kuuta seuraamalla päiviä, joiden aikana kannattaa ehdottomasti yrittää aloittaa tärkeitä asioita jos vain voi ja päin vastoin, välttää tiettyinä aikoina. - Ruben Van Mast
Ruben Van Mast kirjoitti:
Taustalla killuvalla tähdistöllä on suuri merkitys, koska sieltä se vaikutus tulee. Tähdistöt ovat meitä ympäröivän galaksimme alueita. Idea on, että juuri aurinkokuntaamme ympäröivät aurinkokunnat luovat nuo ajan laadulliset ominaisuudet, eikä suinkaan vuodenajat. Elämämme on yhteydessä maailmankaikkeuden (galaksimme) elämään ja laatuihin. Ne eivät tule maapallon asennosta auringon suhteen, niinkuin astrologimme kuvittelevat. Kuulosti ehkä hienolta, mutta näin se on. Voisin tietysti perustella kaiken suorempaan tapaan kuten "että tähdistöt kuvaa paremmin ihmistä", siis mitä astroa se on, että tähtikuviot eivät vaikutakaan? Mikä on "tähtikartta"? Voisiko joku vastata tähän.
Esim. astrologia on luonnollinen astronomian kylkiäinen, joka lainailee isoveljensä oppeja, sillä astrologia ja astronomia olivat alunperin yksi ja sama tiede. Muistelisin että vallan Keplerkin teki vielä astrologisia karttoja. Mielestäni tulee muistaa että astrologia on esoteriaa, jota vähän kaikki tuppasi olemaan alunperinkin.
Uskokaa nyt jo, että sillä on tavattoman suuri merkitys mikä tähdistö siellä taustalla killuu. Koko astrología on täynnä epärehellisiä petkuttajia ja ne käyttää tropikalisteja äänitorvinaan vuosikymmenestä toiseen. Koska tulee muutos?
Miksi joitakin pikkuplaneettoja tällä hetkellä huomioidaan, mutta kymmeniä suurempia kappaleita jätetään huomiotta, niin asteroideissa kuin isojen kaasuplaneettojen kuissakin? Ja eikö ajan laadun mittarina esimerkiksi maailmankaikkeuden laajenemisen kiihtyminen toistaiseksi tuntemattoman pimeän energian ansiosta ole huomattavasti mielenkiintoisempi ilmiö kuin oman planeettakuntamme säännöllinen elämä?
Puuttumatta sen kummemmin ajatukseen, että miltei käsittämättömien etäisyyksien takana olevat tähdet, auringot, voisivat vaikuttaa kohtaloihimme, tiesitkö että näitä horoskooppikuvioita on nykyisin 13.
Tarkemmin tietenkin tähdistöjä, sillä astrologia ei tietenkään seuraa nykyaikaa ja luovu vanhasta, hyväksi todetusta jaotuksesta. Pari tuhatta vuotta sitten se pitikin paikkansa ja tähtitaivas vastasi horoskooppien jaotusta.
Mutta tähtitaivas jätättää jne... kaikki muuttuu - on tullut Käärmeenkantajan -tähtikuvio meidän taivaallemme.
Oletko uskonnut väärään horoskooppiin? Jospa oletkin naapurimerkki? Oletko psyykannut itsellesi ´väärän´ luonteen?
Oletkin todennäköisesti syntynyt eri tähtikuvion alla, kuin mitä olet uskonut...Jonkin sortin idealistisena egoistina havannoin ja tutkin silti mielelläni maailmaa ihan päivittäisen kalenterin muodossa, eli lähden itsestäni liikkeelle, sisäisestä kokemusmaailmasta verrattuna astrologiaan ja tähän päivään. Seuraavana tulee toiset läheiset ihmiset, parisuhde ja ulkomaailman kanssa pärjääminen.
Toisin sanoen, seuraan suoraan efemeridikalenterista tähtien asentoja, mikä monen mielestä hullulta voi kuulostaa, mutta sellaiseksi olen syntynyt. Näen sieltä myös kuuta seuraamalla päiviä, joiden aikana kannattaa ehdottomasti yrittää aloittaa tärkeitä asioita jos vain voi ja päin vastoin, välttää tiettyinä aikoina.Olisi hyvin tärkeää että sideeriset astrologit voisivat vaikka selvittää mistä Pluton takaisia planeetan kokosia Kuiperin vyöhykkeen kappaleita löytyy lisää. Vaikka tähtietieteiljät eivät niitä vielä olisikaan nähneet niin
niiden astrologinen vaikutus silti pitäisi olla havaittavissa tähtikartoilla,tämä on varmaa.
Eläinrataan perustuvassa astrologiassa on kaksi päähaaraa: todellinen eli sideerinen, joka ottaa huomioon maapallon prekessioliikkeen ja kevätpäiväntasauspisteen vähittäisen siirtymisen
siten, että kun nykymuotoinen astrologia yleisen käsityksen mukaan sai alkunsa jossain Babylonian maisemissa, kevätpäivän tasauspiste oli n. 0 astetta Oinaan tähtikuviossa, kun se nyt on n. 23 astetta Kaloissa, sekä trooppinen,viritelty astrologia joka katsoo, että kevätpäiväntasauspiste on maaliman tappiin 0 astetta Oinaassa vaikka se ei sitä olekaan astronomisesti. - Triton
Taustalla killuvalla tähdistöllä on suuri merkitys, koska sieltä se vaikutus tulee. Tähdistöt ovat meitä ympäröivän galaksimme alueita. Idea on, että juuri aurinkokuntaamme ympäröivät aurinkokunnat luovat nuo ajan laadulliset ominaisuudet, eikä suinkaan vuodenajat. Elämämme on yhteydessä maailmankaikkeuden (galaksimme) elämään ja laatuihin. Ne eivät tule maapallon asennosta auringon suhteen, niinkuin astrologimme kuvittelevat. Kuulosti ehkä hienolta, mutta näin se on. Voisin tietysti perustella kaiken suorempaan tapaan kuten "että tähdistöt kuvaa paremmin ihmistä", siis mitä astroa se on, että tähtikuviot eivät vaikutakaan? Mikä on "tähtikartta"? Voisiko joku vastata tähän.
Toisin sanoen, seuraan suoraan efemeridikalenterista tähtien asentoja, mikä monen mielestä hullulta voi kuulostaa, mutta sellaiseksi olen syntynyt. Näen sieltä myös kuuta seuraamalla päiviä, joiden aikana kannattaa ehdottomasti yrittää aloittaa tärkeitä asioita jos vain voi ja päin vastoin, välttää tiettyinä aikoina.>maailmankaikkeuden laajenemisen kiihtyminen toistaiseksi tuntemattoman pimeän energian ansiosta
Miten niin laajeneminen kiihtyy? Tuollaisesta en ole kuullut mitään. Heitäpä joku tieteellinen lähde tälle väitteelle, tai unohda koko juttu.
Sellaisesta olen kyllä kuullut että pimeän aineen arvellaan olevan se kriittinen tekijä jonka MÄÄRÄSTÄ johtuen joko maailmankaikkeuden laajeneminen jatkuu ikuisesti TAI laajeneminen pysähtyy ja koko roska rysähtää aikanaan kasaan eli singulariteettiin.
Sensijaan laajenemisen kiihtymiselle ei ole mitään järkeviä syitä, joten olen enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan niitä.
Mitä tulee astrologiaan, en pidä sitä vakuuttavana mikäli sen vaikutusmekanismi muuttuu yhtäkkiä yllättäen sitä mukaan kuin ihmiset mielivaltaisesti keksivät uusia tähdistöjä taivaalle. Ottanet huomioon että samat tähdet siellä ovat koko ajan (jotka tosin hitaasti liikkuvat pitkien ajanjaksojen aikana uusiin asemiin) - on ihmisen omaa keksintöä hahmotella viivoja tähtien välille ja luoda tähtikuvioita.
>astrologia on luonnollinen astronomian kylkiäinen, joka lainailee isoveljensä oppeja
Missähän mielessä näin on koska astrologia ei ole astronomiaa nuorempi eikä mikään kylkiäinen. Tähtiin tuijotettiin iät ajat, horoskooppeja laadittiin jo 4000 v sitten (muistaakseni) ja tämä astronomia lähti kehittymään jonkun Galileo Galilein myötä...
Astronomiaa harrastan toki jossain määrin, ja olen sitä mieltä että kannattaa pitää -nomia ja -logia mahdollisimman tarkoin toisistaan erillään siinä määrin kuin pystyy.
Tuijotellaan tähtiin, miten vain. Vähän luulen että olet vitsiveikko... - Triton
Olisi hyvin tärkeää että sideeriset astrologit voisivat vaikka selvittää mistä Pluton takaisia planeetan kokosia Kuiperin vyöhykkeen kappaleita löytyy lisää. Vaikka tähtietieteiljät eivät niitä vielä olisikaan nähneet niin
niiden astrologinen vaikutus silti pitäisi olla havaittavissa tähtikartoilla,tämä on varmaa.
Eläinrataan perustuvassa astrologiassa on kaksi päähaaraa: todellinen eli sideerinen, joka ottaa huomioon maapallon prekessioliikkeen ja kevätpäiväntasauspisteen vähittäisen siirtymisen
siten, että kun nykymuotoinen astrologia yleisen käsityksen mukaan sai alkunsa jossain Babylonian maisemissa, kevätpäivän tasauspiste oli n. 0 astetta Oinaan tähtikuviossa, kun se nyt on n. 23 astetta Kaloissa, sekä trooppinen,viritelty astrologia joka katsoo, että kevätpäiväntasauspiste on maaliman tappiin 0 astetta Oinaassa vaikka se ei sitä olekaan astronomisesti.Itse totesit tuolla (hölmösti) että astrologia on astronomian kylkiäinen. Jos se sitä on, minkä hemmetin takia sen pitäisi teeskennellä olevansa astronomiaa?
>trooppinen,viritelty astrologia joka katsoo, että kevätpäiväntasauspiste on maaliman tappiin 0 astetta Oinaassa vaikka se ei sitä olekaan astronomisesti.
Astrologinen eläinrata lähtee Oinaasta ja sillä siisti. Voidaan me sille joku toinenkin nimi antaa, mutta esim. 1.4. syntyneet ihmiset varioivat sellaisia ihmisiä kuin 1.4. syntyy ja tät's it ja se minulle kelpaa astrologian peruslähtökohdaksi. Jos ei kelpaa sinulle niin turha porata jonkun maailmankaikkeuden laajenemisen perään, joka ei tähän liity mitenkään. Kuitenkin asutaan täällä Maassa vielä toistaiseksi, eikä jossain nebulassa hevon kuusessa, hah hah. xD - Ruben Van Mast
Triton kirjoitti:
>maailmankaikkeuden laajenemisen kiihtyminen toistaiseksi tuntemattoman pimeän energian ansiosta
Miten niin laajeneminen kiihtyy? Tuollaisesta en ole kuullut mitään. Heitäpä joku tieteellinen lähde tälle väitteelle, tai unohda koko juttu.
Sellaisesta olen kyllä kuullut että pimeän aineen arvellaan olevan se kriittinen tekijä jonka MÄÄRÄSTÄ johtuen joko maailmankaikkeuden laajeneminen jatkuu ikuisesti TAI laajeneminen pysähtyy ja koko roska rysähtää aikanaan kasaan eli singulariteettiin.
Sensijaan laajenemisen kiihtymiselle ei ole mitään järkeviä syitä, joten olen enemmän kuin kiinnostunut kuulemaan niitä.
Mitä tulee astrologiaan, en pidä sitä vakuuttavana mikäli sen vaikutusmekanismi muuttuu yhtäkkiä yllättäen sitä mukaan kuin ihmiset mielivaltaisesti keksivät uusia tähdistöjä taivaalle. Ottanet huomioon että samat tähdet siellä ovat koko ajan (jotka tosin hitaasti liikkuvat pitkien ajanjaksojen aikana uusiin asemiin) - on ihmisen omaa keksintöä hahmotella viivoja tähtien välille ja luoda tähtikuvioita.
>astrologia on luonnollinen astronomian kylkiäinen, joka lainailee isoveljensä oppeja
Missähän mielessä näin on koska astrologia ei ole astronomiaa nuorempi eikä mikään kylkiäinen. Tähtiin tuijotettiin iät ajat, horoskooppeja laadittiin jo 4000 v sitten (muistaakseni) ja tämä astronomia lähti kehittymään jonkun Galileo Galilein myötä...
Astronomiaa harrastan toki jossain määrin, ja olen sitä mieltä että kannattaa pitää -nomia ja -logia mahdollisimman tarkoin toisistaan erillään siinä määrin kuin pystyy.
Tuijotellaan tähtiin, miten vain. Vähän luulen että olet vitsiveikko..."Ajan laatu"-käsite ? Tuollaisesta en ole kuullut mitään. Heitäpä joku tieteellinen lähde tälle väitteelle, tai unohda koko juttu.
- Ruben Van Mast
Triton kirjoitti:
Itse totesit tuolla (hölmösti) että astrologia on astronomian kylkiäinen. Jos se sitä on, minkä hemmetin takia sen pitäisi teeskennellä olevansa astronomiaa?
>trooppinen,viritelty astrologia joka katsoo, että kevätpäiväntasauspiste on maaliman tappiin 0 astetta Oinaassa vaikka se ei sitä olekaan astronomisesti.
Astrologinen eläinrata lähtee Oinaasta ja sillä siisti. Voidaan me sille joku toinenkin nimi antaa, mutta esim. 1.4. syntyneet ihmiset varioivat sellaisia ihmisiä kuin 1.4. syntyy ja tät's it ja se minulle kelpaa astrologian peruslähtökohdaksi. Jos ei kelpaa sinulle niin turha porata jonkun maailmankaikkeuden laajenemisen perään, joka ei tähän liity mitenkään. Kuitenkin asutaan täällä Maassa vielä toistaiseksi, eikä jossain nebulassa hevon kuusessa, hah hah. xDKeskustelu täytyy lopettaa, solvauksien edessä.
TYYPILLINEN TROPIKALISTI, KALA. - mars mars
Leena kirjoitti:
Trooppisen kartan mukaan tuo 12.huone sijaitsisi kaloissa ja sideerisen mukaan vesimiehessä.
Trooppisessa olisin nouseva/kuu kaksonen ja aurinko olisi vesimiehessä.Sideerisessä aurinko olisi vesimiehessä ja nouseva/kuu olisi härässä.Itseasiassa kummatkin kartat vaikuttavat hyvin identtisiltä!Mitä lie sitten tarkoittaakaan..Huone 12 kaloissa tuo tunteitapintaan ja pinnan allekin oikein roppakaupalla. Huone 12 vastaa siis itsessään kaloja ja siihen sisältyy myös poliittisesti tietty purnaus- ja uudistushalu sekä sorto ja lakkoilu aiemmin mainitun lisäksi. Tämä sotkee sitä kuvaa itsestäsi, että sideerisen mukaan tuo huone on vesimiehessä, joka on uranusvaikutteinen.
Saatko selville progressoidun tilanteen. Se nimittäin liittyy tuohon sideeriseen systeemiin. Pysyykö aurinkosi vesimiehessä ja jos siirtyy, niin milloin seuraavaan merkkiin? mars mars kirjoitti:
Huone 12 kaloissa tuo tunteitapintaan ja pinnan allekin oikein roppakaupalla. Huone 12 vastaa siis itsessään kaloja ja siihen sisältyy myös poliittisesti tietty purnaus- ja uudistushalu sekä sorto ja lakkoilu aiemmin mainitun lisäksi. Tämä sotkee sitä kuvaa itsestäsi, että sideerisen mukaan tuo huone on vesimiehessä, joka on uranusvaikutteinen.
Saatko selville progressoidun tilanteen. Se nimittäin liittyy tuohon sideeriseen systeemiin. Pysyykö aurinkosi vesimiehessä ja jos siirtyy, niin milloin seuraavaan merkkiin?Sen mukaan aurinkoni/kuu olisi kaloissa ja nousevaksi tulisi rapu ja huone 12 olisi oinaassa!
Olen loppupään vesimies syntynyt 18.2.- Triton
Keskustelu täytyy lopettaa, solvauksien edessä.
TYYPILLINEN TROPIKALISTI, KALA.En ole sinua solvannut. Mutta lopetaan toki jos et kykene keskustelemaan kuin väittämällä että sideerinen yyper alles.
- Triton
"Ajan laatu"-käsite ? Tuollaisesta en ole kuullut mitään. Heitäpä joku tieteellinen lähde tälle väitteelle, tai unohda koko juttu.
...teoria länsimaisessa astrologiassa. Luulisi sinunkin siitä kuulleen mikäli oikeasti harrastat astrologiaa.
- Triton
Toisin sanoen, seuraan suoraan efemeridikalenterista tähtien asentoja, mikä monen mielestä hullulta voi kuulostaa, mutta sellaiseksi olen syntynyt. Näen sieltä myös kuuta seuraamalla päiviä, joiden aikana kannattaa ehdottomasti yrittää aloittaa tärkeitä asioita jos vain voi ja päin vastoin, välttää tiettyinä aikoina.>Idea on, että juuri aurinkokuntaamme ympäröivät aurinkokunnat luovat nuo ajan laadulliset ominaisuudet, eikä suinkaan vuodenajat.
Ja se ei ole minun ideani, vaan selitän astrologiaa nimenomaan sillä "ajan laadulla". En väitä että se on tieteellinen.
En myöskään ymmärrä mitä järkeä on astrologiassa jossa aletaan ottaa huomioon kaikki mahdollinen. Eivät ne tähdet mitään uhvosäteitä puske, että ne jotain vaikuttaisivat. Planeetoista en sitten tiedä, ne ovat lähempänä...
Ajan laadusta:
http://www.konsankartano.net/hoitola/jviertomanner.html
http://koti.mbnet.fi/neptunia/jungast2.htm
(Toivottavasti siellä oli edes jotain valaisevaa, en nyt ehdi niitä jäädä läpi kyyläämään.) - Ruben Van mast
Triton kirjoitti:
...teoria länsimaisessa astrologiassa. Luulisi sinunkin siitä kuulleen mikäli oikeasti harrastat astrologiaa.
En pyytänyt etkä itsekään pyytänyt teoriaa (jonka nyt kaikki tuntevat) vaan TIETEEllistä viitettä, muuten käskit unohtamaan koko asian. Tropikalistina vaadit minulta tieteellisiä lähteitä muuten nonsaleeraat kaiken. Omat näkemyksesi perustuvat silti ihan eri pohjalle siiskö.
Näkemykseni ja teoriani ne on minullakin (ja lukuisilla muillakin aiheeseen vihkiytyneillä) vaikket sinä niitä hyväksy tai edes tunnekaan.
No, keinot on monet, vaivauduin kuitenkin vielä tämän vastaamaan. Kateus ei ole hyvä asia kenellekään. - Triton
Ruben Van mast kirjoitti:
En pyytänyt etkä itsekään pyytänyt teoriaa (jonka nyt kaikki tuntevat) vaan TIETEEllistä viitettä, muuten käskit unohtamaan koko asian. Tropikalistina vaadit minulta tieteellisiä lähteitä muuten nonsaleeraat kaiken. Omat näkemyksesi perustuvat silti ihan eri pohjalle siiskö.
Näkemykseni ja teoriani ne on minullakin (ja lukuisilla muillakin aiheeseen vihkiytyneillä) vaikket sinä niitä hyväksy tai edes tunnekaan.
No, keinot on monet, vaivauduin kuitenkin vielä tämän vastaamaan. Kateus ei ole hyvä asia kenellekään.>Miten niin laajeneminen kiihtyy? Tuollaisesta en ole kuullut mitään. Heitäpä joku tieteellinen lähde tälle väitteelle, tai unohda koko juttu.
Tätä minä kyselin sinulta. Kyseessä on asia joka voidaan tieteellisesti todistaa, onko niin vaiko eikö ole.
Astrologiaa ei voida tieteellisesti todistaa, enkä sellaista lähtisikään väittämään.
Nämä kaksi ovat eri asioita.
Mutta mikäli tämä laajenemisen kiihtyminen on nyt joku UUSI TEORIA, niin kuka sellaisen on esittänyt? Olen kiinnostunut myös tieteistä. - Triton
Triton kirjoitti:
>Miten niin laajeneminen kiihtyy? Tuollaisesta en ole kuullut mitään. Heitäpä joku tieteellinen lähde tälle väitteelle, tai unohda koko juttu.
Tätä minä kyselin sinulta. Kyseessä on asia joka voidaan tieteellisesti todistaa, onko niin vaiko eikö ole.
Astrologiaa ei voida tieteellisesti todistaa, enkä sellaista lähtisikään väittämään.
Nämä kaksi ovat eri asioita.
Mutta mikäli tämä laajenemisen kiihtyminen on nyt joku UUSI TEORIA, niin kuka sellaisen on esittänyt? Olen kiinnostunut myös tieteistä.Tottakai on harmillista että joudun epämääräistä mainitsemaan että "astrologit puhuvat ajan laadusta" ja sitten vaadin sinulta lähdettä tuolle kiihtyvän laajenemisen teorialle. Mutta jälkimmäinen todellakin kuuluu astroNOMIAN maailmaan. Eli ihan oikeasti haluaisin tietää onko niin. Kuulostaa aika hurjalta.
Käynpä tsekkaamassa myös Tähtitiede-foorumin. - mars mars
Leena kirjoitti:
Sen mukaan aurinkoni/kuu olisi kaloissa ja nousevaksi tulisi rapu ja huone 12 olisi oinaassa!
Olen loppupään vesimies syntynyt 18.2.Pistä venus vielä huon. 12, niin hoitoala on ammattisi. Mutta mulla meni aurinko vaakaan ja kuu oinaaseen eli sama kuin poisonilla. Nouseva merkki pysyy kaikissa tapauksissa neitsyessä ja laskeva kaloissa. Tämä on tietysti selvä juttu. Sideeriseen en usko ilman progressiota, enkä toisinpäin. Joko trooppinen tai sitten sideerinen "kaikilla mausteilla". Lisää sotkua tuo se että mulla on kuun yläsolmu kaloissa. Tekee mielenkiintoiseksi.
mars mars kirjoitti:
Pistä venus vielä huon. 12, niin hoitoala on ammattisi. Mutta mulla meni aurinko vaakaan ja kuu oinaaseen eli sama kuin poisonilla. Nouseva merkki pysyy kaikissa tapauksissa neitsyessä ja laskeva kaloissa. Tämä on tietysti selvä juttu. Sideeriseen en usko ilman progressiota, enkä toisinpäin. Joko trooppinen tai sitten sideerinen "kaikilla mausteilla". Lisää sotkua tuo se että mulla on kuun yläsolmu kaloissa. Tekee mielenkiintoiseksi.
Trooppisella kartalla venus on kaloissa ja 12.huoneessa.
Progressiivisessa se on oinaassa ja huoneessa 11.
sideerisessä taas vesimiehessä ja huoneessa 11.
Olisin halunnut hoitoallalle töihin mutta atopian vuoksi se ei ole mahdollista!joka tietysti harmittaa aivan vietävästi...- mars mars
Leena kirjoitti:
Trooppisella kartalla venus on kaloissa ja 12.huoneessa.
Progressiivisessa se on oinaassa ja huoneessa 11.
sideerisessä taas vesimiehessä ja huoneessa 11.
Olisin halunnut hoitoallalle töihin mutta atopian vuoksi se ei ole mahdollista!joka tietysti harmittaa aivan vietävästi...Sulla on tuo kuvio selkeä ja olettaisin että tiedät mitä teet. Sotkua ei pitäisi olla paitsi ehkä nykyisin haluaisit asioiden hoituvan ripeämmin (oinas) ja ehkä uudella tavalla(huone 11 on vesimiehen huone).
Syntymäkarttahan ilmoittaa luonteen pääpyrkimykset ja progressiokartta panee pyrkimykset toimintaan. mars mars kirjoitti:
Sulla on tuo kuvio selkeä ja olettaisin että tiedät mitä teet. Sotkua ei pitäisi olla paitsi ehkä nykyisin haluaisit asioiden hoituvan ripeämmin (oinas) ja ehkä uudella tavalla(huone 11 on vesimiehen huone).
Syntymäkarttahan ilmoittaa luonteen pääpyrkimykset ja progressiokartta panee pyrkimykset toimintaan.Pikemminkin tunnen itseni turhautuneeksi kun en saa mitään aikaiseksi!
- laivurin poika
Sideerikot seuraisivat kuitenkin kuin hai laivaa. Siksi ne on tälläkin.
Kyy käärme on tunkeutunut trooppiseen perheidylliin.- niin.
Jos sideerikoille saadaan oma leikkikehä, niin sheriffihän voi siirtää heidän aloituksensa sinne, jos muuten eivät itse sitä hoksaa missä heidän on hyvä olla.
- Kulkija*
"Kyy käärme on tunkeutunut trooppiseen perheidylliin."
Ei nyt sentään tarvitse dramatisoida, onhan tästä aiheesta keskusteltu maailman sivu. Eikä tälläkään foorumilla oikeasti sideerikkoja liiku kuin ehkä pari. Aihe vain välillä nousee "tavismediankin" otsikoihin ja löytyy niitä, jotka eivät siitä ole koskaan kuulleetkaan. ;-)
Olen jo hyvän aikaa takaperin pyytänyt ylläpitoa perustamaan tuollaisen palstan.
Kaikkien sideeriselle astrologialle omaa palstaa haluavien kannattaa lähettää ylläpidolle palautetta, sillä noita palstojahan perustetaan sen mukaan mitä ihmisten katsotaan haluavan.- ja tropikalistit
Lähetin juuri ylläpidolle perustellun mielipiteeni sideerisen palstan hyödyttömyydestä.
- enpäs kerro
ja tropikalistit kirjoitti:
Lähetin juuri ylläpidolle perustellun mielipiteeni sideerisen palstan hyödyttömyydestä.
Jotta saisit kiukutella edelleen tropikalisteille vai?
Ovatko sideerikot tosiaan näin säälittäviä ettei kelpaa edes oma palsta, kun on kivempi inistä muiden palstoilla? - kysymykseen
enpäs kerro kirjoitti:
Jotta saisit kiukutella edelleen tropikalisteille vai?
Ovatko sideerikot tosiaan näin säälittäviä ettei kelpaa edes oma palsta, kun on kivempi inistä muiden palstoilla?Kysymys ei ole säälittävyydestä tai inisemisestä - termeistä, joiden mukaan sheriffi voisi jo sinunkin viestisi poistaa loukkauksena sideeristä ajattelutapaa kohtaan. Heppoisempiakin perusteluita tällä foorumilla on nähty viestien poistamiselle. Mutta hän ei sitä tee, koska tropikalistiset aatteet koristavat hänenkin näkemyksiään.
Kyse on rakentavasta keskustelusta. Mielipiteenvapauden aikakaudella kaikkein säälittävin ja epäoikeutettu teko on ajaa eri tavoin ajattelevat ryhmittymät kylmästi pois, jolloin keskusteluissa ei voida edetä rakentavasti. Ajatuksena se, että kaikki vähänkään sideerisyyteen viittaavat viestit tultaisiin siirtämään, ei houkuttele. Tässä on vaarana, että keskustelut sideerisyydestä ja trooppisuudesta samassa ketjussa tultaisiin siirtämään sideerikkojen keskustelupalstalle poikkeuksetta. Mitään perusteita tälle ei ole, koska aivan hyvin kyseiset keskustelut voidaan käydä myös täällä palstalla. Niinpä sideerikkojen palstan toteutuessa aion hakea sinne sheriffin paikkaa ja siirtää kaikki trooppiselta puolelta siirretyt sideerisyys vastaan trooppisuus -tyyppiset keskustelut takaisin tropikalistien puolelle, koska ei ole mitenkään oikeutettua, että kaikki kriittiset keskustelut pidetään sideerikkojen puolella vedoten trooppisuuden alkuperäisyyteen. Toivoisin tropikalisteilta nyt vähän parempaa argumentaatiota, ettei tarvitsisi turvautua pakkokeinoihin ja mielipiteiden tukahduttamiseen, maillaiselta tämäkin sideerisyys-palstan perustaminen näyttää. - enpäs kerro.
kysymykseen kirjoitti:
Kysymys ei ole säälittävyydestä tai inisemisestä - termeistä, joiden mukaan sheriffi voisi jo sinunkin viestisi poistaa loukkauksena sideeristä ajattelutapaa kohtaan. Heppoisempiakin perusteluita tällä foorumilla on nähty viestien poistamiselle. Mutta hän ei sitä tee, koska tropikalistiset aatteet koristavat hänenkin näkemyksiään.
Kyse on rakentavasta keskustelusta. Mielipiteenvapauden aikakaudella kaikkein säälittävin ja epäoikeutettu teko on ajaa eri tavoin ajattelevat ryhmittymät kylmästi pois, jolloin keskusteluissa ei voida edetä rakentavasti. Ajatuksena se, että kaikki vähänkään sideerisyyteen viittaavat viestit tultaisiin siirtämään, ei houkuttele. Tässä on vaarana, että keskustelut sideerisyydestä ja trooppisuudesta samassa ketjussa tultaisiin siirtämään sideerikkojen keskustelupalstalle poikkeuksetta. Mitään perusteita tälle ei ole, koska aivan hyvin kyseiset keskustelut voidaan käydä myös täällä palstalla. Niinpä sideerikkojen palstan toteutuessa aion hakea sinne sheriffin paikkaa ja siirtää kaikki trooppiselta puolelta siirretyt sideerisyys vastaan trooppisuus -tyyppiset keskustelut takaisin tropikalistien puolelle, koska ei ole mitenkään oikeutettua, että kaikki kriittiset keskustelut pidetään sideerikkojen puolella vedoten trooppisuuden alkuperäisyyteen. Toivoisin tropikalisteilta nyt vähän parempaa argumentaatiota, ettei tarvitsisi turvautua pakkokeinoihin ja mielipiteiden tukahduttamiseen, maillaiselta tämäkin sideerisyys-palstan perustaminen näyttää.Tuohan kuulostaa uhkailulta.
Mutta sanopas sitten kun vaikutat noin jääräpäiseltä että käykö sinulle edes se että perustetaan kaksi yläfoorumia, länsimainen/trooppinen ja sideerinen/intialainen, jonka kummankin alaisuuteen voi sitten leipoa alafoorumeita niin paljon kuin sielu sietää?
Mallia voi ottaa vaikka Uskonto-foorumeilta, siellähän on niitä alajaotteluita vaikka mimmoisia. enpäs kerro. kirjoitti:
Tuohan kuulostaa uhkailulta.
Mutta sanopas sitten kun vaikutat noin jääräpäiseltä että käykö sinulle edes se että perustetaan kaksi yläfoorumia, länsimainen/trooppinen ja sideerinen/intialainen, jonka kummankin alaisuuteen voi sitten leipoa alafoorumeita niin paljon kuin sielu sietää?
Mallia voi ottaa vaikka Uskonto-foorumeilta, siellähän on niitä alajaotteluita vaikka mimmoisia."Mutta sanopas sitten kun vaikutat noin jääräpäiseltä että käykö sinulle edes se että perustetaan kaksi yläfoorumia, länsimainen/trooppinen ja sideerinen/intialainen, jonka kummankin alaisuuteen voi sitten leipoa alafoorumeita niin paljon kuin sielu sietää?
Mallia voi ottaa vaikka Uskonto-foorumeilta, siellähän on niitä alajaotteluita vaikka mimmoisia."
Mitäs pahaa siinä on?- enpäs.
Leena kirjoitti:
"Mutta sanopas sitten kun vaikutat noin jääräpäiseltä että käykö sinulle edes se että perustetaan kaksi yläfoorumia, länsimainen/trooppinen ja sideerinen/intialainen, jonka kummankin alaisuuteen voi sitten leipoa alafoorumeita niin paljon kuin sielu sietää?
Mallia voi ottaa vaikka Uskonto-foorumeilta, siellähän on niitä alajaotteluita vaikka mimmoisia."
Mitäs pahaa siinä on?Ei siinä mitään pahaa ole.
???
Se oli nimenomaan esimerkki mistä voi ottaa mallia. En ole perehtynyt ihan kaikkiin Suomi24:n foorumeihin joten tuo tuli ensimmäisenä mieleen esimerkkinä siitä miten jakoa voi toteuttaa.
- laivurin poika
Alotetaan koko homma alusta! Ehdotaan että nämä kaikki sivut pyyhitään ja souvellaan uusille puhtaille vesille. Hyvästellään Intiaan menevät ja Karibialle menevät toisemma. Taidan lähteä Karibialle. Hait tulee perässä mutta tulkoot.
Aloitetaan alusta ja unohdetaan kaiken laiset harhaopit. Aletaan puhumaan asjaa astrologialla ei astologiasta. Kyy käärme on myrkyttänyt sydämmemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1981935
- 711696
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91401- 741078
- 811040
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191944- 67911