Pedon merkki on olemassa

666

Pedon luku on 6 Jumalan luku on 7

Jumala lepäsi luomistyöstään seitsämäntenä päivänä. Raamatun numerologiassa luku seitsämän on Jumalan luomistyön täydellisyyden ja hänen hyvyytensä symboli.

Eläimet ja ihmiset (=pedot) luotiin kuudentena päivänä. Kuudentena päivänä Jumala loi ihmisen ja antoi tälle vallan hallita luomakuntaa. Numero kuusi (6) on siis ihmisen ja hänen valtansa symboli. Koska ilman Jumalan henkeä vaeltava ihminen on peto, on pedon luku ja ihmisen luku sama:

"Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku" (Ilm.13:18)

Jokainen pappi, evankelista tai saarnaaja joka opettaa että pedon merkki on jonkinlain elektromekaaninen laite on farisealainen eksyttäjä. Raamatussa merkki otsassa symboloi uskoa ja merkki oikeassa kädessä symboloi tekoja. Ilmestyskirjassa onkin merkki otsassa sekä Jumalan että Saatanan palvelijoilla. Raamatun apokalypitisissa kirjoissa "merkki otsassa" symboloi uskoa.

"Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi. Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi. Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi." (5Moos.6:6-8)

"Ja se olkoon merkkinä sinun kädessäsi ja muistutuksena sinun otsallasi, että Herran laki olisi sinun suussasi; sillä Herra vei sinut väkevällä kädellä pois Egyptistä." (2Moos.13:9)



Pedon merkki on pedon nimen luku:

Ilm.13:17

ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.



Pedon merkki ei siis ole mikään elektro-mekaaniinen laite, jos joku niin väittää hän ei perusta väitettää Raamattuun vaan mielikuvitukseen. Pedonmerkki otsassa tarkoittaa että tuo ihminen palvelee peto-hallitusta. Se on valtio-uskon ja sen orjavoiman merkki.

77

11582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikodemus

      Numerot piti olla, 666 eikä, 6. Huomaa Kolme Kutosta mistäs sen saat, kerroppas meille se?

      • ihminen = petoeläin

        sinun tulee ensin ymmärtää mikä on ihmisen luku. vasta sitten voit ymmärtää mikä on 666


        Kerro siis minulle mikä on ihmisen luku, niin saat vastalahjaksi tietää mistä 666 tulee.


      • Nikodemus
        ihminen = petoeläin kirjoitti:

        sinun tulee ensin ymmärtää mikä on ihmisen luku. vasta sitten voit ymmärtää mikä on 666


        Kerro siis minulle mikä on ihmisen luku, niin saat vastalahjaksi tietää mistä 666 tulee.

        Vaikutat olevan adventistien hyvässä opetuksessa ja sanoma on sinun kohdalla mennyt perille ja sitä täällä nyt olet jakamassa muille.

        Seuraavaksi varmaan osoitat minulle adventistien matematiikka taitoa näin.

        Paavin kruunussa on kirjoitus "Vicarius Fili Dei"
        ( Jumalan pojan sijainen ) ja jos kirjaimet pannaan merkitsemään roomalaisia numeroita, niin kirjoituksen arvoksi saadaan 666, mikä on pedon luku, (ilm.13:18) Ja loppu tulos on Paavi on peto!

        Näissä laskelmissa mennään räikeästi harhaan niinkuin koko adventistien muukin oppi sitä tekee. Nimittäin samoilla tavoilla laskettuna saadaan tuo 666 näille henkilöille Neron, Julianus luopion, Napoleonin ja monien muiden nimistä ja nimityksistä, aina sen mukaan kirjoitetaanko ja lasketaako latinan, kreikan vai hebrean kielen mukaan.

        Huomaa että samaa lasku tapaa käyttäessä nimeen "Vicarius Fiili Dei" joka on Ellen Govld White in tuloksena sama 666. Joten kuka tahansa voi olla pedonmerkin kantaja. Eikä vain Paavi.


      • pedonluku on ihmisen luku
        Nikodemus kirjoitti:

        Vaikutat olevan adventistien hyvässä opetuksessa ja sanoma on sinun kohdalla mennyt perille ja sitä täällä nyt olet jakamassa muille.

        Seuraavaksi varmaan osoitat minulle adventistien matematiikka taitoa näin.

        Paavin kruunussa on kirjoitus "Vicarius Fili Dei"
        ( Jumalan pojan sijainen ) ja jos kirjaimet pannaan merkitsemään roomalaisia numeroita, niin kirjoituksen arvoksi saadaan 666, mikä on pedon luku, (ilm.13:18) Ja loppu tulos on Paavi on peto!

        Näissä laskelmissa mennään räikeästi harhaan niinkuin koko adventistien muukin oppi sitä tekee. Nimittäin samoilla tavoilla laskettuna saadaan tuo 666 näille henkilöille Neron, Julianus luopion, Napoleonin ja monien muiden nimistä ja nimityksistä, aina sen mukaan kirjoitetaanko ja lasketaako latinan, kreikan vai hebrean kielen mukaan.

        Huomaa että samaa lasku tapaa käyttäessä nimeen "Vicarius Fiili Dei" joka on Ellen Govld White in tuloksena sama 666. Joten kuka tahansa voi olla pedonmerkin kantaja. Eikä vain Paavi.

        luuloissasi on se ongelma että ne ovat virheellisiä


      • Nikodemus
        pedonluku on ihmisen luku kirjoitti:

        luuloissasi on se ongelma että ne ovat virheellisiä

        Emme voi vielä tarkaan tietää miten ja millainen tuo pedonmerkki tulee olemaan. Aika näyttää!

        Arvelisin että se tulee olemaan nykyajan tekniikkaa hyväksi käyttäen jokin "siru" jota pakotetaan ottamaan joko kätensä tai otsaan. Tämän kaltaisiin on jo valmiuksia olemassa. Tämän hankkeen tulee toteuttaan antikristillinen petovalta, joka nousee ja kenties on jo kovaa kyytiä nyt vaikuttamassa.


      • Seraja-m55
        Nikodemus kirjoitti:

        Vaikutat olevan adventistien hyvässä opetuksessa ja sanoma on sinun kohdalla mennyt perille ja sitä täällä nyt olet jakamassa muille.

        Seuraavaksi varmaan osoitat minulle adventistien matematiikka taitoa näin.

        Paavin kruunussa on kirjoitus "Vicarius Fili Dei"
        ( Jumalan pojan sijainen ) ja jos kirjaimet pannaan merkitsemään roomalaisia numeroita, niin kirjoituksen arvoksi saadaan 666, mikä on pedon luku, (ilm.13:18) Ja loppu tulos on Paavi on peto!

        Näissä laskelmissa mennään räikeästi harhaan niinkuin koko adventistien muukin oppi sitä tekee. Nimittäin samoilla tavoilla laskettuna saadaan tuo 666 näille henkilöille Neron, Julianus luopion, Napoleonin ja monien muiden nimistä ja nimityksistä, aina sen mukaan kirjoitetaanko ja lasketaako latinan, kreikan vai hebrean kielen mukaan.

        Huomaa että samaa lasku tapaa käyttäessä nimeen "Vicarius Fiili Dei" joka on Ellen Govld White in tuloksena sama 666. Joten kuka tahansa voi olla pedonmerkin kantaja. Eikä vain Paavi.

        Aluksi haluan taas kerrata, kuten jarlaukin, että tuo pedon merkki ei ole vielä voimassa.
        Se astuu voimaan vasta sitten kun nuo Ilmestyskirjan 13. luvun petovallan pakkotoimenpiteet alkavat toteutua Jumalan kansaa vastaan.

        Martti Luther ja muutkin keskiajan uskonpuhdistajat päätyivät siihen johtopäätökseen, että paavi tai oikeammin paavikunta-instituutio olisi tuo anti- eli vastakristus, kuten on voitu lukea Ev. lut. kirkon tunnustuskirjoista s. 278 ja 279.
        Siinä Luther viittaa Paavalin 2.Tessalonikalaiskirjeen 2. luvun kohtaan, jossa Paavali nimittää kyseistä valtaa...

        "Kristuksen vastustajaksi, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Hän siis puhuu eräästä, joka hallitsee kirkossa - ei pakanallisista kuninkaista - ja tätä hän nimittää Kristuksen vastustajaksi, tämä kun on sommitteleva evankeliumin kanssa ristiriitaisen opin ja vaativa itselleen jumalallista arvovaltaa. Kun tilanne on tällainen, on kaikkien kristittyjen varottava osallistumasta paavin jumalattomaan oppiin, pilkkaamisiin ja raakaan julmuuteen. Heidän pitää siis hyljätä ja kirota paavi kannattajineen vastakristuksen valtakuntana, niinkuin Kristus on käskenyt."

        Näin tulisesti ja voimakkaasti Luther ilmaisi mielipiteensä paavikunnasta, joka tänäkin päivänä väittää olevansa tuo (Vicarivs Filii Dei) eli Jumalan Pojan sijainen maan päällä.

        Minä vain olen havainnut ja kovin ihmetellyt, että luterilaiset itse eivät enää usko tällaisiin Lutherin mielipiteisiin vaikka minä ja kirkkokuntani ne uskomme.


      • -Tietäjä-

        Itse asiassa pedon merkki on pentagrammin kolme ympyrää ja 666 on paholaisen merkki.


      • antikristuksia
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Aluksi haluan taas kerrata, kuten jarlaukin, että tuo pedon merkki ei ole vielä voimassa.
        Se astuu voimaan vasta sitten kun nuo Ilmestyskirjan 13. luvun petovallan pakkotoimenpiteet alkavat toteutua Jumalan kansaa vastaan.

        Martti Luther ja muutkin keskiajan uskonpuhdistajat päätyivät siihen johtopäätökseen, että paavi tai oikeammin paavikunta-instituutio olisi tuo anti- eli vastakristus, kuten on voitu lukea Ev. lut. kirkon tunnustuskirjoista s. 278 ja 279.
        Siinä Luther viittaa Paavalin 2.Tessalonikalaiskirjeen 2. luvun kohtaan, jossa Paavali nimittää kyseistä valtaa...

        "Kristuksen vastustajaksi, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Hän siis puhuu eräästä, joka hallitsee kirkossa - ei pakanallisista kuninkaista - ja tätä hän nimittää Kristuksen vastustajaksi, tämä kun on sommitteleva evankeliumin kanssa ristiriitaisen opin ja vaativa itselleen jumalallista arvovaltaa. Kun tilanne on tällainen, on kaikkien kristittyjen varottava osallistumasta paavin jumalattomaan oppiin, pilkkaamisiin ja raakaan julmuuteen. Heidän pitää siis hyljätä ja kirota paavi kannattajineen vastakristuksen valtakuntana, niinkuin Kristus on käskenyt."

        Näin tulisesti ja voimakkaasti Luther ilmaisi mielipiteensä paavikunnasta, joka tänäkin päivänä väittää olevansa tuo (Vicarivs Filii Dei) eli Jumalan Pojan sijainen maan päällä.

        Minä vain olen havainnut ja kovin ihmetellyt, että luterilaiset itse eivät enää usko tällaisiin Lutherin mielipiteisiin vaikka minä ja kirkkokuntani ne uskomme.

        kaikkialla : kaikki jotka ei usko jeesuksen
        olevan jumalan poika ja messias .
        on niitä paljon .
        aikapaljon petoja .


      • pedot
        ihminen = petoeläin kirjoitti:

        sinun tulee ensin ymmärtää mikä on ihmisen luku. vasta sitten voit ymmärtää mikä on 666


        Kerro siis minulle mikä on ihmisen luku, niin saat vastalahjaksi tietää mistä 666 tulee.

        noustessaan kuolleista .
        jeesus voitti ja voittaa .


      • jep jep
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Aluksi haluan taas kerrata, kuten jarlaukin, että tuo pedon merkki ei ole vielä voimassa.
        Se astuu voimaan vasta sitten kun nuo Ilmestyskirjan 13. luvun petovallan pakkotoimenpiteet alkavat toteutua Jumalan kansaa vastaan.

        Martti Luther ja muutkin keskiajan uskonpuhdistajat päätyivät siihen johtopäätökseen, että paavi tai oikeammin paavikunta-instituutio olisi tuo anti- eli vastakristus, kuten on voitu lukea Ev. lut. kirkon tunnustuskirjoista s. 278 ja 279.
        Siinä Luther viittaa Paavalin 2.Tessalonikalaiskirjeen 2. luvun kohtaan, jossa Paavali nimittää kyseistä valtaa...

        "Kristuksen vastustajaksi, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Hän siis puhuu eräästä, joka hallitsee kirkossa - ei pakanallisista kuninkaista - ja tätä hän nimittää Kristuksen vastustajaksi, tämä kun on sommitteleva evankeliumin kanssa ristiriitaisen opin ja vaativa itselleen jumalallista arvovaltaa. Kun tilanne on tällainen, on kaikkien kristittyjen varottava osallistumasta paavin jumalattomaan oppiin, pilkkaamisiin ja raakaan julmuuteen. Heidän pitää siis hyljätä ja kirota paavi kannattajineen vastakristuksen valtakuntana, niinkuin Kristus on käskenyt."

        Näin tulisesti ja voimakkaasti Luther ilmaisi mielipiteensä paavikunnasta, joka tänäkin päivänä väittää olevansa tuo (Vicarivs Filii Dei) eli Jumalan Pojan sijainen maan päällä.

        Minä vain olen havainnut ja kovin ihmetellyt, että luterilaiset itse eivät enää usko tällaisiin Lutherin mielipiteisiin vaikka minä ja kirkkokuntani ne uskomme.

        tunnisti kaikki vanhanajan kristityt...se oli yhdistymistä tähän maailmaan...siis ei uskoviin ihmisiin ja heidän haluihinsa..Kun kristityt saivat n.v 300 oikein valtion eli PEDON (MAAILMAN VALTIOITA KUVATAAN AIVAN SELKEÄSTI PEDOIKSI) luvalla palvella Jumalaansa niin heidät liitettiin kirkkoon joka kuului valtioon eli Petoon.siis Jumalaa sai palvella kunhan tunnusti ensin valtion ja maailman hallituksen säätämät jumalanpalvelusmenot sekä papit ja piispat ja heidän sanansa Jumalan sanaksi.joka kieltäytyi liittymästä kirkkoon ..häntet..TAPETTIIN tai ainakin vainottiin.heidän oli lähes mahdoton omistaa mitään.Kirkko sekä valtio on jakanut maata palvelijoilleen lahjaksi ..sekin ilmestyskirjassa... Mutta kuten ilmestyskirja kertoo peto voitti näennäisesti,,sillä on niitäkin jotka uskoo Jeesukseen ja Jumalaan henkilökohtaisesti ilman kirkkoja ja lahkoja ja eriseuroja..Oikea kristitty turvaa Jumalaan eikä johonkin teologiin tai itsestään liikoja luulevaan saarnamieheen...Raamatun esimerkin mukaan uskon luvun 666 tarkoittavan samaa mitä kuninkaitten kirjassa Salomosta ,,ensimmäisen temppelin rakentajasta kerrotaan,,,hän hankki yhtenä vuonna kultaa 666 talenttia...siis hän rakasti maallista mammonaa..Apostolien teoissa sanotaan että Salomo rakensi huoneen Jumalalle,,,mutta ettei Jumala asu käsin tehdyissä huoneissa,,,sillä minkälaisen huoneen te minulle rakentaisitte sanoo HERRA eikö tätä kaikkea hän ole tehnyt,,,siis koko maailamaankaikkeutta,,,,voiko ihmiset siis yrittää Jumalaa tunkea johonkin huoneeseen palvelemaan itseään,,,minä tarvin sitä ja tätä,,???lisäksi synnit anteeksi ja ehkä tulevatkin jota varmasti teen,,,Jeesusta seuraavat ihmiset tekee samoja tekoja kuin Jeesus,,vapauttaa ihmisiä saatanan vallasta,,maallisista asioista,,,parantaa sairaita,,ym,,,vaikka teot ei olekkaan uskon puntari sillä raamatun mukaan tuo joka koroittaa itsensä yli kaiken mitä Jumaloitavaksi kutsutaan..tulee valheen kaikella voimalla...ihmein tunnusmerkein ym eksyttäen jopa valitutkin...joten EIKÖHÄN KAIKILLA ITSEÄÄN USKOVAISIKSI KUTSUVILLA OLE ITSETUTKISKELUN JA NÖYRTYMISEN AIKA KÄSILLÄ...ONKO MIELTYMYS OMISTAA JA OLLA JOTAIN ,,,VAI PITÄÄ ROSKANA KAIKKI MAALLINEN JA OMISTAA JEESUS..


      • pedon merkkinä
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Aluksi haluan taas kerrata, kuten jarlaukin, että tuo pedon merkki ei ole vielä voimassa.
        Se astuu voimaan vasta sitten kun nuo Ilmestyskirjan 13. luvun petovallan pakkotoimenpiteet alkavat toteutua Jumalan kansaa vastaan.

        Martti Luther ja muutkin keskiajan uskonpuhdistajat päätyivät siihen johtopäätökseen, että paavi tai oikeammin paavikunta-instituutio olisi tuo anti- eli vastakristus, kuten on voitu lukea Ev. lut. kirkon tunnustuskirjoista s. 278 ja 279.
        Siinä Luther viittaa Paavalin 2.Tessalonikalaiskirjeen 2. luvun kohtaan, jossa Paavali nimittää kyseistä valtaa...

        "Kristuksen vastustajaksi, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Hän siis puhuu eräästä, joka hallitsee kirkossa - ei pakanallisista kuninkaista - ja tätä hän nimittää Kristuksen vastustajaksi, tämä kun on sommitteleva evankeliumin kanssa ristiriitaisen opin ja vaativa itselleen jumalallista arvovaltaa. Kun tilanne on tällainen, on kaikkien kristittyjen varottava osallistumasta paavin jumalattomaan oppiin, pilkkaamisiin ja raakaan julmuuteen. Heidän pitää siis hyljätä ja kirota paavi kannattajineen vastakristuksen valtakuntana, niinkuin Kristus on käskenyt."

        Näin tulisesti ja voimakkaasti Luther ilmaisi mielipiteensä paavikunnasta, joka tänäkin päivänä väittää olevansa tuo (Vicarivs Filii Dei) eli Jumalan Pojan sijainen maan päällä.

        Minä vain olen havainnut ja kovin ihmetellyt, että luterilaiset itse eivät enää usko tällaisiin Lutherin mielipiteisiin vaikka minä ja kirkkokuntani ne uskomme.

        Sunnuntai on ollut pedon merkkinä vuodesta 321 jKr. lähtien, jolloin Keisari Konstantinus laati kuuluisan sunnuntai lakinsa.


      • benedi=siunattu
        Nikodemus kirjoitti:

        Vaikutat olevan adventistien hyvässä opetuksessa ja sanoma on sinun kohdalla mennyt perille ja sitä täällä nyt olet jakamassa muille.

        Seuraavaksi varmaan osoitat minulle adventistien matematiikka taitoa näin.

        Paavin kruunussa on kirjoitus "Vicarius Fili Dei"
        ( Jumalan pojan sijainen ) ja jos kirjaimet pannaan merkitsemään roomalaisia numeroita, niin kirjoituksen arvoksi saadaan 666, mikä on pedon luku, (ilm.13:18) Ja loppu tulos on Paavi on peto!

        Näissä laskelmissa mennään räikeästi harhaan niinkuin koko adventistien muukin oppi sitä tekee. Nimittäin samoilla tavoilla laskettuna saadaan tuo 666 näille henkilöille Neron, Julianus luopion, Napoleonin ja monien muiden nimistä ja nimityksistä, aina sen mukaan kirjoitetaanko ja lasketaako latinan, kreikan vai hebrean kielen mukaan.

        Huomaa että samaa lasku tapaa käyttäessä nimeen "Vicarius Fiili Dei" joka on Ellen Govld White in tuloksena sama 666. Joten kuka tahansa voi olla pedonmerkin kantaja. Eikä vain Paavi.

        Vaan siten, että Raamatussa on tarkkaan kerrottu Pedon opetus ja teot:
        Elleivät kaikki kohdat käy johonkin valtaan, se ei ole peto.

        Valitettavasti on varmaa että Pedon teot seuraavat tätä 666numerosarjaa.
        Toki tuon luvun voi laskea mistä muustakin nimestä, mutta Paavinvalta järjestelmään, se sopii siksi, että Raamatussa kerrotut Pedon teot sopivat siihen valtaan, kuin nenä päähän!


      • 2012
        ihminen = petoeläin kirjoitti:

        sinun tulee ensin ymmärtää mikä on ihmisen luku. vasta sitten voit ymmärtää mikä on 666


        Kerro siis minulle mikä on ihmisen luku, niin saat vastalahjaksi tietää mistä 666 tulee.

        on sanottu että 2012 on maailmanloppu... en usko siihen!! luulen että anti-kristus tulee silloin ja hallitsee vuoteen 2014 asti


      • herätys
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Aluksi haluan taas kerrata, kuten jarlaukin, että tuo pedon merkki ei ole vielä voimassa.
        Se astuu voimaan vasta sitten kun nuo Ilmestyskirjan 13. luvun petovallan pakkotoimenpiteet alkavat toteutua Jumalan kansaa vastaan.

        Martti Luther ja muutkin keskiajan uskonpuhdistajat päätyivät siihen johtopäätökseen, että paavi tai oikeammin paavikunta-instituutio olisi tuo anti- eli vastakristus, kuten on voitu lukea Ev. lut. kirkon tunnustuskirjoista s. 278 ja 279.
        Siinä Luther viittaa Paavalin 2.Tessalonikalaiskirjeen 2. luvun kohtaan, jossa Paavali nimittää kyseistä valtaa...

        "Kristuksen vastustajaksi, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Hän siis puhuu eräästä, joka hallitsee kirkossa - ei pakanallisista kuninkaista - ja tätä hän nimittää Kristuksen vastustajaksi, tämä kun on sommitteleva evankeliumin kanssa ristiriitaisen opin ja vaativa itselleen jumalallista arvovaltaa. Kun tilanne on tällainen, on kaikkien kristittyjen varottava osallistumasta paavin jumalattomaan oppiin, pilkkaamisiin ja raakaan julmuuteen. Heidän pitää siis hyljätä ja kirota paavi kannattajineen vastakristuksen valtakuntana, niinkuin Kristus on käskenyt."

        Näin tulisesti ja voimakkaasti Luther ilmaisi mielipiteensä paavikunnasta, joka tänäkin päivänä väittää olevansa tuo (Vicarivs Filii Dei) eli Jumalan Pojan sijainen maan päällä.

        Minä vain olen havainnut ja kovin ihmetellyt, että luterilaiset itse eivät enää usko tällaisiin Lutherin mielipiteisiin vaikka minä ja kirkkokuntani ne uskomme.

        ei paavi Jeesusta kiellä


      • 1234567...
        pedon merkkinä kirjoitti:

        Sunnuntai on ollut pedon merkkinä vuodesta 321 jKr. lähtien, jolloin Keisari Konstantinus laati kuuluisan sunnuntai lakinsa.

        Vastine nimimerkille pedon merkkinä.
        Totta on, että sunnuntai on ollut pedon merkkinä vuodesta 321 jKr. lähtien, jolloin Keisari konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa.
        Vuonna 364 jKr. katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille, näinollen sunnuntaista tuli pedonmerkki.
        Katoliset sanovat itse: "Sunnuntai on valtamme merkki".

        Myöskin Lutheri tunnisti pedon antikristuksen, josta vanhassa 1701 vuoden Luterilaisessa virressä 240. kerrotaan "Jumalan käskyi wastaan räyskyi".. Virsi 241. 4. säkeistä. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti itsens teetteli sijaan: Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell. säkeistö 5. O tätä suurta surkiutt' ! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost'. Hän uhkas' kaikki käkes', hän poltti, tappoi ja säkes', Kuin vastasit hänt' ehdost'.

        Näyttää siltä, että jotkut uskovat, että pedonmerkki astuu voimaan vasta sitten kun on annettu laki kuoleman rangaistuksesta pedon merkin suhteen, jolloin se on jo myöhäistä ja se koskisi ainoastaan viimeistä sukupolvea ja sen viimeisiä päiviä.
        Totuus kuitenkin on, että sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo pitkälti toistatuhatta vuotta ja sitä kumarretaan yhä.


      • suoraa puhetta
        1234567... kirjoitti:

        Vastine nimimerkille pedon merkkinä.
        Totta on, että sunnuntai on ollut pedon merkkinä vuodesta 321 jKr. lähtien, jolloin Keisari konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa.
        Vuonna 364 jKr. katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille, näinollen sunnuntaista tuli pedonmerkki.
        Katoliset sanovat itse: "Sunnuntai on valtamme merkki".

        Myöskin Lutheri tunnisti pedon antikristuksen, josta vanhassa 1701 vuoden Luterilaisessa virressä 240. kerrotaan "Jumalan käskyi wastaan räyskyi".. Virsi 241. 4. säkeistä. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti itsens teetteli sijaan: Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell. säkeistö 5. O tätä suurta surkiutt' ! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost'. Hän uhkas' kaikki käkes', hän poltti, tappoi ja säkes', Kuin vastasit hänt' ehdost'.

        Näyttää siltä, että jotkut uskovat, että pedonmerkki astuu voimaan vasta sitten kun on annettu laki kuoleman rangaistuksesta pedon merkin suhteen, jolloin se on jo myöhäistä ja se koskisi ainoastaan viimeistä sukupolvea ja sen viimeisiä päiviä.
        Totuus kuitenkin on, että sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo pitkälti toistatuhatta vuotta ja sitä kumarretaan yhä.

        Kyllä on selevää tekstiä ja totta joka sana mitä petoon ja merkkiin tulee.


      • 1234567...
        Nikodemus kirjoitti:

        Emme voi vielä tarkaan tietää miten ja millainen tuo pedonmerkki tulee olemaan. Aika näyttää!

        Arvelisin että se tulee olemaan nykyajan tekniikkaa hyväksi käyttäen jokin "siru" jota pakotetaan ottamaan joko kätensä tai otsaan. Tämän kaltaisiin on jo valmiuksia olemassa. Tämän hankkeen tulee toteuttaan antikristillinen petovalta, joka nousee ja kenties on jo kovaa kyytiä nyt vaikuttamassa.

        Nikodemus. Täytyy tunnistaa peto 666. Raamatusta löytyy pedon tuntomerkkejä.
        1. Pedon luku 666. Saksalainen professori Andeas Helwing 1572-1643 selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI (Jumalan Pojan viransijainen maanpäällä). Oikea viransijainen on Pyhä Henki. VICARIVS FILII DEI- nimitystä käytetään muun muassa paavin kruunauksen yhteydessä.
        2. Peto menee Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 1700- luvun virren sanoilla. Virsi 241.4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit. Ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell.
        3. Peto istuu seitsemän kukkulan kaupungissa Rooma Paavi.
        4. Peto pukeutuu helakan punaan ja purppuraan katolisen kirkon tunnusväri.
        5. Peto muuttaa ajat ja lain. Virsi 240.6. Jumalan käskyi wastaan räyskyi. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.
        6. Peto surmauttaa Jumalan pyhiä. Pimeä keskiaika. Virsi 241.5.O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', Hän uhkas, kaikki käkes', Hän poltti, tappoi ja säkes', Kuin vastasit hänt' ehdost'.
        7. Peto saa kuolinhaavan. Paavin valta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v.1798 ja vangitessa paavin.
        8. Pedon kuolinhaava paranee Ilm.13:3. Ja minä näin yhden sen päistä ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
        9. Hallinta-aika 1260 vuotta, ennen kuolinhaavaa. Pimeä keskiaika, jolloin säkkipukuiset todistajat Vanha ja uusitestamentti levitettiin omalla kielellä Latinan sijasta, joka on pedon kieli nykyäänkin.
        10. On maan porttojen ja kauhistusten äiti, eli äitikirkko joka on Rooma.
        11. Saa kaikki pienet ja suuret kumartamaan itseään sen jonka kuolinhaava parani, eli paavin.
        12. Katolisen kirkon vaikutusvalta tulee kasvamaan sunnuntailakien korostuessa.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ja ollut pedonmerkkinä v.321 jKr. lähtien. . . Jumalan merkki on sapatti. Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan, maan, meren ja vetten lähteet.

        Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan pedosta antikristuksesta.


      • body
        ihminen = petoeläin kirjoitti:

        sinun tulee ensin ymmärtää mikä on ihmisen luku. vasta sitten voit ymmärtää mikä on 666


        Kerro siis minulle mikä on ihmisen luku, niin saat vastalahjaksi tietää mistä 666 tulee.

        Nuo taikauskon luvut kuuluvat menneisyyden taikauskoihin ja niitä on aivan turha täältä etsiä.
        Me elämme aivan eri maailmassa kuin nuo taikauskon ihmiset ja bitit ovat meille arkipäivää.

        Ne eivät ole mitään pedon merkkejä, vaan talouselämän työvälineitä.


      • Pedon haava parantui
        Nikodemus kirjoitti:

        Vaikutat olevan adventistien hyvässä opetuksessa ja sanoma on sinun kohdalla mennyt perille ja sitä täällä nyt olet jakamassa muille.

        Seuraavaksi varmaan osoitat minulle adventistien matematiikka taitoa näin.

        Paavin kruunussa on kirjoitus "Vicarius Fili Dei"
        ( Jumalan pojan sijainen ) ja jos kirjaimet pannaan merkitsemään roomalaisia numeroita, niin kirjoituksen arvoksi saadaan 666, mikä on pedon luku, (ilm.13:18) Ja loppu tulos on Paavi on peto!

        Näissä laskelmissa mennään räikeästi harhaan niinkuin koko adventistien muukin oppi sitä tekee. Nimittäin samoilla tavoilla laskettuna saadaan tuo 666 näille henkilöille Neron, Julianus luopion, Napoleonin ja monien muiden nimistä ja nimityksistä, aina sen mukaan kirjoitetaanko ja lasketaako latinan, kreikan vai hebrean kielen mukaan.

        Huomaa että samaa lasku tapaa käyttäessä nimeen "Vicarius Fiili Dei" joka on Ellen Govld White in tuloksena sama 666. Joten kuka tahansa voi olla pedonmerkin kantaja. Eikä vain Paavi.

        Heh, Eihän pedon nimen luku, vaikka se olisikin :" Vicariivs Filii Day .." eli " Jumalan pojan viransijainen" maanpäällä.. perustu suinkaan yksistään mihinkään lukuun ( ihmisen lukuun)= roomalaiset numerot I, V , C , D jne.., tai 1, 10, 100, 500, jne... vaan se perustuu Raamatussa kuvatun pedon toimintaan ja tekoihin!

        Pedon luku on vain yksi palapeli, muiden palapelien joukossa... Verratkaa Raamatusta mitä peto on tehnyt..ja täsmätkää tekoja petoon...niin lukukin sattuu oikeaan valtaan! terv. B


      • vanhauskoinen
        1234567... kirjoitti:

        Nikodemus. Täytyy tunnistaa peto 666. Raamatusta löytyy pedon tuntomerkkejä.
        1. Pedon luku 666. Saksalainen professori Andeas Helwing 1572-1643 selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI (Jumalan Pojan viransijainen maanpäällä). Oikea viransijainen on Pyhä Henki. VICARIVS FILII DEI- nimitystä käytetään muun muassa paavin kruunauksen yhteydessä.
        2. Peto menee Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 1700- luvun virren sanoilla. Virsi 241.4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit. Ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell.
        3. Peto istuu seitsemän kukkulan kaupungissa Rooma Paavi.
        4. Peto pukeutuu helakan punaan ja purppuraan katolisen kirkon tunnusväri.
        5. Peto muuttaa ajat ja lain. Virsi 240.6. Jumalan käskyi wastaan räyskyi. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.
        6. Peto surmauttaa Jumalan pyhiä. Pimeä keskiaika. Virsi 241.5.O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', Hän uhkas, kaikki käkes', Hän poltti, tappoi ja säkes', Kuin vastasit hänt' ehdost'.
        7. Peto saa kuolinhaavan. Paavin valta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v.1798 ja vangitessa paavin.
        8. Pedon kuolinhaava paranee Ilm.13:3. Ja minä näin yhden sen päistä ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
        9. Hallinta-aika 1260 vuotta, ennen kuolinhaavaa. Pimeä keskiaika, jolloin säkkipukuiset todistajat Vanha ja uusitestamentti levitettiin omalla kielellä Latinan sijasta, joka on pedon kieli nykyäänkin.
        10. On maan porttojen ja kauhistusten äiti, eli äitikirkko joka on Rooma.
        11. Saa kaikki pienet ja suuret kumartamaan itseään sen jonka kuolinhaava parani, eli paavin.
        12. Katolisen kirkon vaikutusvalta tulee kasvamaan sunnuntailakien korostuessa.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ja ollut pedonmerkkinä v.321 jKr. lähtien. . . Jumalan merkki on sapatti. Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan, maan, meren ja vetten lähteet.

        Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan sanomaan pedosta antikristuksesta.

        Ei kannattaisi olla, sillä " VICARIVS FILII DEI" - nimitystä ei ole koskaan käytettykään katolisessa kirkossa. Sen ovat protestantit itse keksineet.


      • lehdistöstä !
        vanhauskoinen kirjoitti:

        Ei kannattaisi olla, sillä " VICARIVS FILII DEI" - nimitystä ei ole koskaan käytettykään katolisessa kirkossa. Sen ovat protestantit itse keksineet.

        Vanhauskoiselle. . .Lainaus takavuosilta sanomalehti kirjoituksesta. . .
        Euroopan Liitto ja yksi uskonto: Uskonpuhdistajien aloittamassa uskonpuhdistuksessa oli kysymys siitä, kenellä oli kirkossa sananvalta, Kristuksella vai antikristuksella (anti=sijais, vara). Uskonpuhdistajien löytö perustui Raamattuun.
        Erityisesti Luther näki Danielin kirjan ennustuksessa pienessä sarvessa (Dan. 7) ja Paavalin mainitsemassa laittomuuden salaisuudessa (2.Tess.2) antikristuksen tuntomerkit.
        Nämä merkit liitettiin yksiselitteisesti paavikuntaan. Jo paavin virkanimityksetkin kertovat paljon: DOMINIUM DEUM nostrum PAPAM (=Herramme jumala paavi).
        Vatikaanin postimerkissä lukee Ponmax, Ponifus maximus= sillanrakentaja maasta taivaaseen tai VICARIVS FILII DEI (Jumalan Pojan viransijainen maan päällä).
        VICARIVS FILII DEI - nimitystä käytetään muun muassa paavin kruunauksen yhteydessä.
        Ilmestyskirjan profetian mukaan (13.luku) tulee aika, jolloin vaaditaan uskollisuutta "petoa" kohtaan (antikristus=peto). Mikä sitten on tuo Ilmestyskirjan peto ja sen luku 666 (Ilm.13:18) ?
        Saksalainen professori Andreas Helwing (1572-1643) selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI.


      • onnionjeesus
        pedon merkkinä kirjoitti:

        Sunnuntai on ollut pedon merkkinä vuodesta 321 jKr. lähtien, jolloin Keisari Konstantinus laati kuuluisan sunnuntai lakinsa.

        No eikö sunnuntai oo yksi viikonpäivä mitäs pahaa siinä on. Pahoille kaikki on pahaa hyville hyvää. Hyville on kaikki päivät yhtä hyviä . Toisille ei mikään . Kaikki ruoka on hyvää ja se ulostuu . Suusta tulee ulos paha mikä saastuttaa ihmisen . KERRATAANKO VIELÄ . KUN KRISTUS TULI ALKOI UUSI LIITTO . KRISTUKSEN YLÖSNOUSEMUS JA TAIVAASEEN OTTAMINEN ON JUHLAPÄIVÄ . JEESUS NOUSI KUOLLEISTA . TÄMÄ ON JUMALANPALVELUSPÄIVÄ SUNNUNTAI PYHÄPÄIVÄ JEESUKSEN MUISTOPÄIVÄ . PUHDAS SYDÄMISET SAA NÄHDÄ TAIVASTEN VALTAKUNNAN . PAHAT JÄÄ ULOS . PUHDISTA ENSIN SISÄPUOLI ENNEN ULKOPUOLTA FARISEUS . Ulkokultainen valkoiseksi kalkittu seinä/hauta .


      • raamattuun
        onnionjeesus kirjoitti:

        No eikö sunnuntai oo yksi viikonpäivä mitäs pahaa siinä on. Pahoille kaikki on pahaa hyville hyvää. Hyville on kaikki päivät yhtä hyviä . Toisille ei mikään . Kaikki ruoka on hyvää ja se ulostuu . Suusta tulee ulos paha mikä saastuttaa ihmisen . KERRATAANKO VIELÄ . KUN KRISTUS TULI ALKOI UUSI LIITTO . KRISTUKSEN YLÖSNOUSEMUS JA TAIVAASEEN OTTAMINEN ON JUHLAPÄIVÄ . JEESUS NOUSI KUOLLEISTA . TÄMÄ ON JUMALANPALVELUSPÄIVÄ SUNNUNTAI PYHÄPÄIVÄ JEESUKSEN MUISTOPÄIVÄ . PUHDAS SYDÄMISET SAA NÄHDÄ TAIVASTEN VALTAKUNNAN . PAHAT JÄÄ ULOS . PUHDISTA ENSIN SISÄPUOLI ENNEN ULKOPUOLTA FARISEUS . Ulkokultainen valkoiseksi kalkittu seinä/hauta .

        Kuka on puhunut pahasta päivästä?
        Pahapäivä ei ole pedon merkki. Jos sulle jokin päivä on paha, niin ei se tee päivästä pedon merkkiä.

        Sunnuntain pyhyys on ihmisestä lähtöisin. Ylösnousemuksessa ei tulisi kiinnittää huomiota päivään, vaan sen merkitykseen. Mutta ihminen on se mikä se on, ihminen katsoo ja tekee kaikenlaista; merkkipäivää ym.
        Luvallista on viettää ylösnousemuksen juhlapäivää, minä päivänä haluaa, jos siltä tuntuu. Sapatti/lepopäivä on viikon seitsemäs päivä, eli meidän lauantai ja se on pyhä ihmisitä riippumatta.

        Sapatin on Herra Jeesus tehnyt pyhäksi siunaamalla ja pyhittämällä sen. Sapatin Herra on Jeesus. Herra kertoo antaneensa sapatin ihmistä varten.

        Sunnuntaipyhä on korvausteologiaa ihmisiltä, jolla korvataan Herran sapatti.
        Sapatti on pyhä ja sunnuntai on arkipäivä.

        Ruuaksi kelpaavat lihat löytyy (3Moos. 11).


      • Anonyymi
        Nikodemus kirjoitti:

        Emme voi vielä tarkaan tietää miten ja millainen tuo pedonmerkki tulee olemaan. Aika näyttää!

        Arvelisin että se tulee olemaan nykyajan tekniikkaa hyväksi käyttäen jokin "siru" jota pakotetaan ottamaan joko kätensä tai otsaan. Tämän kaltaisiin on jo valmiuksia olemassa. Tämän hankkeen tulee toteuttaan antikristillinen petovalta, joka nousee ja kenties on jo kovaa kyytiä nyt vaikuttamassa.

        Mikä merkki on sellainen, joka ei selvästi ole nähtävissä. Se mikrosirusta


    • Rauhaa ja hei

      666 perustuu roomalaiseen numerologiaan jota harrastettiin.

      Siinä jokaisella kirjaimella oli lukuarvo (numero) ja niiden summat laskettiin yhteen.

      Monia julkisuuden henkilöitä on joutunut epäiltyjen listalle, mm Ronadl Reagan jonka nimestä tuli myös 666 roomalaisen tavan mukaan.

      Myös paavin "viarivs filii dei" = kääettynä
      "Jumalan pojan sijainen"
      on tuo 666 yhteenlaskettuna roomalaisittain.

      Ei ole meillä kirjoissa ei kansissa mikä/kuka se on?
      Emme ole koskaan tuominneet yksittäisiä ihmisiä, eikä Raamattukaan sitä tee profetioissaan.

      Kysymys Raamatussa onkin aina vallasta ja voimasta profetioissa, ei yksittäisistä henkilöistä.

      Jumalan siunausta
      jari laurila

      • vaan myös

        Ellen G. White on samoin laskettuna 666.


      • vaan myös kirjoitti:

        Ellen G. White on samoin laskettuna 666.

        Rauhaa

        Ei tule hänestä kaiketi.
        En ole syyttänyt.

        Jumalan siunausta
        jari laurila


      • Huono pää?
        vaan myös kirjoitti:

        Ellen G. White on samoin laskettuna 666.

        E, ei arvoa
        L, 50
        L, 50
        E ei arvoa
        N, ei arvoa
        G, ei arvoa
        O, ei arvoa
        U= V, 5
        L, 50
        D, 500
        W, 5
        H, ei arvoa
        I, 1
        T, ei arvoa
        E, ei arvoa

        Saan yhteensä 661, laskinko väärin?


      • lisää tietoa
        Huono pää? kirjoitti:

        E, ei arvoa
        L, 50
        L, 50
        E ei arvoa
        N, ei arvoa
        G, ei arvoa
        O, ei arvoa
        U= V, 5
        L, 50
        D, 500
        W, 5
        H, ei arvoa
        I, 1
        T, ei arvoa
        E, ei arvoa

        Saan yhteensä 661, laskinko väärin?

        laskit väärin. VICARIUS FILII DEI

        V=5
        I=1
        C= 100
        A-
        R-
        I=1
        U=5
        S-

        F-
        I=1
        L=50
        I=1
        I=1

        D=500
        E-
        I=1

        666

        Lukekaa Source: Donation of Constantine quoted in Christopher B. Coleman
        , The Treatise of Lorenzo on the Donation of Constantine, pp, 12 13, Copyright
        1922 by Yale University Press, New Haven, Conn, Used by permission, FRS No 14

        teksti: As the Blessed Peter is seen to have been constituted vicar of the Son of God on the earth, so the Pontiffs who chief of the apostles, should obtain from supremacy greater than the clemency of a our earthly imperial serenity is seen to have conceded to it"


      • Hebreaako

        Latinaa, jos puhut Roomasta, Raamatun kirjoitus kieli Aramen/Heprea. Myös Kreikan kieli on numeraallinen.


      • valheita
        lisää tietoa kirjoitti:

        laskit väärin. VICARIUS FILII DEI

        V=5
        I=1
        C= 100
        A-
        R-
        I=1
        U=5
        S-

        F-
        I=1
        L=50
        I=1
        I=1

        D=500
        E-
        I=1

        666

        Lukekaa Source: Donation of Constantine quoted in Christopher B. Coleman
        , The Treatise of Lorenzo on the Donation of Constantine, pp, 12 13, Copyright
        1922 by Yale University Press, New Haven, Conn, Used by permission, FRS No 14

        teksti: As the Blessed Peter is seen to have been constituted vicar of the Son of God on the earth, so the Pontiffs who chief of the apostles, should obtain from supremacy greater than the clemency of a our earthly imperial serenity is seen to have conceded to it"

        Nyt menevät laskut uusiksi.

        Sinulla on kokonaan väärä sana. Paavi ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan mikään "VICARIUS FILII DEI". Joten laskusi ovat täysin turhia.

        Sen sijaan paavilla on ollut arvonimi "Vicarius Christi". Tästä laskien lukumääräksi tulee 214.

        Nyt siis olette väärillä jäljillä.


    • Aivan...

      Pelko vai uskallus

      • Johannes1

        Raamatussa on ainakin 10 pedon tuntomerkkiä ja yksi niistä on luku 666. Siis anttikrituksen merkki. Kaikki tuntomerkit pitää täyttää ollakseen "anttikristus" muuten menee harhaan ilman raamatun sanan ohjausta.Ken lukee, niin tietää. Maran ata


      • tuli mieleen
        Johannes1 kirjoitti:

        Raamatussa on ainakin 10 pedon tuntomerkkiä ja yksi niistä on luku 666. Siis anttikrituksen merkki. Kaikki tuntomerkit pitää täyttää ollakseen "anttikristus" muuten menee harhaan ilman raamatun sanan ohjausta.Ken lukee, niin tietää. Maran ata

        Anttikristuksesta tuli mieleen että antti on ollut hiljaa tänään!


      • ETSIJÄ<<<<<

        sanotaan että se on ihmisen luku tuo 666 ja vain taidolliset pystyvät sen selvittämään mitä se tarkoittaa.
        Paavi kyllä on melkonen mies,kun uskaltaa ottaa JEESUKSEN SIJAISUUDEN maan päällä.Minä en kyllä ainakaan ole raamatusta löytänyt sitä kohtaa,jossa Jeesus nimeäisi itselleen sijaisen TÄNNE MAAN PÄÄLLE..Ainoastaan Hän lupasi lähettää Pyhän hengen meitä puolustamaan siihen asti kunnes HÄN TULEE NOUTAMAAN OMANSA.


      • bemily
        ETSIJÄ<<<<< kirjoitti:

        sanotaan että se on ihmisen luku tuo 666 ja vain taidolliset pystyvät sen selvittämään mitä se tarkoittaa.
        Paavi kyllä on melkonen mies,kun uskaltaa ottaa JEESUKSEN SIJAISUUDEN maan päällä.Minä en kyllä ainakaan ole raamatusta löytänyt sitä kohtaa,jossa Jeesus nimeäisi itselleen sijaisen TÄNNE MAAN PÄÄLLE..Ainoastaan Hän lupasi lähettää Pyhän hengen meitä puolustamaan siihen asti kunnes HÄN TULEE NOUTAMAAN OMANSA.

        Miksi sun pitää raamatusta löytää selitys kaikesta?


    • pedon merkki

      Kehoittasin vääntäytymään telkkarin ääreen sunnuntaina 21.1. Ykköseltä tulee klo: 15.00 ohjelma; Isoveli valvoo. Pedon merkki tulee niinkuin raamatussa on kirjoitettu. ( Johanneksen ilmestys luku 13 jakeet 16,17,18 sekä luvusta 14 jakeet 9,10,11.

    • minä vaan

      "Raamatussa merkki otsassa symboloi uskoa ja merkki oikeassa kädessä symboloi tekoja"...

      Laitapas minulle raamatunkohdat, missä näin sanotaan. Raamattu nimittäin selittää symboliikkansa itse.

      Ja Raamattu sanoo, että pedon merkki laitetaan joko otsaan tai oikeaan käteen, ja ilman sitä merkkiä ei ole oikeutta ostaa tai myydä. Raamattu myös ilmoittaa, että merkin lanseeraa Antikristus, ja Antikristus tulee vasta seurakunnan ylöstempauksen jälkeen. Ja tähän merkkiin liittyy luku 666.

      HArvinaisen selkeä tapaus, eikö? :)

    • mcr
    • Sunrisiini

      Uskominen on myös 666. Luonto ei ikinä vaadi uskoa, eli joka opettaa sellaista on todellinen harhaanjohdattaja. Uskominen kuuluu menneeseen, eikä sillä ole tulevaisuudessa sijaa. Sama pätee kaikenlaisiin ismeihin ja muuhun roskaan.

      • he wash my sin away

        haleluja jeesukselle amen .
        laulan halleluja amen halleluja .
        yhtäkkiä saakin synnit anteeksi
        ja alkaa kukkimaan .
        ihmeellisen ihana jeesus amen ,


    • jonka on parasta

      tehdä parannus omista synneistään
      ja alkaa tulla jumalan kuvan kaltaiseksi
      eikä enää tehdä syntiä .
      rehelliset ei pelkää mitään .

    • laittomuus

      on synti ja laittomuus on laillistettu
      eli ihmiset vaan hylkää jumalan lait ja
      laatii omia lakejaan että kaikkee sikailua
      saa tehdä .onhan viinanmyyntikin ja seksibaarit
      syntiä silti ne saa olla .
      maapallo on täynnä pakanuutta ja
      juutalaisetkin on langennu .
      ei pelasta ku jeesus . johannes 3:16 amen.
      turha yrittää .
      parempi miettiä mistä synnistä voisi tehdä parannuksen kuin jotain ihmiskeksintöjä .
      ainahan maan päällä on ostettu ja myyty!
      vanhassa testamentissa jo oli denarit ja shekelit.
      rahanahneus taas on syntiä mutta niin
      on huoraaminenkin .jeesus ei tehnyt syntiä ollenkaan .seuraa jeesusta ja lopeta synti .

    • jsakkka

      pedon merkin ottaminen tarkoittaa rooman valtakunnan aikoihin tai sinnepäin kun käytettiin semmosia KOLIKKOja ostovälineenä, joissa oli aina aikakautensa keisarin (pedon kuva, eli kenenkään ei pidä ostaa/myydä ellei oo tätä merkkiä (kädesään)ja (otsassaan)joka kumartaa KUVAA eli hirmuvaltiaan ( pidettiin jumalana)kuvaa tai itse diktaattoria, siitä luku 666 (erään ihmisen luku). ELI SE AIKA ON MENNY JO todella keuan sitte . ilm. Tällanen oma päätelmä mulla. Varmaan väärä päätelmä.

      • Kristittyy

        Tuli vain mieleen että voisiko se liittyä jotenkin 6 6 6=18?
        Alle 18 vuotiaat eivät saa ostaa tai myydä tiettyjä tuotteita...varmaan aika kaukaa haettu. Enkä tiedä, että mitä tuo tarkoittais.


    • Beast calculator

      Saat aikasi kulumaan? Huaskaa, jos et oo tosissasi. Lisää viellä ufot ja henkiparantaminen, niin oot siinä!

      • vanha mies

        Peto tulee
        666

        Satan
        The devil


    • ylösnousemus

      pelastus Jeesus on pelastus

    • Salatieteilijä III

      www = 666 1:ssä v:ssä on 3 pistettä.


      Vakoiluverkko....

    • Hemmo63

      Sido ne merkiksi käteesi ja pidä niitä tunnuksena otsallasi. Kyse on Herran (kts. Hänen nimensä toinen Mooseksen kirja 3.s luku 15 jae) antamista kymmenestä käskystä yhtäkään niistä hylkäämättä. Näin kaupallisuuden aikana on syytä huomata yhdeksän muun käskyn lisäksi myös kolmannen käskyn noudattaminen päivänä, jolle lepopäivä/sapatti on säädetty (viikon seitsemäs päivä on lauántai). Keisari Konstantinus Suuri kristityksi käännyyttyään 300-luvulla määräsi sunnuntain valtakunnan yleiseksi lepopäiväksi?

      Kymmenen käskyä >< pedon merkki

    • www666
    • Earthwormm

      "Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi. Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi. Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi."

      Maata pannessasi kannattaa muistaa erityisesti.

    • Tarkkailija

      Facebook on jo lähellä sitä ja se ei ole laite; oli jo uutinen Iltalehdessä et jos ei ole ole Facebook-profiilia niin on syytä epäillä jostakin eli Statussymbolikin.
      Työnantajien sanottiin olevan mm Saksassa varuillaan jos ei ole Facebookissa mutta onhan se jokseenkin mielenkiintoista arvailla ja spekuloida wanhoja ennustuksia..

    • dfbfdgbfdbfgd
    • ebin

      Vittu ku huvittaa nuo tekstistä vedetyt luvut ja muut paskat mille ei oo mitään varsinaista todistetta, mistä tahansa saa ton 666 luvun. Eikös se ollu nykyään 626 tms...?

    • tempart

      Haluaisin tarkentaa että peto itsessään koostuu sellaisista jotka ovat jättäneet ihmisyytensä taakseen ja alkaneet pedoiksi. Sellainen järjestys on niillä jotka Saatanan käskyläisiä ovat. He siirtyvät ihmisyydestä elukoiksi, jotta heihin ei omatunto sattuisi vääryyttä tehdessään, koska elukoilla ei ole omaatuntoa.

      Nythän meillä ei ole edessä enää pedon valtakunta, vaan ollaan jo sen ajan ohitse. Että siitä ei enää tarvitse huolehtia, mutta meillä on käsissämme nyt Jumalaa vastaan sotineiden mätänevät ruumiit, jotka pitää saattaa loppuunsa. Tämä aika
      on tuomion aikaa. Monet ovat kovasti kärsineet, ja monet yhä kärsivät. Mutta tulevaisuus on parempi. Kun tuomiot tulevat täyteen, ja vääräuskoiset elukat poistuvat keskuudestamme.

    • 58590606

      Miksi kukaan oikea pastori erityisesti saarnaisi pedon merkistä? Olkoon merkki mikä tahansa, se ei koske ketään seurakunta-aikana. Se merkki, mikä lieneekin, tulee vasta antikristuksen valtakunnan aikana, kun seurakunta on lujasti Taivaassa. Näillä asioilla on turha liiemmin spekuloida ja kuluttaa turhaan leukaniveliä. Se vie ajatukset pois Kristuksesta, ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta. Tulee turhaa suukopua, Raamattukaan ei sen tarkemmin pedonmerkistä puhu, koska se ei niin tärkeä asia ole. Toisaalta ahdistuksen aikana pelastuvat ihmiset eivät pelastu pedonmerkin takia, vaan sillä, että katuvat syntejään ja tunnustavat Jeesuksen Herraksi. Tämä sama Evankeliumi pelastaa tuolloinkin - ei merkin ottamatta jättäminen!

      • 1234567...

        58590606
        Kolmas enkeli lentää keskitaivaalla ja varoittaa pedosta ja pedonmerkistä Ilm.14:9.
        Seurakunta ei mene taivaaseen, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        2.Tess. Kristus ei tule ennenkuin luopumus tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy.
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä.

        Kaikki viimeiset vitsaukset, sodat, vihat vainot ja ahistukset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Viimeisin vaino, ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi Ilm.17:12-13.

        kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella herätetään uskossa kuolleet ja he saavat kirkastetun ruumiin, elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät temmataan yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.
        On vain tämä yksi uskovien ylöstempaus kun Jeesus tulee toisen kerran.
        Kaikki jumalattomat peto antikristus saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja paholainenkin sidotaan.
        Maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta. 1000 vuoden jälkeen on kaikkien aikojen ja kansojen jumalattomien herätys ja ylösnousemus, paholainenkin päästetään vankeudestaan. Paholainen villitsee heitä, ja niin he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin.
        On tullut viimeisen tuomion aika jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät kukin saa maistaa tulta tekojensa mukaan. Tämä on toinen kuolema tulijärvessä.

        Luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu.

        Muistutukseksi: Pedon merkki on sunnuntai. . . . Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
        Ilm.14:7. Kumartakaa Häntä joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet


    • huh huh !

      58590606. . . Huh huh ! Jopas oli sekavaa tekstiä !

    • das Nest

      Tuo numerosarja 666 on roomalaisilla numeroilla kirjoitettuna visuaalisesti lähes sama, kuin on internetin tunnus WWW. Ja raamatun tapahtumien aikoihin Palestiinassa käytettiin roomalaisia numeroita. Ilmestyskirjassahan on kuvaus tämän numerosarjatunnuksen mukaisesta pedosta, jonka ominaisuudet ovat täsmälleen internetin kaltaiset. "He ottavat sen oikeaan käteensä (hiiri) tai otsaansa (näyttöruutu katseella havaittuna)".

      Olisi kiinnostavaa tietää, miten lukusarja on alkuperäisteksteissä ilmaistu, eli oliko se roomalaisilla numeroilla, vai kuten nykyisessä Raamatun tekstissä kirjaimilla "kuusisataakuusikymmentäkuusi".

    • w6w6w6

      Alunperin Uusi Testamentti on kirjoitettu arameaksi (lähellä hepreaa).
      Ks. http://www.aent.org/

      Ja ei, WWW ei ole pedon luku.

      • das Nest

        Niin, ehän se WWW mikään luku ole, mutta paljolti kolmea roomalaista kuutosta muistuttava, ja pedon luvunhan sanotaan olevan tulkinnanvarainen.

        Mutta mitä mieltä olet siitä Ilmestyskirjan tekstistä, jossa pedon olemusta kuvataan?
        On se kuvaus pedon ulottuvuuksista jopa pelottavan tarkasti internetin ominaisuuksien mukainen.


      • Peto kuin peto
        das Nest kirjoitti:

        Niin, ehän se WWW mikään luku ole, mutta paljolti kolmea roomalaista kuutosta muistuttava, ja pedon luvunhan sanotaan olevan tulkinnanvarainen.

        Mutta mitä mieltä olet siitä Ilmestyskirjan tekstistä, jossa pedon olemusta kuvataan?
        On se kuvaus pedon ulottuvuuksista jopa pelottavan tarkasti internetin ominaisuuksien mukainen.

        "Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. " ...eli WWW

        Tällaisella tekstillähän sen pedon vaikutusvallan kattavuutta kuvataan. Tuotahan voisi tulkita vaikka siten, että ottaa hiiren oikeaan käteensä ja visuaalisen nettinäkymän otsaansa eli silmiinsä. Sillä eihän 2000 vuotta sitten osattu kuvitella tietokoneen näyttöruutua, joten ehkä se piti näin ilmaista.

        Eipähän sitä varmuudella tiedä.


    • informeison
    • PasiToivonen

      >>Minä vain olen havainnut ja kovin ihmetellyt, että luterilaiset itse eivät enää usko tällaisiin Lutherin mielipiteisiin vaikka minä ja kirkkokuntani ne uskomme.>>

      En yhtään ihmettele että moni ei sen juopon horinoita enää usko.


      >>Uskonpuhdistajien aloittamassa uskonpuhdistuksessa oli kysymys siitä, kenellä oli kirkossa sananvalta, Kristuksella vai antikristuksella (anti=sijais, vara). >>

      Jos et uskonut Lutheriin, Zwingliin, Calviniin, menetit henkesi.

      Peto pukeutuu helakan punaan ja purppuraan katolisen kirkon tunnusväri.

      http://www.hs.fi/webkuva/taysi/700/1420341521213?ts=18

      Katolisen kirkon vaikutusvalta tulee kasvamaan sunnuntailakien korostuessa.

      Katolisen kirkon vaikutusvalta vähenee.

      • 1234567---

        Peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi Ilmestyskirjan mukaan, ennen Jeesuksen toista tulemista.


    • PasiToivonen

      Suomen noitaoikeudenkäynneissä alioikeuksissa annettuja
      kuolemantuomioita:

      1554 Loimaa, Sipinpoika Rasmus, mestattu
      1564 Ii, Ruikka Olli, mestattu
      1564 Ii, Ruikka Ollin vmo, mestattu
      1566 Pietarsaari, Antinpoika Lauri
      1569 Raisio, Karviainen Marjatta, mestattu
      1570 Kemi, Tapia Olli, mestattu
      1577 Kokkola, Kälviä Riippi Pietari, mestattu
      1577 Lohtaja, Kotilainen Paavo, mestattu
      1584 Kokkola, leskinainen "Enkia" Kaarina, mestattu
      1585 Lohtaja, Lappalainen Heikki, mestattu lapinnoita
      1586 Kemi Jauhopää Heikki, mestattu
      1595 Pernaja Skinnarby, sukunimeltään tuntematon Valpuri
      1605 Viipuri, "nimeltään tuntematon I" mestattu
      1605 Viipuri, "nimeltään tuntematon II" mestattu
      1628 Turku, Markunpoika Tapani
      1632 Pietarsaari, Pekantytär Anna
      1633 Kokemäki, Hälli Pertti Simonpoika
      1635 Huittinen, Kyni Valpuri
      1641 Eura, Joosepinpoika Klemetti
      1641 Eura, Martinpoika Tuomas
      1641 Vehmaa, sukunimeltään tuntematon Elina
      1643 Hämeenkyrö, Lieroinen Antti
      1643 Vesilahti, Eskonpoika Matti
      1647 Marttila, Knuutintytär Kaisa
      1649 Huittinen, Kyni Valpuri
      1650 Vesilahti, Luikko Olavi, mestattu
      1652 Savoi Knuut
      1653 Kokemäki, Joppi Jaakko Jaakonpoika
      1654 Asikkala, Juhanpoika Tuomas
      1654 Kokemäki, Kokki Sipi Erkinpoika
      1656 Huittinen, Sinkka Pekka Heikinpoika
      1657 Vaasa Punasuomalainen Marketta
      1658 Huittinen, Kouvo Markku Matinpoika
      1661 Hausjärvi, Matinpoika Simo
      1661 Turku konsist, Eolenius Henricus Thomae
      1662 Tuulos Lammi, Antinpoika Simo
      1663 Jääski Äyrävä, Philpus Eeva
      1664 Eurajoki, Niilonpoika Antti
      1664 Vaasa ,Niilontytär Kerttu
      1665 Hollola, Niilonpoika Esko
      1665 Hollola ,Niilonpoika Urbanus
      1665 Huittinen (LK), Liuha Simo Heikinpoika
      1665 Huittinen (LK) ,Sipinpoika Mikko
      1666 Ahvenanmaa, Bengtsdotter Anna
      1666 Ahvenanmaa, Hansdotter Kirstin
      1666 Ahvenanmaa ,Henriksdotter Gertrud
      1666 Ahvenanmaa, Matsenkia Ebba
      1666 Ahvenanmaa, Nilsdotter Maria
      1666 Ahvenanmaa, Persdotter Karin
      1666 Ahvenanmaa, Skarp Lisbeta
      1666 Paimio, Erkinpoika Niilo
      1666 Paimio, Erkintytär Kerttu
      1667 Närpiö, Lång Riitta Mikontytär
      1667 Puumala, Ahtiainen Juntti
      1667 Rantasalmi, Venäläinen Yrjö
      1668 Ahvenanmaa, Olofsdotter Ingeborg
      1668 Lappfjärd ,Lubb Aune Mikontytär
      1668 Vöyri, Heikintytär Kaarina
      1669 Ahvenanmaa, Martinsdotter Marketta
      1669 Huittinen, Laurinpoika Matti
      1669 Kristiina, sukunimeltään tuntematon Loppan
      1669 Lappfjärd, nimeltään tuntematon, poltettu
      1669 Puumala, Huttuinen Lauri Juhanpoika
      1669 Vöyri, nimeltään tuntematon syntinen
      1670 Janakkala, Matinpoika Juho
      1670 Kerimäki, Rinkinen Juho
      1670 Turku, Winter Niilo, ammuttu
      1670 Viipuri, Auvinen Antti Juhanpoika
      1671 Kemi, Aikionpoika Aikio, kuollut vankeudessa
      1675 Kruunupyy, Ollintytär Anna
      1675 Mustasaari, Ristontytär Aune
      1675 Pietarsaari ,Matintytär Lussi
      1675 Pietarsaari, Matintytär Marina
      1675 Vöyri ,Sipintytär Marketta
      1676 Kristiina, Simontytär Valpuri
      1677 Kristiina, Salfvo Kaisa
      1677 Uusikaarlepyy, Juhantytär Liisa
      1677 Uusikaarlepyy, Paavontytär Anna
      1678 Kokkola, Pröttö (2) Nilla Margareta
      1678 Liminka, Pupka (Puuska) Tuomas Jaakonpoik
      1678 Oulu, Juhantytär Klaara
      1678 Raahe (kaup), Langila Sipi
      1678 Ruokolahti, Wieder-Kouko Heikki Olavinpoika
      1678 Saloinen, Pullo Elias Simonpoika, mestattu
      1678 Uusikaarlepyy, Juhantytär Beata
      1678 Uusikaarlepyy, Ståhl Riitta
      1679 Huittinen ,Heikinpoika Simo
      1679 Laitila, Tuomaantytär Maisa
      1680 Lohtaja, Tokoi Antti Antinpoika
      1683 Sääminki, Luukatar Kirsti Erkintytär
      1683 Sääminki, Sipari Kaisa
      1683 Tenala (Hanko), Matintytär Kaisa
      1685 Eura, Martinpoika Juha
      1685 Eura, Yrjöntytär Valpuri
      1686 Tervo (nyk), Tolonen Olli Laurinpoika
      1687 Raja-Karjala, Rantanen Söyrinki Lillinpoika
      1688 Vähäkyrö, Mikkula Marina Martintytär
      1689 Kuopio, Utriatar Riitta
      1689 Pietarsaari, Pietarintytär Beata
      1689 Tenala, Antinpoika Erkki

      Ihana Luther!

      • noituusonkinsyntiä

        Luther eli joskus 1500- luvulla kyllä. Ettei se varmaan elänyt enää 1600-1700-luvulla .


    • rahapetoja

      No kukas sulttaani se temppelivuorella istuukaan temppelissään muu kuin peto ja väärä profeetta . Antikristus joka kieltää Jumalan Pojan . Siellähän se jumala istuu jota palvotaan itään kumarretaan väärää profeettaa . Tehän käytte kuin antikristus kristittyjen päälle . Jeesus sanoi vastustakaa perkelettä niin se teistä pakenee. Näätte itsekin kenellä on merkkiä otsissa näkyy oikein hyvin . Ihmisillä tulee otsiin kuvioita . Tv murhaohjelmien tekijät ...meediot. Raha on jumalan asemassa . Ahneus on epäjumala. Raamattu sanoo jerusalemia haagarorjuudeksi arabiaksi. Siinä se. Jos piru haluaa olla ainoa myyjä ja ostaja niin vastusta sitä myymällä ja ostamalla . Tietysti Jeesuksen kieltäjien jumalat on muitajumalia kuten raha. Huijaavat minkä ehtivät sitä. Kristityt antavat vaikka tietävät että varastavat . Koska paha saa lopulta palkkansa. Parempi on antaa kuin ottaa . Lopulta käy kuin rikas mies ja lasarus . Jeesuksen kieltävät ovat tuomiolla . Kristitty on vapautettu tuomioista koska Jeesus kantoi ne ristille . Antaa ahneitten huijata . Mistä lie itsensä löytävät lopulta . Ei ainakaan taivaasta . Nehän saa raivokohtauksia rahan takia ahneudessaan .

    • babylonkukistuu

      Mites moham... on numeroissa tai a. 666. Ihmisen luku. Eikös toi sulttaanishemeikkasaahi ole babylonian johtaja persian ja haadeksen ..haagarorjuudessa arabiaa . Samaa kuin Egypti faaraotkin .

    • golgataristi

      No entäs orientalortodoksikirkko syyrian Yrjö georgios talonpoika valkoisella hevosella loikkii . Jeesus kyllä kävi tuurossa ja siidossa mutta että George Yrjö .. Kukas se on ?? Taas näitä uusjeesuksia . Käsimerkki ikonit jumalan kuvat . Älkää ny näitä antikristuksia riittää. Messias siellä Messias tuolla . Ihmeitä siellä täällä . Rahastusta siellä tuolla täällä. Älkää menkö älkää uskoko . Arabiassa on orjuus .

    • PasiToivonen

      Luterilainen puhdasoppisuus oli vallalla 1600-luvulla. Lutherin aikana oli talonpoikaissota.

      alonpoikaissota on nimitys Pyhän saksalais-roomalaisen keisarikunnan alueella vuosina 1524–1525 tapahtuneelle kapinalliselle liikehdinnälle.

      Leviävä uskonpuhdistusliike aikaansai myös laajaa levottomuutta Saksalais-roomalaisen keisarikunnan alueen talonpoikien keskuudessa. Talonpoikien liikehdintä oli merkittävää varsinkin siinä mielessä, että he muodostivat valtakunnan väestöstä kolme neljäsosaa.[1] Jo aiemmin feodaaliruhtinaat olivat pyrkineet hallitsemiensa alueiden yhtenäistämiseen, mikä oli rajoittanut talonpoikien oikeuksia. Kapinointia ja liikehdintää oli nähtävillä paikallistasolla jo 1300-luvulla, mutta uskonpuhdistus ja Lutherin ajatukset kristityn vapaudesta toivat niihin uusia sävyjä.[1] Vuosina 1524-1525 syntyi laajamittaista liikehdintää, joka sai pian vallankumouksellisia piirteitä. Liikehdintään liittyi myös aateliston ja porvariston edustajia.[1]

      Talonpoikaissotana tunnetun protestiliikkeen taustalla piili useita uskonpuhdistukseen liittyviä ajatuksia. Uskonpuhdistaja ja radikaali teologi Thomas Müntzer vaikutti paljolti siihen, että talonpojat uskoivat taistelevansa tasa-arvoisen "Jumalan valtakunnan" puolesta.[1] 1525 julkaistiin Schwabenin talonpoikien kaksitoista artiklaa -nimellä tunnettu julistus. Siinä vaadittiin osin uskonnollisin perusteluin metsästystä, puunhakkuuta ja kalastusta vapautettavaksi rajoituksista.[1] Samoin kymmenyksinä kerättävän verotuksen ja maaorjuuden poistaminen olivat vaatimuslistalla.[1] Minkäänlaisia neuvotteluja ei kuitenkaan käyty.

      Ruhtinaat ja maanomistajat kävivät talonpoikia vastaan omilla joukoillaan, joiden varustelu ja organisointi oli huomattavasti kapinaliikettä korkeammalla tasolla. Kapina tukahdutettiin, ja arviolta 100 000 kapinaan osallistunutta talonpoikaa teloitettiin.[1] Kapinoinnin jälkiseurauksena ruhtinaiden suhtautuminen Lutheriin viileni, sillä he pitivät tätä yhtenä syyllisenä levottomuuksiin.[1] Luther puolustautui syytöksiä vastaan. Vielä kapinan alussa hän oli yrittänyt ottaa maltillista kantaa tilanteeseen, mutta väkivaltaisuuksien lisääntyessä hän oli kehottanut ruhtinaita kaikin tavoin kukistamaan kapinaliikkeen.[1]

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Talonpoikaissota

    • petoeioleainaeläin

      eipä oo vaikeaa lasten kasvatus on paljon vaikeampaa.

      pedon merkki
      6 6 6= 18
      vanhaa hepreaa merkki m
      kreikkaa sgma m kyljellään
      saatana kääntää asiat ympäri m toisinpäin on w
      sigma kumolla w
      kun ottaan alun kolme 666
      ja w kolme www niin siinähän tuo

      raamatusta
      Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa. 16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin. 17 [i] Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*.

      jos nyt jotaa kiinnostaa niin voin
      selvittää tän nimi arvoituksenkin

      raamatusta
      laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku

    • violaluna17

      Aamen! Niin samaa mieltä nimim, petoeioleainaeläin.kanssa! Tämä netin valhemaailma koukuttaa nuoret ja vanhat,rikkaat ja köyhät,ja perustuu kokonaan valheelle! Esim, vaikka facebookystävät on muka ystäviä,vaikkei ole ikinä edes tavanneettoisiaan! Todelliset ihmissuhteet ei enää kiinnostakaan,kun jää tähän koneeseen koukkuun! Esim,sairaaloissa ja tervkeskuksen vuodeosastoilla hoitajat on kohta enemmän koneiden kanssa tekemisissä kuin ihmisten potilaiden siellä. Koulussa oppilailla on tietokoneet koko ajan. Nuoret pelaa,on nettikauppoja. Rikollisuus ja vihapuhe,ilkeys ja saastan levitys lisääntyy. Tulee köyhyyttä, pettämistä,rikollisuutta netistä. Kiusaamista,väkivaltaa,eksytystä,harhoja. Kaikkea pahaa. Ihmiset etääntyvät toisistaan,välin pitämättömyys lisääntyy,rakkautta ei ole. Olen lukenut uskovien facebookpalstalta,että Ruotsissa on jo merkitty mikrosirulla yli kolmetuhatta ihmistä.se voi olla ja todennäköisesti onkin se Pedonmerkki! Eli höpsis sunnuntai olisi pedon merkkinä. Sehän on ollut jo vuosituhannen,mutta tietotekniikka on tullut vasta nyt. Roomalaiskatolisilla on toki paljon kummallisia oppeja,mariologiaa,pyhimysten palvontaa ym mitä ei tule hyväksyä. Ekumeniaa on myös vastutstettava. Sillä olen kuullut,että paavi olisi sanonut Allahin olevan sama kuin meidän Taivaan Isämme. Sellainen opetus on väärin!

    • PetoJoTäällä

      Pedon luku on internetti. Ihminen on tulevaisuudessa kaikessa kiinni netissä. Koko elämämme on sähköistetty. Ja jos ei meillä ole tunnuksia, emme todellakaan osta,myy emmekä tee mitään muutakaan. Kättä heilauttamalla tai päätä, kirjaudumme maailmaan. Auto käynnistyy ja kotiovi aukeaa, merkkiä vilauttamalla, samoin ravintolassa, vaatekaupoissa, ulkomaan matkoilla merkki on osto-voimaa. Kätevää! Aluksi se on vapaaehtoista, lopulta pakollista. En halua elää sitä aikaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe