Herpes...

Nyt tulee hoitsukkaopiskelijalta tyhmä kysymys...

Mulla on seksisuhde ja herpes ;)

Käytämme luonnollisesti kondomia ja suuseksiä varten ostimme suuseksisuojia. Ongelma on se, etten kykene millään nauttimaan siitä kun hän nuolee minua moisen muovipalan kanssa...

Nyt tämä ihana mies mietiskelee, että uskaltaisiko ruveta nuolemaan mua ilman suojaa.

En halua vaikuttaa mitenkään päätökseen ja harmistuisin jos tartutan herpekseni häneen...

Mulla on ollut näkyvät herpesoireet vain kerran...

On niin vaikeaa =(

Mitä mieltä olette?

Tiedän faktat, kertokaa mielipiteitä =)

13

2040

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja haluaa silti

niin siitä vain.
      Minulla on myös herpes ja ilman suojia ollaan poikaystävän kanssa oltu jo muutama vuosi. Herpes uusii minulla nelisen kertaa vuodessa ja silloin ollaan ilman seksiä, mutta muuten ei kiinnitetä huomiota asiaan. Eipä ole miehellä mitään oireita ollut. Mies tietää riskin ja tietää että hän on sen viruksen tod näk minulta jo saanut, mutta ei vaan ole aktivoitunut. On niitä pahempiakin juttuja kuin herpes, ei mielestäni kannata stressata asialla jos kummatkin tietää tosiasiat...

• totta!

mä seurustelen ja mulla ja mun poikaystävällä on molemmilla herpes. eikä meillä ole koskaan tullut mieleenkään että alkaisimme käyttämään kondomia lopun elämäämme. tärkeintä on että hyväksyy sen taudin ja tajuaa että elämässä on paljon kamalampiakin asioita. olne kiitollinen siitä että mulla on vain herpes eikä mikään syöpä :) kun molemmat vain hyväksyvät asian niin se on niin hyvä ^^

• mikä hoitsukka

Huh mikä hutsukka. Herpespillu, hajoa siihen. Ei se mieskään tykkää muovipalan ja kortsujen kanssa vehdata, saat olla varma, että hänellä on suhde myös sellaiseen, jota voi laittaa ihanasti paljaalla..aah..

• No mutta hyvänen aika, oletpas sinä ystävällinen =P

• herpesetä

Minulla on ollut herpes jo yli 20 vuotta ja tartutin sen vaimooni. Minulla on ollut paljon kontakteja ja en aina käytä kondomia. Silloin kun on rakkulavaihe 0-6 kertaa vuodessa, en harrasta seksiä, taukoa tulee 3-6 päivää kerraallaan.
      Minä luuleen, että herpes on lähes kaikilla, ainakin se 1. Kahdella minun vakituisellani, oli herpes ennen tutustumistamme.
      Silloin, kun molemmilla on herpes, on tietysti turvallisinta, muttei silloinkaan rakkulavaiheessa kannata sekstata.

• minulla EI ole..

No just, ei kaikilla ole mitään säännöllisesti ilmaantuvia muodostelmia alapäässään. On olemassa sellaisiakin ihmisiä, joilla ei ole mitään tautia..Aivan taivaallista on antaa ja saada paljaalla..onnetonta räveltää kortsujen kanssa jonkun vakipanon kanssa..No, tuollaiset panot jäävätkin vähemmälle, kun löytyy puhdas ja tauditon pimppi..=)

• tartuta!

"Mulla on seksisuhde ja herpes ;)"

...

Todella vastuutonta! Ette ole loppuelämäänne seksisuhteessa, joten PILAAT miehenkin tulevat mahdollisuudet suojaamattomaan seksiin jonkun toisen(mahdollisen puolison) kanssa.ÄLÄ EDES MIETI;ETTÄ ANTAISIT NUOLLA ILMAN SUOJAA!!!!

Muista se!

• Kiitos kaikille vastanneille ja kiva jos vastauksia tulee vielä lisää.

Pyrin jättämään röyhkeät kommentit omaan arvoonsa. Toisaalta haluaisin muistuttaa, että oireettomuus ei tarkoita taudittomuutta. Jospa teilläkin jotain jossain piileskelee ;)

Onnea teille puhtaista pimperoistanne :D, mutta ottakaa huomioon että on olemassa ihmisiä, jotka saavat herpesviruksen vaikkapa äidiltään. Loukkaavat kommentit jättäisin siis kakaroille.

Komistukseni varmasti tulee itse tekemään päätöksensä ja on se mikä tahansa, tulen sen hyväksymään.

• kanssasisar

että olet itse yli tartunnasta ja valmis suhteeseen - itsehän te sen luonteen määrittelette ja päätöksen tekee kundi itse sen suhteen millaisia riskejä otatte. Sain itse herpeksen suhteessa noin vuosi sitten henkilöltä, joka ei sitä tiennyt kantavansa. Kyse oli minulle tärkeästä henkilöstä, joka oli todella järkyttynyt että aiheutti minulle tällaisen vaivan. No, nyt olen ollut vajaan vuoden sinkkuna ja ilman seksiä, koska itsetunto on asian vuoksi vieläkin niin romuna. Tiedän, että en uskalla enkä halua puhua asiasta uuden ihmisen kanssa - ja toisaalta en halua olla kenenkään kanssa ilman, että kerron jutusta ja annan hänen valita. Syön lääkkeitä ja kondomia käytettäisiin totta kai. Omat oireeni olivat lieviä, mutta sitähän ei koskaan voi tietä, miten vakavasti joku toinen taudin kanssa tappelee.

Minusta on hienoa, että pystyt käsittelemään asiaa ja olette molemmat tietoisia tartunnasta ja sen riskeistä. Tiedän pareja, joissa toinen kanstaa virusta, mutta jotka eivät käytä suojaa yhdynnässä tai suuseksissä. Ja tauti ei ole siirtynyt (testattu vasta-ainetestillä). Minusta sinun kannalta suuremmat riskit liittyvät siihen, onko mahdollista, että saat mieheltä suuseksin kautta jonkin muun uuden taudin - huuliherpes, siis se perinteinen simplex 1 nimittäin viliintyy ja viihtyy hyvin alapäässä. Kakkonen ei kuulema ole niin vauhdikkaasti siirtymässä suuhun (gynekologini antama tieto). Jos suhteesi osapuoli on muidenkin kanssa niin ainakin klamydia kannattaa pitää mielessä.

Joka tapauksessa ihailen rohkeuttasi jatkaa elämää. Mielestäni toimit vastuullisesti ja moni täällä laukoo asiattomuuksia. Kaikki eivät ole saaneet tauteja riskihakuisella toosan jakelun seurauksena, vaan ikävinä yllätyksinä luottohenkilöiltä. Toivon itsekin pääseväni eteenpäin ja löytävän uuden miehen, joka voisi asian hyväksyä. Olen vasta 24 enkä todellakaan haluaisi olla lopun ikääni jalat ristissä...

Haluaisitko kertoa, miten otit asian puheeksi ja mitkä olivat mihen reaktiot? Ja ehkä uskallat kertoa prosessin lopputuleman...

• kanssasisar kirjoitti:

että olet itse yli tartunnasta ja valmis suhteeseen - itsehän te sen luonteen määrittelette ja päätöksen tekee kundi itse sen suhteen millaisia riskejä otatte. Sain itse herpeksen suhteessa noin vuosi sitten henkilöltä, joka ei sitä tiennyt kantavansa. Kyse oli minulle tärkeästä henkilöstä, joka oli todella järkyttynyt että aiheutti minulle tällaisen vaivan. No, nyt olen ollut vajaan vuoden sinkkuna ja ilman seksiä, koska itsetunto on asian vuoksi vieläkin niin romuna. Tiedän, että en uskalla enkä halua puhua asiasta uuden ihmisen kanssa - ja toisaalta en halua olla kenenkään kanssa ilman, että kerron jutusta ja annan hänen valita. Syön lääkkeitä ja kondomia käytettäisiin totta kai. Omat oireeni olivat lieviä, mutta sitähän ei koskaan voi tietä, miten vakavasti joku toinen taudin kanssa tappelee.

Minusta on hienoa, että pystyt käsittelemään asiaa ja olette molemmat tietoisia tartunnasta ja sen riskeistä. Tiedän pareja, joissa toinen kanstaa virusta, mutta jotka eivät käytä suojaa yhdynnässä tai suuseksissä. Ja tauti ei ole siirtynyt (testattu vasta-ainetestillä). Minusta sinun kannalta suuremmat riskit liittyvät siihen, onko mahdollista, että saat mieheltä suuseksin kautta jonkin muun uuden taudin - huuliherpes, siis se perinteinen simplex 1 nimittäin viliintyy ja viihtyy hyvin alapäässä. Kakkonen ei kuulema ole niin vauhdikkaasti siirtymässä suuhun (gynekologini antama tieto). Jos suhteesi osapuoli on muidenkin kanssa niin ainakin klamydia kannattaa pitää mielessä.

Joka tapauksessa ihailen rohkeuttasi jatkaa elämää. Mielestäni toimit vastuullisesti ja moni täällä laukoo asiattomuuksia. Kaikki eivät ole saaneet tauteja riskihakuisella toosan jakelun seurauksena, vaan ikävinä yllätyksinä luottohenkilöiltä. Toivon itsekin pääseväni eteenpäin ja löytävän uuden miehen, joka voisi asian hyväksyä. Olen vasta 24 enkä todellakaan haluaisi olla lopun ikääni jalat ristissä...

Haluaisitko kertoa, miten otit asian puheeksi ja mitkä olivat mihen reaktiot? Ja ehkä uskallat kertoa prosessin lopputuleman...

Kiitos viestistäsi =)

Sain oman tartuntani mieheltä, josta välitin hyvin paljon. Hänkään ei tiennyt herpeksestään ja sanoi juuri olleensa testeissä. Tyhmänä (vai ihastuneena) en edes ajatellut kysyä oliko vasta-ainetesti tehty. Ei ollut...

Ensioireet oli aika rankat ja viikon sairaslomalla tutkin viruksesta kaikki mahdolliset tiedot. Kaikki käsittelee tälläiset asiat omalla tavallaan ja ymmärrän, että olet romuna. Minäkin olin aluksi, mutta loppujen lopuksi ymmärsin ettei tämä asia maailmaa kaada. Vai kuinka usein sulla on oireita? Syötkö estolääkkeitä?
        Uskoisin, että kannattaa kokeilla muutakin kuin lääketieteen tarjoamia vaihtoehtoja. Luontaistuotekaupasta ostin Red Marine Algae-purkin ja sen lisäksi syön sinkki- ja b-vitamiinitabletteja. Jos herpes olisi mulla useemmin aktiivisena, niin kokeilisin valkosipulihoitoa(kiinalaisella valkosipulilla). Voisin näitäkin kokeilla http://www.ecoway.com/tuote-noni.php

Kerron aina uudelle kumppanille herpeksestäni ennen ensimmäistä kertaa. Mielestäni se on reilua...Vähän se stressaa, mutta jokaisella kerralla on mennyt hyvin =) Miehet arvostavat sitä, että nainen kertoo ja myös sanovat sen. Kukaan ei ole järkyttynyt niin, että olisi kävellyt ulos ovet paukkuen. Aloitan vaan sanomalla, että haluaisin keskustella eräästä asiasta ja siitä se jatkuu ihan helposti =)

Meitä on paljon. Taudin esiintyvyys aikuisväestössä on 20-25%:n välillä...Sen kanssa voi elää ja toivoisin, että voisit rohkeasti ottaa seuraavan askeleen. Toivoisin myös, että voisin helpottaa oloasi =)

Tälle palstalle tuskin kirjoittaa ne, joilla menee hyvin viruksen kanssa, joten älä masennu täällä olevista kirjoituksista.

Olen kertonut pappaselleni kaiken mitä herpeksestä tiedän, mutta hän tehköön päätöksen. Kaipa tätä kuitenkin vielä yhdessä pohdiskellaan...En haluaisi kenellekään mitään pahaa.

Tsemppiä ;)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001093&posting=22000000006065380

• herpeksiä kaikki ollaan..
        Saganna kirjoitti:

Kiitos viestistäsi =)

Sain oman tartuntani mieheltä, josta välitin hyvin paljon. Hänkään ei tiennyt herpeksestään ja sanoi juuri olleensa testeissä. Tyhmänä (vai ihastuneena) en edes ajatellut kysyä oliko vasta-ainetesti tehty. Ei ollut...

Ensioireet oli aika rankat ja viikon sairaslomalla tutkin viruksesta kaikki mahdolliset tiedot. Kaikki käsittelee tälläiset asiat omalla tavallaan ja ymmärrän, että olet romuna. Minäkin olin aluksi, mutta loppujen lopuksi ymmärsin ettei tämä asia maailmaa kaada. Vai kuinka usein sulla on oireita? Syötkö estolääkkeitä?
        Uskoisin, että kannattaa kokeilla muutakin kuin lääketieteen tarjoamia vaihtoehtoja. Luontaistuotekaupasta ostin Red Marine Algae-purkin ja sen lisäksi syön sinkki- ja b-vitamiinitabletteja. Jos herpes olisi mulla useemmin aktiivisena, niin kokeilisin valkosipulihoitoa(kiinalaisella valkosipulilla). Voisin näitäkin kokeilla http://www.ecoway.com/tuote-noni.php

Kerron aina uudelle kumppanille herpeksestäni ennen ensimmäistä kertaa. Mielestäni se on reilua...Vähän se stressaa, mutta jokaisella kerralla on mennyt hyvin =) Miehet arvostavat sitä, että nainen kertoo ja myös sanovat sen. Kukaan ei ole järkyttynyt niin, että olisi kävellyt ulos ovet paukkuen. Aloitan vaan sanomalla, että haluaisin keskustella eräästä asiasta ja siitä se jatkuu ihan helposti =)

Meitä on paljon. Taudin esiintyvyys aikuisväestössä on 20-25%:n välillä...Sen kanssa voi elää ja toivoisin, että voisit rohkeasti ottaa seuraavan askeleen. Toivoisin myös, että voisin helpottaa oloasi =)

Tälle palstalle tuskin kirjoittaa ne, joilla menee hyvin viruksen kanssa, joten älä masennu täällä olevista kirjoituksista.

Olen kertonut pappaselleni kaiken mitä herpeksestä tiedän, mutta hän tehköön päätöksen. Kaipa tätä kuitenkin vielä yhdessä pohdiskellaan...En haluaisi kenellekään mitään pahaa.

Tsemppiä ;)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001093&posting=22000000006065380

joo, ei se maailmaa kaada jos herpeksen saa tai sitten kondylooman, mul on ne molemmat ja kyllä eka vuosi vitutti kun toi herpes ilmestyi 5 kertaa ja oireet oli kivuliaat, mutta nyt se on rauhoittunut ja ei häiritse mitenkään, ehkä kerran vuodessa ilmottelee olostaan kondyloomakin jossain piileskeleepi....herpeshän puhkee aina siihen samaan kohtaan mihin se on joskus tarttunut ja tiesittekö sitä että voitte silti saada uuden tartunnan toiseen kohtaan vaikka teillä jo olisi herpes, mulle kävi niin....samoten kondyloomaa on kait 70 eri versiota lievempää ja ärtsympää, eli kondomia kantsii käyttää pettäessä ja varoa partnerin herpestä vaikka se jo molemmilla olisikin! kondylooman tarttumista ei voi estää millään, se ei oirehdi välttämättä juuri mitenkään ja herpestä en onnistunut tartuttamaan ex-tyttökaveriini kun varoimme visusti rakastelemasta n.3 viikon ajan kun minulle tuli oireet, herpekseni sijaitsee hiukan peniksen sivussa, kohdassa jota kondomi ei suojaa eli älä luota siihen jos kaveri sanoo että kortsu suojaa jos jotain on, tarkasta kaverin vehje huolellisesti vaikkapa sanomalla että haluat runkata häntä niin pääset näkemään onko jotain oireita näkyvissä....

• pop
        herpeksiä kaikki ollaan.. kirjoitti:

joo, ei se maailmaa kaada jos herpeksen saa tai sitten kondylooman, mul on ne molemmat ja kyllä eka vuosi vitutti kun toi herpes ilmestyi 5 kertaa ja oireet oli kivuliaat, mutta nyt se on rauhoittunut ja ei häiritse mitenkään, ehkä kerran vuodessa ilmottelee olostaan kondyloomakin jossain piileskeleepi....herpeshän puhkee aina siihen samaan kohtaan mihin se on joskus tarttunut ja tiesittekö sitä että voitte silti saada uuden tartunnan toiseen kohtaan vaikka teillä jo olisi herpes, mulle kävi niin....samoten kondyloomaa on kait 70 eri versiota lievempää ja ärtsympää, eli kondomia kantsii käyttää pettäessä ja varoa partnerin herpestä vaikka se jo molemmilla olisikin! kondylooman tarttumista ei voi estää millään, se ei oirehdi välttämättä juuri mitenkään ja herpestä en onnistunut tartuttamaan ex-tyttökaveriini kun varoimme visusti rakastelemasta n.3 viikon ajan kun minulle tuli oireet, herpekseni sijaitsee hiukan peniksen sivussa, kohdassa jota kondomi ei suojaa eli älä luota siihen jos kaveri sanoo että kortsu suojaa jos jotain on, tarkasta kaverin vehje huolellisesti vaikkapa sanomalla että haluat runkata häntä niin pääset näkemään onko jotain oireita näkyvissä....

juuri niin pettämällähän nämä taudit saa parhaiten leviään...

• ....

AFTONBLADETISTA.....ONKO TIETOA MIKÄ LÄÄKE ON KYSEESSÄ?

Ny behandling hjälper mot herpes
      Förebyggande behandling under lång tid hjälper personer som drabbats av könsherpes.
      Sexlivet blev bättre och över 90 procent av patienterna var nöjda med behandlingen.
      Sjukdomen kan inte botas, men besvären lindrades kraftigt, visar en studie från Akademiska sjukhuset i Uppsala.
      De 270 personer som ingick i studien tog dagligen medicin mot herpesvirus, för att minska risken för återfall. Samtliga hade under flera år haft könsherpes med flera svåra återkommande utbrott.
      Andelen patienter som kände stort obehag av sjukdomen sjönk från drygt 40 procent till under 10 procent.
      Caroline Olsson
      Publicerad: 2005-12-01

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      82
      6251
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3421
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      3028
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2252
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      28
      2161
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      120
      2043
    7. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      190
      1972
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1969
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1588
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1468
    Aihe