Ilman saarnoja ja kinaa

Aikuinen 50+

Kerro tupakoitko vai etkö ja miksi?
Yksi puheenvuoro per kirjoittaja,ei siis väittelyä siitä kuka on oikeassa tai väärässä,kiitos!

Itse en tupakoi koska ei ollut varaa aloittaa teini-ikäisenä,oli muita rahanreikiä eli harrastuksia jotka jouduin maksamaan omista rahoistani,en tietenkään ole myöhemmässä vaiheessa katunut etten aloittanut koska huomaan kuinka vaikeaa monille on lopettaa vaikka haluaisi

17

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.M.

Jostain syystä luokkani "silmää tekevät" kuuluivat tupakoimattomiin. Aloitusiässä sillä on valtava merkitys. Myöhemmin tulivat terveydelliset syyt.

• mummu

Joskus olen kokeillut onneksi ei huvittanut.Jää paljon rahaa muuhun ja pysyy paremmassa kunnossa.

• huomaa....
        mummu kirjoitti:

Joskus olen kokeillut onneksi ei huvittanut.Jää paljon rahaa muuhun ja pysyy paremmassa kunnossa.

rahan jäävän minulle ja n.3v. tupakatta. Sensijaan makunautinnot lisääntyneet, käy myös alkoholi ilman tupakkaa.

• sauhuttele

enää. Tupakka taukoa on kestänyt ihan pikkusen vaille kolme vuotta. Neljän lapsen odotus ja vauva-aika oli lakkoa, nyt vaan olen tauolla. Kiitos mukavan harrastuksen, johon kuuluu paljon ihmisiä polttamatta ja meikä kun lähti tupakoimaan kaikkee mukavaa varmaan tekivät silläaikaa ,joten kokeilen pysyä mukana jokaikisen nautintohetken jonka mahdollista???Ihanan joukkueen seurassa.

• poltan...aikoinaan ihan väen vängällä piti tyttökaverin kans alkaa sauhuttelu vaikka pahaa teki..:/ nyt jälkeenpäin harmittaa että piti aloittaa ollenkaan...ei pääse irti,ei sitten millään...nyt yritän ainakin vähentää,ainakin aluksi,on meinaan nuo keuhkoparat jo sen verran heikentyneet...

• "Menninkäinen"

Rakas mii-su ni,sama juttu,vähentämisen
        puolella on koko ajan.Muiskis.....((((
        Siinä suukko sulle.

• "Menninkäinen" kirjoitti:

Rakas mii-su ni,sama juttu,vähentämisen
        puolella on koko ajan.Muiskis.....((((
        Siinä suukko sulle.

tänään alotin sen vähentämisen...:) saas nähä miten pimatsun käy...;) tsemppiä meille molemmille...kerron sit miten on käyny...:DD
        oho..täällä vaa pusut lentelee..:))

• boston

Nuorena sitä tuli kokeiltua kaikenlaista,myöskin tupakointia ei määrissä.

Koskaan en ole polttanut vakituisesti,joskus vuosia sitten vielä saatoin maistaa,miltä maistuu kaverin tupakka ja hyi!! Ei maistunut! Riipuvaisuutta ei ole tullut koskaan ja nyttemmin en oikeastaan voi enää sietää tupakan hajua.Haju jää vaatteisiin,hiuksiin ja pääkään ei kestä paljoa,joten päänsärkyhän siitä seuraa,jo oleskelusta tupakkatiloissa.Vältän kaikin keinoin,haluan olla terve - siltä osin.

• Tanja1965

viimeisestä savukkeestani on yli vuosi, eikä vielä olet tullut eteen sellaista tilannetta, että olisin aloittanut uudelleen. Enkä usko että koskaan enää aloitankaan.
      Poltin nuorena muutaman vuoden, sitten lopetin ja aloitin joskus 35 vuotiaana uudelleen ja nyt vuosi sitten lopetin lopullisesti.
      Turhaa touhua, haisee pahalle, maistuu pahalle, raha menee savuna ilmaan, en ymmärrä minkä takia yleensäkään poltin, en koskaan oikein tykännyt tupakasta.

• Belmont

aikaisemmin mutten enää.
      Siitä on 2,5 vuotta kun lopetin eräänä sunnuntai-iltana -- en viitsinyt lähteä hakemaan savukkeita. Laiskuudesta on joskus hyötyä.
      Päätin kokeilla pystynkö lopettamaan ja tässä sitä
      olen nyt savuttomana ja aion pysyä.
      En tosin polttanut kuin pari askia viikossa maks., joskus riitti yksi.
      Loppui "poskiontelon" tulehdukset myös!

• Pessiossi

Lopetin noin 20-vuoden ahkeran Marlboron käytön ihan vaan hiljaisesti itse päättämällä, että lapseni eivät ainakaan kärsi astma- ja alllergiaoireista tupakointini takiani.

Siis lopetin noin 12-vuotta sitten ja olo ihan yes. Ja tämä tarina on tosi.

Huom! pitäähän vaalityötä tehdä vielä kun on mahdollisuus, jos Jermu ei kuitenkaan ala pressaehdokkaaksi:)

Mites se Jermun tupakointi, voi vaikuttaa ehdokkuuteen!!!:D

• tuutikki

En tupakoi, syy siihen on varmaan lapsena kuultu isän karsee yskä.
      Ja oisko vaan ettei sovi minun ajatusmailmaani.
      Lapseni eivät myöskään polta,eivät käytä alkohoolia,ei huumeita,ei edes kahvia.
      On tainnut olla aika jytyä äidinmaitoa itseläni ja myös omalla äidilläni :)

• Pirre*

jo.. tuota yli 20 ntä vuotta sitten.

Silloin Nikoret -purkat olivat reseptitavaraa; hain lääkäriltä sellaisen ja purkan avulla vihdoin pääsin mokomasta riesasta eroon.

Enkä nyt ymmärrä miksi olen joskus aloittanut..

• ###

siksi koska on tullut aloitettua se tapa tyhmyyksissään nuorena. Lopettaa en osaa tai halua. En tiedä kummasta noista se on enemmän kiinni?

• Iltamyöhä

oli miniäni kanssa puhe tästä tupakoinnista. Hän on lopettanut, koska odottaa vauvaa eikä aio aloittaa enää.
      Minä poltin tuolla 70-luvulla jonkin vuoden. Olin ja olen edelleenkin sitä mieltä, että jos polttaa, niin (tupakka on nautintoaine) se on saatava polttaa siinä missä siitä voi nauttia. Onko mitään järkeä polttaa liesituulettimen alla tai ulkona talvipakkasessa. Eikö silloin voi lopettaa kokonaan, jos sitä ei voi polttaa siinä nojatuolissa tai keittiön pöydän ääressä ruuan jälkeen.
      Päätin jossain vaiheessa silloin 70-luvulla, että nyt loppuu ja se loppui. Tosin en poltellut vuosikymmeniä ennen sitä. Mieheni kävi Pekka Puskan tupakasta vieroituskurssin ja lopetti puoli vuotta myöhemmin, poltettuaan pari vuosikymmentä ja 2 toppaa norttia päivässä.

• En ole polttanut ainoatakaan savuketta.

Ilmeisesti syynä sen aloittamisen "tarpeettomuus" sekä vahva itsetunto,toimimaan vain omien mieltymysten mukaan.
      Myöskään kotona ei kukaan tupakoinut,eikä vieläkään kukaan veljistä/sisaristakaan polta.

Kylän baarissa kyllä 'asuin' alakouluikäisestä siihen asti,kunnes tytöt alkoivat kiinnostaa.

Siis passiivista tupakointia olen harrastanut noin kakskymppiseksi saakka.

• Reiluit 40 v sitten viimeisen kerran kokeilin ja pahaa oli.
        Joku tuossa valitti, ettei säästyneet rahat näy missään. Minullapa näkyy! Ostin säästyneillä tupakkarahoilla uuden kaksion, josta vuokralaiset pulittaa minulle mukavan summan kuukausittain!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      280
      10498
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      333
      7376
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      86
      1987
    4. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      123
      1741
    5. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1699
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1541
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1201
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      48
      989
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      848
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      772
    Aihe