Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

opetuspoljin+PEILIT??

rellukka

Opetuspoljin on jo asennettu Renault Clioon -97. Opettajalle vaaditaan oikealle puolelle peili, voiko auton oikean peili säätää opettajalle vai pitääkö opettajalle asentaa OMA PEILI? Jos pitää niin miten se sinne asennetaan?

14

13848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oona

      ei tarvitse opettajalle omaa erillistä peiliä!

    • aikaisemmin.

      Jos peili kääntyy niin paljon että opetteja siitä näkee ei tarvita muita peilejä.

    • opetusluvan haltija

      ajo-opettajalla PITÄÄ OLLA oma lisäpeili auton oikealla puolella, lisäpeilin mukana tulee myös ne kiinnikkeet ( lisäpeilejä on ainakin 2 erimallia )

      • Jopas jotakin.

        Ai jaa!? Onko kotiopetusta jälleen hankaloitettu viranomaistaholta? 6-vuotta siten, kun itse opetin, ei ainakaan tarvinut olla, jos peili kääntyi riittävästi. Itse kun aikanaa olin kotiopetuksessa oppilaana ei sitä turhaa lisäjarrupetaaliakaan tarvinnut autossa eikä käytännössä. Riitti kun käsijarru oli keskellä. Tämmöistä hölmöilyä tämä on. Kohta kai vaaditaan toinen rattikin.


      • nähdä ja mitä?
        Jopas jotakin. kirjoitti:

        Ai jaa!? Onko kotiopetusta jälleen hankaloitettu viranomaistaholta? 6-vuotta siten, kun itse opetin, ei ainakaan tarvinut olla, jos peili kääntyi riittävästi. Itse kun aikanaa olin kotiopetuksessa oppilaana ei sitä turhaa lisäjarrupetaaliakaan tarvinnut autossa eikä käytännössä. Riitti kun käsijarru oli keskellä. Tämmöistä hölmöilyä tämä on. Kohta kai vaaditaan toinen rattikin.

        Jos homma on helpompaa olisi oppilaan esim. peruutuksessa ja kaistan vaihtoja ajatellessa hyvä nähdä myös oikeasta peilistä. Jos peili säädetään opettajalle, niin tutkinnossa se on säädettävä tutkinnon vastaanottajalle ja silloin, mitä kokelas näkee????

        Nämä lisäjarru ja peili lisäävät turvallisuutta; ei ole kysymys vain halvalla tekemisestä vai onko???


      • Onko muuttunut?
        nähdä ja mitä? kirjoitti:

        Jos homma on helpompaa olisi oppilaan esim. peruutuksessa ja kaistan vaihtoja ajatellessa hyvä nähdä myös oikeasta peilistä. Jos peili säädetään opettajalle, niin tutkinnossa se on säädettävä tutkinnon vastaanottajalle ja silloin, mitä kokelas näkee????

        Nämä lisäjarru ja peili lisäävät turvallisuutta; ei ole kysymys vain halvalla tekemisestä vai onko???

        Kysymys oli alumperin yksiselitteinen. Vastaus on, ei tarvitse lisäpeiliä, jos auton kiinteä peili kääntyy tarpeeksi. Opettelin ja opetin aikoinaan ilman lisäpeiliä eikä tuottanut ongelmia opetellessa, opettaessa, eikä inssissä. Opettelin ajamaan ilman lisä pedaalia. Opetin kaksikertaa pedaalin kanssa. Turvallisuudessa ei ollut mitään eroa. Ei tarvinnut kertaakaan painaa pedaalia. Mäkilähtöäkin opeteltiin avittamalla käsijarrulla. Turhia, kalliita ja hankalia vehkeitä. Moni luopuu juuri näiden takia kotiopetuksesta.


      • miukku
        Onko muuttunut? kirjoitti:

        Kysymys oli alumperin yksiselitteinen. Vastaus on, ei tarvitse lisäpeiliä, jos auton kiinteä peili kääntyy tarpeeksi. Opettelin ja opetin aikoinaan ilman lisäpeiliä eikä tuottanut ongelmia opetellessa, opettaessa, eikä inssissä. Opettelin ajamaan ilman lisä pedaalia. Opetin kaksikertaa pedaalin kanssa. Turvallisuudessa ei ollut mitään eroa. Ei tarvinnut kertaakaan painaa pedaalia. Mäkilähtöäkin opeteltiin avittamalla käsijarrulla. Turhia, kalliita ja hankalia vehkeitä. Moni luopuu juuri näiden takia kotiopetuksesta.

        kappas, kun pitäähän sen kuskin pukilla istujankin nähdä toisestakin sivupeilistä niin kuin normaalissa ajotilanteessa ainakin!! mitäs siitä oppii, jos isukka katsoo omaan sivupeiliinsä ja sanoo miten milloinkin ohjataan... ja käsijarrun ja lisäjarrun eroista, onko se käkkärillä jarrutus kovin tehokas, turvallinen tai autolle hyvästä vauhdissa??? vaikka peilin ja polkimen ostaisi uusina ja asennuttaisi liikkeessä kotiopetus tulee jo yhdellä oppilaalla TODELLA paljon halvemmaksi kuin autokoulu. puhumattakaan tilanteesta, jossa opetettavia on useita. se, ettei kotiopetus ole kovinkaan yleistä johtunee ihmisten eli vanhempien laiskuudesta ja epävarmuudesta omaan ajotaitoon..! mutta jos sitä rahaa on laitettavaksi se pari tonnia per mukula niin mikäs siinä.
        joskin uskaltaisin väittää että keskiverto autokoulun käynyt on epävarmempi kuski kuin keskiverto kotiopetettu... esimerkiksi siksi, että kotiopetuksessa ajetaan yleensä PALJON, ja opetus keskittyy muuhunkin kuin inssitilanteesta selviämiseen. autokoulu on kuin lukion äidinkielen tunnit abivuonna; keskitytään kirjoittamaan ylioppilasaineita.


      • jopas jotakin
        Onko muuttunut? kirjoitti:

        Kysymys oli alumperin yksiselitteinen. Vastaus on, ei tarvitse lisäpeiliä, jos auton kiinteä peili kääntyy tarpeeksi. Opettelin ja opetin aikoinaan ilman lisäpeiliä eikä tuottanut ongelmia opetellessa, opettaessa, eikä inssissä. Opettelin ajamaan ilman lisä pedaalia. Opetin kaksikertaa pedaalin kanssa. Turvallisuudessa ei ollut mitään eroa. Ei tarvinnut kertaakaan painaa pedaalia. Mäkilähtöäkin opeteltiin avittamalla käsijarrulla. Turhia, kalliita ja hankalia vehkeitä. Moni luopuu juuri näiden takia kotiopetuksesta.

        Melkoinen lahjakkuus se sinun oppilaasi, jos ei kertaakaan ole tarvinnut jarrupoljinta painaa, kun häntä opetit. Taisitte ajella jossain syrjäpoluilla ja muuta liikennettä ei ollut lähimaillakaan...

        Mites sinä muuten avitit käsijarrulla mäkilähdössä? Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, kun on aika tuntematon juttu minulle. Käsijarrulla nyt ei kyllä oikeassa jarrutustilanteessa tee oikein mitään, joten melkoista hölynpölyä kirjoittelet. Mahtaa tulla aika ikävää tuhoa aikaiseksi, kun vetää hätäjarrutustilanteessa käsijarrusta.

        Ja mitäs niillä peileillä tekee, ihan turhia mokomat vekottimet. Hohhoijaa. Mites se opetettava näkee oikeanpuoleisen kaistan, jos peili on säädetty niin, että sinä näet siitä? Ei mene minun jakeluun, mutta olenkin kaiketi aika yksinkertainen ihminen.

        Mitäs sinäkään turhaan istuit opetustilanteessa siellä autossa, jos oppilaasi oli niin hyvä ajaja, että pärjäsi ilmankin sinua. Turhaa ajantuhlausta, kehtaavat vielä vaatia sitäkin, että joku olisi siellä autossa oppilaan mukanakin.

        Kiitos hyvistä nauruista.


      • Kyllä se siitä.
        jopas jotakin kirjoitti:

        Melkoinen lahjakkuus se sinun oppilaasi, jos ei kertaakaan ole tarvinnut jarrupoljinta painaa, kun häntä opetit. Taisitte ajella jossain syrjäpoluilla ja muuta liikennettä ei ollut lähimaillakaan...

        Mites sinä muuten avitit käsijarrulla mäkilähdössä? Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, kun on aika tuntematon juttu minulle. Käsijarrulla nyt ei kyllä oikeassa jarrutustilanteessa tee oikein mitään, joten melkoista hölynpölyä kirjoittelet. Mahtaa tulla aika ikävää tuhoa aikaiseksi, kun vetää hätäjarrutustilanteessa käsijarrusta.

        Ja mitäs niillä peileillä tekee, ihan turhia mokomat vekottimet. Hohhoijaa. Mites se opetettava näkee oikeanpuoleisen kaistan, jos peili on säädetty niin, että sinä näet siitä? Ei mene minun jakeluun, mutta olenkin kaiketi aika yksinkertainen ihminen.

        Mitäs sinäkään turhaan istuit opetustilanteessa siellä autossa, jos oppilaasi oli niin hyvä ajaja, että pärjäsi ilmankin sinua. Turhaa ajantuhlausta, kehtaavat vielä vaatia sitäkin, että joku olisi siellä autossa oppilaan mukanakin.

        Kiitos hyvistä nauruista.

        Kotiopetuksen erinomaisuus verrattuna autokouluun on se että voi opetella auton hallinnan kaikessa rauhassa, ajan kanssa, suljetulla alueella tai niin hiljaisella tiellä että, mitään lisäpolkimia ei tarvi. Ymmärrän hyvin että autokoulun autossa nämä tarvitaa kun on pakko mennä liikenteen sekaan aivan tumpuloidenkin. Jos en nyt aivan väärässä ole niin autossa oikeanpuoleinen peili ei ole pakollinen. Ei ainakaan ennen ollut. Jos olen oikeassa niin mistä se kuski silloin katsoo. Tietenkin kääntämällä päätään takaviistoon oikealle. Inssiajo käsittääkseni tapahtuu oppilaan vastuulla, ja silloin peili tietenkin käännetään oppilaalle. Ei tarvitse mitään erikoislahjakkuutta jos opettaja ei joudu jarruttamaan vaan opettelua turvallisella, mielellään suljetulla alueella. Itse ajoin ajokortin kotiopetuksessa, aikana kun lisäjarrupoljinta ei tarvinut olla. Ymmärrät varmaan että silloin sitä ei kukaan käyttänyt. En ole erikois lahjakkuus. Kotiopetus ei vaadi onnistuakseen minkäänlaista erikois lahjakkuutta. Ei opettajalta eikä oppilaalta. Oli Opettajalla mnkälaiset asenteen itse ajaessaan liikenteessä ei vaikuta mitenkään oppilaan tuleviin aseteisiin. Ainoastaan miten opettaa ratkaisee.


      • Anonyymi
        Jopas jotakin. kirjoitti:

        Ai jaa!? Onko kotiopetusta jälleen hankaloitettu viranomaistaholta? 6-vuotta siten, kun itse opetin, ei ainakaan tarvinut olla, jos peili kääntyi riittävästi. Itse kun aikanaa olin kotiopetuksessa oppilaana ei sitä turhaa lisäjarrupetaaliakaan tarvinnut autossa eikä käytännössä. Riitti kun käsijarru oli keskellä. Tämmöistä hölmöilyä tämä on. Kohta kai vaaditaan toinen rattikin.

        Mersuissa ei yleensä oo keskellä...
        Lisätaustapeili oikealle puolelle lähtien vuosimallista X(googlettakaa itse), sitä vanhemmissa edes normi oikea peili ei ole pakollinen. Keskipeiliä ei vaadita, mutta suositellaan. Lisäjarrupoljin joka vaikuttaa kaikkiin jarruihin ha on pultattu/kiinnutetty riittävän hyvin lattiaan.


    • antaisin opetusta

      jälkikasvulleni? Ainiin mitens se nyt oikein on? Pitikö olla se ja pitikö tehdä näin, mistäs sitä tietoa oikein saa? Mitäs sitä pitäis oikein opettaa? Mitäs niiten tulis osata? Hyvä, kyllä se siitä.

      • Todella.

        Juuri tälläinen kotiopetuksen hankaloittaminen aiheuttaa sen että niinkin vähän sitä harrastetaa, sen erinomaisuudesta huolimatta. Kannatta silti uhrata aika ja vaiva sillä kotiopetus on erinomaista perhettä yhdistävä tapahtuma. Kaiken lisäksi kotiopetuksella saadaa paljon valmiinpia oppilaita ja halvemmalla.


    • Papadopoulos

      Alkuperäinen kysymys koski lisäpeiliä! Mistä sellaisen saa???

      • Ajo-opetuskokemuksella

        Meillä on kaksi poikaa käynyt vuoden sisällä ajo-opetusluvalla ajokortin ja kokeilin niitä halpispeilejä mitä saa melkein mistä vaan ja ihan turhia olivat.

        Jos haluatte kunnollisen lisäpeilin millä näkee, joka ei häikäise ja ulkonäön puolesta voi pitää muulloinkin niin suosittelen ostamaan täältä www.optimize.fi/autopeili tuon pimeän kulman peilin. Ehdottomasti paras ollut kaikista ja hintakin on laatuun verrattuna edullinen.

        Markettien surkeat peilitkin kun maksavat jopa 15 euroa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2112
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      29
      1744
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1510
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1461
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1378
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1261
    Aihe