Olen hieman alkanut raamattua lueskella ja jäin miettimään, kun Abrahamin tytärtä vaivasi heikkouden henki, että mitähän se mahtaa tarkoittaa??? Sitäkö, että on heikko uskossa, epäilevä?
Heikkouden henki,
10
719
Vastaukset
- Esa T
>Olen hieman alkanut raamattua lueskella ja jäin miettimään, kun Abrahamin tytärtä vaivasi heikkouden henki, että mitähän se mahtaa tarkoittaa??? Sitäkö, että on heikko uskossa, epäilevä?<
Monia nykypäivän uskovia vaivaa tämä sama heikkouden henki. Heikkoutta voi olla missä tahansa osa-alueella, sillä Jeesus tuli tuomaan yltäkylläisen elämän.
Kristus on heikoissa väkevä, mutta meidän tulisi julistaa tätä väkevää, eikä heikkoa.
"Julistettua Sanaa seuraa ihmeet ja merkit." Ei sanottu että seuraa julistajaa, vaan sanaa. Tämä on lainalaisuus mikä seuraa jokaista sanaa, mikä tulee suustamme, haluttiin sitä taikka emme. Jos julistamme heikkouden sanoja, niin joudumme niittämään heikkouden hedelmän.
Joh. 1 alusta sanoo Sana on Jumala ja Kristus on valo. " Alussa oli Sana ja Sana oli Herran tykönä, ja Sana oli Jumala."
Jatko selittää vielä tätä Sanaa. " Niin kuin oli alussa, kaikki luotiin Sanan voimalla."
Jos valvomme suutamme niin kuin raamattu opettaa, niin heikkous lähtee, ja voima tulee tilalle.
Jeesus sanoo, se mikä menee suusta sisälle ei saastuta, mutta se mikä tulee suusta ulos saastuttaa, sillä se tulee sydämestä. Suu puhuu sydämen kyllyydestä.
Jaakob vertaa kieltä laivan peräsimeen, missä pieni peräsin ohjaa suurta laivaa.
Me ihmiset olemme Jumalan kuvaksi luotuja ja tämä luominen jatkuu suumme kautta, mutta on tärkeä valvoa ettei anna Saatanan luoda omaa maailmaansa meidän kielemme kautta.- Marja K
Kiitos tästä tulkinnasta, sattumalta kävin täällä ja täältä löytyi tälläinen helmi.
Voitko jonkin käytännön, tai joitakin käytännön,esimerkkejä esittää oikeista tapahtumista, jotka ovat sattuneet tässä arkielämässä?
Ymmärrän jos et kiireiltäsi ehdi, mutta aihe kiinnostaa minua`
Yatävällisesti Marja K - Esa-T
Marja K kirjoitti:
Kiitos tästä tulkinnasta, sattumalta kävin täällä ja täältä löytyi tälläinen helmi.
Voitko jonkin käytännön, tai joitakin käytännön,esimerkkejä esittää oikeista tapahtumista, jotka ovat sattuneet tässä arkielämässä?
Ymmärrän jos et kiireiltäsi ehdi, mutta aihe kiinnostaa minua`
Yatävällisesti Marja K>Voitko jonkin käytännön, tai joitakin käytännön, esimerkkejä esittää oikeista tapahtumista, jotka ovat sattuneet tässä arkielämässä?<
Olen miettinyt voimattomuutta paljon viimeisen 10 vuoden aikana, ja Jumala on paljon puhunut tästä aiheesta minulle. Jeesus sanoo, ”te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.” Vaikka kirjoitukset olisivat tuttuja, niin ilman voimaa emme pysty laittamaan Sanaa käytäntöön. Fariseukset ja kirjanoppineet olivat tästä hyviä esimerkkejä, he tunsivat kirjoitukset, mutta eivät Kristusta Jumalan voimaa. Ja monet nykypäivän uskovat tuntevat kyllä Kristuksen nimen, mutta eivät kirjoituksia, ja siksi molemmat ovat eksytysten riepoteltavana. Tarvitaan siis molemmat.
Kysyit käytännön esimerkkejä voimasta. SANA on Jumala ja Kristus on valo Joh.1
Jos on esim. rahat loppu, niin suu helposti sanoo, rahat on loppu, ja silloin itse on luonut loppumisen omilla sanoillaan, mutta rukoillessa keskitytään enemmän sanoihin, ja sama asia esitetään eri tavalla. Kiitos Jeesus että autat saamaan rahaa, ja näin sanat luovat auttamisen.
Jos sanomme vaikka että puolisossamme on jotain vikaa, niin omat sanat ovat luoneet vian pysymään, siksi pitäisikin sanoa, kiitos Jeesus että autat saamaan muutoksen aikaan, ja silloin muutos on sanoilla kylvetty. Tai jos tietää mitä muutosta haluaa, niin julistaa suoraan oikean mallin.
Julistettua Sanaa seuraa ihmeet ja merkit, sana mikä on tullut suusta niittää automaattiseti sen hedelmän mitä on kylvetty, emmekä edes voi sille mitään. Jos on kipua, niin on väärin sanoa, minua sattuu, vaan pitäisi sanoa, Kiitos Jeesus että kannoit myös kipuni ristillä.
Kimalainen ei pysty teknisesti lentämään, sillä sen siivet on liian pienet lentämiseen, kuitenkin se lentää koska se ei tiedä ettei se voi lentää. Tai pieni lapsi paranee kivusta puhaltamalla, koska se uskoo että pipi lensi pois.
Kaikki alkaa sanasta, ” alussa oli Sana. ”
Sanaa seuraa kuuleminen,” kuulo tulee Jumalan sanasta.”
Kuuloa seuraa usko, ” usko tulee kuulosta.”
Ja Jeesus sanoo. ” joka uskoo sille kaikki on mahdollista,” tai ”jos te uskotte te voitte tehdä vielä suurempia tekoja mitä Minä tein.”
Jaakob sanoo, usko ilman töitä on kuollut, siksi olen monta kertaa vedonnut Jumalaan kun en ole saanut käytäntöön kaikkea mitä olen pyytänyt, sillä Jeesus lupaa yltäkylläisen elämän. Ja silloin Jumala on opettanut keskittymään sanoihin joita vuodatan rukouskammiossani. Väsyneenä tulee helposti valitettua, vaikka pitäisi julistaa silloin elämää ja voimaa, tule voima Jeesuksen nimessä.
Usko kasvaa itsestään sen mukaan kun opimme hallitsemaan kielemme, sana lähtee suustamme kaksiteräisenä miekkana, jolloin jokainen sana siunaa toista ja toista se leikkaa. Tarkoitus olisi että hyvä kasvaisi ja paha vähenisi, mutta sanat voivat myös tehdä päinvastoin. Muistat varmaan miten noidat tekivät kaikki samat teot perässä mitä Mooses teki, mutta lopulta Mooseksen käärme söi noitien käärmeet.
Jos kylvämme yhden uskon sanan ja 10 epäuskon sanaa, niin on turha odottaa että usko näkyisi enemmän kuin epäusko.
Vihollinen on ovela lähettäessään näkyviä vihollisia eteemme, ( Kipu sairaus pettymykset harmit yms.) Sillä hän tietää että jäämme helposti katsomaan niitä totuutena, vaikka Jeesus on sanonut, ”totuus on siinä että tämän maailman ruhtinas on jo voitettu.” Jos uskomme enemmän tätä valhetta totuutena kuin Jeesusta, niin silloin joudumme olemaan tämän valheen vankina. Uskomme piti kasvaa, mutta vihollinen saikin epäuskon kasvamaan. Nyt pitäisikin julistaa itselleen, nouse ylös, astu voittoon, sillä Jeesus on kantanut kipumme sairautemme ja syntimme.
Suu puhuu sitä mitä on sydämellä, ja siksi sydän pitää sada puhtaaksi, ja tähän on myös työkalu, ” me muutumme Kristusta katselemalla, saman kirkkauden kaltaiseksi, kirkkaudesta kirkkauteen.” Peilistä näemme mitä kuvaa sitten olemme katsoneet. Jos katsomme vihollista niin muutumme hänen kuvansa kaltaiseksi, tai jos katsomme vajaata niin muutumme itsekin vajaiksi. Siksi tulee katsoa aina Kristuksen täydellistä kuvaa, ja lähimmäisiämme puhtaana Jumalan kuvana.
Pieni lapsi katsoo vanhemmissaan hyvää, vaikka vanhemmissa olisi vikaa, ja samalla näemme lapsen silmissä kirkkauden ja loisteen mikä kiehtoo lapsessa. Kasvaessaan lapsi alkaa näkemään vanhempien vikoja, ja samalla hänen oma loiste häviää. Tämä sama tapahtuu rakastuneissa pareissa ja juuri tähän Jumalan kuvaan rakastutaan.
Kun uudentestamentin ensimmäistä marttyyria vietiin kivitettäväksi, niin hän sanoo, Isä anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät, ja samassa hänen kasvonsa muuttuivat kuin enkelin kasvoiksi, jonka kaikki ympärillä olijat huomasivat.
Emme voi ottaa uskoa omista sormista, mutta voimme kylvää uskon siemeniä jokaisella sanalla, ja luottaa että Herra antaa kasvun. Rukoillessa tätä itselleen tulisi sanoa, tule usko ja tule luottamus, otan sinut vastaan myös tässä asiassa Jeesus Kristus.
Kirjoitin tämän omasta elämästäni kokemuksena, jossa olen nähnyt mitä on olla vihollisen vankina, ja mitä on olla myös Jumalan siunaamana. - Marja K
Esa-T kirjoitti:
>Voitko jonkin käytännön, tai joitakin käytännön, esimerkkejä esittää oikeista tapahtumista, jotka ovat sattuneet tässä arkielämässä?<
Olen miettinyt voimattomuutta paljon viimeisen 10 vuoden aikana, ja Jumala on paljon puhunut tästä aiheesta minulle. Jeesus sanoo, ”te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.” Vaikka kirjoitukset olisivat tuttuja, niin ilman voimaa emme pysty laittamaan Sanaa käytäntöön. Fariseukset ja kirjanoppineet olivat tästä hyviä esimerkkejä, he tunsivat kirjoitukset, mutta eivät Kristusta Jumalan voimaa. Ja monet nykypäivän uskovat tuntevat kyllä Kristuksen nimen, mutta eivät kirjoituksia, ja siksi molemmat ovat eksytysten riepoteltavana. Tarvitaan siis molemmat.
Kysyit käytännön esimerkkejä voimasta. SANA on Jumala ja Kristus on valo Joh.1
Jos on esim. rahat loppu, niin suu helposti sanoo, rahat on loppu, ja silloin itse on luonut loppumisen omilla sanoillaan, mutta rukoillessa keskitytään enemmän sanoihin, ja sama asia esitetään eri tavalla. Kiitos Jeesus että autat saamaan rahaa, ja näin sanat luovat auttamisen.
Jos sanomme vaikka että puolisossamme on jotain vikaa, niin omat sanat ovat luoneet vian pysymään, siksi pitäisikin sanoa, kiitos Jeesus että autat saamaan muutoksen aikaan, ja silloin muutos on sanoilla kylvetty. Tai jos tietää mitä muutosta haluaa, niin julistaa suoraan oikean mallin.
Julistettua Sanaa seuraa ihmeet ja merkit, sana mikä on tullut suusta niittää automaattiseti sen hedelmän mitä on kylvetty, emmekä edes voi sille mitään. Jos on kipua, niin on väärin sanoa, minua sattuu, vaan pitäisi sanoa, Kiitos Jeesus että kannoit myös kipuni ristillä.
Kimalainen ei pysty teknisesti lentämään, sillä sen siivet on liian pienet lentämiseen, kuitenkin se lentää koska se ei tiedä ettei se voi lentää. Tai pieni lapsi paranee kivusta puhaltamalla, koska se uskoo että pipi lensi pois.
Kaikki alkaa sanasta, ” alussa oli Sana. ”
Sanaa seuraa kuuleminen,” kuulo tulee Jumalan sanasta.”
Kuuloa seuraa usko, ” usko tulee kuulosta.”
Ja Jeesus sanoo. ” joka uskoo sille kaikki on mahdollista,” tai ”jos te uskotte te voitte tehdä vielä suurempia tekoja mitä Minä tein.”
Jaakob sanoo, usko ilman töitä on kuollut, siksi olen monta kertaa vedonnut Jumalaan kun en ole saanut käytäntöön kaikkea mitä olen pyytänyt, sillä Jeesus lupaa yltäkylläisen elämän. Ja silloin Jumala on opettanut keskittymään sanoihin joita vuodatan rukouskammiossani. Väsyneenä tulee helposti valitettua, vaikka pitäisi julistaa silloin elämää ja voimaa, tule voima Jeesuksen nimessä.
Usko kasvaa itsestään sen mukaan kun opimme hallitsemaan kielemme, sana lähtee suustamme kaksiteräisenä miekkana, jolloin jokainen sana siunaa toista ja toista se leikkaa. Tarkoitus olisi että hyvä kasvaisi ja paha vähenisi, mutta sanat voivat myös tehdä päinvastoin. Muistat varmaan miten noidat tekivät kaikki samat teot perässä mitä Mooses teki, mutta lopulta Mooseksen käärme söi noitien käärmeet.
Jos kylvämme yhden uskon sanan ja 10 epäuskon sanaa, niin on turha odottaa että usko näkyisi enemmän kuin epäusko.
Vihollinen on ovela lähettäessään näkyviä vihollisia eteemme, ( Kipu sairaus pettymykset harmit yms.) Sillä hän tietää että jäämme helposti katsomaan niitä totuutena, vaikka Jeesus on sanonut, ”totuus on siinä että tämän maailman ruhtinas on jo voitettu.” Jos uskomme enemmän tätä valhetta totuutena kuin Jeesusta, niin silloin joudumme olemaan tämän valheen vankina. Uskomme piti kasvaa, mutta vihollinen saikin epäuskon kasvamaan. Nyt pitäisikin julistaa itselleen, nouse ylös, astu voittoon, sillä Jeesus on kantanut kipumme sairautemme ja syntimme.
Suu puhuu sitä mitä on sydämellä, ja siksi sydän pitää sada puhtaaksi, ja tähän on myös työkalu, ” me muutumme Kristusta katselemalla, saman kirkkauden kaltaiseksi, kirkkaudesta kirkkauteen.” Peilistä näemme mitä kuvaa sitten olemme katsoneet. Jos katsomme vihollista niin muutumme hänen kuvansa kaltaiseksi, tai jos katsomme vajaata niin muutumme itsekin vajaiksi. Siksi tulee katsoa aina Kristuksen täydellistä kuvaa, ja lähimmäisiämme puhtaana Jumalan kuvana.
Pieni lapsi katsoo vanhemmissaan hyvää, vaikka vanhemmissa olisi vikaa, ja samalla näemme lapsen silmissä kirkkauden ja loisteen mikä kiehtoo lapsessa. Kasvaessaan lapsi alkaa näkemään vanhempien vikoja, ja samalla hänen oma loiste häviää. Tämä sama tapahtuu rakastuneissa pareissa ja juuri tähän Jumalan kuvaan rakastutaan.
Kun uudentestamentin ensimmäistä marttyyria vietiin kivitettäväksi, niin hän sanoo, Isä anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät, ja samassa hänen kasvonsa muuttuivat kuin enkelin kasvoiksi, jonka kaikki ympärillä olijat huomasivat.
Emme voi ottaa uskoa omista sormista, mutta voimme kylvää uskon siemeniä jokaisella sanalla, ja luottaa että Herra antaa kasvun. Rukoillessa tätä itselleen tulisi sanoa, tule usko ja tule luottamus, otan sinut vastaan myös tässä asiassa Jeesus Kristus.
Kirjoitin tämän omasta elämästäni kokemuksena, jossa olen nähnyt mitä on olla vihollisen vankina, ja mitä on olla myös Jumalan siunaamana.Kauniit kiitokset!
Luin tekstiä uudelleen ja uudelleen ja talletin ne itselleni uudelleen luettavaksi.
Näissä sanoissasi on uskovaa voimaa.
Olen hyvin kiitollinen, että kirjoitit lämpimiä ja hyviä elämänohjeita polulleni.
Marja K - Esa T
Marja K kirjoitti:
Kauniit kiitokset!
Luin tekstiä uudelleen ja uudelleen ja talletin ne itselleni uudelleen luettavaksi.
Näissä sanoissasi on uskovaa voimaa.
Olen hyvin kiitollinen, että kirjoitit lämpimiä ja hyviä elämänohjeita polulleni.
Marja KKiitos Marja K palautteesta, ja tuntui hyvältä nähdä, että Jeesus saa olla myös sinun elämän Herrana, eikä pelkästään anteeksi antajana.
Siunausta ja Jumalan voimaa sinulle. - Anonyymi
Markuksen lopun ihmeistä puhuminen on täysin tuntemattoman ihmisen jorinoita satojen vuosien perästä ja liittyvät Jeesuksen maan päällä kulkeneisiin apostoleihin, heillä oli valta tehdä ihmeitä ja tunnustekoja määräaikaisella Jeesuksen antamalla valtuutuksella.
- Anonyymi
Se on Parkinsonin tauti
- Anonyymi
Oikea usko ei ole mikään Pyhästä Hengestä irrallinen asia. Tuntemus ja mielentila tai vakaumus.
Raamatun mukaan oikea usko on kasteessa synneistä pestyyn sydämeen lahjaksi saadun Pyhän Hengen yksi ominaisuus. Hengen yhteys ihmisen ja Luojan välillä.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.- Anonyymi
"Mutta että meillä on yksi ja sama Uskon Henki" Jeesuksen kanssa.
Ihmisen oma usko Jeesukseen on sitä tyhjänpäiväista uskoa. (Jaakob)
Jeeksuksen kasteessa kristitylle antama uskon Henki on Jeesuksen omaa uskoa meille lahjaksi annettuna.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta että meillä on yksi ja sama Uskon Henki" Jeesuksen kanssa.
Ihmisen oma usko Jeesukseen on sitä tyhjänpäiväista uskoa. (Jaakob)
Jeeksuksen kasteessa kristitylle antama uskon Henki on Jeesuksen omaa uskoa meille lahjaksi annettuna.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Sanojen avulla ja muiden aistien kautta voidaan synnyttää ihan mitä uskoja tahansa.
Käännynnäisten tekeminen käännyttämällä uskon tilaan saadaan tekemään niitä omia uskonratkaisuja, joilla ihminen sidotaan lahkon jäsenyyteen eikä irti päästetä.
Kylvämällä valheellisia harhaoppeja Jumalan sanan sekaan ne sanat ja opit saadaan itämään ja siitä syntyy lahkolaisten uskoontuloja, näin on synnytetty uskonlahkot Amerikassa (Helluntailaisuus, Jehovantodistaminen, Mormonismi, Adventismi, Scienttologia, Vapaamuurareiden usko jne.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2956757Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652059- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151277- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691180Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71146RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531057Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972