Miksi väärennökset todistaisivat mitään?

jylppy

Darvin itsehän piti Ernst Haeckelin väärentämiä kuvia eri lajien (mm.kala,sammakko, kilpikonna,kana ja ihminen) parhaana todisteina teorioilleen. Hänen uskonsa yhteiseen esi isään perustui väärennökseen. Kts. kirjasta Icons of Evolution, s. 81-109.

Näitä väärennettyjä kuviahan on nykyäjan kansan huijaamiseksi tarkoituksellisesti monia. Ktso. mm. kirjat. Anatomy & Embryology 196 (1997) s.91-106 ja Developmental Biology 172 (1995), s.412-421. Stephen Jay Gould toteaa Haeckelin piirtämät kuvat väärennöksiksi Natural History- julk. maalisk. 2000 numerossa sivuilla 42-49. Biologian kuuluisin ja paljon puolustettu väärennyskö kertoo todistetusti darvinismin oikeaksi. Darvinismihan on aina jollain tavoin pohjana kehitysopim kaikille suuntauksille. Tieteen moraali on osittain pahasti hakoteilla. Kysymys on aina muustakin kun luonnontieteestä. Olen puhunaut aikaisemmin ihmiskunnan suurimmasta naturalistisestä eksytyksestä.

Perinpohjaista selvitystä, voit lukea kirjaa Evoluutio-kriittinen analyysi. s.179-196. Jokainen totuuden puolustaja tietää eri alkioiden näyttävän muulta mitä on valehdeltu. Tavan kansalaisia on nykyään vaikeampi huijata. Kritisointi lisääntyy kaiken aikaa. Posket hehkuvat kiivaammin vääryyden puolustajilla.

7

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jylppy

Tarkoitan siis kuvia lajien ALKIOISTA

• Paavi

Sinä se vain jaksat julistaa ja sepittää hit'n'run soopaasi monessa ketjussa. Välillä voisit myös esittää perusteluja ja vastata sinulta kysyttyihin kysymyksiin.

Kuten esim seuravaan:

Koska otit esille alkiot, kerro mitä yhtäläisyyksiä ja eroja on ihmisen, kalan, sian ja linnun kahdeksan päivää vanhoilla alkioilla? Miten erotat lajiryhmien alkiot toisistaan?

• Alex

Moi !

Kirjoitit:"Tieteen moraali on osittain pahasti hakoteilla"

Miten on sinun moraalisi laita?
      Kirjoititko nyt sen minkä asiasta tiedät vai tahallisen provokaation tietäen kirjoittavasi shittiä?

Joko olet täysin kykenemätön ymmärtämään mitä täällä luet tai sitten moraalisi on todella heikolla pohjalla.

--

• Tehän ette ole edes parissa tuhannessa vuodessa huomannut väärennöstä.
      Raamattu on ihmisen kirjoittama ei jumalan sana.

• Keijo K.

"Darvin itsehän piti Ernst Haeckelin väärentämiä kuvia eri lajien (mm.kala,sammakko, kilpikonna,kana ja ihminen) parhaana todisteina teorioilleen."

Haeckel teki piirrokset ehkä erehdyksessä tai tietoisesti, jotta hänen sanoillaan olisi enemmän painoarvoa.

Darwin ei tainnut tietää niissä ollutta virheellistä tai valheellista piirrettä.

Toisekseen tiedetään, että sikiöissä on joitakin erilaisuuksia, mutta kuitenkin riittävästi samankaltaisuuksia, joka osoittaa yhteisen alkuperän.

Miksi tuo juttu kaivetaan aina esiin jonakin hirviömäisenä valheena ja osoituksena evoluution epäpätevyydestä?

Samaa mieltä olen, että kuvat ovat jo aikansa eläneitä ja ne voisi uudistaa oppikirjoissa. Vääriä oletuksia/väärennöksiä ei tarvita oppikirjoihin.

• dePiili

Mielenkiintoista on myös, että kun tieteen moraalia tällaisilla argumenteilla kyseenalaistetaan, unohdetaan samalla, että tiede se on itse nämä valheet korjannut. Kreationisteilla ei tietääkseni ole ollut sormensa pelissä yhdenkään väärennöksen paljastamisessa. Tiede sentään osaa korjata itseään ja siksi se meekin eteenpäin toisin kuin dogmaattinen uskonto.

• jylPpy
        dePiili kirjoitti:

Mielenkiintoista on myös, että kun tieteen moraalia tällaisilla argumenteilla kyseenalaistetaan, unohdetaan samalla, että tiede se on itse nämä valheet korjannut. Kreationisteilla ei tietääkseni ole ollut sormensa pelissä yhdenkään väärennöksen paljastamisessa. Tiede sentään osaa korjata itseään ja siksi se meekin eteenpäin toisin kuin dogmaattinen uskonto.

"Kreationisteilla ei tietääkseni ole ollut sormensa pelissä yhdenkään väärennöksen paljastamisessa."

Ja se taas johtuu siitä että kreationisteilla ei ole kykyjä paljastaa alkeellisintakaan väärennöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      476
      1723
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1497
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1338
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1299
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      905
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      856
    7. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      47
      804
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      736
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      722
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      701
    Aihe