Kuinka moni menettanyt tyopaikain sivariuden takia

Juristics

Näistä olisi hyvä kuulla. Haastattelutilanteessa ja lomakkeissa ei saa lain mukaan kysyä sotilastodistusta. Tietoa ei myoskaan laiteta ansiluotteloon, tässä esimerkki:

http://www.helsinki.fi/filosofia/filo/henk/hincv.htm

EU:ssa on lainsäädänto, jonka mukaan pitää noudattaa Equal Opportunities-periaatetta.

Syrjintätapauksissa tulee kyseeseen hyvitys, jonka enimmäissumma on 15.000€ (yhdenvertaisuuslaki). Tehtyä valintaa ei voida peruuttaa, vaikka valinnassa olisikin syrjitty. Tämä siis Suomen lain mukaan.

Muualla korvaukset ovat HUOMATTAVASTI rajumpia.

Tosin aivan samaa kysymystä ei ole useimmissa länsimaissa koska pakollista asevelvollisuutta ei ole.

13

1577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juristics

      ........argh

    • ltn res

      Jos hakisin kirjastonhoitajaksi niin en ehkä laittaisi sotilasarvoa ansioluetteloon mutta teollisuuden esimies- ja johtotehtävissä siitä on pelkkää hyötyä.

    • inssipoika

      hyvin monet eivät ole saaneet paikkaa sivariuden takia.Työpaikan -jos onnistuu saamaan niin ei sitä helposti sen takia menetä.On vaan pieni prosentti sivareista jotka saavat koulutustaan vastaavan paikan ja varsinkaan esimiestehtäviin ei ole asiaa.Olen siihen nyt törmännyt viimeisen vuoden aikana liian usein.Turha höpöttää mistään pykälistä.Rekrytoijan kysyessä varusmiespalveluksesta tai sotilasarvosta sinu vedotessa lakipykälään niin lopputuloksen tiedät.Itse tein sen valinnan että menin siviilipalvelukseen ja se on ollut elämäni typerin veto.Kärsin siitä nyt ja aina työelämässä.

      • aaarrrhhhgg

        Itselläni ei ole sivarius vaikuttanut työnsaantiin millään tavalla, mutta se lienee uravalinnastakin kiinni. Minulla on humanistisen alan ylempi korkeakoulututkinto ja oman alan töitä on riittänyt opiskeluajoista lähtien.


      • toimistotaistelija

        Jo aloituksesi "voi kuule", viittaa neitimäisyyteen sekä mahdollisesti homoseksuaalisuuteen. Et ole mikään vakaumuksellinen sivari, jollaiset ovat kunnioitettavia periaatteen miehiä, vaan todellisuudessa olet innolla, ryhdillä, tahdilla ja puhdilla asevelvollisuuden suorittanut poikien suihkussa tiirailija, jollaisia erityisesti vapaaehtoisesti varusmiesjohtajakoulutukseen hakeutuvissa löytyy.


    • res. luutnantti

      Karu totuus omalta kohdaltani on se, että varusmiespalvelu/sotilasarvo on vaikuttanut urakehitykseeni positiivisesti.

      • tavalla?

        Valotatko hieman mitä teet ja miten sotilasrvo on siihen vaikuttanut.


      • res. luutnantti
        tavalla? kirjoitti:

        Valotatko hieman mitä teet ja miten sotilasrvo on siihen vaikuttanut.

        Olen toimihenkilö voimansiirtoalalta.
        Vasta näin jälkeenpäin minulle selvisi miksi kolleegat jäivät sutimaan lähtökuoppiinsa. Vaikka todistukseni ovat hyvät ja työkokemukseni on vankka silti myötätuulta on ollut enemmän kuin muilla ehkä upseeriveljien ansiosta.
        Tässä työssä armeijan johtajakoulutuksesta on ollut hyötyä mm. turvallisuuspuolella.


    • silloin idiootti

      Tunnetteko muuten ketää dippa-inssiä, joka olisi saanut edes jollain tasolla omaa alaansa ja koulutustaan vastaava työtä ja olisi sotilasarvoltaan jääkäri? Itselläni on kyllä työkokemusta ihan reilusti, mutta esimieskokemusta ei ole ollenkaan. Nyt on tullut melkoisesti paineita siitä, että en ehkä ikinä pääse urallani kunnolla alkuun, kun suurella osalla kanssaopiskelijoista on johtajakoulutus, mutta toisaalta ei välttämättä niin paljon työkokemusta.

      • DI, kersantti

        Esimieheni on DI ja sivari Itse olen DI ja kersantti. Alaisistani eräs on DI ja reservin luutnantti, joka on innokas sählääjä, mutta ei millään tavalla ainakaan siviilissä ilmennä johtamistaitojaan. Ei siis viitettäkään siitä, että ylläolevissa kirjoituksissa olisi mitään perää.


      • DI vänrikki

        Entinen esimieheni, DI, oli sotilasarvoltaan jääkäri. Mainio esimies, reilu ja asiantunteva kaveri. Ylennettiin osastopäälliköstä johtajatasolle vuosi sitten ja näyttää hanskaavan nekin hommat. Ja tämä isossa kansainvälisessä suomalaisfirmassa.


    • Vänrikki

      Vai "sotilastodistusta"... opettele asiat ja terminologia ja laki ennenkuin sössötät mitään paskaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe