aggressiiviset koirat????

majorica1961

osaisko teillä olla (mielipiteitä) tietoja miksi koirasta tulee aggressiivisiä???? Minulla on ollut 5 koiraa ja kenessäkään niistä ei ole ollut aggressiivisiä piirteitä! Koirat on ollut
1. Karjalankarhukoira-Samojedi.
2.Scäfer
3.Labrador-Nyfouland
4.Chihuahua
5. Västgötaspets/Pudel
Lisäksi monia hoitokoiria. Scäfereitä.
Siis kertokaa minulle kokemuksia.
Lisään vielä että minun pikku Tyson menetti henkensä maanantaina kun yksi suurempi koira puri sen hengiltä.
Siksi haluaisin mielipiteitä mitä te luulette aggressivisuuden syyksi:
1.Liian vähän aktivointia.
2. Liian vähän rakkautta/huomiota
3.Hakkaamista
4.Yksin jättämistä
Tai joitakin muita syitä. Kirjoittakaa ihan mitä mieleen tulee.
Sitten vielä kysyisin että pitäisikö minun vaatia ks. oleva koira lopetettavaksi vai vaatia kuonokoppaa poliisilta? Mitä te tekisitte???
Kiitän jo etukäteen vastauksista. On ollut raskas viikko. Pitää kuitenkin pitää huolta pikku Apollosta joka on vasta kohta 4kk. ja kaipaa paljon mamman huolenpitoa.

43

3989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukkutska

      YLEENSÄ kun koira on agressiivinen, on omistaja sen pilannut. Etenkin usein väärät ihmiset hankkii näitä "vaativia rotuja" (mm dobermannit, amstaffit, rottweilerit, dogot jne.) eivätkä osaa/jaksa kouluttaa niitä, ja jopa pahoinpitelevät niitä, joten mitä muuta koirat voivat osata? Monet koirat on hakattu pilalle.
      http://www.pitbullproblem.tk

      • ole vika omistajassa vaan koiran liian suuressa egossa jolloin tilanne ei katso sitä onko vastapuoli kääpiö vaiko jätti...
        pahoillani olen tapauksesta todella,mutta tiedän noita muutaman "ei kirjattuna" jolloin kyse on siitä että uros ei siedä urosta,ei koosta,ei iästä,ei kasvatuksesta vaan pelkästä luonteesta.Silti koiralla voi olla "normaalisti"mitä parhain luonne.


      • nedu24

        Ite oon pilannu yhden koiristani.. sen päälle on käyty sen verran monta kertaa ettei sulata moniakaan uroksia lähelleen.
        Jos on enemmän kuin yksi koira jotka haukkuu niin ihmiset leimaa koiran heti kouluttamattomaksi,agresiiviseks pommiks.
        Omat koirani ainaki haukkuu toisille koirille keskenään.. yksin ollessa jotkut koirat vain haukutaan.


    • Riva

      ja sen hyvin moni unohtaa.Vaikka koira on jalostettu, niin se kuitenkin vielä elää vaistojen varassa. Koirasta ei tule agressiivinen vaan sillä on agressio ihan pennusta asti.Jo hyvin pienet pennut rähjää keskenään ja käy toistensa kurkkuun kiinni.Se on leikkiä tulevaa elämää varten. Nykykoira ei tartte tappajan taitoja enää missään,mutta vaisto on kuitenkin tallella. Koiratappelut on tosi ikäviä,etenkin jos osapuolet eivät ole tasavertaisia. Koiralle ei ole tavoitteena tappaa,mutta jos toinen on paljon pienempi ja karvaton niin ei tartte kovin vahvaa purua kun henki lähtee.
      Toukokuun Koiramme lehdessä oli juttua,"Kaikki eivät sovi samaan laumaan" siinä oli tosi hyvin kerrottu mitä eroja roduilla on. On alistuvuus -alistumattomuus rotuja.
      Kaikkeen agressioon on sen hetkinen syy,koira ei saavuta agressiota ilman syytä.Joillakin koirilla on hyvin matala agressio kynnys ja toisilla taas pinnaa riitää.

      Tosi suru sun koiran kohtalo,mutta siitä huolimatta en vaatisi mitään sille toiselle koiralle,tietty sen omistajan pitää tiedostaa,että sen koira on alistaja ja valmis aina tappeluun,joten kiinnipito ja erossa muista koirista.

    • umalehtinen

      luonteen perinnöllisyys. Liian usein käytetään narttuja jolla ei ole korvien väli kunnossa, sitten siihen soppaan vielä omistaja joka ei ymmärrä koiraansa, koulutuksen puute ja sitten onkin jo aikamoinen soppa valmiina.
      Lopun suhteen sinun on itse tehtävä päätös. Agressiivinen koira on koko ikänsä vaarallinen ympäristölleen.

      Tsemppiä sinne sinulle.

    • FAU

      Minä olen samoilla linjoilla Rivan kanssa.
      Koira on edelleen petoeläin, jolle agressiokäyttäytyminen on ihan asiaan kuuluvaa ja normaalia.
      Toisilla roduilla vahvemmin, toisilla heikommin, mutta kaikilta sitä löytyy jossain muodossa.
      Omistajan tehtävä on toimia niin, ettei vaaratilanteita pääse syntymään ja niin että hallitsee koiransa.
      Se, ettei omistaja hallitse koiraansa ei ole koiran vika, tai se, ettei omistaja tunne koiraansa ja sen käyttäytymistä niin, että tietäisi miten se suhtautuu vieraaseen koiraan.
      Koiralle on aika luonnoton tilanne se, että yhtäkkiä jostain pölähtää vieraan lauman koira nenän alle ja tässäkin kyseessä oli melko alkukantainen rotu, jonka normaaleja viettejä ei ole seurakoirajalostuksella tukahdutettu ja koira toimi niin kuin koiraeläin luonnossakin toimisi, karkotti vieraan tunkeilijan oman laumansa läheltä.
      Nyt vaan lopputulos oli se kamalin mahdollinen, kun kokoero oli noin suuri ja iso koira ei ollut omistajallaan käsissä.
      Ehdottomasti tuo toisen koiran omistaja toimi väärin ja todella törpösti, kun liukeni paikalta vahingon tapahduttua.

      Minusta sinun ei pidä vaatia toisen koiran lopetusta jo ihan siitäkin syystä, että todennäköisesti häviäisit jutun, kun oma koirasi oli irti ja se toinen kytkettynä.

    • *susa*

      Oma "vanha herramme" tappoi tänään yhden kissanpennuistamme. Mitään syytä en tuohon keksi, kissoja kun meillä on ollut lähes aina eikä näitä pentuja kohtaan ollut ennen osoittanut mitään aggressiivisuutta. Vaikka olinkin vain parin metrin päässä, en kerennyt väliin, kun koira ei mitenkään (esim. hampaita näyttämällä, murisemalla) varoittanut. Oli menossa jo toisenkin päälle, mutta onneksi edes sen pennun saimme pelastettua.
      Jos olisin keksinyt edes yhden syyn miksi? Mutta en keksinyt, vaikka yritinkin ja siksi koira jo lopetettiinkin. Ilmeisesti vain päässä kilahti!
      En tiedä teinkö oikean ratkaisun kun lopetin koiran, mutta kun luottamukseni koiraa kohtaan meni täysi. Ainut asia mihin tässä episodissa voi olla edes hieman tyytyväinen, on se, että pentu kuoli heti! Ja että koira ei kerennyt vielä toistakin pentua tappamaan.
      Et ehkä ihan tälläistä yllättää hetkellistä aggressiivisuutta tarkoittanut...

    • hauhauxxx

      ...ja minkälainen lie ollut tuo sinun tilanteesi, ei käy ilmi tekstistä, mutta voin sanoa, että oma koirani ei siedä muita narttuja ollenkaan. On tullut tilanteita, jossa vieras narttu on irrallaan ja tulee vaan kielloista huolimatta oman koirani luo. Mitenkäs tässä siten menetellään, jos ihan henki lähtee toiselta? Oma koira on iso ja pitää kyllä puolensa, mutta....niiden pienien koirien käy kyllä huonosti. Jos tuo sinunkin koira oli irrallaan, niin...?

    • majorica1961

      siis en ymmärrä että se että minun Chihu ei ollut hihnassa vaikuttaa nyt niin hitosti. Se koira olis tehnyt saman vaikka minun koira olis ollut hihnassa. Meninhän sille viemään HÄNEN irti ollutta koiraansa.
      Mutta nyt en kysellytkään kenen vika tämä oli vaan että eikö tällainen koira kuitenkin pitäisi lopettaa? Mitäs jos olisikin ollut lapsi kysymyksessä? Ehkä seuraavaksi on.

      • hauhauxxx

        ...se vaikuttaa, jos sinun koira oli irti ja taas se toinen hihnassa. Varmuuden vuoksi kysyin tätä asiaa poliisilta ja vastaus oli, että irti ollut koira on vastuussa...,koska ainakin taajama-alueella koiran tulee olla kytkettynä...AINA! Voit tietysti vielä tarkistaa asian paik.poliisilta. Jos taas molemmat oli irti, niin kai vois kuvitella, että kumpikin vastaa omista kivuista säryistä!
        Mitä tuohon lopettamiseen tulee, niin jos se on jatkuvasti käynyt jonkun kimppuun, niin kai harkitsisin jo sitäkin....vaikka kai se isännästä/emännästäkin on kiinni miten koira käyttäytyy. Itselläni on käyttölinjan mali ja kovasti on pitänyt töitä tehdä sen kanssa tuon hyökkäävyyden kanssa. Välillä jo aioin heittää ns. pyyhkeen kehään, mutta kun se raukka on jo kierrätyksessä ollut niin ainut tie on se piikki sitten..., mutta katsotaan...


      • helppoa vastausta,sillä usein ne koirat jotka käy toisen koiran päälle(mikä koirien maailmassa kuitenkin on ihan tavallista)ovat usein hyvin ystävällisiä jopa kaikille ihmisille eikä tulisi mieleenkään käydä koskaan ihmisen päälle.
        Usein,niin usein on kyse vaan koirien koiramaisuudesta,sillä koira on koiralle susi.
        Sellainen koira joka veisi omistajaa perässä ja olisi vihainen ei voi pitää hengissä,mutta jos sen voi hallita,niin...
        Täytyy muistaa että se toiselle koiralle äksy koira on yleensä jonkun rakas lemmikki,lasten kaveri,ei tosta noin vaan saisi lopettaa kuitenkaan.
        Ymmärrän surusi hyvin,mutta ei siinä oikeasti sen toisen osapuolen lopetus auta,omistaja siinä kyllä tapakasvatusta kaipaisi :)


      • Riva

        on täysin tuntematon ihmisille. Jos kaksi koiraa ottaa yhteen niin ,että toinen kuolee niin koirien singnaalit ovat olleet niin selvät,että hyökkäys on ainut tapa selvittää välit.
        Meillä on 2 v uros saksanpaimenkoira ja siinä on hyvä esimerkki miten vastapuolen elekieli vaikuttaa rähjätäänkö vai ei. On ihan sama minkä kokonen toinen on,vain eleet ohjaa tulevaa toimintaa. Olen jo aika hyvin oppinut minkä koiran luo ei mennä ja ketä voi mennä moikkaamaan.
        Joten kyllä minä olen sitä mieltä ,että remmi/irti tappeluissa vika on siellä remmin lukottomassa päässä.

        Ei edelleenkään pitäisi lopettaa,koska minkä ihmeen takia sinä veit oman koiran sen toisen saataville?? Seuraavaksi lapsi ? Ja varmaan on jos lapsi tunkee koiran purettavaksi väkisin.

        Kurjaa kirjoittaa näin kun tiedän mikä suru sulla on,mutta aina on kaksi puolta asiassa.

        Sorry vielä kysymys, jos sun koira oli irti niin miksi se ei paennut?


      • Riva
        davalyan kirjoitti:

        helppoa vastausta,sillä usein ne koirat jotka käy toisen koiran päälle(mikä koirien maailmassa kuitenkin on ihan tavallista)ovat usein hyvin ystävällisiä jopa kaikille ihmisille eikä tulisi mieleenkään käydä koskaan ihmisen päälle.
        Usein,niin usein on kyse vaan koirien koiramaisuudesta,sillä koira on koiralle susi.
        Sellainen koira joka veisi omistajaa perässä ja olisi vihainen ei voi pitää hengissä,mutta jos sen voi hallita,niin...
        Täytyy muistaa että se toiselle koiralle äksy koira on yleensä jonkun rakas lemmikki,lasten kaveri,ei tosta noin vaan saisi lopettaa kuitenkaan.
        Ymmärrän surusi hyvin,mutta ei siinä oikeasti sen toisen osapuolen lopetus auta,omistaja siinä kyllä tapakasvatusta kaipaisi :)

        rotutietoisuus. Kun ihmiset näkee ruusunpunaisilla laseilla sen oman lutun. Mutta kun ne geenit ja pitkä jalostustyö näyttää ihan muuta.
        Hyvä esimerkki oli Maremma,kysyin miksi ihmeessä tämä tyttö oli ottanut Maremman ja oli pulassa sen kanssa ,koira oli uros 2 v. No tyttö sano,että kun se oli pentuna tosi söpö ja sulonen ja oli ajatellut että noin lutu ei voi olla vihanen kenellekään. Sillä on tosi vahva vahtivietti.
        Niin moni ottaa koiran pelkästään ulkonäön mukaan ja sit ollaan pulassa kun se ei olekkaan sitä miksi luulaan. Pätee niin pieniin kun isoihin rotuihin.


      • Riva kirjoitti:

        rotutietoisuus. Kun ihmiset näkee ruusunpunaisilla laseilla sen oman lutun. Mutta kun ne geenit ja pitkä jalostustyö näyttää ihan muuta.
        Hyvä esimerkki oli Maremma,kysyin miksi ihmeessä tämä tyttö oli ottanut Maremman ja oli pulassa sen kanssa ,koira oli uros 2 v. No tyttö sano,että kun se oli pentuna tosi söpö ja sulonen ja oli ajatellut että noin lutu ei voi olla vihanen kenellekään. Sillä on tosi vahva vahtivietti.
        Niin moni ottaa koiran pelkästään ulkonäön mukaan ja sit ollaan pulassa kun se ei olekkaan sitä miksi luulaan. Pätee niin pieniin kun isoihin rotuihin.

        noi kuten maremmat,podhalanski,pyreneittenkoira on niiiiiin ihania pentuina,mutta hyvin viettivoittoisia aikuisia ja tarvitsee tosi määrätietoisen kasvatuksen ja kurin että niistä tulee sosiaalisia ja yhteiskuntakelpoisia.
        sehän on varmasti noilla kaukkareillakin yksi ottamisen syy,se söpöys siis ajattelematta asiaa sen pidemmälle ja niitäkin myydään kunhan vaan rahat saa,ihan minne ja kelle vaan :(


      • majorica1961
        Riva kirjoitti:

        on täysin tuntematon ihmisille. Jos kaksi koiraa ottaa yhteen niin ,että toinen kuolee niin koirien singnaalit ovat olleet niin selvät,että hyökkäys on ainut tapa selvittää välit.
        Meillä on 2 v uros saksanpaimenkoira ja siinä on hyvä esimerkki miten vastapuolen elekieli vaikuttaa rähjätäänkö vai ei. On ihan sama minkä kokonen toinen on,vain eleet ohjaa tulevaa toimintaa. Olen jo aika hyvin oppinut minkä koiran luo ei mennä ja ketä voi mennä moikkaamaan.
        Joten kyllä minä olen sitä mieltä ,että remmi/irti tappeluissa vika on siellä remmin lukottomassa päässä.

        Ei edelleenkään pitäisi lopettaa,koska minkä ihmeen takia sinä veit oman koiran sen toisen saataville?? Seuraavaksi lapsi ? Ja varmaan on jos lapsi tunkee koiran purettavaksi väkisin.

        Kurjaa kirjoittaa näin kun tiedän mikä suru sulla on,mutta aina on kaksi puolta asiassa.

        Sorry vielä kysymys, jos sun koira oli irti niin miksi se ei paennut?

        omistajalla oli kolme koiraa. 2 omaa ja 1 hoitokoira (husky). Tämä husky oli irti ja juoksi minun koirien perään. Omistaja oli kaukana ja näki sen, mutta ei tehnyt MITÄÄN ottaakseen koiran kiinni. Huusi vaan "se on karannut".
        Minä sain koiran kiinni ja menin sitä viemään omistajalle.
        Saadakseni sen koiran kiinni oli minun pakkpo laskea omani irti. Sitten kun menin viemään sitä koiraa niin yksi naisen omista koirista hyökkäsi minun Chiun kimppuun. Ei se raukka kerennyt edes tajuamaan mitä tapahtui. Kuoli kylläkin myöhemmin el.lääkärillä.
        Voitte puolustella tätä naista, mutta minun mielestä syy oli kokonaan hänen. Hän ei varoittanut minua tulemasta lähelle, Ei itse tullut hakemaan koiraa edes siinä vaiheessa kun olin saanut sen kiinni.


      • majorica1961 kirjoitti:

        omistajalla oli kolme koiraa. 2 omaa ja 1 hoitokoira (husky). Tämä husky oli irti ja juoksi minun koirien perään. Omistaja oli kaukana ja näki sen, mutta ei tehnyt MITÄÄN ottaakseen koiran kiinni. Huusi vaan "se on karannut".
        Minä sain koiran kiinni ja menin sitä viemään omistajalle.
        Saadakseni sen koiran kiinni oli minun pakkpo laskea omani irti. Sitten kun menin viemään sitä koiraa niin yksi naisen omista koirista hyökkäsi minun Chiun kimppuun. Ei se raukka kerennyt edes tajuamaan mitä tapahtui. Kuoli kylläkin myöhemmin el.lääkärillä.
        Voitte puolustella tätä naista, mutta minun mielestä syy oli kokonaan hänen. Hän ei varoittanut minua tulemasta lähelle, Ei itse tullut hakemaan koiraa edes siinä vaiheessa kun olin saanut sen kiinni.

        arvaamattomuus ehkä tuli esiin ekaa kertaa,ehkä se koira ei ollut ennen tehnyt mitään eikä siis nainen voinut varoittaa jos ei tiennyt??
        Inhoan ihmisiä jotka sanoo,tää on ihan kiltti...ikinä ei tiedä koska se lakkaa olemasta ihan kiltti syystä jota ihmisen on vaikea tajuta.


      • katti
        davalyan kirjoitti:

        helppoa vastausta,sillä usein ne koirat jotka käy toisen koiran päälle(mikä koirien maailmassa kuitenkin on ihan tavallista)ovat usein hyvin ystävällisiä jopa kaikille ihmisille eikä tulisi mieleenkään käydä koskaan ihmisen päälle.
        Usein,niin usein on kyse vaan koirien koiramaisuudesta,sillä koira on koiralle susi.
        Sellainen koira joka veisi omistajaa perässä ja olisi vihainen ei voi pitää hengissä,mutta jos sen voi hallita,niin...
        Täytyy muistaa että se toiselle koiralle äksy koira on yleensä jonkun rakas lemmikki,lasten kaveri,ei tosta noin vaan saisi lopettaa kuitenkaan.
        Ymmärrän surusi hyvin,mutta ei siinä oikeasti sen toisen osapuolen lopetus auta,omistaja siinä kyllä tapakasvatusta kaipaisi :)

        yks koira joka ei voinut sietää mustia koiria. Varsinkaan hihnassa ollessaan. Irrallaan ollessaan se sieti niitä, mutta hihnassa yritti käydä päälle. Ainut syy mitä tähän löytyi, oli ne seikat, että koiran ollessa häkissään omalla pihalla, vieraat koirat kävivät "ilkkumassa" sen reviirillä, merkkailivat kaikki puut ja tolpat kun silmä vältti, kahdessa naapurissa oli musta koira. Kertaakaan ei tälläinen koira ollut päässyt puremaan koiraani, mutta silti se ei vaan sietänyt niitä.
        Näen asian näin, että hihnassa ollessa koirani kävi päälle koska se pelkäsi ettei pääse karkuun/ pelkäsi ettei pääse pitämään puoliaan? Millekään muun väriselle koiralle se ei murissut ja muutoin oli aivan upea kiltti rauhallinen koira.


      • hatam
        davalyan kirjoitti:

        arvaamattomuus ehkä tuli esiin ekaa kertaa,ehkä se koira ei ollut ennen tehnyt mitään eikä siis nainen voinut varoittaa jos ei tiennyt??
        Inhoan ihmisiä jotka sanoo,tää on ihan kiltti...ikinä ei tiedä koska se lakkaa olemasta ihan kiltti syystä jota ihmisen on vaikea tajuta.

        on minulla kuljettaessani koiraa tuolla pihalla. Se ei ole koskaan purrut ketään mutta silti mä otan koiran aina kiinni kun näen toisia liikkeellä. Usein vielä varoitan että älä päästä koiraasi tänne jos näen sen toisen olevan irti. Myöskään mä en koskaan mene toisten luokse ellen entuudestaan tunne, ennen kuin ollaan hiljakseen nuuskittu hajuja vähän kauempaa ja todettu luonteiden synkkaavan keskenään.
        Mulla koira tulee toimeen paremmin pikkukoirien kanssa kuin omansa kokoisten, mutta siltikään en voi ikinä taata sitä että se sopisi ja tulisi toimeen jokaisen vastaantulijan kanssa. Sitähän ei voi keneltäkään koiralta odottaa.


      • hauhauxxx
        hatam kirjoitti:

        on minulla kuljettaessani koiraa tuolla pihalla. Se ei ole koskaan purrut ketään mutta silti mä otan koiran aina kiinni kun näen toisia liikkeellä. Usein vielä varoitan että älä päästä koiraasi tänne jos näen sen toisen olevan irti. Myöskään mä en koskaan mene toisten luokse ellen entuudestaan tunne, ennen kuin ollaan hiljakseen nuuskittu hajuja vähän kauempaa ja todettu luonteiden synkkaavan keskenään.
        Mulla koira tulee toimeen paremmin pikkukoirien kanssa kuin omansa kokoisten, mutta siltikään en voi ikinä taata sitä että se sopisi ja tulisi toimeen jokaisen vastaantulijan kanssa. Sitähän ei voi keneltäkään koiralta odottaa.

        ...on tilanne, paitsi että ne irtokoirien omistajat ei oo saneetkaan kiinni niitä karkulaisia, ja sitten on mennyt puruhommiksi. Pari kertaa omani on käyttänyt hampaita tällaisessa tilanteessa....mitä siinä nyt oikeestaan voikaan tehdä, jos vieras koira vaan änkeentyy päälle kielloista huolimatta!?


    • korjata...

      Se on ihan vaan SAKSANPAIMENKOIRA, LABRADORINNOUTAJA, NEWFOUNDLANDINKOIRA, LÄNSIGÖÖTANMAANPYSTYKORVA, VILLAKOIRA... Sori, oli ihan PAKKO korjata.. Häiritsi ikävästi.

      • majorica1961

        jos häiritsi. Asun ruotsissa ja tässä vastatessa unohtui (on sydän rikki)


    • paivansadeko

      koiran omistaja käyttätyi tökerösti. Mutta se anna aihetta lopetukseen. Sinun oma koirasi oli irti. Luin sen edellisen ketjun jossa kerroit antaneesi koirasi kaverisi pidettäväksi. Mutta koirasi oli kuitenkin päässyt vapaaksi.
      Täällä moni jo kertoikin että, koirat käyttäytyvät erllaisesti laumassa.
      Meidän eräs uroksista on kahdestaan kuljettaessa aivan ok. Ei rähise muille uroksille. Mutta kun hänen naisensa ovat mukana lenkillä. Silloin kenelläkään muulla uroksella ei ole mitään asiaa tulla lähelle.
      Mutta se varoittaa jo kaukaa. Muutaman irtokoiran kanssa on joskus ollut ongelmia ne kun eivät varoituksista piitanneet.
      Samoin jotkut haluavat ehdottomasti päästää flexin päässä olevan koiransa tutustumaan. Monta kertaa on saanut suuttuneena kieltää kun vähempi ei mene perille.
      Kaiken kaikkiaan todella ikävää että, menetit rakkaan koirasi tällä tavalla.

    • puolueeton1

      varmasti tämä huskyjen omistaja tuntee kamalaa syyllisyyttä, ja meni paniikkiin kun lähti vaan pois. ihmisetkin muuttuvat arvaamattomiksi onnettomuudessa, eivät tiedäkkään mitä tehdä. sinä itse päätät mitä aiot vaatia, mutta muista että varmasti tämä toinen osapuoli on ihan yhtä kauhuissaan asiasta kuin sinä. sinä suret, hän potee syyllisyydentunnoissa... olen pahoillani että menetit rakkaan koirasi, mutta ei se tuo sitä takaisin että vaadit toisen koiran lopetettavaksi. eri asia on taas se että tämä koira on muutenkin aggressiivinen.

      • paivansadeko

        mehän emme tiedä onko koira muutoin agressiivinen.


      • puolueeton1
        paivansadeko kirjoitti:

        mehän emme tiedä onko koira muutoin agressiivinen.

        emme tiedäkkään


      • majorica1961

        mutta puhuin hänen kanssaan jälkeenpäin puhelimessa. Ei pyytänyt anteeksi, ei mitään!
        Silloin ei minultakaan riitä ymmärrystä. Ei myöskään suostunut jättämään omia tietojaan.Osoite jne. poliisiilmoitusta varten.


      • puolueeton1
        majorica1961 kirjoitti:

        mutta puhuin hänen kanssaan jälkeenpäin puhelimessa. Ei pyytänyt anteeksi, ei mitään!
        Silloin ei minultakaan riitä ymmärrystä. Ei myöskään suostunut jättämään omia tietojaan.Osoite jne. poliisiilmoitusta varten.

        no voi helvet.... jopa oli tunteeton ihminen. mutta idiootteja on tämä maailma pullollaan! vaadi ensinnäkin anteeksipyyntö tältä ihmiseltä! katso sitten miltä sinusta tuntuu... ei varmasti helpota, mutta voi muuttaa mieltä lopettamis suhteessa...


      • paivansadeko
        majorica1961 kirjoitti:

        mutta puhuin hänen kanssaan jälkeenpäin puhelimessa. Ei pyytänyt anteeksi, ei mitään!
        Silloin ei minultakaan riitä ymmärrystä. Ei myöskään suostunut jättämään omia tietojaan.Osoite jne. poliisiilmoitusta varten.

        sinulla kuitenkin on. Voithan sinä poliisille ilmoituksen tehdä, mutta se ei muuta sitä asiaa että, koirasi oli irti.


    • katti

      kyseinen koira koki sinut ja koirasi uhkaksi laumalleen ja siksi hyökkäsi. Menitkö liian äkäisenä paikalle, kenties hampaita näytellen, aggressiivisena? Monesti olen nähnyt miten esim. saksanpaimenkoira varoittaa menemästä vierasta liian lähelle oman lauman lapsia. Kenties hyökkäsit paikalle yhdessä oman koirasi kanssa niin nopeasti ettei tuo aggressiivinen koira ehtinyt antaa varoitusta?

      • majorica1961

        omistajalla oli kolme koiraa. 2 omaa ja 1 hoitokoira (husky). Tämä husky oli irti ja juoksi minun koirien perään. Omistaja oli kaukana ja näki sen, mutta ei tehnyt MITÄÄN ottaakseen koiran kiinni. Huusi vaan "se on karannut".
        Minä sain koiran kiinni ja menin sitä viemään omistajalle.
        Saadakseni sen koiran kiinni oli minun pakkpo laskea omani irti. Sitten kun menin viemään sitä koiraa niin yksi naisen omista koirista hyökkäsi minun Chiun kimppuun. Ei se raukka kerennyt edes tajuamaan mitä tapahtui. Kuoli kylläkin myöhemmin el.lääkärillä.
        Voitte puolustella tätä naista, mutta minun mielestä syy oli kokonaan hänen. Hän ei varoittanut minua tulemasta lähelle, Ei itse tullut hakemaan koiraa edes siinä vaiheessa kun olin saanut sen kiinni.
        Minun koirani ei varmaankaan uhannut!!!!


      • paivansadeko
        majorica1961 kirjoitti:

        omistajalla oli kolme koiraa. 2 omaa ja 1 hoitokoira (husky). Tämä husky oli irti ja juoksi minun koirien perään. Omistaja oli kaukana ja näki sen, mutta ei tehnyt MITÄÄN ottaakseen koiran kiinni. Huusi vaan "se on karannut".
        Minä sain koiran kiinni ja menin sitä viemään omistajalle.
        Saadakseni sen koiran kiinni oli minun pakkpo laskea omani irti. Sitten kun menin viemään sitä koiraa niin yksi naisen omista koirista hyökkäsi minun Chiun kimppuun. Ei se raukka kerennyt edes tajuamaan mitä tapahtui. Kuoli kylläkin myöhemmin el.lääkärillä.
        Voitte puolustella tätä naista, mutta minun mielestä syy oli kokonaan hänen. Hän ei varoittanut minua tulemasta lähelle, Ei itse tullut hakemaan koiraa edes siinä vaiheessa kun olin saanut sen kiinni.
        Minun koirani ei varmaankaan uhannut!!!!

        tapahtumasta saa ihan eri käsityksen.
        Tässä lainaus omaa kirjoitustasi.
        Yksi nainen oli 3 ison koiran kanssa ulkona ja yksi niistä oli irti. Iso husky. Huusin sille että vois laittaa koiran kiinni. Mutta se sanoi että ei saa sitä kiinni. Minä houkuttelin sitä ja sain sen kiinni ja laitoin Apollon hihnan sen kaulan ympärille ja menin viemään sitä omistajallensa. Yksi tuttu tyttö oli siinä lähellä ja annoin hänelle Tysonin syliin ja sanoin että pidä kiinni kovasti äläkä päästä sitä. Sitten menin antamaan koiraa. Yks kaks Tyson tulee minun takaa ja yksi tämän naisen koirista hyppää sen päälle ja pyree rinnasta.
        Nainen ei suostunut antamaan osoitettaan, nimeään! Syytää että oli minun vika! Voiko olla minun vika että hänen koiransa on aggressiivinen.
        Poliisi ilmoituksen olen tehnyt ja hänen nimenkin olen saanut selville. Ja tämä husky oli sillä hoidossa ja senkin omistajan kanssa olen puhunut. Pyysin ettei jätä koiraa hoitoon ihmiselle joka Vähät välittää siitä.


      • majorica1961
        paivansadeko kirjoitti:

        tapahtumasta saa ihan eri käsityksen.
        Tässä lainaus omaa kirjoitustasi.
        Yksi nainen oli 3 ison koiran kanssa ulkona ja yksi niistä oli irti. Iso husky. Huusin sille että vois laittaa koiran kiinni. Mutta se sanoi että ei saa sitä kiinni. Minä houkuttelin sitä ja sain sen kiinni ja laitoin Apollon hihnan sen kaulan ympärille ja menin viemään sitä omistajallensa. Yksi tuttu tyttö oli siinä lähellä ja annoin hänelle Tysonin syliin ja sanoin että pidä kiinni kovasti äläkä päästä sitä. Sitten menin antamaan koiraa. Yks kaks Tyson tulee minun takaa ja yksi tämän naisen koirista hyppää sen päälle ja pyree rinnasta.
        Nainen ei suostunut antamaan osoitettaan, nimeään! Syytää että oli minun vika! Voiko olla minun vika että hänen koiransa on aggressiivinen.
        Poliisi ilmoituksen olen tehnyt ja hänen nimenkin olen saanut selville. Ja tämä husky oli sillä hoidossa ja senkin omistajan kanssa olen puhunut. Pyysin ettei jätä koiraa hoitoon ihmiselle joka Vähät välittää siitä.

        annoin siis Tysonin sille tytölle mutta hän päästi sen irti. Apollo(4kk) laskin irti koska lainasin sen hihnan sille irti olleelle koiralle.
        Tottakai syytän myös itseäni. Minun olisi vaan pitänyt mennä kotiini (olin jo kotiovella ja Tyson oli sylissäni)) eikä välittää irtiolevasta koirasta. Tämän naisen irtioleva husky siis juoksi meidän perään. Ehkä joskus kirjoittaa sekavasti kun mielentila on sekava.


      • majorica1961
        paivansadeko kirjoitti:

        tapahtumasta saa ihan eri käsityksen.
        Tässä lainaus omaa kirjoitustasi.
        Yksi nainen oli 3 ison koiran kanssa ulkona ja yksi niistä oli irti. Iso husky. Huusin sille että vois laittaa koiran kiinni. Mutta se sanoi että ei saa sitä kiinni. Minä houkuttelin sitä ja sain sen kiinni ja laitoin Apollon hihnan sen kaulan ympärille ja menin viemään sitä omistajallensa. Yksi tuttu tyttö oli siinä lähellä ja annoin hänelle Tysonin syliin ja sanoin että pidä kiinni kovasti äläkä päästä sitä. Sitten menin antamaan koiraa. Yks kaks Tyson tulee minun takaa ja yksi tämän naisen koirista hyppää sen päälle ja pyree rinnasta.
        Nainen ei suostunut antamaan osoitettaan, nimeään! Syytää että oli minun vika! Voiko olla minun vika että hänen koiransa on aggressiivinen.
        Poliisi ilmoituksen olen tehnyt ja hänen nimenkin olen saanut selville. Ja tämä husky oli sillä hoidossa ja senkin omistajan kanssa olen puhunut. Pyysin ettei jätä koiraa hoitoon ihmiselle joka Vähät välittää siitä.

        edes siinä vaiheessa kun nainen näki että olin saanut koiran kiinni ei hän tullut sitä hakemaan!
        Hän olisi voinut esim. laittaa omat koirat lyhtypylvääseen kiinni ja liikuttaa laiskoja jalkojaan ja tullut hakemaan koiran josta hän oli vastuussa.


      • paivansadeko
        majorica1961 kirjoitti:

        annoin siis Tysonin sille tytölle mutta hän päästi sen irti. Apollo(4kk) laskin irti koska lainasin sen hihnan sille irti olleelle koiralle.
        Tottakai syytän myös itseäni. Minun olisi vaan pitänyt mennä kotiini (olin jo kotiovella ja Tyson oli sylissäni)) eikä välittää irtiolevasta koirasta. Tämän naisen irtioleva husky siis juoksi meidän perään. Ehkä joskus kirjoittaa sekavasti kun mielentila on sekava.

        enkä minä halua syytellä enkä puolustella ketään.
        Olen todellakin pahoillasi puolestasi sekä pienen koirasi.
        Ikävä tapahtuma jota ei voi enää muuttaa.


      • puolueeton1
        majorica1961 kirjoitti:

        annoin siis Tysonin sille tytölle mutta hän päästi sen irti. Apollo(4kk) laskin irti koska lainasin sen hihnan sille irti olleelle koiralle.
        Tottakai syytän myös itseäni. Minun olisi vaan pitänyt mennä kotiini (olin jo kotiovella ja Tyson oli sylissäni)) eikä välittää irtiolevasta koirasta. Tämän naisen irtioleva husky siis juoksi meidän perään. Ehkä joskus kirjoittaa sekavasti kun mielentila on sekava.

        ei sinun hyvä ihminen tarvitse itseäsi puolustella täällä. etköhän ole jo kokenut pahemman, ja vielä täällä jotkut ryöpyttää... huihaihei...


      • Ylva
        puolueeton1 kirjoitti:

        ei sinun hyvä ihminen tarvitse itseäsi puolustella täällä. etköhän ole jo kokenut pahemman, ja vielä täällä jotkut ryöpyttää... huihaihei...

        Kamala ja ikävä tapaus!
        Vaikka olisi millainen päivänsäde olevinaan, niin typerää alkaa ryöpyttämään ja tenttaamaan.Tuskin tällaisessa tilanteessa koiransa menettänyt osaa niin sanatarkasti tilannetta kuvailla. Typerää!

        Voimia majorica surusi keskellä.


      • paivansadeko
        Ylva kirjoitti:

        Kamala ja ikävä tapaus!
        Vaikka olisi millainen päivänsäde olevinaan, niin typerää alkaa ryöpyttämään ja tenttaamaan.Tuskin tällaisessa tilanteessa koiransa menettänyt osaa niin sanatarkasti tilannetta kuvailla. Typerää!

        Voimia majorica surusi keskellä.

        menee nyt pointtisi ohi. En ryöpännyt enkä tentannut, saanut kyllä eri kuvan tapahtumista.
        Enkä ole olevinani päiväsäde eihän se ole edes nimimerkkini.


    • grrrrrrrr

      Täällä Suomessa koirat elävät vähän samalla tavalla eristyksissä kuin ihmisetkin. Kokonaisuudessaan avoimempi koirakulttuuri, vapaana pitämisen ja eri paikkoihin tuomisen salliminen sosiaalistaisi paremmin koiria oppimaan laumakäyttäytymiseen, jonka pohjimmainen tarkoitus on kaikkien etu ja hengissä säilyminen. saattaisivat myös koira-allergiat kadota kun ihmiset saisivat enemmän altistusta..näin tulee mieleen, kun Keski- ja etelä-euroopan koirakulttuuriin vertaa.

    • otan osaa suruusi

      Jos omalle kohdalle kävisi noin. Ensi punnitsisin kaikki vaihtoehdot mitä voit tehdä, mutta vähintään vaatisin kuonokoppaa ja enintään lopetusta. Koska se voi tehdä toiselle koiralle tai ihmiselle myös saman teon mitä tyson joutu kokemaan. Se koira on hullu! Luulisin että kaikki noi vaihtoehdot mitä itse luettelit pitää täysin paikkaansa. Ja että kyseistä koiraa ei pidetä kotona arvossa jotta se tuntisi itsensä perheen jäseneksi. Jotain tällästä tulee äkkiseltään mieleen. Mutta älä anna periksi!
      Mutta luulen että monet pitää tätä asiaa mitättömänä ja ajattelee että koira se vain oli. MUTTA itse en ole sitä mieltä oma koirani henki on minulle tärkeämpi kuin omani. No joo meni taas sivusta. Mutta vaadi kaikki mitä voit vaatia ja vaikka raha ei korvaa tysonia niin kannattaa vaatia myös sitä jotta tämän ilkimyksen omistaja tajuaa mikä hullu sen koira on. Toivotan sinulle onnea ja jaksamista!!!!

    • Majoricalle!

      Jos olisin kokenut saman kuin sinä niin vaatisin kyllä tappaja koiran lopettamista. Kyllä täytyy olla kyseisellä koiralla todella huono hermorakenne,ei tällaista asiaa ymmärrä sellainen jolla ei tervepäistä koiraa ole ollut.

      • kyllä

        että et tiedä koirista yhtään mitään.Ole hiljaa jos sulla ei ole mitään järkevää sanottavaa.mikä v***u sinä olet antamaan kenenkään koiralle tappotuomiota!!?


    • Anonyymi

      Minä voisin auttaa ?

    • Anonyymi

      Koska ne ovat luonnostaan aggressiiviisia lihaa syöviä petoelukoita ja tutkitusti villiintyvät puolessa tunnissa, jos nyt kesyiksi voi sanoakaan, eivät ainakaan ole hallinnassa kenelläkään. Kuonokoppa vähimmäisvaatimus jos noita halutaan kuljettaa ihmisten ilmoilla.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe