Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

miffy?

kiinnostais?

Näyt vaikuttavan melkein joka kirjoitukseen.Oletko itse päihteiden käyttäjä?jos minkä?Jos et?niin millä puollat (näkemyksiäsi huumeista,kuten kanna?Eli omakohtaisilla kokemuksilla?vaiko luetuilla?

7

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miffy

      En ole päihteiden käyttäjä. Viikko sitten join kaksi olutta, siinä tämä parin vuoden takainen päihdehistoriani.

      Olen kyllä käyttänyt, yhden kesän pari vuotta sitten vietin polttamalla aika tiuhaan tahtiin. Kannasta ei tullut mitään ongelmia, paitsi joskus vieläkin aikaisemmin kun mua epäiltiin aiheettomasti sen käytöstä (tuolloin et ollut vielä kokeillutkaan). Olin vähällä saada sakot.

      Kolmesti olen ottanut piriä, viimeisellä kerralla tuli niin kamalat laskut että päätin ettei enää ikinä. En silti tuomitse jos joku toinen haluaa sitä käyttää, ja jos jollekin siitä tulee ongelma, niin sitä pitää auttaa.

      Kokemuksia on omakohtaisia, vierestä seurattuja, kavereilta kuultuja ja luettuja. Kaksi kaveria on kuollut heroiiniin, yksi juossut piripäissään junan alle. Paljon olen ehtinyt nähdä vaikka ikää on vasta 20 vuotta.

      Vielä 13-vuotiaana olin hUUmeiden totaalivastustaja, kauhistelin yhtä jätkää jonka tiesin polttavan pilveä. Kavereiden kanssa luultiin että se on saanut siitä hepatiitin.Kerran piirsin porttiteoriasta kertovan sarjiksen, ja maikat sanoi sen olevan surullinen ja realistinen. Huh huh.

      Siinä sitten jokseenkin totaalisesti olen kääntänyt kelkkani, en silti halua suositella mitään päihteitä. Sanon vaan, etten tuomitse: ihmisen keho ja mieli ovat ainoat, jotka todella ovat omaa omaisuutta, eikä kenelläkään toisella ole oikeutta rangaista siitä mitä itselleen tekee.

      • ?

        kysyä?miksi lopetit sitten kannabiksen?mitä se antoi sinulle?mitä otti?mikä elämässäs muuttui lopettamisen jälkeen?Jos ei mielestäsi muuttunut mikään,niin mikä johti lopettamiseen?
        miksi otit piriä?kokeiluhalustako?etkö napsinut muita huumeita?Ja muuten miksi aikoinasi alotit?


      • Miffy
        ? kirjoitti:

        kysyä?miksi lopetit sitten kannabiksen?mitä se antoi sinulle?mitä otti?mikä elämässäs muuttui lopettamisen jälkeen?Jos ei mielestäsi muuttunut mikään,niin mikä johti lopettamiseen?
        miksi otit piriä?kokeiluhalustako?etkö napsinut muita huumeita?Ja muuten miksi aikoinasi alotit?

        Lopetin, koska ei vaan innostanut, ei tehnyt mieli. Polttelin muutenkin siinä syksyllä tosi harvakseltaan, ehkä kerran kuussa. Sitten uutenavuotena 2001 tulin raskaaksi ja sen jälkeen en ole muuten päihteillyt kuin juonut pari olutta.

        Mitä se antoi? Hyviä muistoja, hyvän olon. Vieläkin tulee hyvälle tuulelle kun uppoutuu hetkeksi muistelemaan.

        Mitä otti? yhteensä noin 40€ rahaa.

        Mikä muuttui lopettamisen jälkeen? Noh, ne muutokset eivät liity lopettamiseen... Yleensähän vauva muuttaa elämää aikas paljon. Mihinkään elämänhallintaan tai mielenterveyteen ei tullut muutoksia.

        Otin piriä, kun vakituinen diileri (ollut linnassa muutamaan kertaan, rännää piriä, on HIV ja C) tarjosi. Jos olisi neulaa tarjonnut olisin varmaan sanonut ei, mutta kun tarjosi ihan vaan nokat niin aattelin et mikäs siinä kokeillessa. Ekalla kerralla olin kyllä valmiiksi pilvessä pameissa kännissä...

        Muita huumeita: kouluaikoina join ihan sikana kun halusin unohtaa koko sen paskan maailman jossa koulu"kaverit" kiusaa. Samalla vedin sekä resepti- että laittomia lääkkeitä. Kerran söin jotain psilo-sieniä kännissä mutta oksensin ne ulos.

        Miksi aloitin? Aloitin minkä? Päihteilyn yleensä?
        Eka päihde oli viinay-asteella. Miksi? Uteliaisuudesta. As simple as that.


      • sonja
        Miffy kirjoitti:

        Lopetin, koska ei vaan innostanut, ei tehnyt mieli. Polttelin muutenkin siinä syksyllä tosi harvakseltaan, ehkä kerran kuussa. Sitten uutenavuotena 2001 tulin raskaaksi ja sen jälkeen en ole muuten päihteillyt kuin juonut pari olutta.

        Mitä se antoi? Hyviä muistoja, hyvän olon. Vieläkin tulee hyvälle tuulelle kun uppoutuu hetkeksi muistelemaan.

        Mitä otti? yhteensä noin 40€ rahaa.

        Mikä muuttui lopettamisen jälkeen? Noh, ne muutokset eivät liity lopettamiseen... Yleensähän vauva muuttaa elämää aikas paljon. Mihinkään elämänhallintaan tai mielenterveyteen ei tullut muutoksia.

        Otin piriä, kun vakituinen diileri (ollut linnassa muutamaan kertaan, rännää piriä, on HIV ja C) tarjosi. Jos olisi neulaa tarjonnut olisin varmaan sanonut ei, mutta kun tarjosi ihan vaan nokat niin aattelin et mikäs siinä kokeillessa. Ekalla kerralla olin kyllä valmiiksi pilvessä pameissa kännissä...

        Muita huumeita: kouluaikoina join ihan sikana kun halusin unohtaa koko sen paskan maailman jossa koulu"kaverit" kiusaa. Samalla vedin sekä resepti- että laittomia lääkkeitä. Kerran söin jotain psilo-sieniä kännissä mutta oksensin ne ulos.

        Miksi aloitin? Aloitin minkä? Päihteilyn yleensä?
        Eka päihde oli viinay-asteella. Miksi? Uteliaisuudesta. As simple as that.

        Jaa a, kaunis tarina; kuin oppikirjasta.

        Porttiteoria kävi toteen.
        Eikö viina ja pillerit enää riittäneetkään??? Miksi piti siirtyä laittomien puolelle???? Eikö tuon huumeilun pitänyt pysähtyä tuohon autuaaksi tekevään kannabikseen???? Teoria sosiaalisesta portista kaatui myös.

        Sekakäyttö kävi toteen sinunkin kohdallasi.
        Tässä nähdään, kuinka kannabiksen käyttäjät eivät sitten pysykään kannbiksessa, vaikka se niin hyvää ja parantavaa ainetta onkin.


      • Miffy
        sonja kirjoitti:

        Jaa a, kaunis tarina; kuin oppikirjasta.

        Porttiteoria kävi toteen.
        Eikö viina ja pillerit enää riittäneetkään??? Miksi piti siirtyä laittomien puolelle???? Eikö tuon huumeilun pitänyt pysähtyä tuohon autuaaksi tekevään kannabikseen???? Teoria sosiaalisesta portista kaatui myös.

        Sekakäyttö kävi toteen sinunkin kohdallasi.
        Tässä nähdään, kuinka kannabiksen käyttäjät eivät sitten pysykään kannbiksessa, vaikka se niin hyvää ja parantavaa ainetta onkin.

        Sorruit itse yleistykseen... Minä en ensinnäkään ole kaikki kannabiksenkäyttäjät. Minä olen yksi yksilö.

        "Miksi eivät riittäneet" on varmaan hölmöin kysymys mitä kuulee esitettävän. "Riittäneet"? Miksei jollekulle riitä xylitolpastillit, vaan hänen on siirryttävä fazerin siniseen?

        Millä tavoin teoria sosiaalisesta portista kaatui? Minun pirikokeilussani oli kyse nimenomaan siitä kun diileri tyrkytti. Sinä et ollut sitä tilannetta näkemässä, sinä et istunut siinä autossa. Sinä et ole nähnyt minun elämääni sekuntiakaan, joten älä tee arvioita siitä.

        "Sekakäyttö kävi toteen sinunkin kohdallasi."

        Tällä perusteella voisit kutsua jokaista pääasiallisena päihteenään alkoholia käyttävää, kolmesti kannabista kokeillutta sekakäyttäjäksi.
        Kolme kokeilua ei ole käyttöä.

        Ja minä jälleen kerran yliarvioin sinut: yritin ehdottaa aloitusta puhtaalta pöydältä, mutta et silti kykene kunnioittamaan keskustelukumppania. Siksi sinun kaltaistesi kanssa on niin rasittavaa jutella.


      • kiinnostais?
        Miffy kirjoitti:

        Sorruit itse yleistykseen... Minä en ensinnäkään ole kaikki kannabiksenkäyttäjät. Minä olen yksi yksilö.

        "Miksi eivät riittäneet" on varmaan hölmöin kysymys mitä kuulee esitettävän. "Riittäneet"? Miksei jollekulle riitä xylitolpastillit, vaan hänen on siirryttävä fazerin siniseen?

        Millä tavoin teoria sosiaalisesta portista kaatui? Minun pirikokeilussani oli kyse nimenomaan siitä kun diileri tyrkytti. Sinä et ollut sitä tilannetta näkemässä, sinä et istunut siinä autossa. Sinä et ole nähnyt minun elämääni sekuntiakaan, joten älä tee arvioita siitä.

        "Sekakäyttö kävi toteen sinunkin kohdallasi."

        Tällä perusteella voisit kutsua jokaista pääasiallisena päihteenään alkoholia käyttävää, kolmesti kannabista kokeillutta sekakäyttäjäksi.
        Kolme kokeilua ei ole käyttöä.

        Ja minä jälleen kerran yliarvioin sinut: yritin ehdottaa aloitusta puhtaalta pöydältä, mutta et silti kykene kunnioittamaan keskustelukumppania. Siksi sinun kaltaistesi kanssa on niin rasittavaa jutella.

        Pakotettiinko sinut ottamaan piriä?miksi istuit diilerin autossa?Kyllä jos menisit ja kuuntelisit esim:huumehoidoissa olevia,niin kannabiksesta se alkoi..yleisin syy!Miksihän on näin?


      • Anonyymi
        kiinnostais? kirjoitti:

        Pakotettiinko sinut ottamaan piriä?miksi istuit diilerin autossa?Kyllä jos menisit ja kuuntelisit esim:huumehoidoissa olevia,niin kannabiksesta se alkoi..yleisin syy!Miksihän on näin?

        Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

        Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

        Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en
        https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

        https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
        "Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe