elkää kommentoiko

pyydän vakaasti

älkää missään tapauksessa kommentoiko seuraavaa vaikka kuinka päässä pihisee.

uskoitpa evoluutioon tai luomiseen, niin olet kuitenkin olemassa.

Uskomisesi ei muuta sinua tai maailmaa. Itse olen evoluution kannalla, mutta se ei tarkoita että olisi pyrittävä tukehduttamaan luomisusko.

Jos uskot luomiseen älä pyri tukehduttamaan evoluutiouskoa.

Uskon evoluutioon, ettekä te mahda sille mitään.
Enkä minä kokeile päteä muille.

pohdiskelkaa rauhassa omia asioitanne ja älkää kommentoiko.

8

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

      tulla sanomaan?

    • Pertus

      ... niin kyse on siis vain USKOSTA !!

      Kun Jeesus saapuu tässä lähitulevaisuudessa tähän reaalimaailmaan näkyvällä tavalla, niin nämäkin keskustelut loppuu siihen paikkaan.

      Kenenkähän viesti jää viimeiseksi ???

      Itseäni kyllä surettaa evoluutiouskovien mielenliikkeiden epätoivoisuus ja rajuus, mikä väistämättä seuraa kun ihminen tajuaa uskoneensa aivan vääriin asioihin ja niitä jopa julkisesti puolustellen.

    • lähetyskäsky

      Mehän voisimme aina kirjoitella palstalle tällä periaatteella, eikä kukaan saisi kirjoittaa takaisin. Tämä on ymmärtääkseni palsta jossa pohditaan ja esitetään kommentteja evoluutifilosofian/ luomisuskon puitteissa. Kristityillä on aina velvollisuus: mennä kaikkien kansojen pariin ja julistaa evankeliumia ja saattaa kaikki ihmiset Jeesuksen tykö. Valtuutus tulee itse Jumalalta. Aina kun kirjoittaa tälle palstalle on tehnyt päänavauksen. Usko syntyy ainoastaan kuullessamme Jumaln sanaa. Uskon Synnyttäjänä on aina Jumalan Pyhä Henki.

      • squirrel

        Lähetystyö kun tuntuu:
        *Uskova kokee pelastavansa -kokee huutavansa,että "älä mene heikoille jäille".
        *Ateisti kokee,että uskova uhkailee ikuisella kidutuksella heti,jos uskovaa ei miellytä -ja että uskovasta tämä on jopa aivan oikea tapa kohdella toisinajattelijoita.

        Aikasmoisen hankala kysymys loppupeleissä...
        Samoin,kuin hankalaa on,että evoluutikot yhdistetään heti "ateistisyntisiin" -kreationistiko sen tuomitsemisvallan itselleen antaa? Raamattu ei sano tavuakaan siitä,onko Jumala suorittanut luomisensa evoluutiolla vai ei. Mitään Jumalan rakentamismekanismista ei mainita -se ei siis Raamatun mukaan ole edes merkityksellistä.


    • Mielestäni asiallinen keskustelu tällä palstalla täysin mahdotonta (molemmat osapuolet ymmärtävät toisiaan yhtä vähän).

      Eli "sotikaa" täysillä (tunteiden purkaminen on ainoa järkevä asia mitä tällä palstalla voi tehdä).

      Mutta hei muistakaa sitten jättää ne sotakirveet tänne älkääkkä toisianne oikeassa maailmassa hakatko :)

      • Pertus

        ... mitään sotaa, koska evoluutio on jo reaalisesti todettu mahdottomaksi. Kyse on ainoastaan pienen tiedemies ryhmän surutyöstä, jota tietenkin käyvät, koska evoluutiosta ei olekaan löydetty ainuttakaan todistetta sataan vuoteen. ALuksi näitä "todisteita" oli pilvin pimein, mutta ne ovat monin osin osoittautuneet systemaattisiksi huijauksiksi. Tätä samaa huijaus"tiedettä" harjoitetaan nykyään labroissa kun rekuntruoidaan ÄLYN keinoja käyttäen tilanteita ja "näyttöjä", jotka voidaan sopivasti määritelmiä rukaten osoittaa tukemaan evoluutiota.


      • squirrel
        Pertus kirjoitti:

        ... mitään sotaa, koska evoluutio on jo reaalisesti todettu mahdottomaksi. Kyse on ainoastaan pienen tiedemies ryhmän surutyöstä, jota tietenkin käyvät, koska evoluutiosta ei olekaan löydetty ainuttakaan todistetta sataan vuoteen. ALuksi näitä "todisteita" oli pilvin pimein, mutta ne ovat monin osin osoittautuneet systemaattisiksi huijauksiksi. Tätä samaa huijaus"tiedettä" harjoitetaan nykyään labroissa kun rekuntruoidaan ÄLYN keinoja käyttäen tilanteita ja "näyttöjä", jotka voidaan sopivasti määritelmiä rukaten osoittaa tukemaan evoluutiota.

        http://www.geocities.com/evonkeliumi/tilasto.html
        Tilastot kertoo jotain ihan muuta.

        Doverin jälkeen, kuvaamasi pienen porukan surutyö on ID;n kannattajien harteilla.

        Et siis luota tieteen metodiin, se on minusta ihan OK. Jokaisella on lupa mielipiteisiin.
        (Mutta tiedettä ID tai kreationismi ei ole. Ja se ei ole mielipidekysymys.)


      • Pertus kirjoitti:

        ... mitään sotaa, koska evoluutio on jo reaalisesti todettu mahdottomaksi. Kyse on ainoastaan pienen tiedemies ryhmän surutyöstä, jota tietenkin käyvät, koska evoluutiosta ei olekaan löydetty ainuttakaan todistetta sataan vuoteen. ALuksi näitä "todisteita" oli pilvin pimein, mutta ne ovat monin osin osoittautuneet systemaattisiksi huijauksiksi. Tätä samaa huijaus"tiedettä" harjoitetaan nykyään labroissa kun rekuntruoidaan ÄLYN keinoja käyttäen tilanteita ja "näyttöjä", jotka voidaan sopivasti määritelmiä rukaten osoittaa tukemaan evoluutiota.

        Tässäpä se ensimmäinen sodanjulistus propagandan avulla :P


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe