Mersun CDI:hin öljy

Mikä viskositeetti

Mitä Mercedes suosittelee näihin uusiin dieseleihin moottoriöljyn viskositeetiksi - lähinnä 280CDI ja 320CDI? Chryslerissa ja Jeepissä on se sama kone kuin 320CDI:ssä, ja ohjekirjan ei yllättävää kyllä vaadi öljyltä mitään MB-luokitusta. Viskositeettikin tuntuu talvikäyttöön yllättävältä 10W-40?

12

9830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cdi;ssä

      just ihan perus 10w-40 synteettinen. Autolla ajettu jo 100 tkm, joten kohta vaihtoon ja jos tuosta murheita on aiheutunut niin menköön seuraavan piikkiin.

      • täyssynteettistä

        mitä mistään löydät ja sitä myllyyn , ei se eroo 300td:stä millään millä mä oon päästelly jo yli 600tonnii , 9 litran öljytilavuus on poikaa , sillä nää kestää halvemmillakin öljyillä ikuisuuden


    • käyttää

      Saksassa nykyään Shell Helix Ultra 5W 30 AB öljyä.

      • Mikä viskositeetti

        Jotain tuon tyyppistä olen ajatellut - 5W-30 tai 5W-40. Tosin, tuossa AB:ssa on nyt turhia ominaisuuksia omani kannalta. Autossa ei ole hiukkassuodatinta eikä pidennettyjä huoltovälejä (öljynvaihto 15.000km:n välein), jotka ovat MB229.51:n vaatimuksia, joten joku yleisemmän tason Helix Ultra voisi olla ok-ratkaisu - jopa MB229.3 ilmeisesti riittäisi.


      • Helix Ultra
        Mikä viskositeetti kirjoitti:

        Jotain tuon tyyppistä olen ajatellut - 5W-30 tai 5W-40. Tosin, tuossa AB:ssa on nyt turhia ominaisuuksia omani kannalta. Autossa ei ole hiukkassuodatinta eikä pidennettyjä huoltovälejä (öljynvaihto 15.000km:n välein), jotka ovat MB229.51:n vaatimuksia, joten joku yleisemmän tason Helix Ultra voisi olla ok-ratkaisu - jopa MB229.3 ilmeisesti riittäisi.

        on varmasti hyvä valinta. AB on Mercedesin ja
        Shellin yhteistyössä kehittämä öljy, joka
        mahdollistaa pitkän vaihtovälin. Merkkihuollossa
        kaikkiin CDI -moottoreihin,myös vanhempiin.
        AB:tä ei vain tunnu löytyvän täältä.


      • Mikä viskositeetti
        Helix Ultra kirjoitti:

        on varmasti hyvä valinta. AB on Mercedesin ja
        Shellin yhteistyössä kehittämä öljy, joka
        mahdollistaa pitkän vaihtovälin. Merkkihuollossa
        kaikkiin CDI -moottoreihin,myös vanhempiin.
        AB:tä ei vain tunnu löytyvän täältä.

        ... kun pakkauskoot näyttävät olevan 1 litran täyttöpurkki ja 209 litran perhekoko :-)


    • Shell Helix Ultra 5W30 AB:tä

      Shellin huoltamoilla, vai mistä sitä saa?

    • Suomesta

      ainakaan vähittäismyynnissä. Toivottavasti tulee
      myyntiin tulevaisuudessa.

    • mukaan

      AB:tä maahantuodaan, ehkä huoltoihin.

    • Pena

      Tuolla on ainakin Motulin tehtaansuositukset kaikkiin autoihin ja prätkiin:

      www.motul.de

    • 0w-40

      onhan tuo jo aika naurettavaa että kun auto maksaa melkeen 100 t euroa niin te säästätte öljyissä:)
      merkkihuolto käyttää vai mobil 0w-40

    • Anonyymi

      On se ihme kun 1990 mersut moottorit on ehjiä vieläkin vaikka silloin ei oo näitä erikoisöljyjä ollutkaan. Nyt joka helvetin asiantuntija suosittelee mitä ihmeellisimpiä öljyjä. Ootteko päässy jotenkin tutkimaan mikä ero on öljyillä tai niitten vaikutusta. Hyviä öljyjä on miljoonia myytävänä. Synteettiset suomeen hyviä kun juoksee pakkasessakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe