onko Taivas ja helvetti todellisuutta

lutkulainen

On irvokasta kieltää Taivaan ja helvetin olemassaolo,sillä silloinhan kiellämme pelastussuunitelman .Jos ajattelemme ,että kadotusta ei ole ,miksi Jumaala olisi lähettänyt oman Poikansa Jeesuksen ristinkuolemaan ?Jumala olisi silloin aika julma.Miksi hän varottaisi meitä Raamatussa ?Miksi Hän on lähettänyt saarnaajia julistamaan pelastuksen sanomaa?
Siksi Raamatun sana kadotuksesta ja taivaasta on Jumalan sanaa.

20

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seraja-m55

      Taivas on todellisuutta.
      Helvettiä ei vielä ole, mutta kerran senkin aika tulee viimeisen tuomion jälkeen - ks. Matt. 25. luku, kokonaan!

      Tässä helvettikysymyksessäkin on olemassa ainakin kolme linjaa ja kuten niin monessa tapauksessa, niin tässäkin, totuus löytyy siltä keskitieltä, jota kultaiseksikin on joskus sanottu.

      Jotkut uskovat, ettei helvetti koskaan toteudu.
      Toiset taas menevät kuolemattoman sielun pakanallisen opetuksen johtamina toiseen äärimmäisyyteen ja uskovat loputtomaan helvettiin.

      Minä kuitenkin olen löytänyt tuon raamatullisen totuuden keskitien tässäkin kohdin - yksin Jumalan armosta ja avulla - ja uskon, että helvetti sytytetään vasta Kristuksen toteuttaman viimeisen tuomion jälkeen, toteuttamaan ne tekojen mukaiset, tarkasti tutkitut rangaistukset - ks. Ilm. 20:12, 13 ja Luuk. 12:47, 48 - joihin Kristus on oikeudenmukaisuudessaan päätynyt.
      Kun sitten jumalattomat ovat saaneet rangaistuksensa, helvetti - joksi itseasiassa koko tämä planeetta on tietyksi ajaksi muuttunut - sammuu ja näin syntiä ja syntisiä ei enää ole.
      Perustan tämän myös Ilm. 21:8 kohtaan, joka paljastaa, että rangaistus "järvessä, joka palaa tulta ja tulikiveä" eli helvetti on yhtä kuin TOINEN KUOLEMA.
      Tuo kohta kuuluu näin: "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

      • lutkulainen

        Kyllä minun Raamatussa puhutaan iankaikkisesta tulesta ja iankaikkisesta elämästä .Enkä halua siitä ruveta väittelemään kuinka kauan se helvetti kestää ,mutta se on varma että ,se on kauhea paikka olet siellä siten minkä ajan hyvänsä ,niin se varmasti tuntuu iäisyydeltä .
        Lopuksi kadotus ei ole ihmistä varten .
        Jeesus ei tahdo ketään ihmistä kadotukseen .
        Hän sanoo kadotetuille ihmiselle (Mat.25:41)"
        Menkää pois minun tyköäni ,te kirotut siihen iankaikkiseen tuleen ,joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä."
        Aina kun luen nämä Jeesuksen sanat ,tunnen vihlaisun sydämmessäni .Miten Jeesus ,jossa Jumalan rakkaus tuli täydelliseksi voi sanoa näin rajusti?
        Juuripa siksi ,että Hän on rakastava Jeesus.
        Hän ei tahtoisi kenenkään joutuvan ,niin epäinhimiliseen paikkaan. Kadotettujen seurana on itse saatana miljoonineen demoneineen .Kauheapaa seuraa ei voisi ajatella.
        Siksi ota Jeesus omaksi Vapahtajaksesi niin Hän antaa sinulle varmuuden ,että Taivas on sinun kotisi.


      • kasi
        lutkulainen kirjoitti:

        Kyllä minun Raamatussa puhutaan iankaikkisesta tulesta ja iankaikkisesta elämästä .Enkä halua siitä ruveta väittelemään kuinka kauan se helvetti kestää ,mutta se on varma että ,se on kauhea paikka olet siellä siten minkä ajan hyvänsä ,niin se varmasti tuntuu iäisyydeltä .
        Lopuksi kadotus ei ole ihmistä varten .
        Jeesus ei tahdo ketään ihmistä kadotukseen .
        Hän sanoo kadotetuille ihmiselle (Mat.25:41)"
        Menkää pois minun tyköäni ,te kirotut siihen iankaikkiseen tuleen ,joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä."
        Aina kun luen nämä Jeesuksen sanat ,tunnen vihlaisun sydämmessäni .Miten Jeesus ,jossa Jumalan rakkaus tuli täydelliseksi voi sanoa näin rajusti?
        Juuripa siksi ,että Hän on rakastava Jeesus.
        Hän ei tahtoisi kenenkään joutuvan ,niin epäinhimiliseen paikkaan. Kadotettujen seurana on itse saatana miljoonineen demoneineen .Kauheapaa seuraa ei voisi ajatella.
        Siksi ota Jeesus omaksi Vapahtajaksesi niin Hän antaa sinulle varmuuden ,että Taivas on sinun kotisi.

        Siis aivan tosissasi väität että se joka EI usko "ikuiseen piinaan helvetissä" joutuu sinne itse?

        Onko tästä jo tullut sinulle tärkeämpi asia kuin Jeesuksen uhrista ja Jumalan rakkaudesta ??

        Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa ?? miksi tuo uskonne "ikuiseen piinaan helvetissä" on teille niin tärkeää että jopa uskotte, että se on uskovaiselle este taivaaseen pääsyyn ??

        AVAA SILMÄSI JA SYDÄMESI - JA HEITÄ POIS HELVETIN PELKOSI. VOIT OLLA VARMA ETTÄ JUMALA RAKASTAA SINUA JA PELASTAA SINUT KUOLEMASTA SEN UHRIN MUKAAN MINKÄ JEESUS ANTOI IHMISKUNNALLE.

        OLE VAIN ANTEEKSI ANTAVA RAKKAUDELLINEN JA OIKEUDENMUKAISUUTTA HAKEVA IHMINEN JA YMMÄRRÄ ETTÄ IKUINEN ELÄMÄ TULEE JUMALALTA JA ETTÄ HÄN NEUVOO MEITÄ MITEN MEIDÄN TULEE ELÄÄ.

        TÄMÄ RIITTÄÄ MEILLE TOISTAISEKSI ..


      • kolme enkeliä
        lutkulainen kirjoitti:

        Kyllä minun Raamatussa puhutaan iankaikkisesta tulesta ja iankaikkisesta elämästä .Enkä halua siitä ruveta väittelemään kuinka kauan se helvetti kestää ,mutta se on varma että ,se on kauhea paikka olet siellä siten minkä ajan hyvänsä ,niin se varmasti tuntuu iäisyydeltä .
        Lopuksi kadotus ei ole ihmistä varten .
        Jeesus ei tahdo ketään ihmistä kadotukseen .
        Hän sanoo kadotetuille ihmiselle (Mat.25:41)"
        Menkää pois minun tyköäni ,te kirotut siihen iankaikkiseen tuleen ,joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä."
        Aina kun luen nämä Jeesuksen sanat ,tunnen vihlaisun sydämmessäni .Miten Jeesus ,jossa Jumalan rakkaus tuli täydelliseksi voi sanoa näin rajusti?
        Juuripa siksi ,että Hän on rakastava Jeesus.
        Hän ei tahtoisi kenenkään joutuvan ,niin epäinhimiliseen paikkaan. Kadotettujen seurana on itse saatana miljoonineen demoneineen .Kauheapaa seuraa ei voisi ajatella.
        Siksi ota Jeesus omaksi Vapahtajaksesi niin Hän antaa sinulle varmuuden ,että Taivas on sinun kotisi.

        On vapauttavaa ymmärtää Jumalan rangaistus rakkaudeksi ihmistä kohtaan. Se joka väittää Jumalan kidutavan tai sallivan ikuisen elämän vaivassa, ei tunne Jumalaa eikä Jumalan rakkaus ole hänessä. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, ettei yksikään joka häneen uskoo, HUKKUISI, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Rakkaus ei salli kidutusta, ei ikuista kärsimystä. Rangaistus tulee tekojen mukaan. Ei kenenkään teot ansaite ikuista kidutusta. Paholainen on saanut ihmiset tässä asiassa pitämään Jumalaa tyrannina.

        Tuli on iankaikkinen. Mutta ihminen ei ole. Helvetti on varattu vain paholaista varten, hänen lopullista hävittämistään varten. Ihminen joutuu sinne syntiensä takia ellei ota pelastusta vastaan. Jumala ei ikuista syntiä. Hän tulee puhdistamaan koko maailmankaikkeuden siitä kirouksesta. Miten uskovat voisivat edes toivoa iankaikkista synnin olemassaoloa? Rakastavatko he enemmän syntiä ja kärsimystä kuin Jumalaa?


      • kolme enkeliä kirjoitti:

        On vapauttavaa ymmärtää Jumalan rangaistus rakkaudeksi ihmistä kohtaan. Se joka väittää Jumalan kidutavan tai sallivan ikuisen elämän vaivassa, ei tunne Jumalaa eikä Jumalan rakkaus ole hänessä. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, ettei yksikään joka häneen uskoo, HUKKUISI, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Rakkaus ei salli kidutusta, ei ikuista kärsimystä. Rangaistus tulee tekojen mukaan. Ei kenenkään teot ansaite ikuista kidutusta. Paholainen on saanut ihmiset tässä asiassa pitämään Jumalaa tyrannina.

        Tuli on iankaikkinen. Mutta ihminen ei ole. Helvetti on varattu vain paholaista varten, hänen lopullista hävittämistään varten. Ihminen joutuu sinne syntiensä takia ellei ota pelastusta vastaan. Jumala ei ikuista syntiä. Hän tulee puhdistamaan koko maailmankaikkeuden siitä kirouksesta. Miten uskovat voisivat edes toivoa iankaikkista synnin olemassaoloa? Rakastavatko he enemmän syntiä ja kärsimystä kuin Jumalaa?

        Aina vain pidät oikeutettuna arvostella ihmiset Ellen Whiten kirjoitusten mukaan! Ja kaiken lisäksi arvostelet Jumalan Ellen Whiten kirjoitusten mukaan.


      • Seraja-m55
        lutkulainen kirjoitti:

        Kyllä minun Raamatussa puhutaan iankaikkisesta tulesta ja iankaikkisesta elämästä .Enkä halua siitä ruveta väittelemään kuinka kauan se helvetti kestää ,mutta se on varma että ,se on kauhea paikka olet siellä siten minkä ajan hyvänsä ,niin se varmasti tuntuu iäisyydeltä .
        Lopuksi kadotus ei ole ihmistä varten .
        Jeesus ei tahdo ketään ihmistä kadotukseen .
        Hän sanoo kadotetuille ihmiselle (Mat.25:41)"
        Menkää pois minun tyköäni ,te kirotut siihen iankaikkiseen tuleen ,joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä."
        Aina kun luen nämä Jeesuksen sanat ,tunnen vihlaisun sydämmessäni .Miten Jeesus ,jossa Jumalan rakkaus tuli täydelliseksi voi sanoa näin rajusti?
        Juuripa siksi ,että Hän on rakastava Jeesus.
        Hän ei tahtoisi kenenkään joutuvan ,niin epäinhimiliseen paikkaan. Kadotettujen seurana on itse saatana miljoonineen demoneineen .Kauheapaa seuraa ei voisi ajatella.
        Siksi ota Jeesus omaksi Vapahtajaksesi niin Hän antaa sinulle varmuuden ,että Taivas on sinun kotisi.

        Olet kommentoinut hyvin viisaasti.

        Tuon kaiken minäkin voisin ihan hyvin allekirjoittaa. Ts. uskon samoin, että kestää tuo helvetti kärsijälleen sitten minkä ajan tahansa, tuntuu se varmaankin aina kuin ikuisuudelta.

        Kuitenkin haluaisin vähän paljastaa tuon alkutekstin sanan, joka tarkoittaa suomenkielen sanaa, ikuisuus, merkitystä.

        Uusi Testamenttihan on alkukielellä kreikkaa ja kreikankielellä sana...

        "aioon eli iankaikkinen ei tarkoita aina välttämättä loppumatonta aikaa, vaan se on joustava sana, joka saa merkityksensä esitetyn aikakauden tilasta ja siihen liittyvästä asian yhteydestä.
        Kun sanalla "aioon" esitetään tulevaa aikakautta, saa se tulevan aikakauden merkityksen. Kun tämä sana esiintyy laatusanana Jumalan yhteydessä, saa se merkityksensä Jumalan käsitteestä. Koska Jumala ja tuleva aikakausi ovat loppumattomia, saa tämä niihin liitettynä loppumattoman merkityksen, vaikka sen alkuperäinen merkitys on aikakausi.
        Mutta kun tämä sana liitetään ihmiseen, maailmaan, ajalliseen, saa se rajoitetun ajan merkityksen."

        Näin on tutkimustensa pohjalta selittänyt Ralf Luther UT:n sanakirja, Neutestamenliches Wörtebuch, siv. 31.

        Tämä iankaikkinen-sanan rajoitettu merkitys tulee todistetuksi Raamatussa hyvin selvästi esim. Joona 2:7, jossa "maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni IANKAIKKISESTI." Tässä Joona tarkoittaa sitä kun suuri kala oli nielaissut hänet ja sulki suunsa - noin siis selkokielellä ilmaistuna.


      • lutkulainen
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Olet kommentoinut hyvin viisaasti.

        Tuon kaiken minäkin voisin ihan hyvin allekirjoittaa. Ts. uskon samoin, että kestää tuo helvetti kärsijälleen sitten minkä ajan tahansa, tuntuu se varmaankin aina kuin ikuisuudelta.

        Kuitenkin haluaisin vähän paljastaa tuon alkutekstin sanan, joka tarkoittaa suomenkielen sanaa, ikuisuus, merkitystä.

        Uusi Testamenttihan on alkukielellä kreikkaa ja kreikankielellä sana...

        "aioon eli iankaikkinen ei tarkoita aina välttämättä loppumatonta aikaa, vaan se on joustava sana, joka saa merkityksensä esitetyn aikakauden tilasta ja siihen liittyvästä asian yhteydestä.
        Kun sanalla "aioon" esitetään tulevaa aikakautta, saa se tulevan aikakauden merkityksen. Kun tämä sana esiintyy laatusanana Jumalan yhteydessä, saa se merkityksensä Jumalan käsitteestä. Koska Jumala ja tuleva aikakausi ovat loppumattomia, saa tämä niihin liitettynä loppumattoman merkityksen, vaikka sen alkuperäinen merkitys on aikakausi.
        Mutta kun tämä sana liitetään ihmiseen, maailmaan, ajalliseen, saa se rajoitetun ajan merkityksen."

        Näin on tutkimustensa pohjalta selittänyt Ralf Luther UT:n sanakirja, Neutestamenliches Wörtebuch, siv. 31.

        Tämä iankaikkinen-sanan rajoitettu merkitys tulee todistetuksi Raamatussa hyvin selvästi esim. Joona 2:7, jossa "maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni IANKAIKKISESTI." Tässä Joona tarkoittaa sitä kun suuri kala oli nielaissut hänet ja sulki suunsa - noin siis selkokielellä ilmaistuna.

        Minun mielipiteeni on ,että ikuisuus on aina ikuisuutta jos raamatussa sanotaan niin ,olipa kysymyksessä taivas tai kadotus.Minusta sinun väittämäsi ontuu.Ensiksikin me emme voi laskea iankaikkisuuden pituutta .
        ikuisuudessa ei ole mitattavaa aikaa.Sen vuoksi Jumala tietää kaikki tapahtumat.Jumala elää yhtä aikaa menneisyydessä ,nykyisyydessä ja tulevaisuudessa .Jumalalla ei ole aikaa .
        Iankaikkisuudessa on vain olemassaolo aina ja iankaikkisesti .Voimme ajtella että meidän nyt-hetki joka on ohikiitävä hetki .Muuttuu iankaikkisuudessa loputtomaksi nyt-hetkeksi.Siellä ei ole meneisyyttä eikä tulevaisuutta siellä on ikuinen nyt-hetki.
        Oletko ajatellut koskaan iankaikkisuutta ja osaasi siellä .
        Tahdotko että elämäsi on iankaikkisuudessa Jumalan luona tai että se on iankaikisuudessa ikusesti erossa Jumalasta.
        Jotkut jumalattomat lohduttavat itseään sillä ,että meidän olemassaolo samuu kuolemassa olemattomiin kuin liekki.
        Mikä erehdys ja valhe.
        Liian myöhään monet huomaavat erehdyksensä ,kun he vajoavat synkään olotilaansa ,jossa ei ole enää aikaa .Raamatussa puhutaan ajattomasta tuonelasta (Job.10:21-22)


      • kolme enkeliä
        lutkulainen kirjoitti:

        Minun mielipiteeni on ,että ikuisuus on aina ikuisuutta jos raamatussa sanotaan niin ,olipa kysymyksessä taivas tai kadotus.Minusta sinun väittämäsi ontuu.Ensiksikin me emme voi laskea iankaikkisuuden pituutta .
        ikuisuudessa ei ole mitattavaa aikaa.Sen vuoksi Jumala tietää kaikki tapahtumat.Jumala elää yhtä aikaa menneisyydessä ,nykyisyydessä ja tulevaisuudessa .Jumalalla ei ole aikaa .
        Iankaikkisuudessa on vain olemassaolo aina ja iankaikkisesti .Voimme ajtella että meidän nyt-hetki joka on ohikiitävä hetki .Muuttuu iankaikkisuudessa loputtomaksi nyt-hetkeksi.Siellä ei ole meneisyyttä eikä tulevaisuutta siellä on ikuinen nyt-hetki.
        Oletko ajatellut koskaan iankaikkisuutta ja osaasi siellä .
        Tahdotko että elämäsi on iankaikkisuudessa Jumalan luona tai että se on iankaikisuudessa ikusesti erossa Jumalasta.
        Jotkut jumalattomat lohduttavat itseään sillä ,että meidän olemassaolo samuu kuolemassa olemattomiin kuin liekki.
        Mikä erehdys ja valhe.
        Liian myöhään monet huomaavat erehdyksensä ,kun he vajoavat synkään olotilaansa ,jossa ei ole enää aikaa .Raamatussa puhutaan ajattomasta tuonelasta (Job.10:21-22)

        Toinen kuolema on iankaikkinen kadotus ilman ylösnousemustoivoa. Se on IANKAIKKINEN kestoltaan. Se on pahin rangaistus joka voi ihmiselle tulla, mutta se on myös Jumalan rakkautta. Ei ole elämää ilman Jumalaa, syntisen ihmisen elämää ei ikuisteta.


      • Seraja-m55
        lutkulainen kirjoitti:

        Minun mielipiteeni on ,että ikuisuus on aina ikuisuutta jos raamatussa sanotaan niin ,olipa kysymyksessä taivas tai kadotus.Minusta sinun väittämäsi ontuu.Ensiksikin me emme voi laskea iankaikkisuuden pituutta .
        ikuisuudessa ei ole mitattavaa aikaa.Sen vuoksi Jumala tietää kaikki tapahtumat.Jumala elää yhtä aikaa menneisyydessä ,nykyisyydessä ja tulevaisuudessa .Jumalalla ei ole aikaa .
        Iankaikkisuudessa on vain olemassaolo aina ja iankaikkisesti .Voimme ajtella että meidän nyt-hetki joka on ohikiitävä hetki .Muuttuu iankaikkisuudessa loputtomaksi nyt-hetkeksi.Siellä ei ole meneisyyttä eikä tulevaisuutta siellä on ikuinen nyt-hetki.
        Oletko ajatellut koskaan iankaikkisuutta ja osaasi siellä .
        Tahdotko että elämäsi on iankaikkisuudessa Jumalan luona tai että se on iankaikisuudessa ikusesti erossa Jumalasta.
        Jotkut jumalattomat lohduttavat itseään sillä ,että meidän olemassaolo samuu kuolemassa olemattomiin kuin liekki.
        Mikä erehdys ja valhe.
        Liian myöhään monet huomaavat erehdyksensä ,kun he vajoavat synkään olotilaansa ,jossa ei ole enää aikaa .Raamatussa puhutaan ajattomasta tuonelasta (Job.10:21-22)

        Pelastuneiden ikuisuus on yhteydessä Jumalan loppumattomaan olemassaoloon ja siksi on selvää että se ikuisuus on loppumaton.

        Pelastumattomat ovat kuitenkin irti jumaluudesta uskottomuudessa ja siksi heidän ikuisuutensa ei liity Jumalan ikuisuuteen vaan tässä toteutuu tuo vastaava rajallinen ikuisuus kuin ihan selvästi ja raamatullisella todistuksella toteutui Joonaankin kohdalla, Joona 2:7. Lue ja näe.

        Tämän johdonmukaisuuden näkee tietysti selvemmin se, joka tuntee ja ymmärtää UT:n alkukieltä, kreikkaa ja sen sanaa, joka tarkoittaa meidän "iankaikkisuus"-sanaamme.


      • Seraja-m55
        kasi kirjoitti:

        Siis aivan tosissasi väität että se joka EI usko "ikuiseen piinaan helvetissä" joutuu sinne itse?

        Onko tästä jo tullut sinulle tärkeämpi asia kuin Jeesuksen uhrista ja Jumalan rakkaudesta ??

        Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa ?? miksi tuo uskonne "ikuiseen piinaan helvetissä" on teille niin tärkeää että jopa uskotte, että se on uskovaiselle este taivaaseen pääsyyn ??

        AVAA SILMÄSI JA SYDÄMESI - JA HEITÄ POIS HELVETIN PELKOSI. VOIT OLLA VARMA ETTÄ JUMALA RAKASTAA SINUA JA PELASTAA SINUT KUOLEMASTA SEN UHRIN MUKAAN MINKÄ JEESUS ANTOI IHMISKUNNALLE.

        OLE VAIN ANTEEKSI ANTAVA RAKKAUDELLINEN JA OIKEUDENMUKAISUUTTA HAKEVA IHMINEN JA YMMÄRRÄ ETTÄ IKUINEN ELÄMÄ TULEE JUMALALTA JA ETTÄ HÄN NEUVOO MEITÄ MITEN MEIDÄN TULEE ELÄÄ.

        TÄMÄ RIITTÄÄ MEILLE TOISTAISEKSI ..

        Minä en ole väittänyt, että loputtomaan helvettiin uskova joutuisi sinne itse. Taas väärä tuomio!
        Minä annan kuitenkin sinulle anteeksi väärän syytöksesi.

        Minulle pelastus Jeesuksen uhrissa on se ylivoimaisesti tärkein totuus nyt ja aina.

        Tuota isolla olevaa loppukohtaa sinun oli täysin turha siinä mielessä kirjoittaa, etteikö se olisi minulle täysin päivänselvää.
        Muuten kyllä se on toiston arvoista aina.


      • Seraja-m55 kirjoitti:

        Pelastuneiden ikuisuus on yhteydessä Jumalan loppumattomaan olemassaoloon ja siksi on selvää että se ikuisuus on loppumaton.

        Pelastumattomat ovat kuitenkin irti jumaluudesta uskottomuudessa ja siksi heidän ikuisuutensa ei liity Jumalan ikuisuuteen vaan tässä toteutuu tuo vastaava rajallinen ikuisuus kuin ihan selvästi ja raamatullisella todistuksella toteutui Joonaankin kohdalla, Joona 2:7. Lue ja näe.

        Tämän johdonmukaisuuden näkee tietysti selvemmin se, joka tuntee ja ymmärtää UT:n alkukieltä, kreikkaa ja sen sanaa, joka tarkoittaa meidän "iankaikkisuus"-sanaamme.

        "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Matt 25:46

        Jos poistat ikuisuuden rangaistuksesta se poistuu myös elämästä!


      • Seraja-m55
        uskova_1 kirjoitti:

        "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Matt 25:46

        Jos poistat ikuisuuden rangaistuksesta se poistuu myös elämästä!

        Kyllähän jumalattomien rangaistus on niinikään loputon, mutta vain seuraukseltaan, sillä heidän tekojen mukainen rajallinen rangaistuksensa johtaa toiseen kuolemaan, joka jatkuu loputtomasti - iankaikkisesti ja näin tuo Matt. 25:46 samankaltaiset ilmaisut rangaistuksesta ja elämästä toteutuvat ajan suhteen rajattomina.


    • kasi

      Ei pidä sekoittaa helvetin olemassa oloa ja "ikuista piinaa" keskenään. Raamattu kertoo selvästi helvetistä. Mutta se ei kerro että elämä ilman Jumalan apua voisi jatkua ikuisesti.

      Jos katselet ympärillesi voit jo tänään nähdä kuinka ihmiset voivat huonosti ilman Jumalaa. Niin kauan kuin Jumalaton ei kadu elämän vastaisia tekojaan on hän kuolemaan tuomittu ja kadotettu ja voi huonosti. Se Jumalaton maailma missä me elämme tuottaa myös usein kärsimyksiä monelle ja on jo se eräänlainen helvettin esikartano. Se on synnin seuraus että ihminen kärsii - kuitenkin synti katoaa ja kärsimys loppuu kerran mutta se voi tapahtua vain Jumalan avulla. Me voimme siis luottaa siihen että kaikki kärsimys katoaa synnin mukana.. ikuisiksi ajoiksi.. niin kuin Raamattu sen lupaa .. ja kaikki oikeamieliset saavat elää ..

      Kiitetty olkoon Taivaan suuri Jumala että Hän katsoo luotujensa puoleen ja antaa armon kaikille jotka sitä janoavat.

      Taivas ja ikuiseen elämään johtavan "elämän puu" (Jumalan opetus) ovat siis olemassa mutta osalliseksi niistä ihminen pääsee vain Jumalan pojan Jeesuksen uhrin kautta ja katumalla omia elämää tuhoavia tekojaan ja myös antamaan anteeksi muille AINA kun voi sen tehdä = AINA kun mahdollisuus ANNETAAN.

    • maybe

      Paratiisin tottelemattomuuden seurauksena ihminen karkoitettiin Paratiisista.
      Samoin tuli myös kuolema.
      Ne ovat ne määrätyt rangaistukset Mooseksen lakeihin kuuluneiden rangaistusten lisäksi jotka ovat Jumalan sanalla kerrotut meille .
      Jeesus tuli lunastamaan Aadamin jälkeläiset takaisin Paratiisin yhteyteen Jeesuksen sovitustyön kautta.
      Jeesus on välimies Aadamin jälkelaisille.
      Pelastus on tuosta Paratiisin tottelemattomuuden seurauksesta pääseminen.
      Ilman Jeesusta pysyy vanha rangaistus ennallaan ja siihen ei ole muuta lunastusta kuin on Jeesuksessa säädetty.
      Meille on kerrottu hieman virheellisesti että me olisimme kadotetut tekojemme vuoksi.
      Nyt meidän syntimme joka voi meidät jättää pelastuksen ulkopuolelle onkin Jeesuksen sovitustyöhön turvautumatta jättäminen.
      Sen me voimme tehdä rakastamalla tätä meidän rangaistuspaikkaamme ja elämäämme täällä enemmän kuin Paratiisiin pääsyä Jeesuksen kautta.

    • lutkulainen

      Jos täysin voisimme kuvata kadotusta joutuisimme paniikkiin.Joku saattaisi syyttää meitä ihmisten pelottelusta ja jopa sielun vammojen aiheutamisesta .
      Miksi Jeesus ei pelännyt sielun vammoista ,vaan sano suoraan niin kuin asiat on?
      Minkä takia juuri Hän on puhunnut eniten kadotuksesta ?
      Miksi Hän kertoi totuuden?
      Siksi ,että Jeesus tahtoi varottaa meitä tästä epäinhimellisestä paikasta .
      Kadotusta ei ole valmistettu ihmistä varten .
      Ihminen on tarkoitettu taivasta varten .Siksi Jeesus kuoli ja vuodatti kaliin verensä .
      Ethän tahdo hukata elämääsi ja mennä paikkaan joka ei ole tarkoitettu sinulle eikä muillekkaan ihmisille.
      Mutta asia on sinun päätettävisäsi.Siitä et voi syyttää Jumalaa jos teet väärän ratkaisun ja olet siellä paikassa joka ei ole tarkoitettu sinulle.

      • uskovaisen elämää

        Ei siitä mihinkään pääse.
        Mutta jos haluaa helvetin pois on syytä kirjoittaa uusi uskonto jossa helvetti puuttuu.
        Sellainen on nykyään helppo laatia ja levittää sanomaansa netin välityksellä.
        Jos muutkin uskovat samoin voi vaikka kokouspaikankin rakentaa.
        Uskonnot on rakennettu kaikki ihmisten toimesta ja jumalia voi ottaa mukaan yksi tai viisi ihan kuinka vaan haluaa.
        Mooses otti suoraan mallin Egyptistä ja Jeesuksen jälkeen kirjoitetut evankeliumit ottivat myös Egyptistä mallin Mariasta ja Jeesuksesta ja jumalasta.
        Lainatavaraa uskonto on länsimaissa kaikkialla.
        Ja aina laaditaan uusia oppimalleja kuten tekivät
        lähempänä meidän aikaa Smith ja Russell ja adventistien keulahahmo.
        Meillä on tosiaan varaa valita mieleisemme uskonto.
        Jos helvetti pelottaa niin vaihtakaa uskonto toiseen jossa sitä ei ole tai on vain pienen aikaa ja sieltä sitten voi päästä pois kuka mitenkin. Vaikka rahan voimalla niinkuin katolisten keskuudessa.


      • lutkulainen
        uskovaisen elämää kirjoitti:

        Ei siitä mihinkään pääse.
        Mutta jos haluaa helvetin pois on syytä kirjoittaa uusi uskonto jossa helvetti puuttuu.
        Sellainen on nykyään helppo laatia ja levittää sanomaansa netin välityksellä.
        Jos muutkin uskovat samoin voi vaikka kokouspaikankin rakentaa.
        Uskonnot on rakennettu kaikki ihmisten toimesta ja jumalia voi ottaa mukaan yksi tai viisi ihan kuinka vaan haluaa.
        Mooses otti suoraan mallin Egyptistä ja Jeesuksen jälkeen kirjoitetut evankeliumit ottivat myös Egyptistä mallin Mariasta ja Jeesuksesta ja jumalasta.
        Lainatavaraa uskonto on länsimaissa kaikkialla.
        Ja aina laaditaan uusia oppimalleja kuten tekivät
        lähempänä meidän aikaa Smith ja Russell ja adventistien keulahahmo.
        Meillä on tosiaan varaa valita mieleisemme uskonto.
        Jos helvetti pelottaa niin vaihtakaa uskonto toiseen jossa sitä ei ole tai on vain pienen aikaa ja sieltä sitten voi päästä pois kuka mitenkin. Vaikka rahan voimalla niinkuin katolisten keskuudessa.

        Totta puhut on helpoa sanoa että Jumala on rakkauden Jumala .Ja kyllä se todella pitää paikkansa,ja siksi on helppo sanoa ei ole helvettiä.Mutta, mutta moni ehkä unohtaa, että Hän on myöskin kiivas Jumala joka kostaa ja osaa myöskin vihata.Niin mikseikä silloin olisi helvettiäkin.


      • veryhot!!
        lutkulainen kirjoitti:

        Totta puhut on helpoa sanoa että Jumala on rakkauden Jumala .Ja kyllä se todella pitää paikkansa,ja siksi on helppo sanoa ei ole helvettiä.Mutta, mutta moni ehkä unohtaa, että Hän on myöskin kiivas Jumala joka kostaa ja osaa myöskin vihata.Niin mikseikä silloin olisi helvettiäkin.

        Adventisteilla vaan on p***n kuuma helvetti, että sieltä ei selviä hengissä kukaan. Edes p**u ite. Ei mikään höyrysauna, tiemmä!


    • Anonyymi

      Jospa taivaasi on minulle helvetti. Kaikki on kuin peilissä. Yhdellä puolen peiliä on sädekehä ja toisella puolen sarvet. Varjo on se mitä pelätään. Omaa varjoa. Kovin on vaikeaa saada yhteys siihen varjoon. Tarvitsee vain kääntyä niin varjo katoaa auringossa. Oletteko miettineet? Emme laulele samoja lauluja muutenkaan. Taivaan täytyy olla hyvin hiljainen paikka. Muuten joku aina hermostuisi. Tai kuolleet sielut eivät enää kuule. Eivätkä puhu. Tuskin on suutakaan kehossa. Emme voi valehdella siellä enään. Emmekä juoda, syödä. Mutta kaippa juonia voidaan. Luulen että olen ainut joka tuon on tajunnut.

    • Anonyymi

      Se että halutaan selittää helvetti pois ei johdu helvetistä tai siitä että Jumala olisi rakkaus, vaan siitä että kun voidaan osoittaa muiden olevan väärässä tässä asiassa, niin sen jälkeen voidaan syöttää lisää erilaista oppia pala palalta siten että uhri nielaisee koko syötin. Siten oppi on rakennettu.

      Siksi ei pidä antaa itseään hämätä helvetillä eikä edes luottaa että kenenkään selitys siitä olisi oikea. Se ei tule ihmisen iäisyyttä ratkaisemaan jos ei tiedä aivan tarkalleen millainen on helvetti. Mutta jos lähtee harhaoppiin mukaan, niin silloin ei pääse ainakaan näkemään taivaan iloja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe