koirasusi ;)

hullu

Minkälainen mahtaisi tulla, jos esim. kultainen noutaja ja susi risteytettäisiin esim. suhteessa 75%-noutaja ja 25%-susi? Kiinnostaisi vain teoriatasolla lopputulos. Kiltti seurakoirasusi? Yleensähän koirasuden koiravanhemmat ovat aggressiivisempia koiria. Entäs kiltti koira?

25

4111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      Jos kultainen noutaja ja susi risteytetään, siitä tulee 50% susija 50% koira, tottakai.

      Kaikki riippuu kaulutuksesta.
      Yleensä ovat arkoja. Eivät ole miellyttämisen haluisia, vaan enemmän osa laumaa, ei palvelus-koira.

      Yksilöitä kaikki.

      • hullu

        Tarkoitinkin 2. sukupolven koirasutta eli koirasuden ja koiran jälkeläistä.


      • tietoa löytyy
        hullu kirjoitti:

        Tarkoitinkin 2. sukupolven koirasutta eli koirasuden ja koiran jälkeläistä.

        jos sinua kiinnostaa koiran ja suden risteyksistä käy http://www.tunturisusi.com/koirasudet.htm sivuilla ja lue.. itse olen tehny tutkimusta kyseisestä aiheesta.. ja koirasusia on olemassa. juvalla muuan kasvattaja kasvattaa koirasusia.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Koirasusi.
        mutta en ole kuullut kultaisennoutajan ja suden jälkeläisistä.. yleensä risteytykset tehdään saksanpaimenkoirasta ja sudesta.


    • -----

      .. ei suostuisi luonnollisesti astumaan. eli siis se pitäisi keinohedelmöittää...

      tätähän toinen kirjoittaja mainitsi, se riippuu täysin siitä että minkälaisen kasvatuksen koirasusi saa.

      myös sudesta saa todella koiramaisen lemmikin, mutta on muistettava se että semmoiseen suteen ei kuitenkaan pystyisi 100 prosenttisesti luottamaan. mutta ei kyllä koiraankaan täysin pysty luottamaan. vaikka siltä tuntuisikin että oma koira on niin kiltti, ja luottaisi siihen täysin.

      • Tilastot kertovat

        ... on koirarotujen purutilastoissa kärkipäässä...


      • hullu
        Tilastot kertovat kirjoitti:

        ... on koirarotujen purutilastoissa kärkipäässä...

        Ovathan purutilastot suhteutettuna koirien lukumäärään? Yhtäkaikki se ei ole sinällään olennaista mikä rotu on kyseessä. Vapaasti saa valita kiltin koiran rodun. Kiinnostaa vain kahden äärilaidan, villin suden ja kesyn koiran, sekametelisoppa.

        Aikasemmin mainittiin, että koirasusi ei ole miellyttämisen haluinen, mutta silloin ilmeisesti suhde oli 50:50. Sen jo tiesin. Entä siis 75:25? Tuloksena "kiltti" kultaisennoutajan näköinen koira. Söpön näköinen, heiluttaa häntää, vieras silittää sitä niin se puree vieraan käden poikki?


      • corgi13
        hullu kirjoitti:

        Ovathan purutilastot suhteutettuna koirien lukumäärään? Yhtäkaikki se ei ole sinällään olennaista mikä rotu on kyseessä. Vapaasti saa valita kiltin koiran rodun. Kiinnostaa vain kahden äärilaidan, villin suden ja kesyn koiran, sekametelisoppa.

        Aikasemmin mainittiin, että koirasusi ei ole miellyttämisen haluinen, mutta silloin ilmeisesti suhde oli 50:50. Sen jo tiesin. Entä siis 75:25? Tuloksena "kiltti" kultaisennoutajan näköinen koira. Söpön näköinen, heiluttaa häntää, vieras silittää sitä niin se puree vieraan käden poikki?

        Kävin jossain katsomassa koirasusia (siperianhusky susi) ja ne olivat tosi kilttejä! Aina heiluttamassa häntää ja nuolemassa. Työkoiria. Vetokoirina ne niitä pitää, kun kerran huskyä on. En muista missä asuivat, mutta 6 niitä oli, ja kaikki kilttejä.


      • Hmm..
        corgi13 kirjoitti:

        Kävin jossain katsomassa koirasusia (siperianhusky susi) ja ne olivat tosi kilttejä! Aina heiluttamassa häntää ja nuolemassa. Työkoiria. Vetokoirina ne niitä pitää, kun kerran huskyä on. En muista missä asuivat, mutta 6 niitä oli, ja kaikki kilttejä.

        Heippa

        Olen tehnyt töitä kuukauden firmassa, ossa koirasusia oli n.30kpl. Osa puolikkaita, osa 1/4 susia eli toisen polven risteymiä sekä sellaisia, joissa oli vähemmän sutta (esim 12,5%).

        Vetokoirina ne on erittäin vahvoja. Ketjuissa tai tarhassa täysin käsiteltäviä. Tämä riippuu kuitenkin siitä, kuinka paljon ja miten niitä on pentuna käsitelty. Jopa lapset saivat koskettaa koirasusia, eikä mitään kamalaa tapahtunut. Osa otuksista oli oikeinkin mukavia painikavereita.

        En kuitenkaan ymmärrä mitä tavallinen ihminen tekee koirasudella. Älkää hyvät ihmiset hommatko niitä vain sen takia, että on makeeta omistaa susi. Koirasuden kanssa eläminen vaatii rautaista kokemusta koirista ja niiden käyttäytymisestä. Risteytys voi olla myös vaarallinen aikapommi väärissä käsissä.

        Lisäksi nykyinen kuohunta susiasiassa tekee tilanteen vielä aremmaksi. Iltapäivälehdet olisivat RIEMUISSAAN, jos koirasusi purisi ihmistä. Lööpit hehkuttaisivat suurin otsikoin. Jo pelkästään huskyt ovat suurennuslasin alla.

        Eli annetaan koirasudet niille, joilla on resurssit niitä pitää, jos niitä kerran täytyy tehdä.

        Luulen tietäväni, mistä puhun


      • nimetön
        Hmm.. kirjoitti:

        Heippa

        Olen tehnyt töitä kuukauden firmassa, ossa koirasusia oli n.30kpl. Osa puolikkaita, osa 1/4 susia eli toisen polven risteymiä sekä sellaisia, joissa oli vähemmän sutta (esim 12,5%).

        Vetokoirina ne on erittäin vahvoja. Ketjuissa tai tarhassa täysin käsiteltäviä. Tämä riippuu kuitenkin siitä, kuinka paljon ja miten niitä on pentuna käsitelty. Jopa lapset saivat koskettaa koirasusia, eikä mitään kamalaa tapahtunut. Osa otuksista oli oikeinkin mukavia painikavereita.

        En kuitenkaan ymmärrä mitä tavallinen ihminen tekee koirasudella. Älkää hyvät ihmiset hommatko niitä vain sen takia, että on makeeta omistaa susi. Koirasuden kanssa eläminen vaatii rautaista kokemusta koirista ja niiden käyttäytymisestä. Risteytys voi olla myös vaarallinen aikapommi väärissä käsissä.

        Lisäksi nykyinen kuohunta susiasiassa tekee tilanteen vielä aremmaksi. Iltapäivälehdet olisivat RIEMUISSAAN, jos koirasusi purisi ihmistä. Lööpit hehkuttaisivat suurin otsikoin. Jo pelkästään huskyt ovat suurennuslasin alla.

        Eli annetaan koirasudet niille, joilla on resurssit niitä pitää, jos niitä kerran täytyy tehdä.

        Luulen tietäväni, mistä puhun

        uskon, että tiesit mistä puhuit.

        asiaa joka sanalla.


      • Anonyymi
        Tilastot kertovat kirjoitti:

        ... on koirarotujen purutilastoissa kärkipäässä...

        Kultaisestanoutajastakin saa purevan pedon, jos tosiaan niin haluaa. Samaten koirasudesta saa kiltin kotikoiran, jos niin haluaa. Täytyy vain nähdä vaivaa.


    • Nimetön

      Koirasudet eivät koskaan ole kesyjä! jotkut saattavat olla rauhallisia, mutta koirilla ja koirasusilla on silti suden vaisto

      • Anonyymi

        Eivät mitkään eläimet ole koskaan kesyjä. Kesyyden käsite onkin aika soveltamiskelpoinen.


    • juddha

      Juuri vähän aika sitten tuli ohjelma siitä millaisia juuri nämä koirasudet ovat ja todellakin voitiin huomata että ne eivtä useimmiten ole mitään norm. seurakoiria.

      Koska sudet eroavat nykyään suuresti nykypäivän jalostetuista koirista niin näiden kahden eli koiran ja suden risteytyksestä useimmiten ei tule lähellekkään kummankaan tapainen.

      Useimmiten koirasudet ovat todella arkoja josta tulee tämä agressiivisuus.

      Koirasusi voi käyttäytyä arvaamattomasti, jos vaikkapa lapsi taikka lapsilauma syöksähtää yllättäen sen kimppuun. Asiantuntijat suosittavatkin, että alle 14-vuotiasta lasta ei koskaan saa päästää koirasuden läheisyyteen.

      Koirasusi on hyvin seuranhaluinen - ja sen yksinjättäminen voi tuoda mukanaan harmeja.

      Samoin uroskoirasusi voi tietyn ikävaiheen saavutettuaan - olla vaarallinen naapuruston muille koirille. Koirasusi ei käsitä, että naapurin villakoira ei ole sille sopivaa riistaa.

      koirasutta ei koskaan oteta vain lemmikkieläimeksi. Koirasusi vaatii isännäkseen kokeneen ja lujaotteisen kasvattajan, jonka "laumassa" sen on opittava ehdottomasti oma paikkansa ja se, että ihminen on se, joka johtaa. Koirasusi vaatii paljon oikeanlaista toimintaa, johon se voi purkaa tarmonsa. Parhaimmillaan koirasudet ovat vaikkapa koiravaljakoissa reen vetäjinä.

      (lisää varmaa tietoa : http://www.tunturisusi.com/koirasudet.htm )

      • Hmm...

        Tuossa jutussa oli perää. Lisäksi tunturisuden teksti oli mielestäni myös erittäin asiallinen. Etenkin pari viimeistä kappaletta kiteytti sen, mitä minäkin ajattelen koirasuden ottamisesta "seuraeläimeksi".

        Juttelin pari päivää sitten yhden miehen kanssa koirasusista ja hän sanoi, että jos joskus koiran ottaa, niin ottaisi koirasuden. Juuri sellaisen ihmisen käsissä koirasusi olisi VAARALLINEN. Toivottavasti koirasusien kasvattajat ovat sen verran järkeviä, etteivät myy niitä kaikille höyrypäille.

        Kuten jo tuossa aikaisemmin sanoin, on kokemusta koirasusista vetokoirina ja siellä ne menee. Jätettäköön siis koirasudet niille, jotka pystyvät tarjomaan niille riittävästi aktiviteettia ja muutenkin sopivan ympäristön.


      • susirane
        Hmm... kirjoitti:

        Tuossa jutussa oli perää. Lisäksi tunturisuden teksti oli mielestäni myös erittäin asiallinen. Etenkin pari viimeistä kappaletta kiteytti sen, mitä minäkin ajattelen koirasuden ottamisesta "seuraeläimeksi".

        Juttelin pari päivää sitten yhden miehen kanssa koirasusista ja hän sanoi, että jos joskus koiran ottaa, niin ottaisi koirasuden. Juuri sellaisen ihmisen käsissä koirasusi olisi VAARALLINEN. Toivottavasti koirasusien kasvattajat ovat sen verran järkeviä, etteivät myy niitä kaikille höyrypäille.

        Kuten jo tuossa aikaisemmin sanoin, on kokemusta koirasusista vetokoirina ja siellä ne menee. Jätettäköön siis koirasudet niille, jotka pystyvät tarjomaan niille riittävästi aktiviteettia ja muutenkin sopivan ympäristön.

        hauska lukea noita textejä ja lyön heti vetoa että yksikään kirjoittaja ei omista koirasutta . minulla on 2v sellanen puolet tundrasutta loput huskyä ja schäferiä. iso uros ostin sen sattumalta enkä ole ns koira ihminen joten mulla ei oo vuosien kokemusta .se on yli kiltti luonteeltaan ja vieläpä koko ajan pitää kaikkia ihmisiä kaverina ,etenkin pienten lasten kanssa on yli kiltti ja varovainen sekä pitää niistä selvästi.koiraa puri kerran kun se kävi päälle ensin mutta jätti sen henkiin opetti vain vähän.erittäin älykäs ja siisti ei huonoja puolia ollenkaan no ehkä sellanen että kallis ruokkia,koska joka ateriassa pitää olla lihaa kun sen maha on vaativampi mitä koiralla on. se ei luskuta eikä edes ulvo juuri ollenkaan ja on hyvin sopeutuvainen tää mun yksilö on yöpynyt hotellissa kymmeniä kertoja mun työ reissuilla mitään ongelmia ei ole ollut eikä valituksia ole tullu. ainoo negatiivinen palaute on tullut itä-suomessa olen nimittäin huomannut että siellä päin jokaisen ihmisen kuuluu pelätä sutta tai yleensäki kaikkee mikä edes muistuttaa sitä. suteni on siitä huolimatta käyttäytynyt sielläkin päin suomea oikein kiltisti eikä oo pelotellu tarpeettomasti paikallista väkeä .mun yksilö on helppo kiltti suuri komee hiljainen ja vaik mitä ainii se tykkää matkustaa autossa erittäin paljon ei kuolaa laseja eikä vingu tai ulise vaikka ikkunasta näkyis mitä sitä arvostan paljon. olen kuullut puhuttavan hankalista koirasusista erittäin paljon eli kait niitä on myöskin tosin en ole nähnyt vielä sellaista mutta ehkä se eteen tulee vielä joku päivä. koira hevonen ja lehmä tappaa ihmisiä maailmassa vuosittain ,mutta en ole kuullut tai lukenut että susi tai koirasusi olisi niin tehnyt.johtuu kai niistä kromosomeista mistä viisaat kirjottaa .terveisiä kaikille suten omistajille ja hyvää kevättä kans sekä faktaa itäsuomeen; ihmis-susia ei oikeesti ole eikä kaikki mitä pihasta hävii ole välttämättä suten viemää ,voi olla vaik ryynänen siitä naapurista ja zau


      • uteliaisuudesta?
        susirane kirjoitti:

        hauska lukea noita textejä ja lyön heti vetoa että yksikään kirjoittaja ei omista koirasutta . minulla on 2v sellanen puolet tundrasutta loput huskyä ja schäferiä. iso uros ostin sen sattumalta enkä ole ns koira ihminen joten mulla ei oo vuosien kokemusta .se on yli kiltti luonteeltaan ja vieläpä koko ajan pitää kaikkia ihmisiä kaverina ,etenkin pienten lasten kanssa on yli kiltti ja varovainen sekä pitää niistä selvästi.koiraa puri kerran kun se kävi päälle ensin mutta jätti sen henkiin opetti vain vähän.erittäin älykäs ja siisti ei huonoja puolia ollenkaan no ehkä sellanen että kallis ruokkia,koska joka ateriassa pitää olla lihaa kun sen maha on vaativampi mitä koiralla on. se ei luskuta eikä edes ulvo juuri ollenkaan ja on hyvin sopeutuvainen tää mun yksilö on yöpynyt hotellissa kymmeniä kertoja mun työ reissuilla mitään ongelmia ei ole ollut eikä valituksia ole tullu. ainoo negatiivinen palaute on tullut itä-suomessa olen nimittäin huomannut että siellä päin jokaisen ihmisen kuuluu pelätä sutta tai yleensäki kaikkee mikä edes muistuttaa sitä. suteni on siitä huolimatta käyttäytynyt sielläkin päin suomea oikein kiltisti eikä oo pelotellu tarpeettomasti paikallista väkeä .mun yksilö on helppo kiltti suuri komee hiljainen ja vaik mitä ainii se tykkää matkustaa autossa erittäin paljon ei kuolaa laseja eikä vingu tai ulise vaikka ikkunasta näkyis mitä sitä arvostan paljon. olen kuullut puhuttavan hankalista koirasusista erittäin paljon eli kait niitä on myöskin tosin en ole nähnyt vielä sellaista mutta ehkä se eteen tulee vielä joku päivä. koira hevonen ja lehmä tappaa ihmisiä maailmassa vuosittain ,mutta en ole kuullut tai lukenut että susi tai koirasusi olisi niin tehnyt.johtuu kai niistä kromosomeista mistä viisaat kirjottaa .terveisiä kaikille suten omistajille ja hyvää kevättä kans sekä faktaa itäsuomeen; ihmis-susia ei oikeesti ole eikä kaikki mitä pihasta hävii ole välttämättä suten viemää ,voi olla vaik ryynänen siitä naapurista ja zau

        Mielenkiintoista,

        Minua kiinnostaisi syy, miksi olet koirasuden hankkinut? Myönnän, että kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät omista koirasutta. Olen kyllä tehnyt töitä koirasusien parissa, joten tunnen kyllä muutaman, itse asiassa aika monta yksilöä. Yleensä kiinnostaa, miksi ihmiset haluaa koirasuden?


      • minä en
        susirane kirjoitti:

        hauska lukea noita textejä ja lyön heti vetoa että yksikään kirjoittaja ei omista koirasutta . minulla on 2v sellanen puolet tundrasutta loput huskyä ja schäferiä. iso uros ostin sen sattumalta enkä ole ns koira ihminen joten mulla ei oo vuosien kokemusta .se on yli kiltti luonteeltaan ja vieläpä koko ajan pitää kaikkia ihmisiä kaverina ,etenkin pienten lasten kanssa on yli kiltti ja varovainen sekä pitää niistä selvästi.koiraa puri kerran kun se kävi päälle ensin mutta jätti sen henkiin opetti vain vähän.erittäin älykäs ja siisti ei huonoja puolia ollenkaan no ehkä sellanen että kallis ruokkia,koska joka ateriassa pitää olla lihaa kun sen maha on vaativampi mitä koiralla on. se ei luskuta eikä edes ulvo juuri ollenkaan ja on hyvin sopeutuvainen tää mun yksilö on yöpynyt hotellissa kymmeniä kertoja mun työ reissuilla mitään ongelmia ei ole ollut eikä valituksia ole tullu. ainoo negatiivinen palaute on tullut itä-suomessa olen nimittäin huomannut että siellä päin jokaisen ihmisen kuuluu pelätä sutta tai yleensäki kaikkee mikä edes muistuttaa sitä. suteni on siitä huolimatta käyttäytynyt sielläkin päin suomea oikein kiltisti eikä oo pelotellu tarpeettomasti paikallista väkeä .mun yksilö on helppo kiltti suuri komee hiljainen ja vaik mitä ainii se tykkää matkustaa autossa erittäin paljon ei kuolaa laseja eikä vingu tai ulise vaikka ikkunasta näkyis mitä sitä arvostan paljon. olen kuullut puhuttavan hankalista koirasusista erittäin paljon eli kait niitä on myöskin tosin en ole nähnyt vielä sellaista mutta ehkä se eteen tulee vielä joku päivä. koira hevonen ja lehmä tappaa ihmisiä maailmassa vuosittain ,mutta en ole kuullut tai lukenut että susi tai koirasusi olisi niin tehnyt.johtuu kai niistä kromosomeista mistä viisaat kirjottaa .terveisiä kaikille suten omistajille ja hyvää kevättä kans sekä faktaa itäsuomeen; ihmis-susia ei oikeesti ole eikä kaikki mitä pihasta hävii ole välttämättä suten viemää ,voi olla vaik ryynänen siitä naapurista ja zau

        omista koirasutta, mutta olen niiden kans tekemisissä päivittäin ku olen safarilla töissä!!! mielenkiintoisia elukoita ovat... toisaalta kauheen arkoja ja vetäytyviä... taas toisaalta kauheen ystävällisiä ja seurallisia.! ja koirasuden kans ku on tekemisissä niin AINA pitää muistaa se, että SE tulee sinun luo ja SINÄ ET KOSKAAN mene sen luo väkisin...!!! Mutta ei voi muuta sanoa että mahtavia eläimiä OIKEISSA KÄSISSÄ....! ja leikkipä tuo yx koirassusi narttu minun rotikka uroksenki kanssa, mutta en suosittele ketään viemään koiraansa koirasuden luo ellei ole täysin varma asiasta... minä otin riskin, ku kuiten olin tämän nartun ihan pienestä tuntenu ja kouluttanu sitä...!!!


    • Jani.

      niistä tulis rumia!

      • Anonyymi

        No ei tulisi! Kultainennoutaja ja susi ovat molemmat kauniita, joten tuskin niiden risteytyksestä ruma tulisi!


    • eläin rakas

      ei auta käy päälle vaikka ois kui kiltti koira. se peri sudelta luonteen

    • koirasusi yhdistelmä

      Etkö ole kuullut että kultainennoutaja on viidenneksi eniten ihmistä purrut koirarotu.. Eli suoraan sanottuna mieluumin ottaisin vaikka koirasuden jossa olisi malamuuttia tai vaikka rotikkaa kun kultaista noutajaa..
      Kultainen noutaja ei ole lapsiperheen koira eikä seurakoira muutenkaan se on noutaja ja jalostettu työkoiraksi.. Tietty tältä kantilta ei seurakoiria ole montaa rotua olemassakaan paitsi pienet lamppuharjat yms. Ja harvoin nekään ovat vaarattomia osaamatomissa käsissä, kuitenkin sanonta mitä pienenpi koira sitä äkäisempi ja suurempi luonne sillä on..

      • Anonyymi

        Kultainennoutaja on purrut ihmisiä paljon, koska niitä on paljon! Ainahan sieltä joukosta "mätämunia" löytyy ja kun on paljon koiria on paljon mätämunia. Kuitenkin prosenteissa laskettuna kultainennoutaja kuuluu maailman leppoisimpiin koiriin, enkä ole itse vielä tavannut yhtäkään aggressiivista.


    • ^^^kowu^^

      heips...



      mullaki n on oma koira se on kans
      koirasusi siinä on saksanpaimenkoiraa
      ja sutta 16%.

      ihan kiltti se on...
      se seuraa aina mua ku käyn sen kans lenkillä
      eli se on aina vaaana mun kans...

    • --------

      Jos susi risteytyy koiran kanssa tuloksena
      on koiranpentuja, jos susi risteytyy toisen suden kanssa tulee sudenpentuja.

    • Anonyymi

      Minua kiinnostaisi tietää, millainen olisi koirasika. Siinä olisi 40 % koiraa ja 60 % sikaa. Tai sikakoira, joka olisi 40 % sika ja 60 % koira.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe