Uutta oppimaan

:) :)

Asutko Nummelan lähistöllä?
Käy sivulla:
www.media7.fi/raamattuopisto/tilaisuus/

18

852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivasti taas jätettiin mainitsematta, että kyseessä on adventistien tilaisuus.

• ---

Sullakin on silmät, varmaan! Mutta voi mikä mieli!

t. monella tavalla kyllästynyt

• Timo Flink

En ole hoitanut mainostamista, mutta Nummelassa kyllä lehti-ilmoituksissa suoraan sanottiin, että kyse on adventtiseurakunnan tilaisuuksista. Ja webbisivulla voi katsoa pääsivua. Alareunassa sanotaan, että sivut ovat Adventtikirkon.

Timo Flink

• Entäpä itisryhmä. Olet siinäkin pappina, mutta sanaakaan ei ole alkusivulla, että toiminta on adventistien toimintaa. Tilaisuuksia mainostetaan siinä Raamatun tutkiskeluina ja Suuri Taistelu-kirjaan pääsee klikkaamalla.

http://www.dazzled.com/itisryhma/

Jossain aikaisemmin kirjoitit, että kyllä sinä muista adventisteista poiketen mainitset aina, että tilaisuudet ovat adventistien. Heheheh.

• Timo Flink
        uskova_1 kirjoitti:

Entäpä itisryhmä. Olet siinäkin pappina, mutta sanaakaan ei ole alkusivulla, että toiminta on adventistien toimintaa. Tilaisuuksia mainostetaan siinä Raamatun tutkiskeluina ja Suuri Taistelu-kirjaan pääsee klikkaamalla.

http://www.dazzled.com/itisryhma/

Jossain aikaisemmin kirjoitit, että kyllä sinä muista adventisteista poiketen mainitset aina, että tilaisuudet ovat adventistien. Heheheh.

Itisryhman webbisivu ei ole minun, vaan erään seurakuntalaisen ylläpitämä. Tällä hetkellä en edes ole kyseisen ryhmän vastuuhenkilö. Ja aina kun meillä oli tilaisuus, jossa olin mukana, kerroimme esitteissä ja tilaisuudessa että olen adventistipastori ja että tilaisuudet järjestää paikallinen adventtiseurakunta. Webbisivu oli/on vain materiaalivarasto. Enkä muuten ole kirjoittanut, että "muista adventisteista poiketen". Kirjoitin, että muista en osaa sanoa.

Timo Flink

• tuntuista!
        Timo Flink kirjoitti:

Itisryhman webbisivu ei ole minun, vaan erään seurakuntalaisen ylläpitämä. Tällä hetkellä en edes ole kyseisen ryhmän vastuuhenkilö. Ja aina kun meillä oli tilaisuus, jossa olin mukana, kerroimme esitteissä ja tilaisuudessa että olen adventistipastori ja että tilaisuudet järjestää paikallinen adventtiseurakunta. Webbisivu oli/on vain materiaalivarasto. Enkä muuten ole kirjoittanut, että "muista adventisteista poiketen". Kirjoitin, että muista en osaa sanoa.

Timo Flink

Sama asia raamatunkäännöksessä; ei adventtikirkko, vaan yksityinen henkilö. Painettiin adventistien kirjapainossa, mutta adventtikirkko ei ollut kustantaja. Vaikea pysyä teidän pyörityksessä mukana. Siksi olen päättänyt, etten ole missään tekemisissä adventtikirkon kanssa.

• Villin Lännen Laki
        tuntuista! kirjoitti:

Sama asia raamatunkäännöksessä; ei adventtikirkko, vaan yksityinen henkilö. Painettiin adventistien kirjapainossa, mutta adventtikirkko ei ollut kustantaja. Vaikea pysyä teidän pyörityksessä mukana. Siksi olen päättänyt, etten ole missään tekemisissä adventtikirkon kanssa.

Sitä samaa havaintoa tekee muutkin. Kaikki perustuu heillä EI raamatun puolustamiseen, vaan EGW:n puolustamiseen. Siihen rakentuu koko oppi nykyään. Vuosikymmenten saatossa adventtikirkosta pastoreineen on tullut peittelyn ja juonien mestari, eivätkä ole voineet laakereillaan levätä millään tavalla.

Ellen Whiten arvovaltaa ei voi adventisti väheksyä, koska pitävät häntä profeettana.

Tämä lukee EGW:N Kirjassa -Testimonies, Vol 3, s. 492

"Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä ei saa pitää yllä, vaan on alistuttava"

Timo Tiainen on hyvin kertonut näin adventisteista

"EGW vaatii täysin selväsanaisesti yksilöitä luovuttamaan henkilökohtaisen riippumattomuutensa ja arvostelukykynsä ja alistumaan sokeasti adventistien pääkonferensin arvostelukykyyn - mitä muuta tämä on kuin uskonnollista diktatuuria ja selvä fasistinen asenne, yksilön omantunnon vapauden mitätöintiä. "

"Perinteinen adventismi on vararikossa teologisesti ja liikkeen sisällä - myös sen johtajiston, saarnaajien ja oppineiden joukossa - on käymistilaa ja kädenvääntöä liikkeen suunnasta, joten voi olla, että adventismi hajoaa tulevaisuudessa ja kutistuu ellei se kykene opilliseen reformiin. Adventismi kuitenkin kääntyi tienhaarassa ollessaan 1970-luvun lopulla ja 1980-luvulla valitettavasti perinteelliseen, vanhoilliseen "whitelaiseen" suuntaan eikä lähtenyt evankelikaalisuuden tielle, mille moni adventisti halusi liikettä viedä."

• ---
        Villin Lännen Laki kirjoitti:

Sitä samaa havaintoa tekee muutkin. Kaikki perustuu heillä EI raamatun puolustamiseen, vaan EGW:n puolustamiseen. Siihen rakentuu koko oppi nykyään. Vuosikymmenten saatossa adventtikirkosta pastoreineen on tullut peittelyn ja juonien mestari, eivätkä ole voineet laakereillaan levätä millään tavalla.

Ellen Whiten arvovaltaa ei voi adventisti väheksyä, koska pitävät häntä profeettana.

Tämä lukee EGW:N Kirjassa -Testimonies, Vol 3, s. 492

"Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä ei saa pitää yllä, vaan on alistuttava"

Timo Tiainen on hyvin kertonut näin adventisteista

"EGW vaatii täysin selväsanaisesti yksilöitä luovuttamaan henkilökohtaisen riippumattomuutensa ja arvostelukykynsä ja alistumaan sokeasti adventistien pääkonferensin arvostelukykyyn - mitä muuta tämä on kuin uskonnollista diktatuuria ja selvä fasistinen asenne, yksilön omantunnon vapauden mitätöintiä. "

"Perinteinen adventismi on vararikossa teologisesti ja liikkeen sisällä - myös sen johtajiston, saarnaajien ja oppineiden joukossa - on käymistilaa ja kädenvääntöä liikkeen suunnasta, joten voi olla, että adventismi hajoaa tulevaisuudessa ja kutistuu ellei se kykene opilliseen reformiin. Adventismi kuitenkin kääntyi tienhaarassa ollessaan 1970-luvun lopulla ja 1980-luvulla valitettavasti perinteelliseen, vanhoilliseen "whitelaiseen" suuntaan eikä lähtenyt evankelikaalisuuden tielle, mille moni adventisti halusi liikettä viedä."

Koska olet kutsuttu, niin olehyvä ja mene tilaisuuteen! Saatat yllättyä! Herra yllättää joskus!

"Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." Valinta on SINUN!

Ei kai siinä mitään pahaa ole, jos kutsuu evankeliumin äärelle ja Pyhän Raamatun äärelle.

t. mollaamiseen kyllästynyt

Ota se mokä hyvää on ja jätä se mikä ei hyvää ole!

• kulkija123
        --- kirjoitti:

Koska olet kutsuttu, niin olehyvä ja mene tilaisuuteen! Saatat yllättyä! Herra yllättää joskus!

"Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." Valinta on SINUN!

Ei kai siinä mitään pahaa ole, jos kutsuu evankeliumin äärelle ja Pyhän Raamatun äärelle.

t. mollaamiseen kyllästynyt

Ota se mokä hyvää on ja jätä se mikä ei hyvää ole!

Mollaamisen olet kyllästynyt; Miksi mollataan ja onko siihen syitä, vai ovatkos ihan aiheettomina esille laitettu?

Näkökulmia riittää koska aihettakin löytynee ympäriltä ja sisältä päin..

http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=131

http://koti.mbnet.fi/kyti/index.htm

• kolme enkeliä
        kulkija123 kirjoitti:

Mollaamisen olet kyllästynyt; Miksi mollataan ja onko siihen syitä, vai ovatkos ihan aiheettomina esille laitettu?

Näkökulmia riittää koska aihettakin löytynee ympäriltä ja sisältä päin..

http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=131

http://koti.mbnet.fi/kyti/index.htm

Tiedetään jo, tuo yhden erotetun (väärien oppiensa vuoksi) ja katkeroituneen "kytin" sivut. Netistä löytyy paljon katkeroituneiden ihmisten sivustoja, joiden tehtävänä on kostaa väärillä syytöksillä ja omilla harhakäsityksillään niille ryhmille joita he aikaisemmin puolustivat. Ihmisluonto on sellainen. Pyhä Henki voi muuttaa ihmisen, tuollaisenkin katkeran sielun.

• onkohan?
        kolme enkeliä kirjoitti:

Tiedetään jo, tuo yhden erotetun (väärien oppiensa vuoksi) ja katkeroituneen "kytin" sivut. Netistä löytyy paljon katkeroituneiden ihmisten sivustoja, joiden tehtävänä on kostaa väärillä syytöksillä ja omilla harhakäsityksillään niille ryhmille joita he aikaisemmin puolustivat. Ihmisluonto on sellainen. Pyhä Henki voi muuttaa ihmisen, tuollaisenkin katkeran sielun.

Tunne Kytin, ei hän katkera ole. Motiivi sivuihin löytyy aivan muualta kuin katkeruudesta. Joku muu on katkera.
        Hän on saanut ainakin keskustelua aikaan, mutta ei itse ole tietääkseni osallistunut tämän palstan keskusteluihin. Tutustupa häneen, mielenkiintoinen tyyppi!

• kolme enkeliä
        onkohan? kirjoitti:

Tunne Kytin, ei hän katkera ole. Motiivi sivuihin löytyy aivan muualta kuin katkeruudesta. Joku muu on katkera.
        Hän on saanut ainakin keskustelua aikaan, mutta ei itse ole tietääkseni osallistunut tämän palstan keskusteluihin. Tutustupa häneen, mielenkiintoinen tyyppi!

Raamattu kehottaa välttämään harhaoppista jos hän ei varoituksista huolimatta muuta käsityksiään. Mielenkiintoisia tyyppejä on maailma täynnä. Mutta mitä heillä on annettavaa? Kristus riittäköön!

• kulkija123
        onkohan? kirjoitti:

Niin mitä "kyti" itse sivuillaan sanoo? Ei ainakaan vaikuta katkeralta.

Tässä hänen omia ajatuksiaan, jota adventistien olisi myös hyvä lukea..

"En suhtaudu katkeruudella enkä vihamielisesti adventtiseurakuntaan;
        sen erehtyviin ja luonnevikaisiin jäseniin, minut mukaan lukien. (Room.7:14-23)
        Mutta inhoan teeskentelyä, ahdasmielisyyttä ja asenteellisuutta,
        joka pitää adventtikirkon opinkohtia, dogmeja,
        niin erehtymättöminä, että jo kyselevän tai epäilevän mielipiteen julkituominen
        johtaa seurakuntakäsikirjan mukaisiin rangaistuksiin.

Vaikka keskitynkin näillä sivuillani monilta osin adventtikirkon opillisiin heikkouksiin,
        tarkoituksena saada parannusta ja uskonpuhdistusta aikaan kirkkokunnan sisällä,
        niin arvostan kuitenkin monia adventtikirkon dogmeja ja käytäntöjä,
        jotka verrattuna toisiin kirkkokuntiin, ovat mielestäni raamatulla hyvin perusteltuja.
        Näitä ovat mm. kaste, ehtoollinen, sapatin korostus luomisen muistoksi ja evoluutioteorian vastakohdaksi,
        raamatun tutkiminen yhteisesti kirkossa joka sapattina,
        sekä huumeiden, alkoholin ja tupakan käytön jyrkkä vastustus."

• onkohan?
        kulkija123 kirjoitti:

Niin mitä "kyti" itse sivuillaan sanoo? Ei ainakaan vaikuta katkeralta.

Tässä hänen omia ajatuksiaan, jota adventistien olisi myös hyvä lukea..

"En suhtaudu katkeruudella enkä vihamielisesti adventtiseurakuntaan;
        sen erehtyviin ja luonnevikaisiin jäseniin, minut mukaan lukien. (Room.7:14-23)
        Mutta inhoan teeskentelyä, ahdasmielisyyttä ja asenteellisuutta,
        joka pitää adventtikirkon opinkohtia, dogmeja,
        niin erehtymättöminä, että jo kyselevän tai epäilevän mielipiteen julkituominen
        johtaa seurakuntakäsikirjan mukaisiin rangaistuksiin.

Vaikka keskitynkin näillä sivuillani monilta osin adventtikirkon opillisiin heikkouksiin,
        tarkoituksena saada parannusta ja uskonpuhdistusta aikaan kirkkokunnan sisällä,
        niin arvostan kuitenkin monia adventtikirkon dogmeja ja käytäntöjä,
        jotka verrattuna toisiin kirkkokuntiin, ovat mielestäni raamatulla hyvin perusteltuja.
        Näitä ovat mm. kaste, ehtoollinen, sapatin korostus luomisen muistoksi ja evoluutioteorian vastakohdaksi,
        raamatun tutkiminen yhteisesti kirkossa joka sapattina,
        sekä huumeiden, alkoholin ja tupakan käytön jyrkkä vastustus."

Olen ymmärtänyt hänet huuri tuollaiseksi kuin hän itse kuvaa. Sattuu vaan olemaan suorapuheinen ja rehellinen. Harvat pystyvät siihen.
        Ymmärrän, että Kytin oikeudenmukaisuuden tajua on loukattu, ja hän ymmärtää, ettei ole ainoa.

• sinulla on?
        kolme enkeliä kirjoitti:

Raamattu kehottaa välttämään harhaoppista jos hän ei varoituksista huolimatta muuta käsityksiään. Mielenkiintoisia tyyppejä on maailma täynnä. Mutta mitä heillä on annettavaa? Kristus riittäköön!

Ensinnäkään et ole edes mielenkiintoinen. Ainut minkä ossat, on lainailla tänne pitkiä kirjoituksia ellen-noidalta.

Kirjoitat: "Kristus riittäköön" En ole sinun ja kenenkään muunkaan adventistin välittäneen vähääkään Kristuksesta. Ainut mistä välitätte on oma farisealaisuutenne, laki, sapatti, ellen:

• annu42
        tuntuista! kirjoitti:

Ehkä Jumalalla itsellään on tapana yllättää. Tiedän monia ihmisiä, jotka ovat liittyneet seurakuntaamme, koska eivät alussa ole tienneet kenen kokouksissa ovat olleet mukana. Heistä jokainen on todistanut avoimesti, että jos olisivat tienneet, eivät koskaan olisi jalallaan astuneet moisiin kokouksiin. Niinpä heidän kohdallaan nimi ei ollut tärkein, vaan johdatus, jonka suoritti itse Pyhä Henki. He kuulivat hänen äänensä ja kulkivat hänen johdossaan perille asti, koska kuulivat totuudellista sanomaa. Eivätkä he voineet keskeyttää, koska se olisi ollut vasten Pyhän Hengen ääntä, joka heille puhui sanan ja puhujan kautta.
        Siunausta, Timo, asuisinpa lähempänä, olisin mukana kuulijan paikalla.
        Sinulle, joka et halua olla missään tekemisissä meidän kanssamme: Lohdutan sinua, siihen sinulla on täysi mahdollisuus. Olet vapaa valitsemaan itse, missä kuljet ja mitä kuuntelet. Siunausta sinunkin teillesi, ja Pyhä Henki sinuakin johtakoon.

• #########
        annu42 kirjoitti:

Ehkä Jumalalla itsellään on tapana yllättää. Tiedän monia ihmisiä, jotka ovat liittyneet seurakuntaamme, koska eivät alussa ole tienneet kenen kokouksissa ovat olleet mukana. Heistä jokainen on todistanut avoimesti, että jos olisivat tienneet, eivät koskaan olisi jalallaan astuneet moisiin kokouksiin. Niinpä heidän kohdallaan nimi ei ollut tärkein, vaan johdatus, jonka suoritti itse Pyhä Henki. He kuulivat hänen äänensä ja kulkivat hänen johdossaan perille asti, koska kuulivat totuudellista sanomaa. Eivätkä he voineet keskeyttää, koska se olisi ollut vasten Pyhän Hengen ääntä, joka heille puhui sanan ja puhujan kautta.
        Siunausta, Timo, asuisinpa lähempänä, olisin mukana kuulijan paikalla.
        Sinulle, joka et halua olla missään tekemisissä meidän kanssamme: Lohdutan sinua, siihen sinulla on täysi mahdollisuus. Olet vapaa valitsemaan itse, missä kuljet ja mitä kuuntelet. Siunausta sinunkin teillesi, ja Pyhä Henki sinuakin johtakoon.

paha henki ei pyhä.

• annu42
        ######### kirjoitti:

paha henki ei pyhä.

Entä sitten, kun uskon hedelmät ovat hyviä? Miten selität sen itsellesi? Uskoon tulijan elämä muuttuu kaikilla tavoin hyvään suuntaan. Kaikessa näkee, että hän on muuttunut Jumalan mielen mukaiseksi. Teot, sanat, ajatukset, jopa ulkomuoto muuttuu. Jumalalta saatu rakkaus ihan loistaa läpi.
        En usko, että ihminen voisi näytellä lopun elämänsä hyvää, jos olisi vain pahan hengen vietävänä. Paha henki on saatanallinen, ja sen toiminta tahtoo näkyä niin kovin herkästi ulospäin ja niin monilla eri tavoilla...
        Täälläkin sen vaikutus tuntuu...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      28
      4553
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      71
      3174
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3101
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      308
      2557
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2212
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2161
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1361
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      12
      1326
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      45
      1265
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1177
    Aihe