Ainoastaan Pyhä henki voi saada ihmisen tajuamaan...

kristitty

Ainoastaan Pyhä henki voi saada ihmisen tajuamaan että Jumala on olemassa ja että Jumalaa pitää ja saa palvoa.

Pyhä henki on totuuden henki.

(Miksi muuten kaikki kirjoitukseni poistetaan tältä palstalta, tulee aika yksipuolista keskustelua ateisteilla jos ei ole yhtään vastaväitettä)

22

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tv:a.k

      ns. sticky muistutukseksi niille, jotka kerettiläisesti yrittävät argumentomalla kääntää kristinuskoon.

    • Paha setä

      Lopeta siis turha saarnaaminen!

    • luuhamara

      Mikä käytännössä on Pyhä henki?

      • kristitty

        Kuten sanoin avauskirjoituksessani, Pyhä henki on totuuden henki.

        On väärin kysyä: "Mikä on Pyhä henki", koska kristillisen opin mukaan Pyhä henki ei ole jotakin, vaan joku, eli persoona.

        Pyhä henki on Jumaluuden kolmas persoona, eli täysi Jumala.

        Pyhä henki tulee ihmiseen asumaan. Jeesus sanoi lähettävänsä meille Pyhän hengen.

        Raamattua lukemalla voimme tutustua Pyhän hengen persoonaan. Pyhä henki myös avaa meille Raamatun sanaa.

        Pyhä henki jakaa myös yliluonnollisia armolahjoja, kuten tiedon sanat, kielilläpuhuminen, profetoiminen ja sairaiden parantaminen.

        Pyhä henki puhuu omalletunnolle.

        En minäkään ymmärrä kaikkea Pyhästä hengestä, mutta tässä nyt oli jotakin.


      • kyllä ihan
        kristitty kirjoitti:

        Kuten sanoin avauskirjoituksessani, Pyhä henki on totuuden henki.

        On väärin kysyä: "Mikä on Pyhä henki", koska kristillisen opin mukaan Pyhä henki ei ole jotakin, vaan joku, eli persoona.

        Pyhä henki on Jumaluuden kolmas persoona, eli täysi Jumala.

        Pyhä henki tulee ihmiseen asumaan. Jeesus sanoi lähettävänsä meille Pyhän hengen.

        Raamattua lukemalla voimme tutustua Pyhän hengen persoonaan. Pyhä henki myös avaa meille Raamatun sanaa.

        Pyhä henki jakaa myös yliluonnollisia armolahjoja, kuten tiedon sanat, kielilläpuhuminen, profetoiminen ja sairaiden parantaminen.

        Pyhä henki puhuu omalletunnolle.

        En minäkään ymmärrä kaikkea Pyhästä hengestä, mutta tässä nyt oli jotakin.

        saduilta ja tarinoilta. Ihan turhaa höpötystä, et usko itsekään. Heh!


      • nameless
        kristitty kirjoitti:

        Kuten sanoin avauskirjoituksessani, Pyhä henki on totuuden henki.

        On väärin kysyä: "Mikä on Pyhä henki", koska kristillisen opin mukaan Pyhä henki ei ole jotakin, vaan joku, eli persoona.

        Pyhä henki on Jumaluuden kolmas persoona, eli täysi Jumala.

        Pyhä henki tulee ihmiseen asumaan. Jeesus sanoi lähettävänsä meille Pyhän hengen.

        Raamattua lukemalla voimme tutustua Pyhän hengen persoonaan. Pyhä henki myös avaa meille Raamatun sanaa.

        Pyhä henki jakaa myös yliluonnollisia armolahjoja, kuten tiedon sanat, kielilläpuhuminen, profetoiminen ja sairaiden parantaminen.

        Pyhä henki puhuu omalletunnolle.

        En minäkään ymmärrä kaikkea Pyhästä hengestä, mutta tässä nyt oli jotakin.

        1. Ollaksesi uskova ja ymmärtääksesi raamattua sinun täytyy omata pyhä henki

        2. Omataksesi pyhä henki sinun täytyy ymmärtää ja uskoa raamattua

        eli yhtälö ei ihan toimi


      • luuhamara
        kristitty kirjoitti:

        Kuten sanoin avauskirjoituksessani, Pyhä henki on totuuden henki.

        On väärin kysyä: "Mikä on Pyhä henki", koska kristillisen opin mukaan Pyhä henki ei ole jotakin, vaan joku, eli persoona.

        Pyhä henki on Jumaluuden kolmas persoona, eli täysi Jumala.

        Pyhä henki tulee ihmiseen asumaan. Jeesus sanoi lähettävänsä meille Pyhän hengen.

        Raamattua lukemalla voimme tutustua Pyhän hengen persoonaan. Pyhä henki myös avaa meille Raamatun sanaa.

        Pyhä henki jakaa myös yliluonnollisia armolahjoja, kuten tiedon sanat, kielilläpuhuminen, profetoiminen ja sairaiden parantaminen.

        Pyhä henki puhuu omalletunnolle.

        En minäkään ymmärrä kaikkea Pyhästä hengestä, mutta tässä nyt oli jotakin.

        "Raamattua lukemalla voimme tutustua Pyhän hengen persoonaan. Pyhä henki myös avaa meille Raamatun sanaa"

        Onko raamatun lukeminen välttämätöntä jotta voi tiedostaa Pyhän hengen olemassaolon?


      • kristitty
        nameless kirjoitti:

        1. Ollaksesi uskova ja ymmärtääksesi raamattua sinun täytyy omata pyhä henki

        2. Omataksesi pyhä henki sinun täytyy ymmärtää ja uskoa raamattua

        eli yhtälö ei ihan toimi

        Ehkäpä Jumala antaa sinulle sen ensimmäisen ripauksen Pyhää henkeä, että yleensä avaat Raamatun, ja sitten edistyt pikkuhiljaa.

        Raamatussa onkin paljon vertauksia siemenistä, jotka tuottavat suuren sadon, ehkä suuren puunkin. Jeesuskin puhuu vertauksessaan siemenestä ja puusta kuvatessaan taivasten valtakuntaa.


      • kristitty
        luuhamara kirjoitti:

        "Raamattua lukemalla voimme tutustua Pyhän hengen persoonaan. Pyhä henki myös avaa meille Raamatun sanaa"

        Onko raamatun lukeminen välttämätöntä jotta voi tiedostaa Pyhän hengen olemassaolon?

        Raamatun lukeminen ei ole välttämätöntä tiedostaakseen Pyhän hengen olemassaolon.

        Esim. helluntaikokouksissa voi aistia Pyhän hengen läsnäolon.


      • kristitty kirjoitti:

        Raamatun lukeminen ei ole välttämätöntä tiedostaakseen Pyhän hengen olemassaolon.

        Esim. helluntaikokouksissa voi aistia Pyhän hengen läsnäolon.

        Mutta nehän on harhaoppisia :


      • kristitty
        Zacharia kirjoitti:

        Mutta nehän on harhaoppisia :

        kirjoitit:

        "Mutta nehän on harhaoppisia :


      • luuhamara
        kristitty kirjoitti:

        Raamatun lukeminen ei ole välttämätöntä tiedostaakseen Pyhän hengen olemassaolon.

        Esim. helluntaikokouksissa voi aistia Pyhän hengen läsnäolon.

        Voiko Pyhän hengen kokea vaikka ei olisi koskaan raamatusta kuullutkaan? Voiko Pyhä henki esimerkiksi koskettaa jotain alkuasukasheimon jäsentä joka ei ole koskaan ollut tekemisissä länsimaisen kulttuurin kanssa?


      • osa
        kristitty kirjoitti:

        kirjoitit:

        "Mutta nehän on harhaoppisia :

        maailman ihmisistä.


      • kristitty
        osa kirjoitti:

        maailman ihmisistä.

        Höpö höpö!


      • kristitty
        luuhamara kirjoitti:

        Voiko Pyhän hengen kokea vaikka ei olisi koskaan raamatusta kuullutkaan? Voiko Pyhä henki esimerkiksi koskettaa jotain alkuasukasheimon jäsentä joka ei ole koskaan ollut tekemisissä länsimaisen kulttuurin kanssa?

        Kyllä voi kokea! Esim. Niilo Yli-Vainio oli afrikanmaalla saarnaamassa Niagaran putousten lähistöllä, keski-afrikassa pahimmalla noituusalueella ja sanoi: "kaikki noidat saavat nyt tulla esille! Katsotaan kenen Jumala on vahvin!" Yksikään noita ei uskaltanut tulla esille.

        Ylivainio nosti vain käden ylös, niin urheilukentällinen mustaihoisia afrikkalaisia alkoi järjestään kaatua kuin konekiväärillä ammuttuna!

        Pyhä henki kosketti keskellä pimeintä afrikkaa!
        Afrikkalaisia tuli myös uskoon ja antoi elämänsä Jeesukselle kuultuaan evankeliumin.


      • Gonzales
        kristitty kirjoitti:

        Kyllä voi kokea! Esim. Niilo Yli-Vainio oli afrikanmaalla saarnaamassa Niagaran putousten lähistöllä, keski-afrikassa pahimmalla noituusalueella ja sanoi: "kaikki noidat saavat nyt tulla esille! Katsotaan kenen Jumala on vahvin!" Yksikään noita ei uskaltanut tulla esille.

        Ylivainio nosti vain käden ylös, niin urheilukentällinen mustaihoisia afrikkalaisia alkoi järjestään kaatua kuin konekiväärillä ammuttuna!

        Pyhä henki kosketti keskellä pimeintä afrikkaa!
        Afrikkalaisia tuli myös uskoon ja antoi elämänsä Jeesukselle kuultuaan evankeliumin.

        >>Ylivainio nosti vain käden ylös, niin urheilukentällinen mustaihoisia afrikkalaisia alkoi järjestään kaatua kuin konekiväärillä ammuttuna!

        Pyhä henki kosketti keskellä pimeintä afrikkaa!


      • Afrikassa?
        kristitty kirjoitti:

        Kyllä voi kokea! Esim. Niilo Yli-Vainio oli afrikanmaalla saarnaamassa Niagaran putousten lähistöllä, keski-afrikassa pahimmalla noituusalueella ja sanoi: "kaikki noidat saavat nyt tulla esille! Katsotaan kenen Jumala on vahvin!" Yksikään noita ei uskaltanut tulla esille.

        Ylivainio nosti vain käden ylös, niin urheilukentällinen mustaihoisia afrikkalaisia alkoi järjestään kaatua kuin konekiväärillä ammuttuna!

        Pyhä henki kosketti keskellä pimeintä afrikkaa!
        Afrikkalaisia tuli myös uskoon ja antoi elämänsä Jeesukselle kuultuaan evankeliumin.

        Minulla on monta karttakirjaa, joissa Niagara jotenkin EI ole Keski-Afrikassa.

        Uskotko sinä siis IHAN kaiken hömpän ja keksit sitten tilkkeeksi loput itse, kun äly on karannut kauas, ihan Kanadan rajalle asti?


      • kristitty
        Afrikassa? kirjoitti:

        Minulla on monta karttakirjaa, joissa Niagara jotenkin EI ole Keski-Afrikassa.

        Uskotko sinä siis IHAN kaiken hömpän ja keksit sitten tilkkeeksi loput itse, kun äly on karannut kauas, ihan Kanadan rajalle asti?

        "Minulla on monta karttakirjaa, joissa Niagara jotenkin EI ole Keski-Afrikassa."

        Tarkoitin tietenkin Victorian putouksia!


      • selitä...
        kristitty kirjoitti:

        "Minulla on monta karttakirjaa, joissa Niagara jotenkin EI ole Keski-Afrikassa."

        Tarkoitin tietenkin Victorian putouksia!

        Et vain ole tottunut tarkistamaan tietojasi. Huhupuheet riittävät ja sinä uskot. Yli-Vainio kävi Niagaralla Afrikassa ja jumala on olemassa. Muisti pettää ja kaverit kertoivat.


    • On aika mielenkiintoista pohtia, mikä on pyhä henki, siis ateistiselta kannata, onhan tämä ateismi-palsta.

      Sen ideahan on siis, että usko syntyy ulkoisesta vaikutteesta. Emme siis itse voi ruveta uskovaisiksi, vaan jokin herättää meissä uskon.

      Mutta onko pyhiä henkiä sitten monia? Maailmassa on kuitenkin aika monta uskontoa. Vai taisteleeko yksi oikea pyhä henki pahoja demoneja vastaan? Vai toimiiko se niin, että se vain aktivoi meissä uskon, ja on meidän oma tehtävämme valita uskonto?

      Omasta mielestäni pyhä henki on vanhentunut yritys selittää uskontojen tarpeellisuutta. Silloin ei tiedetty mitään attribuutiotavoista tai osattu ajatella kriisien vaikutusta sisäisen tasapainon säilyttämiseen.

      Pyhä henki voisikin siis olla oikeastaan meidän oma tarpeemme kokea olomme turvalliseksi silloinkin, kun kohtaamme jotain, joka aiheuttaa tasapainon järkkymistä.

      Niin, kyse on loppujen lopuksi vain psykologiasta. Tätä ei tunnettu Raamatun aikoihin. Jumala tunnettiin kuitenkin. Ja niin kuin niin monen muunkin asian kohdalla, tämä ilmiö haluttiin selittää uskonnon kautta, koska sitä rahvas tajusi.

      Yksinkertaisia selityksiä yksinkertaisille mielille - uskonto.

      • Gonzales

        >>Niin, kyse on loppujen lopuksi vain psykologiasta.


      • Gonzales kirjoitti:

        >>Niin, kyse on loppujen lopuksi vain psykologiasta.

        Mutta myös jos joku sanoo, että tanssimalla sadepäivänä katolla kaikki pahat tekosi unohdetaan, saattaa tanssin jälkeen todellakin tuntua paremmalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe