Katselin tuossa DVD:ltä Mel Gibsonin leffan, ja täytyy uskovana ihmisenä todeta, että parempiakin tulkintoja olen Jeesuksesta katsellut.
en ymmärrä sitä kohua, mikä käytiin kun leffa julkaistiin!
Olenko niin turtunut tv:n ylitarjontaan väkivallasta, että K-18 merkintä hieman ihmetyttää.. ?
En siis saanut leffasta irti mitään 'uutta' jota en jo olisi "Jeesus" elokuvasta katsellut aikoinaan.
No, mielipiteensä se on kriitikoillakin lehdissä tästä ollut...
Passion of Christ
5
495
Vastaukset
Kyllähän siinä annettiin turpiin kunnolla. Ainakin siinä, jonka katsoin elokuvateatterissa. Olen kylläkin kuullut huhun, josta en tiedä pitääkö paikkansa, että elokuvasta olisi vuokrauslevitykseen tehty siistitty versio.
- Turkka
Moni on arvostellut kohtausta, jossa ristillä riekkuvaan jeesusta tuikataan keihäällä, ettei veri näytä oikealta. Eihän sieltä pelkkää verta kirjan mukaan pitänytkään tursuta, vaan vettä ja verta.
Mutta asiaan, päähenkilön puhe oli välillä ärsyttävän takertelevaa. Liekkö opetellut repliikkinsä foneettisesti?- Zed
kuin antaa. Minusta elokuvassa oli hyviä puolia, mm. kuvaus, hyvä "unenomainen" tunnelma, ja miljöö yleisesti. Keskinkertaisuuteen elokuva vajosi tarinan puutteessa: Se oli käytännöllisesti katsoen pelkkää hakkausta, yksityiskohtaista kärsimyksen kuvausta vailla punaista lankaa. Omia ajatuksia elokuva ei näin raamattua lukemattomalla henkilöllä herättänyt mihinkään suuntaan. "Olipas rankka" oli oikeastaan ainut reaktio. Ehkäpä jollekin aiheeseen perehtyneelle elokuva antoi enemmän...
Zed kirjoitti:
kuin antaa. Minusta elokuvassa oli hyviä puolia, mm. kuvaus, hyvä "unenomainen" tunnelma, ja miljöö yleisesti. Keskinkertaisuuteen elokuva vajosi tarinan puutteessa: Se oli käytännöllisesti katsoen pelkkää hakkausta, yksityiskohtaista kärsimyksen kuvausta vailla punaista lankaa. Omia ajatuksia elokuva ei näin raamattua lukemattomalla henkilöllä herättänyt mihinkään suuntaan. "Olipas rankka" oli oikeastaan ainut reaktio. Ehkäpä jollekin aiheeseen perehtyneelle elokuva antoi enemmän...
Jotkut ovat kritisoineet, että väkivaltaa oli liikaa. Totta onkin, että välillä leffa keikkui aivan sillä rajalla, että muuttuuko touhu tahttoman koomiseksi. Siinä mielessä hakkaamista olisi voinut hiukan rajoittaakin. Mielestäni väkivalta toimi kuitenkin hyvin tehokeinona, ja ainakin ruoskimiskohtaus tuntui hyvin realistiselta. Yleensähän elokuvissa ei näytetä, kuinka pahasti ruoska repii selkää.
- juallaala
Ruoskintakohtaus jossa ruoska repi selästä paloja ja veren ja haavojen peitossa oleva mies ristillä olivat mielestäni ihan k-18 kamaa..
Minua ei ainakaan ihmetyttänyt k-18 merkintä yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 735027
- 1053535
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj403426- 512984
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262748Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72219- 242081
- 1991990
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4081610Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91528