Evoluutiota on sanottu hyökkäykseksi uskoa vastaan. Näin asia ei todellakaan ole. Evoluutioteoria ei itse asiassa ota millään lailla kantaa Jumalan olemassaoloon.
Itse asiassa jopa Charles Darwin, evoluutioteorian isä oli uskovainen mies. Hän sanoi, että evoluutio saattoi olla Jumalan tapa toteuttaa luomistyötään.
Eikös Raamatussa sanota, että Jumala antoi ihmiselle kyvyn ajatella omilla aivoillaan. Asioiden tutkiminen on luonnollista ja kykyä selvittää uusia asioita pitäisi pitää uskovaisten keskuudessa Jumalan lahjana.
Onhan sekin mahdollista, että jos Raamatun luomiskertomus on Jumalan sanaa, se on vain moraalinen opertus, jonka Jumala on suuressa viisaudessaan antanut ihmisille. Eiväthän muinaiset kansat olisi ymmärtäneet mitään evoluutiosta saati muista kehitysvaihtoehdoista. Nykyäänkin suuri osa papeista sanoo, että luomiskertomusta täytyy tulkita kuvainnollisena tarinana ja moraalisena opetuksena, eikä tositarinana.
Darwinin usko
4
304
Vastaukset
- on puhdasta satua
Siksi sitä ei ole syytä sekottaa
tieteen rinnalle joksikin vaihtoehdoksi.
Tutkitaan luontoa vaan ilman satukeijuja
ja menninkäisiä.
Kun sormi menee suuhun tulee monelle nämä
luomiskertomukset ja sitten ollaan jo vallan
pihalla.- uskov.
Evoluutio on satua ja luomiskertomus totta!
Miten voit kuvitella että elävät olennot "kehittyisivät" itsestään?
On tutkittu, että kehittymällä ei voi syntyä monimutkaisia biologisia koneita. uskov. kirjoitti:
On tutkittu, että kehittymällä ei voi syntyä monimutkaisia biologisia koneita."Miten voit kuvitella että elävät olennot 'kehittyisivät' itsestään?"
Vaikeatahan se on, eli tämä osoittaa sitä ettei jumala voi olla olemassa, koska se olisi huomattavasti epätodennäköisempää että joku hyperälykäs jumala syntyy/kehittyy kuin että elämä kehittyy maapallolla...- Kujeje
uskov. kirjoitti:
On tutkittu, että kehittymällä ei voi syntyä monimutkaisia biologisia koneita.Kuten olen sanonut, evoluutioteoria ei vastusta Jumalan olemassaolon mahdollisuutta. Se on voinut olla Jumalan tapa toteuttaa luomistyötään.
Miksi muuten kirjoitat tuon luomismyytin puolesta niin ponnekkaasti. Onko sinulla jotain todisteita sen puolesta? Miksei kaikkivoipa jumala olisi voinut luoda elämää evoluution avulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082575
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411741Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431345Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3211221Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3361194Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241111Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571083- 55956
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13932Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21863