Evoluutiota on sanottu hyökkäykseksi uskoa vastaan. Näin asia ei todellakaan ole. Evoluutioteoria ei itse asiassa ota millään lailla kantaa Jumalan olemassaoloon.
Itse asiassa jopa Charles Darwin, evoluutioteorian isä oli uskovainen mies. Hän sanoi, että evoluutio saattoi olla Jumalan tapa toteuttaa luomistyötään.
Eikös Raamatussa sanota, että Jumala antoi ihmiselle kyvyn ajatella omilla aivoillaan. Asioiden tutkiminen on luonnollista ja kykyä selvittää uusia asioita pitäisi pitää uskovaisten keskuudessa Jumalan lahjana.
Onhan sekin mahdollista, että jos Raamatun luomiskertomus on Jumalan sanaa, se on vain moraalinen opertus, jonka Jumala on suuressa viisaudessaan antanut ihmisille. Eiväthän muinaiset kansat olisi ymmärtäneet mitään evoluutiosta saati muista kehitysvaihtoehdoista. Nykyäänkin suuri osa papeista sanoo, että luomiskertomusta täytyy tulkita kuvainnollisena tarinana ja moraalisena opetuksena, eikä tositarinana.
Darwinin usko
4
310
Vastaukset
- on puhdasta satua
Siksi sitä ei ole syytä sekottaa
tieteen rinnalle joksikin vaihtoehdoksi.
Tutkitaan luontoa vaan ilman satukeijuja
ja menninkäisiä.
Kun sormi menee suuhun tulee monelle nämä
luomiskertomukset ja sitten ollaan jo vallan
pihalla.- uskov.
Evoluutio on satua ja luomiskertomus totta!
Miten voit kuvitella että elävät olennot "kehittyisivät" itsestään?
On tutkittu, että kehittymällä ei voi syntyä monimutkaisia biologisia koneita. uskov. kirjoitti:
On tutkittu, että kehittymällä ei voi syntyä monimutkaisia biologisia koneita."Miten voit kuvitella että elävät olennot 'kehittyisivät' itsestään?"
Vaikeatahan se on, eli tämä osoittaa sitä ettei jumala voi olla olemassa, koska se olisi huomattavasti epätodennäköisempää että joku hyperälykäs jumala syntyy/kehittyy kuin että elämä kehittyy maapallolla...- Kujeje
uskov. kirjoitti:
On tutkittu, että kehittymällä ei voi syntyä monimutkaisia biologisia koneita.Kuten olen sanonut, evoluutioteoria ei vastusta Jumalan olemassaolon mahdollisuutta. Se on voinut olla Jumalan tapa toteuttaa luomistyötään.
Miksi muuten kirjoitat tuon luomismyytin puolesta niin ponnekkaasti. Onko sinulla jotain todisteita sen puolesta? Miksei kaikkivoipa jumala olisi voinut luoda elämää evoluution avulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1173069Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171912720Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina622156Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S2461456Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.21447Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät231326Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31171Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala3902Ei osattu ratkaista etääntymistä
Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.115900Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin103873