tässä paha
Rauni käveli mäkeä ylös nopeudella 2 km/h ja takaisin alas samaa reittiä nopeudella 6 kilometriä tunnissa. Mikä oli Raunin keskinopeus?
tässä vielä yksi
Oletetaan, että kahdeksalta apinalta kuluu kahdeksan minuuttia kahdeksan banaanin syömiseen.
(a) Kuinka monta minuuttia kestää neljältä apinalta neljän banaanin syöminen?
(b) Kuinka monta apinaa tarvitaan syömään 16 banaania 16 minuutissa?
ja lisää
Mikä luku on kaksi kertaa niin suuri kuin numeroidensa summa?
kävely
tehtävä
3
1094
Vastaukset
- Arvuuttelija
Aika hitaita apinoita. Jos kahdeksaan apinaan uppoaa kahdeksan banaania kahdeksassa minuutissa, niin yhden banaanin syömiseen yksi apina tarvitsee - ei yhtä vaan - kahdeksan minuuttia. Niinpä
a) kahdeksan minuuttia
ja
b) kahdeksan apinaa - JanK
- Painotettuna keskiarvona 3km/h
-
a) 8 min
b) 8 apinaa
- 18- ei sikaria
Keskinopeus on vektorisuure, joten kuljettu matka "sinne ja takaisin" on 0 km ja tällöin keskinopeus on 0 km/h. Samaan lopputulokseenhan olisi päässyt pysymällä paikallaan ;) Keskivauhti, mikä _ei ole_ vektorisuure, on tässä tapauksessa 3 km/h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951782
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2371667- 911373
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9914- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849