Maksuhäiriö

neljä vuotta??

Siis olenko ymmärtänyt, että maksuhäiriö lähtee neljässä vuodessa vaikkei ole maksanut ko.velkaa??? Eli jätkä jättää vuokrat pystyyn vaikkapa 5 vuotta sitten ja se menee asunto-oikeuteen, niin se ei näy missään kirjoissa ja kansissa enään. EN usko. Kertokaapa nyt miten se oikein menee?

9

18616

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksamishetkestä

      Merkintä säilyy maksamisen jälkeen
      Merkintä säilyy rekisterissä kaksi vuotta, jos on edennyt tuomioistuimen päätökseen asti merkintä säilyy rekisterissä neljä vuotta.

    • mi.

      Mistähän tuollaista olet kuullut

      Maksuhäiriö on niin kauan kuin on maksamatonta ja tuomittua velkaa.

      Ja se voi olla neljä vuotta sen jälkeen kun olet maksanut kaikki pois.

      Velka vanhenee 15-20 vuodessa, niin ettei sitä enää ilmaiseksi valtion toimesta peritä.
      Kasvaa noin 9,5 % ja muita kuluja, olisit minullekin ihannavuokralainen,
      näin saa asuntoon parhaan tuoton.

      • Nainen27

        uskomatonta mutta se on nin että kun tieto menee asiakasreksiteriin niin näät siitä kirjeestä päivämäärän millon on ilmuts sinne mennyt ja siitä päivästä alkaa ajanlasku eli on se sitten 2v tai 4 v se merkintä. Saat tehdä maksusuunnitelman ja maksaa rauhassa velkojas pois vaikka koko sen 4 vuotta kun se merkintä on kuhan asian hoidat niinkuin sovit. Jos et hoida pysyy tiedot ties kuinka kauan pois, sitä en enää tiedä miten sen kans on sitten.
        Minä sain 2 vuoden merkinnän huolomattomuuttani ja soitin että alkaako tämä 2vuotta vasta siitä on kun olen maksanut velan poiis niin sanotiin että ei kun siitä päivästä kun se on tänne ilmotettu ja saat tehdä perintätoimiston kanssa maksusuunnitelman


      • .......
        Nainen27 kirjoitti:

        uskomatonta mutta se on nin että kun tieto menee asiakasreksiteriin niin näät siitä kirjeestä päivämäärän millon on ilmuts sinne mennyt ja siitä päivästä alkaa ajanlasku eli on se sitten 2v tai 4 v se merkintä. Saat tehdä maksusuunnitelman ja maksaa rauhassa velkojas pois vaikka koko sen 4 vuotta kun se merkintä on kuhan asian hoidat niinkuin sovit. Jos et hoida pysyy tiedot ties kuinka kauan pois, sitä en enää tiedä miten sen kans on sitten.
        Minä sain 2 vuoden merkinnän huolomattomuuttani ja soitin että alkaako tämä 2vuotta vasta siitä on kun olen maksanut velan poiis niin sanotiin että ei kun siitä päivästä kun se on tänne ilmotettu ja saat tehdä perintätoimiston kanssa maksusuunnitelman

        Tää viimeinen kommentti on oikein.


      • excubitor
        Nainen27 kirjoitti:

        uskomatonta mutta se on nin että kun tieto menee asiakasreksiteriin niin näät siitä kirjeestä päivämäärän millon on ilmuts sinne mennyt ja siitä päivästä alkaa ajanlasku eli on se sitten 2v tai 4 v se merkintä. Saat tehdä maksusuunnitelman ja maksaa rauhassa velkojas pois vaikka koko sen 4 vuotta kun se merkintä on kuhan asian hoidat niinkuin sovit. Jos et hoida pysyy tiedot ties kuinka kauan pois, sitä en enää tiedä miten sen kans on sitten.
        Minä sain 2 vuoden merkinnän huolomattomuuttani ja soitin että alkaako tämä 2vuotta vasta siitä on kun olen maksanut velan poiis niin sanotiin että ei kun siitä päivästä kun se on tänne ilmotettu ja saat tehdä perintätoimiston kanssa maksusuunnitelman

        Jos maksat esim. tuomiosaatavan ennen kuin 4 vuoden aika on kulunut, voi ulosottomiestä pyytää lähettämään Asiakastieto Oy:lle ns. positiivisen merkinnän että asia on maksettu. Tämä merkintä kannattaa tosiaan laittaa. Vetoat ulosotossa Ulosottolain 1 Luvun 32 §:n 3.kohtaan niin asian pitäisi onnistua.

        Osoitteessa www.asiakastieto.fi löytyy lomake jolla jokainen voi tietonsa tarkistaa.

        Jos ulosottomies tekee estemerkinnän - eli toteaa Sinut varattomaksi, tulee taas valitettavasti uusi 4 vuoden merkintä.


      • MiiiiiMiiiii
        excubitor kirjoitti:

        Jos maksat esim. tuomiosaatavan ennen kuin 4 vuoden aika on kulunut, voi ulosottomiestä pyytää lähettämään Asiakastieto Oy:lle ns. positiivisen merkinnän että asia on maksettu. Tämä merkintä kannattaa tosiaan laittaa. Vetoat ulosotossa Ulosottolain 1 Luvun 32 §:n 3.kohtaan niin asian pitäisi onnistua.

        Osoitteessa www.asiakastieto.fi löytyy lomake jolla jokainen voi tietonsa tarkistaa.

        Jos ulosottomies tekee estemerkinnän - eli toteaa Sinut varattomaksi, tulee taas valitettavasti uusi 4 vuoden merkintä.

        No entäs tällaisessa tilanteessa kun minulta meni luottotiedot, mutta ne eivät menneet ulosottoon asti, vaan käräjäoikeudesta tuli tuomio veloista, jonka jälkeen aloin lyhentämään välittömästi velkaani perintätoimistolle joka oli yrittänyt periä saatavia minulta. Miten minä voin saada positiivisen merkinnän luottotietoihini, mihin minun täytyy siis olla yhteydessä?


    • perintäpoika

      Haahahaa, mistä näin tyhmiä ihmisiä edes löytyy, jotka voivat kuvitella laistavansa veloistaan näin helpolla??? Ei todellakaan pidä paikkaansa! Ainoa paikkansapitävä asia viestissäsi on, että oikeusistuimen velkomistuomion saanut velallinen saa 4 vuodeksi merkinnän luottotietoihinsa. Kun vouti tekee yrittää periä velkaa eikä onnistu, hän ilmoittaa varattomuusmerkinnän Suomen Asiakastietoon. Niinpä samasta velasta voi olla useampia merkintöjä luottotiedoissa!

      Jos et maksa velkaasi, velkoja uusii sen ja taas lähtee uusi 4 v:n merkintäaika raksuttamaan luottotiedoissasi. Velkoja voi uusia pitkään...ja merkintä säilyy aina 4 vuotta siitä, kun sinne on jotain ilmoitettu.

      • hyiteitä

        perintäpoika on pihalla täysillä. ei pidä paikkaansa että samasta asiasta voi tulla uusi merkintä. Surkeita palstoja tälläset missä jotkut yrittää neuvoa ja toiset tietämättään asioista puhuu peetä


      • -kilroywas"here"-
        hyiteitä kirjoitti:

        perintäpoika on pihalla täysillä. ei pidä paikkaansa että samasta asiasta voi tulla uusi merkintä. Surkeita palstoja tälläset missä jotkut yrittää neuvoa ja toiset tietämättään asioista puhuu peetä

        No, kaksi vuotta meni ohi ja sain viisi vuotta lisää. Yrittäjä kumppani lykkäsi velat mulle ja muutti viroon... Suomen valtio ei anna armoa, kun puhutaan yrittäjävelasta! Älkää ikinä ottako lainaa. Vaikka muutama vuosi menisikin hyvin ja rahaa tulee, ei kannata kaikkia "pesämunia" laittaa pois...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe