Apinan valta

K. Mäki

Evoluutio sanoo, että apina synnytti ihmisen. Mutta kun miettii, voi sanoa että ihmiselle ei ollut paikkaa koska apinat olivat joka paikassa. Isovanhempia on aina enemmän, siis ihmisen on täytynyt syntyä samaan aikaan apinan kanssa. Olisi muuten ollut liikaa apinoita ihmisen "harmiksi".

18

1465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äimän käki

      Jos olisit yhtään tutustunut evoluutioon, niin tietäisit ettei apina ole synnyttänyt ihmistä, vaan ihmisellä ja apinoilla on yhteinen esi-isä, mistä nämä ovat kehittyneet.

      Jokaisella apinalajilla, ihminen mukaanlukien, on tietysti ollut omia esi-isiä, joten oikeassa olet että esi-isiä on täytynyt olla enemmän. Tämä ei tosin sulje lainkaan pois sitä etteikö nämä kaikki esi-isät olisi sukua toisilleen ja periytyisi yhteisestä esi-isästä.

      • Äimän käki

        Siis tarkoitin että jos on yhtään tutustunut evoluutioon, niin tietää ettei ihminen ole syntynyt apinasta...

        Eipä sillä, ei apinakaan ole syntynyt ihmisestä, sillä suurin osa apinoista on älynnyt jäädä lämpimiin maanosiin roikkumaan puihin, kun taasen tyhmät ihmisten esi-isät ovat laskeutuneet puusta alas ja vaeltaneet mm. tänne kylmään pohjolaan. Ei totta tosiaan ole järki päätä pakottanut...


      • Äimän käki kirjoitti:

        Siis tarkoitin että jos on yhtään tutustunut evoluutioon, niin tietää ettei ihminen ole syntynyt apinasta...

        Eipä sillä, ei apinakaan ole syntynyt ihmisestä, sillä suurin osa apinoista on älynnyt jäädä lämpimiin maanosiin roikkumaan puihin, kun taasen tyhmät ihmisten esi-isät ovat laskeutuneet puusta alas ja vaeltaneet mm. tänne kylmään pohjolaan. Ei totta tosiaan ole järki päätä pakottanut...

        *** Eipä sillä, ei apinakaan ole syntynyt ihmisestä, sillä suurin osa apinoista on älynnyt jäädä lämpimiin maanosiin roikkumaan puihin, kun taasen tyhmät ihmisten esi-isät ovat laskeutuneet puusta alas ja vaeltaneet mm. tänne kylmään pohjolaan. Ei totta tosiaan ole järki päätä pakottanut...***

        Jos ihmisen esi-isät ovat aikanan roikkuneet puissa lämpimissä maissa, niinkuin sinä sanot, niin kertoisitko minulle yksinkertaiselle uskikselle, että mikä on se mekanismi mikä sai ihmisen eroamaan lämpimän maan "laji" toveristaan ja asettumaan karvattomana tänne kylmään pohjolaan.


      • rekisteröimätön
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        *** Eipä sillä, ei apinakaan ole syntynyt ihmisestä, sillä suurin osa apinoista on älynnyt jäädä lämpimiin maanosiin roikkumaan puihin, kun taasen tyhmät ihmisten esi-isät ovat laskeutuneet puusta alas ja vaeltaneet mm. tänne kylmään pohjolaan. Ei totta tosiaan ole järki päätä pakottanut...***

        Jos ihmisen esi-isät ovat aikanan roikkuneet puissa lämpimissä maissa, niinkuin sinä sanot, niin kertoisitko minulle yksinkertaiselle uskikselle, että mikä on se mekanismi mikä sai ihmisen eroamaan lämpimän maan "laji" toveristaan ja asettumaan karvattomana tänne kylmään pohjolaan.

        ihminen on utelias eläin, kiipeillyt vuorille, käynyt kuussa ja muutenkin löytöretkeillyt. Toinen melkein yhtä utelias eläin on rotta, joka on levinnyt lähes kaikkialle.
        Toinen vastaus olisi, näin vanhana natsina: elintila.


      • gary

        Kyllähän ihminen on kehittynyt apinoista, sehän nyt on päivän selvää. Ne apinat joista tuli ihmisapinoita ja niistä edelleen ihmisiä olivat apinoita, ihminen vain ei ole kehittynyt mistään nykyisestä apina tai ihmisapina lajista. Ihminen on edelleen ihmisapina, apina, kädellinen, nisäkäs, selkärankainen jne. Luokitteluahan tuo on mutta jokatapauksessa ymmärät varmaan pointin.


      • K. Mäki
        Äimän käki kirjoitti:

        Siis tarkoitin että jos on yhtään tutustunut evoluutioon, niin tietää ettei ihminen ole syntynyt apinasta...

        Eipä sillä, ei apinakaan ole syntynyt ihmisestä, sillä suurin osa apinoista on älynnyt jäädä lämpimiin maanosiin roikkumaan puihin, kun taasen tyhmät ihmisten esi-isät ovat laskeutuneet puusta alas ja vaeltaneet mm. tänne kylmään pohjolaan. Ei totta tosiaan ole järki päätä pakottanut...

        Biologi Esko Valtaoja sanoi, että ihminen on päivitetty simpanssi. Miten nyt suu pannaan? Ja on sanottu ihmisen synnyttävän apinan, mutta se on entropiaa ja se on vastaan evoluution lakia "pyri ihmiseksi".


      • Alex
        K. Mäki kirjoitti:

        Biologi Esko Valtaoja sanoi, että ihminen on päivitetty simpanssi. Miten nyt suu pannaan? Ja on sanottu ihmisen synnyttävän apinan, mutta se on entropiaa ja se on vastaan evoluution lakia "pyri ihmiseksi".

        Moi !

        Kukin laji synnyttää lapsiaan, kunkin lajin jälkeläiset ovat samaa lajia emänsä kanssa.
        Kuitenkin kolmaskymmenestuhannes sukupolvi ei enään ole samaa lajia esivanhempasa kanssa (esimerkki).

        Oletteko te kretsut tosiaan noin peeloja vai valehtelettoko tahallaan?

        Ihminen on kolmas simpanssilaji. Siinä mielessä ihminen suynnyttää simpansseja.

        --


      • So.kra
        K. Mäki kirjoitti:

        Biologi Esko Valtaoja sanoi, että ihminen on päivitetty simpanssi. Miten nyt suu pannaan? Ja on sanottu ihmisen synnyttävän apinan, mutta se on entropiaa ja se on vastaan evoluution lakia "pyri ihmiseksi".

        Alkaa vaikuttamaan aikamoiselta trollaamiselta tuo kirjoittelusi mutta kommentoidaampa nyt tätäkin sitten:

        Ensinnäkin tuo "ihminen on päivitetty simpanssi" on todennäköisesti tarkoitettu yksinkertaistukseksi ja kansantajuiseksi ilmaisuksi eikä otettavaksi konkreettisesti. Ihmisellä ja simpanssilla on yhteinen esi-isä mutta ihminen ei polveudu simpanssista.

        Toisekseen ihminen ei synnytä apinoita. Usko pois, eikä evoluutio näin väitäkään. Evoluutioteoria ei eikä myöskään väitä apinoiden simpanssin yhtäkkiä synnyttävän ihmistä. Ihminen on kehittynyt simpanssin ja ihmisen yhteisestä esi-isästä vähitellen eikä todellakaan siten että simpanssi on synnyttänyt ihmisen. Näin siis yksinkertaistettuna.

        Mitä tarkoitat lauseella "mutta se on entropiaa"

        Ja mitä paskapuhetto on "se on vastaan evoluution lakia 'pyri ihmiseksi'". Ei mitään tuollaista lakia tai pyrkimystä ole olemassa.


      • K. Mäki kirjoitti:

        Biologi Esko Valtaoja sanoi, että ihminen on päivitetty simpanssi. Miten nyt suu pannaan? Ja on sanottu ihmisen synnyttävän apinan, mutta se on entropiaa ja se on vastaan evoluution lakia "pyri ihmiseksi".

        >>Biologi Esko Valtaoja sanoi, että ihminen on päivitetty simpanssi. Miten nyt suu pannaan? >Ja on sanottu ihmisen synnyttävän apinan, mutta se on entropiaa ja se on vastaan evoluution lakia "pyri ihmiseksi".


      • K. Mäki
        illuminatus kirjoitti:

        >>Biologi Esko Valtaoja sanoi, että ihminen on päivitetty simpanssi. Miten nyt suu pannaan? >Ja on sanottu ihmisen synnyttävän apinan, mutta se on entropiaa ja se on vastaan evoluution lakia "pyri ihmiseksi".

        Ai ruvetaan haukkumaan pässiksi kun loppuu taito kesken. Esko on astroBIOLOGI. Evoluution keksijä Aristoteles todisti teoriaan sanomalla eläin pyrkii korkeimpaan asemaan "olemassaolon tikapuissa": siis ihmiseksi.


      • So.kra
        K. Mäki kirjoitti:

        Ai ruvetaan haukkumaan pässiksi kun loppuu taito kesken. Esko on astroBIOLOGI. Evoluution keksijä Aristoteles todisti teoriaan sanomalla eläin pyrkii korkeimpaan asemaan "olemassaolon tikapuissa": siis ihmiseksi.

        Yleensä kreationistit vetoavat about 50 vuotta vanhaan käsitykseen mutta nyt vedotaan jo filosofiin joka eli suunnilleen 350 eaa. Melko epätoivoista.

        Sitäpaitsi millä perusteilla ihminen on "korkein asema olemassaolon tikapuissa"


      • K. Mäki
        So.kra kirjoitti:

        Yleensä kreationistit vetoavat about 50 vuotta vanhaan käsitykseen mutta nyt vedotaan jo filosofiin joka eli suunnilleen 350 eaa. Melko epätoivoista.

        Sitäpaitsi millä perusteilla ihminen on "korkein asema olemassaolon tikapuissa"

        Mutta eikö sanota, että Aristoteles oli viisas. Katsoin ohjelman YLEteemalla: siinä sanottiin selvästi että ihminen on monimutkaisin olento maailmankaikkeudessa (mutta ei lasketa taivaan olentoja mukaan). Todistus n.o 1: katso lauantaina uusinta.
        http://www.yle.fi/teema/tiede/tiededokumentti/id4808.html


      • K. Mäki kirjoitti:

        Mutta eikö sanota, että Aristoteles oli viisas. Katsoin ohjelman YLEteemalla: siinä sanottiin selvästi että ihminen on monimutkaisin olento maailmankaikkeudessa (mutta ei lasketa taivaan olentoja mukaan). Todistus n.o 1: katso lauantaina uusinta.
        http://www.yle.fi/teema/tiede/tiededokumentti/id4808.html

        on maan viisain olento, mutta se ei estä sitä etteikö joku olento voisi olla/ on visaampi.

        "Mutta eikö sanota, että Aristoteles oli viisas."

        No kaikki viisaita aikanaan, kyllähän pappeja pidettiin puoli vuosituhatta sitten viisaina vaikka he luulivat maata litteäksi... (niinhän luuli kaikki muutkin, mutta ei se totuutta muuta)


      • K. Mäki kirjoitti:

        Ai ruvetaan haukkumaan pässiksi kun loppuu taito kesken. Esko on astroBIOLOGI. Evoluution keksijä Aristoteles todisti teoriaan sanomalla eläin pyrkii korkeimpaan asemaan "olemassaolon tikapuissa": siis ihmiseksi.

        Toisin sanoen Valtaoja ei ole biologi - toki eksobiologiakin perustuu tähtitieteeseen ja biologiaan. Päätoimeltaan hän on avaruustähtitieteen professori (ja opettaa myös astrobiologiaa) ja Tuorlan observatorion johtaja.

        Olenpa Valtaojaa lukenut minäkin.

        >>Evoluution keksijä Aristoteles todisti teoriaan sanomalla eläin pyrkii korkeimpaan asemaan "olemassaolon tikapuissa": siis ihmiseksi.


      • So.kra kirjoitti:

        Yleensä kreationistit vetoavat about 50 vuotta vanhaan käsitykseen mutta nyt vedotaan jo filosofiin joka eli suunnilleen 350 eaa. Melko epätoivoista.

        Sitäpaitsi millä perusteilla ihminen on "korkein asema olemassaolon tikapuissa"

        Osassa antiikin kehitysmalleista (ainakin Egyptissä) kuviteltiin ihmisen olevan kehityksen huippu ja tavoite.

        Kretiinit mielellään olkiukkoilevat asialla, vaikka heidän kuuluisi hävetä omaa tyhmyyttään noiden muinaisten egyptiläistenkin rinnalla.


      • Uskon Mäkin
        K. Mäki kirjoitti:

        Ai ruvetaan haukkumaan pässiksi kun loppuu taito kesken. Esko on astroBIOLOGI. Evoluution keksijä Aristoteles todisti teoriaan sanomalla eläin pyrkii korkeimpaan asemaan "olemassaolon tikapuissa": siis ihmiseksi.

        Delfiinit ainakin nauravat itsensä kuoliaaksi jos sattuvat näkemään kreationistin....
        *nisti kuin nisti*


      • meikämie
        illuminatus kirjoitti:

        Osassa antiikin kehitysmalleista (ainakin Egyptissä) kuviteltiin ihmisen olevan kehityksen huippu ja tavoite.

        Kretiinit mielellään olkiukkoilevat asialla, vaikka heidän kuuluisi hävetä omaa tyhmyyttään noiden muinaisten egyptiläistenkin rinnalla.

        Aristoteles oli muuten kretiinejä fiksumpi.

        Hän ei uskonut, että Jumala oli simsalabim luonut ihmisen, vaan muistaakseni arvuutteli, olisiko elämä syntynyt itsestään mineraaleista. ainoa harha-askel oli, että hän taisi kuvitella, että elämää syntyy yhä itsestään.

        Aristoteles tai joku muu kreikkalainen muistaakseni esitti myös jonkinlaista evoluutioteoriia, arveli eläinten kehittyneen vähitellen ja taisipa epäillä ihmisenkin olevan eläin.


    • Sitä on monenlaista

      >>Mutta kun miettii, voi sanoa että ihmiselle ei ollut paikkaa koska apinat olivat joka paikassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe