Ajattelin laittaa muutamia linkkejä, joista näkyy selvästi miten valheveljet pitävät kiinni väärämielisestä jumalasta ja tuomiosta. Muutamissa vanhemmissa kirjoituksissa tero-tapio_timonen nimimerkillä, minäkin kiivailin ikuisen kärsimyksen puolesta, koska seurasin maailmaa, enkä Herraa.
Mutta kun ihminen alkaa kuulla Herraa, eikä ota ihmisten teistä vaaria, niin hän löytää Rauhan Tien. Valheveljiä on yhtä monenlaista, kuin on lahkoja ja eriseuroja; jotka "sulkevat" Tien toisilta, mutta eivät itse sisään löydä, vaan jäävät avuttomina ja turvaavat ihmis-massoihin, jotka ympärillensä keräävät.
http://www.uskontie.net/modules.php?name=Forums...
- Minä en näe, vaan uskon. Jeesus, lihaksi tullut Kristus, Herrani, Jumalani, Kuninkaani, Pelastajani, Vapahtajani, Isäni, Mestarini, Ystäväni, Suojeliani, Kaikkivaltias, Kaikkitietävä, Kaikkivoipa, Vanhurskaus, Elämä ja Ylösnousemus, Amen.
Valheveljet...
23
1112
Vastaukset
Vähän lueskelin noita keskusteluja ja näyttää siltä, että olet mennyt sinne Jarlaulta omaksuminesi adventistioppeinesi ja he ovat yrittäneet sinua ojentaa.
Oppisi helvetistä, Jumalan kolmiyhteisyydestä ja Raamatusta, ainakin nämä, ovat jo menneet niin epäraamatullisiksi, että on parempi, ettet niitä tänne kirjoittele.
Olet mielestäni nyt sanonut väärän todistuksen noista uskontiessä kirjoittelevista veljistä. Ainkin pääkirjoittelijat siellä näyttävät kunnon uskovilta.- tero-tapio
Näin sanoo ihminen, joka itse vaeltaa samassa eksytyksen hengessä, kuin nuo kyseiset väärämielisyyden puolesta kiivailijat.
Kerropa sinä tässä muutamin sanoin, miten oikeamielinen tuomio sinusta on -ikuinen kärsimys-
Sitten kumoa nämä Jeesuken sanat: Se joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Se joka tuntee minut, tuntee Isän. Se joka ottaa vastaan minut, ei ota vastaan minua, vaan Isän. Se joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan Isään. Minun sanani ei ole minun, vaan Isän. Minun tekoni tekee Isä, joka minussa on. Minä olen Isästä lähtenyt ja palaan takaisin. Minä ja Isä, olemme Yksi. Minä Olen Tie, Totuus ja Elämä. Isä lähettää minun nimessäni Totuuden Hengen. En minä jätä teitä, vaan tulen teidän luoksenne. Isä rakastaa teitä, koska te olette rakastaneet minua.
Näillekin sanoille sinä pyrit keksimään "selityksiä", vaikka ne itse selittävät itsensä yksinkertaisesti ja selkeästi.
Mutta luonnollinen ihminen, ei ota vastaan sitä mikä Hengen on. Sinä olet mielistynyt vääryyteen ja valheeseen, mutta toivon että Herra avaisi sinunkin silmäsi, ja näkisit että Herrasta on tehty kirjainta muuttamalla väärämielinen epäjumala.
Voi niitä jotka kirkollisia kuulevat ja ihmisten opeista vaarin pitävät ja massojen perässä kulkevat. Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus). - Emppu
tero-tapio kirjoitti:
Näin sanoo ihminen, joka itse vaeltaa samassa eksytyksen hengessä, kuin nuo kyseiset väärämielisyyden puolesta kiivailijat.
Kerropa sinä tässä muutamin sanoin, miten oikeamielinen tuomio sinusta on -ikuinen kärsimys-
Sitten kumoa nämä Jeesuken sanat: Se joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Se joka tuntee minut, tuntee Isän. Se joka ottaa vastaan minut, ei ota vastaan minua, vaan Isän. Se joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan Isään. Minun sanani ei ole minun, vaan Isän. Minun tekoni tekee Isä, joka minussa on. Minä olen Isästä lähtenyt ja palaan takaisin. Minä ja Isä, olemme Yksi. Minä Olen Tie, Totuus ja Elämä. Isä lähettää minun nimessäni Totuuden Hengen. En minä jätä teitä, vaan tulen teidän luoksenne. Isä rakastaa teitä, koska te olette rakastaneet minua.
Näillekin sanoille sinä pyrit keksimään "selityksiä", vaikka ne itse selittävät itsensä yksinkertaisesti ja selkeästi.
Mutta luonnollinen ihminen, ei ota vastaan sitä mikä Hengen on. Sinä olet mielistynyt vääryyteen ja valheeseen, mutta toivon että Herra avaisi sinunkin silmäsi, ja näkisit että Herrasta on tehty kirjainta muuttamalla väärämielinen epäjumala.
Voi niitä jotka kirkollisia kuulevat ja ihmisten opeista vaarin pitävät ja massojen perässä kulkevat. Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus).Uskova1 ja kaikki Suomen parhaat uskovat ovat sinun mielestäsi valheveljiä. Adventisteille taas jakelet aameniasi.
Kuule minua, jos et muita kuule: Olet itse valheveli. tero-tapio kirjoitti:
Voi niitä jotka kirkollisia kuulevat ja ihmisten opeista vaarin pitävät ja massojen perässä kulkevat. Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus).Äläpäs ollenkaan uhoa.
Ei sinun vääristymiäsi puheilla paranneta. Kaikki viisaat sanat, mitä sinulle on sanottu täällä ja muualla ovat valuneet kuin hanhen selästä, koska olet eksynyt Jarlaun valheisiin ja päättänyt niissä pysyä.
Sinä et yksinkertaisesti halua uskoa, mitä Jumala Raamattu sanoo.
Jos kutsut Pyhää Henkeä eksytyksen hengeksi, niin rangaiskoon sinua Herra!- Niinpä.
tero-tapio kirjoitti:
Voi niitä jotka kirkollisia kuulevat ja ihmisten opeista vaarin pitävät ja massojen perässä kulkevat. Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus).Niin.
Jumalalla on tuhansia keinoja pitää huolta ihmisestä. Keinoja, joista ihmiset eivät tiedä mitään. - kolme enkeliä
tero-tapio kirjoitti:
Voi niitä jotka kirkollisia kuulevat ja ihmisten opeista vaarin pitävät ja massojen perässä kulkevat. Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus).Ei kannata välittää näistä valheveljistä. Totuuden kuuleminen on heille vastenmielistä. He eivät hyväksy yksinkertaisintakaan totuutta. He ovat juuttuneet harhaoppien tervaan.
Siunausta sinulle totuuden tielläsi! - advari
tero-tapio kirjoitti:
Voi niitä jotka kirkollisia kuulevat ja ihmisten opeista vaarin pitävät ja massojen perässä kulkevat. Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus).Pysy erossa heistä. Uskova1 ja muut haluavat estää sinua löytämästä koko totuutta. Meillä on Espoossa adventtiseurakunta, kannattaa tulla tutkimaan, sisar Ellenillä on sinulle lisää annettavaa. Oletko jo lukenut Suuren Taistelun? Hyvä kun kuuntelit Jarlauta ja sait häneltä tärkeät opin alkeet.
- tero-tapio
Emppu kirjoitti:
Uskova1 ja kaikki Suomen parhaat uskovat ovat sinun mielestäsi valheveljiä. Adventisteille taas jakelet aameniasi.
Kuule minua, jos et muita kuule: Olet itse valheveli.Mikä tekee toisesta, samaa maata ja tuhkaa olevasta olennosta toista paremman?
- tero-tapio
uskova_1 kirjoitti:
Äläpäs ollenkaan uhoa.
Ei sinun vääristymiäsi puheilla paranneta. Kaikki viisaat sanat, mitä sinulle on sanottu täällä ja muualla ovat valuneet kuin hanhen selästä, koska olet eksynyt Jarlaun valheisiin ja päättänyt niissä pysyä.
Sinä et yksinkertaisesti halua uskoa, mitä Jumala Raamattu sanoo.
Jos kutsut Pyhää Henkeä eksytyksen hengeksi, niin rangaiskoon sinua Herra!Missä on uho? Minähän pyysin sinua vastaamaan, mutta siihen sinun ymmärrys jäikin.
Jos ei jotakin asiaa ymmärrä, niin on parempi olla hiljaa. Jos taas ymmärtää, niin on parempi tuoda se julki; koska parempi on salattu tyhmyys, kuin salattu viisaus. - tero-tapio
kolme enkeliä kirjoitti:
Ei kannata välittää näistä valheveljistä. Totuuden kuuleminen on heille vastenmielistä. He eivät hyväksy yksinkertaisintakaan totuutta. He ovat juuttuneet harhaoppien tervaan.
Siunausta sinulle totuuden tielläsi!Sanon kuitenkin vielä sinulle, että luovu siitä opista, joka on ihmis-oppia, koska se on turhuutta ja tyhjäntoimitusta.
Älä anna sitoa itseäsi mihinkään taakkoihin, koska silloin et enää vaella Hengessä, vaan lihassa.
Tämä ja muut kehoitukset joita jaan, ovat aina jokaiselle lukijalle kohdistettu -kasvoihin katsomatta-, joka sen sydämellään ymmärtää.
Siunausta Totuuden etsimiseen ja valheen hylkäämiseen - tero-tapio
advari kirjoitti:
Pysy erossa heistä. Uskova1 ja muut haluavat estää sinua löytämästä koko totuutta. Meillä on Espoossa adventtiseurakunta, kannattaa tulla tutkimaan, sisar Ellenillä on sinulle lisää annettavaa. Oletko jo lukenut Suuren Taistelun? Hyvä kun kuuntelit Jarlauta ja sait häneltä tärkeät opin alkeet.
En ole kuunnellut Jarlauta, vaan Herraa. Ainoastaan kävin kerran pyytämässä anteeksi sitä kiivailua, jota vääryydessä aiheutin Jarlauta kohtaan.
Tulin tuntemaan Totuuden kadotuksesta, kun sitä Herralta anoin, eikä se ollut ihmisten vahvistama, vaan Herran Rakkauden ja Totuuden Hengen, jonka kautta ihmiselle kirkastuu se mikä on Jumalasta ja se mikä on ihmisistä, kunhan vain vilpittömällä sydämellä ja kärsivällisyydessä anoo ja etsii.
Ellenistä sen verran, että hänen opeissaan on paljon väärää opetusta, ainakin siitä vähästä päätellen, mitä olen itse hänestä lukenut; ja se mitä luin, ei ollut Herran tahdon kirkastamista, vaan ihmis-mielen katoavaista sanomaa.
Mutta totta kai tälläkin naisella on paljon oikeatakin opeissaan; mutta pieni hapatus hapattaa koko taikinan, jos sitä hapatusta ei karsita pois vääränä.
Ja sitten vielä: Ei ihminen, eikä eläin, ei enkelikään pysty estämään Totuuden löytämistä, koska Herra opettaa ja kasvattaa omansa kaiken Totuuden tuntemukseen, joka Hän itse on.
Ei ole Herran lapset ihmisten opetuksen tarpeessa, koska Herra on itse Suuri Opettaja, minun Mestarini, jota parhaani mukaan pyrin kuulemaan, sen mukaan minkä kasvun Hän antaa minulle.
Siunausta ja rauhaa Jumalan Jeesuksen nimessä - advari
tero-tapio kirjoitti:
En ole kuunnellut Jarlauta, vaan Herraa. Ainoastaan kävin kerran pyytämässä anteeksi sitä kiivailua, jota vääryydessä aiheutin Jarlauta kohtaan.
Tulin tuntemaan Totuuden kadotuksesta, kun sitä Herralta anoin, eikä se ollut ihmisten vahvistama, vaan Herran Rakkauden ja Totuuden Hengen, jonka kautta ihmiselle kirkastuu se mikä on Jumalasta ja se mikä on ihmisistä, kunhan vain vilpittömällä sydämellä ja kärsivällisyydessä anoo ja etsii.
Ellenistä sen verran, että hänen opeissaan on paljon väärää opetusta, ainakin siitä vähästä päätellen, mitä olen itse hänestä lukenut; ja se mitä luin, ei ollut Herran tahdon kirkastamista, vaan ihmis-mielen katoavaista sanomaa.
Mutta totta kai tälläkin naisella on paljon oikeatakin opeissaan; mutta pieni hapatus hapattaa koko taikinan, jos sitä hapatusta ei karsita pois vääränä.
Ja sitten vielä: Ei ihminen, eikä eläin, ei enkelikään pysty estämään Totuuden löytämistä, koska Herra opettaa ja kasvattaa omansa kaiken Totuuden tuntemukseen, joka Hän itse on.
Ei ole Herran lapset ihmisten opetuksen tarpeessa, koska Herra on itse Suuri Opettaja, minun Mestarini, jota parhaani mukaan pyrin kuulemaan, sen mukaan minkä kasvun Hän antaa minulle.
Siunausta ja rauhaa Jumalan Jeesuksen nimessäKun kuitenkin olet jo saanut maistaa totuutta et voi löytää paikkaasi muualta. Tulet aina olemaan halveksittu. Meiltä löydät samanhenkisen yhteisön ja tukea jo löytämääsi totuuteen. Oletko jo lukenut Suuren Taistelun? Lue sitäkin "Herralta anoen" niin toteat sen ihanuuden. Sieltä saat myös lisävahvistusta Uskova1 vastaan.
- tero-tapio
advari kirjoitti:
Kun kuitenkin olet jo saanut maistaa totuutta et voi löytää paikkaasi muualta. Tulet aina olemaan halveksittu. Meiltä löydät samanhenkisen yhteisön ja tukea jo löytämääsi totuuteen. Oletko jo lukenut Suuren Taistelun? Lue sitäkin "Herralta anoen" niin toteat sen ihanuuden. Sieltä saat myös lisävahvistusta Uskova1 vastaan.
En tarvitse lisävahvistusta ihmisistä, koska Herra on kanssani. Herra on minun Voimani, enkä tarvitse ihmisiä, enkä turvaa omaan voimaanikaan; koska jos turvaisin omaan voimaani, niin silloin minä joutuisi etsimään apua ja oppia ihmisistä, jotka ovat samaa lihaa ja verta kuin itsekin olen.
Mutta pysy sinä siinä minkä oikeaksi tunnet ja vaella uskosi mukaan, koska jokaiselle maksetaan sydämen teiden mukaan.
Siunausta - advari
tero-tapio kirjoitti:
En tarvitse lisävahvistusta ihmisistä, koska Herra on kanssani. Herra on minun Voimani, enkä tarvitse ihmisiä, enkä turvaa omaan voimaanikaan; koska jos turvaisin omaan voimaani, niin silloin minä joutuisi etsimään apua ja oppia ihmisistä, jotka ovat samaa lihaa ja verta kuin itsekin olen.
Mutta pysy sinä siinä minkä oikeaksi tunnet ja vaella uskosi mukaan, koska jokaiselle maksetaan sydämen teiden mukaan.
SiunaustaKiitos siunauksesta, katson sinut jo adventistiveljeksini. Pian tavataan.
- adv. tyttö
tero-tapio kirjoitti:
Voi niitä jotka kirkollisia kuulevat ja ihmisten opeista vaarin pitävät ja massojen perässä kulkevat. Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus).Ihanaa olet meidän kaa
ihanaa puolustat meitä babylonia vastaan
ihanaa puolustat babylonin-uskova1 vastaan
ihanaa olet Jarlaun ystävä
ihanaa siunaat kolmea enkeliä
ihanaa siunaat meitä
ihanaa opit lisää nykyistä totuutta
ihanaa ei ole ikuista rangaistusta
ihanaa olet samanhenkinen meidän kaa tero-tapio kirjoitti:
Missä on uho? Minähän pyysin sinua vastaamaan, mutta siihen sinun ymmärrys jäikin.
Jos ei jotakin asiaa ymmärrä, niin on parempi olla hiljaa. Jos taas ymmärtää, niin on parempi tuoda se julki; koska parempi on salattu tyhmyys, kuin salattu viisaus.Katsopa vähän, mistä suunnasta saat kirjoituksillesi vastakaikua! Eiköhän siinä ala jo olla sinulle vastausta, kun adventistit katsovat sinun jo liittyneen heihin.
Harhaoppiset iloitsevat sinusta ja uskovat nuhtelevat. Eiköhän olisi jo aika tutkia, missä menit vikaan.
Eikä ihme, sanot: "Sinä olet mielistynyt vääryyteen ja valheeseen". Törkeää kertakaikkiaan, täysin adventistitasoa.
Muuten, ei kaikki mitä päässäsi kuulet, ole Jumalan puhetta. Osa tulee Jumalalta, osa saatanalta ja osa omasta lihastasi. Jos toitotat kaikki omat ajatuksesi Jumalan sanana (olkootpa vaikka kuinka uskonnollisia) niin varmasti menet hakoteille.
Oman ajatusmaailmasihan sinä laitat Raamatun edelle. Jossain olet sen sanonut oikein selkeästikin niin olevan. Tässä nyt:
"Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus).
Raamatussa Jumala käskee arvostelemaan Raamatulla. Jos nyt halveksit Raamattua ja pidät omia ajatuksiasi luotettavampina syntyy lihan päätelmiä.
Helvettiasiassakin pistät omat tunteesi Raamatun edelle ja poistat Jumalan antaman ilmoituksen "heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu" ja muut lukemattomat Raamatun kohdat, joissa puhutaan ikuisesta helvetistä. Yhtä ikuisesta kuin taivaskin. Jos lyhennät helvetin kärsimykset, lyhennät myöskin taivaan ilot. "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt 25:46)
Mitä tulee kolmiyhteiseen Jumalaan, niin Jumala on yksi, mutta Hänellä on kolme persoonaa.
“Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.” (2Kor. 13:13) Kolme ja silti yksi.
Muistaakseni kerrot tulleesi uskoon vasta vuosi sitten. Ja nyt luulet, että sinusta on monissa tuulissa koeteltujen uskovien opettajaksi....- tero-tapio
uskova_1 kirjoitti:
Katsopa vähän, mistä suunnasta saat kirjoituksillesi vastakaikua! Eiköhän siinä ala jo olla sinulle vastausta, kun adventistit katsovat sinun jo liittyneen heihin.
Harhaoppiset iloitsevat sinusta ja uskovat nuhtelevat. Eiköhän olisi jo aika tutkia, missä menit vikaan.
Eikä ihme, sanot: "Sinä olet mielistynyt vääryyteen ja valheeseen". Törkeää kertakaikkiaan, täysin adventistitasoa.
Muuten, ei kaikki mitä päässäsi kuulet, ole Jumalan puhetta. Osa tulee Jumalalta, osa saatanalta ja osa omasta lihastasi. Jos toitotat kaikki omat ajatuksesi Jumalan sanana (olkootpa vaikka kuinka uskonnollisia) niin varmasti menet hakoteille.
Oman ajatusmaailmasihan sinä laitat Raamatun edelle. Jossain olet sen sanonut oikein selkeästikin niin olevan. Tässä nyt:
"Ei ole Herra sidottuna kirjaan, koska Herra on kaikkialla ja kaikessa; Herra opettaa rajattomalla tavalla, eikä hän tarvitse ihmistä tai kirjaa opettamiseen. Herra on Henki ja siellä missä Herra on, siellä on vapaus (jopa synnistäkin, jos pysyy Herrassa, joka Yksin on Totuus).
Raamatussa Jumala käskee arvostelemaan Raamatulla. Jos nyt halveksit Raamattua ja pidät omia ajatuksiasi luotettavampina syntyy lihan päätelmiä.
Helvettiasiassakin pistät omat tunteesi Raamatun edelle ja poistat Jumalan antaman ilmoituksen "heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu" ja muut lukemattomat Raamatun kohdat, joissa puhutaan ikuisesta helvetistä. Yhtä ikuisesta kuin taivaskin. Jos lyhennät helvetin kärsimykset, lyhennät myöskin taivaan ilot. "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt 25:46)
Mitä tulee kolmiyhteiseen Jumalaan, niin Jumala on yksi, mutta Hänellä on kolme persoonaa.
“Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.” (2Kor. 13:13) Kolme ja silti yksi.
Muistaakseni kerrot tulleesi uskoon vasta vuosi sitten. Ja nyt luulet, että sinusta on monissa tuulissa koeteltujen uskovien opettajaksi....Toiset kuulevat toiset eivät. Jos sinä et tahdo vastata niihin lauseisiin joita laitoin eteesi, niin älä muutakaan napise.
Ja sehän on valheesta kiinni pitämistä, jos sanoo Herran olevan kolme eri persoonaa, vaikka Hän on Yksi.
Ja sehän on vääryydestä kiinni pitämistä, jos sanoo Herran luovan olennon ja sen jälkeen laittavan ikuiseen kärsimykseen.
Ota tai jätä, ei se minulta mitään pois ole. Luonnollinen ihminen tekee yksinkertaisen monimutkaiseksi, ja eksyy kantamaan vääriä ja raskaita taakkoja. tero-tapio kirjoitti:
Toiset kuulevat toiset eivät. Jos sinä et tahdo vastata niihin lauseisiin joita laitoin eteesi, niin älä muutakaan napise.
Ja sehän on valheesta kiinni pitämistä, jos sanoo Herran olevan kolme eri persoonaa, vaikka Hän on Yksi.
Ja sehän on vääryydestä kiinni pitämistä, jos sanoo Herran luovan olennon ja sen jälkeen laittavan ikuiseen kärsimykseen.
Ota tai jätä, ei se minulta mitään pois ole. Luonnollinen ihminen tekee yksinkertaisen monimutkaiseksi, ja eksyy kantamaan vääriä ja raskaita taakkoja.Vaan kun niskassani ei ole taakan taakkaa. Hetin kun vähänkin tuntuu olevan taakkaa etsin syyn, tunnustan syntini ja saan sen anteeksi.
Siitä, että pitää hyvänä Jumalan Raamatussa ilmoitetut totuudet ei tule uskovalle mitään taakkaa, koska hänessä oleva Pyhä Henki yhtyy täysin Jumalan ilmoittamiin teihin. Kaikki mitä Raamatussa on ilmoitettu on ihmiselle hyväksi ja vasta siitä syntyy taakat, jos niitä alkaa vähimmässäkään määrin poistamaan, lisäämään tai muuntelemaan.- Ihmettelijä
Olit ainoa jolla oli kanttia puolustaa oikeaa ja paljastaa paha.
Ihmettelijä kirjoitti:
Olit ainoa jolla oli kanttia puolustaa oikeaa ja paljastaa paha.
Kyllä täällä muitakin uskovia kirjoittelee ja heilläkin on kanttia, mutta täällä menee itsekultakin välillä mehut, kun adventistit painaa päälle vääriä oppejaan, niin sitten ei enää oikein jaksa näihin heidän liehittelijöihinsä puuttua.
Rauhaa ja terve ja hei Herrassa
Olen iloinen nuoresta miehestä jolla on rakkaus ja tutkimus mieli.
Pyhä Henki avaa sinulle totuuksia kun sitä seuraat uskossa vilpittömänä.
Kun muistaa Ilm 14:12, pääsee perille jo hyvin.
"lempijakeeni" kai tämä.
Elämässä joutuu koetuksiin ja ojentautumaan, mutta kun kääntyy oikean puoleen, Jumalan, ja Jeesuksen Kristuksen, Hän avaa ulospääsvn vaikeuksista. Hyväksyy Raamatun sanan kaikessa.
Itse kun on jos on vaiketa paiskaan sohvalle maata ja rukoilen ja pyydän apua.
Jumala hoitaa heti virkeäksi, ja apu tulee.
Niin syvä rukous että tunnet yhteyden.
Edellyttää etä päätät olla Hänen.
Uskonratkaisu tehdään joka päivä.
Jumalan siunausta
jari laurila- Totuuden puolesta
Raamatullinen tapa kohdata lähimmäinen, joka on avun tarpeessa, ei ole hänen bannaamisensa. Sillä silloin joutuisimme bannaamaan koko maailman.
2 Tim 2:
24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
Herran palvelijan tulee myös kyetä pahaa kärsimään, mutta silti lempeästi opettamalla tuoda esiin Jumalan sanan totuutta. Ojennusta totuuden sanalla tulee antaa evankeliumin vastustelijoille, mutta sävyisyyden eli rakkauden Hengessä. Ehkäpä he nöyrtyvät vastaanottamaan totuuden rakkauteen? Moni on nöyrtynyt, myös minä ja moni muu. Evankeliumin vastustaja on saatanan sokaisemana sekä vankeudessa. Mutta Herran palvelija ei käy sotaa lihaa ja verta vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa; Ef 6:12.
Eli julistamme totuutta vastustelijoille, mutta sodimme henkivaltoja vastaan, sillä näin sana meitä opettaa tekemään. Miten voit taistella henkivaltoja vastaan?
Jaak 4:
6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
Alamaisuus Jumalaa kohtaan on se tie, jossa saatana väistyy ja pakenee. Ja tietenkin saatana pelkää Herraa, sillä: Jaak 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Saatana valta ihmiseen on voitettu Golgatalla ja nyt me, jotka olemme uskossa, niin meidän tulee elää voittoelämää Kristuksessa. Eli kun olemme alamaisia Jumalalle ja teemme Jumalan armosta Pyhän Hengen voiman kautta sen mitä sana opettaa, niin perkele pakenee. Eli jos emme toimi sanan mukaan, niin ihmiset jäävät perkeleen pauloihin. Siksi on tärkeä noudattaa julistustyössä sanan rakennuspiirustuksia, eli sävyisä ja lempeä totuuden ”ravistus” on avain terveen uskon syntymiselle. Ihmiset pelastuvat siksi, kun tekevät parannuksen ja alkavat uskomaan Jeesukseen Kristukseen. Mutta meidän Herran palvelijoiden tulee noudattaa Hänen antamiaan ohjeita, kun teemme evankeliumin työtä, että miten sitä tulee tehdä.
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti; sanoo Raamattu! Tämä sana harhaoppinen on kreik. hairetikos= riitauskoinen, harhaoppinen ja Ortodoksi juutalaisten UT:sa se on ish Hacholek = hajaannusta aiheuttava mies.
Eli harhoppinen on sellainen, joka riitelee väärällä opilla sekä harhaopilla.
Tiit 3:
8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
Niin kuin tuo koko jaejakso opettaa, niin on hyödytöntä käydä läpi mieletöntä riitakysymystä tai kinastelua. Eli jos joku kinastelee, niin vältä häntä sen jälkeen, kun olet häntä varoittanut selkeällä Jumalan sanan totuudella.
Mutta tämä välttäminen ei tarkoita bannaamista uskontieltä, sillä annamme kaikille mahdollisuuden osallistua foorumille, jossa he voivat kuulla evankeliumia ja tervettä opetusta sen uskon ymmärryksen mukaan mikä meille on Jumalan armosta suotu.
Tiit 1:
9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
12 Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa".
13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
14 eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.
Tekstissä esiintyvä ankarasti sana on kreik. apotomos= terävä, tarkka, ankara. Nuhtele sana on kreik. elegkho = nuhde, ojennus, vakuuttaa jollekin.
Tuo Tiituksen jaejakso antaa ihmisille oikeuden vastaansanomiseen, sitä emme siis voi kieltää meidän lähimmäiseltä. Mutta Raamattu antaa meille neuvon että opinmukaisella luotettavalla ja terveellä sanalla meidän tulisi kyetä neuvoa sekä kumota vastaansanojien väitteet. Näitä niskottelijoita tulee ojentaa terävän tarkasti, mutta sävyisyydellä niin kuin Tiit 3 opettaa.
Terolle:
Tero on ajautunut pois terveestä evankeliumista ja luottaa itseensä sekä henkeen, joka hänelle puhuu. Meidän tehtävämme on nyt toimia Raamatullisesti tässä asiassa ja neuvoa ja ohjata Teroa totuuden sanalla, niin kuin moni on täällä tehnyt.
Petterin ehdotus oli minusta tosi hyvä; eli kun Tero on niin eksyksissä, että hän luulee meillä olevan väärennetty Raamattu, niin Teron ainoa järkevä teko olisi nyt joko tehdä parannus tai sitten kirjoittaa meille uusi oikea Raamattu, sillä muutenhan olemme eksyksissä Teron opin mukaisesti.
Eli Tero tee parannus, mutta jos et tee, niin sitten olet meille velkaa uuden ja oikean Raamatun, muuten et toimi rakkauden mukaan, vaan jätät meidät kirrkoisien kirjoituksia lukemaan, joten anna meille oikea Raamattu, jos et parannusta tee.
Tero sinun toimintasi on edesvastuutonta, sillä vain sinä tiedät totuuden, mutta et ole suostunut julkaisemaan uutta oikeata Raamattua, vaan annat meidän vaeltaa kirkkoisien opetuksien mukaan! Eli auta nyt hyvä mies meitä ja kirjoita se ainoa ja oikea Raamattu. Muuten sinä toimit julmasti, kun täällä ojentelet meitä, etkä auta meitä ollenkaan! Eli rakas lähimmäiseni Tero, joko parannus tai Uusi Raamattu, muita vaihtoehtoja ei sinulla minun mielestäni ole.
Tero minun mielestäni sinä olet harhautunut toisen evankeliumin julistamiseen ja sinua henkivallat eksyttää opilla, joka on ylpeys sekä ainoa totuus, jossa oikea Jumalan sana on poljettu maahan sekä rinnalle nostetaan riivaajien opetuksia mm. iankaikkisen kadotuksen vääristäminen jne. Rakastan sinua Tero, siksi puhun sinulle suoraan sinun parhaaksesi.
Toki en pakota sinua tekemään kumpaakaan, mutta jos olet oikeassa ja kaikki muut väärässä, niin jääkö sinulle muuta vaihtoehtoa kuin aidon ja oikean Raamatun tekeminen?
Väärä evankeliumi:
Ylläpito ei tue väärää evankeliumia, vaan sen ymmärryksen mukaan, mikä meille on Jumalan armosta suotu paljastamme väärän evankeliumin sekä sen levittäjän.
Bannauksesta kaikille:
Banniakin foorumilla saa, jos siihen on tarvetta. Mutta ylläpito on MÄÄRÄNNYT foorumin hoitamiseen sellaisen pykälän, ettei yksikään ylläpitäjä voi yksin ilman toisten suostumusta ketään bannata. Tällä estetään mahdollisuus henk.koht. ”kostamiseen” toista kohtaan.
Katsellaan nyt miten tästä eteenpäin mennään. Mutta eläkäämme myös foorumilla todeksi Jumalan sanan opetus, että rakastamme lähimmäistämme sekä totuutta noudattaen rakkaudessa kasvakaamme Kristukseen Jeesukseen!
http://www.uskontie.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1119
- etsijä
Mielenkiintoinen foorumi tuo "uskontie". Siellähän näkyy olevan enimmäkseen selväjärkistä porukkaa ja monipuolista. Taitaa pyöriä pienellä valvoja porukalla kun kritiikki on niin henkilöitynyttä. Ei hassumpi, kannatti tutustua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun357082- 833656
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823255Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3352989- 462403
- 552257
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251560- 561485
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311454Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi221426