Mikäs p-keleen porvari minä olen?

MAHT1SONN1

Muutaman päivä on mennyt Vanhasen vaalitappiota maistellessa ja yhä päällimmäisenä pettymys. Miksei asiallisuus, rauhallisuus ja asiakysymykset ratkaisseet kaupungeissa, vaan yltiöporvarillinen markkinahuuma veti ihmiset Niinistön taakse? Miten noin läpinäkyvä näytelmä voi upota noin moniin?

Molemmathan, niin Halonen kuin Niinistökin, ovat nyt keskustan kaveria, mutta demarien kanssa on eletty ennenkin ja eletään vastakin...toivottavasti? Kokoomuksen arvomaailma on mielestäni kauempana kuin demarien, sillä mullasta täällä on leipä revitty eikä osakekaupoilla tai IT-ilmakuplilla. Kyllä keskustalaisena itse olen lähempänä duunaria kuin pankkiiria. En voi käsittää, mikä niin moniin on mennyt? Eihän keisarilla ole vaatteita!

Olen sitä paitsi täysin varma, että Vanhanen vuosi sitten luuli, että olisi mukana toisella kierroksella. Suoraselkäisenä miehenä lupaukset täytyy pitää...ainakin julkisuudessa. Äänestyskoppiin pääseekin sitten ihan yksin ja en aivan helpolla usko, että Vanhanen, Lankia ja Karpela Niinistön numeroa piirtävät? Omaa oksaahan Keskusta siinä sahaa. Eduskuntavaalit ovat ovella ja innokkaimmat vaativat jo Kataista pääministeriksi! Ajatellaanpa järjellä?

Myös Niinistön intoa Natoon voi kummeksua. Mitäpä sillä voitettaisiin? Yritetään elää rauhassa vaan; onhan sodista jo aikaa eikä perusteita naapurin pelkäämiseen ole. Halosen/Vanhasen Nato-kanta on lähempänä kansan tahtoa ja molemmat ovat sitä mieltä, että mahdollinen muuttuva tilanne vaatisi kansanäänestyksen ja vain sitä kautta tulisi ratkaisu.

Presidentin ja pääministerin kemia on toiminut hienosti, myös vaalikamppailun aikana ja niinistön taakse on ilmaantunut jopa äärioikeistolaisia aineksia. Pyytämättä tai ei, kenties juuri Nato-myönteisyyden vuoksi? Massiivinen loanheittokampanja tekstiviestein ja sähköpostein saattaa mahtua Kokoomuksen arvoihin, muttei minun.

En halua olla tuollainen porvari ja siksi äänestän oman pääni mukaan. Uskon, että puoluejohtokin tekee niin äänestyskoppiin päästessään.

18

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskustademari

Parempi kuin itse olisin osannut.

• Samat

samat sanat

• Keskustelainen yrittäjä

Vahän ehkä eri asiat minulla painottuvat, mutta päällisinpuolin olen samaa mieltä.
      Niinistön mielipiteet ja kokemus ulkopolitiikasta ei vakuuta.

• järkeä puhut

tosi hyvin päätelty ja kirjoitettu !!
      Kiitos sinulle "mahtisonni" ja terveiset
      sikalan kulmilta .

• _multasormi_

Ei mennä tosiaan tuohon porvarien halpaan. Mahtisonnin kirjoituksessa oli rutosti järkeä. Niinistö on kaupunkien villitys.

• keskustalainen mies

juuri noin kirjoitin jo tuolla aamupäivällä Vanhasen piinaviikot keskustelussa !!! Hienoa että täällä on muitakin OMALLA päällään ajattelevia jotka eivät ole talutusnuorassa

• ovat...

...ovat Niinistön vahvoja alueita. Kiliseekö jo hälytyskello?

• kuuluisia...

...stadilaisia työläiskaupunginosia?

• En tiedä oikein mitä sanoisin. Olen vähän puulla päähän lyöty tuollaisen kirjoituksen jälkeen. Onko mahdollista, että Kepun syvissä riveissä sittenkin on vielä järkeä tallella.

En voi olla yhtymättä kehujien kuoroon. Erinomainen kirjoitus.

• keskustalainen kyntäjä

Jopas sitä ollaan harmoonisella tuulella. Maahenkisyys ja sympatia talonpoikaa kohtaan oikein tihkuu demaripolitrukkien kirjoituksista nykyisin.

Nuolkaa saappaitani lisää. En ole vieläkään antanut anteeksi aikaisempia pahoja sanojanne. Ei vuosikausien vittuilua tehdä tekemättömäksi parissa päivässä.

Nuolkaa, nuolkaa ja imarrelkaa. Me emännän kanssa mietimme vielä.

• erossa

Olisin itse jokatapauksessa äänestänyt Halosta, mutta mukava havaita etten ole ainoa joka vielä käyttää päätään.

• kepulainen

Itsekään en arvosta kaikkia asioita mitä Niinistö edustaa mutta en myöskään halua enää perheelleni lisäkuristusta mitä tapahtunut Halosen virkakaudella jatkuvasti.
      SDP vetoisissa kunnissa ensimmäisiä kärsijöitä ovat monilapsiset perheet, sairaat ja vanhukset.

• hyvä tavaton

...eivät yleensä ole kokoomuksen ykkösprioriteetteja! Kyllä keskustalainen on lähempänä modernia demaria kuin liituraitaa.

• järjen ääni

...tässä tarttuvassa hulluudessa, mitä porvari-buumiksi joku sanoi. Miettikää nyt Niinistöä ja sen tukijoita...mitä h-vetin järkeä on siihen kelkkaan lähteä? Ja mitä mahtisonni sanoi Vanhasesta, Lankiasta ja Karpelasta...siinä voi hyvinkin olla perää?

• Emeritus

"Mikäs p-keleen porvari minä olen?
      MAHT1SONN1 19.1.2006 klo 11.25"
      --------------------------
      ...se on vaan vanhakantainen määritelmä ihmisistä, jotka kannattavat puolueita, jotka ovat demareista oikealla. Tämän jaon ovat demarit (ja muu vasemmisto) itse määritelleet. Sitä määritelmää on vain käytettävä, kun ei parempaakaan ole tarjolla. Ei porvarillisuudella mitään poliittista sisältöä enää ole.

• kalle k.

Tällaisena "Maaseutudemarina" tiedän että puolueessasi on paljon kanssasi samaamieltä olevia.

• juha210

Olet väärässä. Asiallisuus, rauhallisuus ja asiakysymykset nimenomaan ratkaisivat ensimmäisen kierroksen kakkospaikan, ja nuo kriteerit Niinistö täytti paremmin kuin Vanhanen. Näyttää siltä, että Vanhanen osaa hävitä tyylikkäämmin kuin tämän ketjun avaaja.

Suomalainen duunari ja pankkiiri on samassa veneessä ja tarvitsevat jatkossakin toisiaan, joten nyt vain kieli keskellä suuta ajattelemaan omilla aivoilla ja äänestämään selkeästi kaikilla sektoreilla osaavampaa ehdokasta eli Niinistöä.

Vastakkain asettelun aika on ohi.

• Pätevämpi

Asiakysymyksissä Niinistön oppositio taktiikka puri. Ja helpoiten sellaisiin jotka eivät ole asioista perillä. Niinistön mielestä hän olisi tehnyt kaiken paremmin. Tällaista on tietysti helppo sanoa jos on ollut pois vastuupaikoilta.
        Niinistön osaavuudempikin on melko kyseenalaista. Jos nyt valittaisiin pankille johtokunnan jäseniä asia olisi selvä, mutta kun valitaan ulkopolitiikan johtajaa, ei Niinistöltä näyttöjä ja kokemusta löydy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      80
      2221
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1918
    3. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      128
      1762
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      150
      1368
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1237
    6. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      866
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      186
      822
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      816
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      436
      740
    10. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      602
    Aihe