Mitäs mieltä suomalaiset naiset tästä

Qusai

"Tshetshenian tasavallan vt. pääministeri Ramzan Kadyrov esitti moskovalaisen radioaseman Ehko Moskvyn haastattelussa, että Venäjällä pitäisi sallia moniavioisuus. Kadyrovin mukaan moniavioisuus voisi kääntää esimerkiksi Tshetshenian tasavallan syntyvyyden jälleen nousuun.

- Moniavioisuuden salliminen on välttämätöntä ennen kaikkea Tshetsheniassa. Tasavaltamme käy sotaa ja tilastojen mukaan tasavallassa asuu enemmän naisia kuin miehiä, kertoi Kadyrov radiohaastattelussa. Kadyrovin mukaan naisia on miesväestöön verrattuna noin 9-18% enemmän, joten moniavioisuus olisi tasavallan selviämiselle ehdoton edellytys.

Kadyrovin mukaan mies voi pitää neljää vaimoa, mikäli hän vain kykenee takaamaan heille toimeentulon. Hän huomautti lisäksi, että moniavioisuuden salliminen ei välttämättä edes vaadi mitään lakimuutoksia. Julkisilla kommenteillaan tasavallan pääministeri tuli käytännössä näyttäneeksi hallituksen puolesta vihreää valoa moniavioisuudesta haaveileville tshetsheenimiehille."

Itse en ota vielä kantaa mutta haluaisin kuulla tähän naisnäkökulman kun vastakkainasetelmissa on merkittävää pointtia.

a) Mies saa tilaisuuden siihen mistä kaikki miehet aina haaveillu, eli haaremin.
b) Kaikilla naisille ei kuitenkaan riitä miehiä joten onko oikein jakaa jäljellä olevat miehet, varsinkin kun kyse on maasta jossa nainen pärjää tosi huonosti ilman miestä.

24

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moniavioisuushan olisi tietysti molemmille sukupuolille sallittua.

Toisaalta Kiinassa olisi vapaita yritteliäitä miehiä vaikka Tshetsheniaan jakaa.

Niin, ja mitä muistan kuulleeni, täällä Suomessakin on koko joukko katkeria miehiä, joita voisi tuollainen itäisempi nainen kiinnostaa. Siinä olisi nyt oiva tilaisuus heillekin.

• Qusai

Tunkiolla on aina vain yksi kukko ja sama pätee myös miehiin, häviäjä kyllä ymmärtää lähteä pois ellei satu kuolemaan ennen sitä.

• Qusai kirjoitti:

Tunkiolla on aina vain yksi kukko ja sama pätee myös miehiin, häviäjä kyllä ymmärtää lähteä pois ellei satu kuolemaan ennen sitä.

taisi taas jäädä jotain väliin..?

• The Man

Mies ei tarvitse feministiä eikä feministi miestä.
        Mitä feministi tekee moniaviavioisuudella?
        Ellei sitten feministien taholta tarkoiteta lesbobareja.

• Hertha
        The Man kirjoitti:

Mies ei tarvitse feministiä eikä feministi miestä.
        Mitä feministi tekee moniaviavioisuudella?
        Ellei sitten feministien taholta tarkoiteta lesbobareja.

hämmästy todellisuudesta.

• uruguay24

miehiä rupeaa olemaan sen verran vähän.
      eikös kiinassakin naisilla saata olla useampi mies,kun niitä tyttöjä abortoidaan niin paljon?

• Sanelman

"Mies saa tilaisuuden siihen mistä kaikki miehet aina haaveillu, eli haaremin."

Mistä ihmeestä olen saanut sen käsityksen, että miehelle on liikaa yhdessäkin naisessa!!!!

• Qusai

yleinen harhaluulo.

• pitää
        Qusai kirjoitti:

yleinen harhaluulo.

tietenkin olla pari rakastajatarta. Etenkin jos töihin kuuluu paljon matkustamista.

• Hertha

elättää useampaa vaimoa ja näiden synnyttämät lapset.

Islamin mukaan miehen tulee elättää vaimonsa, ja lisäksi kohdella näitä vaimoja tasavertaisesti.

• nut-tu

tuon kanssa, niin minä haluan kans, ja minä, ja minä, ja minä....

Tuskin tuo tasavertaisuus onnistuu yhdeltä mieheltä.

• Hertha
        nut-tu kirjoitti:

Ja ajatella, kun ne 4 vaimoa saavat päähänsä vetää yhtä köyttä jostakin asiasta!

• pitää

kaikki tasavertaisesti hiljaa nyrkin ja hellan välissä.

• nut-tu
        Hertha kirjoitti:

Ja ajatella, kun ne 4 vaimoa saavat päähänsä vetää yhtä köyttä jostakin asiasta!

Sääliksi käy miestä tuossa kohtaa.

• Hertha
        pitää kirjoitti:

kaikki tasavertaisesti hiljaa nyrkin ja hellan välissä.

Onko kotielämä jotakin nyrkkeilyä?

• se ainakin
        Hertha kirjoitti:

Onko kotielämä jotakin nyrkkeilyä?

taitaa olla. Vai sivaltaako vain sanan säilä? Jos et tajua kielikuvaa, niin anna olla.

• Hertha
        se ainakin kirjoitti:

taitaa olla. Vai sivaltaako vain sanan säilä? Jos et tajua kielikuvaa, niin anna olla.

Miksi hankkia vaimo/vaimoja hakattavaksi/hakattaviksi?

• Hertha
        nut-tu kirjoitti:

Sääliksi käy miestä tuossa kohtaa.

Itsehän on ne vaimot halunnut.

• nut-tu
        Hertha kirjoitti:

Itsehän on ne vaimot halunnut.

:DD

• siis et
        Hertha kirjoitti:

Miksi hankkia vaimo/vaimoja hakattavaksi/hakattaviksi?

vieläkään tajunnut. Kun mies käskee, niin nainen tottelee. Jos nainen tottelee, niin ei tarvitse lyödä. Jos naista lyödään, niin se ei totellut. Se siis oli sen omaa syytä. Se kulttuuri toimii sillä tavalla.

• Hertha
        siis et kirjoitti:

vieläkään tajunnut. Kun mies käskee, niin nainen tottelee. Jos nainen tottelee, niin ei tarvitse lyödä. Jos naista lyödään, niin se ei totellut. Se siis oli sen omaa syytä. Se kulttuuri toimii sillä tavalla.

Vain pönttö KÄSKEE ystäväänsä.

• ne kulttuuri-erot
        Hertha kirjoitti:

Vain pönttö KÄSKEE ystäväänsä.

Avioliitto, rakkaus, jne. ovat kulttuurin määrittelemä juttu. Kaikkialla mies ja nainen eivät voi olla ystäviä. Enempää en jaksa sinulle jankata. Tajua tai jatka samaan malliin. Miten vain.

• Qusai
        nut-tu kirjoitti:

...naiminen olisi se mittari kuinka tasa-arvoisesti mitäkin naista olisi kohdeltu?

• Qusai
        Hertha kirjoitti:

Mikäs tälläinen jokin asia voisi olla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      308
      26948
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      48
      2304
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      201
      1640
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      154
      1570
    5. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      37
      1477
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1331
    7. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1018
    8. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      932
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      94
      893
    10. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      81
      830
    Aihe