Suomalaisen "nukkekodin" rakenteet tärisee vaalisopan ja sokean poliittisen hurmoksen voimasta. Tärinä muuttuu jatkuessaan poliittiseksi resonaatioksi ja aiheuttaa nykymuotoisen yhteiskunnan lopullisen hajoamisen.
Suomalaisen kapitalismin ja työpaikkojen globalisoituminen ja Nato ovat toki kouriintuntuvimmat asiat tässä nukkekotimme hetkessä. Mutta kuten messiasehdokkaiden puheista on huomattu, niissä on poissuljettu suuret maailmanlaajuiset ekokatastrofiin johtavat uhkatekijät ja voimat. Kansalaisia ei haluta pelottaa maailman asioiden ja kehityssuuntien todellisilla sisällöillä, vaan niitä tarjotaan meille korkeintaan paloina, kuin joulukalenterissa konsanaan.
Hurmoksen luonteeseen kuulunee se, että ihmiset haluavat uskoa siihen mitä kuulevat. Siihen ei kuulu itsenäinen ajattelu ja asioihin paneutuminen. On helpompi elää, kun voi poissulkea tietoisuudestaan asioiden todellisen tilan ja olemuksen.
Suuren talouslaman aikaan 30-luvulla nousi saksanmaalla valtaan muuan aatu, joka tarjosi miljoonaiselle työttömien ja asemansa menettäneiden joukolle, soppaa ja poliittista hurmosta.
Olen kuullut hurmoksellista messiashuutoa myös meidän vaalitilaisuuksista: Sauli..Tarja..Sauli..Tarja..Sauli.. Tar..
Viimeaikaisen uutiset ovat kertoneet, että koko EU:n alueella kärsitään taloudellisen globalisaation tuomista ja kasvavista ongelmista...?
Pääoman logiikka taistelee olemassaolostaa kaikilla mahdollisilla, laillisilla tai laittomilla, keinoilla vielä kuilun reunankin yli... Mikäli ei..
Ei perkele, pitää mennä vielä alennusmyyntiin, kun voi... -50%, -60%, -80%..
Vaalisoppaa ja hurmosta
3
136
Vastaukset
perkele, itse et huomannut miten juuri olet osal-
listumaisillasi siihen ekokatastrofiin, josta olit kovin huolissasi! Jos pysähdyt hetkeksi ja mietit, mihin tämä kapitalismi johtaa, niin VÄIS-
TÄMÄTTÄ tulet toteamukseen sen johtavan nimenomaan
siihen!!! Etkö ole huomannut, että vuosien ajan
Lipposen johdolla koko talouselämän johto on toi-
tottanut kuluttamisen tärkeyttä TYÖTTÖMYYDEN tor-
junnassa!!! Saat kotitehtäväksesi jatkaa tästä!
Raportti tällä palstalla viikonlopun jälkeen.
vom- Preeti
Olen pitkään ja hartaasti miettinyt miksi Elinkeinoelämän Keskusliitto ei asettut näissä messiasvaaleissa kenenkään ehdokkaan tueksi.
No se tietenkin johtuu siitä, kun ovat vihdoin huomanneet, että heidän messiaansa on itseoikeutetusti herra kapitaali ja kapitaali tekee mitä se itse haluaa. Se ei tarvitse pressoja, eikä hallituksia, eikä muitakaan jarrumiehiä tuekseen.
Messiasta tarvitsevat nämä kapitalismin perustalle rakennettut porvarillis-sosialidemokraattiset valtakulissit. Kulissit, joita yhteiskunnan päällysrakenteeksikin kutsutaan ja jonka päätehtävänä on pitää rupukansa kurissa ja nuhteessa elämänsä loppuun saakka.. Preeti kirjoitti:
Olen pitkään ja hartaasti miettinyt miksi Elinkeinoelämän Keskusliitto ei asettut näissä messiasvaaleissa kenenkään ehdokkaan tueksi.
No se tietenkin johtuu siitä, kun ovat vihdoin huomanneet, että heidän messiaansa on itseoikeutetusti herra kapitaali ja kapitaali tekee mitä se itse haluaa. Se ei tarvitse pressoja, eikä hallituksia, eikä muitakaan jarrumiehiä tuekseen.
Messiasta tarvitsevat nämä kapitalismin perustalle rakennettut porvarillis-sosialidemokraattiset valtakulissit. Kulissit, joita yhteiskunnan päällysrakenteeksikin kutsutaan ja jonka päätehtävänä on pitää rupukansa kurissa ja nuhteessa elämänsä loppuun saakka..varmaankin vastaisi tähän,että "Jupsista juu!!!
vom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247