Jokohan

kastettu minäkin

Jokohan mulla on pää mennyt sekaisin tätä kastekeskustelua seuratessa.

Olin nimittäin näkevinäni täällä Hansutuulian aloituksen, jota en nyt löydä.
Vai poistettiinko se jostain syystä?

11

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansutuulia

sen ihan ite, koska sinne alkoi välittömästi tuleen sellaista vauvakastelujuttua joten totesin että ei kannata edes aloitusta tehdä. Jätän tämän foorumin ja pyyhin Raamatun sanan mukaan jalkani tomusta, aika metkaa, Jumala vahvisti tuon tekstin kun avasin Raamatusta, jos teitä ei oteta vastaan, pudistakaa tomutkin jalastanne. Ja niin teen. Minua ei tällä palstalla tule enää näkymään. Jos ihminen ei tee parannusta ja anna syntinsä Jeesuksen veren pestäväksi, ei perille päästä. Vanhempien ja kummien uskolla sinne ei päästä. Amen.

• kastettu minäkin

Ymmärrän hyvin!

Tuntuu olevan niin sitkeässä tuo vauvakasteharha ja kaikki muu, mikä sen ympärille on sitten täytynyt rakentaa.

Täytyy myöntää, että minäkin parisen kuukautta näitä kirjoituksia seuranneena olen hyvin hämmästynyt, en tiennyt tuon harhan olevan niin yleistä ja niin ehdotonta, ettei selvää Raamatun sanaa uskota.

Siunausta vaan sinulle!

Ja kunnia ja ylistys Jeesuksen verelle, joka Golgatalla vuoti puolestamme, että uskomalla Häneen Vapahtajanamme puhdistumme ja pelastumme!

• -jotain-
        kastettu minäkin kirjoitti:

Ymmärrän hyvin!

Tuntuu olevan niin sitkeässä tuo vauvakasteharha ja kaikki muu, mikä sen ympärille on sitten täytynyt rakentaa.

Täytyy myöntää, että minäkin parisen kuukautta näitä kirjoituksia seuranneena olen hyvin hämmästynyt, en tiennyt tuon harhan olevan niin yleistä ja niin ehdotonta, ettei selvää Raamatun sanaa uskota.

Siunausta vaan sinulle!

Ja kunnia ja ylistys Jeesuksen verelle, joka Golgatalla vuoti puolestamme, että uskomalla Häneen Vapahtajanamme puhdistumme ja pelastumme!

Ensinnäkin minutkin on pienenä kastettu, mutta en tiedä onko se oikein vai väärin. Suon mielelläni jokaiselle oman uskonsa ja käsityksensä. Minusta meillä ei ole kellään lupaa eikä oikeutta arvostella toisiamme.
        Kuitenkin minuakin hiertää erään täällä kaikkein raivokkaimmin mielipiteensä esittävän toisten tuomitseminen.
        Miten monta kymmentä, ellei sataa, kertaa hän onkaan kerrannut tullensa viisiviikkoisena kastetuksi. Luulen, että sellaisella henkilöllä on jotain toisille ihmisille aiheutettua pahaa tunnollaan, joka on hänen mielestään pois pyyhkäisty vain kasteensa vuoksi. Ja kun kaikki eivät ole samaa mieltä alkaa raivokas itsensä esiin tuominen ja puolustelu.

• alkup.raimo
        -jotain- kirjoitti:

Ensinnäkin minutkin on pienenä kastettu, mutta en tiedä onko se oikein vai väärin. Suon mielelläni jokaiselle oman uskonsa ja käsityksensä. Minusta meillä ei ole kellään lupaa eikä oikeutta arvostella toisiamme.
        Kuitenkin minuakin hiertää erään täällä kaikkein raivokkaimmin mielipiteensä esittävän toisten tuomitseminen.
        Miten monta kymmentä, ellei sataa, kertaa hän onkaan kerrannut tullensa viisiviikkoisena kastetuksi. Luulen, että sellaisella henkilöllä on jotain toisille ihmisille aiheutettua pahaa tunnollaan, joka on hänen mielestään pois pyyhkäisty vain kasteensa vuoksi. Ja kun kaikki eivät ole samaa mieltä alkaa raivokas itsensä esiin tuominen ja puolustelu.

ja kertoisi siitä, minkä aarteen on saanut...siis jo viisiviikkoisena Jumala otti Jeesuksen nimeen...väitätkö, ettei Jumalan armo
        riitä, vaan pitää hylätä kaste ja kastattaa itsensä...voi miten tekopyhää ajattelua tuollainen onkaan!

Kaste on Jumalas teko, vaikka se tulikin vanhempien ja seurakunnan työntekijöiden yhteisen sopimuksen kautta...eivät he sitä keksineet, vaan se perustuu Jeesuksen omaan käskyyn!

Minut otettiin Jeesuksen nimeen viisiviikkoisena kasteessa...Mitä Jeesus sanoikaan "mikroista", jotka uskovat häneen!

Joka viettelee yhdenkään näistä pienistä (mikros), jotka uskovat minuun...

Siis kasteeni oli todellinen uskovan kaste,,,Jumala antoi uskonkin....tosin vasta 25-vuotiaana ymmärsin sen parannukseen tultuani...kaikki synnit pestiin pois Jeesuksen verellä...kaste astui voimaan...Pyhä Henki todisti
        sen todeksi...uskoksi ja elämäksi...tuhlaajapoika palasi...Jumala otti kiinmni...veti kotiin!

Mitään tästä et voi kuitenkaan minulta riistää...et, koska kyntesi ja oppisi eivät minuun tehoa...olen Jeesuksen haavojen turvassa...moni tosin on yrittänyt...turhaan!

Jeesus olkoon Herra! Minunkin Vapahtajani!

• Voitto Ramu

Muuta mahdollisuutta sulla ei ollut koska ET PYSTYNYT harhaoppejasi Raamatulla puolustamaan.

Toivottavasti saat aikaa kasvaa Sanan tuntemuksessa ennenkuin rupeet riehumaan varmoina pitämiäsi oppejasi puolesta.

kai se "marttyyrn viitta" pukee sua.

• Voitto Ramu

Kirjoitit eile juhlavasti:

"JÄTÄN tämän foorumin ja pyyhin Raamatun sanan mukaan jalkani tomusta, aika metkaa, JUMALA VAHVISTI tuon tekstin kun avasin Raamatusta, jos teitä ei oteta vastaan, pudistakaa tomutkin jalastanne. Ja niin teen. MINUA EI TÄLLÄ PALASTALLA tule enää näkymään."

Miten kävikään ?

Aamulla nähtiin jo tuo "tomut jaloistaan pudistanut" palstalla. Ihan Jumala oli lähdön vahvistanut, mutta et kai totellut .

Horjuvaa. peräti horjuvaa. Niin siinä käy kun kaikissa opintuulissa viskellään.

• Hansutuulia: "Jos ihminen ei tee parannusta ja anna syntinsä Jeesuksen veren pestäväksi, ei perille päästä".

Olen kysynyt sinulta useinkin, mitä Paavali sai ottaessaan kasteen (Apt.22:16)?
        Tai : "Miksi Pietari kehoitti ottamaan kasteen Jeesuksen nimeen" (Apt. 2:38)?

Kovin köykäsiksi ovat vastaukset jääneet!
        Miksi???

• kastettu minäkin kirjoitti:

Ymmärrän hyvin!

Siunausta vaan sinulle!

"kastettu minäkin" ihmettelee:"... ettei selvää Raamatun sanaa uskota.."
        ---
        Tätä minäkin ihmettelen!
        Uskotko sinä esim. Pietarin Sanat (Apt. 2:38), mitä ihminen saa ottaessaan kasteen?
        Tai; mitä Paavali sai kasteessaan (Apt. 22:16)?

Uskotko sinä Raamatun selvää Sanaa....järkeilemättä???

• Kastettu yhden kerran
        kastettu minäkin kirjoitti:

Ymmärrän hyvin!

Siunausta vaan sinulle!

Eikö lapsikastelun kannattajille pitäisi perustaa oma foorumi? Ainakin heidät pitäisi saada pois häiriköimästä uskovien palstoja.
        Olin vähällä eksyä itsekin kun tulin uskoon ja jouduin kahden tulen väliin. Toiset sanoivat, ettei pidä mennä kasteelle, koska olen lapsena kastettu. Toiset sanoivat toista. Mutta avoimen Raamatun edessä valitsin yhden ainoan uskovien kasteen. Ja minut kastettiin upottamalla vedessä.

Lapsikastelu ei ole kristillinen kaste.

• mä vaan
        Kastettu yhden kerran kirjoitti:

Eikö lapsikastelun kannattajille pitäisi perustaa oma foorumi? Ainakin heidät pitäisi saada pois häiriköimästä uskovien palstoja.
        Olin vähällä eksyä itsekin kun tulin uskoon ja jouduin kahden tulen väliin. Toiset sanoivat, ettei pidä mennä kasteelle, koska olen lapsena kastettu. Toiset sanoivat toista. Mutta avoimen Raamatun edessä valitsin yhden ainoan uskovien kasteen. Ja minut kastettiin upottamalla vedessä.

Lapsikastelu ei ole kristillinen kaste.

Raamattu onkin se ohjenuora johon kannattaa katsoa, niin tein minäkin ja uskoin siihen. Otin kasteen Herran Jeesuksen nimeen upottamalla.
        ja olen kyllä samaa mieltä kanssasi, tämä on todella sekottavaa niille jotka tulevat uskoon, täytyypä laittaa ylläpidolle viesti tästä asiasta. Moikka.

• Voitto Ramu

Jos et löytänyt niin hän on poistanut ITSE kirjoiutuksensa, siihen on rekisteröityneellä mahdollisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      235
      6233
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      27
      4107
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      95
      2814
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      41
      2217
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      2002
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      49
      1974
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1830
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      22
      1719
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1532
    10. Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot

halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi
      Maailman menoa
      230
      1464
    Aihe