Onko Kirkkonummi hyvä paikka

asua ja elää?

Olen harkinnut muuttoa Kirkkonummelle, asuntojen hintojen takia, ovat huomattavasti halvempia kuin Helsingissä. Kertokaa kaikki kirkkonummelaiset millainen lintukoto kaupunkinne on? Keskustaan olisi tarkoitus muuttaa, onko siellä kaikki tarpeelliset palvelut? Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista.

52

20964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuullut

      se vähä riippuu käy tiedustelee on siel sellasiaki pihoja et turvallista ku poliisit käy joka päivä mut riippuu alueesta

      • Kaikkialla on ongelmansa

        Olen nuorena miehenä asunut niin Kalliossa kuin Kontulassa, ei ollut mitään ongelmia. Paikat ovat huomattavasti mainettaan parempia joten tuskin Kirkkonummella mitään isompia ongelmia tulee. Vakuutukset on kunnossa!


    • myöskin

      Itsestään kiinni mistä tykkää. Kirkkonummen (kunta) keskustasta kyllä löytyy kampaamoita ja pizzeerioita.

      Onhan sielä prismakin viihtynyt jonkun vuoden... Itse kaipaan pikku putiikkeja enkä tarkoita mitään tiimarin tapaisia vaan mukavia sisustusliikkeitä yms.

      Mutta, Espoo ja hesahan on vain lyhyen junamatkan päässä.

      Kirppari nuohoojana toivoisin niitä löytyvän kunnasta.

      Ja nuorisoonkin voisi kunta panostaa enempi vielä.

      En halua panetella kunnan toimintaa mutta vielä olisi paljon töitä valtuutetuilla jotta kunnasta saataisiin se nimensä veroinen "vireä merikunta":)

      TERVETULOA KIRKKONUMMELE IHAN KIVA PAIKKA TÄMÄ KUITENKIN ON:))

    • special

      Jos olet tosiaan asuinpaikkaa katselemassa niin en suosittele.Oikein hyvää seutua kaatopaikalla

    • k-lainen

      Kyllä täältä palveluja löytyy - pienessä mittakaavassa kuitenkin vielä toistaiseksi. Tietysti riippuu muuttajan odotuksista.

      Itse olen laiska lähtemään naapurikuntiin tai kaupunkeihin hankkimaan "jotain pientä" ja elelenkin sillä asenteella että jos omasta kunnasta ei jotain löydy niin olen sitten ilman.

      Virkeitä yhdistyksiä löytyy melkein joka makuun ja saa täältä muutakin ruokaa kuin pizzaa.

      Kirkkonummen asuntorakentaminen on kuulemma mallipäästä. Matalia ja kuitenkin tiiviitä taloryhmiä.

      Itse asun hautausmaan vieressä ja rauhallista on:) Eivät pahemmin remua.

    • okt-asuja

      En halua "pahemmin" saivarrella, mutta pieni tarkennus viestiisi: omakotitalojen hinta on korkeampi tätä nykyä kuin Hgissä. Johtuu varmasti uudemmasta rakennuskannasta ja yleisesti ottaen isommista taloista. Järjestys talohintojen mukaan: Espoo, Sipoo, Kirkkonummi, Helsinki...
      Mutta asiaan: Kirkkonummi on loistava paikka asua ja elää. Kirkonkylä vaikuttaa rauhalliselta ja hyvien liikenneyhteyksien ansiosta pääsee nopeasti Espooseen tai Hkiin. Luonto on lähellä, uudehko uimahalli on pk-seudun parhaita ja jos sinulla on lapsia, kouluissa on vaihtoehtoja. Esim. oma lapseni on luma-luokalla yläasteella (luonnontiede-matematiikkapainotteinen)ja olen hyvin tyytyväinen luokan vireään ja kansainväliseen toimintaan. Itse en kaipaa erityisemmin palvelujakaan lisää, koska Espoossa ja Hgissä on suuria ostoskeskuksia täyttämään sen tarpeen. Jos päätät muuttaa tänne, uskon, että viihdyt!

      • kokemusta liikaakin

        Olen asunut Kirkkonummella n. 20 vuotta ja vieläkään ei ole tapahtunut montaa hyvää muutosta. Paljon on täällä luvattu, mutta vähän toimittu. Asun omakotitalossa, niin muuttaminen ei ole siksi kuitenkaan tullut kysymykseen. Liikenneyhteydet ovat hitaat ja harvassa, että oma auto todellakin tarpeen jos jonnekin täältä haluaa lähteä. Bussin sisäinen liikenne maksaa aivan sairaasti, eikä yhteyksiäkään juuri ole. Kaikki palvelut samassa kasassa, ja aika vähän. Jos jotain (esim. rahaa tarvitsee nostaa otto-maatilta) on lähdettävä keskustaan, jonne taas saattaa olla vaikea päästä jos ei ole autoa ja asuu vähän kauempana keskustasta. Itse asun n. 4 kilsan päässä, matkan kyllä kävelee mutta jos on kiire tai kamalat ilmat, niin lähdeppä nostamaan rahaa tai ostamaan ruokaa, kanna kassit vielä kotiin. Ihmiset on monesti tylyjä ja itserakkaita ja luoto sotkettu, vaikka sitä toistaiseksi löytyy. Entinen kunnanjohtajakin asui espoossa.. Yllättävää jopa on, että täältä löytyy ainakin 6 pizzeriaa, lähes vierekkäin mäkin ja hesburgerin kanssa. Kampaamoita on myös paljon, kalliita ja vierekkäin. yksi vaatekauppa. pari huomioitavaa kauppaa prisma ja senaattori löytyy.
        ÄLÄ muuta, ei kannata koska kallista eikä mitään!
        Itse muutaisin varmasti pois jos en asuisi omakotitalossa. Tästäkin jo harkinnut muuttoa.


      • k-lainen
        kokemusta liikaakin kirjoitti:

        Olen asunut Kirkkonummella n. 20 vuotta ja vieläkään ei ole tapahtunut montaa hyvää muutosta. Paljon on täällä luvattu, mutta vähän toimittu. Asun omakotitalossa, niin muuttaminen ei ole siksi kuitenkaan tullut kysymykseen. Liikenneyhteydet ovat hitaat ja harvassa, että oma auto todellakin tarpeen jos jonnekin täältä haluaa lähteä. Bussin sisäinen liikenne maksaa aivan sairaasti, eikä yhteyksiäkään juuri ole. Kaikki palvelut samassa kasassa, ja aika vähän. Jos jotain (esim. rahaa tarvitsee nostaa otto-maatilta) on lähdettävä keskustaan, jonne taas saattaa olla vaikea päästä jos ei ole autoa ja asuu vähän kauempana keskustasta. Itse asun n. 4 kilsan päässä, matkan kyllä kävelee mutta jos on kiire tai kamalat ilmat, niin lähdeppä nostamaan rahaa tai ostamaan ruokaa, kanna kassit vielä kotiin. Ihmiset on monesti tylyjä ja itserakkaita ja luoto sotkettu, vaikka sitä toistaiseksi löytyy. Entinen kunnanjohtajakin asui espoossa.. Yllättävää jopa on, että täältä löytyy ainakin 6 pizzeriaa, lähes vierekkäin mäkin ja hesburgerin kanssa. Kampaamoita on myös paljon, kalliita ja vierekkäin. yksi vaatekauppa. pari huomioitavaa kauppaa prisma ja senaattori löytyy.
        ÄLÄ muuta, ei kannata koska kallista eikä mitään!
        Itse muutaisin varmasti pois jos en asuisi omakotitalossa. Tästäkin jo harkinnut muuttoa.

        Ihmiset muka tylyjä. Yleensä sitä saa mitä tilaa joten olisiko aika katsastaa omaa peilikuvaa - on nimittäin aika paljon omasta lärvistä kiinni, millaisen kohtelun saa.

        Se on selvää että mikäli asuu kauempana keskustasta niin auton kyllä tarvitsee.

        Mutta: täällä on sellaisiakin - jo muualta lopetettuja palveluita kuten kaksi kangaskauppaa, lankapuoti, hevostarvikemyymälä, mielestäni Suomen paras kirjasto, kauneushoitola, jalkahoitola,maatilapuoti, kotieläintarha, suutari,jolla on peukalo kohillaan...lahjatavarakauppa...

        Miten ihmisistä on oikein tullut niin hiton ronkeleita. Nämä kaikki ovat omalla kylällä mutta Espooseen ja Helsinkiin vain mennään ostoksille. Ihmetelkää nyt sitten miksi pikkuliikkeitä ei ole. Siksi koska kuntalaiset eivät niitä käytä ja koska eivät käytä niin yrittäjän ei kannata pitää kauppaa. Eikö tämä ole aika selvää matematiikkaa.


      • minultakin
        kokemusta liikaakin kirjoitti:

        Olen asunut Kirkkonummella n. 20 vuotta ja vieläkään ei ole tapahtunut montaa hyvää muutosta. Paljon on täällä luvattu, mutta vähän toimittu. Asun omakotitalossa, niin muuttaminen ei ole siksi kuitenkaan tullut kysymykseen. Liikenneyhteydet ovat hitaat ja harvassa, että oma auto todellakin tarpeen jos jonnekin täältä haluaa lähteä. Bussin sisäinen liikenne maksaa aivan sairaasti, eikä yhteyksiäkään juuri ole. Kaikki palvelut samassa kasassa, ja aika vähän. Jos jotain (esim. rahaa tarvitsee nostaa otto-maatilta) on lähdettävä keskustaan, jonne taas saattaa olla vaikea päästä jos ei ole autoa ja asuu vähän kauempana keskustasta. Itse asun n. 4 kilsan päässä, matkan kyllä kävelee mutta jos on kiire tai kamalat ilmat, niin lähdeppä nostamaan rahaa tai ostamaan ruokaa, kanna kassit vielä kotiin. Ihmiset on monesti tylyjä ja itserakkaita ja luoto sotkettu, vaikka sitä toistaiseksi löytyy. Entinen kunnanjohtajakin asui espoossa.. Yllättävää jopa on, että täältä löytyy ainakin 6 pizzeriaa, lähes vierekkäin mäkin ja hesburgerin kanssa. Kampaamoita on myös paljon, kalliita ja vierekkäin. yksi vaatekauppa. pari huomioitavaa kauppaa prisma ja senaattori löytyy.
        ÄLÄ muuta, ei kannata koska kallista eikä mitään!
        Itse muutaisin varmasti pois jos en asuisi omakotitalossa. Tästäkin jo harkinnut muuttoa.

        20 vuotta myös täällä asuneelta.Jos haluat mennä teatteriin tai muuhun kulttuuritapahtumaan:joudut menemään Helsinkiin.Sopivia bussi- ja junavuoroja on tarkasti mietittävä ja illalla on niiin pitkä matka palata.Muuten Espoon teattereihin menoa yleisillä ei kannata haaveillakkaan, niin vaikeaa on sovittaa bussivuorot.Jos haluat mennä vähän irrottelemaan etkä halua nähdä aina samoja (nuoria tai ehkä ei niin houkuttelevia) naamoja, joudut taasen matkustamaan Helsinkiin.Ja jos satut tekemään niin muina iltoina kuin pe-la niin muista että viimeinen juna lähtee Hesasta ennen kahta. Ja jos useinkin kuljet Helsinkiin tai muihin lähikuntiin, turha haaveillakkaan että esim. bussilippusi kävisi muualla.Junalla sentään voi matkustaa vaihtaen.Jos tarvitset erikoistilanteisiin kunnollisia kenkiä, vaatteita, kosmetiikkaa(jos haluat jotain tiettyä) tai mitä muuta tahansa, niitä et löydä Kirkkonummelta.Siinä olen kyllä eri mieltä että ainakin yksi hyvä kampaaja täältä löytyy, samoin kosmetologi.Ja hinnat edullisemmat kuin Helsingin keskustassa.Muunlaista ruokaa kuin pizza/kebab täältä on turha hakea, eli vaihtoehtoja ei oikein ole.Tietenkin jos on töissä Helsingissä niin monet asiat hoituvat kätevästi työmatkalla.Siitä tietenkin voidaan olla montaa mieltä että minne niiden rahojen oikeastaan pitäisi päätyä, eikö kotikuntaan? Ruotsinkieliset tietävät olevansa jotenkin erityisasemassa (ainakin omasta mielestään) ja se leimaa sosiaalista elämää.Jotain täällä mättää kun kunnan päättävissäkin elimissä on jatkuvasti kaikenlaista eripuraa.Keskustan ilme on kuin jostain peräkylästä, ei näiden vuosien aikana ole yhtään huomannut että tämä on kiivaasti kasvava kunta jonne muuttaa hyvinkoulutettua, ostovoimaista ja fiksua väkeä.Aion muuttaa Helsinkiin vielä tämän vuoden aikana.Nämä ovat omia kokemuksiani vuosien varrelta, toivottavasti en loukannut ketään.


      • löytyy
        minultakin kirjoitti:

        20 vuotta myös täällä asuneelta.Jos haluat mennä teatteriin tai muuhun kulttuuritapahtumaan:joudut menemään Helsinkiin.Sopivia bussi- ja junavuoroja on tarkasti mietittävä ja illalla on niiin pitkä matka palata.Muuten Espoon teattereihin menoa yleisillä ei kannata haaveillakkaan, niin vaikeaa on sovittaa bussivuorot.Jos haluat mennä vähän irrottelemaan etkä halua nähdä aina samoja (nuoria tai ehkä ei niin houkuttelevia) naamoja, joudut taasen matkustamaan Helsinkiin.Ja jos satut tekemään niin muina iltoina kuin pe-la niin muista että viimeinen juna lähtee Hesasta ennen kahta. Ja jos useinkin kuljet Helsinkiin tai muihin lähikuntiin, turha haaveillakkaan että esim. bussilippusi kävisi muualla.Junalla sentään voi matkustaa vaihtaen.Jos tarvitset erikoistilanteisiin kunnollisia kenkiä, vaatteita, kosmetiikkaa(jos haluat jotain tiettyä) tai mitä muuta tahansa, niitä et löydä Kirkkonummelta.Siinä olen kyllä eri mieltä että ainakin yksi hyvä kampaaja täältä löytyy, samoin kosmetologi.Ja hinnat edullisemmat kuin Helsingin keskustassa.Muunlaista ruokaa kuin pizza/kebab täältä on turha hakea, eli vaihtoehtoja ei oikein ole.Tietenkin jos on töissä Helsingissä niin monet asiat hoituvat kätevästi työmatkalla.Siitä tietenkin voidaan olla montaa mieltä että minne niiden rahojen oikeastaan pitäisi päätyä, eikö kotikuntaan? Ruotsinkieliset tietävät olevansa jotenkin erityisasemassa (ainakin omasta mielestään) ja se leimaa sosiaalista elämää.Jotain täällä mättää kun kunnan päättävissäkin elimissä on jatkuvasti kaikenlaista eripuraa.Keskustan ilme on kuin jostain peräkylästä, ei näiden vuosien aikana ole yhtään huomannut että tämä on kiivaasti kasvava kunta jonne muuttaa hyvinkoulutettua, ostovoimaista ja fiksua väkeä.Aion muuttaa Helsinkiin vielä tämän vuoden aikana.Nämä ovat omia kokemuksiani vuosien varrelta, toivottavasti en loukannut ketään.

        >Muunlaista ruokaa kuin pizza/kebab täältä on turha hakea, eli vaihtoehtoja ei oikein ole<
        No entä rosso, lumen (ruokapuoli), kinkki (matkahuollon vieressä) tässä joitain.


      • k-lainen
        löytyy kirjoitti:

        >Muunlaista ruokaa kuin pizza/kebab täältä on turha hakea, eli vaihtoehtoja ei oikein ole<
        No entä rosso, lumen (ruokapuoli), kinkki (matkahuollon vieressä) tässä joitain.

        baarissa saa myös ihan kunnon ruokaa.

        Riippuu hyvin paljon tietenkin ihmisen tarpeista ja pienestä kylästä ei ole mahdollisuuttakaan löytyä kaikkea. Vaikka asukasluku onkin yli 30 000 henkeä niin kymmenelle eri menopaikalle ei riitä asiakkaita.


      • lähinnä
        k-lainen kirjoitti:

        baarissa saa myös ihan kunnon ruokaa.

        Riippuu hyvin paljon tietenkin ihmisen tarpeista ja pienestä kylästä ei ole mahdollisuuttakaan löytyä kaikkea. Vaikka asukasluku onkin yli 30 000 henkeä niin kymmenelle eri menopaikalle ei riitä asiakkaita.

        tuota kasvisruokaa ja vähän erikoisempaa kuin peruskotiruoka :)


      • ihmeessä
        lähinnä kirjoitti:

        tuota kasvisruokaa ja vähän erikoisempaa kuin peruskotiruoka :)

        valitsee kotipaikkakunnan sen perusteella, onko siellä jonkin tyyppinen ruokapaikka jonain tiettynä vuonna toiminnassa, halooo..!! Kai nyt jotain muita paljon tärkeämpiä kriteereitä on olemassa?


      • Sissi
        ihmeessä kirjoitti:

        valitsee kotipaikkakunnan sen perusteella, onko siellä jonkin tyyppinen ruokapaikka jonain tiettynä vuonna toiminnassa, halooo..!! Kai nyt jotain muita paljon tärkeämpiä kriteereitä on olemassa?

        En ymmärrä noita valituksia! Se, joka muuttaa Kirkkonummelle, tietää muuttaessaan että tämä ei ole Espoo ja vielä vähemmän Helsinki. Tämä on kirkonkylä keskellä Länsi-Uusimaata. Se, joka valittaa näistä oloista täällä, ei ole koskaan varmaankaan asunut todella maalla! Kertokaa minulle, missä pinta-alaltaan näin suuressa kunnassa on toimiva ja edullinen julkinen liikenne, esimerkiksi. Veikkaan että aika harvassa.

        Muutama sananen myös niistä pienistä erikoisliikkeistä, joita tänne kaivataan. Niiden haikailijat eivät taida tietää yritystoiminnasta kovinkaan paljoa. Erikoiskauppa vaatii aina tietynsuuruisen asukas/asiakaspohjan. Totta, Kirkkonummellahan on asukkaita liki keskikokoisen sisämaalaiskaupungin verran, mutta ne ovat myös hajallaan kolmessa eri keskuksessa joista yksi, Veikkola, sijaitsee ihan toisen valtaväylän varrella kun ne muut kaksi. Lisäksi suuri prosentti asukkaista on töissä Espoossa tai Helsingissä, joten erikoisemmat ostokset tulee luontevasti tehtyä siellä.

        Itse olen asunut täällä nyt viitisentoista vuotta ja viihdyn erinomaisesti. Lapset saivat käydä loistavaa koulua kirkonkylässä (nuorin kirjoittaa tänä keväänä), ulkoilumahdollisuudet ovat todella hyvät ja keskustassa asuen autotonkin ihminen pääsee nopeasti maalikylille. Harrastusmahdollisuuksia ja kulttuuritilaisuuksia on ainakin aikuisille riittämiin - eivätkä lapsenikaan ehtineet elämäänsä kyllästyä virikkeiden puutteeseen.

        Asuntojen hinnoista: ainakin rivi-ja kerrostaloasunnot ovat kohtuuhintaisia.

        Suosittelen Kirkkonummea lämpimästi sellaiselle ihmiselle, joka ei nipota heti kun käytännön elämä vaatii pientä säätämistä. Sellaiselle päinvastaiselle suosittelen sen sijaan muuttoa laimeaan Espooseen.


      • Miksi asun täällä?
        kokemusta liikaakin kirjoitti:

        Olen asunut Kirkkonummella n. 20 vuotta ja vieläkään ei ole tapahtunut montaa hyvää muutosta. Paljon on täällä luvattu, mutta vähän toimittu. Asun omakotitalossa, niin muuttaminen ei ole siksi kuitenkaan tullut kysymykseen. Liikenneyhteydet ovat hitaat ja harvassa, että oma auto todellakin tarpeen jos jonnekin täältä haluaa lähteä. Bussin sisäinen liikenne maksaa aivan sairaasti, eikä yhteyksiäkään juuri ole. Kaikki palvelut samassa kasassa, ja aika vähän. Jos jotain (esim. rahaa tarvitsee nostaa otto-maatilta) on lähdettävä keskustaan, jonne taas saattaa olla vaikea päästä jos ei ole autoa ja asuu vähän kauempana keskustasta. Itse asun n. 4 kilsan päässä, matkan kyllä kävelee mutta jos on kiire tai kamalat ilmat, niin lähdeppä nostamaan rahaa tai ostamaan ruokaa, kanna kassit vielä kotiin. Ihmiset on monesti tylyjä ja itserakkaita ja luoto sotkettu, vaikka sitä toistaiseksi löytyy. Entinen kunnanjohtajakin asui espoossa.. Yllättävää jopa on, että täältä löytyy ainakin 6 pizzeriaa, lähes vierekkäin mäkin ja hesburgerin kanssa. Kampaamoita on myös paljon, kalliita ja vierekkäin. yksi vaatekauppa. pari huomioitavaa kauppaa prisma ja senaattori löytyy.
        ÄLÄ muuta, ei kannata koska kallista eikä mitään!
        Itse muutaisin varmasti pois jos en asuisi omakotitalossa. Tästäkin jo harkinnut muuttoa.

        Aivan samaa mieltä! Miksi asua Kirkkonummella, tämä on aivan tolkuton paikka, mikää ei tosiaankaan muutu!
        Jos emme olisi tänne vahingossa työn perässä tulleet, ei olisi ikinä tullut muutettua näin ikävään paikkaan. Tämä ei ensinnään ole kaupunki muttei maaseutukaan siis joku "kehyskunta" joka on aivan varmasti tylsemmästä päästä.
        En tarvitse edes rientoja, mutta kun ei ole edes kunnon keskustaa kivoine kauppoineen!
        Tässä kunnassa ei muuten huvita olla edes töissä, monet hakeutuvat pois tämän kunna töistä.
        On tässä kunnassa jotain outoa!


      • punaista hiuksiin
        minultakin kirjoitti:

        20 vuotta myös täällä asuneelta.Jos haluat mennä teatteriin tai muuhun kulttuuritapahtumaan:joudut menemään Helsinkiin.Sopivia bussi- ja junavuoroja on tarkasti mietittävä ja illalla on niiin pitkä matka palata.Muuten Espoon teattereihin menoa yleisillä ei kannata haaveillakkaan, niin vaikeaa on sovittaa bussivuorot.Jos haluat mennä vähän irrottelemaan etkä halua nähdä aina samoja (nuoria tai ehkä ei niin houkuttelevia) naamoja, joudut taasen matkustamaan Helsinkiin.Ja jos satut tekemään niin muina iltoina kuin pe-la niin muista että viimeinen juna lähtee Hesasta ennen kahta. Ja jos useinkin kuljet Helsinkiin tai muihin lähikuntiin, turha haaveillakkaan että esim. bussilippusi kävisi muualla.Junalla sentään voi matkustaa vaihtaen.Jos tarvitset erikoistilanteisiin kunnollisia kenkiä, vaatteita, kosmetiikkaa(jos haluat jotain tiettyä) tai mitä muuta tahansa, niitä et löydä Kirkkonummelta.Siinä olen kyllä eri mieltä että ainakin yksi hyvä kampaaja täältä löytyy, samoin kosmetologi.Ja hinnat edullisemmat kuin Helsingin keskustassa.Muunlaista ruokaa kuin pizza/kebab täältä on turha hakea, eli vaihtoehtoja ei oikein ole.Tietenkin jos on töissä Helsingissä niin monet asiat hoituvat kätevästi työmatkalla.Siitä tietenkin voidaan olla montaa mieltä että minne niiden rahojen oikeastaan pitäisi päätyä, eikö kotikuntaan? Ruotsinkieliset tietävät olevansa jotenkin erityisasemassa (ainakin omasta mielestään) ja se leimaa sosiaalista elämää.Jotain täällä mättää kun kunnan päättävissäkin elimissä on jatkuvasti kaikenlaista eripuraa.Keskustan ilme on kuin jostain peräkylästä, ei näiden vuosien aikana ole yhtään huomannut että tämä on kiivaasti kasvava kunta jonne muuttaa hyvinkoulutettua, ostovoimaista ja fiksua väkeä.Aion muuttaa Helsinkiin vielä tämän vuoden aikana.Nämä ovat omia kokemuksiani vuosien varrelta, toivottavasti en loukannut ketään.

        HEi,

        Olen Kirkkonummelle muuttaneena etsimässä hyvää ja kohtuuhintaista kampaajaa, joka hallitsisi myös värjäyksen,
        ei mielellään juuri koulusta valmistunutta ehkä,
        mielelläni ottaisin yhteystiedot, jos on mahdollista!


      • kirjaudusisään
        punaista hiuksiin kirjoitti:

        HEi,

        Olen Kirkkonummelle muuttaneena etsimässä hyvää ja kohtuuhintaista kampaajaa, joka hallitsisi myös värjäyksen,
        ei mielellään juuri koulusta valmistunutta ehkä,
        mielelläni ottaisin yhteystiedot, jos on mahdollista!

        Vaikka Kirkkonummella ei mitään muuta mielestäni ole, näin nuoren näkökulmasta, niin ainoa kampaaja, joka osaa asiansa ja ymmärtää ainakin minua täydellisesti, löytyy Kirkkonummelta. Salon Tomas on paikan nimi ja paikan nimeä kantava suht nuori mies Tomas kyllä osaa asiansa. Jos asiakasta ei miellytä (ja hän osaa ainakin minulle sanoa jo ennen kuin itse saan suuni auki, että nyt ei taida olla ihan hyvä) niin asia korjataan alkuperäiseen hintaan (joka on halvempi kuin monessa huonommassa (jonka annettu ymmärtää olevan todella hyvä) espoossa ja helsingissä) samantien. Ehdottomat suositteluni hänelle, vuosien luottokampaaja, toiseen en enää vaihda.


      • asuja täällä
        punaista hiuksiin kirjoitti:

        HEi,

        Olen Kirkkonummelle muuttaneena etsimässä hyvää ja kohtuuhintaista kampaajaa, joka hallitsisi myös värjäyksen,
        ei mielellään juuri koulusta valmistunutta ehkä,
        mielelläni ottaisin yhteystiedot, jos on mahdollista!

        Hei sinulle kampaajaa etsivä.
        Itse olen asunut täällä 10v ja olen alusta alkaen
        käynyt Parturi-Kampaamo Ira nimisessä paikassa.
        Iso liike ja palvelu hyvää,muodikkaat leikkaukset ja värjäykset saanut aina halutut,sopu hintainen myös.
        Suosittelen sitä liikettä,ajan saa myös halutessaan aikaisen aamulla,tai illalla myöhempäänkin.


      • piruzzz
        kirjaudusisään kirjoitti:

        Vaikka Kirkkonummella ei mitään muuta mielestäni ole, näin nuoren näkökulmasta, niin ainoa kampaaja, joka osaa asiansa ja ymmärtää ainakin minua täydellisesti, löytyy Kirkkonummelta. Salon Tomas on paikan nimi ja paikan nimeä kantava suht nuori mies Tomas kyllä osaa asiansa. Jos asiakasta ei miellytä (ja hän osaa ainakin minulle sanoa jo ennen kuin itse saan suuni auki, että nyt ei taida olla ihan hyvä) niin asia korjataan alkuperäiseen hintaan (joka on halvempi kuin monessa huonommassa (jonka annettu ymmärtää olevan todella hyvä) espoossa ja helsingissä) samantien. Ehdottomat suositteluni hänelle, vuosien luottokampaaja, toiseen en enää vaihda.

        Sama täällä. Olen asunut kirkkonummella perheeni kanssa noin 8 vuotta, ja ollut vähintäänkin puolet tuosta ajasta Tomaksen asikas. Huonoina päivinä mieliala paranee, kun ajattelee et koska on seuraava aika Tomakselle. Tyytyväisin mielin olen aina poistunut kampaamosta :) Hieno ja ammattitaitoinen ihminen tuo Tomas :D Hinnat vois mun mielestä olla pikkasen korkeammat tasoon nähden.


      • Anonyymi
        kokemusta liikaakin kirjoitti:

        Olen asunut Kirkkonummella n. 20 vuotta ja vieläkään ei ole tapahtunut montaa hyvää muutosta. Paljon on täällä luvattu, mutta vähän toimittu. Asun omakotitalossa, niin muuttaminen ei ole siksi kuitenkaan tullut kysymykseen. Liikenneyhteydet ovat hitaat ja harvassa, että oma auto todellakin tarpeen jos jonnekin täältä haluaa lähteä. Bussin sisäinen liikenne maksaa aivan sairaasti, eikä yhteyksiäkään juuri ole. Kaikki palvelut samassa kasassa, ja aika vähän. Jos jotain (esim. rahaa tarvitsee nostaa otto-maatilta) on lähdettävä keskustaan, jonne taas saattaa olla vaikea päästä jos ei ole autoa ja asuu vähän kauempana keskustasta. Itse asun n. 4 kilsan päässä, matkan kyllä kävelee mutta jos on kiire tai kamalat ilmat, niin lähdeppä nostamaan rahaa tai ostamaan ruokaa, kanna kassit vielä kotiin. Ihmiset on monesti tylyjä ja itserakkaita ja luoto sotkettu, vaikka sitä toistaiseksi löytyy. Entinen kunnanjohtajakin asui espoossa.. Yllättävää jopa on, että täältä löytyy ainakin 6 pizzeriaa, lähes vierekkäin mäkin ja hesburgerin kanssa. Kampaamoita on myös paljon, kalliita ja vierekkäin. yksi vaatekauppa. pari huomioitavaa kauppaa prisma ja senaattori löytyy.
        ÄLÄ muuta, ei kannata koska kallista eikä mitään!
        Itse muutaisin varmasti pois jos en asuisi omakotitalossa. Tästäkin jo harkinnut muuttoa.

        Onko Masala hyvä asuinpaikka


    • sawo

      Muutin oikeasti pienestä kunnasta kirkkonummelle nelisen vuotta sitten. Onhan tämä aika luksusta kun löytyy mäkki ja pelit, bussejakin kulkee enemmän kuin 2 päivässä. Kuukausilippu 115 euroa jolla saa mennä helsinkiin asti niin paljon kuin jaksaa.
      Junaratakin löytyy. Jotkut ihmiset on tylyjä, mutta se on koko etelä-suomen ilmiö...

      Ruokaa saa muualtakin kuin keskustasta, muutama pieni kyläkauppa löytyy jos ei huvita prismassa juosta 5 kilometriä maitopurkin perässä.

      • ennen kuin valitatte niin p...

        Itse oloen asunut pk-seudulla ja sitten pienessä eteläuusimaan kunnassa...ja voih, kyllä on espoon rajaa ikävä ! mutta, tämä on SUOMI. Täällä kaikki on helsingissä. turha hakea mitään vastaavaa mistään muualta. ja laatuhan tiettävästi maksaa.. eli jos et halua asua hki-espoossa, muuta ulkomaille. NÄIN ON.


    • affda

      Hei!
      Kannattaa tulla Veikkolaan, kts. ketju "Kirkkonumen paras paikka" tms.

    • huono asuinpaikka

      Ruotsinkielisillä on Kirkkonummella omat pienet ja ahdasmieliset piirinsä, ja jos suomenkielinen alkaa asiasta huomauttamaan, niin äkkiä savustetaan pois kaikesta toiminnasta. Rakennusvalvonta ei toimi, Gesterbyn kerrostaloissa home kukkii ja rappaukset lähtevät seinistä. Ankea yleisilme keskustassa. Useimmat junat kulkevat harvoin ja pysähtyvät kaikki Espoon asemat läpi. Työpaikkoja ei ole, työmatkat saa tehdä joko hitaalla junalla tai tukkoisella Länsiväylällä. Vain yksi iso Prisma, jos ei sieltä löydy, tervemenoa pk-seudulle. Kiva kiva.

      Siksi muutinkin takaisin Helsinkiin, täällä kunnalliset palvelut pelaavat ja meininki on muutenkin rennompaa.

      • vakioasukas, enkä lähde kul...

        Enpähän ole huomannut, että ruotsinkielisten kanssa olisi ollut mitään ongelmia. Sen enempää virka kuin muissakaan asioissa, toimeen tultu kaikkialla.

        Missähän Gesterbyssä home kukkii? Siellä on ainakin useampi talo peruskorjattu ja kosteusongelmiin puututtu, mikäli niitä havaittu. Asukas saa home/kosteushaittoja omalla toiminnallaankin aikaiseksi-lähinnä tuolloin omaan huusholliinsa, mutta kaitpa nekin leviävät.

        Prisman katon alla palvelee muuten nykyisin muitakin liikkeitä.Ja onhan täällä muitakin kauppoja. Eiköhän täällä ala kohta niin vilkkaasti nousemaan uusia yrityksiä, että kohta kaiholla muistellaan tätä rauhallisempaa aikaa.

        Monet kunnat kärsivät muuttotappioita, meillä taas väkeä tulee koko ajan lisää.

        Kirkkonummi on hyvä paikka asua, jos mitään olen hyvin tehnyt itseäni kohtaan, sen että aikanaan lähdin eräästä kuolevasta kaupungista pois ja muutin Kirkkonummelle.Voittajan on helppo hymyillä, entisessä kotipaikassa olisin tuskin työllistynyt siippani kanssa yhtälailla kuin täällä. Ollaan täällä voitu toteuttaa haaveilemamme omakotitalon ja vähän muutakin, kiva olla Kirkkonummelainen!


      • entinen k-nummelainen
        vakioasukas, enkä lähde kul... kirjoitti:

        Enpähän ole huomannut, että ruotsinkielisten kanssa olisi ollut mitään ongelmia. Sen enempää virka kuin muissakaan asioissa, toimeen tultu kaikkialla.

        Missähän Gesterbyssä home kukkii? Siellä on ainakin useampi talo peruskorjattu ja kosteusongelmiin puututtu, mikäli niitä havaittu. Asukas saa home/kosteushaittoja omalla toiminnallaankin aikaiseksi-lähinnä tuolloin omaan huusholliinsa, mutta kaitpa nekin leviävät.

        Prisman katon alla palvelee muuten nykyisin muitakin liikkeitä.Ja onhan täällä muitakin kauppoja. Eiköhän täällä ala kohta niin vilkkaasti nousemaan uusia yrityksiä, että kohta kaiholla muistellaan tätä rauhallisempaa aikaa.

        Monet kunnat kärsivät muuttotappioita, meillä taas väkeä tulee koko ajan lisää.

        Kirkkonummi on hyvä paikka asua, jos mitään olen hyvin tehnyt itseäni kohtaan, sen että aikanaan lähdin eräästä kuolevasta kaupungista pois ja muutin Kirkkonummelle.Voittajan on helppo hymyillä, entisessä kotipaikassa olisin tuskin työllistynyt siippani kanssa yhtälailla kuin täällä. Ollaan täällä voitu toteuttaa haaveilemamme omakotitalon ja vähän muutakin, kiva olla Kirkkonummelainen!

        Kyllä sitä nykyaikanakin tapaa tällaisia asioita, vaikka luulisi niiden kuuluvan 1970-luvulle. Muissa kunnissa en ole havainnut tuollaisia toimintatapoja.


      • 30v asunut
        vakioasukas, enkä lähde kul... kirjoitti:

        Enpähän ole huomannut, että ruotsinkielisten kanssa olisi ollut mitään ongelmia. Sen enempää virka kuin muissakaan asioissa, toimeen tultu kaikkialla.

        Missähän Gesterbyssä home kukkii? Siellä on ainakin useampi talo peruskorjattu ja kosteusongelmiin puututtu, mikäli niitä havaittu. Asukas saa home/kosteushaittoja omalla toiminnallaankin aikaiseksi-lähinnä tuolloin omaan huusholliinsa, mutta kaitpa nekin leviävät.

        Prisman katon alla palvelee muuten nykyisin muitakin liikkeitä.Ja onhan täällä muitakin kauppoja. Eiköhän täällä ala kohta niin vilkkaasti nousemaan uusia yrityksiä, että kohta kaiholla muistellaan tätä rauhallisempaa aikaa.

        Monet kunnat kärsivät muuttotappioita, meillä taas väkeä tulee koko ajan lisää.

        Kirkkonummi on hyvä paikka asua, jos mitään olen hyvin tehnyt itseäni kohtaan, sen että aikanaan lähdin eräästä kuolevasta kaupungista pois ja muutin Kirkkonummelle.Voittajan on helppo hymyillä, entisessä kotipaikassa olisin tuskin työllistynyt siippani kanssa yhtälailla kuin täällä. Ollaan täällä voitu toteuttaa haaveilemamme omakotitalon ja vähän muutakin, kiva olla Kirkkonummelainen!

        Ihana paikka tämä,luonto lähellä ja turvallinen.
        Täällä saitilla haukuttu palveluja,eivät vain ole tietoisia sit,että just parasta aikaa alkoi City-marketin rakennus ja keskustan pientalo rakentaminen,jonka yhteyteen tulee myös uusi liiketalo keskus.Uusia liiketiloja vapautuu,nsSenaattorin talosta jonne pikkuliikkeitä tulossa.
        Just avattiin uusi ravintola/yökerho keskustaan.
        Ottakaa selvää asioista,ennenkuin alatte paasaamaan.
        Keskusta tulee kasvamaan ja kehittymään vauhdilla 5 v sisään.
        Joten tervetuloa Kirkkonummelle.


    • kokemusta on

      no, jos olet eläkeläinen tai kasvatat jälkeläisiä niin kirkkonummi on tosi hyvä mesta. sinkkuelämää viettävälle en suosittele !!! paitsi jos sinulla on esim hevosharrastus jonka parissa vapaa-aikasi kuluu...

      • 1818

        Jos nuo valtakunnalliset hinnat tuntuvat korkeilta, osta YTV-kortti ja hyödynnä halvempi hinta - on taatusti kilpailukykyinen.

        Kirkkonummi ei ole iso kaupunki vaan maalaiskunta isojen kaupunkien läheisyydessä, kaikkea ei ehkä ole ihan kriittisimpien asiakkaiden mieleen mutta tällöin pääsee vaikkapa Espooseen. Bussi menee Helsingin suuntaan 49 kertaa päivässä, junaa unohtamatta - varmasti jokin aika sopii myös sinulle.

        valittajat on vaan saaneet päähänsä pinttymän joka on vaikea poistaa ja sinänsä... miksi valittaa?? Suomi on vapaa maa muuttaa sinne missä viihtyy!

        tervetuloa Kirkkonummelle, täällä maalla on leppoisaa :-)


      • Gunilla G
        1818 kirjoitti:

        Jos nuo valtakunnalliset hinnat tuntuvat korkeilta, osta YTV-kortti ja hyödynnä halvempi hinta - on taatusti kilpailukykyinen.

        Kirkkonummi ei ole iso kaupunki vaan maalaiskunta isojen kaupunkien läheisyydessä, kaikkea ei ehkä ole ihan kriittisimpien asiakkaiden mieleen mutta tällöin pääsee vaikkapa Espooseen. Bussi menee Helsingin suuntaan 49 kertaa päivässä, junaa unohtamatta - varmasti jokin aika sopii myös sinulle.

        valittajat on vaan saaneet päähänsä pinttymän joka on vaikea poistaa ja sinänsä... miksi valittaa?? Suomi on vapaa maa muuttaa sinne missä viihtyy!

        tervetuloa Kirkkonummelle, täällä maalla on leppoisaa :-)

        Lapsiperheille tärkeää, ei tarvita rikollisia raiskaajaählyjä.


    • tsasattatsasa

      Huhhuh, oon 18 vuotta kirkkonummella asunut ja heti kun pystyn, muutan pois!

    • kirkkonummilapsi

      Kirkkonummi on oikein hyvä paikka asua etenkin jos on lapsia. Teinitkin sopeutuu kun helsinki on lähellä. Kaupat on lähellä ja kaikki tarpeellinen on keskustassa paoikoillaan. keskustaa uusitaan koko ajan paremmaksi ja uskon että muutaman vuoden kuluttua kirkkonummi on jo kaupunki, kunnan sijaan. Paljon luontoa ja ihania järviä, jos lähtee hieman keskustasta kauemmas.
      Kauppoja ainakin löytyy, kirjasto on aivan ihana ja ihmiset on ystävällisiä ja mukavia. Koulujakin on kirkkonummella enemmän kuin jaksaa laskea.

      Miinus puolena on todella surkea terveydenhoito, sosiaaliasia ja vanhusten hoito. Yksi syy itselleni siihen, miksi en kroonisesti sairaana voi valitettavasti kirkkonummelle muuttaa. Ja etenkin mielenterveystyö on melkeinpä täysin olematonta, ellei ole varaa yksityiseen. Sosiaalityöntekijät täysin ammattitaidottomia ja epäempaattisia. Mutta ehkäpä kirkkonummi ei vain halua kuntaansa sairaita ja köyhiä ihmisiä, mene ja tiedä. Mutta jos tienaat hyvin, sinulla on lapsia ja tahdot kauniin, rauhallisen kunnan jossa kuitenkin on kaikki muut palvelut paitsi terveyspalvelut niin suosittelen.

      • Kirkkonummilapsi

        Tähän voisin vielä lisätä, että kirkkonummelta tosiaan menee helsinkiin junia puolentunnin välein joista Y-juna ei pysähdy kuin masalssa ja porhaltaa sieltä suoraan leppävaaraan, huopalahteen, pasilaan ja onkin jo Helsingissä. Joten kauaa ei matkaan mene. Busseja kulkee myös puolen tunnin välein vähintään, vaikka niillä matka kestääkin pidempään. Nykyään myös olemassa lähialue lippu joka käy espoon jälkeen kirkkonummelle asti kaikilla pysäkeillä ja kirkkonummen suunnassa pääsee samalla lipulla bussilla jatkoyhteytenä. Eli kirkkonummi on jo niin liitetty helsinkiin ja espooseen, että sinne meno ei ole mikään ongelma todellakaan. Vähän niinkuin Helsinkin suburb alue.


    • sdkhfk sjadhfkasjdhf

      Jos arvostat hyviä terveydenhuoltopalveluita, ÄLÄ MUUTA KIRKKONUMMELLE!

      • iuiuiuiuiuiuiu

        Hesasta muutin ja sitä olen katunut, onneksi kohta saatan muuttaa takaisin tai ehkä muuallekin. Palveluita ei ole, julkiset ei kulje, kaikki pitää hakea muualta. No jos arvostaa tätä hiljaisuutta...ei ole edes merenrantaa käytössä, vain jotain hikisiä lätäköitä!!


      • Anonyymi

        Ylilääkäri Ruusulahden aikana tärväyskeskuksessakin oli vielä jotain tasoa.
        Nyt meno on täysin hanurista.


    • stadilainen91

      Iha rehellisii jos ollaa en voi muuta sanoo ku et vitu paska mesta tää Kirkkonummi on, varsinki jos on asunu Stadis koko lapsuutensa. Sori vaa mut en ala kaunistelee mielipiteitäni. Ei pahal mut oon tääl vuoden asuneena saanu vähä junttimaisen ja ahdasmielisen kuvan koko paikast ja paikallisist. Paikalliset tuijottaa stadilaisii ja ulkomaisii tääl yli 5 sek ajan. Stadis pystyy hyvi juttelee vieraiden ihmisten kaa, ei tääl. Mul on paljo ulkomaisii kavereit ja tääl ei niit oo varmaa ainootakaa. Ei ees oo täs junttilas kunno vaatekauppoi, ei mtn mikä silmää miellyttäs. Todella valitettavaa et mun tilanne pakottaa mut ny viel toistaseks tääl asuu. Espoost oon ettimäs asuntoo ku haluun elää sellases paikas mis voi ees fiksu ihminen asuu. Kirkkonummel ei mul oo juuri yhtää kaverii paitsi muutama, jotka inhoo tätä junttilaa kans. Mä en keksi tääl mtn järkevää tekemist. Tuntuu äärettömän ahdistavalta olla tääl ja siks käyn melkee päivittäi Stadis. En hauku ktn, meinaan et jos ei oo tottunu landel elämisee, ni tää o huono valinta. Stadilainen ja ylpee siit.

      • juntit juurilleen

        Hyvä veli, muuta stadin kautta takaisin pohjoissavoon mistä varmaankin olet kotoisin. Terv. entinen AITO stadilainen joka viihtyy kirkkonummella


    • stadilainen91

      Mä oon syntyny vuonna 1991 Helsingis ja oon asunu siel 13 vuotta. Se o sit pidempi tarina mite Kirkkonummelle päädyin. Mist päättelit et oisin jostai helvetin Pohjois-Savost?! Hyvä ku ois ees ainootakaa sukulaist ikinä asunu siel saati sit mä ite. Mä en tajuu kuka oikeest viihtyy jossai nii tylsäs paikas ku Kirkkonummi. Haluun pois täält. Hulluks tääl tulee.

      • Talvet krunikass

        Ota selvää mitä eroa on stadilaisella ja hesalaisella. Minä ainakin viihdyn kesät hyvin kirkkiksellä.


    • stadilainen91

      Heh, tiiän kyl erittäi hyvi niitten eron. Juntit sanoo "hesa" ja "hesalaiset", taas 100% aito stadilainen sanoo "stadi" ja "stadilaiset". Mä kyl tiiän noi jutut luonnollisest. Kesät mä vietän beachilla ja klubeil kuten Fredan Tivolil ja The Tigeris ja risteilyil ja shoppailles. Lisäks ku haluun aasialaisen naisen tai blondin ainoostaa, ni niit ei landelt löydä helpol. Btw, blondes have more fun. :P

      • 3 sukupolvi stadist

        outo murre stadilaiseks


    • stadilainen91

      Toi mtn murret oo.

    • karambola12

      Asun Kirkkonummella, ja olen käynyt koko lukioni Helsingissä, jossa koko muukin perhe käy töissä/ koulussa. Ollaan viihdytty viimeset 10 vuotta erittäin hyvin: näin lähellä Helsinkiä voi asua rauhallisessa ja kauniissa maalaisympäristössä. Palveluita on ihan kiitettävästi näin hajanaisesti asutetussa kunnassa, nykyäänhän täältä saa esim. kebun ja pizzan lisäksi myös erittäin hyvää ravintolaruokaa Bistro o Matin tultua. Itse olen ollut tyytyväinen myös terveyspalveluihin, sillä ajan olen saanut niin lääkärille kuin ehkäisyneuvolaan aina nopeasti. Koulut ja päivä hoito ovat hyviä ja niiden suhteen on jonkin verran valinnanvaraa. Kuljen jonkin verran yksin öisin, mutta oikeastaan ikinä ei ole tarvinnut pelätä, sillä Kirkkonummella on öisin hyvin hiljaista eikä laitapuolen kulkijoita juurikaan näy.

      Täällä on valitettu joukkoliikenteen toimivuudesta, mutta olen asiasta täysin eri mieltä. Kotini läheltä kulkee aamulla Helsinkiin parhaimmillaan 7 yhteyttä tunnissa, ja illallakin pääsee kotiin yleensä vähintään kahdesti tunnissa. Neljänkymmenen minuutin matkaan tottuu nopeasti, ja Espoon yhteyksiin voi vaihtaa esimerkiksi Kivenlahdessa, Matinkylässä, Espoon keskuksessa tai Leppävaarassa.

      Citymarket on ainoa iso miinus - Senaattori, vanha K-market, oli oikeasti hyvä ruokakauppa, kun nykyään on käytävä tien varrelle ängetyissä ylisuurissa varastoissa, joissa tavaroiden hidas kierto takaa huonon valikoiman ja ikääntyneet tuotteet.

      • Kirkkonummelainen

        Kirkkonummi on omasta mielestäni esim. Espoota mukavampi asuinpaikka. Hyvä uimahalli, luonto lähellä, palvelut löytyy ja verraten nopeasti pääsee myös Hkiin sekä junalla että bussilla. CM:än läheltä löytyvä Bistro o Mat on huippu luomuun panostava rafla. Alueista suosittelen Laajakalliota, mukavaa porukkaa ja hyvät sienimaastot aivan lähellä:)


      • Anonyymi

        Ruusulehti pitäis saada takaisin, niin terveyspalvelut paranis.


    • truthbgbg

      EI!

    • Anonyymi

      Ite oon asunu noin 10vuotta kirkkonummella ja se on niin mun tyyppinen paikka. Keskustassa on ravintoloita (mäkki, pizzeerioita, hese…) ja erilaisia kauppoja. Keskustasta löytyy myös esim uimahalli, tekis kenttä, kirjasto ja muuta. Tylsää ei tule jos asuu kirkkonummella😂 Keskustassa on kaikki mitä tarvii, ja en mä koskaan oo kirkkonummella törmänny mihinkään negatiiviseen. Esim vaatekauppoja ei keskustassa ole ja lähin kauppakeskus taitaa olla espoossa. Silti tosi hyvät liikenne yhteydet ja täällä on kaikki mitä tarvii. Suosittelen kirkkonummea kaikille, jos kaipaa viihdykästä mutta samaan aikaan myös rauhallista asuinpaikkaa🥰

    • Anonyymi

      Kirkkonummen tärväyskeskuksen ylilekurina oli aikoinaan semmonen Ruusulahti, joka puoltoistametrinen nysä ja sitten se hävisi kuin pieru Saharaan.

    • Anonyymi

      Jaha täällä taas taas gallupin tekijä kyselee muutosta. Muutan sinne ja muutan tänne ,eikä muuta mihinkään

    • Anonyymi

      Jos tykkää henki- ja väkivaltarikoksista, niin Kirkkonummi on ykkönen.

      • Anonyymi

        höpö höpö...eikä ole.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe