Saako esim. googlesta ottaa kuvia omille kotisivuille ilman erillistä lupaa? Jos kuvat eivät ole ketään loukkaavia tms. Vai onko tässäkin joku lakipykälä?
Kuvien ottaminen netistä omalle kotisivulle?
5
936
Vastaukset
- rikkoo tekijänoikeuslakia
Ainoastaan näitä FREE gif-kuvia jne. voi ottaa ja käyttää. Valokuvia tms. ei saa ottaa nimenomaan tekijänoikeuslakien perusteella. Paitsi jos kyseisellä sivulla nimenomaisesti luvataan, että kuvia saa vapaasti käyttää ja omille kotisivuilleen laittaa.
Ja googlessa sinällään ei ole kuvia, paitsi Googlen omat logokuvat...- vielä...
että saat käyttää netistä ottamiasi kuvia, jos ne on muokattu sellaisiksi, että muokattua kuvaa ei voi tunnistaa alkuperäisen kuvan perusteella.
vielä... kirjoitti:
että saat käyttää netistä ottamiasi kuvia, jos ne on muokattu sellaisiksi, että muokattua kuvaa ei voi tunnistaa alkuperäisen kuvan perusteella.
Jos otat luvatta käytettäväksi kuvan, johon on tekijänoikeus tai valokuvaajan oikeus, teet rikoksen. Jos muokkaat sellaista kuvaa luvatta, teet _lisäksi_ toisen rikoksen.
Voi olla, että et jää kiinni - ennen kuin joskus myöhemmin, kun olet luottavaisesti edennyt isompiin rikoksiin.
- Aspi
...ottaa kotisivujeni mopot osioon kuvia mopovalmistajien verkkosivuilta?
- niin yksinkertaista se on
Käytäntö tosin puhuu omaa kieltään. Jos teet jotain koulun harjoitustyötä tms. jota ei ole tarkoitus netissä pitää kauempaa kuin pari päivää opettajan iloksi - niin siitä vaan. Jos taas teet sivut, jotka on tarkoitus olla netissä muiden ihailtavana ikuisesti, niin et saa.
Eri asia on, jos mopomerkin sivulta löytyy kuvia, joita saa käyttää vapaasti ns. markkinointitarkoituksiin, niitä saat käyttää :) Kunhan muistat laittaa sen linkin valmistajan sivuille ja maininnan selkeästi, ettet ole itse ottanut kuvia, vaan ne on mopovalmistajan markkinointikuvia. Tietysti voi ja kannattaa kysyä suoraan valmistajalta "saanko käyttää noita kuvia omalla moposivullani, pliis pliis?" Lupa heltiää tai ei.
Suosittelen digikameran ostamista ja kuvien ottamista omasta moposta. Sitten ainakin voit kutsua kotisivujasi kotisivuiksi.
Ja muutenkin voit käyttää sivuilla kuvia, jotka olet itse ottanut toisten mopoista (kunhan nyt poistat ne rekkarit). Jos tarkkoja ollaan, niin kuvissa esiintyviltä ihmisiltäkin täytyy kysyä lupa kuvien levittämiseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841359- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370808- 142769
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56604