Lounasarvoitus

Arvuuttelija

Laitetaanpa vaihteeksi tosi vaikea arvoitus. Se on itse keksimäni ja leikkii muodoilla ja sanoilla. Mistä seuraavassa runossa on kyse?

Lounasta luoteesta lounaaseen
vuoksi vuoksen tuoneen
vuoksi luoteen jättäneen.

11

2362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

Silja Line.

• väärin

Silja Linella tapaa olla hieman ymmärrettävämpiä mainoksia.

• Silja Line.

No en todellakaan ole vastaus, enkä kysyjäkään, mun arvoitukset olisivat paljon yksinkertaisempia... ;)

• Arvuuttelija

Tehtävä unohtui sellaisille, jotka eivät yrityksestä huolimatta pysty ratkaisemaan arvoitustani. Katsokaa loput jaksot Selviytyjät-sarjasta!

• vaikka...

pilvi.....

• Arvuuttelija

Vastaus on väärin, vaikka pyöreitä tahi kaarevia muotoja tässä haetaankin osana oikeaa vastausta.

• Arvuuttelija

Selviytyjät-sarja loppui tänään, joten tehtävääkään ei voi enää suorittaa. Niinpä kerron arvoituksen vastauksen.

Lounasta luoteesta lounaaseen
      vuoksi vuoksen tuoneen
      vuoksi luoteen jättäneen.

"Lounasta" tarkoittaa tietysti ruokaa. Luode ja lounas ovat vierekkäisiä väli-ilmansuuntia, joten niiden rajaama alue kaartuu.

Vuoksi tarkoittaa nousuvettä ja luode taas laskuvettä. Niinpä koko arvoitus on toisilla sanoilla:

Ruokaa kaartuvalla alueella
      koska nousuvesi toi sen
      koska laskuvesi jätti sen.

Tässä on siis taustalla romanttinen ajatus trooppisesta laguunista, jonne meri tuo helppoa syötävää. Lounasajan ajoittaminen laskuveteen taas on kirjailijan vapautta.

• deffer

ei päätä ei häntää tossa jutussa.Arvoitus pitää osata muittenkin ratkaista,älytön juttu.

• Arvuuttelija
        deffer kirjoitti:

ei päätä ei häntää tossa jutussa.Arvoitus pitää osata muittenkin ratkaista,älytön juttu.

Älä sure vaikket pystynytkään ratkaisemaan arvoitusta. En syytä siitä sinua: jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Et sinä voi tyhmyydellesi mitään.

Muu jengi olisi voinut tehdä jotain laiskuudelleen. Edes pientä yritystä eikä vain onnetonta räpellystä. Olen kysynyt arvoitusta toisaalla ja saanut oikean vastauksen vasta vihjaamisen jälkeen. Nyt en vihjaillut kun kukaan ei edes yrittänyt vastata.

Jättäkää päivätyöt ja keskittykää arvoituksiin.

• zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
        Arvuuttelija kirjoitti:

Älä sure vaikket pystynytkään ratkaisemaan arvoitusta. En syytä siitä sinua: jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Et sinä voi tyhmyydellesi mitään.

Muu jengi olisi voinut tehdä jotain laiskuudelleen. Edes pientä yritystä eikä vain onnetonta räpellystä. Olen kysynyt arvoitusta toisaalla ja saanut oikean vastauksen vasta vihjaamisen jälkeen. Nyt en vihjaillut kun kukaan ei edes yrittänyt vastata.

'skasarjaa, että voi ratkaista arvoituksen, ei se ole mikään arvoitus.
        Sen pitää toimia näin:
        "siivetön oksalla istuu, tulee suuton ja syöpi?"

• kuumailmapallo..
        Arvuuttelija kirjoitti:

tahi Zeppelin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe