Mistä netin kautta voi tilata kaloja?

Kaffee

Onko luotettavia paikkoja?

11

3091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi tilata
    • en ymmärrä

      Miks haluat tilata kaloja netistä kun ovat kerran saman hintasiakin kuin akvaarioliikkeessä?? ja saapi heti mukaan ja jopa itse valita yksilöt!!

      • Mustaneon

        Jos vaikka sattuu asumaan jossain pikkukylässä, tai pohjoisessa, lähimpään akvaariokauppaan voi tulla matkaa satoja kilometrejä. Kaikki eivät asu Kehä kolmosen sisällä - itseasissa vajaa viidennen suomalaisista...

        Kaikilla ei myöskään ole autoa/kyytiä vaikka kauppa olisikin muutamankymmen kilometrin päässä.


      • Kaffee

        Vaikka päälle tulis postaritkin.Esim tuolla Viherkalan sivuilla kun kävin niin Meillä kiilakylki maksaa 2,55e-Viherkalalla 1,99e(käännä vaikka markoiksi niin ymmärrät eron)Pandamonninen oli päälle 6e tuolla kun meillä lähempänä 9e.Ja tässä vaan muutama esimerkki.Että siksi harkitsen tota.Eikä meidän paikkakunnan liikkeissä sen kummemmin saa valita.Sieltä annetaan mikä haaviin tulee.Että silleen.Mutta onko vielä muita kuin toi Viherkala?


      • ludwigia
        Kaffee kirjoitti:

        Vaikka päälle tulis postaritkin.Esim tuolla Viherkalan sivuilla kun kävin niin Meillä kiilakylki maksaa 2,55e-Viherkalalla 1,99e(käännä vaikka markoiksi niin ymmärrät eron)Pandamonninen oli päälle 6e tuolla kun meillä lähempänä 9e.Ja tässä vaan muutama esimerkki.Että siksi harkitsen tota.Eikä meidän paikkakunnan liikkeissä sen kummemmin saa valita.Sieltä annetaan mikä haaviin tulee.Että silleen.Mutta onko vielä muita kuin toi Viherkala?

        ..hinnassa. Täälläpäin maksaa kiilakylki 2,80e. Ja esim. pilkkuantennimonnin saa yli puolet halvemmalla viherkalasta. 9e on aika iso raha kun kyseessä on parvikala.


      • ihmettelijä

        jaa minulla on sitten käynyt vain erittäin hyvä tuuri, koska asun pienellä paikkakunnalla (6000 as) ja kylällämme on pieni lemmikkiliike. Aina kysytään onko väliä mikä yksilö pussiin menee ja saan itse valita jos haluan! Ja hinnoista vielä, viimeksi ostamani tetrat olivat kylän kaupassa halvemmat kuin netissä. Esim. neontetrasta maksoin 1,5 € kun taas netissä 1,8€. Kerritetrasta 2€ kun taas netissä 2,5€ mustatetra tosin oli halvempi netissä se maksoi 1,8€ ja kaupassa 2€... (onpas hurja ero).. sen olen huomannut että faunattaressa on melko hinnakkaita kaloja, eikä tosin aina niitä parhaimman laatusiakaan...


    • itse olen vieraillut seuraavissa akvaario liikkeissä netin kautta. kalajuttu, petpark, viherkala, ja lemmikkiexpress. googlen kautta löytyy... minullekki kaveri suositteli kun lähimmät paikat yli 100km päässä.

    • koir

      Mistä sivuilta kaloja saa nykyään? Edellämainitut ei enää toiminnassa.

    • Helsinki kalliimpi

      Itse kävin helsingissä katsomassa kalojen hintoja siellä oli nelinkertainen hinta kaikilla kaloilla nähden kotikaupunkini hintoihin.

    • 10 + 9

      Kalojen nettikaupassa on kai kuljetusongelma, EU:n joku direktiivi ei oikein salli elävien kuljetusta ilman jotain hirveitä varusteluita, tai kuljetusliikkeet ei tahdo kuljettaa, tms., H:gin akvaariokeskuksen sivuilta lueskelin.

      H:gissä on huomattavasti enemmän kysyntää, kuin pienillä paikkakunnilla, sekä kalliimmat liiketilat yms. kulut, eli hinnat voi pitää/joutuu pitämään korkealla.

      Jos vähänkään arvokkaampia/enemmän kaloja on ostamassa kerralla, kannattaa harrastaa kotimaan matkailua ja vierailla liikkeessä. Myös seurojen huutokauppoja kannattaa seurata, sekä aqua-webin kautta saattaa tehdä löytöjä.

    • ;))

      Kuten 10 9 sanoikin, elävän tilaaminen on hankalaa. Sen sijaan jos tahtoo jotain erikoisempaa, voi akvaariokaupasta usein tilata tiettyä kalaa. Erityisesti Tampereen akvaariokala hankkii ties mitä harvinaisuuksia pyynnöstä. Siellä myös hinnat edulliset. Kannattaa käydä katsomassa nettisivustoltaan.

      Itselleni ei se 50 cnt kalan hinnassa suuntaan tai toiseen merkkaa, jos varmistan hinnalla hyvän kunnon, mahdollisesti karanteenauksen ja hyvän koon. Ostan kyllä yleensä kaiken mahdollisen harrastajilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe