kasvien hoito ohjeita kaivataan...

123456

Niin tuota millaistakohan hoitoa salava- ja liuskavesitähdikki kaipaavat? Ihastuin näihin kaupassa ja nyt pitää niitä itelle saada.

Eritoten paljonko valoa, miten lannoittaa ym. Varastoista löytyy JBL:n 7 ballsseja juurille (jos kaipaa) ja FloraPridea veteen.

Tarjolla on 65l pönttö, 18w Gro-Lux.

3

530

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123456

Jos joku osaa vielä tuosta antaa samat kuin edellä kysyin, niin kiitoksen määrä on suuri.

Yleisesti ottaen, voiko nämä kasvit viihtyä tuolla valomäärällä?

• ....

Mielestäni valoa on liian vähän jotta nuo kasvaisivat kauniiksi. Ne vielä varjostavat tosiaan koska kasvavat korkeiksi. Ja altaasi on niin matala että joudut koko ajan katkomaan latvat jos ne kasvavat normaalivauhtia. Laita edes heijastin valaisimeen ja ota kansilasi pois, näin kasvit saavat enemmän valoa.

Nestemäistä lannoitetta ja jbl:n kuulia (hakkaa vasaralla paloiksi ja tunge hiekkaan juurien lähelle) voit antaa. Flora Pridessä on sitten väärä annosteluohje. Sitä laitetaan viikottain veden vaihdon yhteydessä eikä kerran kuussa. Määrä pitää itse sovittaa koska se riippuu kasvunopeudesta ja hiilidioksidin määrästä yms. Kokeile alkuun pienemmällä annoksella ja lisää sitten vähitellen.

• 123456

Hups unohdin sanoa, että valaisimessa on heijastin. No otan nuo kansilasit pois ni jos ne sit vaik pärjäis. On vaan niin kauniita kasveja.

Tuota Floraa olen laittanu ~2ml/10l aina vedenvaihdon yhteydessä (2x10l/viikko) eikä levät nyt hirveästi oo riehaantunu. Tuo JBL:n kuulan rikkominen o uus mitä en oo enne kuullu ja hyvä sellane ku ei simmone tahdo mahtua minnekkää juurille (oon tosin halkassu niit), mut murskana saa varmaan kätevästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      109
      1481
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      827
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      716
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      711
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      142
      686
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      37
      591
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      40
      571
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      203
      551
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      546
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      540
    Aihe