Mitä öljyä vaniin?

timppa

Minkalaista öljyä kannattais laittaa 6.2d koneeseen, käviskö synteettinen mobil SHC1.
GM-maahantuojalta saa ristiriitaisia tietoja.

8

6908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chevy man

itse painin saman ongelman kanssa tossa jokin aika sitten ja kun selvittelin asiaa ja kysyin asiantuntijoilta tulin siihen tulokseen että Mobilin Delvac 10-30 oli paras ratkaisu, eikä maksa edes paljoo 20l astiassa.

• timppa

öljyn paineet on vaan niin alhaiset 10-30 öljyllä eli jonkinverran alle puolenvälin, ehkä on normaalit silti?

• G20
        timppa kirjoitti:

öljyn paineet on vaan niin alhaiset 10-30 öljyllä eli jonkinverran alle puolenvälin, ehkä on normaalit silti?

...ovat mittarissa alle puolen välin niin 6,2d kuin 6,5d koneissa, eli ei hätää. Öljyistä lyömätön on juuri tuo mobilin Delvac 10-30...

G30:ni, jossa on 6,5 kone on takana yli 400tkm eikä mitään probleemaa koneessa. koko ajan Delvacit koneessa.

Muista vaan tehdä öljynvaihto 5000tkm välein!

• VanMan

Vaneja (siis 6,2 D) korjanneet asentajat kehottivat käyttämään "halpaa mineraaliöljyä" jolle moottori on suunniteltukin, sillä liian liukas synteettinen saattaa aiheuttaa ongelmia nokka-akselin ja rullien kanssa. Olen käyttänyt Neste Diesel mineraaliöljyä (20L astiassa halpaa) hyvällä menestyksellä. Lähtee käyntiin talvella ilman lämpötolppaakin, mutta lämmitystä kannattaa kyllä käyttää aina kun mahdollista!

• Joo

Jos vehje on vanha 6,2 ja et rasita konetta niin halvat mineraaliöljyt riittävät kunhan vaihdat ne riittävän usein.
        Jos talvella käynnistykset ilman lohkolämmitintä olisi järkevää laittaa talvikaudeksi synteettiset.
        Uudemmat turbo mallit vaativat paremmat huippuluokan mineraalit/synteettiset, muuten alkaa tulla turbo vaurioita.

• Yankee
        Joo kirjoitti:

Jos vehje on vanha 6,2 ja et rasita konetta niin halvat mineraaliöljyt riittävät kunhan vaihdat ne riittävän usein.
        Jos talvella käynnistykset ilman lohkolämmitintä olisi järkevää laittaa talvikaudeksi synteettiset.
        Uudemmat turbo mallit vaativat paremmat huippuluokan mineraalit/synteettiset, muuten alkaa tulla turbo vaurioita.

GM:n suositus on 6.2, 6.5 ja 6.5TD:hen täysin sama:
        - luokitus API CG/CF-4
        - viskos. 15W40 (talvella 10W30)
        - TD:ssä vaihtoväli lyhyempi 5000 km (vrt. 7500 km)

Tärkeintä on tuo luokitus - kertoo öljykalvon olevan paksumpi, ns. raskaankaluston toleranssit. Tunkemalla "mitälie synteettiset" voitelu vajaata ja kuluttaa öljyä sekä mikä pahinta ns. pesevät ominaisuudet laittaa "paskat liikkeelle".

GM suosittaa Mobil Delvac HD 15W40 - saa 20L pöntöissä. Samoin Neste Diesel (15W40) täyttää luokitukset ja on hiukan halvempaa. Taitaa Teboililtakin löytyy...

Mieti mitä käytät - koneremppa maksaa yli 20t mk. Oikeilla öljyillä ajat yli 0,5 Mkm.

• joo
        Yankee kirjoitti:

GM:n suositus on 6.2, 6.5 ja 6.5TD:hen täysin sama:
        - luokitus API CG/CF-4
        - viskos. 15W40 (talvella 10W30)
        - TD:ssä vaihtoväli lyhyempi 5000 km (vrt. 7500 km)

Tärkeintä on tuo luokitus - kertoo öljykalvon olevan paksumpi, ns. raskaankaluston toleranssit. Tunkemalla "mitälie synteettiset" voitelu vajaata ja kuluttaa öljyä sekä mikä pahinta ns. pesevät ominaisuudet laittaa "paskat liikkeelle".

GM suosittaa Mobil Delvac HD 15W40 - saa 20L pöntöissä. Samoin Neste Diesel (15W40) täyttää luokitukset ja on hiukan halvempaa. Taitaa Teboililtakin löytyy...

Mieti mitä käytät - koneremppa maksaa yli 20t mk. Oikeilla öljyillä ajat yli 0,5 Mkm.

Öhöm myös raskaalle kalustolle on nykyään t-synteettistä, en todellakaan tarkoittanut rf1:stä.
        http://www.mobil.fi/finland/raskaskalusto/
        Vaan shx. Jonka luokitukset kyllä riittävät korkeampi luokitus on alaspäin sopiva mutta toisinpäin ei.
        Öljynvaihto on hyvä tehdä vanissa 5000 välein koska sen kuulee jo äänestä kun öljy on laihentunut naftan ansiosta öljystä riippumatta.
        Ja oikeilla öljyillä olen ajanut yli tuon mainitsemasi luvun.
        Ilman lohkolämmitintä kylmäkäynnistykset ovat myrkkyä mineraaliöljyillä tehtäessä jos yleensä lähtee kovilla pakkasilla.

• rahtireiska

älä laita.itse käytän mac :in öljyä 15-40

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      396
      2082
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1929
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      249
      1404
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      81
      1041
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      938
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      808
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      779
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      750
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      724
    Aihe