Niinistön mielestä oli kovin epäreilua, että työantajankin edustaja oli otettu mukaan MTV3:n paneeliin "samaan rintamaan" Tarja Halosen kanssa. Ilmeisesti Niinistölle oli liikaa se, kun työantajäpuolen Arto Ojala arvioi presidentti Halosen toimineen kiitettävästi Suomen yrityselämän edunvalvojana maailmalla.
Onhan se tietysti kovaa, kun omatkin koirat alkavat purra. Arto Ojalalle kuuluu kuitenkin kiitos siitä kuuluisasta suomalaisesta rehellisyydestä.
Epäreilua!
24
701
Vastaukset
- todella
on syytä kiittää rehellisyydstä, mutta Matti Viialaista ja Lauri Ihalaista ei. Siitä kai olemme yhtä mieltä?
- vierailijoita(provoja)
Se kalpeen näköinen SAK edustajan veto oli tarkoituksellinen ja suorastaan väkivaltainen terrorisointi yritys.
Kyllä on SAK laisilla likaiset keinot.
Arto Ojala yritti näyttää herrasmieheltä, ja mokasi pahemman kerran. Liike-elämä edustajat ovat
arvostelleet rankasti Halosta mm. bisnes-lehtien sivuilla. MTV3 tutkijan kommentit ovat omituisia. Tutkijan jos jonka pitäisi pystyä näkemään asiat objektiivisesti.- puhuvat kateuttaan
paljon on liikemaailman edustuksessa niitä jotka huutavat siksi kun eivät saa TEKES:in tukia kuten Nokia, Stora-Enso jne.
Myöskään kaikkia pienyrittäjiä ei voida tukea samalla tavalla ulkomaankaupan osalta, siksi kateus ja meuhkaus. Käyttäisivät sen ajan bisneksien hoitoon, hamekangasta pitäisi ostaa!
- KommentaattoriX
Nyt kollektiivinimimerkillä Mielipidepankki on kirjoituspäivystysvuorossa se "demokraatti", jolle kuullunymmärtäminen tuottaa ongelmia. Kyllä mahtaa kuhina käydä nimimerkin sylttytehtaalla, kun kaikki tämän nimimerkin eri "demokraatit" jutustavat asioista keskenään.
Tavallinen suomalainen on tottunut ymmärtämään asiat niin kuin ne sanotaan. Suomalainen on oikein kuulu suorapuheisuudestaan, paitsi eräät kepulit, jotka ovat kuuluja vieräleukaisuudestaan.
Aivan, otin todesta joka sanan jonka Arto Ojala lausui ymmärtämättä, että hän olisi tarkoittanut jotain muuta. Arto Ojala antoi kiitettävän arvosanan presidentti Halosen suomalaisen yrityselämän etujen edistämisestä maailmalla, eritoten viime vuosina. Jos työantajan edustaja, luottomies näin sanoo, minä uskon sen olevan myös totta.- KommentaattoriX
Mielipidepankki kirjoitti:
Tavallinen suomalainen on tottunut ymmärtämään asiat niin kuin ne sanotaan. Suomalainen on oikein kuulu suorapuheisuudestaan, paitsi eräät kepulit, jotka ovat kuuluja vieräleukaisuudestaan.
Aivan, otin todesta joka sanan jonka Arto Ojala lausui ymmärtämättä, että hän olisi tarkoittanut jotain muuta. Arto Ojala antoi kiitettävän arvosanan presidentti Halosen suomalaisen yrityselämän etujen edistämisestä maailmalla, eritoten viime vuosina. Jos työantajan edustaja, luottomies näin sanoo, minä uskon sen olevan myös totta.Voihan asian noinkin ymmärtää, jos oikeasti on sinun vuorosi kirjoittaa ryhmän sisältä, niin kyllä minä ymmärrän. Sinä olet se tiimin jäsen, joka ymmärtää vain sen osan asiasta, joka tekstitetään nenän eteen.
Annapa vastausvuoro välillä sille jäsenelle, joka ymmärtää TV lähetyksen puhe- ja elekielen huumoria. Älä kuitenkaa samaista itseäsi tavallisiin suomalaisiin, sillä sinähän et todellakaan kuulu noiden harmittomien hölmöjen joukkoon. Ota tämä kirjoitukseni taas ihan tosissasi. KommentaattoriX kirjoitti:
Voihan asian noinkin ymmärtää, jos oikeasti on sinun vuorosi kirjoittaa ryhmän sisältä, niin kyllä minä ymmärrän. Sinä olet se tiimin jäsen, joka ymmärtää vain sen osan asiasta, joka tekstitetään nenän eteen.
Annapa vastausvuoro välillä sille jäsenelle, joka ymmärtää TV lähetyksen puhe- ja elekielen huumoria. Älä kuitenkaa samaista itseäsi tavallisiin suomalaisiin, sillä sinähän et todellakaan kuulu noiden harmittomien hölmöjen joukkoon. Ota tämä kirjoitukseni taas ihan tosissasi.Olen ennenkin suhtautunut surulla kirjoituksiisi. Niiden takaa paistaa niin selvästi loukatun itsetunnon kärsimys. Se johtaa helposti juuri tuollaisiin harhoihin, kun puhut kollektiivikirjoittajista. Toinen sinua tunnetumpi kirjoittaja täällä refleksoi tämän tyyppisiä ongelmiaan puhumalla Hagiksen punakoneesta, toveritoimistuksista ja hänkin näkee kapeja joka nurkassa.
Höpinöihisi puhe- ja elekielen huumorista en ota muuta kantaa kuinsanon vain, että tänään nähty ohjelma ei ollut Spede Pasasen Turhapuro-tuotanto (Presidentin vävy ym.). Tämä siitä puhekielne huumorista. Jos ymmärrät, niin kuin toinen veikkosemme usein toteaa.- tämä amatööripsykologia
Olen ennenkin suhtautunut surulla kirjoituksiisi. Niiden takaa paistaa niin selvästi loukatun itsetunnon kärsimys. Se johtaa helposti juuri tuollaisiin harhoihin, kun puhut kollektiivikirjoittajista. Toinen sinua tunnetumpi kirjoittaja täällä refleksoi tämän tyyppisiä ongelmiaan puhumalla Hagiksen punakoneesta, toveritoimistuksista ja hänkin näkee kapeja joka nurkassa.
Höpinöihisi puhe- ja elekielen huumorista en ota muuta kantaa kuinsanon vain, että tänään nähty ohjelma ei ollut Spede Pasasen Turhapuro-tuotanto (Presidentin vävy ym.). Tämä siitä puhekielne huumorista. Jos ymmärrät, niin kuin toinen veikkosemme usein toteaa.okein on opittu. En huomaa sille mitään perustetta. Minun mielestäni kuitenki sinun kirjoituksesi ansaitsee yksinkertaisen ja yleisesti tunnettuun psykologisen arvion: Kun substanssi loppuu, käydään käsiksi henkilöön ja yleensä täysin asiattomasti.
- KommentaattoriX
tämä amatööripsykologia kirjoitti:
okein on opittu. En huomaa sille mitään perustetta. Minun mielestäni kuitenki sinun kirjoituksesi ansaitsee yksinkertaisen ja yleisesti tunnettuun psykologisen arvion: Kun substanssi loppuu, käydään käsiksi henkilöön ja yleensä täysin asiattomasti.
On kollektiivinimimerkki. Toinen käsi ei tiedä, mitä toinen kirjoittaa ja näitä käsiä on tuossa ryhmässä useita.
Vanha kansanviisaus auttaa ymmärtämään asiaa - joukossa tyhmyys tiivistyy. tämä amatööripsykologia kirjoitti:
okein on opittu. En huomaa sille mitään perustetta. Minun mielestäni kuitenki sinun kirjoituksesi ansaitsee yksinkertaisen ja yleisesti tunnettuun psykologisen arvion: Kun substanssi loppuu, käydään käsiksi henkilöön ja yleensä täysin asiattomasti.
En halua mainostaa itseäni minään psykologian asiantuntijana. Mutta kausaalisuhteista uskon jotain ymmärtäväni. Tämä yleisesti tunnettu arviosi on periaatteessa ihan oikea, mutta se ei koske minua. Subtanssi tässä on loppunut tältä koommentaattoriX:ltä jo ennen kuin se on alkanutkaan. Hänen kaikki kommenttinsa kohdistuvat henkilöön. Jostain syystä hän valinnut minut, mutta kommentoi samalla periaatteella myös historian emeritus professori Heikki Yliknagasta aimmmin, kun viittasin Ylikankaan kirjoituksiin.
Sitten siihen psykologiaan. Jos jollakulla ei ole haluakaan keskustella asiallisesti, vaan käy jatkuvasti juuri käsiksi henkilöön, minä vastaan samalla mitalla ja sitten lopetan senkin vastaamisen hyödyttömänä. Subtanssiperusteilla ei nimittäin ole järkeä käydä keskustelua sellaisen kanssa, joka nimenomaan tarttuu vain henkilööni. Muutaman päivän hän keskittynyt väittämään nimimerkkiäni kollektiivinimimerkiksi, missä kirjoittaja koko ajan vaihtuu. Kyllähän minulla tosiaan ihan sen perusteella, mitä on tullut elämän aikana nähdyksi kanssaihmisistä, tulee tällaisesta tiettyjä amtööripyskologisia mielleyhtymiä, kelle muulle täysissä sielun voimissa olevalle tulisi iahnsamanlaisia.
- saletissa
Ojala niittasi Halosen vaalitappion. Hänen esiintymisensä, kuten pari SDP:n kansanedustajan esittämää "yleisökysymystä", nosti SAK:n joukkohenkeä, mutta karkoitti kaikki muut äänestäjät.
Kiitos SAK, ette olisi parempia edustajia voinut valita, Niinistön voitto on nyt saletti.Oliko Elinkeinoelämän keskusliiton johtaja Arto Ojala SAK:n valitsema. On sillä SAK:lla sitten hirmuinen valta, kun se valitsee jo vastapuolenkin edustajat.
- sinun pitää
Oliko Elinkeinoelämän keskusliiton johtaja Arto Ojala SAK:n valitsema. On sillä SAK:lla sitten hirmuinen valta, kun se valitsee jo vastapuolenkin edustajat.
tarttua. Ojalan puhe oli herrasmiehen kohteliaisuutta ja hiljaista huumoria (et ehkä huomannut viimeisiä sanoja "etenkin viimeaikoina"),
mutta ymmärrän, että Viialaisen käyttäytymistä tuolla ja Ihalaisen ja Lipposen viimeisiä lausuntoja ei oikein kehtaa kehua. - KommentaattoriX
sinun pitää kirjoitti:
tarttua. Ojalan puhe oli herrasmiehen kohteliaisuutta ja hiljaista huumoria (et ehkä huomannut viimeisiä sanoja "etenkin viimeaikoina"),
mutta ymmärrän, että Viialaisen käyttäytymistä tuolla ja Ihalaisen ja Lipposen viimeisiä lausuntoja ei oikein kehtaa kehua.Alla selitys
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000013595087
- kepututkija
Halonen epäonnistui taas todella pahasti MTV3:n tentissä. Onko tämä samanlainen vedenjakaja kuin ensimmäisen kierroksen vsataava tentti jää nähtäväksi.
Tuoreimmat kannatusmittaukset osoittavat Niinistön kannatuksen nousseen suhteessa Haloseen, mutta samalla kannastaan epävarmojen osuuden nousseen. Matematiikkaa ymmärtävät tietävät mitä tämä tarkoittaa. Mielipidepankki luottakoon SAK:n "matematiikkaan".
(Mielipidepankille, jolle tuottaa tuskaa nämä numerot, voin selittää asian aamulla, kun herään ihan ilman krapulaa ja kepulaisuuden harhaa)Kirjoituksesi ensimmäisen kappaleen olisit voinut rehellisyyden nimissä kirjoittaa tänne jo aamulla ennen koko vaalitenttiä. Silloinhan sen jo suunnilleen noin ajattelit. Eli se sen arvosta.
Mihinhän niitä tuoreimpa kannatuslukuja oikein vertaat. Minulla on tiedossa ensimmäisen kierroksen jälkeen tehtynä ennen tätä viimeistä vain yksi kannatusmittaus ja siihen verrattuna Halosen kannatus on kasvanut ja Niinistön vähentynyt. En kylläkään pane suurta arvoa tälle mittaukselle, koska kannastaan epävarmoja oli yli kolmannes. Se tekee kannatusjakauman erittäin epäluotettavaksi varsinaiseen äänestystilanteeseen nähden.
Minun matematiikkani ei ole SAK:n matemattiikkaa, mutta ehkä sielläkin osataan laskea, sillä samaa perusopetustahan me useimmat suomalaiset olemme saaneet. Osalle vaan oppi ei oikein ole mennyt perille. Itse olen näiden mittausten ja ennusteiden osalta kylläkin toista mieltä kuin sinä. Kyse ei ole vain matematiikasta, eikä edes matematiikasta. No, tässähän sinulle on ilveilyn paikka ja sanot, ettei olekaan, vaan kyse on tendenssimäisestä politikoinnista. Sitä en kuitenkaan nyt tarkoittanut.
Kyse on myös loogisesta päättelykyvystä eli kyvystä ennakoida äänestäjien äänestyskäyttäytymisen muutoksia noiden lukujen avulla. Tällaiset todennäköisyyslaskelmat edellyttävät aina pohjaoletuksia. Minä olen täällä ihan julkisesti kertonut omat pohjaoletukseni sille ennusteelle, minkä tein. Minusta se on rehellistä. Sinun keinosi näyttää olevan vain siinä, että tyrmää sen väittämällä matematiikan olevan SAK:n matematiikkaa. Jos näin opponoi vastaan, ei ole kyllä kovin arvokasta käyttää tutkijan nimikettä edes nimimerkissä.
Tällöin on olemassa myös vaara, että kepututkija aletaan lukea keputukijaksi. Menetelmät kun alkavat muistuttaa keputukijan menetelmiä.- huomasit
Kirjoituksesi ensimmäisen kappaleen olisit voinut rehellisyyden nimissä kirjoittaa tänne jo aamulla ennen koko vaalitenttiä. Silloinhan sen jo suunnilleen noin ajattelit. Eli se sen arvosta.
Mihinhän niitä tuoreimpa kannatuslukuja oikein vertaat. Minulla on tiedossa ensimmäisen kierroksen jälkeen tehtynä ennen tätä viimeistä vain yksi kannatusmittaus ja siihen verrattuna Halosen kannatus on kasvanut ja Niinistön vähentynyt. En kylläkään pane suurta arvoa tälle mittaukselle, koska kannastaan epävarmoja oli yli kolmannes. Se tekee kannatusjakauman erittäin epäluotettavaksi varsinaiseen äänestystilanteeseen nähden.
Minun matematiikkani ei ole SAK:n matemattiikkaa, mutta ehkä sielläkin osataan laskea, sillä samaa perusopetustahan me useimmat suomalaiset olemme saaneet. Osalle vaan oppi ei oikein ole mennyt perille. Itse olen näiden mittausten ja ennusteiden osalta kylläkin toista mieltä kuin sinä. Kyse ei ole vain matematiikasta, eikä edes matematiikasta. No, tässähän sinulle on ilveilyn paikka ja sanot, ettei olekaan, vaan kyse on tendenssimäisestä politikoinnista. Sitä en kuitenkaan nyt tarkoittanut.
Kyse on myös loogisesta päättelykyvystä eli kyvystä ennakoida äänestäjien äänestyskäyttäytymisen muutoksia noiden lukujen avulla. Tällaiset todennäköisyyslaskelmat edellyttävät aina pohjaoletuksia. Minä olen täällä ihan julkisesti kertonut omat pohjaoletukseni sille ennusteelle, minkä tein. Minusta se on rehellistä. Sinun keinosi näyttää olevan vain siinä, että tyrmää sen väittämällä matematiikan olevan SAK:n matematiikkaa. Jos näin opponoi vastaan, ei ole kyllä kovin arvokasta käyttää tutkijan nimikettä edes nimimerkissä.
Tällöin on olemassa myös vaara, että kepututkija aletaan lukea keputukijaksi. Menetelmät kun alkavat muistuttaa keputukijan menetelmiä.kuitenkin kaksia asiaa.
Niinistön kannatus nousi kyselyn aikana.
Epävarmojen osuus lisääntyi ja niiden äänissä haastaja yleensä vetää pitemmän korren. huomasit kirjoitti:
kuitenkin kaksia asiaa.
Niinistön kannatus nousi kyselyn aikana.
Epävarmojen osuus lisääntyi ja niiden äänissä haastaja yleensä vetää pitemmän korren.Tuo nousu kyselyn aikana meni minulta ohi, mutta hyvä kun kerroit. Yleensä otokset ovat näissä sen verran pieniä, että kyselyn aikaisten muutosten tilastollinen luotettavuus alkaa olla hyvin suuri. En panisi paljon arvoa sille.
Epävarmojen osuus on suuri enkä sen vuoksi pane juurikaan arvoa koko mittaukselle kuin siinä mielessä, että se kertoo epävarmojen määrän suureksi. Se on mittauksen päätulos. En tekisi tuosta kuitenkaan sellaista johtopäätöstä, että haastaja vetää yleensä pitemmän korren. Tämä johtuu siitä, että epävarmoissa on minun uskoakseni paljon niitä, jotka äänestivät ensimmäisellä kierroksella muita kuin näitä kahta ehdokasta. Tässä mielessä voi olla Halosen kannalta etu, että nämä Niinistölle luulluksi periytyvät äänestäjät miettivät puoluesuosituksista riippumatta sitä, kelle tukensa antavat. Näitä muita kuin Halosta ja Niinistöä äänestäneitähän oli vajaa kolmannes ja nyt epävarmoja reilu kolmannes, joten siinä mennään aika liki. Mutta on siinä varmasti muitakin epävarmoja kuten sellaisia, jotka eivät äänestäneet lainkaan. Yleensä siitä porukasta löytyy aina enemmän tukea vasemmistolaiselle ehdokkaalle.
Itse olen laskenut oman ennusteeni toisella perusteella kuin nämä gallupit ja päätynyt siihen, että Halonen voittaa vaalin noin 53-54 %:n ääniosuudella. Omassa ennusteessani panin vähän hyvän ehdokkaan lisää ja sain luvun 54,3% Haloselle. Jään innolla odottamaan, miten lähelle tai kauas osui.- analyysiäsi jo muualla
Tuo nousu kyselyn aikana meni minulta ohi, mutta hyvä kun kerroit. Yleensä otokset ovat näissä sen verran pieniä, että kyselyn aikaisten muutosten tilastollinen luotettavuus alkaa olla hyvin suuri. En panisi paljon arvoa sille.
Epävarmojen osuus on suuri enkä sen vuoksi pane juurikaan arvoa koko mittaukselle kuin siinä mielessä, että se kertoo epävarmojen määrän suureksi. Se on mittauksen päätulos. En tekisi tuosta kuitenkaan sellaista johtopäätöstä, että haastaja vetää yleensä pitemmän korren. Tämä johtuu siitä, että epävarmoissa on minun uskoakseni paljon niitä, jotka äänestivät ensimmäisellä kierroksella muita kuin näitä kahta ehdokasta. Tässä mielessä voi olla Halosen kannalta etu, että nämä Niinistölle luulluksi periytyvät äänestäjät miettivät puoluesuosituksista riippumatta sitä, kelle tukensa antavat. Näitä muita kuin Halosta ja Niinistöä äänestäneitähän oli vajaa kolmannes ja nyt epävarmoja reilu kolmannes, joten siinä mennään aika liki. Mutta on siinä varmasti muitakin epävarmoja kuten sellaisia, jotka eivät äänestäneet lainkaan. Yleensä siitä porukasta löytyy aina enemmän tukea vasemmistolaiselle ehdokkaalle.
Itse olen laskenut oman ennusteeni toisella perusteella kuin nämä gallupit ja päätynyt siihen, että Halonen voittaa vaalin noin 53-54 %:n ääniosuudella. Omassa ennusteessani panin vähän hyvän ehdokkaan lisää ja sain luvun 54,3% Haloselle. Jään innolla odottamaan, miten lähelle tai kauas osui.tällä palstalla kommentoinut ja minä en niitä aio toistaa. Ihemettelen kuitenkin, että sinä yhä uudelleen esittelet tätä täysin subjektiivista näkemystästäsi ja jo melkein vertaat sitä oikeisiin tutkimuksiin.
analyysiäsi jo muualla kirjoitti:
tällä palstalla kommentoinut ja minä en niitä aio toistaa. Ihemettelen kuitenkin, että sinä yhä uudelleen esittelet tätä täysin subjektiivista näkemystästäsi ja jo melkein vertaat sitä oikeisiin tutkimuksiin.
Onhan täällä nyt paljon turhempaakin jorinaa esitettynä. En minä tässä keskustelulinjassa ole edes esitellyt laskelmiani, vaan ainoastaan sivumennen nyt maininnut siitä. Eihän sen nyt ketään luulisi häiritsevän. En ole missään väittänyt, että se olisi muuta kuin subjektiivinen näkemys. Olen jopa aivan selkeästi nimittänyt sitä ennustuksekseni tai veikkaukseksi. Se perustuu minun omaan vaatimattomaan tutkimukseeni ja voi olla siitä ylpeä, jos se osuu. Se kertoo ehkä silloin siitä, että laskelmani taustaoletukset olivat oikeita. KUn olen perustellut tämän laskelman, se on aiheuttunut keskustelua juuri näistä taustaoletuksista. Esim. nimimerkki kepututkija kiinnitti huomiota siinä yhteydessä Helsingin vaalipiirissä tapahtuviin mahdollisiin muutoksiin, mikä sai minut hieman kaivelemaan niitäkin lukuja.
Minun subjektiivista laskelmaani ei ole syytä verrata tutkimuksiin. Sitä voi verrata todennäköisyyksien osalta vaikkapa vedonlyöntikertoimiin. Niissä olen nähnyt kertoimien perusteella sellaisia arvioita, joissa Halosen voiton todennäköisyys on väliltä 70-90 %. Ehkä olen tämänkin joskus jo aiemmin maininnut, mutta ei kai siitä ole haittaa, koska tuskin kaikki lukijat noita edellisten päivien juttuja enää selaavat.- kepututkija
Kirjoituksesi ensimmäisen kappaleen olisit voinut rehellisyyden nimissä kirjoittaa tänne jo aamulla ennen koko vaalitenttiä. Silloinhan sen jo suunnilleen noin ajattelit. Eli se sen arvosta.
Tällöin on olemassa myös vaara, että kepututkija aletaan lukea keputukijaksi. Menetelmät kun alkavat muistuttaa keputukijan menetelmiä.No niin, palataan tuohon mielipidetiedusteluun kun nämä vastauksesi ovat olleet mitä ovat.
Kahden vertailukelpoisen tutkimuksen erot ovat siis Niinistön kannatuksen nousu suhteessa Haloseen ja samanaikainen epävarmojen osuuden nousu.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että Niinistöä kannattavien absoluuttinen määrä on pysynyt samana, ja epävarmoja on tullut nimenomaan Halosen kannattajista. Ja tämä epävarmojen osuus absoluuttisina lukuina on näillä prosenteilla liki yhtä suuri kuin Niinistön luku kantansa ilmaisseista.
Nyt sitten jossittelua. Jos puolet näistä epävarmoista kuitenkin äänestää suhteessa Niinistö 60 Halonen 40 niin kannatushan on tasan.
Tämä siis osoittaa kuinka lähellä ollaan ja kuinka pienestä kaikki on kiinni. Nyt ratkaisee sellaiset seikat kuin vaalitentit ja äänestysaktiivisuus. Halonen missasi eilisen, tänään on uusi mahdollisuus. Ja kuten eilen Helsingin luvuista kerroin, Niinistöllä on vielä pääkaupunkiseudulla uinuvaa kannatusta.
Pidän kiinni Niinistön 51%:sta - kepututkija
kepututkija kirjoitti:
No niin, palataan tuohon mielipidetiedusteluun kun nämä vastauksesi ovat olleet mitä ovat.
Kahden vertailukelpoisen tutkimuksen erot ovat siis Niinistön kannatuksen nousu suhteessa Haloseen ja samanaikainen epävarmojen osuuden nousu.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että Niinistöä kannattavien absoluuttinen määrä on pysynyt samana, ja epävarmoja on tullut nimenomaan Halosen kannattajista. Ja tämä epävarmojen osuus absoluuttisina lukuina on näillä prosenteilla liki yhtä suuri kuin Niinistön luku kantansa ilmaisseista.
Nyt sitten jossittelua. Jos puolet näistä epävarmoista kuitenkin äänestää suhteessa Niinistö 60 Halonen 40 niin kannatushan on tasan.
Tämä siis osoittaa kuinka lähellä ollaan ja kuinka pienestä kaikki on kiinni. Nyt ratkaisee sellaiset seikat kuin vaalitentit ja äänestysaktiivisuus. Halonen missasi eilisen, tänään on uusi mahdollisuus. Ja kuten eilen Helsingin luvuista kerroin, Niinistöllä on vielä pääkaupunkiseudulla uinuvaa kannatusta.
Pidän kiinni Niinistön 51%:staTarkennus sen verran, että kannatuslukujen muutos tapahtui saman tutkimuksen ensimmäisen ja toisen viikon osalta, ei kahden eri tutkimuksen kuten epäselvästi edellä kirjoitin. Itse asiaa tämä ei muuta
kepututkija kirjoitti:
No niin, palataan tuohon mielipidetiedusteluun kun nämä vastauksesi ovat olleet mitä ovat.
Pidän kiinni Niinistön 51%:staSinullakin on tuossa pelkästään oletuksia. Miten se nyt on parempaa matematiikkaa kuin minullakaan. Oletat esimerkiksi, että epävarmojen lisääntyminen tulee Halosen kannattajista ja että näiden äänet jakaantuisivat suhteessa 60-40. Näihin oletuksiin ei ole mitään muuta perustetta kuin oma arvauksesi.
Itse en vetäisi tuon gallupin osalta mitään muita johtopäätöksiä kuin sen, että epävarmojen määrä on suuri ja sen vuoksi Halosen saama 55 % on epäluoettava tulos. Sitä voisi pitää luotettavana vain, jos oletetaan, että epävarmat jättävät äänestämättä kokonaan.
Se kuka missasi eilisen tentin, on arvostuskysymys. Kuten tältäkin palstalta huomaat mielipiteet jakautuvat kovasti sen suhteen, kuka missasi. Jos on kovasti oman ehdokkaan puolesta ja toista vastaan, näkee kyllä aina "oikein". Antero Mertarantakin sentään lätkämatsia selostaessaan sanoo rehellisesti, että tätä nyt katsotaan sinivalkoisin silmälaisein.
Pidä sinä kiinni Ninistön 51 %:sta. Minä pidän kiinni Niinistö 46 %:sta.kepututkija kirjoitti:
Tarkennus sen verran, että kannatuslukujen muutos tapahtui saman tutkimuksen ensimmäisen ja toisen viikon osalta, ei kahden eri tutkimuksen kuten epäselvästi edellä kirjoitin. Itse asiaa tämä ei muuta
Jos olet yhtään perillä tilastollisten otostutkimusten saloista, ymmärrät, että otoksen ollessa näin pieni, muutokset ensimmäisen ja toisen viikon kyselyn välillä ovat tilastollisista satunnaisvirheistä johtuen äärimmäisen epäluotettavia. Olisin ihan tätä samaa mieltä riippumatta siitä, onko Halosen kannatus noussut vai vähentynyt. Eli jos nyt jokin tällainen samantapainen tutkimus vielä ulos, en muuta kantaani tuloksen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522