Nimen vaihto?

Johanna

Onko Raamatun mukaan nimen vaihto synti/lain vastaista?
En ole löytänyt paljoakaan tästä asiasta. Toivoin että valistaisitte minua

8

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru

Tehtiinhän sitä Raamatussakin. "Tästä lähtien et ole enää Jorma, vaan sinut tunnetaan nimellä Heebo, Jumalan karitsa." Ei varmasti mikään sanatarkka lainaus, vanhassa testamentissa kuitenkin.

• Piru

Kai nyt uskovaisellekin oman järjen käyttö on sallittua, mitenhän nimenvaihto muka rikkoisi Jumalaa vastaan? Nimi tulee kasteessa sivutuotteena kun sen pääasiallinen tarkoitus on ottaa seurakunnan jäseneksi. Saa uskovainenkin ajatella, pääasia on vain ettei kyseenalaista mitään mitä Kirjassa lukee.

• keskustelija

Eipä tuo Raamattu taida sellaiseen ottaa kantaa.
      Asia kuuluu siis ns. ehdonvallan asioihin, josta kukin päättää Jumalan edessä omantuntonsa kanssa, rukoillen.

Raamatussa Jumala itse on antanut omilleen uusia nimiä...esim. Jaakobista tuli Israel (1. Moos. 35:10), Simonista tuli Keefas, joka on käännettynä Pietari (Joh. 1:42).

Nimenvaihdos täällä ei jää uskovalla viimeiseksi :)

"Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'" (
      Ilm. 2:17)

Tärkeintä on, että meillä on "Jumalan lapsen" nimi.

"Katsokaa, kuinka suurta rakkautta Isä on meille osoittanut: me olemme saaneet Jumalan lapsen nimen, ja hänen lapsiaan me myös olemme. Tästä syystä maailma ei meitä tunne, eihän se tunne häntäkään." (1. Joh. 3:1)

• maagikko

Jos haluat vaihtaa nimesi,niin sinun ei tarvitse itse juosta siitä ilmoituksia tekemässä,suuremman osan ilmoittaa virasto.mitä nyt uusi kela-korti ja id-tulevat maksamaan.Joskus vanhemmat eivät ymmärrä antamansa nimen takkaa.Johanna on kaunis nimi.Kuten niin moni muukin.Vai mitä uolevi vähäleuka

• aurora

Kun 3v sitten muutin etunimeni huomasin itsekin muuttuneeni.En enään ollut se nurkissa lymyävä puoliaan pitämätön tuhkimolko.Vaan alion kertoa omista mielipiteistäni ja rohkaistuin,minua myös kuunneltiin.Joten aloin ajattelemaan että kyllä numerologiassa on jotain taikaa,

• Ex-nimi?

Miten numerologia vaikutti nimesi vaihtoon? :)
        Itse olen kiinnostunut niin nimen vaihdosta kuin numerologiastakin et...

• Talmid

rikkomus Tooraa vastaan. Muista Abrahamin, Saaran ja Israelin nimien vaihdot. Tee samoin :)

• Tosikristitty

vaihdat oman nimesi toiseen, niin annahan mennä vaan.

Vapauteen Kristus vapautti meidät. Ei nimi miestä pahenna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      177
      6512
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1300
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      923
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      849
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      240
      829
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe