Japanilaiset autot

myöntäkää totuus

Japanilaiset autot ovat tärkeä osa suomalaista liikennekulttuuria. Jenkkispedet, halusitte tai ette, japsit tulivat tänne aikoinaan jäädäkseen.

36

3375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      minäpä ajoin aikoinaan viisi vuotta japanilaisella ja sitten siirryin chevrolettiin ja siitä asti olen jenkillä ajanut enkä takasin vaihda.
      ajamisen pitää olla pehmeää äänetöntä ja mukavaa.
      japanilaiset ja eurooppalaiset automerkit eivät tarjoa sellasta kyytiä kuin ainoastaan tähtitieteellisen kalliissa malleissaan joita vain ministerit ostavat.

      itse auto-alan toimihenkilönä olen ajanut 100 000euron autoja ja muita eikä ne kovin paljoa eroa nykyisestä chevroletistäni ajomelun ja ajamisen suhteen. ainoastaan niissä on enemmän elektroniikkaa ja kaikkea hiplettä enemmän.

      eriasia jos minulla olisi vielä enemmän rahaa niin saattaisin ostaa kalliimmankin auton mutta merkkiä minä en vaihtaisi.

      • ei enään ikinä GM autoa

        Minäkin olin tosi tyytyväinen ensimmäiseen GM konsernin autoon ja ihka-aitoon jenkkiin. Paitsi sitten selvisi, että ne ei osaa rakentaa moottoreita kestämään. Mutta varaosien hinnoittelun he kyllä osaavat.

        Ei enään ikinä GM-konsernin autoa. Saab ehkä, mutta silloinkin ehdottomasti vain skandinaviassa koottu. Tai jokin kaukoidässä valmistettu.

        Jenkkirassi on varmaan ihan hyvä, jos on a)rahaa korjata b)intoa korjata. Tai sitten paijaa menopeliä arkipäivät ja cruisailee sitten viikonloppuna sillä jos on aurinkoista ja lämmintä.

        Mitä tekee japaninpoika? Sellaisia autoja joita ihmiset haluavat ostaa. Muistaakseni Toyotan pörssiarvolla ostaisi GM:n, Mersun, BMW:n ja muutaman muunkin autotehtaan pois kuleksimasta.


      • Anonyymi

        Sitten voin ostaa japanin auton, kun kaikenlainen myynti ja mainostaminen on esitetty japaniksi. EN ENNEN!!!


      • Anonyymi
        ei enään ikinä GM autoa kirjoitti:

        Minäkin olin tosi tyytyväinen ensimmäiseen GM konsernin autoon ja ihka-aitoon jenkkiin. Paitsi sitten selvisi, että ne ei osaa rakentaa moottoreita kestämään. Mutta varaosien hinnoittelun he kyllä osaavat.

        Ei enään ikinä GM-konsernin autoa. Saab ehkä, mutta silloinkin ehdottomasti vain skandinaviassa koottu. Tai jokin kaukoidässä valmistettu.

        Jenkkirassi on varmaan ihan hyvä, jos on a)rahaa korjata b)intoa korjata. Tai sitten paijaa menopeliä arkipäivät ja cruisailee sitten viikonloppuna sillä jos on aurinkoista ja lämmintä.

        Mitä tekee japaninpoika? Sellaisia autoja joita ihmiset haluavat ostaa. Muistaakseni Toyotan pörssiarvolla ostaisi GM:n, Mersun, BMW:n ja muutaman muunkin autotehtaan pois kuleksimasta.

        Ei auton korjaamiseen rahaa tarvitse, kuin vaihdettavien osien hankintaan. Säästyy paljon, kun osaa korjata ja laittaa autoa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten voin ostaa japanin auton, kun kaikenlainen myynti ja mainostaminen on esitetty japaniksi. EN ENNEN!!!

        Japaniksi ilmoittelusta EI OTA SELVÄÄ "ERKKIKÄÄN." Viivoja ja huitasuja sinne -tänne.🤭😂🤣🤮


    • JonR

      Ne on, entä sitten?

      Tosiasiassahan useimmille harrastajille on ihan sama millä muut ajaa ja auto voi olla hieno oli se sitten minkä maalainen tahansa, minusta on vähän outoa haukkua auto huonoksi ihan vaan valmistusmaan perusteella.

      Täällä nyt mölisee kaikenlaista provoilijaa joilla ei varmaan ole edes mopoa

    • mazda 6 nyt

      ennen ajoin uudella chevyllä kyyti jonkinlaista.nyt mazda6 kyyti parempaa samaten suorituskyky.käytän bensarahat vaimoon jotka säästyy.lisäksi ei tunne itseä luolamieheksi mazdan ratissa.vaimokin tykkää että parempi on.

      • make

        olla typerämpää sijoituskohdetta kuin nainen??
        etkö muuten saa vittua ja rakkautta kuin ostamalla??


      • invalidi
        make kirjoitti:

        olla typerämpää sijoituskohdetta kuin nainen??
        etkö muuten saa vittua ja rakkautta kuin ostamalla??

        tossa puhuttiin vaimon huomioimisesta,mut tollasella luolamiehellä kuin sä ei tosiaankaan oo muuta ku maksullisia ja sit joskus joltain 4promilen luuserilta sääli torttuu.


      • Anonyymi
        make kirjoitti:

        olla typerämpää sijoituskohdetta kuin nainen??
        etkö muuten saa vittua ja rakkautta kuin ostamalla??

        Kuulin ostoskeskuksen parkkipaikalla. Komee kundi, mutta ruma auto 😉😊


    • alppu

      sitten? Kyllä tänne Suomen teille sopii kaiken maalaisia autoja. Siitä vaan...

      • myöntäkää totuus

        ...jos jenkkiautoilijoista oikeasti löytyy myös noin ajattelevia. Tälle palstalle näkyy pesiytyneen ajattelutapa jossa muunmaalaisia autoja sanotaan 'riisikupeiksi' tai kinnereiksi ja niiden kuskit leimataan 'vasemmistolaisiksi'.


      • Fury-75
        myöntäkää totuus kirjoitti:

        ...jos jenkkiautoilijoista oikeasti löytyy myös noin ajattelevia. Tälle palstalle näkyy pesiytyneen ajattelutapa jossa muunmaalaisia autoja sanotaan 'riisikupeiksi' tai kinnereiksi ja niiden kuskit leimataan 'vasemmistolaisiksi'.

        Ehkä se ajattelutapa/muiden maalaisten autojen puhuttelu juontaa siitä, että jokaisen keskustelun, jossa on mainittu "riisikuppi" ym., otsikkona on "AMERIKKALAISET ON PERSEESTÄ", tai "JENKIT KULUTTAA JA ON RUMIA"...jne, jne.
        "Myöntäkää totuus", että kuittailu on lähtöisin joistain muista kuin jenkkiharrastajista.


      • johtuisi
        myöntäkää totuus kirjoitti:

        ...jos jenkkiautoilijoista oikeasti löytyy myös noin ajattelevia. Tälle palstalle näkyy pesiytyneen ajattelutapa jossa muunmaalaisia autoja sanotaan 'riisikupeiksi' tai kinnereiksi ja niiden kuskit leimataan 'vasemmistolaisiksi'.

        että näin on.
        Kyllä joku on aina ensin alkanu provoilee,tai itkee kun jenkit vie paljo soppaa,ym.ym.


    • riisipipo

      näin on. ja kaiken huipuksi jenkkikin haluaa japsiauton ja kusee oman maansa kotteroiden päälle. eipä paljoa naurata gm:ää ja fordia tilanne.

    • 318

      Olet aivan oikeassa, japsit tulivat jäädäkseen. Mutta toivottavasti ei koskaan mene niin huonosti, että joutuisin itse ajamaan japanilaisella autolla.

      • mieltä

        ennen vaikka polkupyörällä.


      • menee...

        Minä jouduin kustannussyistä hankkimaan parin kesäjenkin lisäksi talviautoksi japanilaisen. Mieluummin ajaisin jenkillä, mutta japanilainen kuluttaa vähemmän eikä kulkinekaan ole maksanut vuoden aikana kuin 300 eur korjauksineen. Siis auto korjaukset. Toista talvea tässä jo mennään....


      • menee... kirjoitti:

        Minä jouduin kustannussyistä hankkimaan parin kesäjenkin lisäksi talviautoksi japanilaisen. Mieluummin ajaisin jenkillä, mutta japanilainen kuluttaa vähemmän eikä kulkinekaan ole maksanut vuoden aikana kuin 300 eur korjauksineen. Siis auto korjaukset. Toista talvea tässä jo mennään....

        Onhan niitä japseja aina ollut ja varmaan tulee olemaan liikentessä.
        Kuin myös italoja ja saksalaisia ja vaikkasunmitä.
        Kyllähän jotkut vanhat japsit on hienoja, Celicat ym. vastaavat "erikoiset".
        Nykyään kaikki uudet on samannäköisiä, täytyy perä pitkällä katsoa että minkä merkkinen on kyseinen peräpuikko.
        Ajakaa millä haluatte, itse ajan Amerikkalaisella.


      • asiaa,
        mieltä kirjoitti:

        ennen vaikka polkupyörällä.

        eihän sulla muuta olekaan kuin "polkupyörä"


      • panomies,
        ponimies kirjoitti:

        Onhan niitä japseja aina ollut ja varmaan tulee olemaan liikentessä.
        Kuin myös italoja ja saksalaisia ja vaikkasunmitä.
        Kyllähän jotkut vanhat japsit on hienoja, Celicat ym. vastaavat "erikoiset".
        Nykyään kaikki uudet on samannäköisiä, täytyy perä pitkällä katsoa että minkä merkkinen on kyseinen peräpuikko.
        Ajakaa millä haluatte, itse ajan Amerikkalaisella.

        hyvä kun ajat jenkillä,jää mulle enemmän aikaa ajaa sun muijalla kun oot rassaamas sun romuas:)


      • panomies, kirjoitti:

        hyvä kun ajat jenkillä,jää mulle enemmän aikaa ajaa sun muijalla kun oot rassaamas sun romuas:)

        Tämmöstä se on täällä, rassataan toisten eukkoja ja pannaan romuja...
        kun ei omia ole.


      • myyräkarkotin
        ponimies kirjoitti:

        Tämmöstä se on täällä, rassataan toisten eukkoja ja pannaan romuja...
        kun ei omia ole.

        Jos japsit on riisikuppeja, nii jenkit on myyräkarkottimia ja hehtaaripeltejä ja jenkeillä pääse ohi kaikesta paitsi huoltoasemista. Mikäli ostat jenkkiauton tuleepaha huoltoasemat ainaki tutuks :D.(en halua loukata pitää olla vähä huumorii)


      • Anonyymi
        menee... kirjoitti:

        Minä jouduin kustannussyistä hankkimaan parin kesäjenkin lisäksi talviautoksi japanilaisen. Mieluummin ajaisin jenkillä, mutta japanilainen kuluttaa vähemmän eikä kulkinekaan ole maksanut vuoden aikana kuin 300 eur korjauksineen. Siis auto korjaukset. Toista talvea tässä jo mennään....

        Häpeäisit. Jenkki sen olla pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häpeäisit. Jenkki sen olla pitää.

        Ja millähän argumenteilla? Idiootti Trump pressaksi vai?....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja millähän argumenteilla? Idiootti Trump pressaksi vai?....

        Tietenkin! Trump 12 vuotta lisää, ja muu maailma itkeköön!

        Näin Trumpin vaalikokouksissa!.....

        On se vaan kova....


    • ----------

      mutta en sitä että mitään tekis.

      • <<<<

        olisi nastaa Omistaa Kortin kera 150 320-470 120-590 eri merkkistä autoa


      • hmmmmm.....
        <<<< kirjoitti:

        olisi nastaa Omistaa Kortin kera 150 320-470 120-590 eri merkkistä autoa

        suomessa oli ajettu jo 30 vuotta jenkeillä ennen ku ensimmäiset japsit tuli suomeen...


      • ja
        hmmmmm..... kirjoitti:

        suomessa oli ajettu jo 30 vuotta jenkeillä ennen ku ensimmäiset japsit tuli suomeen...

        Toota jne rakenteli ompelukoineita kun amerikkalaiset tekivät jo Autoja.


      • Anonyymi
        ja kirjoitti:

        Toota jne rakenteli ompelukoineita kun amerikkalaiset tekivät jo Autoja.

        Itellä ei nyt oo jenkkiä tällä hetkellä, mutta ennemmin sellaisella ajaa kun millään muulla. Esim sakemannin vehkeet, ei kiitos!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä ei nyt oo jenkkiä tällä hetkellä, mutta ennemmin sellaisella ajaa kun millään muulla. Esim sakemannin vehkeet, ei kiitos!!

        Näin se menee. Trump Vs. Muu maailma!!!!!!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Paljonko saat siltä ropposia oman elämäsi pyörittämisen?....


    • Anonyymi

      Mitä väliä? Aina hevosvoimia pitää olla sen verran, että pääsee ohittamaan vaikka 20 metrin matkalla. Se on tärkeintä tämän päivän nykyautoilussa!!! Ottakaa opiksenne, te autokouluilijat!!! Siihen tarvitaan tietenkin täysillä hevosvoimilla oleva AMG mese täysillä hevosvoimilla, ja jää vielä senkin jälkeen nissanin GT-R:stä peränpitäjäksi!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe