Onko muilla kokemuksia C4 VTR takaiskareiden kolinasta? Varsinkin silloin kun takana istuu pari matkustajaa ja ajaa pieneen töyssyyn kuuluu takaiskareista terävä kolahdus. Tämä siis vain silloin kun painoa on autossa enemmän kun vain etupenkkiläiset.
C4 kolinat
18
6218
Vastaukset
- huolestu!
Tämä alustan kolina on kuulemma Vehonkin mukaan sitikan ominaisuus, ei vika. Omat sitikkani, entinen C3 ja nykyinen C2 kolisevat myös. Ihan uutena, alle 1000 km ajettuna kolinaa ei juuri kuulunut, vaan nyt 1600 km lasissa jo tutun oloisesti kolisee kuopissa ja töyssyissä. Jostain välyksistä se johtuu, vaan ne ovat tutkittaessa olleet tehtaan toleranssien rajoissa, joten ei varsinainen vika. Itseäni se ei enää haittaa, väännän stereoita isommalle. Samoin olen tottunut jo voimansiirron vinkunaan ja ulinaan sekä jarrujen rohinaan, ominaisuuksia. Toisessa vaakakupissa painaa auton muu laadukkuus ja tekninen luotettavuus, pelaa muutoin kuin joku aito japsi teknisesti.
- sssss
siis niin etteivät huollossa tee asialle mitään? Onko kolinasta mitään vaaraa ajossa, tarkoitan siis kuluvatko siellä jotkut osat, vaurioituvat tms.
- paavo
27.01.12006 klo 22.07 se on oikeaa tietoa!
- TTS
En ole huomannut kolinoita ihan pienissä töyssyissä, mutta kun ajaa johonkin hieman isompaan kuoppaan, niin kolahdus on melkoinen.
- sssss
ihan pienissä kuopissa kuulukaan, mutta varsinkin "ylöspäin" joustaessa kuuluu.
- Ceeneljäkin
Vaihdoin juuri C5 HDi:n kolinoiden takia C4 2.0 Coupe VTS:n. En ainakaan vielä ole kuullut mitään ylimääräistä(ajettu vasta 500 km). VTS on tietenkin eriasia kuin VTR.
Kiinnostaa, onko myös VTS kuskien havaintoja epämääräisestä kolkotuksest?- Citikkamiäs
Se on nykycitikoissa normaalia. Kuten sanottu Vehon asentajat voi käskystäsi nostaa auton pukille vaan toteavat että normaalivälykset on.
Kolinat ovat pahimpia täällä liikennehelvetissä: Helsingissä, missä mukulakivikatuja, ratikkakiskoja ja vauhdikasta ajoa kaarteisiin, ja seassa yllättäviä monttuja ja syvälle laitettuja kaivonkansia joita et pimeällä ja suolakurakelillä ehdi näkemään ja väistämään. Siksi uusi auto kannattaa vaihtaa taas uuteen 2-3 vuoden välein, max 60 tkm. - sssss
Citikkamiäs kirjoitti:
Se on nykycitikoissa normaalia. Kuten sanottu Vehon asentajat voi käskystäsi nostaa auton pukille vaan toteavat että normaalivälykset on.
Kolinat ovat pahimpia täällä liikennehelvetissä: Helsingissä, missä mukulakivikatuja, ratikkakiskoja ja vauhdikasta ajoa kaarteisiin, ja seassa yllättäviä monttuja ja syvälle laitettuja kaivonkansia joita et pimeällä ja suolakurakelillä ehdi näkemään ja väistämään. Siksi uusi auto kannattaa vaihtaa taas uuteen 2-3 vuoden välein, max 60 tkm.kaivonkannet varsinkin alkaa raivostuttaa!! Voishan sen tietysti huoltoon viedä ja katsoa mitä siellä sanovat. Sinulla on itse siis kokemusta asiasta?
- sama miäs
sssss kirjoitti:
kaivonkannet varsinkin alkaa raivostuttaa!! Voishan sen tietysti huoltoon viedä ja katsoa mitä siellä sanovat. Sinulla on itse siis kokemusta asiasta?
Juu, täällä hesassa ajellaan ja toinen sitikka menossa peräkkäin. Pelanneet muutoin täysin erinomaisesti, vaan tuo kolina. En anna häiritä sen. Ai niin, meni multa vm-98 BMW:stä aikanaan 34 tkm:n kohdalla alapallonivelet kun koko ajan ajoa keskustan alueella, ne ratikkakiskot ja kaivonkansikuopat ovat perkeleellisiä!
- monta
vts:ää on suomessa myyty..kerro..
minäpä tiedän.. - minulla
monta kirjoitti:
vts:ää on suomessa myyty..kerro..
minäpä tiedän..on yksi kappale. ajettu nyt 1450 km
- ja nitinät
haittaa, ÄLÄ OSTA ranskalaista autoa.
Ranskalaisuus on niin suurpiirteistä, että kolinoita ja vallaanlkaan nitinöitä ei millään saa pois.
Ne kuuluu ranskalaisuuteen.
Paljon halvemmalla saisi Korealaisen ja pienemmillä koriäänillä.
Jos täydellistä autoa haluat osta Saksalainen ( Audi ) tai Japanilainen ( Toyota )
Ilalialainen menee vielä ranskalaisenkin alapuolelle laatuseikoissa.
Etkö ottanut lainkaan selvää, kun meneit C4 ja vallankin VTR:n ostamaan ? Eihän tuo ole edes halpa. Totuus alkanee paljastumaan myös sinulle.
Kaikkea hyvää viimasuojallesi.- tulet tänne
palstalle puhumaan puppua. Itselläni kokemusta yhdestä Audista, kahdesta Mersusta, yhdestä Pösö 406:sta ja yhdestä Toyota Avensiksesta. Kaikissa autoissa takapään kolinoita, toisessa Mersussa ja Pösössä vähiten. Kaikki autot melko uusia, vanhin vm.1997 Mersu 200 D. Pösöstä hävis kaikki kolinat takapäästä, kun vaihtoivat jonkun aurauksen säätötankon. Muissa autoissa kaikkia kolinoita ei kokonaan saatu pois, Audi 80 vm.2002 pienet kolinat kuuluivat kuulemma auton ominaisuuksiin, johtui huollon mukaan iskareista. Valehtelet tyyppi, kun tuollaisia juttelet! PS. Nyt ei kolise, autona CHRYSLER SEBRING V6 SIGNATURE EDITION. LOISTAVA auto ja KAUNIS!!
- pukkaa
tulet tänne kirjoitti:
palstalle puhumaan puppua. Itselläni kokemusta yhdestä Audista, kahdesta Mersusta, yhdestä Pösö 406:sta ja yhdestä Toyota Avensiksesta. Kaikissa autoissa takapään kolinoita, toisessa Mersussa ja Pösössä vähiten. Kaikki autot melko uusia, vanhin vm.1997 Mersu 200 D. Pösöstä hävis kaikki kolinat takapäästä, kun vaihtoivat jonkun aurauksen säätötankon. Muissa autoissa kaikkia kolinoita ei kokonaan saatu pois, Audi 80 vm.2002 pienet kolinat kuuluivat kuulemma auton ominaisuuksiin, johtui huollon mukaan iskareista. Valehtelet tyyppi, kun tuollaisia juttelet! PS. Nyt ei kolise, autona CHRYSLER SEBRING V6 SIGNATURE EDITION. LOISTAVA auto ja KAUNIS!!
Heh heh, Audi 80 vm. 2002.
Ei kai nyt sentään? - se nissani
tulet tänne kirjoitti:
palstalle puhumaan puppua. Itselläni kokemusta yhdestä Audista, kahdesta Mersusta, yhdestä Pösö 406:sta ja yhdestä Toyota Avensiksesta. Kaikissa autoissa takapään kolinoita, toisessa Mersussa ja Pösössä vähiten. Kaikki autot melko uusia, vanhin vm.1997 Mersu 200 D. Pösöstä hävis kaikki kolinat takapäästä, kun vaihtoivat jonkun aurauksen säätötankon. Muissa autoissa kaikkia kolinoita ei kokonaan saatu pois, Audi 80 vm.2002 pienet kolinat kuuluivat kuulemma auton ominaisuuksiin, johtui huollon mukaan iskareista. Valehtelet tyyppi, kun tuollaisia juttelet! PS. Nyt ei kolise, autona CHRYSLER SEBRING V6 SIGNATURE EDITION. LOISTAVA auto ja KAUNIS!!
on vaihtunu chrysleriin?ei sulla raukka oo nii paljo edes rahaa ett voisit ostaa..kyykky provo..
- Sinäkin
idiootti käytit 5 min. aikaasi turhanpäiväiseen jorinaan.
- jauhantaa
Oman C4:n kolinat ei ole sitä luokkaa, että en olisivat mitenkään epänormaaleja, siis mihinkään autoon. Kaikki autot kolisee. toiset vähemmän ja toiset enemmän. Varsinkin Suomen teillä (jotka huononevat vuosi vuodelta) löytyy paljon kuoppia, joissa kolahtaa varmasti.
- Hanttapuli
Minulla etupään ylälaakerin ja sen kiristysruuvin väliin jää muutaman millin rako. Siinä on sellainen kumilla vuorattu prikka, vaan silti kolisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851