Signs

ZedNut

Kyllä on toi Signs uskomattoman P**** elokuva!
Ensinnäkin se on tehty varmaan noin 10K$ budjetilla; Koko leffa on käytännössä kuvattu sillä maissipeltojen ympäröimällä maatilalla. Ei oikeastaan ainuttakaan erikoistehostetta. Ufoja ei tässä elokuvassa nähdä kuin valopisteinä tv-ruudulla ja muukalaisia on mukana kokonaista yksi kappaletta. Toi muukalainenkin on normaalikokoinen nayttelijä vihreäksi maalatussa sukelluspuvussa ja halvassa kuminaamarissa.
Dialogi leffassa on kliseistä pashaa! Kaiken huippu on ärsyttävä, ilmeisesti macCulay Culkinin 8v. pikkuveli, joka latelee suustaan koko leffan ajan uskomattomia viisauksia tyyliin: -Tämä tulee muuttamaan tieteen niinkuin me sen tunnemme!
Jopa Mel Gibson näytti aina vaivaantuneelta kun se jätkä avasi suunsa.
Teki mieli kyllä vaatia rahat takasin ton leffan jälkeen. Yksinkertaisesti huonoin elokuva jonka olen nähnyt pitkään aikaan.
Kommenttia....

27

2566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      Itselleni tuli mieleen joku B-luokan zombileffa.
      Mutta ei se nyt ihan niin huono ollut, oikeastaan hyvä, jos vertaa muihin ufoleffoihin. Tähän en tietenkään laske Alieneita vaan ainoastaan "Rauni-Leena" -rainat, sillä Signs kuuluu selkeästi tähän kategoriaan.
      Rahoja en tule vaatimaan takaisin, koska en koskaan mitään maksanutkaan. :)
      Vielä on sanottava tuosta "Tämä tulee muuttamaan tieteen",että miten niin muka??? Uskonnon ehkä mutta miten vitussa se tieteen muuttaisi? Joka sellaista väittää ei tiedä hevonp***** tieteestä.

    • Sppk

      Signs myydän vaan kiinnostusta herättivällä trailerilla, mutta todellisuudessa (ainakin omasta mielestäni) elokuva oli täysi floppi. Enempää en jaksa hakkua, vaikka paljon jäi vielä mainitsematta.

    • Henxu
    • Hb

      Taidan jättää sen katsomatta:=)

    • Ninzu

      Niin se on vain hassua, et joku voi tykätäkin siitä leffasta. Huippu hyvä, ei pidä ottaa kovin vakavasti noita leffoja. Viihtymäänhän sinne mennään, eikä takertumaan jokaiseen repliikkiin..

      • ZedNut

        Viihtymään mä sinne sitä katsomaan meninkin. Kuitenkin alle viisi minuuttia alkutekstien jälkeen olin jo ihan kypsä ja valmis kävelemään ulos. Helposti olisi salista ulos kävelemään päässytkin sillä paikalla oli vain noin 30 ihmistä! Siis 30!! ihmistä ja leffaa oli esitetty alle viikko, eikä kyseessä ollut mikään päivänäytös. Viidakkorumpu oli siis toiminut.
        Mielenkiintoista muuten, että jenkkilässä leffa on top-10 listan nelosena vielä monen esitysviikon jälkeenkin. Suomessa se ei ensi-ilta viikollaan päässyt edes koko listalle. Kertookohan se jotain jenkkilästä, vai ehkä enemmän Suomesta?


      • eetu
        ZedNut kirjoitti:

        Viihtymään mä sinne sitä katsomaan meninkin. Kuitenkin alle viisi minuuttia alkutekstien jälkeen olin jo ihan kypsä ja valmis kävelemään ulos. Helposti olisi salista ulos kävelemään päässytkin sillä paikalla oli vain noin 30 ihmistä! Siis 30!! ihmistä ja leffaa oli esitetty alle viikko, eikä kyseessä ollut mikään päivänäytös. Viidakkorumpu oli siis toiminut.
        Mielenkiintoista muuten, että jenkkilässä leffa on top-10 listan nelosena vielä monen esitysviikon jälkeenkin. Suomessa se ei ensi-ilta viikollaan päässyt edes koko listalle. Kertookohan se jotain jenkkilästä, vai ehkä enemmän Suomesta?

        Olenko minä ainoa joka pidin leffasta kun kaikki muut näyttävät haukkuvan leffaa.Elokuva ei ollut huono mutta kärsimättömille ja nykyajan rutosta eli kiireestä kärsiville ihmisille tätä en voi suositella.Signs on ollut suomessakin ykkösenä listoilla,taisi olla 25 000 katsojaa ekalla viikolla.


      • äksönmään
        eetu kirjoitti:

        Olenko minä ainoa joka pidin leffasta kun kaikki muut näyttävät haukkuvan leffaa.Elokuva ei ollut huono mutta kärsimättömille ja nykyajan rutosta eli kiireestä kärsiville ihmisille tätä en voi suositella.Signs on ollut suomessakin ykkösenä listoilla,taisi olla 25 000 katsojaa ekalla viikolla.

        Voi mikä kauhea pettymys, eihän siinä ollutkaan hillittömiä erikoisefektejä. Eikös tämä ollutkaan toimintaelokuva??? No ei, sitä se ei ollut. Mutta siinähän on pääosassa Mel Gibson, jonka tunnemme toimintaleffoista kuten Mad Max, Lethal Weapon, Payback,... No ei vittu, muahan on huijattu! Luulin, että se pistää humanoidia poikki ja pinoon mutta ei.. sehän meni kellariin piiloon kun ufot tuli ovelle koputteleen.


      • sb
        ZedNut kirjoitti:

        Viihtymään mä sinne sitä katsomaan meninkin. Kuitenkin alle viisi minuuttia alkutekstien jälkeen olin jo ihan kypsä ja valmis kävelemään ulos. Helposti olisi salista ulos kävelemään päässytkin sillä paikalla oli vain noin 30 ihmistä! Siis 30!! ihmistä ja leffaa oli esitetty alle viikko, eikä kyseessä ollut mikään päivänäytös. Viidakkorumpu oli siis toiminut.
        Mielenkiintoista muuten, että jenkkilässä leffa on top-10 listan nelosena vielä monen esitysviikon jälkeenkin. Suomessa se ei ensi-ilta viikollaan päässyt edes koko listalle. Kertookohan se jotain jenkkilästä, vai ehkä enemmän Suomesta?

        on tuskin mitaan tekemista onko leffa jenkeissa vai suomessa top 10:ssa. itse olen suomalainen, ja asun jenkeissa, ja tykkasin signs:sta, koska se ei ollut vakivaltainen tai millaan muulla tavalla sellainen kuin olisi sen odottanut olevan. jannittava ja mielenkiintoinen se oli minusta.


      • ulkosuomalainen
        ZedNut kirjoitti:

        Viihtymään mä sinne sitä katsomaan meninkin. Kuitenkin alle viisi minuuttia alkutekstien jälkeen olin jo ihan kypsä ja valmis kävelemään ulos. Helposti olisi salista ulos kävelemään päässytkin sillä paikalla oli vain noin 30 ihmistä! Siis 30!! ihmistä ja leffaa oli esitetty alle viikko, eikä kyseessä ollut mikään päivänäytös. Viidakkorumpu oli siis toiminut.
        Mielenkiintoista muuten, että jenkkilässä leffa on top-10 listan nelosena vielä monen esitysviikon jälkeenkin. Suomessa se ei ensi-ilta viikollaan päässyt edes koko listalle. Kertookohan se jotain jenkkilästä, vai ehkä enemmän Suomesta?

        Kasitinko oikein. Ensimmaisten viiden minuutin aikana olit jo paattanyt etta leffa on huono ja istuit kuitenkin sen loppuun asti?


    • Monsteri

      Heitäpä ensi kerralla spoilerivaroitus kun selostat leffan sisältöä. Ei pahalla, mutta enpä taida enää itse ainakaan vaivautua mennä leffoihin katsomaan kun viitekehykset tulivat noinkin selväksi selostuksessasi...

      • ZedNut

        Anteeksi Monsteri jos pilasin sulta uskomattoman "Signs" nimisen elokuva-"elämyksen".
        Toisaalta, taisin säästää sulta 9 egee! Voit vuokrata sillä rahalla monta oikeasti hyvää leffaa ;)
        No offense man! :P


      • Monsteri
        ZedNut kirjoitti:

        Anteeksi Monsteri jos pilasin sulta uskomattoman "Signs" nimisen elokuva-"elämyksen".
        Toisaalta, taisin säästää sulta 9 egee! Voit vuokrata sillä rahalla monta oikeasti hyvää leffaa ;)
        No offense man! :P

        Joo, ei mitään. Vaan on katsos makuja monia...


      • sb
        ZedNut kirjoitti:

        Anteeksi Monsteri jos pilasin sulta uskomattoman "Signs" nimisen elokuva-"elämyksen".
        Toisaalta, taisin säästää sulta 9 egee! Voit vuokrata sillä rahalla monta oikeasti hyvää leffaa ;)
        No offense man! :P

        viela ymmarra, mutta jotkut haluat sen leffan kayda katsomassa. joten toivoisin, etta ensikerralla kun sinun meilestasi joku leffa on perseesta, jattaisit kaikki juonipaljastukset vahemmalle! kysehan on siis sinun meilipiteesta, joka ei tarkoita, etta kaikki muutkin ovat samaa mielta! esim. mina!


      • ZedNut
        sb kirjoitti:

        viela ymmarra, mutta jotkut haluat sen leffan kayda katsomassa. joten toivoisin, etta ensikerralla kun sinun meilestasi joku leffa on perseesta, jattaisit kaikki juonipaljastukset vahemmalle! kysehan on siis sinun meilipiteesta, joka ei tarkoita, etta kaikki muutkin ovat samaa mielta! esim. mina!

        Lukasin Äsken ton oman aloitus threadini ja olen sitÄ mieltÄ, ettÄ siinÄ ei ollut juoni paljastuksia. Onhan leffassa mm. erÄÄnlainen yllÄttÄvÄ loppuratkaisukin. Kerroin ainoastaan, että on turha odottaa mitÄÄn visuaalista ilotulitusta. :I


      • sb
        ZedNut kirjoitti:

        Lukasin Äsken ton oman aloitus threadini ja olen sitÄ mieltÄ, ettÄ siinÄ ei ollut juoni paljastuksia. Onhan leffassa mm. erÄÄnlainen yllÄttÄvÄ loppuratkaisukin. Kerroin ainoastaan, että on turha odottaa mitÄÄn visuaalista ilotulitusta. :I

        koko junta paljastanut, enka niin vaittanytkaan, vaan pyysin jattaa kertomiset vahemmalle. siten se on jannittavampaa niille jotka menevat katsomaan elokuvaa, kun eivat viela tieda mita odottaa. kylla minua ainakin ottaisi aivoon jos olisin lukenut juttusi, enka olisi viela kyseista elokuvaa nahnyt... en siis kerro tata halventaakseni sinua, vaan toivon, etta seuraavalla kerralla huomioit toisia hiukan enemman.


      • mutta
        ZedNut kirjoitti:

        Lukasin Äsken ton oman aloitus threadini ja olen sitÄ mieltÄ, ettÄ siinÄ ei ollut juoni paljastuksia. Onhan leffassa mm. erÄÄnlainen yllÄttÄvÄ loppuratkaisukin. Kerroin ainoastaan, että on turha odottaa mitÄÄn visuaalista ilotulitusta. :I

        en oo nähny leffaa, mutta sen käsityksen oon saanu että sen ei oo tarkotuskaan olla mitään visuaalista ilotulitusta. Katsos leffoissa on muutakin kun hienot efektit ja räsikintä ja hienot ufohahmot....pelkästään ne ei tee leffasta esim scifi leffoja


    • Zede

      Melkein kaimani oli ihan oikeassa. Kyseinen leffa oli niin huono, että riittää. Jos jollekin tulee tai on mahdollisuus lukea viime viikon syke-liite keskisuomalaisesta niin tsekatkaa se. Marko Ahonen kirjoittaa asiaa. Leffa sai 3/10. Yhdyn siihen aivan täysin.
      Kuudes aistin ja särkymättömän tekijältä olisi odottanut, jotain parempaa mutta ei. Loppu pilaa elokuvan aivan täysin. Se on niin kliseinen, että pahaa tekee. Mutta on leffassa muutama hyvä kohta, jossa saa jopa nauraakin. Eikä unohtaa sovi koirien kohtaloa...:) Niiden takia en kuitenkaan leffaa voi suositella.
      Luulen, että ihmiset jotka ovat kyseistä elokuvasta pitäneet eivät ole katsoneet tarpeeksi ufoleffoja tai muutenkaan ole mitään scifistejä.
      Ja vielä lopuksi. Mel Gibson ei todellakaan ole syy katsoa tätä kökköleffaa.


      P.S Makuasioista ei voi vaan tulee kiistellä
      P.P.S Syy miksi katsoin leffan. Se oli ennakossa Espoon Cinessä ja todella kuvittelin, että se olisi voinut olla hyvä. Idea vaikutti hyvältä, mutta ei...Suosittelen ennemminkin tän kuun lopussa tulevaa insomniaa

      • valkokankaankyylääjä

        Miten voit suositella leffaa, jota et ole edes nähnyt?


      • Zede
        valkokankaankyylääjä kirjoitti:

        Miten voit suositella leffaa, jota et ole edes nähnyt?

        Voisin aloittaa muutamalla pahalla sanalla, mut onneks on tämä kotikasvatus. Mistä sellaisen kuvan sait etten ole nähnyt? Ei se sitä tarkoita, jos tulee finnkinoo tai muualle vasta kuun lopussa niin joku ei sitä ole nähnyt.
        Nykyään on netti ja ulkomaat, mutta minulla tällä kertaa se Espoon Cine missä tuonkin pääsin katsomaan ennakkoon.
        Ja tiedoksi sinulle ja muille. Tän viikon lopussa alkavassa r&a-festarilla nähdään leffoja,jotka tulee myöhemmin finnkinoon yms. Voin sitten jälleen kertoa, että mitä kannattaa katsoa mitä ei. Sinä voit sitten jatkaa pähkäilyjä, että miten mä tiedän kun en ole edes nähnyt.

        - Elämä on ihmeellistä -


      • ZedNut
        valkokankaankyylääjä kirjoitti:

        Miten voit suositella leffaa, jota et ole edes nähnyt?

        Mitä tahansa leffaa voi suositella tai kehua jopa näkemättä, jos sitä verrataan Signs:iin! :D :D


      • Zede
        ZedNut kirjoitti:

        Mitä tahansa leffaa voi suositella tai kehua jopa näkemättä, jos sitä verrataan Signs:iin! :D :D

        Toi on kyllä aivan totta.


    • ulkosuomalainen

      Suosittelen Signsia. Totta, leffassa ei ole mitaan efekteja tai erikoistehosteita. Ainakaan jos verrataan MIBhen tai Independence Dayhin mutta kyseessa onkin aivan eri lajin elokuva. Juoni oli mielestani hyva eli seurataan yksittaisten rivi-ihmisten kohtaloita kun alienit valloittaa maailmaa. Ei mitaan Jenkkihomppaa ("me ollaan paras maa") joskin ainainen jumalan sotkeminen joka asiaan. Enta jos Jumala joku paiva paattaa ottaa provikat joka leffasta jossa jenkit hanet mainitsee?:-)

      Shyamalan hallitsee tarinan kerronnan. Ja jos Gibson vaikuttaa normaalia vaha-eleisemmalta niin se johtuu ohjannasta. Tahan leffaan ei sopisi Leathal Weapon-koheltaminen. Sinansa hauska juttu leffassa: Kun Gibsonin hahmon pitaisi esittaa raivohulluuden partaalla olevaa miesta niin han ei osaa.

      • Irefail

        Kävin eilen katsomassa Signsin, koska pidin Kuudes aisti-leffasta, ja pidän myös UFO-leffoista.
        Signs oli minun käsitykseni mukaan enimmäkseen psykologinen trilleri, ei mikään typerä "päät-irti-muukalaisilta-leffa". Semmoiset ovat minusta ihan paskoja.
        Oli kyllä monta kohtaa, missä hätkähdin kunnolla :) Esim. yöllä katolla seisova alien (melkein pelottavin kohtaus).
        Ja siinä mexicolaisten synttäreissä kuvattu nauha, kun se alieni yhtäkkiä käveli esiin. Hitto, siinä kyllä sydän alkoi jyskyttää :D


    • Anonyymi

      Voisko joku kertoa vielä loppuratkaisunkin, niin ei tarvi katsoa kokonaan. Tulee näköjään tv:stä näin kahdenkymmenen vuoden kuluttua, enkä ole vieläkään jaksanut katsoa loppuun asti.

    • Anonyymi

      No aloituksessa meni ainakin budjetti väärin - saatiinhan tuohon upotettua yli 70 miljoonaa taalaa. Ja tuottokin ollut yli 400 miljoonaa, joten kai siinä jotain tehtiin oikeinkin...

      • Anonyymi

        Mielestäni huano, mutta elokuva tuntu kertovan suggeroiduista ihmisistä järjestetyn valeinvaasion keskellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe