Sähköposti

anteeksi.

Anteeksi, tämä ei liity lainkaan palstan aiheeseen.
Miten voin lähettää sähköpostilla viestejä anonyymisti ettei oma nimeni tule näkyviin?
Suomi24 ja luukku.com postissa tulee aina lähettäjän nimi. Miten saan sen pois, eikö viestejä enää voi lähettää tuntemattomana, ainakin aikaisemmin sai esim luukussa valita haluaako nimen näkyviin vai ei.
Tämä kuuluis toiselle palstalle, mutta alan palstoihin tulee niin vähän viestejä että vastausta saa odottaa.

20

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy ohjeet

22. Miksi lähettäjän nimi näkyy lähetetyissä viesteissä?
      Uudistetussa sähköpostissa lähettäjän nimi näytetään automaattisesti. Jos et halua näyttää omaa nimeäsi lähettäjätiedoissa, voit poistaa nimesi asetuksista. Kirjaudu sisään postiin, valitse Asetukset. Valitse sitten Postitilin asetukset ja Suomi24-tili. Napsauta Muokkaa-painiketta. Poista nimesi kohdasta Käyttäjätiedot, Nimi. Valitse lopuksi OK, jotta muutokset tallentuvat. Voit myös muuttaa lähettäjän tiedoissa olevan nimesi haluamaksesi.

• edelliseen

En tiedä voiko aivan nimettömänä lähettää sähköpostia. Itselläni ainakin rekisteröity nicci näkyy lähettäjänä vaikka nimeni olen poistanutkin postiasetuksista.

• anteeksi.
        edelliseen kirjoitti:

En tiedä voiko aivan nimettömänä lähettää sähköpostia. Itselläni ainakin rekisteröity nicci näkyy lähettäjänä vaikka nimeni olen poistanutkin postiasetuksista.

Lämpimät kiitokset opastuksesta, olet ihana :-)

Sheriffi saa nyt vaikka poistaa viestin.

• RitariOlevainen
        edelliseen kirjoitti:

kuuluu se,että ystävälliset terveiset ja oma nimi alle,nimettömät kirjeet,oli ne sitten paperi tai sähköpostia on ikävä ottaa vastaan.

• anteeksi.
        RitariOlevainen kirjoitti:

kuuluu se,että ystävälliset terveiset ja oma nimi alle,nimettömät kirjeet,oli ne sitten paperi tai sähköpostia on ikävä ottaa vastaan.

Se riippuu vähän tilanteesta ja siitä kenelle kirjoittaa. Nimettömät viestit ovat ok jos ei niissä käsitellä mitään henkilökohtaista ja kyse on satunnaisista viesteistä.
        Keskustelupalstoilla monet seuraavat vakiokirjoittajien tekstejä,varmasti jotkut miettivät henkilöllisyyttäkin. Aina kuulee tapauksista joissa henkilöllisyys on tunnistettu. Ei varmaan kovin mukavaa.
        Itse sanoit vasta lopettavasi täällä ja kerroit häiriköinnistä jota olet kohdannut, epäillen palstaa syyksi. Jos keskustelet sähköpostitse monien ihmisten kanssa ja laitat aina nimesi alle,tietojasi voidaan levittää. Ilkeät ihmiset käyttävät niitä sitten hyväkseen.
        Siksi kannatan varovaisuutta.

• Varovainen

on avata ilmainen sähköposti keksityllä nimellä ja yhteystiedoilla. On myös posteja, jotka eivät vaadi mitään muuta kuin nicin ja salasanan.

Itse en anna tietojani mihinkään rekisteriin, keksin aina jonkin "taiteilijanimen" ja "ateljeen sijainnin".

• anteeksi.

Mitkäpostit toimivat pelkästään nicilla ja salasanalla. Olen rekisteröitynyt useampaan paikkaan. Vaikka lähettäisin viestejä anonyymisti, voidaanko nimeni seilti selvittää?

• kristitty.

• Varovainen kristitty.
        anteeksi. kirjoitti:

Mitkäpostit toimivat pelkästään nicilla ja salasanalla. Olen rekisteröitynyt useampaan paikkaan. Vaikka lähettäisin viestejä anonyymisti, voidaanko nimeni seilti selvittää?

tietosi voidaan ainakin teoriassa selvittää, mutta käytäntö voi olla liian hankala. Jos toimit esim kirjaston koneelta ja ei ole todistajia, on mahdoton selvittää viestin alkuperä.

En kehoita väärinkäyttämään näitä, vaan oman intimiteetin suojaksi.

• Voitto Ramu
        Varovainen kristitty. kirjoitti:

tietosi voidaan ainakin teoriassa selvittää, mutta käytäntö voi olla liian hankala. Jos toimit esim kirjaston koneelta ja ei ole todistajia, on mahdoton selvittää viestin alkuperä.

En kehoita väärinkäyttämään näitä, vaan oman intimiteetin suojaksi.

Lain mukaan operaattorit joutuvat tallentamaan KAIKKI sähköpostit ja niiden lähettäjätiedot- eli IP -tunukset- joka kertoo mistä liittymästä viesti on lähetetty - 2 vuotta.

On yksinkertainen juttu viranomaisilla selvittä kuka liittymän konetta on käyttänyt koska kelloaikakin tulee tarkasti ylös.

Pitemmän ajan jälkeen toki esim kirjaston koneen käyttäjä tiettynä aikna on jo vaikeampi selvittää.
        Yleensä asia on niin, että jos haluaa välttämättä pysytellä salassa jotta viestin lähettäjä ei tule selville, niin asiaan liittyy AINA jotakin rikollista.

• anteeksi.
        Voitto Ramu kirjoitti:

Lain mukaan operaattorit joutuvat tallentamaan KAIKKI sähköpostit ja niiden lähettäjätiedot- eli IP -tunukset- joka kertoo mistä liittymästä viesti on lähetetty - 2 vuotta.

On yksinkertainen juttu viranomaisilla selvittä kuka liittymän konetta on käyttänyt koska kelloaikakin tulee tarkasti ylös.

Pitemmän ajan jälkeen toki esim kirjaston koneen käyttäjä tiettynä aikna on jo vaikeampi selvittää.
        Yleensä asia on niin, että jos haluaa välttämättä pysytellä salassa jotta viestin lähettäjä ei tule selville, niin asiaan liittyy AINA jotakin rikollista.

" niin asiaan liitty AINA jotakin rikollista"

En ole samaa mieltä. Ihmiset jakelevat keskustelupalstoilla ja galleriasivuilla omia sähköpostiosoitteitaan. Ei ole mitään väärää vaihtaa joitain ajatuksia postitse nimettömästi, varsinkaan jos kysymys ei ole mistään henkilökohtaisesta. Kaikissa sähköposteissa on nähtävästi mahdollisuus kirjoittaa nimettömänä. Tämä mahdollisuus varmasti poistettaisiin jos se olisi rikollista. Suomi24postin säännöissäkin oikein kerrotaan kuinka voi halutessaan lähettää viestin nimettömänä.
        Jotkut uskonnolliset liikkeet toimivat myös nimettömien sähköpostien välityksellä. Itse olen esimerkiksi tilannut materiaalia ja kysynyt neuvoa,tietämättä koskaan kenenkanssa olen ollut tekemisissä.

• §§§

Suunnitteletko jotain rikollista? Julkkiksen ahdistelemista, toisinuskovan uhkailua...? Sähköpostia voidaan nimettömänä käyttää rikollisiin tarkoitusperiin. Jos sinulla on puhtaita jauhoja pussissasi, kirjoitat nimelläsi. Ja muista: jos joku alkaa saada asiatonta postia, tuon aloituksesi kautta sinut pystytään jäljittämään. Lain mukaan operaattoreilla on velvollisuus säilyttää pitkään tekstejä - myös niitä, jotka poistatetaan!

• anteeksi.

En suunnittele mitään rikollista. En ymmärrä tietokoneesta muutenkaan yhtään mitään,joten en osaisi sitä edes väärinkäyttää.Kaikki pystytään nykyisin jäljittämään ja saamaan kiinni, vain tyhmä kuvittelee että sellaisen voisi välttää. Seurailen yleensä monia keskustelupalstoja ym. Aina joskus ihmiset saattavat antaa osoitteen jos haluan kysyä tai kirjoittaa jotain. Tietysti jos kirjoitan yhden kaksi viestiä haluaisin tehdä sen nimettömänä,ettei henkilöllisyys paljastu ihmisille. Kun joku tietää nimen hän saa sitten selville kaikki muutkin tiedot osoitteen,puhelinnumeron ym Sitä en tietystikään halua.

• mamabeard

tahdot lähettää anonyymiä viestiä?
      Toivottavasti ei ole mahdollista sellainen! Nettifoorumit on vähän eri asia kuin jonkun henkilökohtainen sähköposti. Emmehän me kadullakaan tekeydy tuntemattomaksi kun puhuttelemme toista ihmistä?
      Jos haluat että henkilöllisyytesi pysyy salassa, käytä postin palvelua ja heitä kohdettasi kirjeellä. Kirjeeseenkin olisi hyvä uskaltaa laittaa oma nimi, se vaatii kyllä joskus vähän rohkeutta mutta sellaista elämä on, ei me voida mennä vaikeita asioita piiloon. Toisaalta: jos kyseessä on niin arkaluontoinen asia että et voi ilmaista kuka olet, sitten tämä on ymmärrettävää - kirjoita nimetön kirje.
      Minä ainakaan en tahdo että sähköpostini tukkeutuu kaikkien omasta mielestään oikeassa olevien loanheitosta, höyrypäiden jotka huutelee kuin pahaiset kakarat naapurille aidan takaa.
      Siunausta sinulle.
      Pyydä itsellesi voimaa ja viisautta kirjoittaa oikeassa hengessä - kirjoitat sitten nimellä tai nimettömänä.

• palstoja.

Keskity sinä sekopää hurmahenki vain perustamaan sitä Yhteys-palstaasi ja lopeta tuo veljien parjaaminen!

• mamabeard
        palstoja. kirjoitti:

Keskity sinä sekopää hurmahenki vain perustamaan sitä Yhteys-palstaasi ja lopeta tuo veljien parjaaminen!

Hurmoksessa voi olla niin monesta asiasta.
        Ihminen voi olla siinä määrin vaikkapa oman katkeruuden tai vihan tunteen hurmaama että siinä voimantunnossa ja uhoamisessa silmät seisoo päässä kun saa antaa toisille tuutin täydeltä.
        Muistuu mieleen eräs torikokous. Ihan rauhallisesti pidettiin siinä tilaisuutta, niin keski-ikäinen herrasmies tulee tilaisuuden päättyessä huutamaan että te uskovaiset olette sellaisia suvaitsemattomia fanaatikkoja, uskonnon nimissä murhataan jne.
        Huusi itsemurhapommittajista, uskonkiihkoisista muslimeista jne.
        Yritin saada suunvuoroa mutta mahdotonta oli. Sylki roiskui kaverin suusta ja silmät pullotti päässä kun syytti uskovia fanaatikoiksi ja hurmahenkisiksi hihhuleiksi. Läheltä piti ettei kiihkossaan käynyt käsiksi. Tokaisin sitten vähän kovemmalla äänellä että jos minulla nyt olisi peili näkisit omat kasvosi ja millaisessa uskonkiihkossa itse paasaat uskovia vastaan että sinähän se tässä hurmoksessa olet eikä kukaan muu.
        Välillä päästiin jo vähän keskustelemaankiin mutta vaikeaa se oli.
        Että sellaista.
        Kerropa nyt sitten ketä edellisessä kirjoituksessani tai tässä kirjoituksessa parjasin?

Jos sanon että on henkilöitä jotka nimettöminä huutelee toisille kuin pahaiset kakarat aidan takaa, onko se parjausta? Oletko sitä mieltä että sellaisia henkilöitä ei ole. Että kukaan ei toimi sillä tavalla. Että nimettöminä lähetetyt sähköpostiviestit ja kirjeet on aina ihan asiallisia?
        Huomaa etten yksilöinyt kommenttia keneenkään. Ainoastaan totesin että sellaista käyttäytymistä on.
        Minä siis parjasin, niinkö? Mutta sinun mielestä tämä ei ole parjausta:
        > sinä sekopää hurmahenki <

Olen ihan valmis keskustelemaan omilla kasvoilla ja omana itsenäni näistä asioista.
        Sähköpostiosoitteeni on
        [email protected]
        Ota yhteyttä niin voidaan sopia missä kaupungissa tavataan, jos löytyisi kummallekin sopiva ajankohta, ja keskustellaan kasvokkain.

• Varovainen kristitty.

Jos todella haluat ongelmia, niin laita ystävällisesti tänne kaikki yhteystietosi joka palstalle, eiköhän sitä kaipaamaasi säpinää elämään tule. Minä voin vaikka jos haluat, lähettää sinulle i0.000 viestiä 1000 nimettömästä osoitteesta, mutta vain sinun luvallasi ja pyynnöstäsi. Mutta muut varmaan lähettää pyytämättäkin. Neuvostoliitto on eri asia, siellä valvotaan, jos vain tekniikka riittää... Meillä on vielä kristillinen vapaus ja vastuu...

• anteeksi.

Jokainen ajatteleva ihminen suojelee henkilöllisyyttään. Ajattelin rekisteröidä nimimerkin ja laittaa galleriasivulle myös sähköpostiosoitteen. Jos joku keskustelupalstalainen
        laittaa sinne viestiä, niin en todellakaan vastaile omalla nimellä!!! Kenelläkään ei ole mitään tarvetta tietää henkilöllisyyttä jos asiat eivät sitä vaadi.
        Palstoja seuraa satoja ihmsiä. Joku voi levittää ikäviä juttuja tai kirjoittaa niitä toisen nimellä. Pahimmillaan voi alkaa häiriköinti, jos mielipiteet sattuvat joitakin tympäsemään. Minä en ainakaa saa öitäni nukuttua, jos toimin nimelläni.

• mamabeard
        anteeksi. kirjoitti:

Jokainen ajatteleva ihminen suojelee henkilöllisyyttään. Ajattelin rekisteröidä nimimerkin ja laittaa galleriasivulle myös sähköpostiosoitteen. Jos joku keskustelupalstalainen
        laittaa sinne viestiä, niin en todellakaan vastaile omalla nimellä!!! Kenelläkään ei ole mitään tarvetta tietää henkilöllisyyttä jos asiat eivät sitä vaadi.
        Palstoja seuraa satoja ihmsiä. Joku voi levittää ikäviä juttuja tai kirjoittaa niitä toisen nimellä. Pahimmillaan voi alkaa häiriköinti, jos mielipiteet sattuvat joitakin tympäsemään. Minä en ainakaa saa öitäni nukuttua, jos toimin nimelläni.

puhuit aloituksessa nimestä? Luulin sinun tarkoittavan nimimerkkiä eikä oikeaa nimeä. Että halusit siis lähettää sellaista sähköpostiviestiä missä ei tulisi näkyviin osoite mistä on lähetetty ja että vastaanottaja ei sitten voisi antaa sinulle vastaavasti palautetta viestistäsi.
        Mutta siitä ei ilmeisesti ollut kyse. Ok.

Ei tietenkään tarvitse kirjoittaa sähköpostiviestiä omalla nimellään, jos kirjoittaa vaikka rekisteröidyllä nimimerkillä, että kirjoituksen lähettäjän voi yksilöidä. Silloin se ei ole anonyymi eli nimetön, vaan pseudonyymi eli nimimerkki.
        Väärinkäsitys oli siinä kun luulin että haluat todellakin lähettää vietiä jossa vastaanottaja ei voi nähdä mistä osoitteesta se on tullut.

Onko sähköpostiosoitteesi omalla henkilönimellä?
        Kannattaa ottaa sellainen osoite jossa on nimimerkki eikä omaa nimeä, niin voi huoletta lähettää viestejä ilman että joutuu henkilökohtaisen intiimin häirinnän uhriksi.
        Se riski on tietysti olemassa että joku alkaa kirjoitella sinun nimimerkillä, mutta jos olet sen rekisteröinyt niin ainakaan sillä foorumilla mihin olet rekisteröinyt ei kukaan voi sitä käyttää.
        Henkilöllisyytesi jää ainoastaan ylläpidon tietoon ja ne eivät saa sitä paljastaa.

En minäkään täällä omalla nimellä kirjoittele.
        Muuten kyllä olen sitä mieltä että privatisoituminen ja yksityiselämän varjelu voi joskus mennä liian pitkälle. Keskustelussa on aina riskinsä mutta ne riskit on otettava jos ei halua elää erakkona ilman sosiaalisia kontakteja jossain perämetsässä.
        Mikäli törkeää häirintää tulee se on häiritsijän häpeä ja sitä varten on sitten olemassa lait että sellainen voidaan laittaa kuriin.

• mamabeard

minulla on yksinkertaisesti hidas sytytys enkä ymmärrä selviä asioita.
      Joten voitko täsmentää.
      > Miten voin lähettää sähköpostilla viestejä anonyymisti <
      Tarkoitatko anonyymillä ettei millään tavalla tule näkyviin mistä viesti on lähetetty ja että voit siis lähettää mitä tahansa viestejä pelkäämättä että saat palautetta?

> ettei oma nimeni tule näkyviin. <
      Tarkoitatko omaa nimeäsi vai sähköpostiosoitteessa olevaa nimimerkkiä?
      Tietysti siinä tapauksessa jos sähköpostiosoite on omalla nimellä, se on sama asia.

> Suomi24 ja luukku.com postissa tulee aina lähettäjän nimi. <
      Ei todellakaan tule lähettäjän nimi.
      Tulee lähettäjän sähköpostiosoite.

> Ainakin aikaisemmin sai esim luukussa valita haluaako nimen näkyviin vai ei. <
      Minä olen sähköpostin ja muutenkin tietokoneen kanssa tällainen aloittelija että joudun monta kertaa kysymään viisaammilta neuvoja. Onneksi minulla on hyvä ystävä jolla on alan firma ja hän on auttanut kun on sormi mennyt suuhun näissä.
      Luukusta en tiedä.
      Minua kiinnostaakin nyt, että onko tosiaan sellaisia posteja että ei lähettäjän sähköpostiosoite tule näkyviin? Että jos saa toisen osoitteen tietoon voi lähettää mitä vaan törkyä, eikä tarvitse pelätä palautetta?
      No, onneksi on laki olemassa että pahimmat häiriköt saa kuriin jos tuollainen on mahdollista, sillä ainahan voi jäljittää ip:n?

Mutta jos on lähetetty vaikka kirjaston koneelta jäljittäminen voi olla vaikeampaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2328
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2193
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1494
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1427
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    9. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe