Tohditteko luonnetestin?

Nari_Säre

Olisipa mielenkiintoista saada tuloksenne seuraavasta luonnetestistä:

http://www.9types.com/rheti/homepage.actual.html

Itselleni rojahti tyyppi vitonen... Aika hämmästyttävästi piti mielestäni paikkansa... Toiseksi osuvin luonnekin piti vähän, mutta siinä oli sittne kuvauksen osalta huomattavasti vähemmän osuvaa.

Etenkin olisi jännä nähdä, miten feministinen luonne poikkeaisi noista muista, josko lainkaan...

23

761

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatos

tarkoittaa, että se on?

Type 1    Type 2    Type 3    Type 4    Type 5    Type 6    Type 7    Type 8    Type 9
      0    0    0    0    0    0    0    0    0

The Nine Personality Types of the Enneagram
      Type 1: The Reformer. The rational, idealistic type.
      Type 2: The Helper. The caring, nurturing type.
      Type 3: The Motivator. The adaptable, success-oriented type.
      Type 4: The Artist. The intuitive, reserved type.
      Type 5: The Thinker. The perceptive, cerebral type.
      Type 6: The Skeptic. The committed, security-oriented type.
      Type 7: The Generalist. The enthusiastic, productive type.
      Type 8: The Leader. The powerful, aggressive type.
      Type 9: The Peacemaker. The easygoing, accommodating type.

• Nari_Säre

...kysymyslomakkeessa on, että pitää valita aina kuhunkin kysymykseen vastausparista lähempänä itseään oleva väite (tai ns. vähemmän huonompi).

Pohjautuu ns. Riso-Hudson enneagrammiin.

Sitten, kun on ne valinnut (eli pisteistä päätellen et valinnut yhteenkään kysymykseen mitään), niin se tyyppi, josta olet saanut eniten pisteitä, on ikään kuin eniten pinnalla sinussa oleva luonnetyyppi.

...eli esim. minä sain eniten pisteitä vitosesta, toiseksi eniten seiskasta.

• aatos
        Nari_Säre kirjoitti:

...kysymyslomakkeessa on, että pitää valita aina kuhunkin kysymykseen vastausparista lähempänä itseään oleva väite (tai ns. vähemmän huonompi).

Pohjautuu ns. Riso-Hudson enneagrammiin.

Sitten, kun on ne valinnut (eli pisteistä päätellen et valinnut yhteenkään kysymykseen mitään), niin se tyyppi, josta olet saanut eniten pisteitä, on ikään kuin eniten pinnalla sinussa oleva luonnetyyppi.

...eli esim. minä sain eniten pisteitä vitosesta, toiseksi eniten seiskasta.

valitsit vaihtoehdoista?

• Gillian

Minä olin 2-tyyppiä ja olen feministi. En kuitenkaan usko että tällä testillä voidaan haravoida feministit mihinkään lokeroon.

• Nari_Säre

...minulla on esim. semmoinen hypoteesi, että mikäli saamme edes parikytä vastausta

a) miehillä on enemmän jotakin luonteenpiirrettä kuin naisilla, ihan merkittävästi

b) pepe on lähimpänä feministejä, kun se on niin diplomaattisnen, vaikka onkin nykyisin luettu jöriksen toimesta sovakoiden kasvavaan joukkoon

c) feministeillä korostuvat nuo vallankumoukselliset piirteet, jossain määrin myös toisista huolehtivaiset...

d) sitten naisilla, jotka eivät lukeudu feministeiksi (esim. nainen 25, nuttu, avecmaria jne) korostuu laajempi kirjo ominaisuuksia.

Mutta saapas nähdä... tietystihän tämä hypoteesini voidaan nyt ohittaa olankohautuksella ja jättää vastailematta, mutta sitten on turha pulista, jos minä sanon, että feministien ja muiden samuuskin on eroavaisuuksineen vain perusteeton hypoteesi! Nih!

Mutta Sinua kiitän vastauksesta. Jätetään tuo hypoteesisi vielä nyt katsottavaksi, mikäli saamme muilta lisää...

Nythän tilanne on:

Feministit (Gillian, Härmä): hoivaa ja reformismia (ja sivujuonteena analyyttisyytta)

Miehet/"shovinistishiat": analyyttisyytta ja kyvyttömyyttä saada testi tehtyä (aatos).

• Kummastakin kuusi pistettä.

Vähiten pisteitä kohtiin the Helper ja the Peacemaker...

• Nari_Säre

...vivahde ilman muuta liittyy persoonaasi :-)

hyvä.

• aatos
        Nari_Säre kirjoitti:

...vivahde ilman muuta liittyy persoonaasi :-)

hyvä.

ei sovi thinkeriin.

• Nari_Säre
        aatos kirjoitti:

ei sovi thinkeriin.

...ihan noinkaan.

Minä en muuten usko, että oikeasti et osannut tehdä ko. kyselyä (kuten tuosta yltä tulisi ilmi).

Onhan kaksi feministiäkin osannut... elä nyt petä porukkaa, että sinusta tulisi kuva, että et osaa

a) englantia

b) modernia informaatioteknologiaa

hyödyntää :-)

• aatos
        Nari_Säre kirjoitti:

...ihan noinkaan.

Minä en muuten usko, että oikeasti et osannut tehdä ko. kyselyä (kuten tuosta yltä tulisi ilmi).

Onhan kaksi feministiäkin osannut... elä nyt petä porukkaa, että sinusta tulisi kuva, että et osaa

a) englantia

b) modernia informaatioteknologiaa

hyödyntää :-)

no mut sittenhän sä uskot, että et usko. ja sitten uskot tietenkin oikein. mut nyt sitten tiedät.

• aatos kirjoitti:

ei sovi thinkeriin.

Taas täällä käydään henkilöön!! En ala!

• Nari_Säre
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

...mun rajun äkävastineen aatokselle, joka kehtasi epäillä, ettet sopisi thinkeriin.

...kun olet sanonut, etten minä muka olisi koskaan feministien puolilla, kun niitä yritetään sorsia.

• Nari_Säre kirjoitti:

...mun rajun äkävastineen aatokselle, joka kehtasi epäillä, ettet sopisi thinkeriin.

...kun olet sanonut, etten minä muka olisi koskaan feministien puolilla, kun niitä yritetään sorsia.

Se oli kieltämättä raju vastine.

Näin niitä hommia hoidellaan.

• Nari_Säre

Se oli kieltämättä raju vastine.

Näin niitä hommia hoidellaan.

...miesten teknisten taitojen epäily on aika raju juttu.

Sitä ei joka nöössipoika uskalla raavaalle jörrikälle, jollaiseksi aatoksen kuvittelen, tehäkään.

Mulla on nyt rinta röyheenä rottinkilla, kun olen puolustanut feministiä sovinistiselta mielivallalta, notta. :-)

• Nari_Säre kirjoitti:

...miesten teknisten taitojen epäily on aika raju juttu.

Sitä ei joka nöössipoika uskalla raavaalle jörrikälle, jollaiseksi aatoksen kuvittelen, tehäkään.

Mulla on nyt rinta röyheenä rottinkilla, kun olen puolustanut feministiä sovinistiselta mielivallalta, notta. :-)

Minulla on mielikuva hyvinkin hentoisesta, silokätisestä aatoksesta, jonka mieleen ei ole oikein mikään kun partakaan ei vielä kunnolla kasva.

Ja taas ollaan henkilössä niin että kopsahti.

• Nari_Säre

Minulla on mielikuva hyvinkin hentoisesta, silokätisestä aatoksesta, jonka mieleen ei ole oikein mikään kun partakaan ei vielä kunnolla kasva.

Ja taas ollaan henkilössä niin että kopsahti.

...et voi kiistää, etteikö Nari karauttanut avuksi jo ennen kun henkilöön käynti saavutti itse kohteen, eli tässä tapauksessa sinun, tietoisuuden.

Päivän hyvä työ on taas tehty.

• Nari_Säre kirjoitti:

...et voi kiistää, etteikö Nari karauttanut avuksi jo ennen kun henkilöön käynti saavutti itse kohteen, eli tässä tapauksessa sinun, tietoisuuden.

Päivän hyvä työ on taas tehty.

Mutta se oli kyllä jo eilisen päivän hyvä työ.

• aatos

et tajunnut. reformer ei välttämättä ole vallankumouksellinen, ja thinker ei oikein sovi myöskään vallankumoukselliseen.

• j.pukkila

..type1 sai 5 pojoa
      ..type2 sai 1 pojoa
      ..type3 sai 6 pojoa
      ..type4 sai 5 pojoa
      ..type5 sai 4 pojoa
      ..type6 sai 2 pojoa
      ..type7 sai 0 pojoa
      ..type8 sai 3 pojoa
      ..type9 sai 6 pojoa

..taisi olla pari kohtaa, jotka olivat kyllä ymmärrettäviä, mutta joilla ei ollut kiinnekohtaa minnekään..
      ..niin että peacemaker, tosin parabellum kuulostaisi paremmalta..

• Kurre_Orava

Kaippa sekin kertoo luonteesta jotain kon ei jaksa kahlata tuommoista läpi....

• luotsi

leader. Niin kai sitten.

• Relander

Skeptic, thinker, motivator, peacemaker. Näihin tuli eniten osumia, kaikkiin saman verran.

• Ramon

Eniten pisteitä:

Type 1: The Reformer. The rational, idealistic type. 8 pistettä
      Type 5: The Thinker. The perceptive, cerebral type. 7 pistettä
      Type 3: The Motivator. The adaptable, success-oriented type. 5 pistettä

Vähiten pisteitä:

Type 2: The Helper. The caring, nurturing type. 0 pistettä
      Type 4: The Artist. The intuitive, reserved type. 2 pistettä
      Type 9: The Peacemaker. The easygoing, accommodating type. 2 pistettä

Kyllä noissa varmasti on aika paljon totuuttakin takana. Ainakin tulokset heijastavat hyvin omaa arvomaailmaani, jota voisi kuvata äärimmäisen kovaksi (ainakin keskiverto suomalaiseen verrattuna). Sellainen se on aina ollut. Samaten tapa hahmottaa maailmaa aika mustavalkoisesti ilman mitään sisäistä tarvetta tehdä kompromisseja omiin tulkintoihini näkyy kuvauksissakin selvästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5298
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4141
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2239
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2078
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1815
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1474
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      32
      1293
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1076
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1001
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    Aihe