VAIN PARANNUKSEN TEHNEET PERIVÄT

mä vaan

Taivaan valtakunnan.

Lapsikaste on eksytys!!

Raamattu ei tunnista tätä laisinkaan, vaan ne jotka tulivat uskoon.
SE mitä Raamattuun on kirjoitettu on pysyvää ja hyvää vastaanotettavaa.

Tässä on mahtavia Raamatunkohtia ketkä pelastuvat jotka tulevat USKOON!!!

Raamattu 1933/38 tekstistä. Matt. 3:2
ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 4:17
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Mark. 1:15
ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Mark. 6:12
Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.
Ap. t. 2:38
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap. t. 3:19
Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
Ap. t. 8:22
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Ap. t. 17:30
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Ilm. 2:5
Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
Ilm. 2:16
Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
Ilm. 3:3
Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
Ilm. 3:19
Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Johannes 3:3-17

9

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

Matteuksen evankeliumi:
      3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

• Alpo Ahola

Ja saivat Johannekselta todistuksen:

Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk. 3:7.

Sitä vastoin Jeesus sai Johanneksen parannuksen kasteella yksin todistuksen vanhurskaudesta Pyhältä Hengeltä ja Jumalalta :

ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt". Luuk. 3:22

Johanneksen parannuksen kaste päättyikin. Hän sanoi:

Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä. Joh. 3:30

ja jatkoi:

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Matt. 3:11

Niinpä kuuluukin taivaaseen ylösnousevalta Jeesukselta majesteettinen lähetyskäsky, joka sisältaa kastekäskyn:

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 28:19

• mä vaan
        Alpo Ahola kirjoitti:

Ja saivat Johannekselta todistuksen:

Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk. 3:7.

Sitä vastoin Jeesus sai Johanneksen parannuksen kasteella yksin todistuksen vanhurskaudesta Pyhältä Hengeltä ja Jumalalta :

ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt". Luuk. 3:22

Johanneksen parannuksen kaste päättyikin. Hän sanoi:

Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä. Joh. 3:30

ja jatkoi:

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Matt. 3:11

Niinpä kuuluukin taivaaseen ylösnousevalta Jeesukselta majesteettinen lähetyskäsky, joka sisältaa kastekäskyn:

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 28:19

ja sitten kasteelle, usko tulee Sanan kuulemisesta. Jeesus oli aikamme parannussaarnaaja. Kukaan ei pääse ilman parannuksen tekoa taivaaseen, eli synti ei pääse taivaaseen. Jokaisen tulee puhdistaa itsensä Jeesuksen kalliilla verellä.

Lapsikaste ei ole sitä mitä Raamattu Julistaa.
        Joka uskoo, huom uskoo, ne kastettiin.

Luukkaan evankeliumi antaa selvän pasuunan, mitä meidän tulee tehdä.

5:32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

• Alpo Ahola
        mä vaan kirjoitti:

ja sitten kasteelle, usko tulee Sanan kuulemisesta. Jeesus oli aikamme parannussaarnaaja. Kukaan ei pääse ilman parannuksen tekoa taivaaseen, eli synti ei pääse taivaaseen. Jokaisen tulee puhdistaa itsensä Jeesuksen kalliilla verellä.

Lapsikaste ei ole sitä mitä Raamattu Julistaa.
        Joka uskoo, huom uskoo, ne kastettiin.

Luukkaan evankeliumi antaa selvän pasuunan, mitä meidän tulee tehdä.

5:32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

Usko vaan, niin palvelija paranee. Eikös ole vähän kumma juttu.

Matt. 8:8

Mutta sadanpäämies vastasi ja sanoi: "Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.

Luuk. 7:7

sentähden en katsonutkaan itseäni arvolliseksi tulemaan sinun luoksesi; vaan sano sana, niin minun palvelijani paranee.

Luuk. 8:50

Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi hänelle: "Älä pelkää; usko ainoastaan, niin hän paranee".

Uskovan kodin lasten kasteessa ei ole ongelmia, mutta ikävä on se kun epäuskoisten kotien kastetut lakset tapetaan mälkään. Sitä en muuten siedä.

• mä vaan
        Alpo Ahola kirjoitti:

Usko vaan, niin palvelija paranee. Eikös ole vähän kumma juttu.

Matt. 8:8

Mutta sadanpäämies vastasi ja sanoi: "Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.

Luuk. 7:7

sentähden en katsonutkaan itseäni arvolliseksi tulemaan sinun luoksesi; vaan sano sana, niin minun palvelijani paranee.

Luuk. 8:50

Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi hänelle: "Älä pelkää; usko ainoastaan, niin hän paranee".

Uskovan kodin lasten kasteessa ei ole ongelmia, mutta ikävä on se kun epäuskoisten kotien kastetut lakset tapetaan mälkään. Sitä en muuten siedä.

ei ole mitään väärää. Siksi olenkin antanut lasteni ihan itse ottaa kasteen, kun ovat uskoon tullee. Jottei ihan uskomattomille meillä jaeta kastetta, sehän on Jumalan pilkaa se!

• Alpo Ahola
        mä vaan kirjoitti:

ei ole mitään väärää. Siksi olenkin antanut lasteni ihan itse ottaa kasteen, kun ovat uskoon tullee. Jottei ihan uskomattomille meillä jaeta kastetta, sehän on Jumalan pilkaa se!

Siis mikä estää lapsena kastamisen, kun todistuksesi mukaan he uskovat? Onko sittenkin asia toisin, mitä sanoit. Onko siis lapsikaste Jumalan pilkkaa?

Minäkään en muuten hyväksy että kaste on vain kaunis perhetapahtuma, nimenanto ja tunnustustoimi. Sen täytyy saada olla siinä merkityksessä kuin Raamattu sen on määrittänyt.

Uskovan kodissa lasten kasteessa ei ole mitään ongelmia, sillä uskovaiset vanhemmat puhuvat jo sikiölle Jumalan Sanaa. Lapset elävät vanhempiensa kanssa samaa uskonelämää jo sylissä. Suren niitä koteja, jotka antavat hengellisesti kuolla lapsensa ruuan puutteessa, sillä he eivät opeta lapsiaan Jumalan Sanalla. Jeesus varoittaakin viettelijöistä, jotka pahentavat lapset, jotka Jeesus asetti uskon esikuvaksi. Materialismi on lasten kasvatuksessa hyvin yleistä. Mahdoton määrä leikkikaluja ja kaikkea krääsää täyttävät lapsen maailman. Kehitysteoriaan on sopeuduttu ja Jumala on saanut unohtua maailman luojana ja ylläpitäjänä. Kysyn miksi? Siksi kun vanhemmat eivät tunne Jumalaa. Kun ei tunneta Jumalaa ja Jumalan lakia, niin ei myöskään tunneta Kristusta.

• mä vaan
        Alpo Ahola kirjoitti:

Siis mikä estää lapsena kastamisen, kun todistuksesi mukaan he uskovat? Onko sittenkin asia toisin, mitä sanoit. Onko siis lapsikaste Jumalan pilkkaa?

Minäkään en muuten hyväksy että kaste on vain kaunis perhetapahtuma, nimenanto ja tunnustustoimi. Sen täytyy saada olla siinä merkityksessä kuin Raamattu sen on määrittänyt.

Uskovan kodissa lasten kasteessa ei ole mitään ongelmia, sillä uskovaiset vanhemmat puhuvat jo sikiölle Jumalan Sanaa. Lapset elävät vanhempiensa kanssa samaa uskonelämää jo sylissä. Suren niitä koteja, jotka antavat hengellisesti kuolla lapsensa ruuan puutteessa, sillä he eivät opeta lapsiaan Jumalan Sanalla. Jeesus varoittaakin viettelijöistä, jotka pahentavat lapset, jotka Jeesus asetti uskon esikuvaksi. Materialismi on lasten kasvatuksessa hyvin yleistä. Mahdoton määrä leikkikaluja ja kaikkea krääsää täyttävät lapsen maailman. Kehitysteoriaan on sopeuduttu ja Jumala on saanut unohtua maailman luojana ja ylläpitäjänä. Kysyn miksi? Siksi kun vanhemmat eivät tunne Jumalaa. Kun ei tunneta Jumalaa ja Jumalan lakia, niin ei myöskään tunneta Kristusta.

vanhemmat jotka ovat jumalattomia kastavat lapsensa, koska niin pitää tehdä kun kirkko sanoo niin.

Jokaisen ihmisen on otettava Kristus vastaan, kukaan ei pääse kasteen turvin perille, jos ihminen ei parnnusta tee ja usko evankeliumia, on siinä kasteet aivan tuhria.

Vauva on synnitön eikä tarvi kastetta, eikä hän sitä voi itse ottaa, Jeesus julisti syntisille ihmisille parannussaarnaa, tehkää parannus, tuo ilmoitus annettin kuulua niille jotka ymmärsivät sen ja mitä sitten piti tehdä.
        Tiedät vallan hyvin että vauva ei tuohon kykene.
        Joten vauvat ovat tällaisesta parannussaarnasta vapaita.
        Ja pelastuvat ilman kastetta.

Mietipä tätä asiaa, kun ei ole vauvana saanut minkäänlaista kastetta.
        Mutta sitten kun tulee nuori rippikoulu ikään, viimeistään silloin sinulta kysytään tuota kasteasiaa. Tiedän tällaisen tapauksen kun tyttökaverini kastettiin rippileirillä. Ei tänä päivänäkään ole uskossa, niin miksi, hänenhän piti saada usko kasteessa, Pyhä Henki jne.
        Missä nuo nyt kaikki on. Miksi hän otti kasteen, no siksi kun hän ei olisi muuten saanut kirkkohäitä, tämä oli hänen taistelunsa, eikö kuulosta jo vähän pakoitetulta nuorelta.
        Kun et kuulu kirkkoon tulee sinut kastaa muuten..
        Mitä hyödyttää kaste jos ihminen ei usko?
        Surullisia tällaiset tapaukset.
        Eikö ole parempi että odotetaan ihmisen omaa ratkaisua, kumman tietä haluaa kulkea, Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon aina paratiisista asti. Valinta on sinun ja minun.
        Ei kummien tai vanhempien, vastuuta ei voi jättää kenenkäänt toisen kontolle ja siitä sitten tuomita jos lapsi ei kuule Jumalan Sanaa.

• Alpo Ahola
        mä vaan kirjoitti:

vanhemmat jotka ovat jumalattomia kastavat lapsensa, koska niin pitää tehdä kun kirkko sanoo niin.

Jokaisen ihmisen on otettava Kristus vastaan, kukaan ei pääse kasteen turvin perille, jos ihminen ei parnnusta tee ja usko evankeliumia, on siinä kasteet aivan tuhria.

Vauva on synnitön eikä tarvi kastetta, eikä hän sitä voi itse ottaa, Jeesus julisti syntisille ihmisille parannussaarnaa, tehkää parannus, tuo ilmoitus annettin kuulua niille jotka ymmärsivät sen ja mitä sitten piti tehdä.

Mutta sitten kun tulee nuori rippikoulu ikään, viimeistään silloin sinulta kysytään tuota kasteasiaa. Tiedän tällaisen tapauksen kun tyttökaverini kastettiin rippileirillä. Ei tänä päivänäkään ole uskossa, niin miksi, hänenhän piti saada usko kasteessa, Pyhä Henki jne.
        Missä nuo nyt kaikki on. Miksi hän otti kasteen, no siksi kun hän ei olisi muuten saanut kirkkohäitä, tämä oli hänen taistelunsa, eikö kuulosta jo vähän pakoitetulta nuorelta.
        Eikö ole parempi että odotetaan ihmisen omaa ratkaisua, kumman tietä haluaa kulkea, Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon aina paratiisista asti. Valinta on sinun ja minun.
        Ei kummien tai vanhempien, vastuuta ei voi jättää kenenkäänt toisen kontolle ja siitä sitten tuomita jos lapsi ei kuule Jumalan Sanaa.

Sanot: "NO MIKSI SELLAISET vanhemmat jotka ovat jumalattomia kastavat lapsensa, koska niin pitää tehdä kun kirkko sanoo niin." Se mitä tuossa sanot kirkosta, ei vastaa todellisuutta. Lapsikasteessa vanhemmat tekevät valan siitä, että opettavat lasta Kristuksen yhteydessä.

Minä sanon: Jumalattomat vanhemmat kerää päälleen Jualan tuomion kun eivät pidä tekemäänsä valaa ja hoida velvollisuuksiaan lastensa suhteen opetuksessa.

Ongelma on yleisessä luopumuksessa. Tiedän, että asia on tuttu kaikissa kristillisissä yhteisöissä, että valitettavaa luopumusta on. Synnissä eläjiä on valitettavasti myös aikuisenakin kastettujen joukossa. Valitettavia tapauksia tunnen.

5. Mooseksen kirja 6
        4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
        6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
        7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
        8 Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.
        9 Ja kirjoita ne talosi pihtipieliin ja portteihisi.

Psalmit 22
        30 (22:31) Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
        31 (22:32) He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.

Sananl. 22:6
        Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea.

Jos ei vanhemmat ja opettajat oikein lapsia opeta, niin Jeesus on siitä lausunut:

Matt. 18:6

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Mark. 9:42

Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:2

Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Se mitä puhut jostain tyttökaverista, niin sanasi kertovat, ettei fariseuksille voi mitään. He kieltävät Sanan ja uskon. Heillehän tulisi sinun nyt julistaa helvetin tuomiota Jumalan nimen turhaan lausumisesta. Miksi et opeta jumalatonta ystävääsi totuuteen, Jumalan pelkoon ja toisaalta omistamaan Kristuksen vanhurskautta ja sitä että hän on kastettu Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen. Ei ole oikein, että hän saadun armon jalkoihinsa polkee.

Minäpä olen kastettu lapsena ja olen kotona saanut kristillisen kasvatuksen. Minulle on tehty kotona synti selväksi, mutta myös autuus Kristuksessa ja olen luterilainen. Kristuksen veri on pessyt minun syntisaastani. Sanasta olen saanut pelastusvarmuuden ja toistan, ettei epäselväksi jää, että olen luterilainen.

• Voitto Ramu
        mä vaan kirjoitti:

ongelmasi on se, että perustaudut järjenpäätelmiisi, etkä uskoon.

järjenpäätelmät vievät heti alkuvaiheessa ihan eri suuntaan kuin USKO.

Missään ei kehoitetta perustautumaan järjenpäätelmiin-.

Uskot vain siihen minkä pystyt järjelläsi selittämään ymmärrettäväksi.
        Silloin sulla ei ole mitään tekemistä kristinUSKON kanssa.
        Sinulla on VAIN järjenpäätelmäsi johon tukeudut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe